Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Kup aparat Sony z wybranym obiektywem i zyskaj do 3000zł rabatu. Promocja trwa do 29.04.2024. Szczegóły promocji.
• Kup i zarejestruj aparat Sony aby otrzymać do 3 voucherów o wartości 450zł każdy na zakup obiektywów promocyjnych Sony. Sprawdź szczegóły promocji.
Sony A1 to pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy. Jest idealnym połączeniem rozdzielczości, szybkości oraz intuicyjnej obsługi. Posiada matrycę o rozdzielczości 50.1 MP oraz rejestruje wideo 8K 30p. Aparat oferuje tryb zdjęć seryjnych działający z prędkości 30 klatek na sekundę i śledzeniem AF/AE. Doskonale się sprawdzi profesjonalistom podczas fotografowania i filmowania.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Obiektyw |
|
MOCOWANIE OBIEKTYWU | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
WSPÓŁCZYNNIK KSZTAŁTU OBRAZU | 3:2 |
LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) | Około 50,1 megapiksela |
LICZBA PIKSELI (CAŁKOWITA) | Około 50,5 megapiksela |
TYP PRZETWORNIKA | Pełnoklatkowy (35,9 × 24,0 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS |
SYSTEM OCHRONY PRZED KURZEM | Tak (powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący) |
Zapis (fotografie) |
|
FORMAT ZAPISU | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 8640 × 5760 (49,7M), M: 5616 × 3744 (21M), S: 4320 × 2880 (12,4M), APS-C M: 5616 × 3744 (21M), S: 4320 × 2880 (12,4M) |
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | Pełna klatka 35 mm L: 7680 × 5760 (44,2M), M: 4992 × 3744 (18,6M), S: 3840 × 2880 (11M), APS-C M: 4992 × 3744 (18,6M), S: 3840 × 2880 (11M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 8640 × 4864 (42M), M: 5616 × 3160 (17,7M), S: 4320 × 2432 (10,5M), APS-C M: 5616 × 3160 (17,7M), S: 4320 × 2432 (10,5M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | Pełna klatka 35 mm L: 5760 × 5760 (33M), M: 3744 × 3744 (14M), S: 2880 × 2880 (8,2 M), APS-C M: 3744 × 3744 (14M), S: 2880 × 2880 (8,2M) |
TRYBY JAKOŚCI OBRAZU | RAW (Skompresowany / Skompresowany bezstratnie (L/M/S) / Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa / Lekka), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa / Lekka) |
STYL TWÓRCZY | - |
EFEKTY ZDJĘCIOWE | - |
PROFILE OBRAZU | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 (800%), S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
FUNKCJE ZAKRESU DYNAMICZNEGO | Wyłączone; optymalizacja zakresu dynamicznego |
PRZESTRZEŃ BARW | Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020). |
14BIT RAW | Tak |
Zapis (film) |
|
FORMAT ZAPISU | XAVC S, XAVC HS |
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
PRZESTRZEŃ BARW | Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020) |
EFEKTY ZDJĘCIOWE | - |
STYL TWÓRCZY | - |
PROFILE OBRAZU | Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 (800%), S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 8K) | 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 30p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 24p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 25p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 30p (520 Mb/s / 260 Mb/s), 24p (520 Mb/s / 260 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 25p (520 Mb/s / 260 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 i 240 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 i 200 kl./s |
FUNKCJE FILMU | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (6 Mb/s), 1920 × 1080 (9 Mb/s), 1920 × 1080 (16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma, wyjście RAW (HDMI) |
System nagrywania |
|
INFORMACJE O LOKALIZACJI ŁĄCZE ZE SMARTFONA | Tak |
NOŚNIK | Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A |
