Sony A1 (ILCE-1) Alpha 1, 50Mpix, 30 fps, 8K wideo

34 499,00 zł
Brutto
 PRZEDSPRZEDAŻ - zamówienia realizowane w kolejności składanych zamówień

MASZ PYTANIE ?

Napisz do nas!

close

Zapytanie produktowe






 

(81) 825-97-22

sklep@beiks.pl


(22) 891-13-73

wawa@beiks.pl

Kalkulator Grenke


50,1-megapikselowy przetwornik obrazu Exmor RS™

Aparat α1 jest wyposażony w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI, warstwowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ o efektywnej rozdzielczości 50,1 megapiksela. Zapewnia on nadzwyczajną jakość obrazu, a dzięki wbudowanej pamięci umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 30 klatek na sekundę. Do atutów aparatu α1 należy też szybki, dokładny system AF oparty na wykrywaniu fazy oraz, po raz pierwszy w serii α, najwyższej jakości filmy 8K rejestrowane przez pełnoklatkową matrycę z oversamplingiem 8,6K. Ten niespotykany dotąd potencjał wspaniale sprawdzi się w nowej erze tworzenia obrazów.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Zaawansowany procesor BIONZ XR — nawet ośmiokrotnie większa wydajność

Zmodernizowana architektura systemowa aparatu α1 znacząco zwiększa wydajność przetwarzania — od rejestracji obrazu poprzez wszystkie stadia obróbki sygnału. Przetwarzanie trwa krócej, a radykalne zwiększenie mocy obliczeniowej przekłada się na nadzwyczajną jakość obrazu. Obsługę interfejsu użytkownika, sieci i zarządzania plikami zaprojektowano tak, by zapewnić szybkie, eliminujące stresy reakcje systemu obsługi niezależnie od bieżącego obciążenia przetwarzaniem w czasie rzeczywistym.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Zdjęcia seryjne w tempie do 30 kl./s

Duża szybkość odczytu 50,1-megapikselowego przetwornika obrazu i pojemny bufor pozwalają wykonywać serie zdjęć liczące do 165 pełnoklatkowych obrazów JPEG lub pełnoklatkowych obrazów RAW z kompresją20 w tempie do 30 klatek na sekundę — z użyciem migawki elektronicznej i pełną wydajnością śledzenia AF i AE. Jest to potencjalnie olbrzymi atut podczas fotografowania sportu, obiektów w ruchu i w innych sytuacjach, w których pierwszorzędne znaczenie ma czas.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Funkcja kompensacji migotania podczas korzystania z migawki elektronicznej

Szybki odczyt nowego przetwornika obrazu po raz pierwszy pozwala skompensować migotanie podczas korzystania z migawki elektronicznej. Zapewnia też obrazy bez efektu „blackout”, wyznaczanie parametrów AF/AE nawet 120 razy na sekundę, zdjęcia seryjne z szybkością do 30 kl./s, bezgłośne fotografowanie i inne zalety migawki elektronicznej — bez migotania pod świetlówkami, diodami LED i innymi rodzajami sztucznego światła, które mogą powodować migotanie. Kompensacja migotania [1] Wł. [2] Wył.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Cicha, niewibrująca migawka elektroniczna

Migawka elektroniczna działa bezgłośnie, nie powoduje więc hałasu, który mógłby zakłócać imprezy sportowe lub wydarzenia odbywające się w ciszy. Nie wywołuje także wibracji, zmniejsza więc ryzyko zamazania obrazu i przyczynia się do dalszej poprawy jakości zdjęć. A ponieważ nie zawiera ruchomych elementów, jest o wiele trwalsza od swojego mechanicznego odpowiednika.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Fotografowanie bez efektu zaciemnienia

