Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Kup i zarejestruj aparat Sony aby otrzymać do 3 voucherów o wartości 450zł każdy na zakup obiektywów promocyjnych Sony. Sprawdź szczegóły promocji.
Sony A6000 to pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy. Aparat oferuje tryb seryjny z prędkością 11 klatek na sekundę oraz świetnie działający tryb AF w słabym oświetleniu. Posiada również dotykowy i odchylany wyświetlacz LCD. Doskonale się sprawdzi podczas każdej sytuacji fotograficznej, gwarantując wygodę oraz doskonałą jakość zdjęć. W zestawie jest z obiektywem Sony 16-50mm f/3.5-5.6 OSS.
W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych produktów, aparat α6000 jest wyposażony w system Fast Hybrid AF, łączący zalety systemów AF opartych na detekcji fazy i kontrastu. 179 pól AF z detekcją fazy pokrywających niemal cały kadr plasuje aparat w ścisłej czołówce sprzętu tej klasy. Całości dopełnia szybki system wykrywania kontrastu. W rezultacie dokładne śledzenie ostrości obiektów możliwe jest zarówno podczas nagrywania, jak i fotografowania z imponującą szybkością 11 klatek na sekundę.
Technologia 4D FOCUS zapewnia doskonałe działanie systemu AF w czterech wymiarach. Jej powstanie to efekt połączenia takich rozwiązań, jak rozległa strefa pokryta czujnikami ostrości (2D: wysokość i szerokość), szybkie działanie systemu AF (3D: głębia) i lepsze przewidywanie ostrości (4D: czas).
Procesor obrazu BIONZ X™
Trzykrotnie szybszy niż w poprzednich modelach procesor BIONZ X™ wiernie odwzorowuje faktury, a dzięki selektywnemu tłumieniu szumów w pewnych obszarach zwiększa ostrość obrazu — zarówno fotograficznego, jak i filmowego.
Zdążysz uchwycić kroplę wody w locie lub ulotny uśmiech
Korpus α6000 należy do najbardziej uniwersalnych aparatów z wymiennymi obiektywami. To między innymi zasługa superszybkiego systemu AF. Nastawianie ostrości trwa zaledwie 0,06 sekundy, dzięki czemu zawsze uda się wykonać znakomite zdjęcia z uroczystości rodzinnych, zawodów sportowych i spotkań z dziką przyrodą.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Obiektyw |
Mocowanie obiektywu | Obiektywy Sony z mocowaniem typu E |
Współpraca z obiektywami | Obiektywy Sony z mocowaniem typu E | |
Przetwornik obrazu |
Typ przetwornika | APS-C |
Typ przetwornika | Typ APS-C (23,5 x 15,6 mm) | |
Liczba pikseli (efektywnie) | 24,3 Mpix | |
Liczba pikseli (całkowita) | Około 24,7 megapiksela | |
Format przetwornika obrazu | 3:2 | |
System ochrony przed kurzem | Powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący | |
Zapis (fotografie) |
Format zapisu (fotografie) | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.3, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele), 3:2 | L: 6000 x 4000 (24M), M: 4240 x 2832 (12M), S: 3008 x 2000 (6,0M) | |
Rozmiar obrazu (piksele), 16:9 | L: 6000 x 3376 (20M), M: 4240 x 2400 (10M), S: 3008 x 1688 (5,1M) | |
Rozmiar obrazu (piksele), panorama | Szeroki kąt: pozioma 12 416 x 1856 (23M), pionowa 5536 x 2160 (12M), Standardowa: pozioma 8192 x 1856 (15M), pionowa 3872 x 2160 (8,4M) | |
Tryby jakości obrazu | RAW | |
RAW+JPEG | ||
JPEG Fine | ||
JPEG Standard | ||
Efekty zdjęciowe | Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R,G,B,Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), high-key: miękki, miękka ostrość (silny, średni, słaby), malowidło HDR (silny, średni, słaby), obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura (automatyka, góra, środek (poziomo), dół, prawo, środek (pionowo), lewo), akwarela, ilustracja (silny, średni, słaby) | |
Styl twórczy | Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia, pamięć stylów (1 – 6) (Kontrast (–3 do +3), Nasycenie barw (–3 do +3), Ostrość (–3 do +3)) | |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) | |
Zapis (film) |
Format zapisu | AVCHD 2.0 / MP4 |
Kompresja filmu | AVCHD: MPEG-4 AVC / H.264, MP4: MPEG-4 AVC / H.264 | |
Format zapisu dźwięku | AVCHD: Dolby® Digital (AC-3), 2 kanały; Dolby® Digital Stereo Creator; MP4: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały | |
Funkcje filmu | Długość śledzenia AF, szybkość napędu AF, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, wyświetlanie informacji HDMI® Wyświetlacz | |
Nośnik danych |
Obsługiwane nośniki nagrań | Karty pamięci Memory Stick PRO Duo™, Memory Stick PRO-HG Duo™, Memory Stick XC-HG Duo, SD, SDHC, SDXC |
Redukcja szumów |
