Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Przy zakupie aparatu z wybranym obiektywem Nikkor otrzymasz rabat. Promocja trwa do 15.04.2024. Szczegóły promocji.
Nikon Z6 II to zaawansowany aparat bezlusterkowy. Aparat oferuje tryb seryjny z prędkością 14 klatek na sekundę oraz rejestrację wideo w 4K. W zestawie dopasowany jest obiektyw NIKKOR 24-70mm f/4 S. Nikon Z6 II świetnie się sprawdzi w każdej sytuacji fotograficznej.
Podążaj za swoimi pomysłami. Postępuj zgodnie z intuicją. Niezależnie od tego, czego wymaga następny projekt, wszechstronny pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy Z 6II zapewnia ogromne możliwości fotografowania, dzięki którym można tworzyć szybciej i płynniej, uzyskując ostrzejszy obraz. Niezależnie od tego, czy najlepiej wyrażasz siebie tworząc zdjęcia, czy filmy, połącz możliwości z doskonałością.
Niezależnie od tego, czy jesteś fotografem nagrywającym filmy, filmowcem wykonującym zdjęcia, czy twórcą łączącym różne techniki. Zarówno gdy pracujesz w zespole, jak i w pojedynkę. Gdy chcesz pokazać szybką akcję albo oddać zniewalający spokój. Gdy nagrywasz filmy 4K o kinowej jakości albo spontaniczne wywiady. Jeśli tworzysz używając światła, ten aparat pozwoli Ci zrealizować każde zamierzenie.
Matryca aparatu w pełni wykorzystuje dużą ilość światła wpuszczaną przez mocowanie o dużej średnicy, dzięki czemu możesz swobodnie tworzyć niezależnie od warunków oświetleniowych. W całym ultraszerokim zakresie czułości ISO uzyskasz doskonałą jakość obrazu, zarówno podczas wykonywania pełnoklatkowych zdjęć, jak i nagrywania filmów. Funkcja AF przy małej jasności działa teraz do poziomu -6 EV z obiektywem f/2 (lub jaśniejszym) – ostrość znajdziesz nawet w świetle księżyca w kwadrze.
Ultraszeroki hybrydowy system AF umożliwia idealne ustawianie ostrości. Możesz fotografować w pełnej rozdzielczości z pełnym autofokusem i automatyką ekspozycji z szybkością do 14 kl./s. Gdy liczy się szybkość, a ona zawsze ma znaczenie, uchwycisz chwile, które mogą umknąć innym.
Do czegokolwiek chcesz użyć światła, zrób to szybciej i płynniej. Dwa procesory EXPEED zapewniają dwukrotnie większą moc obliczeniową, umożliwiającą szybkie działanie wszystkich funkcji, od autofokusa po obsługiwanie bufora o dużej pojemności. Aparat działa płynnie, zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania.
Dzięki szybszemu buforowi o dużej pojemności można w jednej serii wykonać nawet 200 zdjęć w formacie JPEG lub 124 zdjęcia w 12-bitowym formacie RAW bez kompresji. Wysoka częstotliwość odświeżania oznacza, że nie umknie Ci nawet sekunda, natomiast dwa procesory EXPEED zapewniają niesamowitą prędkość zapisu.
Dysponując dwoma gniazdami kart pamięci możesz dostosować się do dowolnego trybu organizacji pracy. Oddzielnie zapiszesz zdjęcia i filmy albo pliki w formatach RAW i JPEG. Druga karta może też służyć do natychmiastowego zapisywania kopii zapasowej pliku. W zależności od konfiguracji, drugie gniazdo może być używane w przypadku przepełnienia pierwszej karty albo do tworzenia kopii zapasowych. W jednym gnieździe możesz używać kart SD UHS-II, a w drugim kart XQD lub najnowszych ultraszybkich kart CFexpress.
Jeśli jesteś filmowcem, ten aparat firmy Nikon jest właśnie dla Ciebie. Pełnoklatkowa matryca aparatu i odczyt pełnych pikseli zapewniają szerszy zakres dynamiczny oraz pozwalają na nagrywanie filmów z ostrzejszym i bardziej wyrazistym obrazem. Podczas filmowania można ustawić szybkość autofokusa i czułość śledzenia ostrości, a także korzystać z AF z wykrywaniem oczu oraz z AF wykrywaniem zwierząt. Twoje możliwości dodatkowo poszerza elastycznie regulowana liczba klatek na sekundę. Ponadto, nagrane materiały możesz odtwarzać w dowolny sposób.
