Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu
      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu

      Sony A1 Body + Sony Lens Cashback do 1350zł po rejstracji zakupu

      30 085,00 zł
      Brutto
      Wysyłka do 24 godzin.
      Ostatnie sztuki w magazynie
      005118 | EAN: 4548736130708 | MPN (kod producenta): ILCE1B.CEC

      • Kup i zarejestruj aparat Sony aby otrzymać do 3 voucherów o wartości 450zł każdy na zakup obiektywów promocyjnych Sony. Sprawdź szczegóły promocji.

      ILOŚĆ

      Kalkulator Grenke

      Zadaj pytanie o produkt opiekunowi marki:

      • Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22, sklep@beiks.pl

      • Salon Warszawa: +48 22 891 13 73, wawa@beiks.pl

      Write your review

      Salon
      Kraśnik:

      (81) 825-97-22

      sklep@beiks.pl


      Salon
      Warszawa:

      (22) 891-13-73

      wawa@beiks.pl

        Aparat cyfrowy Sony A1

        Sony A1 to pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy. Jest idealnym połączeniem rozdzielczości, szybkości oraz intuicyjnej obsługi. Posiada matrycę o rozdzielczości 50.1 MP oraz rejestruje wideo 8K 30p. Aparat oferuje tryb zdjęć seryjnych działający z prędkości 30 klatek na sekundę i śledzeniem AF/AE. Doskonale się sprawdzi profesjonalistom podczas fotografowania i filmowania.


        Sony Lens Cashback



        50,1-megapikselowy przetwornik obrazu Exmor RS™

        Aparat α1 jest wyposażony w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI, warstwowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ o efektywnej rozdzielczości 50,1 megapiksela. Zapewnia on nadzwyczajną jakość obrazu, a dzięki wbudowanej pamięci umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 30 klatek na sekundę. Do atutów aparatu α1 należy też szybki, dokładny system AF oparty na wykrywaniu fazy oraz, po raz pierwszy w serii α, najwyższej jakości filmy 8K rejestrowane przez pełnoklatkową matrycę z oversamplingiem 8,6K. Ten niespotykany dotąd potencjał wspaniale sprawdzi się w nowej erze tworzenia obrazów.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Zaawansowany procesor BIONZ XR — nawet ośmiokrotnie większa wydajność

        Zmodernizowana architektura systemowa aparatu α1 znacząco zwiększa wydajność przetwarzania — od rejestracji obrazu poprzez wszystkie stadia obróbki sygnału. Przetwarzanie trwa krócej, a radykalne zwiększenie mocy obliczeniowej przekłada się na nadzwyczajną jakość obrazu. Obsługę interfejsu użytkownika, sieci i zarządzania plikami zaprojektowano tak, by zapewnić szybkie, eliminujące stresy reakcje systemu obsługi niezależnie od bieżącego obciążenia przetwarzaniem w czasie rzeczywistym.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Zdjęcia seryjne w tempie do 30 kl./s

        Duża szybkość odczytu 50,1-megapikselowego przetwornika obrazu i pojemny bufor pozwalają wykonywać serie zdjęć liczące do 165 pełnoklatkowych obrazów JPEG lub pełnoklatkowych obrazów RAW z kompresją20 w tempie do 30 klatek na sekundę — z użyciem migawki elektronicznej i pełną wydajnością śledzenia AF i AE. Jest to potencjalnie olbrzymi atut podczas fotografowania sportu, obiektów w ruchu i w innych sytuacjach, w których pierwszorzędne znaczenie ma czas.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Funkcja kompensacji migotania podczas korzystania z migawki elektronicznej

        Szybki odczyt nowego przetwornika obrazu po raz pierwszy pozwala skompensować migotanie podczas korzystania z migawki elektronicznej. Zapewnia też obrazy bez efektu „blackout”, wyznaczanie parametrów AF/AE nawet 120 razy na sekundę, zdjęcia seryjne z szybkością do 30 kl./s, bezgłośne fotografowanie i inne zalety migawki elektronicznej — bez migotania pod świetlówkami, diodami LED i innymi rodzajami sztucznego światła, które mogą powodować migotanie. Kompensacja migotania [1] Wł. [2] Wył.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Cicha, niewibrująca migawka elektroniczna

        Migawka elektroniczna działa bezgłośnie, nie powoduje więc hałasu, który mógłby zakłócać imprezy sportowe lub wydarzenia odbywające się w ciszy. Nie wywołuje także wibracji, zmniejsza więc ryzyko zamazania obrazu i przyczynia się do dalszej poprawy jakości zdjęć. A ponieważ nie zawiera ruchomych elementów, jest o wiele trwalsza od swojego mechanicznego odpowiednika.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Fotografowanie bez efektu zaciemnienia

