Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Nowa matryca CMOS 24,2 MP rejestruje każdy szczegół sceny z niesamowitą precyzją. Ponadczasowe nagrywanie wideo 4K uzupełnia profesjonalne możliwości aparatu. Ten pełnoklatkowy bezlusterkowiec przekracza granice fotografii i wideo, inspirując arcydzieła.
Niezależnie od tego, czy robisz zdjęcia, czy filmujesz, LUMIX S1 oferuje niesamowitą jakość obrazu bez kompromisów. Zapewniając wystarczającą kondensację światła na piksel, 24,2-megapikselowy czujnik CMOS zachowuje szeroki zakres dynamiczny, zapewniając wyraźne, naturalne obrazy nawet przy wysokiej czułości. Dzięki silnikowi Venus Engine maksymalna światłoczułość to imponująca wartość ISO51200. Profesjonalni fotografowie i kamerzyści z pewnością docenią doskonałą jakość obrazu przy tak wysokiej czułości.
Dzięki połączeniu zaawansowanego technologicznie czujnika CMOS i nowego silnika Venus, aparat rejestruje niuanse kolorów i naturalne tekstury. Generowanie wielopikselowej luminancji i inteligentne przetwarzanie szczegółów umożliwia intensywną pracę z jasnością i kontrastem obrazów. Kontrola kolorów 3D zapewnia bogate odwzorowanie kolorów zarówno w ciemnych, jak i jasnych obszarach, a precyzyjna technologia redukcji szumów Multi Process NR zapewnia ostry obraz nawet przy wysokich ustawieniach ISO.
Idealne fotografowanie z ręki może być trudne, ale nie martw się, jest 5-osiowy stabilizator obrazu Dual IS * * zapewniający inteligentną kompensację ruchu. Jego możliwości są równe 6-krotnemu podwojeniu czasu naświetlania, co oznacza, że można spowolnić migawkę o 6 stopni i fotografować nawet przy maksymalnej ogniskowej. LUMIX S1 kompensuje drgania korpusu i obiektywu, nawet podczas fotografowania na maksymalnej ogniskowej. Stabilizacja działa zarówno podczas robienia zdjęć, jak i podczas nagrywania filmów, w tym w rozdzielczości 4K. Niesamowita moc 5-osiowej, 5,5-stopniowej kompensacji w korpusie aparatu sprawia, że drżą się nawet wtedy, gdy obiektyw nie jest wyposażony w optyczną stabilizację obrazu (OIS).
* Podwójny 5-osiowy podwójny IS2 jest kompatybilny z obiektywami S-R24105 i S-R70200
Połączenie technologii 4K firmy Panasonic, czujnika CMOS i silnika Venus zapewnia wysokiej jakości wideo 4K 60p / 50p (QFHD 4K: 3840 x 2160 MP4) w formacie pełnej klatki. * Dzięki tym zaawansowanym technologiom nawet sceny z szybkim ruchem wyglądają niezwykle płynnie i naturalnie.
Ponadto aparat LUMIX S1 został zaprojektowany z myślą o imponującym rozpraszaniu ciepła, co pozwala na nagrywanie w rozdzielczości 4K 30p / 25p / 24p lub Full-HD bez ograniczeń czasowych. ** Długoterminowe możliwości fotografowania sprawiają, że ten aparat jest idealny dla wielu profesjonalnych obszary, w tym filmowanie dokumentalne w jednym ujęciu, filmowanie z ustalonego punktu podczas obserwacji dzikich zwierząt itp.
* Maksymalny czas nagrywania przy 4K 60p / 50p to 29 minut i 59 sekund.
** Z wyjątkiem strzelania z dużą prędkością. W wysokich temperaturach otoczenia lub podczas ciągłego nagrywania przez długi czas aparat może się wyłączyć dla własnego bezpieczeństwa. Poczekaj, aż aparat ostygnie.
Aby sprostać potrzebom profesjonalistów, aparat LUMIX S1 oferuje możliwość nagrywania wewnętrznego w rozdzielczości 4K 30p / 25p / 24p 4: 2: 2 10-bit oraz 4: 2 : 2 10-bitowe 4K 60p / 50p z transmisją na żywo przez HDMI i profil V-Log po aktywacji kluczem oprogramowania (sprzedawane oddzielnie).