GNIAZDO NA KARTĘ PAMIĘCI | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A |
TRYB ZAPISU NA DWIE KARTY PAMIĘCI | Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie |
Redukcja szumów | Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s. Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona |
Balans bieli |
|
TRYBY BALANSU BIELI | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.) |
Ostrość |
|
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
CZUJNIK OSTROŚCI | Przetwornik CMOS Exmor RS® |
POLA OSTROŚCI | Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu) |
ZAKRES CZUŁOŚCI OSTROŚCI | Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
TRYB OSTROŚCI | Pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny |
STREFA WYZNACZANIA OSTROŚCI | Szeroki, Strefa, Stały środek, Punktowy, Rozszerz. punkt., Śledzenie |
EYE AF | Fotografie: Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak, filmy: Człowiek (wybór lewego/prawego oka) |
INNE FUNKCJE | Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości |
ŚWIATŁO WSPOMAGAJĄCE AUTOFOKUS (AF ILLUMINATOR) | Tak (z wbudowanej diody LED) |
ZASIĘG ŚWIATŁA WSPOMAGAJĄCEGO AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI PILOTEM LA-EA3 (SPRZEDAWANY ODDZIELNIE) | Detekcja fazy |
Ekspozycja |
|
TYP POMIARU | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
CZUJNIK POMIAROWY | Przetwornik CMOS Exmor RS® |
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
TRYB POMIARU | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar |
KOMPENSACJA EKSPOZYCJI | ±5,0 EV (do wyboru co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3,0 EV (co 1/3 EV)) |
BRACKETING EKSPOZYCJI | Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej) |
PAMIĘĆ EKSPOZYCJI (AE LOCK) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) |
TRYBY EKSPOZYCJI | Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M) tryb elastycznej ekspozycji), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji) |
CZUŁOŚĆ ISO (ZALECANY WSKAŹNIK EKSPOZYCJI) | Fotografie: ISO 100–32 000 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–32 000, automatyczna (ISO 100–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) |
FOTOGRAFOWANIE BEZ MIGOTANIA | Tak |
TRYBY TEMATYCZNE | - |
Wizjer |
|
TYP WIZJERA | Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typu 0,64"), kolorowy |
LICZBA PUNKTÓW | 9 437 184 punkty |
POKRYCIE KADRU | 100% |
POWIĘKSZENIE | Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m) |
REGULACJA DIOPTRII | Od –4,0 do +3,0 m |
ODLEGŁOŚĆ OD OKA | Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m-₁ (norma Camera & Imaging Products Association) |
FUNKCJA WYŚWIETLANIA | Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, Poziomica cyfrowa, Siatka linii, Sprawdzanie ostrości, Zarys MF, Zebra, Znacznik filmu, Korekta wyświetlania przy nagrywaniu |
WYBÓR LICZBY KLATEK NA SEKUNDĘ W WIZJERZE | STD 60 kl./s / HI 120 kl./s / HI+ 240 kl./s |
Ekran LCD |
|
TYP MONITORA | 7,5 cm (3,0"), TFT |
LICZBA PUNKTÓW | 1 440 000 punktów |
PANEL DOTYKOWY | Tak |
REGULACJA JASNOŚCI | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
REGULACJA KĄTA | Około 107° w górę, około 41° w dół |
POWIĘKSZANIE OBRAZU PRZY NASTAWIANIU OSTROŚCI | Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 4,2× / 8,5×, APS-C: 2,7× / 5,5×) |
Inne funkcje |
|
PLAYMEMORIES CAMERA APPS™ | - |
CLEAR IMAGE ZOOM | Fotografie: około 2x, Filmy: około 1,5x (4K), około 2x (HD) |
ZOOM CYFROWY | Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: S: około 2×, Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×, APS-C: M: około 4×, S: około 5,2×, Zoom cyfrowy (film): pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4× |