Redukcja szumów | Przy długich czasach ekspozycji: dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s |
Wieloklatkowa redukcja szumów | Automatyka / ISO 100 do 51 200 | |
Balans bieli |
Tryby balansu bieli | Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, wolfram, świetlówki (ciepła biel, zimna biel, biel dzienna, światło dzienne), lampa błyskowa, pod wodą, temperatura barwowa (2500 – 9900 K) i filtr barwny (G7 do M7 (15 stopni), A7 do B7 (15 stopni)), własny |
Mikrokorekty automat. balansu bieli | Tak<lt/>G7 do M7 (15 stopni)<gt/><lt/>A7 do B7 (15 stopni)<gt/> | |
Bracketing | 3 klatki, do wyboru poziom H/L | |
Ostrość |
Sposób nastawiania ostrości | Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik Exmor® APS HD CMOS | |
Pola ostrości | 179 pól (AF z detekcją fazy) / 25 pól (AF z detekcją kontrastu) | |
Zakres czułości ostrości | EV 0 – 20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,8) | |
Tryb AF | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny | |
Inne funkcje | Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czujnik zbliżenia oka (tylko po założeniu adaptera LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawanych oddzielnie)) | |
Typ | Wbudowana lampa błyskowa | |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z założonym obiektywem E PZ 16 – 50 mm F3,5-5,6 OSS) | |
Ekspozycja |
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik Exmor® APS HD CMOS | |
Zakres czułości pomiaru | EV 0 — 20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,8) | |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy | |
Tryby ekspozycji | iAUTO, lepsza automatyka, zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny, film (zaprogramowana automatyka ekspozycji, preselekcja przysłony, preselekcja czasu migawki, ręczny) panorama, tryby tematyczne (wybór sceny) | |
Tryby tematyczne | Portret, sport, makro, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, portret nocą, wyraźny ruch | |
Kompensacja ekspozycji | +/- 5,0 EV (do wyboru co 1/3 lub 1/2 EV) | |
Automatyczny bracketing ekspozycji | Bracketing: ciągły / bracketing: pojedynczy, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1,0 EV, 2,0 EV, 3,0 EV, 3 klatki lub 5 klatek (1,0 EV, 2,0 EV, 3,0 EV: tylko 3 klatki) | |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. (Automatyczna / włączanie / wyłączanie) | |
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) | ISO 100–25 600 | |
Wizjer |
Typ wizjera | "Wizjer elektroniczny typu 0,39"" (kolorowy)" |
Liczba punktów | 1 440 000 punktów | |
Regulacja jasności (wizjer) | Automatyczna, ręczna (5 ustawień od -2 do +2) | |
Regulacja temperatury barwowej | Ręczna (5 ustawień) | |
Pokrycie kadru | 100% | |
Powiększenie | "Około 1,07x (w przeliczeniu na format 35 mm: około 0,70x), obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m<lt/>style name=""sup""<gt/>-1<lt/>/style<gt/>" | |
Korekcja dioptryczna | "-4,0 do +3,0 m<lt/>style name=""sup""<gt/>-1<lt/>/style<gt/>" | |
Odległość od oka | "Około 23 mm od soczewki wizjera; 21,4 mm od ramki wizjera przy -1 dioptrii <lt/>style name=""sup""<gt/>-1<lt/>/style<gt/>(norma Camera & Imaging Products Association)" | |
Wyświetlacz wizjera | Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, bez informacji, histogram | |
Ekran LCD |
Typ monitora | "Panoramiczny wyświetlacz LCD TFT 3,0""" |
Całkowita liczba punktów | 921 600 punktów | |
Regulacja jasności (LCD) | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody | |
Regulacja kąta | Maksymalnie około 90° w górę, 45° w dół | |
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt (LCD) | Włączanie/wyłączanie | |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak (5,9x, 11,7x) | |
System obsługi Quick Navi | Tak | |
Wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości | Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: biały/czerwony/żółty) | |
Inne funkcje |
Rozpoznawanie twarzy | Włączone/włączone (rejestracja twarzy)/wyłączone, rejestracja twarzy, wybieranie twarzy, maks. 8 wykrywanych twarzy |
Clear Image Zoom | Około 2x | |
Inteligentny zoom (fotografie) | M: około 1,4x | |
S: około 2x | ||
Zoom cyfrowy (fotografie) | L: około 4x; M: około 5,7x; S: około 8x | |
Zoom cyfrowy (filmy) | Około 4x | |
PlayMemories Camera Apps™ | TAK | |
Kompensacja cech obiektywu | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia | |
Procesor obrazu | BIONZ X™ | |
Tryb wykrywania uśmiechu | Tak (3 poziomy) | |
Migawka |