Wizjer aparatu α1 wyświetla obraz również w czasie ustawiania ekspozycji, zapewniając ciągły podgląd i umożliwiając efektywne komponowanie ujęć oraz śledzenie obrazu nawet podczas zdjęć seryjnych. Szybki odczyt danych z nowego przetwornika obrazu pozwala odświeżać podgląd na żywo w wizjerze elektronicznym 240 razy na sekundę. Eliminuje to irytujące opóźnienia, dobrze znane użytkownikom wizjerów elektronicznych. (A) Fotografowanie bez zaniku obrazu (B) Fotografowanie z zanikiem obrazu
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Szeroki zakres czułości

Mimo że przetwornik obrazu wyróżnia się wysoką liczbą pikseli, konstrukcja BSI, wyeliminowane odstępy między mikrosoczewkami, antyodblaskowa powłoka ze szkła i inne firmowe technologie połączone z nowym procesorem obrazu BIONZ XR zapewniają wysoką rozdzielczość i niski poziom szumu w szerokim zakresie czułości: standardowo ISO 100–32 000 z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102 400.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Wysoka rozdzielczość i czułość oraz 15-stopniowy zakres dynamiczny

Aby zapewnić wyjątkową rozdzielczość obrazu z 50,1-megapikselowego przetwornika aparatu α1, stosowana jest bardzo efektywna redukcja zakłóceń. Rozdzielczość tę uzupełniają wysoka czułość i niski poziom szumu, a także około 15-stopniowy zakres dynamiczny przy niższych czułościach, gwarantujący płynne, naturalne przejścia tonalne od cieni do świateł.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Synchronizacja migawki elektronicznej z lampą błyskową i synchronizacja migawki mechanicznej z krótkimi czasami

Duża szybkość odczytu warstwowego przetwornika obrazu CMOS umożliwia — po raz pierwszy w aparacie α — synchronizację migawki elektronicznej z lampą błyskową. Wszystkie zalety migawki elektronicznej można łączyć z czasami ekspozycji do 1/200 s. Nowy system migawki mechanicznej umożliwia natomiast synchronizację z czasami do 1/400 s (APS-C: 1/500 s), co ułatwia utrwalanie dynamicznych akcji i zapewnia nowe możliwości twórcze.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


5-osiowy optyczny stabilizator obrazu w korpusie: możliwość wydłużenia czasu otwarcia migawki o 5,5 stopnia

Precyzyjny stabilizator obrazu z czujnikami żyroskopowymi oraz zoptymalizowane algorytmy stabilizacji obrazu pozwalają wydłużyć czas otwarcia migawki nawet o 5,5 stopnia i nadal uzyskać najlepszą jakość obrazów o wysokiej rozdzielczości z 50,1-megapikselowego przetwornika aparatu. Korpus α1 pozwala wybrać także tryb „aktywny”, bardzo efektywny przy filmowaniu z ręki. (1) Obrót wokół osi pionowej (2) Przechył w górę / w dół (3) Przechył na lewo / na prawo
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Twórczy wygląd: kreowanie nastroju w samym aparacie

Aby nadać określony klimat zdjęciom i filmom rejestrowanym przez aparat, można skorzystać z nowych ustawień „Twórczy wygląd”. Fabrycznie zaprogramowanych jest 10 takich ustawień, różniących się kombinacjami kolorów, głębi koloru, jasności, kontrastu, ostrości i innych cech. Można ich używać bez korekt lub dostosowywać do własnej wizji. Dostosowane „Twórcze wyglądy” można zapisać jako „Własne wyglądy” do późniejszego wykorzystania.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Nowy tryb Real-time Eye AF do zdjęć ptaków

Dzięki zaawansowanej technologii rozpoznawania obiektów system Real-time Eye AF aparatu α1 ułatwia fotografowanie nie tylko ludzi i zwierząt, lecz także ptaków. Wybierz ptaka, którego chcesz śledzić — siedzącego lub w locie — a aparat automatycznie wykryje jego oko i będzie ustawiać na nie ostrość. Zoptymalizowane algorytmy zapewniają nieprzerwane śledzenie także wtedy, gdy nagle zmieni się kadrowanie lub ptak zerwie się do lotu.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Niezwykle realistyczne filmy 8K 30p