        Wizjer aparatu α1 wyświetla obraz również w czasie ustawiania ekspozycji, zapewniając ciągły podgląd i umożliwiając efektywne komponowanie ujęć oraz śledzenie obrazu nawet podczas zdjęć seryjnych. Szybki odczyt danych z nowego przetwornika obrazu pozwala odświeżać podgląd na żywo w wizjerze elektronicznym 240 razy na sekundę. Eliminuje to irytujące opóźnienia, dobrze znane użytkownikom wizjerów elektronicznych. (A) Fotografowanie bez zaniku obrazu (B) Fotografowanie z zanikiem obrazu
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Szeroki zakres czułości

        Mimo że przetwornik obrazu wyróżnia się wysoką liczbą pikseli, konstrukcja BSI, wyeliminowane odstępy między mikrosoczewkami, antyodblaskowa powłoka ze szkła i inne firmowe technologie połączone z nowym procesorem obrazu BIONZ XR zapewniają wysoką rozdzielczość i niski poziom szumu w szerokim zakresie czułości: standardowo ISO 100–32 000 z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102 400.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Wysoka rozdzielczość i czułość oraz 15-stopniowy zakres dynamiczny

        Aby zapewnić wyjątkową rozdzielczość obrazu z 50,1-megapikselowego przetwornika aparatu α1, stosowana jest bardzo efektywna redukcja zakłóceń. Rozdzielczość tę uzupełniają wysoka czułość i niski poziom szumu, a także około 15-stopniowy zakres dynamiczny przy niższych czułościach, gwarantujący płynne, naturalne przejścia tonalne od cieni do świateł.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Synchronizacja migawki elektronicznej z lampą błyskową i synchronizacja migawki mechanicznej z krótkimi czasami

        Duża szybkość odczytu warstwowego przetwornika obrazu CMOS umożliwia — po raz pierwszy w aparacie α — synchronizację migawki elektronicznej z lampą błyskową. Wszystkie zalety migawki elektronicznej można łączyć z czasami ekspozycji do 1/200 s. Nowy system migawki mechanicznej umożliwia natomiast synchronizację z czasami do 1/400 s (APS-C: 1/500 s), co ułatwia utrwalanie dynamicznych akcji i zapewnia nowe możliwości twórcze.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        5-osiowy optyczny stabilizator obrazu w korpusie: możliwość wydłużenia czasu otwarcia migawki o 5,5 stopnia

        Precyzyjny stabilizator obrazu z czujnikami żyroskopowymi oraz zoptymalizowane algorytmy stabilizacji obrazu pozwalają wydłużyć czas otwarcia migawki nawet o 5,5 stopnia i nadal uzyskać najlepszą jakość obrazów o wysokiej rozdzielczości z 50,1-megapikselowego przetwornika aparatu. Korpus α1 pozwala wybrać także tryb „aktywny”, bardzo efektywny przy filmowaniu z ręki. (1) Obrót wokół osi pionowej (2) Przechył w górę / w dół (3) Przechył na lewo / na prawo
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Twórczy wygląd: kreowanie nastroju w samym aparacie

        Aby nadać określony klimat zdjęciom i filmom rejestrowanym przez aparat, można skorzystać z nowych ustawień „Twórczy wygląd”. Fabrycznie zaprogramowanych jest 10 takich ustawień, różniących się kombinacjami kolorów, głębi koloru, jasności, kontrastu, ostrości i innych cech. Można ich używać bez korekt lub dostosowywać do własnej wizji. Dostosowane „Twórcze wyglądy” można zapisać jako „Własne wyglądy” do późniejszego wykorzystania.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Nowy tryb Real-time Eye AF do zdjęć ptaków

        Dzięki zaawansowanej technologii rozpoznawania obiektów system Real-time Eye AF aparatu α1 ułatwia fotografowanie nie tylko ludzi i zwierząt, lecz także ptaków. Wybierz ptaka, którego chcesz śledzić — siedzącego lub w locie — a aparat automatycznie wykryje jego oko i będzie ustawiać na nie ostrość. Zoptymalizowane algorytmy zapewniają nieprzerwane śledzenie także wtedy, gdy nagle zmieni się kadrowanie lub ptak zerwie się do lotu.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Niezwykle realistyczne filmy 8K 30p

        α1 to pierwszy aparat α umożliwiający zapis obrazu 8K 30p w formacie XAVC HS, który dzięki oversamplingowi 8,6K cechuje się nadzwyczajną rozdzielczością i realizmem. Połączenie rozdzielczości z udoskonalonym systemem AF modelu α1 oraz lepszymi przejściami tonalnymi i reprodukcją barw sprawia, że obraz nabiera życia. Materiał filmowy 8K zapewni także większą elastyczność podczas montażu filmów 4K. Równolegle z obrazem 8K można również nagrywać pliki proxy HD o niskiej przepływności.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Wytrwałe śledzenie w czasie rzeczywistym