Typ migawki | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/4000 do 30 s i B; filmy: 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/50 w trybie automatycznym (do 1/25 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) | |
Czas synchronizacji z lampą błyskową | 1/160 s | |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) | |
Stabilizacja obrazu |
SteadyShot | Brak (stabilizator obrazu w obiektywie) |
Kontrola błysku |
Sterowanie lampą błyskową | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) | |
Tryby pracy lampy błyskowej | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji, sterowanie bezprzewodowe | |
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą | |
Mechanizm |
Tryby zapisu | Pojedynczy, ciągły, samowyzwalacz 10 s i 2 s, ciągły z samowyzwalaczem (opóźnienie 10 s, do wyboru 3 klatki / 5 klatek), bracketing: ciągły/pojedynczy, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | 11 kl./s (w trybie ciągłym High) | |
Odtwarzanie |
Tryby odtwarzania | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem RGB i ostrzeżeniem o światłach / cieniach lub bez tych informacji), indeks 12 / 30 klatek, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 16,7x, M: 11,8x, S: 8,3x, panorama (standardowa): 19,2x, panorama (szeroka): 29,1x), obrót obrazu (wł./wył.); pokaz slajdów; przesuwanie panoramy; wybór folderu (data, fotografia, MP4, AVCHD), przewijanie w przód/w tył (film); kasowanie; ochrona, automatyczny podgląd (10 s, 5 s, 2 s, wył.) |
Interfejs |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera |
NFC | Sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem | |
Wyjście HD | Złącze HDMI® micro (typu D) | |
BRAVIA Sync (menu link) | ||
PhotoTV HD | ||
Reprodukcja fotografii w formacie 4K | ||
Stopka Multi Interface | Tak | |
Inne | Pilot (sprzedawany oddzielnie), zdalne sterowanie z komputera | |
Stopka Multi Interface | Złącze Multi Terminal/Micro USB | |
Stopka Multi Interface | ||
Dźwięk |
Mikrofon | Wbudowany mikrofon stereofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny | |
Drukowanie |
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Zasilanie |
Dostarczany akumulator | NP-FW50: akumulator z serii W |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Do 360 zdjęć | |
Wydajność akumulatora (filmy) | W rzeczywistych warunkach: Około 60 minut (wizjer), około 60 minut (monitor LCD), zapis ciągły: Około 90 minut (wizjer), około 90 minut (monitor LCD) | |
Zasilanie zewnętrzne | Zasilacz sieciowy AC-PW20 (sprzedawany oddzielnie) | |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak | |
Wymiary i waga |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | 120 x 66,9 x 45,1 mm |
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | 285 g (sam korpus) / 344 g (z akumulatorem i nośnikiem danych) | |
WiFi® & NFC |
Oglądanie na smartfonie | Tak |
Oglądanie na telewizorze | Tak | |
Łączność bezprzewodowa i sieciowa | Wi-Fi® | |
Technologia NFC umożliwiająca wybieranie funkcji jednym dotknięciem | ||
Możliwość pobrania aplikacji do aparatu | ||
Obsługiwane systemy operacyjne |
Obsługiwane systemy operacyjne | Windows Vista® SP2 (nie jest obsługiwana wersja Starter) |
Koncepcja One Mount otwiera dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii przetwarzania obrazu Sony poprzez uniwersalny system mocowania typu E, łączący uniwersalne korpusy z obiektywami, format pełnoklatkowy z APS-C, fotografie z filmami i amatorów z zawodowcami.
Kompaktowy i lekki system mocowania typu E łączy formaty APS-C i pełnoklatkowy, aparaty bezlusterkowe α i kamery profesjonalne, proste urządzenia ze sprzętem wysokiej klasy. Umożliwia użycie obiektywów do pełnej klatki na korpusach APS-C, a nawet montowanie obiektywów z mocowaniem typu E na kamerach profesjonalnych.
Kompleksowe projektowanie z wykorzystaniem algorytmów z korpusu zapewnia szybką i dokładną pracę systemu AF, szybkość fotografowania i wydajną stabilizację obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna połączona z bardzo wysoką rozdzielczością korpusów gwarantuje wyjątkową ostrość.
Obiektywy z mocowaniem typu E różnią się od innych systemów tym, że uwzględniają specyfikę filmowania. Zaawansowane algorytmy AF i siłowniki gwarantują niezawodne i płynne ustawianie ostrości przez aparat lub kamerę Sony. Osłabiane są typowe problemy, jak niestabilność kąta widzenia czy przesunięcie osi. Ułatwieniem przy filmowaniu jest też bezgłośna regulacja przysłony.