α1 to pierwszy aparat α umożliwiający zapis obrazu 8K 30p w formacie XAVC HS, który dzięki oversamplingowi 8,6K cechuje się nadzwyczajną rozdzielczością i realizmem. Połączenie rozdzielczości z udoskonalonym systemem AF modelu α1 oraz lepszymi przejściami tonalnymi i reprodukcją barw sprawia, że obraz nabiera życia. Materiał filmowy 8K zapewni także większą elastyczność podczas montażu filmów 4K. Równolegle z obrazem 8K można również nagrywać pliki proxy HD o niskiej przepływności.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Wytrwałe śledzenie w czasie rzeczywistym

Aparat α1 ma funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym — rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które dokładnie utrzymuje ostrość w czasie wciskania do połowy przycisku spustu migawki. Nowo opracowany algorytm rozpoznawania obiektów przetwarza informacje przestrzenne w czasie rzeczywistym na podstawie koloru, wzoru (poziomu jasności) i odległości od obiektu (głębi). Aparat α1 wykonuje śledzenie w czasie rzeczywistym szybciej, dokładniej i wytrwalej niż którykolwiek z poprzednich modeli.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Dodatkowa głębia dzięki krzywej S-Log3 i 10-bitowej krzywej HLG

Krzywa gamma S-Log3 zapewnia ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny, a ustawienia przestrzeni barw S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine pozwalają z łatwością dopasować materiał filmowy z aparatu α1 do ujęć z cyfrowej kamery filmowej VENICE, kamkordera PXW-FX9 i innych kamkorderów profesjonalnych. Dostępny jest też profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma). Utrwalone z jego użyciem filmy można bez korekcji kolorów wyświetlać na telewizorze zgodnym z HDR (HLG).
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Nagrywanie filmów 4K z szybkością do 120 klatek na sekundę

Aparat α1 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu filmowego o rozdzielczości 4K z szybkością do 120 klatek na sekundę. Nagrany w ten sposób materiał 4K można płynnie odtwarzać nawet w 5-krotnie zwolnionym tempie, zyskując nowe środki twórczej ekspresji. Funkcja ta jest zgodna z 10-bitowym formatem zapisu 4:2:2, a także z efektywną kompresją międzyklatkową Long GOP i zapewniającą wysoką jakość kompresją wewnątrzklatkową (All-I).
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Wysoka rozdzielczość obrazu 4K dzięki indywidualnemu odczytowi wszystkich pikseli

Film 4K można nagrywać w formacie pełnoklatkowym lub Super 35. Tryb Super 35 (zbliżony do APS-C 16:9) zapewnia indywidualny odczyt wszystkich pikseli, przez co ilość rejestrowanych danych jest 2,3 razy większa niż potrzeba do utrwalenia obrazu 4K. Rezultat to wysoka rozdzielczość i szczegółowość filmu, minimalny poziom mory i mniejsze postrzępienie krawędzi. Maksymalna przepływność nagrań w formatach 4K XAVC HS, XAVC S i XAVC S-I wynosi 600 Mb/s. (A) 2,3 razy więcej informacji
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Dłuższe nagrywanie dzięki skutecznemu rozpraszaniu ciepła

Aby aparat nie przegrzewał się mimo niewielkich wymiarów obudowy, nowo opracowany system chłodzenia utrzymuje temperaturę przetwornika i procesora obrazu w normalnym zakresie roboczym. Pozwala to na nieprzerwane nagrywanie materiału wideo 8K/30p lub 4K/60p z 10-bitową kwantyzacją 4:2:0 przez ponad 30 minut.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