10-bitowy format nagrywania 4: 2: 2 z niewiarygodnie bogatym profilem kolorów zawiera około 128 razy więcej informacji niż 8-bitowy format 4: 2: 0 i umożliwia zapisanie ponad miliarda kolorów. Tak ogromna ilość informacji o kolorach jest bardzo ważna na etapie post-processingu i zapewnia możliwość dynamicznego i radykalnego dopasowania kolorów, nawet zamieniając sceny dzienne w nocne.
Ponadto nagrywanie 4K 30p / 25p / 24p można wykonać przy współczynniku kadrowania 1,0x i przy użyciu informacji ze wszystkich pikseli. Wykorzystanie niesamowitych możliwości pełnoklatkowego aparatu przenosi wideo 4K na nowy poziom kreatywności.
Ultrawysokiej rozdzielczości 5760 tys. Punktów jest największym w swojej klasie. * Imponująca wyrazistość i ostrość sprawiają, że czujesz się, jakbyś patrzył na obiekt, co pozwala skupić się na fotografowaniu. Korzystając z soczewek z minimalnymi zniekształceniami od środka do krawędzi i dużym powiększeniem 0,78x, Real View Finder zapewnia doskonałe kadrowanie i bardzo precyzyjne ustawianie ostrości. Ekran OLED ma minimalne opóźnienie wynoszące zaledwie 0,005 sekundy, a częstotliwość odświeżania 120 kl./s pomaga obserwować szybko poruszające się obiekty. Ponadto można przełączać powiększenie między 0,7x a 0,74x, w zależności od warunków fotografowania. * Wśród pełnoklatkowych cyfrowych aparatów jednoobiektywowych od 1 lutego 2019 r.
Wytrzymały korpus gotowy na trudne warunki fotografowania. Jednoczęściowa, odlewana ciśnieniowo rama ze stopu magnezu jest bardzo trwała, a wszystkie szwy, tarcze i przyciski są uszczelnione. Cały aparat jest odporny na kurz i wodę * i jest przeznaczony do pracy w temperaturach do -10 ° C. Połączenie tych funkcji sprawia, że fotografowanie jest skuteczne i przyjemne w różnych warunkach pogodowych.
* Odporność na kurz i wilgoć nie gwarantuje, że aparat nie zostanie uszkodzony w wyniku bezpośredniego kontaktu z kurzem lub wodą.
Zaawansowane technologie firmy Panasonic zapewniają wszechstronne sterowanie czujnikiem, procesorem i obiektywem w celu szybkiego i precyzyjnego ustawiania ostrości pod dowolnym kątem. Szybka komunikacja między czujnikiem a obiektywem przy 480 fps i technologia DFD (Depth Out of Focus) firmy Panasonic umożliwia szybkie i precyzyjne ustawianie ostrości; w warunkach rzeczywistych zajmuje ok. 0,08 s. * Dodatkowo autofokus w warunkach słabego oświetlenia pozwala na działanie z imponującym -6 EV. ** Zwiększona czułość i zoptymalizowane ustawienia czujnika zwiększają skuteczność wykrywania przejścia kontrastu, dzięki czemu można uzyskać ostry obraz nawet w warunkach, w których jedyne źródło światła jest gwiaździste niebo. Zaawansowana technologia AI jest w stanie rozpoznać nie tylko ludzi,
* 11 EV, przy minimalnej ogniskowej obiektywu S-R24105 (CIPA) w trybie LVF120 fps.