        Aparat α1 ma funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym — rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, które dokładnie utrzymuje ostrość w czasie wciskania do połowy przycisku spustu migawki. Nowo opracowany algorytm rozpoznawania obiektów przetwarza informacje przestrzenne w czasie rzeczywistym na podstawie koloru, wzoru (poziomu jasności) i odległości od obiektu (głębi). Aparat α1 wykonuje śledzenie w czasie rzeczywistym szybciej, dokładniej i wytrwalej niż którykolwiek z poprzednich modeli.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Dodatkowa głębia dzięki krzywej S-Log3 i 10-bitowej krzywej HLG

        Krzywa gamma S-Log3 zapewnia ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny, a ustawienia przestrzeni barw S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine pozwalają z łatwością dopasować materiał filmowy z aparatu α1 do ujęć z cyfrowej kamery filmowej VENICE, kamkordera PXW-FX9 i innych kamkorderów profesjonalnych. Dostępny jest też profil obrazu HLG (Hybrid Log-Gamma). Utrwalone z jego użyciem filmy można bez korekcji kolorów wyświetlać na telewizorze zgodnym z HDR (HLG).
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Nagrywanie filmów 4K z szybkością do 120 klatek na sekundę

        Aparat α1 umożliwia wewnętrzny zapis obrazu filmowego o rozdzielczości 4K z szybkością do 120 klatek na sekundę. Nagrany w ten sposób materiał 4K można płynnie odtwarzać nawet w 5-krotnie zwolnionym tempie, zyskując nowe środki twórczej ekspresji. Funkcja ta jest zgodna z 10-bitowym formatem zapisu 4:2:2, a także z efektywną kompresją międzyklatkową Long GOP i zapewniającą wysoką jakość kompresją wewnątrzklatkową (All-I).
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Wysoka rozdzielczość obrazu 4K dzięki indywidualnemu odczytowi wszystkich pikseli

        Film 4K można nagrywać w formacie pełnoklatkowym lub Super 35. Tryb Super 35 (zbliżony do APS-C 16:9) zapewnia indywidualny odczyt wszystkich pikseli, przez co ilość rejestrowanych danych jest 2,3 razy większa niż potrzeba do utrwalenia obrazu 4K. Rezultat to wysoka rozdzielczość i szczegółowość filmu, minimalny poziom mory i mniejsze postrzępienie krawędzi. Maksymalna przepływność nagrań w formatach 4K XAVC HS, XAVC S i XAVC S-I wynosi 600 Mb/s. (A) 2,3 razy więcej informacji
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Dłuższe nagrywanie dzięki skutecznemu rozpraszaniu ciepła

        Aby aparat nie przegrzewał się mimo niewielkich wymiarów obudowy, nowo opracowany system chłodzenia utrzymuje temperaturę przetwornika i procesora obrazu w normalnym zakresie roboczym. Pozwala to na nieprzerwane nagrywanie materiału wideo 8K/30p lub 4K/60p z 10-bitową kwantyzacją 4:2:0 przez ponad 30 minut.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        16-bitowe dane wyjściowe RAW

        Aparat α1 z zewnętrznym rejestratorem podłączonym przez łącze HDMI umożliwia zapis 16-bitowego materiału RAW, dającego maksimum elastyczności w postprodukcji. Wyjściowy 16-bitowy obraz o rozdzielczości 4332 × 2448 z łatwością spełnia wymogi standardu DCI-4K (4096 × 2048). Do wyboru są różne szybkości klatek i przestrzenie barw. Reprodukcja materiału RAW przez łącze HDMI działa także podczas nagrywania filmu w formacie XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K na wewnętrzną kartę pamięci. Można również nagrywać ujęcia proxy.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Technologia S-Cinetone nadająca obrazowi charakterystyczny, kinowy wygląd

        Aparat α1 jest wyposażony w matrycę kolorów S-Cinetone, która nadaje kolorom i odcieniom skóry taki sam wygląd, jak kamery FX9 i FX6. Matryca S-Cinetone, oparta na technologii stworzonej na potrzeby VENICE i innych kamer Cinema Line, zapewnia naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania kolorystyki zdrowej skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. S-Cinetone spełnia rosnące zapotrzebowanie na bardziej ekspresywną głębię.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Łatwe przełączanie formatu pełnoklatkowego / APS-C

        Obrazy w rozmiarze M i S rejestrowane w trybach pełnoklatkowym i APS-C nie różnią się liczbą pikseli, można więc swobodnie przełączać tryb pełnoklatkowy [M:M21] i APS-C [M:M21], na przykład podczas fotografowania tej samej sceny. A ponieważ pełny zestaw 759 pól AF z wykrywaniem fazy dostępny jest zarówno w trybie APS-C, jak i pełnoklatkowym, system AF w obu przypadkach działa równie sprawnie i płynnie. [1] Pełna klatka [2] APS-C
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Panoramowanie zdjęć z migawką elektroniczną