16-bitowe dane wyjściowe RAW

Aparat α1 z zewnętrznym rejestratorem podłączonym przez łącze HDMI umożliwia zapis 16-bitowego materiału RAW, dającego maksimum elastyczności w postprodukcji. Wyjściowy 16-bitowy obraz o rozdzielczości 4332 × 2448 z łatwością spełnia wymogi standardu DCI-4K (4096 × 2048). Do wyboru są różne szybkości klatek i przestrzenie barw. Reprodukcja materiału RAW przez łącze HDMI działa także podczas nagrywania filmu w formacie XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K na wewnętrzną kartę pamięci. Można również nagrywać ujęcia proxy.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Technologia S-Cinetone nadająca obrazowi charakterystyczny, kinowy wygląd

Aparat α1 jest wyposażony w matrycę kolorów S-Cinetone, która nadaje kolorom i odcieniom skóry taki sam wygląd, jak kamery FX9 i FX6. Matryca S-Cinetone, oparta na technologii stworzonej na potrzeby VENICE i innych kamer Cinema Line, zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania kolorystyki zdrowej skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. S-Cinetone spełnia rosnące zapotrzebowanie na bardziej ekspresywną głębię.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Łatwe przełączanie formatu pełnoklatkowego / APS-C

Obrazy w rozmiarze M i S rejestrowane w trybach pełnoklatkowym i APS-C nie różnią się liczbą pikseli, można więc swobodnie przełączać tryb pełnoklatkowy [M:M21] i APS-C [M:M21], na przykład podczas fotografowania tej samej sceny. A ponieważ pełny zestaw 759 pól AF z wykrywaniem fazy dostępny jest zarówno w trybie APS-C, jak i pełnoklatkowym, system AF w obu przypadkach działa równie sprawnie i płynnie. [1] Pełna klatka [2] APS-C
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Panoramowanie zdjęć z migawką elektroniczną

Połączenie migawki elektronicznej z długim czasem ekspozycji może spowolnić działanie wyświetlacza i utrudnić śledzenie szybkich obiektów. Fotografując z czasem otwarcia migawki dłuższym niż 1/60, można włączyć tryb [Low Frame Rate Limit]. Spowoduje to wstawianie w odpowiednim tempie czarnych klatek, które przyspieszą zmiany obrazu i pomogą śledzić obiekt bez opóźnień w wyświetlaniu.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Niezależne ustawienia przy fotografowaniu i filmowaniu

Pewne ustawienia aparatu zmieniają się teraz odpowiednio do wybranego trybu pracy. Może to być zaletą, gdy ustawienia przysłony, czasu otwarcia migawki i innych parametrów używane do fotografowania mają być inne niż przy filmowaniu. Do wyboru są: przysłona, czas otwarcia migawki, kompensacja ekspozycji, czułość ISO, tryb pomiaru, balans bieli i profil obrazu.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Wbudowana technologia Wi-Fi zgodna z MIMO 2x2

Wbudowana sieć bezprzewodowa (IEEE 802.11a/b/g/n/ac) umożliwia pracę w pasmach 2,4 i 5 GHz. W tym drugim obsługiwana jest także technologia MIMO 2x2, zapewniająca najwyższą na rynku szybkość. Niezawodną transmisję sygnału do wnętrza wytrzymałej obudowy ze stopu magnezu zapewniają dwie anteny. Komunikacja w paśmie 5 GHz może być poważną zaletą dla fotoreporterów i autorów zdjęć sportowych, w których pracy pierwszorzędne znaczenie ma szybkość dostarczenia materiału.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Wizjer o wysokiej rozdzielczości i najszerszym w swojej klasie polu widzenia

Wyposażony w zaawansowane elementy optyczne wizjer elektroniczny ma najwyższą rozdzielczość w swojej klasie: około 9,44 mln pikseli. Powiększenie 0,90×, pole widzenia 41° (po przekątnej) i duża odległość od oka (25 mm) gwarantują dobrą widoczność całego kadru i niski poziom zniekształceń. Ten zaawansowany wizjer wyróżnia się także wyjątkową płynnością wyświetlania, zapewnianą przez odświeżanie w tempie 240 kl./s z polem widzenia UXGA.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Szybkie łącze USB Type-C i współpraca z sieciami 1000BASE-T