Najwyższy poziom swobody podczas postprodukcji. Szybsze przesyłanie danych. Aparat Z 6II można podłączyć do kompatybilnego zewnętrznego rejestratora ATOMOS, aby eksportować filmy w formacie ProRes RAW®, który zachowuje wszystkie dane z pełnoklatkowej matrycy aparatu w mniejszych plikach.
Uzyskaj większą swobodę podczas obróbki kolorystycznej. Dzięki nagrywaniu filmów z 10-bitową głębią koloru można utrwalić o ponad miliard odcieni więcej niż w formacie 8-bitowym. Aparat Z 6II pozwala na przesyłanie 10-bitowych danych wideo bezpośrednio do zewnętrznego rejestratora podłączonego do wyjścia HDMI.
Nagrywając materiał wideo gotowy do natychmiastowego odtwarzania na wyświetlaczach HDR można uniknąć czasochłonnej obróbki kolorystycznej. Format HLG dostępny w aparacie zachowuje więcej szczegółów, zakres dynamiki i kontrast – nie jest wymagana obróbka końcowa.³
Przemierzaj zakurzone ulice. Odważnie wędruj po górskich ścieżkach. Fotografuj blisko wody. Dzięki wysoce wytrzymałemu, lekkiemu szkieletowi z magnezowego odlewu, aparat Z 6II jest bardzo poręczny i wystarczająco wytrzymały, aby używać go w dowolnym miejscu. Ze względu na zabezpieczenie przed kurzem, brudem i wilgocią, możesz go mieć zawsze przy sobie, dokądkolwiek zaprowadzi Cię inspiracja.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Typ | Aparat bezlusterkowy |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie Z firmy Nikon |
Efektywny kąt widzenia | Format FX (pełnoklatkowy) |
Matryca | CMOS, 35,9 mm x 23,9 mm |
System usuwania kurzu | Zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D), czyszczenie matrycy. |
Rozdzielczość | 24,5 mln |
Format zapisywanych plików | NEF (RAW): 12- lub 14-bitowy (z kompresją bezstratną lub stratną albo bez kompresji); dostępne duże, średnie i małe (zdjęcia małe i średnie są rejestrowane z 12-bitową głębią kolorów przy użyciu kompresji bezstratnej). TIFF (RGB). JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG; ustawienia opcji kompresji: Fine (ok. 1: 4), Normal (ok. 1: 8) i Basic (ok. 1: 16); dostępna opcja kompresji Optymalna jakość. NEF (RAW)+JPEG: jedno zdjęcie zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i JPEG. |
Ustawienia Picture Control | Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret i Krajobraz i Równomierne. Kreatywne ustawienia Picture Control (Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń); możliwość zmiany wybranych ustawień Picture Control, przechowywanie osobistych ustawień Picture Control. |
Gniazdo karty pamięci | 1 karta XQD |
System plików | Standard DCF 2.0, Exif 2.31, PictBridge |
Wizjer | Wyświetlacz LCD z matrycą TFT o przekątnej 1,27 cm (0,5 cala), około 3690 tys. punktów (technologia Quad VGA) w technologii OLED z funkcją regulacji balansu kolorów oraz sterowaniem jasnością metodą automatyczną lub z wykorzystaniem 11 poziomów jasności |
Pokrycie kadru | Około 100% w poziomie i 100% w pionie |
Powiększenie | Około 0,8× (obiektyw 50 mm ustawiony na nieskończoność; –1 dioptria) |
Dystans widzenia całej matówki | 21 mm (–1 dioptria; od okularu wizjera) |
Korekcja dioptrażu | Od –4 do +2 dpt. |
Czujnik zbliżenia oka | Automatyczne przełączanie między wyświetlaniem obrazu na monitorze i w wizjerze |
Współpracujące obiektywy | Obiektywy NIKKOR z mocowaniem Z. Obiektywy NIKKOR z mocowaniem F wyposażone w adapter do mocowania; mogą obowiązywać ograniczenia. |
Typ migawki | Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości; elektroniczna przednia kurtynka migawki; migawka elektroniczna. |
Czasy otwarcia migawki | Od 1/8000 do 30 s w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, czas B, ustawienie T, X200 |
Czas synchronizacji błysku | X = 1/200 s; synchronizacja dla czasu otwarcia migawki 1/200 s lub dłuższego; obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki |
Tryby wyzwalania migawki | Pojedyncze zdjęcie, wolne seryjne, szybkie seryjne, szybkie seryjne (wydłużone), samowyzwalacz |
Częstotliwość zdjęć | Maksymalnie 12 kl./s Wolne seryjne: 1–5 kl./s Szybkie seryjne: 5,5 kl./s Szybkie zdjęcia seryjne (wydłużone): 12 kl./s (14-bitowy NEF/RAW: 9 kl./s) |
Samowyzwalacz | 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s |
Pomiar ekspozycji | Pomiar ekspozycji TTL |
Sposób pomiaru ekspozycji | matrycowy pomiar ekspozycji.Pomiar centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru; waga pomiaru może być alternatywnie przypisana na podstawie uśrednienia całego kadru. Pomiar punktowy: pomiar z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF. Pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem. |
Zakres pomiaru ekspozycji | –4 do +17 EV (ISO 100, obiektyw f/2,0 przy 20°C) |
Sprzeżenie światłomierza | Za pomocą CPU obiektywu |
Tryb | Automatyczny; automatyka programowa z fleksją programu (P); automatyka z preselekcją czasu (S); automatyka z preselekcją przysłony (A); manualny (M); ustawienia użytkownika (U1, U2, U3) |
Kompensacja ekzpocyji | od –5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, dostępny w trybach P, S, A i M |
Blokada ekspozycji | Blokada zmierzonej wartości jasności |
Czułość ISO | od 100 do 51200Można również ustawić na około 0,3, 0,5, 0,7 lub 1 EV (odpowiednik ISO 50) przy wartości poniżej ISO 100 lub około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 204800) powyżej ISO 51200 dostępny automatyczny dobór ISO |
Aktywna funkcja D-Lighting | Do wyboru są następujące ustawienia: Automatyczna, Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Zmniejszona i Wyłączona |
Wielokrotna ekspozycja | Dodaj, Średnia, Jasno i Ciemno |
Inne opcje | HDR (wysoki zakres dynamiki), tryb zdjęć z redukcją migotania |
Autofokus | 273 pola (detekcja fazowa, w trybie jednopolowego AF)/90-proc. pokrycie kadru w pionie i poziomie. |
Zakres detekcji | Od –2 do +19 EV (od –4 do +19 EV z AF przy słabym oświetleniu) |
Napęd AF obiektywu | Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C), ciągły AF (AF-F; dostępny tylko w trybie filmowania); wyprzedzające śledzenie ostrości. Ręczne ustawianie ostrości (M): można korzystać ze wskaźnika ustawienia ostrości |
Pola AF | 273 (jednopolowy AF) |
Tryb pól AF | Precyzyjny AF, jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (precyzyjny AF i AF z dynamicznym wyborem pola są dostępne tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S); szerokie pole AF (L); automatyczny wybór pola AF |
Blokada AF | Ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF) lub naciskając środek wybieraka dodatkowego |
Redukcja drgań – aparat | 5-osiowa z przesunięciem matrycy |
Redukcja drgań – obiektyw | Optyczna redukcja drgań (funkcja dostępna w obiektywach z mechanizmem VR) |
Sterowanie błyskiem | TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL; zrównoważony błysk wypełniający i-TTL jest używany z pomiarem matrycowym, centralnie ważonym i z pomiarem chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem, standardowy błysk wypełniający i-TTL z pomiarem punktowym |
Tryb błysku | Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji; synchronizacja z długimi czasami ekspozycji na tylną kurtynkę migawki, wyłączona |
Kompensacja mocy błysku | Od –3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, dostępny w trybach P, S, A i M |
Wskaźnik gotowości do błysku | Świeci po pełnym naładowaniu opcjonalnej lampy błyskowej; miga jako ostrzeżenie o niedoświetleniu po wyzwoleniu błysku z pełną mocą |
Stopka mocowania akcesoriów | Gniazdo „gorącej stopki” wg ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą |
Kreatywny System Oświetlenia Nikon | Sterowanie lampą w trybie i-TTL, sterowany radiowo, zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia, sterowany optycznie, zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia, oświetlenie modelujące, blokada mocy błysku, informowanie o temperaturze barwowej, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki, ujednolicone sterowanie błyskiem |
Kompensacja mocy błysku | Od –3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, dostępny w trybach P, S, A i M |
Wskaźnik gotowości do błysku | Świeci po pełnym naładowaniu opcjonalnej lampy błyskowej; miga jako ostrzeżenie o niedoświetleniu po wyzwoleniu błysku z pełną mocą |
Stopka mocowania akcesoriów | Gniazdo „gorącej stopki” wg ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą |
Kreatywny System Oświetlenia Nikon | Sterowanie lampą w trybie i-TTL, sterowany radiowo, zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia, sterowany optycznie, zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia, oświetlenie modelujące, blokada mocy błysku, informowanie o temperaturze barwowej, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki, ujednolicone sterowanie błyskiem |
Balans bieli | Automatyczny (3 rodzaje), automatyczny dla naturalnego oświetlenia, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), lampa błyskowa, wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K), pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości), wszystkie tryby (oprócz wyboru temperatury barwowej) z dokładną regulacją |
Typy braketingu | Ekspozycja, moc błysku, balans bieli, ADL |
Filmy - pomiar ekspozycji | Pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy |
Filmy - sposób pomiaru ekspozycji | Pomiar matrycowy, centralnie ważony lub chroniący jasne obszary przed prześwietleniem |
Filmy - wielkość klatki (w pikselach) i częstotliwość klatek | 3840 x 2160 (4K UHD): 30p (progresywny), 25p, 24p. 1920 x 1080; 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p i 24p. 1920×1080 (spowolnienie); 30p ×4, 25p ×4, 24p ×5. Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p, i 24p to odpowiednio 119,88, 100, 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s; wybór jakości dostępny dla wszystkich rozmiarów oprócz 3840 x 2160, 1920 x 1080 120p/100p i 1920 x 1080 spowolnienie, gdy wybrane jest na stałe ustawienie „Wysoka”. |
Filmy - format plików | MOV, MP4 |
Filmy - kompresja wideo | H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding) |
Filmy - format zapisu dźwięku | Liniowy PCM, AAC |
Filmy - sposób zapisu dźwięku | Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub zewnętrzny mikrofon z opcją wytłumienia; możliwość regulowania czułości |
Filmy - czułość ISO | Automatyczny: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 100 do 51200). P, S i A: automatyczny dobór ISO (od ISO 100 do Hi 2) z możliwością wyboru maksymalnej wartości. M: dostępny automatyczny dobór ISO (od ISO 100 do Hi 2) z możliwością wyboru maksymalnej wartości; wybór ręczny (od ISO 100 do 51200 z krokiem co 1/3 lub 1/2 EV) z dostępnymi opcjami odpowiednika około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 204800) powyżej wartości ISO 51200. |
Filmy – aktywna funkcja D-Lighting | Do wyboru są te same ustawienia co dla zdjęć: Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Zmniejszona i Wyłączona |
Filmy – inne opcje | Filmy poklatkowe, elektroniczna redukcja drgań, kody czasowe, wydruk rejestru filmów (N-Log) |
Monitor | Przekątna 8 cm (3,2 cala). Odchylany, dotykowy wyświetlacz LCD TFT o kącie oglądania wynoszącym 170°, pokryciu kadru wynoszącym około 100%, z możliwością regulacji balansu kolorów oraz sterowania jasnością metodą ręczną z wykorzystaniem 11 poziomów. Około 2100 tys. punktów. |