        Połączenie migawki elektronicznej z długim czasem ekspozycji może spowolnić działanie wyświetlacza i utrudnić śledzenie szybkich obiektów. Fotografując z czasem otwarcia migawki dłuższym niż 1/60, można włączyć tryb [Low Frame Rate Limit]. Spowoduje to wstawianie w odpowiednim tempie czarnych klatek, które przyspieszą zmiany obrazu i pomogą śledzić obiekt bez opóźnień w wyświetlaniu.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Niezależne ustawienia przy fotografowaniu i filmowaniu

        Pewne ustawienia aparatu zmieniają się teraz odpowiednio do wybranego trybu pracy. Może to być zaletą, gdy ustawienia przysłony, czasu otwarcia migawki i innych parametrów używane do fotografowania mają być inne niż przy filmowaniu. Do wyboru są: przysłona, czas otwarcia migawki, kompensacja ekspozycji, czułość ISO, tryb pomiaru, balans bieli i profil obrazu.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Wbudowana technologia Wi-Fi zgodna z MIMO 2x2

        Wbudowana sieć bezprzewodowa (IEEE 802.11a/b/g/n/ac) umożliwia pracę w pasmach 2,4 i 5 GHz. W tym drugim obsługiwana jest także technologia MIMO 2x2, zapewniająca najwyższą na rynku szybkość. Niezawodną transmisję sygnału do wnętrza wytrzymałej obudowy ze stopu magnezu zapewniają dwie anteny. Komunikacja w paśmie 5 GHz może być poważną zaletą dla fotoreporterów i autorów zdjęć sportowych, w których pracy pierwszorzędne znaczenie ma szybkość dostarczenia materiału.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Wizjer o wysokiej rozdzielczości i najszerszym w swojej klasie polu widzenia

        Wyposażony w zaawansowane elementy optyczne wizjer elektroniczny ma najwyższą rozdzielczość w swojej klasie: około 9,44 mln pikseli. Powiększenie 0,90×, pole widzenia 41° (po przekątnej) i duża odległość od oka (25 mm) gwarantują dobrą widoczność całego kadru i niski poziom zniekształceń. Ten zaawansowany wizjer wyróżnia się także wyjątkową płynnością wyświetlania, zapewnianą przez odświeżanie w tempie 240 kl./s z polem widzenia UXGA.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Szybkie łącze USB Type-C i współpraca z sieciami 1000BASE-T

        Łącze USB Type-C® jest zgodne ze standardem transmisji SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2). Umożliwia szybkie przesyłanie dużych plików z obrazami do zdalnego komputera. Aparat α1 jest także wyposażony w złącze sieciowe 1000BASE-T do szybkiego, stabilnego przesyłania danych i zdalnego sterowania. Obsługa protokołu FTPS (File Transfer Protocol over SSL/TLS) pozwala zwiększyć bezpieczeństwo danych poprzez szyfrowanie SSL lub TLS.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        HEIF: mocna kompresja i doskonała jakość obrazu

        W aparacie α1 obok uniwersalnego zestawu formatów RAW i JPEG dostępny jest także format HEIF (High Efficiency Image File). Zapewnia on płynne, 10-bitowe przejścia tonalne, które nadają bardziej realistyczny wygląd niebu, portretom i innym scenom, w których bardzo ważna jest delikatna, naturalna gradacja. Dzięki zaawansowanej technologii kompresji obrazy w formacie HEIF dorównują jakością najlepszym wersjom JPEG — mimo o połowę mniejszej objętości pliku.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Bezstratna kompresja i „Lekka” jakość JPEG

        Oprócz formatów RAW z kompresją i bez kompresji aparat α1 pozwala wybrać efektywny format z bezstratną kompresją powodującą minimalne pogorszenie jakości. Pojawiło się też nowe ustawienie jakości obrazów JPEG — „Lekka”. Po jego wybraniu zapisywane pliki są mniejsze niż przy ustawieniu „Standardowy”. Oznacza to, że pracujący pod presją czasu fotoreporterzy i fotografowie sportu mogą szybciej przesłać swoje zdjęcia.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Wszechstronna obsługa dotykowa

        Zmodyfikowane menu jest prostsze w użyciu, a dzięki dotykowemu systemowi obsługi stało się bardziej intuicyjne i szybsze w działaniu. Dotykowo można obsługiwać wszystkie główne menu i menu funkcji. Jeszcze bardziej intuicyjną obsługę zapewniają funkcje Ostrość dotykiem i Śledzenie dotykiem. Kiedy podczas fotografowania lub filmowania włączona jest funkcja Śledzenie dotykiem, wystarczy dotknąć obiektu na wyświetlaczu, by rozpocząć jego śledzenie w czasie rzeczywistym.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg


        Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A

        Aparat α1 ma dwa gniazda na karty pamięci. Obsługują one zarówno karty SDXC/SDHC UHS-I i UHS-II, jak i nowe karty CFexpress typu A, zwiększając ogólną pojemność oraz prędkości odczytu i zapisu. Karty CFexpress typu A idealnie nadają się do szybkich zdjęć seryjnych i nagrywania filmów o wysokiej rozdzielczości i dużej przepływności. Rejestrowane fotografie i filmy można zapisywać na kartach pamięci na różne sposoby, odpowiednio do zastosowania i potrzeb.
        96ded0989894c01452165c1d9c658223.jpg
        Sony
        005118