** Przy ISO100, F1,4, AFS. 100% kontrast docelowy.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
TYP |
|
Typ | Bezlusterkowy aparat cyfrowy |
Nośniki do nagrywania | Karta pamięci XQD, karta pamięci SD / karta pamięci SDHC* / karta pamięci SDXC* |
Nośniki do nagrywania | *Zgodność ze standardem UHS-I / UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC. |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie L-Mount |
PRZETWORNIK OBRAZU |
|
Typ | Pełnoklatkowa matryca CMOS 35 mm (35,6 mm x 23,8 mm) |
Efektywna liczba pikseli / Całkowita liczba pikseli | 24,20 megapiksela / 25,28 megapiksela |
Proporcje / Filtr kolorów | 3:2 / Filtr kolorów podstawowych |
System redukujący kurzu | Filtr fal ultradźwiękowych |
ZDJĘCIA |
|
Format zapisu pliku |
|
Zdjęcia | JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW, HLG Photo (CTA-2072) |
6K PHOTO** / 4K PHOTO** | 6K PHOTO: MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC (2 kan.)) |
6K PHOTO** / 4K PHOTO** | 4K PHOTO: MP4 (H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.)) |
6K PHOTO** / 4K PHOTO** | Wyodrębnione zdjęcia: JPEG (DCF, Exif 2.31) |
Współczynnik proporcji | 4:3 / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 65:24 / 2:1 |
Rozmiar pliku (w pikselach) |
|
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 3:2 | 6000x4000(L) / 4272x2848(M) / 3024x2016(S) / 12000x8000(XL)* *Tryb wysokiej rozdzielczości. Plik RAW. |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 3:2 | 5184x3456(6K PHOTO) / 3504x2336(4K PHOTO) / 5984x4000(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 3232x2160(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K) |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 4:3 | 5328x4000(L) / 3792x2848(M) / 2688x2016(S) / 10656x8000(XL)* *Tryb wysokiej rozdzielczości. Plik RAW. |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 4:3 | 4992x3744(6K PHOTO) / 3328x2496(4K PHOTO) / 5312x3984(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 2880x2160(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K) |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 16:9 | 6000x3368(L) / 4272x2400(M) / 3024x1704(S) / 12000x6736(XL)* *Tryb wysokiej rozdzielczości. Plik RAW. |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 16:9 | 3840x2160(4K PHOTO) / 5888x3312(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 3840x2160(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K) |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 1:1 | 4000x4000(L) / 2848x2848(M) / 2016x2016(S) / 8000x8000(XL)* *Tryb wysokiej rozdzielczości. Plik RAW. |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 1:1 | 2880x2880(4K PHOTO) / 4000x4000(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 2144x2144(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K) |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 65:24 | 6000x2208(L) |
Podczas korzystania z obiektywów pełnoklatkowych / 2:1 | 6000x3000(L) |
Podczas korzystania z obiektywów APS-C / 3:2 | 3984x2656(L) / 2880x1920(M) / 2064x1376(S) |
Podczas korzystania z obiektywów APS-C / 4:3 | 3536x2656(L) / 2560x1920(M) / 1840x1376(S) |
Podczas korzystania z obiektywów APS-C / 16:9 | 3984x2240(L) / 2880x1624(M) / 1920x1080(S) |
Podczas korzystania z obiektywów APS-C / 1:1 | 2656x2656(L) / 1920x1920(M) / 1376x1376(S) |
Jakość obrazu |
RAW / RAW+Fine / RAW+Standard / Fine / Standard |
Przestrzeń barw |
sRGB, AdobeRGB |
FILMY |
|
Format zapisu pliku | MP4: H.264/MPEG-4 AVC (format audio: LPCM (2 kanały, 48 kHz/16 bitów), AAC (2 kanały)), MP4 HEVC: H.265/HEVC (format audio: AAC (2 kan.)) |
Format zapisu pliku | AVCHD Progressive (format audio: Dolby Audio 2 kanały), AVCHD (format audio: Dolby Audio (2 kanały)) |
MP4**[4K] 3840 x 2160 | 59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (LPCM) |