Łącze USB Type-C® jest zgodne ze standardem transmisji SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2). Umożliwia szybkie przesyłanie dużych plików z obrazami do zdalnego komputera. Aparat α1 jest także wyposażony w złącze sieciowe 1000BASE-T do szybkiego, stabilnego przesyłania danych i zdalnego sterowania. Obsługa protokołu FTPS (File Transfer Protocol over SSL/TLS) pozwala zwiększyć bezpieczeństwo danych poprzez szyfrowanie SSL lub TLS.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


HEIF: mocna kompresja i doskonała jakość obrazu

W aparacie α1 obok uniwersalnego zestawu formatów RAW i JPEG dostępny jest także format HEIF (High Efficiency Image File). Zapewnia on płynne, 10-bitowe przejścia tonalne, które nadają bardziej realistyczny wygląd niebu, portretom i innym scenom, w których bardzo ważna jest delikatna, naturalna gradacja. Dzięki zaawansowanej technologii kompresji obrazy w formacie HEIF dorównują jakością najlepszym wersjom JPEG — mimo o połowę mniejszej objętości pliku.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Bezstratna kompresja i „Lekka” jakość JPEG

Oprócz formatów RAW z kompresją i bez kompresji aparat α1 pozwala wybrać efektywny format z bezstratną kompresją powodującą minimalne pogorszenie jakości. Pojawiło się też nowe ustawienie jakości obrazów JPEG — „Lekka”. Po jego wybraniu zapisywane pliki są mniejsze niż przy ustawieniu „Standardowy”. Oznacza to, że pracujący pod presją czasu fotoreporterzy i fotografowie sportu mogą szybciej przesłać swoje zdjęcia.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Wszechstronna obsługa dotykowa

Zmodyfikowane menu jest prostsze w użyciu, a dzięki dotykowemu systemowi obsługi stało się bardziej intuicyjne i szybsze w działaniu. Dotykowo można obsługiwać wszystkie główne menu i menu funkcji. Jeszcze bardziej intuicyjną obsługę zapewniają funkcje Ostrość dotykiem i Śledzenie dotykiem. Kiedy podczas fotografowania lub filmowania włączona jest funkcja Śledzenie dotykiem, wystarczy dotknąć obiektu na wyświetlaczu, by rozpocząć jego śledzenie w czasie rzeczywistym.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A

Aparat α1 ma dwa gniazda na karty pamięci. Obsługują one zarówno karty SDXC/SDHC UHS-I i UHS-II, jak i nowe karty CFexpress typu A, zwiększając ogólną pojemność oraz prędkości odczytu i zapisu. Karty CFexpress typu A idealnie nadają się do szybkich zdjęć seryjnych i nagrywania filmów o wysokiej rozdzielczości i dużej przepływności. Rejestrowane fotografie i filmy można zapisywać na kartach pamięci na różne sposoby, odpowiednio do zastosowania i potrzeb.
96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg
Sony
Cechy
Typ matrycy:
CMOS
Rozmiar matrycy:
Full Frame
Rozdzielczość obrazu:
50 megapixeli
Rozdzielczość video:
8K

Obiektyw

MOCOWANIE OBIEKTYWU Mocowanie typu E

Przetwornik obrazu

WSPÓŁCZYNNIK KSZTAŁTU OBRAZU 3:2
LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) Około 50,1 megapiksela
LICZBA PIKSELI (CAŁKOWITA) Około 50,5 megapiksela
TYP PRZETWORNIKA Pełnoklatkowy (35,9 × 24,0 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS
SYSTEM OCHRONY PRZED KURZEM Tak (powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący)

Zapis (fotografie)