        Arkusz danych

        Rozmiar matrycy:
        Full Frame
        Rozdzielczość obrazu:
        50 megapixeli
        Rozdzielczość video:
        8K
        Typ matrycy:
        CMOS

        Szczegółowe odniesienia

        Obiektyw

        MOCOWANIE OBIEKTYWU Mocowanie typu E

        Przetwornik obrazu

        WSPÓŁCZYNNIK KSZTAŁTU OBRAZU 3:2
        LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) Około 50,1 megapiksela
        LICZBA PIKSELI (CAŁKOWITA) Około 50,5 megapiksela
        TYP PRZETWORNIKA Pełnoklatkowy (35,9 × 24,0 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS
        SYSTEM OCHRONY PRZED KURZEM Tak (powłoka antystatyczna na filtrze optycznym i ultradźwiękowy mechanizm wibrujący)

        Zapis (fotografie)

        FORMAT ZAPISU JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0)
        ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [3:2] Pełna klatka 35 mm L: 8640 × 5760 (49,7M), M: 5616 × 3744 (21M), S: 4320 × 2880 (12,4M), APS-C M: 5616 × 3744 (21M), S: 4320 × 2880 (12,4M)
        ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] Pełna klatka 35 mm L: 7680 × 5760 (44,2M), M: 4992 × 3744 (18,6M), S: 3840 × 2880 (11M), APS-C M: 4992 × 3744 (18,6M), S: 3840 × 2880 (11M)
        ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [16:9] Pełna klatka 35 mm L: 8640 × 4864 (42M), M: 5616 × 3160 (17,7M), S: 4320 × 2432 (10,5M), APS-C M: 5616 × 3160 (17,7M), S: 4320 × 2432 (10,5M)
        ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] Pełna klatka 35 mm L: 5760 × 5760 (33M), M: 3744 × 3744 (14M), S: 2880 × 2880 (8,2 M), APS-C M: 3744 × 3744 (14M), S: 2880 × 2880 (8,2M)
        TRYBY JAKOŚCI OBRAZU RAW (Skompresowany / Skompresowany bezstratnie (L/M/S) / Nieskompresowany), JPEG (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa / Lekka), HEIF (4:2:0 / 4:2:2) (Bardzo wysoka / Wysoka / Standardowa / Lekka)
        STYL TWÓRCZY -
        EFEKTY ZDJĘCIOWE -
        PROFILE OBRAZU Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 (800%), S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie
        KREATYWNY WYGLĄD ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6)
        FUNKCJE ZAKRESU DYNAMICZNEGO Wyłączone; optymalizacja zakresu dynamicznego
        PRZESTRZEŃ BARW Zgodność ze standardem sRGB (z przestrzenią barw sYCC), standardem Adobe RGB i standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020).
        14BIT RAW Tak

        Zapis (film)

        FORMAT ZAPISU XAVC S, XAVC HS
        KOMPRESJA FILMU XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265
        FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan.
        PRZESTRZEŃ BARW Zgodność ze standardem Rec. ITU-R BT.2100 (przestrzeń barw BT.2020)
        EFEKTY ZDJĘCIOWE -
        STYL TWÓRCZY -
        PROFILE OBRAZU Tak (wył. / PP1–PP11) Parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 (800%), S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie
        KREATYWNY WYGLĄD ST, PT, NT, VV, VV2, FL, IN, SH, BW, SE, Własny wygląd (1–6)
        SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 8K) 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 30p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 24p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 25p (400 Mb/s / 200 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 30p (520 Mb/s / 260 Mb/s), 24p (520 Mb/s / 260 Mb/s), 7680 × 4320 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 25p (520 Mb/s / 260 Mb/s)
        SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 50 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s)
        SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (200 Mb/s), 60p (150 Mb/s), 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 50p (150 Mb/s), 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (280 Mb/s), 60p (200 Mb/s), 30p (140 Mb/s), 24p (100 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 50p (200 Mb/s), 25p (140 Mb/s)
        SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (50 Mb/s), 30p (50 Mb/s), 24p (50 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 25p (50 Mb/s)
        SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (600 Mb/s), 30p (300 Mb/s), 24p (240 Mb/s); 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 25p (250 Mb/s)
        SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, NTSC) (w przybliżeniu): 60p (222 Mb/s), 30p (111 Mb/s), 24p (89 Mb/s); 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów, PAL) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 25p (93 Mb/s)
        ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 i 240 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 i 200 kl./s
        FUNKCJE FILMU Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (6 Mb/s), 1920 × 1080 (9 Mb/s), 1920 × 1080 (16 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma, wyjście RAW (HDMI)

        System nagrywania

        INFORMACJE O LOKALIZACJI ŁĄCZE ZE SMARTFONA Tak
        NOŚNIK Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II), karta pamięci CFexpress typu A
        GNIAZDO NA KARTĘ PAMIĘCI SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A
        TRYB ZAPISU NA DWIE KARTY PAMIĘCI Zapis równoczesny, Sortowanie, Automatyczne przełączanie nośnika, Kopiowanie
        Redukcja szumów Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s. Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona

        Balans bieli

        TRYBY BALANSU BIELI Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny
        BLOKADA WYKRYWANIA AWB Tak (spust migawki do połowy / zdjęcia seryjne / wył.)