MP4**[4K] 3840 x 2160 | 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (LPCM) |
MP4**[4K] 3840 x 2160 | 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (AAC) |
MP4**[4K] 3840 x 2160 | 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (AAC) |
MP4**[4K] 3840 x 2160 | 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (AAC) |
MP4** [FHD] 1920x1080 | 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (AAC) |
MP4** [FHD] 1920x1080 | 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (AAC) |
MP4** [FHD] 1920x1080 | 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (AAC) |
MP4** [FHD] 1920x1080 | 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (AAC) |
MP4 HEVC** [4K] 3840x2160 | 29,97p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (AAC) (HEVC, nagrywanie w HLG) |
MP4 HEVC** [4K] 3840x2160 | 25,00p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (AAC) (HEVC, nagrywanie w HLG) |
MP4 HEVC** [4K] 3840x2160 | 23,98p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP) (AAC) (HEVC, nagrywanie w HLG) |
AVCHD Progressive** AVCHD** [FHD] 1920x1080 | 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (Dolby Audio) |
AVCHD Progressive** AVCHD** [FHD] 1920x1080 | 50,00i, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (Dolby Audio) (dane wyjściowe z matrycy: 25,00 kl./s) |
AVCHD Progressive** AVCHD** [FHD] 1920x1080 | 50,00i, 17 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (Dolby Audio) (dane wyjściowe z matrycy: 50,00 kl./s) |
AVCHD Progressive** AVCHD** [FHD] 1920x1080 | 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (Dolby Audio) |
MP4** Szybkie nagrywanie wideo *Przy wyborze trybu Creative Video. [4K] 3840x2160 | 29,97p (dane wyjściowe z matrycy: 60 kl./s) |
MP4** Szybkie nagrywanie wideo *Przy wyborze trybu Creative Video. [4K] 3840x2160 | 25,00p (dane wyjściowe z matrycy: 50 kl./s) |
MP4** Szybkie nagrywanie wideo *Przy wyborze trybu Creative Video. [4K] 3840x2160 | 23,98p (dane wyjściowe z matrycy: 48 kl./s) |
MP4** Szybkie nagrywanie wideo *Przy wyborze trybu Creative Video. [FHD] 1920x1080 | 29,97p (dane wyjściowe z matrycy: 180 kl./s / 150 kl./s) |
MP4** Szybkie nagrywanie wideo *Przy wyborze trybu Creative Video. [FHD] 1920x1080 | 25,00p (dane wyjściowe z matrycy: 150 kl./s / 125 kl./s) |
Czas ciągłego nagrywania (filmy)** | Około 150 min (wyświetlacz tylny), 140 min (LVF) w trybie [AVCHD/FHD/60p] *Z obiektywem S-R24105 i kartą pamięci SD. |
Faktyczny czas nagrywania (filmy)** | Około 75 min (wyświetlacz tylny), 70 min (LVF) w trybie [AVCHD/FHD/60p] *Z obiektywem S-R24105 i kartą pamięci SD. |
WIZJER |
|
Typ | Wizjer OLED Live View Finder |
Piksele | Około 5760 tys. punktów |
Pole widzenia / Powiększenie | Około 100% / Około 0,78x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność; -1,0 m-1, gdy proporcje są ustawione na 3:2 |
Dystans widzenia / Regulacja dioptrii | Około 21 mm po ustawieniu na nieskończoność; -1,0 m-1 / -4,0 - +2,0 (dpt) |
Czujnik oczu | Tak |
Prędkość wyświetlacza | 120 kl./s / 60 kl./s |
Opóźnienie wyświetlania | Około 0,005 s |
WYŚWIETLACZ TYLNY |
|
Typ | Wyświetlacz TFT LCD ze statycznym panelem dotykowym |
Rozmiar monitora | Możliwość odchylania w trzech osiach, 3,2 cala (8,0 cm), proporcje 3:2 |
Piksele | Około 2100 tys. punktów |
Pole widzenia | ok. 100% |
WYŚWIETLACZ LCD STANU | Tak |
REGULACJA OSTROŚCI |
|
Typ | Kontrastowy system AF |
Technologia DFD | Tak |
Tryb ustawiania ostrości | AFS (pojedynczy) / AFC (ciągły) / MF |
Tryb AF | Automatyczne wykrywanie (Twarz, Oczy, Ciało, Zwierzę) / Śledzenie / 225-obszarowy / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa (kwadratowa) / Strefa (owalna) / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint / Niestandardowy 1, 2, 3 (funkcja dotyku jest dostępna dla pełnego obszaru) (skalowalny rozmiar kadru AF i elastyczna pozycja AF) |