System mocowania typu E otwiera przed fotografami i filmowcami niezliczone możliwości. Pozwala swobodnie przełączać się między formatem APS-C i pełnoklatkowym, nagrywać ujęcia na wideoblog obiektywami do codziennego użytku lub zamontować na kamerze superteleobiektyw w celu sfilmowania dzikiej przyrody.
E PZ 10–20mm F4 G |
SELP1020G |
|
E 15mm F1.4 G |
SEL15F14G |
|
E 11mm F1.8 |
SEL11F18 |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS II |
SEL70200GM2 |
|
FE 14mm F1.8 GM |
SEL14F18GM |
|
FE 24mm F2.8 G |
SEL24F28G |
|
FE 40mm F2.5 G |
SEL40F25G |
|
FE 50mm F1.2 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL35F14GM |
|
FE C 16–35mm T3.1 |
SELC1635G |
|
FE 28–60mm F4–5.6 |
SEL2860 |
|
FE 12–24mm F2.8 GM |
SEL1224GM |
|
FE 20mm F1.8 G |
SEL20F18G |
|
E 16-55mm F2.8 G |
SEL1655G |
|
E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS |
SEL70350G |
|
FE 35mm F1.8 |
SEL35F18F |
|
FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS |
SEL200600G |
|
FE 600mm F4 GM OSS |
SEL600F40GM |
|
FE 135mm F1.8 GM |
SEL135F18GM |
|
FE 24mm F1.4 GM |
SEL24F14GM |
|
FE 400mm F2.8 GM OSS |
SEL400F28GM |
|
E 18-135mm F3.5-5.6 OSS |
SEL18135 |
|
FE 24-105mm F4 G OSS |
SEL24105G |
|
FE 12-24mm F4 G |
SEL1224G |
|
FE 16-35mm F2.8 GM |
SEL1635GM |
|
Super teleobiektyw 100-400mm z zoomem G Master |
SEL100400GM |
|
FE 100mm F2.8 STF GM OSS |
SEL100F28GM |
|
FE 85mm F1.8 |
SEL85F18 |
|
E PZ 18–110mm F4 G OSS |
SELP18110G |
|
FE 50mm F2.8 |
SEL50M28 |
|
Planar T* FE 50mm F1.4 ZA |
SEL50F14Z |
|
FE 50mm F1.8 |
SEL50F18F |
|
FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS |
SEL70300G |
|
Telekonwerter 2× |
SEL20TC |
|
Telekonwerter 1,4x |
SEL14TC |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS |
SEL70200GM |
|
FE 24–70mm F2.8 GM |
SEL2470GM |
|
FE 85mm F1.4 GM |
SEL85F14GM |
|
FE PZ 28–135mm F4 G OSS |
SELP28135G |
|
Vario-Tessar T* FE 16–35mm F4 ZA OSS |
SEL1635Z |
|
SEL28F20/SEL28F20FEC/SEL28F20UWC |
FE 28mm F2 |
|
Distagon T* FE 35mm F1.4 ZA |
SEL35F14Z |
|
FE 24–240mm F3.5–6.3 OSS |
SEL24240 |
|
FE 90mm F2.8 Macro G OSS |
SEL90M28G |
|
FE 70 – 200mm F4 G OSS |
SEL70200G |
|
E 55 – 210mm F4.5-6.3 OSS |
SEL55210 |
|
Vario-Tessar® T* FE 24 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL2470Z |
|
FE 28 – 70mm F3.5-5.6 OSS |
SEL2870 |
|
Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA |
SEL35F28Z |
|
Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA |
SEL55F18Z |
|
E PZ 18 – 105mm F4 G OSS |
SELP18105G |
|
Vario-Tessar® T* E 16 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL1670Z |
|
E PZ 18 — 200mm F3.5-6.3 OSS |
SELP18200 |
|
E 20mm F2.8 |
SEL20F28 |
|
E 35mm F1.8 OSS |
SEL35F18 |
|
E PZ 16 — 50mm F3.5-5.6 OSS |
SELP1650 |
|
E 10 – 18mm F4 OSS |
SEL1018 |
|
E 18–200mm F3.5–6.3 OSS LE |
SEL18200LE |
|
E 50mm F1.8 OSS |
SEL50F18 |
|
Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA |
SEL24F18Z |
|
E 30mm F3.5 Macro |
SEL30M35 |
|
E 18 – 55mm F3.5-5.6 OSS |
SEL1855 |
|
E 16mm F2.8 |
SEL16F28 |
|
E 18 – 200mm F3.5-6.3 OSS |
SEL18200 |
|