        Ostrość

        SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu)
        CZUJNIK OSTROŚCI Przetwornik CMOS Exmor RS®
        POLA OSTROŚCI Pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), tryb APS-C z obiektywem FF: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), z obiektywem APS-C: 575 pól (AF z wykrywaniem fazy) / 425 pól (AF z wykrywaniem kontrastu)
        ZAKRES CZUŁOŚCI OSTROŚCI Od –4 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0)
        TRYB OSTROŚCI Pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny
        STREFA WYZNACZANIA OSTROŚCI Szeroki, Strefa, Stały środek, Punktowy, Rozszerz. punkt., Śledzenie
        EYE AF Fotografie: Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak, filmy: Człowiek (wybór lewego/prawego oka)
        INNE FUNKCJE Przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF (fotografie), czułość zmian obiektu AF (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości
        ŚWIATŁO WSPOMAGAJĄCE AUTOFOKUS (AF ILLUMINATOR) Tak (z wbudowanej diody LED)
        ZASIĘG ŚWIATŁA WSPOMAGAJĄCEGO AF Około 0,3 m – około 3,0 m (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS)
        SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI PILOTEM LA-EA3 (SPRZEDAWANY ODDZIELNIE) Detekcja fazy

        Ekspozycja

        TYP POMIARU Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
        CZUJNIK POMIAROWY Przetwornik CMOS Exmor RS®
        ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0)
        TRYB POMIARU Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar
        KOMPENSACJA EKSPOZYCJI ±5,0 EV (do wyboru co 1/3 EV lub 1/2 EV) (przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3,0 EV (co 1/3 EV))
        BRACKETING EKSPOZYCJI Bracket: seryjny, Bracket: pojedynczy, do wyboru 3/5/9 klatek. (Światło zastane, Światło z lampy błyskowej)
        PAMIĘĆ EKSPOZYCJI (AE LOCK) Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna)
        TRYBY EKSPOZYCJI Automatyka (inteligentna automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M) tryb elastycznej ekspozycji), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji)
        CZUŁOŚĆ ISO (ZALECANY WSKAŹNIK EKSPOZYCJI) Fotografie: ISO 100–32 000 (wartości ISO od ISO 50 do ISO 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), filmy: odpowiednik ISO 100–32 000, automatyczna (ISO 100–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy)
        FOTOGRAFOWANIE BEZ MIGOTANIA Tak
        TRYBY TEMATYCZNE -

        Wizjer

        TYP WIZJERA Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typu 0,64"), kolorowy
        LICZBA PUNKTÓW 9 437 184 punkty
        POKRYCIE KADRU 100%
        POWIĘKSZENIE Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m)
        REGULACJA DIOPTRII Od –4,0 do +3,0 m
        ODLEGŁOŚĆ OD OKA Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m-₁ (norma Camera & Imaging Products Association)
        FUNKCJA WYŚWIETLANIA Histogram, podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt, Poziomica cyfrowa, Siatka linii, Sprawdzanie ostrości, Zarys MF, Zebra, Znacznik filmu, Korekta wyświetlania przy nagrywaniu
        WYBÓR LICZBY KLATEK NA SEKUNDĘ W WIZJERZE STD 60 kl./s / HI 120 kl./s / HI+ 240 kl./s

        Ekran LCD

        TYP MONITORA 7,5 cm (3,0"), TFT
        LICZBA PUNKTÓW 1 440 000 punktów
        PANEL DOTYKOWY Tak
        REGULACJA JASNOŚCI Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody
        REGULACJA KĄTA Około 107° w górę, około 41° w dół
        POWIĘKSZANIE OBRAZU PRZY NASTAWIANIU OSTROŚCI Tak, funkcja Powiększenie (pełna klatka 35 mm: 4,2× / 8,5×, APS-C: 2,7× / 5,5×)

        Inne funkcje

        PLAYMEMORIES CAMERA APPS™ -
        CLEAR IMAGE ZOOM Fotografie: około 2x, Filmy: około 1,5x (4K), około 2x (HD)
        ZOOM CYFROWY Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: S: około 2×, Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×, APS-C: M: około 4×, S: około 5,2×, Zoom cyfrowy (film): pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4×
        ROZPOZNAWANIE TWARZY Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy
        SAMOWYZWALACZ DO AUTOPORTRETÓW -
        INNE Fotografowanie z interwałem, Min.s.mig.ISO AUTO, Jasne monitorow., Info. o pr. autorskich, Ustaw nazwę pliku, Zapisywanie/importowanie ustawień, Przewodnik pomocniczy, Tryb kontrolki wideo, Obróć pierśc. zoomu