FORMAT ZAPISU JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0)
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [3:2] Pełna klatka 35 mm L: 8640 × 5760 (49,7M), M: 5616 × 3744 (21M), S: 4320 × 2880 (12,4M), APS-C M: 5616 × 3744 (21M), S: 4320 × 2880 (12,4M)
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] Pełna klatka 35 mm L: 7680 × 5760 (44,2M), M: 4992 × 3744 (18,6M), S: 3840 × 2880 (11M), APS-C M: 4992 × 3744 (18,6M), S: 3840 × 2880 (11M)
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [16:9] Pełna klatka 35 mm L: 8760 × 4864 (42M), M: 5616 × 3160 (17,7M), S: 4320 × 2432 (10,5M), APS-C M: 5616 × 3160 (17,7M), S: 4320 × 2432 (10,5M)
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] Pełna klatka 35 mm L: 5760 × 5760 (33M), M: 3744 × 3744 (14M), S: 2880 × 2880 (8,2 M), APS-C M: 3744 × 3744 (14M), S: 2880 × 2880 (8,2M)
TRYBY JAKOŚCI OBRAZU RAW (Skompresowany / Skompresowany bezstratnie / Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa / Lekka), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa / Lekka)
PROFILE OBRAZU Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 (800%), S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie
KREATYWNY WYGLĄD ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6)
FUNKCJE ZAKRESU DYNAMICZNEGO Wyłączone; optymalizacja zakresu dynamicznego
PRZESTRZEŃ BARW Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020).
14BIT RAW Tak

Zapis (film)

FORMAT ZAPISU XAVC S, XAVC HS
KOMPRESJA FILMU XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity)2, LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan
PRZESTRZEŃ BARW Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020)
PROFILE OBRAZU Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 (800%), S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie
KREATYWNY WYGLĄD ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6)
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 8K) 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 30p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 24p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 25p (400 Mb/s / 200 Mb/s)
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s)
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s)
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s)
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s)
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s)
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 i 240 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 i 200 kl./s
FUNKCJE FILMU Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (6 Mb/s), 1920 × 1080 (9 Mb/s), 1920 × 1080 (16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma, wyjście RAW (HDMI)

System nagrywania

INFORMACJE O LOKALIZACJI ŁĄCZE ZE SMARTFONA Tak
NOŚNIK Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A
GNIAZDO NA KARTĘ PAMIĘCI SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A
TRYB ZAPISU NA DWIE KARTY PAMIĘCI Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie

Redukcja szumów

REDUKCJA SZUMÓW Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s. Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona

Balans bieli

TRYBY BALANSU BIELI Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny
BLOKADA WYKRYWANIA AWB Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.)

Ostrość

SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu)
CZUJNIK OSTROŚCI Przetwornik CMOS Exmor RS®
POLA OSTROŚCI Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu)
ZAKRES CZUŁOŚCI OSTROŚCI Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0)
TRYB OSTROŚCI Pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny
EYE AF Fotografie: Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak, filmy: Człowiek (wybór lewego/prawego oka)
INNE FUNKCJE Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości
ŚWIATŁO WSPOMAGAJĄCE AUTOFOKUS (AF ILLUMINATOR) Tak (z wbudowanej diody LED)
ZASIĘG ŚWIATŁA WSPOMAGAJĄCEGO AF Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS)
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI PILOTEM LA-EA3 (SPRZEDAWANY ODDZIELNIE) Detekcja fazy

Ekspozycja

TYP POMIARU Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
CZUJNIK POMIAROWY Przetwornik CMOS Exmor RS®
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0)
TRYB POMIARU Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar
KOMPENSACJA EKSPOZYCJI ±5,0 EV (do wyboru co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3,0 EV (co 1/3 EV))
BRACKETING EKSPOZYCJI Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej)
PAMIĘĆ EKSPOZYCJI (AE LOCK) Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna)
TRYBY EKSPOZYCJI Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji)
CZUŁOŚĆ ISO (ZALECANY WSKAŹNIK EKSPOZYCJI) Fotografie: ISO 100–32 000 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–32 000, automatyczna (ISO 100–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy)
FOTOGRAFOWANIE BEZ MIGOTANIA Tak