Zakres wykrywania AF | EV -6 - 18 (F1,4, równoważne z ISO100, AFS) |
Niestandardowe ustawienie AF | Czułość AF, czułość przełączania obszaru AF, prognozowanie obiektu w ruchu |
Lampka wspomagania autofokusa | Tak |
Blokada AF | Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AF |
Post Focus / Focus Stacking | Tak/Tak |
Inne | AF-ON, AF migawki, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Priorytet ostrości/migawki, Szybki AF, Ciągły AF (podczas nagrywania filmów), AF z wykrywaniem zbliżenia oka, ustawienie zakresu punktów AF, AF+MF, MF Guide, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, panel dotykowy AF, migawka dotykowa, przełączanie ostrości w pionie/w poziomie, blokada pierścienia ustawiania ostrości, wyświetlanie/ukrywanie trybu AF |
KONTROLA EKSPOZYCJI |
|
System pomiaru światła | 1 728-strefowy wielopunktowy system wykrywania |
Tryb pomiaru światła | Wielokrotny / Centralnie ważony / Punktowy / Wyróżniony ważony |
Zakres pomiaru | EV 0-18 (obiektyw F2,0, równoważne z ISO100) |
Tryb ekspozycji | Program AE / Priorytet przysłony AE / Priorytet migawki AE / Ekspozycja manualna |
Czułość ISO (standardowa czułość wyjściowa) | Auto / 50* / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 / 12800 / 25600 / 51200 / 102400* / 204800* (możliwość zmiany na krok 1/3 EV) *Rozszerzone ISO |
Kompensacja ekspozycji | 1/3 EV krok ±5EV (±3EV dla filmów) |
Blokada AE | Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AE |
SYSTEM STABILIZACJI OBRAZU |
Typ z przesunięciem matrycy (5 osi / 6,0 punktu*) * Oprogramowanie układowe musi być zaktualizowane do wersji 1.2 lub nowszej. Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ustawiania ostrości f=50 mm w przypadku użycia obiektywu S-X50]. Dual I.S. (6,5 punktu*, zgodność z Dual I.S. 2) * Oprogramowanie układowe musi być zaktualizowane do wersji 1.2 lub nowszej. Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ustawiania ostrości f=105 mm w przypadku użycia obiektywu S-R24105]. Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ustawiania ostrości f=200 mm w przypadku użycia obiektywu S-R70200]. |
BALANS BIELI |
|
Balans bieli | AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4 |
Regulacja balansu bieli | zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone |
Ustawienie temperatury barwowej | 2500–10000K w 100K |
MIGAWKA |
|
Typ | Migawka szczelinowa |
Czas otwarcia migawki | Zdjęcia: Bulb (maks. 30 minut), 1/8000 – 60 |
Czas otwarcia migawki | Elektroniczna kurtyna przednia: Bulb (maks. 30 minut), 1/2 000 – 60 |
Czas otwarcia migawki | Przysłona elektroniczna: Bulb (maks. 60 s), 1/8000 – 60 |
Czas otwarcia migawki | Filmy: 1/16 000 – 1/25 |
Żywotność migawki | Około 400 000 zdjęć |
Samowyzwalacz | 10 s, 3 obrazy / 2 s / 10 s |
Pilot zdalnego sterowania | Pilot zdalnego sterowania przez DMW-RS2 (sprzedawany oddzielnie) |
Tryb cichy / Tryb migawki | Tak / Tak (Automatyczna / Mechaniczna / Elektroniczna kurtyna przednia / Elektroniczna / Elektroniczna+NR) |
BRACKETING |
|
Zakres AE | 3, 5, 7 zdjęć z krokiem 1/3, 2/3 lub 1 stopień EV, maks. ±3 EV, pojedyncze/seryjne |
Bracketing przysłony | 3, 5 lub wszystkie pozycje z krokiem 1 EV |
Bracketing ostrości | 1–999 zdjęć, kroki ustawiania ostrości można ustawić w 10 poziomach |
Zakres balansu bieli | Trzy obrazy w osi niebieski/bursztynowy lub w osi magenta/zielony, ustawienie temperatury kolorów |
WYKONYWANIE ZDJĘĆ SERYJNYCH |
|
Szybkość serii - przysłona mechaniczna / elektroniczna kurtyna przednia | AFS/MF: H: 9 kl./s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Szybkość serii - przysłona mechaniczna / elektroniczna kurtyna przednia | AFC: H: 6 kl./s (z funkcją Live View), M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Szybkość serii - przysłona elektroniczna | AFS/MF: H: 9 kl./s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Szybkość serii - przysłona elektroniczna | AFC: H: 5 kl./s (z funkcją Live View), M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Liczba nagrywanych obrazów | RAW: Ponad 90 zdjęć |