ROZPOZNAWANIE TWARZY | Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
SAMOWYZWALACZ DO AUTOPORTRETÓW | - |
INNE | Fotografowanie z interwałem, Min.s.mig.ISO AUTO, Jasne monitorow., Info. o pr. autorskich, Ustaw nazwę pliku, Zapisywanie/importowanie ustawień, Przewodnik pomocniczy, Tryb kontrolki wideo, Obróć pierśc. zoomu |
Migawka |
|
TYP | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
TYP MIGAWKI | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
CZAS OTWARCIA MIGAWKI | Fotografie, zdjęcia pojedyncze, migawka mechaniczna: od 1/8000 do 30 s, B, tryb automatyczny: od 1/32 000 do 30 s, B; migawka elektroniczna: od 1/32 000 do 30 s; fotografie, zdjęcia seryjne, migawka mechaniczna: od 1/8000 do 30 s, tryb automatyczny: od 1/32 000 do 1/2 s; migawka elektroniczna: od 1/32 000 do 1/2 s; filmy: od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
SYNCHRONIZACJA Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ SZYBKOŚĆ | (Migawka mechaniczna), Priorytet synchronizacji z lampą błyskową Włączony lub Automatyczny: 1/400 s (pełna klatka 35 mm), 1/500 s (APS-C), Priorytet synchronizacji z lampą błyskową Wyłączony: 1/320 s (pełna klatka 35 mm), 1/400 s (APS-C), (Migawka elektroniczna), 1/200 s (pełna klatka 35 mm), 1/250 s (APS-C) |
ELEKTRONICZNY PIERWSZY PRZEBIEG KURTYNY | Tak |
CICHA PRACA | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizacja obrazu |
|
TYP | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
EFEKT KOMPENSACJI | 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
Kontrola błysku | |
TYP | - |
LICZBA PRZEWODNIA | - |
KĄT ROZSYŁU BŁYSKU | - |
STEROWANIE | Przedbłysk TTL |
KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
TRYBY PRACY LAMPY BŁYSKOWEJ | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
CZAS ŁADOWANIA | - |
WSPÓŁPRACA Z LAMPĄ ZEWNĘTRZNĄ | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
BLOKADA MOCY BŁYSKU | Tak |
STEROWANIE BEZPRZEWODOWE | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Mechanizm |
|
TRYBY ZAPISU | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
SZYBKOŚĆ CIĄGŁEGO ZAPISU (PRZYBLIŻONA WARTOŚĆ MAKS.) | Automatyka / migawka elektroniczna: Zdjęcia seryjne: Hi+: 30 kl./s, Hi: 20 kl./s, Mid: 15 kl./s, Lo: 5 kl./s Migawka mechaniczna: Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
LICZBA KADRÓW DO ZAREJESTROWANIA (PRZYBLIŻONA) | JPEG Bardzo wysoka L: 182 klatki, JPEG Wysoka L: 400 klatek, JPEG Standardowa L: 400 klatek, RAW: 238 klatek, RAW i JPG: 192 klatki, RAW (z bezstratną kompresją): 96 klatek, RAW (z bezstratną kompresją) i JPG: 83 klatki, RAW (bez kompresji): 82 klatki, RAW (bez kompresji) i JPG: 78 klatek |
SAMOWYZWALACZ | Opóźnienie 10 s/5 s/2 s / Samowyzwalacz seryjny Samowyzwalacz z bracketingiem |
FUNKCJA PIXEL SHIFT MULTI SHOOTING | Tak (4 zdjęcia / 16 zdjęć) |
Odtwarzanie |
|
PRZECHWYTYWANIE ZDJĘĆ | Tak |
TRYBY | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem RGB i ostrzeżeniem o światłach/cieniach lub bez tych informacji), indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 21,6×, M: 14,0×, S: 10,8×), Auto podgląd, Obrót obrazu, Wybór folderu (data/fotografie/filmy), Chroń, Ocena, Wyświetl jako grupę |
Interfejs |
|
ZŁĄCZE KOMPUTEROWE | Pamięć masowa / MTP |
ZŁĄCZE MULTI TERMINAL / MICRO USB | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2)) |
BLUETOOTH® | Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz)) |
BEZPRZEWODOWA SIEĆ LAN (WBUDOWANA) | Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)) |
STOPKA MULTI INTERFACE | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
GNIAZDO MIKROFONU | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
ZŁĄCZE DO SYNCHRONIZACJI | Tak |