Wizjer

TYP WIZJERA Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typu 0,64"), kolorowy
LICZBA PUNKTÓW 9 437 184 punkty
POKRYCIE KADRU 100%
POWIĘKSZENIE Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m-₁)
REGULACJA DIOPTRII Od –4,0 do +3,0 m-
ODLEGŁOŚĆ OD OKA Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m (norma Camera & Imaging Products Association)
FUNKCJA WYŚWIETLANIA Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, Poziomica cyfrowa, Siatka linii, Sprawdzanie ostrości, Zarys MF, Zebra, Znacznik filmu, Korekta wyświetlania przy nagrywaniu
WYBÓR LICZBY KLATEK NA SEKUNDĘ W WIZJERZE STD 60 kl./s / HI 120 kl./s / HI+ 240 kl./s

Ekran LCD

TYP MONITORA 7,5 cm (3,0"), TFT
LICZBA PUNKTÓW 1 440 000 punktów
PANEL DOTYKOWY Tak
REGULACJA JASNOŚCI Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody
REGULACJA KĄTA Około 107° w górę, około 41° w dół
POWIĘKSZANIE OBRAZU PRZY NASTAWIANIU OSTROŚCI Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 4,2× / 8,5×, APS-C: 2,7× / 5,5×)

Inne funkcje

CLEAR IMAGE ZOOM Fotografie: około 2x, Filmy: około 1,5x (4K), około 2x (HD)
ZOOM CYFROWY Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: S: około 2×, Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×, APS-C: M: około 4×, S: około 5,2×, Zoom cyfrowy (film): pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4×
ROZPOZNAWANIE TWARZY Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy
INNE Fotografowanie z interwałem, Min.s.mig.ISO AUTO, Jasne monitorow., Info. o pr. autorskich, Ustaw nazwę pliku, Zapisywanie/importowanie ustawień, Przewodnik pomocniczy, Tryb kontrolki wideo, Obróć pierśc. zoomu

Migawka

TYP Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
TYP MIGAWKI Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna
CZAS OTWARCIA MIGAWKI Fotografie, zdjęcia pojedyncze, migawka mechaniczna: od 1/8000 do 30 s, B, tryb automatyczny: od 1/32 000 do 30 s, B; migawka elektroniczna: od 1/32 000 do 30 s; fotografie, zdjęcia seryjne, migawka mechaniczna: od 1/8000 do 30 s, tryb automatyczny: od 1/32 000 do 1/2 s; migawka elektroniczna: od 1/32 000 do 1/2 s; filmy: od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
SYNCHRONIZACJA Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ SZYBKOŚĆ (Migawka mechaniczna), Priorytet synchronizacji z lampą błyskową Włączony lub Automatyczny: 1/400 s (pełna klatka 35 mm), 1/500 s (APS-C), Priorytet synchronizacji z lampą błyskową Wyłączony: 1/320 s (pełna klatka 35 mm), 1/400 s (APS-C), (Migawka elektroniczna), 1/200 s (pełna klatka 35 mm), 1/250 s (APS-C)
ELEKTRONICZNY PIERWSZY PRZEBIEG KURTYNY Tak
CICHA PRACA Tak (włączanie/wyłączanie)

Stabilizacja obrazu

TYP Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu)
EFEKT KOMPENSACJI 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.)