Liczba nagrywanych obrazów | RAW+JPEG: Ponad 70 zdjęć |
Liczba nagrywanych obrazów | JPEG: Ponad 999 zdjęć |
Liczba nagrywanych obrazów | *Przy użyciu karty pamięci XQD serii G firmy Sony Corporation. Do momentu zwolnienia szybkości zdjęć seryjnych. Podczas rejestrowania w warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic. |
6K PHOTO** / 4K PHOTO** |
|
Szybkość wykonywania zdjęć seryjnych | 6K PHOTO: 30 kl./s |
Szybkość wykonywania zdjęć seryjnych | 4K PHOTO: 60 kl./s, 30 kl./s |
Informacje EXIF | Tak (każdy plik JPEG wykadrowany z pliku seryjnego 6K/4K jest zgodny ze standardem EXIF). |
LAMPA BŁYSKOWA |
|
Rodzaj lampy błyskowej | Zewnętrzna lampa błyskowa TTL (sprzedawana oddzielnie) |
Tryb lampy błyskowej | Auto* / auto/redukcja czerwonych oczu* / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie *Tylko w trybie iA. |
Synchronizacja lampy błyskowej | Synchronizacja na 1. kurtynę, synchronizacja na 2. kurtynę |
Regulacja mocy lampy błyskowej | 1/3 EV z krokiem ±3 EV |
Prędkość synchronizacji | Poniżej 1/320 s *Liczba przewodnia zmniejsza się przy 1/320 s. Tylko po ustawieniu trybu M lub S. |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (podczas korzystania z lampy błyskowej DMW-FL200L / FL360L / FL580L (sprzedawane oddzielnie)), kanał bezprzewodowy: 1 kan./2 kan./3 kan./4 kan. |
Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej | Tak |
WIRTUALNE ZWIĘKSZENIE ZAKRESU ZOOMU |
2,0x (EX S), 1,4x (EX M) *Tylko podczas rejestracji zdjęć. |
STYL ZDJĘĆ |
|
Styl zdjęć | Standardowy / Żywy / Naturalny / Płaski / Pejzaż / Portret / Monochromatyczny / L. Monochrome / L. Monochrome D / Cinelike D / Cinelike V / Like709 / Standardowy (HLG) / Monochromatyczny (HLG) / Like2100 / Mój styl zdjęć 1-10 |
Regulacja obrazu | Kontrast / Światło / Cień / Nasycenie / Odcień koloru / Odcień / Efekt filtra / Efekt ziarna / Ostrość / Redukcja szumów / ISO / WB *Ustawienia dostępne do regulacji różnią się w zależności od trybu Styl zdjęć. |
FILTR |
Expressive (Ekspresja) / Retro / Old Days (Stara fotografia) / High Key (Wysokie tony) / Low Key (Niskie tony) / Sepia / Monochrome (Czarno-białe) / Dynamic Monochrome (Dynamiczne czarno-białe) / Rough Monochrome (Surowe czarno-białe)* / Silky Monochrome (Jedwabiste czarno-białe)* / Impressive Art (Impresja) / High Dynamic (Dynamika) / Cross Process (Filtr filmowy) / Toy Effect (Aparat zabawkowy) / Toy Pop / Bleach Bypass / Miniature Effect (Efekt miniatury) / Soft Focus (Rozmycie)* / Fantasy (Fantazja) / Star Filter (Gwiazdki)* / One Point Color (Jeden kolor) / Sunshine (Słońce)** Tylko do zdjęć. |
PRZYCISK FUNKCYJNY |
|
NAGRYWANIE | Komp. ekspozycji / Czułość / Balans bieli / Styl zdjęć / Tryb pomiaru / Proporcje / Jakość obrazu / Rozmiar obrazu / Zdjęcie HLG / Tryb wysokiej rozdzielczości / Pomiar punktowy 1 zdjęcia / Długa ekspozycja NR / Min. szybkość migawki / 1 zdjęcie RAW+JPG / Zakres i.Dynamic / Efekt filtra / Jednorazowa AE / AE sterowana dotykiem / Tryb ekspozycji / Tryb AF/MF / Niestandardowe ustawienie AF (zdjęcia) / Niestandardowe ustawienie AF (wideo) / Focus Peaking / Czułość Focus Peaking / 1-obszarowa prędkość przesuwania AF / Blokada pierścienia ustawiania ostrości / BLOKADA AE / BLOKADA AF / BLOKADA AF/AE / AF-ON / zakres punktów AF / ustawianie strefy ostrości / tryb lampy błyskowej / regulacja lampy błyskowej / konfiguracja bezprzewodowej lampy błyskowej / tryb napędu / 1 zdjęcie 6K/4K PHOTO / bracketing / tryb cichy / stabilizacja obrazu / typ migawki / zewn. telekonwerter / zmniejszanie migotania (zdjęcia) / Post-Focus / format nagrywania filmów / jakość zapisu filmów / wyświetlanie poziomu nagrywania dźwięku / regulacja poziomu nagrywania