Odtwarzanie | Odtwarzanie pełnoekranowe lub widok miniatur (liczba zdjęć: 4, 9 lub 72), powiększenie w trybie odtwarzania, przycinanie powiększenia w trybie odtwarzania, odtwarzanie filmów, pokaz slajdów obejmujący zdjęcia i filmy, wyświetlanie histogramów, wskazanie obszarów prześwietlonych, informacje o zdjęciu, wyświetlanie danych pozycji, ocenianie zdjęć i automatyczne obracanie zdjęć. |
USB | Złącze typu C (USB SuperSpeed). Zalecane połączenie z wbudowanym portem USB. |
Wyjście HDMI | Złącze HDMI typu C |
Wejście Audio | Stereofoniczne typu minijack (średnica 3,5 mm; zasilanie po podłączeniu) |
Wyjście Audio | Stereofoniczne typu minijack (średnica 3,5 mm) |
Złącze akcesoriów | Możliwość użycia z przewodem MC-DC2 i innymi opcjonalnymi akcesoriami |
Standardy Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | IEEE 802.11b/g/n/a/ac |
Częstotliwość działania Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | Od 2412 do 2462 MHz (kanał 11) i od 5180 do 5320 MHz |
Maksymalna moc wyjściowa sieci Wi-Fi (bezprzewodowej sieci LAN) | Pasmo 2,4 GHz: 7,0 dBm. Pasmo 5 GHz: 12,1 dBm |
Bezpieczeństwo Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) | Uwierzytelnianie: System otwarty, WPA2-PSK |
Zasięg Wi-Fi w linii prostej (bezprzewodowy LAN) | Około 10 m przy braku zakłóceń; zasięg zależy od siły sygnału i ewentualnej obecności przeszkód |
Standardy Bluetooth | Protokoły komunikacyjne: Specyfikacja Bluetooth – wersja 4.2 Częstotliwość pracy: Bluetooth: od 2402 do 2480 MHz Bluetooth Low Energy: od 2402 do 2480 MHz Maksymalna moc wyjściowa (EIRP): Bluetooth: 1,9 dBm Bluetooth Low Energy: 0,4 dBm |
Języki menu | Angielski, arabski, bułgarski, czeski, duński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, holenderski, niemiecki, norweski, polski, portugalski, rosyjski, rumuński, serbski, szwedzki, turecki, ukraiński, węgierski, włoski |
Bateria | Jeden akumulator jonowo-litowy EN-EL15b; istnieje możliwość zastosowania akumulatora EN-EL15a/EN-EL15, należy jednak pamiętać, że liczba zdjęć po jednorazowym naładowaniu będzie mniejsza, a ładowarkę można wykorzystać tylko do ładowania akumulatorów EN-EL15b. |
Zasilacz | Zasilacz sieciowy EH-5c/EH-5b (wymaga dostępnego osobno złącza zasilania EP-5B) |
Gniazdo statywowe | 1/4 cala (ISO 1222) |
Wymiary (S x W x G) | Około 134 x 100,5 x 67,5 mm |
Masa | Około 675 g z akumulatorem oraz kartą pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu, około 585 g (sam korpus aparatu) |
Zakres dozwolonych temperatur | od 0 do +40°C |
Zakres dozwolonej wilgotności | Maksymalnie 85% (bez kondensacji) |
Dostarczane akcesoria | Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, gumowa muszla oczna DK-29 (zamocowana do aparatu), akumulator jonowo-litowy EN-EL15b z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym typu odpowiedniego dla kraju bądź regionu sprzedaży), pasek AN-DC19, zatrzask kabla HDMI/USB, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1. |
Całkowita liczba pikseli | 25,28 mln |
Wielkość obrazu (w pikselach) | Obszar zdjęcia formatu FX (36 x 24)(L) 6048 x 4024 (24,3 mln), (M) 4528 x 3016 (13,7 mln), (S) 3024 x 2016 (6,1 mln)Obszar zdjęcia formatu DX (24 x 16)(L) 3936 x 2624 (10,3 mln), (M) 2944 x 1968 (5,8 mln), (S) 1968 x 1312 (2,6 mln)Obszar zdjęcia formatu 1 : 1 (24 x 24)(L) 4016 x 4016 (16,1 mln), (M) 3008 x 3008 (9,0 mln), (S) 2000 x 2000 (4,0 mln)Obszar zdjęcia formatu 16 : 9 (36 x 20) (L) 6048 x 3400 (20,6 mln), (M) 4528 x 2544 (11,5 mln), (S) 3024 x 1696 (5,1 mln) Zdjęcia wykonywane podczas filmowania z rozmiarem klatki 3840 x 2160: 3840 x 2160 Zdjęcia wykonywane podczas filmowania z innymi rozmiarami klatki: 1920 x 1080 |