Kontrola błysku

STEROWANIE Przedbłysk TTL
KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV)
TRYBY PRACY LAMPY BŁYSKOWEJ Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji
WSPÓŁPRACA Z LAMPĄ ZEWNĘTRZNĄ Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą
BLOKADA MOCY BŁYSKU Tak
STEROWANIE BEZPRZEWODOWE Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji)

Mechanizm

TRYBY ZAPISU Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO
SZYBKOŚĆ CIĄGŁEGO ZAPISU (PRZYBLIŻONA WARTOŚĆ MAKS.) Automatyka / migawka elektroniczna: Zdjęcia seryjne: Hi+: 30 kl./s, Hi: 20 kl./s, Mid: 15 kl./s, Lo: 5 kl./s 9101112 Migawka mechaniczna: Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s
LICZBA KADRÓW DO ZAREJESTROWANIA (PRZYBLIŻONA) JPEG Bardzo wysoka L: 182 klatki, JPEG Wysoka L: 400 klatek, JPEG Standardowa L: 400 klatek, RAW: 238 klatek, RAW i JPG: 192 klatki, RAW (z bezstratną kompresją): 96 klatek, RAW (z bezstratną kompresją) i JPG: 83 klatki, RAW (bez kompresji): 82 klatki, RAW (bez kompresji) i JPG: 78 klatek
SAMOWYZWALACZ Opóźnienie 10 s/5 s/2 s / Samowyzwalacz seryjny Samowyzwalacz z bracketingiem
FUNKCJA PIXEL SHIFT MULTI SHOOTING Tak (4 zdjęcia / 16 zdjęć)

Odtwarzanie

PRZECHWYTYWANIE ZDJĘĆ Tak
TRYBY Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem RGB i ostrzeżeniem o światłach/cieniach lub bez tych informacji), indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 21,6×, M: 14,0×, S: 10,8×), Auto podgląd, Obrót obrazu, Wybór folderu (data/fotografie/filmy), Chroń, Ocena, Wyświetl jako grupę

Interfejs

ZŁĄCZE KOMPUTEROWE Pamięć masowa / MTP
ZŁĄCZE MULTI TERMINAL / MICRO USB Tak (zgodność z SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2))
BLUETOOTH® Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz))
BEZPRZEWODOWA SIEĆ LAN (WBUDOWANA) Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz))
STOPKA MULTI INTERFACE Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym)
GNIAZDO MIKROFONU Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
ZŁĄCZE DO SYNCHRONIZACJI Tak
GNIAZDO SŁUCHAWKOWE Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
ZŁĄCZE UCHWYTU DO ZDJĘĆ W UKŁADZIE PIONOWYM Tak
ZŁĄCZE LAN Tak (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T)
FUNKCJE Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa LAN, tethering przez USB, Wi-Fi), wyświetlanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie jednym dotknięciem przez NFC, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD

Dźwięk

MIKROFON Wbudowany, stereofoniczny
GŁOŚNIK Wbudowany, monofoniczny

Drukowanie

OBSŁUGIWANE STANDARDY Exif Print, Print Image Matching III

Funkcja użytkownika

TYP Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (3 zestawy w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), ustawienia „Moje pokrętło”, Moje menu, Zarejest. wł. ust. fot.

Kompensacja cech obiektywu

USTAWIENIE Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia

Zasilanie

DOSTARCZANY AKUMULATOR Jeden akumulator NP-FZ100
CZAS PRACY BATERII / AKUMULATORA (FOTOGRAFIE) Około 430 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, FAKTYCZNE NAGRYWANIE) Około 90 min (wizjer) / około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, NAGRYWANIE CIĄGŁE) Około 145 min (wizjer) / około 150 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
ŁADOWANIE WEWNĘTRZNEGO AKUMULATORA Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery)
POBÓR MOCY (WIZJER) Fotografowanie: około 4,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 6,8 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS)
POBÓR MOCY (EKRAN LCD) Fotografowanie: około 3,7 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 6,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS)
ZASILANIE PRZEZ ŁĄCZE USB Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery)

Inne

TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY 0–40°C

Wymiary i waga

WAGA (Z DOSTARCZONYM AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI) Około 737 g
WYMIARY (SZER. X WYS. X GŁ.) Około 128,9 × 96,9 × 80,8 mm; około 128,9 × 96,9 × 69,7 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA)

Zobacz także