dźwięku / regulacja kierunkowości mikrofonu / stabilizacja obrazu / elektroniczna stabilizacja obrazu (wideo) / Boost I.S. (wideo) / Q.MENU / przełącznik nagrywania/odtwarzania / nagrywanie wideo / przełącznik wizjera/wyświetlacza / powiększenie wyświetlacza / przełącznik obsługi pokrętłem / podgląd / stały podgląd / wskaźnik poziomu / histogram / linie siatki zdjęcia / poprawa jakości podglądu na żywo / monochromatyczny podgląd na żywo / tryb nocny / styl wizjera/wyświetlacza / podgląd zdjęcia/wideo / wzór zebry / funkcja HLG View Assist (wyświetlacz) / funkcja HLG View Assist (HDMI) / funkcja Sheer Overlay / zakres stanu I.S. / sterowanie pierścieniem ostrości/powiększeniem / docelowe gniazdo karty / Wi-Fi / brak ustawienia / przywracanie ustawień domyślnych |
ODTWARZANIE | Powiększenie z punktu AF / funkcja HLG View Assist (wyświetlacz) / obróbka RAW / zbiorcze zapisywanie zdjęć 6K/4K PHOTO / usuwanie pojedynczych elementów / ochrona / ocena 1, 2, 3, 4, 5 / kopiowanie / przełącznik nagrywania/odtwarzania / przełącznik wizjera/wyświetlacza / nagrywanie wideo / tryb nocny / zmiana gniazda karty / Wi-Fi / wysyłanie obrazu (smartfon) / funkcja HLG View Assist (HDMI) / odtwarzanie zdjęć 6K/4K / brak ustawienia / przywracanie ustawień domyślnych |
DŹWIGNIA funkcyjna |
Tryb AF / styl zdjęć / jakość obrazu / długa ekspozycja NR / Focus Peaking / bracketing / tryb cichy / stabilizacja obrazu / typ migawki / 6K/4K PHOTO (Pre-Burst) / blokada pierścienia ostrości / ekran dotykowy / panel dotykowy AF / automatyczna kontrola (zdjęcia) / poprawa jakości podglądu na żywo / tryb nocny / funkcja Sheer Overlay / blokada pokrętła przedniego/tylnego/sterowania / brak ustawienia / przywracanie ustawień domyślnych |
WSKAŹNIK WYPOZIOMOWANIA |
Tak |
JĘZYK MENU EKRANOWEGO |
Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki, rosyjski |
DRUK |
Zgodność z PictBridge |
INTERFEJS |
|
USB | SuperSpeed USB 3.1 typ C pierwszej generacji |
HDMI*** Przekazywanie sygnału do monitora | 4:2:2 8 bitów (z wyjątkiem [4K/60p]/[4K/50p]) / 4:2:0 8 bitów |
HDMI*** Odtwarzanie | HDMI typ A / VIERA Link |
HDMI*** Odtwarzanie | Wideo: Auto / 4K/50p / 4K/25p / 1080p / 1080i / 720p / 576p |
HDMI*** Odtwarzanie | Audio: Stereo |
Wyjście audio/wideo | Nie |
Wejście zdalnego sterowania | φ2,5mm |
Wejście mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio | φ3,5 mm dla mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio |
Wejście mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio | Możliwość wyboru MIC (Plug-in Power) / MIC / LINE. |
Wejście mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio | Tryby Stereo/Obiektyw Auto/Kierunkowy /Super kierunkowy/Ręczny są dostępne tylko po podłączeniu DMW-MS2 (sprzedawany oddzielnie). |
Wyjście słuchawek | φ3,5 mm |
Mikrofon | Stereo, redukcja szumu wiatru: WYŁ. / niska* / standardowa / wysoka *tylko po podłączeniu DMW-MS2 (opcjonalnie). |
Głośnik | Monofoniczny |
Gniazdo karty | Gniazdo 1: Karta pamięci XQD |
Gniazdo karty | Gniazdo 2: Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC*, karta pamięci SDXC* |
Gniazdo karty | *Zgodność ze standardem UHS-I / UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC. |
TECHNOLOGIA BEZPRZEWODOWA |
|
Wi-Fi | 2,4 GHz (STA/AP) (IEEE 802.11 b/g/n) |
Wi-Fi | Wi-Fi 5 GHz (STA) (IEEE 802.11 a/n/ac) *Pasmo Wi-Fi 5 GHz w niektórych krajach jest niedostępne. |
Wi-Fi | 1-13, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140 |
Bluetooth | Bluetooth® 4.2 (Bluetooth Low Energy (BLE)) |
OCHRONA PRZED KURZEM I ZACHLAPANIAMI* |
Tak |
OCHRONA PRZED KURZEM I ZACHLAPANIAMI* |
*Ochrona przed kurzem i zachlapaniami nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli aparat zostanie narażony na bezpośredni kontakt z pyłem i wodą. |
MOC |
|
Bateria | Akumulator Li-ion (7,4 V, 3050 mAh, 23 Wh) (dołączony) |