GNIAZDO SŁUCHAWKOWE | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
ZŁĄCZE UCHWYTU DO ZDJĘĆ W UKŁADZIE PIONOWYM | Tak |
ZŁĄCZE LAN | Tak (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T) |
FUNKCJE | Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa LAN, tethering przez USB, Wi-Fi), wyświetlanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie jednym dotknięciem przez NFC, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Dźwięk |
|
MIKROFON | Wbudowany, stereofoniczny |
GŁOŚNIK | Wbudowany, monofoniczny |
Drukowanie |
|
OBSŁUGIWANE STANDARDY | |
OBSŁUGIWANE STANDARDY | Exif Print, Print Image Matching III |
Funkcja użytkownika |
|
TYP | Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (3 zestawy w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), ustawienia „Moje pokrętło”, Moje menu, Zarejest. wł. ust. fot. |
Kompensacja cech obiektywu |
|
USTAWIENIE | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Zasilanie |
|
DOSTARCZANY AKUMULATOR | Jeden akumulator NP-FZ100 |
CZAS PRACY BATERII / AKUMULATORA (FOTOGRAFIE) | Około 430 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, FAKTYCZNE NAGRYWANIE) | Około 90 min (wizjer) / około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, NAGRYWANIE CIĄGŁE) | Około 145 min (wizjer) / około 150 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
ŁADOWANIE WEWNĘTRZNEGO AKUMULATORA | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
POBÓR MOCY (WIZJER) | Fotografowanie: około 4,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 6,8 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
POBÓR MOCY (EKRAN LCD) | Fotografowanie: około 3,7 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 6,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
ZASILANIE PRZEZ ŁĄCZE USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Inne |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | 0–40°C |
Wymiary i waga |
|
WAGA (Z DOSTARCZONYM AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI) | Około 737 g |
WYMIARY (SZER. X WYS. X GŁ.) | Około 128,9 × 96,9 × 80,8 mm; około 128,9 × 96,9 × 69,7 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) |
Koncepcja One Mount otwiera dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii przetwarzania obrazu Sony poprzez uniwersalny system mocowania typu E, łączący uniwersalne korpusy z obiektywami, format pełnoklatkowy z APS-C, fotografie z filmami i amatorów z zawodowcami.
Kompaktowy i lekki system mocowania typu E łączy formaty APS-C i pełnoklatkowy, aparaty bezlusterkowe α i kamery profesjonalne, proste urządzenia ze sprzętem wysokiej klasy. Umożliwia użycie obiektywów do pełnej klatki na korpusach APS-C, a nawet montowanie obiektywów z mocowaniem typu E na kamerach profesjonalnych.
Kompleksowe projektowanie z wykorzystaniem algorytmów z korpusu zapewnia szybką i dokładną pracę systemu AF, szybkość fotografowania i wydajną stabilizację obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna połączona z bardzo wysoką rozdzielczością korpusów gwarantuje wyjątkową ostrość.
Obiektywy z mocowaniem typu E różnią się od innych systemów tym, że uwzględniają specyfikę filmowania. Zaawansowane algorytmy AF i siłowniki gwarantują niezawodne i płynne ustawianie ostrości przez aparat lub kamerę Sony. Osłabiane są typowe problemy, jak niestabilność kąta widzenia czy przesunięcie osi. Ułatwieniem przy filmowaniu jest też bezgłośna regulacja przysłony.
System mocowania typu E otwiera przed fotografami i filmowcami niezliczone możliwości. Pozwala swobodnie przełączać się między formatem APS-C i pełnoklatkowym, nagrywać ujęcia na wideoblog obiektywami do codziennego użytku lub zamontować na kamerze superteleobiektyw w celu sfilmowania dzikiej przyrody.