        Migawka

        TYP Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
        TYP MIGAWKI Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna
        CZAS OTWARCIA MIGAWKI Fotografie, zdjęcia pojedyncze, migawka mechaniczna: od 1/8000 do 30 s, B, tryb automatyczny: od 1/32 000 do 30 s, B; migawka elektroniczna: od 1/32 000 do 30 s; fotografie, zdjęcia seryjne, migawka mechaniczna: od 1/8000 do 30 s, tryb automatyczny: od 1/32 000 do 1/2 s; migawka elektroniczna: od 1/32 000 do 1/2 s; filmy: od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia); do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki)
        SYNCHRONIZACJA Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ SZYBKOŚĆ (Migawka mechaniczna), Priorytet synchronizacji z lampą błyskową Włączony lub Automatyczny: 1/400 s (pełna klatka 35 mm), 1/500 s (APS-C), Priorytet synchronizacji z lampą błyskową Wyłączony: 1/320 s (pełna klatka 35 mm), 1/400 s (APS-C), (Migawka elektroniczna), 1/200 s (pełna klatka 35 mm), 1/250 s (APS-C)
        ELEKTRONICZNY PIERWSZY PRZEBIEG KURTYNY Tak
        CICHA PRACA Tak (włączanie/wyłączanie)

        Stabilizacja obrazu

        TYP Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu)
        EFEKT KOMPENSACJI 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.)
        Kontrola błysku
        TYP -
        LICZBA PRZEWODNIA -
        KĄT ROZSYŁU BŁYSKU -
        STEROWANIE Przedbłysk TTL
        KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV)
        TRYBY PRACY LAMPY BŁYSKOWEJ Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), bezprzewodowa, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji
        CZAS ŁADOWANIA -
        WSPÓŁPRACA Z LAMPĄ ZEWNĘTRZNĄ Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą
        BLOKADA MOCY BŁYSKU Tak
        STEROWANIE BEZPRZEWODOWE Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji)

        Mechanizm

        TRYBY ZAPISU Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO
        SZYBKOŚĆ CIĄGŁEGO ZAPISU (PRZYBLIŻONA WARTOŚĆ MAKS.) Automatyka / migawka elektroniczna: Zdjęcia seryjne: Hi+: 30 kl./s, Hi: 20 kl./s, Mid: 15 kl./s, Lo: 5 kl./s Migawka mechaniczna: Zdjęcia seryjne: Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s
        LICZBA KADRÓW DO ZAREJESTROWANIA (PRZYBLIŻONA) JPEG Bardzo wysoka L: 182 klatki, JPEG Wysoka L: 400 klatek, JPEG Standardowa L: 400 klatek, RAW: 238 klatek, RAW i JPG: 192 klatki, RAW (z bezstratną kompresją): 96 klatek, RAW (z bezstratną kompresją) i JPG: 83 klatki, RAW (bez kompresji): 82 klatki, RAW (bez kompresji) i JPG: 78 klatek
        SAMOWYZWALACZ Opóźnienie 10 s/5 s/2 s / Samowyzwalacz seryjny Samowyzwalacz z bracketingiem
        FUNKCJA PIXEL SHIFT MULTI SHOOTING Tak (4 zdjęcia / 16 zdjęć)

        Odtwarzanie

        PRZECHWYTYWANIE ZDJĘĆ Tak
        TRYBY Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem RGB i ostrzeżeniem o światłach/cieniach lub bez tych informacji), indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 21,6×, M: 14,0×, S: 10,8×), Auto podgląd, Obrót obrazu, Wybór folderu (data/fotografie/filmy), Chroń, Ocena, Wyświetl jako grupę

        Interfejs

        ZŁĄCZE KOMPUTEROWE Pamięć masowa / MTP
        ZŁĄCZE MULTI TERMINAL / MICRO USB Tak (zgodność z SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2))
        BLUETOOTH® Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz))
        BEZPRZEWODOWA SIEĆ LAN (WBUDOWANA) Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz))
        STOPKA MULTI INTERFACE Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym)
        GNIAZDO MIKROFONU Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
        ZŁĄCZE DO SYNCHRONIZACJI Tak
        GNIAZDO SŁUCHAWKOWE Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
        ZŁĄCZE UCHWYTU DO ZDJĘĆ W UKŁADZIE PIONOWYM Tak
        ZŁĄCZE LAN Tak (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T)
        FUNKCJE Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa LAN, tethering przez USB, Wi-Fi), wyświetlanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie jednym dotknięciem przez NFC, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD

        Dźwięk

        MIKROFON Wbudowany, stereofoniczny
        GŁOŚNIK Wbudowany, monofoniczny

        Drukowanie

        OBSŁUGIWANE STANDARDY
        OBSŁUGIWANE STANDARDY Exif Print, Print Image Matching III

        Funkcja użytkownika

        TYP Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (3 zestawy w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), ustawienia „Moje pokrętło”, Moje menu, Zarejest. wł. ust. fot.