Bateria | Zasilanie przez USB, ładowanie przez USB |
Czas działania baterii (standard CIPA)/ W przypadku użycia karty pamięci XQD | Około 380 zdjęć (wyświetlacz tylny), 360 zdjęć (LVF), 1 100 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z obiektywem S-R24105 |
Czas działania baterii (standard CIPA)/ W przypadku użycia karty pamięci XQD | * W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic zgodnie ze standardem CIPA. Kiedy czas przejścia w tryb uśpienia jest ustawiony na 1 sekundę. |
Czas działania baterii (standard CIPA)/ W przypadku użycia karty pamięci SD | Około 400 zdjęć (wyświetlacz tylny), 380 zdjęć (LVF), 1 150 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z obiektywem S-R24105 |
Czas działania baterii (standard CIPA)/ W przypadku użycia karty pamięci SD | * W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic zgodnie ze standardem CIPA. Kiedy czas przejścia w tryb uśpienia jest ustawiony na 1 sekundę. |
Uchwyt z akumulatorem | DMW-BGS1 (sprzedawany oddzielnie) |
WYMIARY / CIĘŻAR |
|
Wymiary (szer. x wys. x dł.) | Około 148,9 x 110,0 x 96,7 mm / 5,86 x 4,33 x 3,81 cala (oprócz elementów wystających) |
Masa | Około 1021 g (1 karta pamięci XQD, bateria, korpus) |
Masa | Około 1017 g (1 karta pamięci SD, bateria, korpus) |
Masa | Około 899 g (tylko korpus) |
ŚRODOWISKO PRACY |
|
Temperatura pracy**** | -10oC do 40oC |
Wilgotność przy eksploatacji | Wilgotność względna od 10% do 80% |
AKCESORIA STANDARDOWE |
|
Oprogramowanie — nagrywanie | LUMIX Tether |
Oprogramowanie — nagrywanie | ・ To oprogramowanie służy do sterowania aparatem cyfrowym firmy Panasonic przy użyciu komputera. Umożliwia to zmianę różnych ustawień aparatu, wykonywanie zdalnego nagrywania |
Oprogramowanie — nagrywanie | i zapisywanie zdalnie wykonanych zdjęć na komputerze. Odwiedź poniższą witrynę, aby pobrać i zainstalować oprogramowanie. |
Oprogramowanie — nagrywanie | http://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/d_lumixtether.html (dla systemu Windows / komputerów Mac) |
Oprogramowanie — odtwarzanie / edycja | ・ Do tego aparatu nie jest dołączone oprogramowanie do edycji i wyświetlania zdjęć na komputerze. Potrzebne do tego oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO 10.1PE jest dostępne do pobrania z witryny firmy Panasonic przy użyciu komputera połączonego z Internetem. |
Oprogramowanie — odtwarzanie / edycja | https://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/d_pfs1001pe.html (do systemu Windows) |
Oprogramowanie — odtwarzanie / edycja | ・ Oprogramowanie do przetwarzania plików RAW na komputerze nie jest dostarczane w zestawie z aparatem. Potrzebne do tego oprogramowanie SILKYPIX Developer Studio można pobrać z witryny firmy Ichikawa Soft Laboratory za pomocą komputera podłączonego do Internetu. |
Oprogramowanie — odtwarzanie / edycja | http://www.isl.co.jp/SILKYPIX/english/p/ (dla systemów Windows / Mac) |
Akcesoria standardowe | Zestaw DC-S1 |
Akcesoria standardowe | Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, pasek na ramię, akumulator, ładowarka, zasilacz sieciowy, przewód zasilający, kabel połączeniowy USB (C-C), kabel połączeniowy USB (A-C), uchwyt kabla |
Akcesoria standardowe | ・ Instrukcja obsługi aparatu DC-S1 dotycząca zaawansowanych funkcji jest dostępna do pobrania na stronie pomocy technicznej dla produktów LUMIX firmy Panasonic za pomocą komputera PC, smartfona lub tabletu podłączonych do Internetu. |
S-S35 |
LUMIX S 35mm f/1.8
|
S-S24 |
LUMIX S 24mm f/1.8
|
S-S50 |
LUMIX S 50mm F1.8
|
S-R70300 |
LUMIX S 70–300mm f/4.5–5.6 MACRO O.I.S.
|
S-S85 |
LUMIX S 85mm F1.8
|
S-R2060 |
LUMIX S 20–60mm, F3.5–5.6
|
LUMIX S PRO 70–200mm F2.8 O.I.S.
|
|
LUMIX S PRO 16–35mm F4
|
|
LUMIX S PRO 24–70mm F2.8
|
|
S-X50 |
LUMIX S PRO 50 mm F1.4
|
S-R70200 |
LUMIX S PRO 70–200mm F4 O.I.S./strong>
|
S-R24105 |
LUMIX S 24–105mm F4 MACRO O.I.S.
|