E PZ 10–20mm F4 G |
SELP1020G |
|
E 15mm F1.4 G |
SEL15F14G |
|
E 11mm F1.8 |
SEL11F18 |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS II |
SEL70200GM2 |
|
FE 14mm F1.8 GM |
SEL14F18GM |
|
FE 24mm F2.8 G |
SEL24F28G |
|
FE 40mm F2.5 G |
SEL40F25G |
|
FE 50mm F1.2 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL35F14GM |
|
FE C 16–35mm T3.1 |
SELC1635G |
|
FE 28–60mm F4–5.6 |
SEL2860 |
|
FE 12–24mm F2.8 GM |
SEL1224GM |
|
FE 20mm F1.8 G |
SEL20F18G |
|
E 16-55mm F2.8 G |
SEL1655G |
|
E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS |
SEL70350G |
|
FE 35mm F1.8 |
SEL35F18F |
|
FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS |
SEL200600G |
|
FE 600mm F4 GM OSS |
SEL600F40GM |
|
FE 135mm F1.8 GM |
SEL135F18GM |
|
FE 24mm F1.4 GM |
SEL24F14GM |
|
FE 400mm F2.8 GM OSS |
SEL400F28GM |
|
E 18-135mm F3.5-5.6 OSS |
SEL18135 |
|
FE 24-105mm F4 G OSS |
SEL24105G |
|
FE 12-24mm F4 G |
SEL1224G |
|
FE 16-35mm F2.8 GM |
SEL1635GM |
|
Super teleobiektyw 100-400mm z zoomem G Master |
SEL100400GM |
|
FE 100mm F2.8 STF GM OSS |
SEL100F28GM |
|
FE 85mm F1.8 |
SEL85F18 |
|
E PZ 18–110mm F4 G OSS |
SELP18110G |
|
FE 50mm F2.8 |
SEL50M28 |
|
Planar T* FE 50mm F1.4 ZA |
SEL50F14Z |
|
FE 50mm F1.8 |
SEL50F18F |
|
FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS |
SEL70300G |
|
Telekonwerter 2× |
SEL20TC |
|
Telekonwerter 1,4x |
SEL14TC |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS |
SEL70200GM |
|
FE 24–70mm F2.8 GM |
SEL2470GM |
|
FE 85mm F1.4 GM |
SEL85F14GM |
|
FE PZ 28–135mm F4 G OSS |
SELP28135G |
|
Vario-Tessar T* FE 16–35mm F4 ZA OSS |
SEL1635Z |
|
SEL28F20/SEL28F20FEC/SEL28F20UWC |
FE 28mm F2 |
|
Distagon T* FE 35mm F1.4 ZA |
SEL35F14Z |
|
FE 24–240mm F3.5–6.3 OSS |
SEL24240 |
|
FE 90mm F2.8 Macro G OSS |
SEL90M28G |
|
FE 70 – 200mm F4 G OSS |
SEL70200G |
|
E 55 – 210mm F4.5-6.3 OSS |
SEL55210 |
|
Vario-Tessar® T* FE 24 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL2470Z |
|
FE 28 – 70mm F3.5-5.6 OSS |
SEL2870 |
|
Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA |
SEL35F28Z |
|
Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA |
SEL55F18Z |
|
E PZ 18 – 105mm F4 G OSS |
SELP18105G |
|
Vario-Tessar® T* E 16 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL1670Z |
|
E PZ 18 — 200mm F3.5-6.3 OSS |
SELP18200 |
|
E 20mm F2.8 |
SEL20F28 |
|
E 35mm F1.8 OSS |
SEL35F18 |
|
E PZ 16 — 50mm F3.5-5.6 OSS |
SELP1650 |
|
E 10 – 18mm F4 OSS |
SEL1018 |
|
E 18–200mm F3.5–6.3 OSS LE |
SEL18200LE |
|
E 50mm F1.8 OSS |
SEL50F18 |
|
Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA |
SEL24F18Z |
|
E 30mm F3.5 Macro |
SEL30M35 |
|
E 18 – 55mm F3.5-5.6 OSS |
SEL1855 |
|
E 16mm F2.8 |
SEL16F28 |
|
E 18 – 200mm F3.5-6.3 OSS |
SEL18200 |
|