        Kompensacja cech obiektywu

        USTAWIENIE Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia

        Zasilanie

        DOSTARCZANY AKUMULATOR Jeden akumulator NP-FZ100
        CZAS PRACY BATERII / AKUMULATORA (FOTOGRAFIE) Około 430 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
        CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, FAKTYCZNE NAGRYWANIE) Około 90 min (wizjer) / około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
        CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, NAGRYWANIE CIĄGŁE) Około 145 min (wizjer) / około 150 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association)
        ŁADOWANIE WEWNĘTRZNEGO AKUMULATORA Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery)
        POBÓR MOCY (WIZJER) Fotografowanie: około 4,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 6,8 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS)
        POBÓR MOCY (EKRAN LCD) Fotografowanie: około 3,7 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmowanie: około 6,6 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS)
        ZASILANIE PRZEZ ŁĄCZE USB Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery)

        Inne

        TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY 0–40°C

        Wymiary i waga

        WAGA (Z DOSTARCZONYM AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI) Około 737 g
        WYMIARY (SZER. X WYS. X GŁ.) Około 128,9 × 96,9 × 80,8 mm; około 128,9 × 96,9 × 69,7 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA)

        1.jpg

        Łącznik między obrazem a wyobraźnią

        Koncepcja One Mount otwiera dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii przetwarzania obrazu Sony poprzez uniwersalny system mocowania typu E, łączący uniwersalne korpusy z obiektywami, format pełnoklatkowy z APS-C, fotografie z filmami i amatorów z zawodowcami.



        Koncepcja One Mount z uniwersalnym bagnetem typu E.

        Kompaktowy i lekki system mocowania typu E łączy formaty APS-C i pełnoklatkowy, aparaty bezlusterkowe α i kamery profesjonalne, proste urządzenia ze sprzętem wysokiej klasy. Umożliwia użycie obiektywów do pełnej klatki na korpusach APS-C, a nawet montowanie obiektywów z mocowaniem typu E na kamerach profesjonalnych. 2.jpg


        Mocowanie typu E — olbrzymi, drzemiący potencjał.

        Zintegrowana konstrukcja stworzona z myślą o przyszłości

        Kompleksowe projektowanie z wykorzystaniem algorytmów z korpusu zapewnia szybką i dokładną pracę systemu AF, szybkość fotografowania i wydajną stabilizację obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna połączona z bardzo wysoką rozdzielczością korpusów gwarantuje wyjątkową ostrość.

        3.jpg

        Do fotografowania i filmowania

        Obiektywy z mocowaniem typu E różnią się od innych systemów tym, że uwzględniają specyfikę filmowania. Zaawansowane algorytmy AF i siłowniki gwarantują niezawodne i płynne ustawianie ostrości przez aparat lub kamerę Sony. Osłabiane są typowe problemy, jak niestabilność kąta widzenia czy przesunięcie osi. Ułatwieniem przy filmowaniu jest też bezgłośna regulacja przysłony.

        4.jpg


        Nieograniczone możliwości

        System mocowania typu E otwiera przed fotografami i filmowcami niezliczone możliwości. Pozwala swobodnie przełączać się między formatem APS-C i pełnoklatkowym, nagrywać ujęcia na wideoblog obiektywami do codziennego użytku lub zamontować na kamerze superteleobiektyw w celu sfilmowania dzikiej przyrody.


        5.jpg


        Obiektywy Sony z mocowaniem typu E

        E PZ 10–20mm F4 G

        SELP1020G
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Obiektyw superszerokokątny typu G z elektryczną regulacją zoomu
        • Kompaktowy i bardzo poręczny

        E 15mm F1.4 G

        SEL15F14G
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny G
        • Stała maksymalna przysłona F1.4

        E 11mm F1.8

        SEL11F18
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Stałoogniskowy obiektyw superszerokokątny do fotografowania i filmowania
        • Małe wymiary i lekka konstrukcja

        FE 70–200mm F2.8 GM OSS II

        SEL70200GM2
        • FE 70–200 mm F2.8 GM OSS II
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw zmiennoogniskowy typu G Master
        • Stała maksymalna przysłona F2.8

        FE 14mm F1.8 GM

        SEL14F18GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Stałoogniskowy obiektyw superszerokokątny G Master F1.8
        • Zwartość, lekkość i wysoka rozdzielczość na miarę jakości G Master

        FE 24mm F2.8 G

        SEL24F28G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny typu G
        • Wysoka jakość obrazu z intuicyjnego w użyciu, starannie wykonanego obiektywu

        FE 40mm F2.5 G

        SEL40F25G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Stałoogniskowy obiektyw standardowy typu G
        • Wysoka jakość obrazu z intuicyjnego w użyciu, starannie wykonanego obiektywu

        FE 50mm F1.2 GM

        SEL50F12GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Obiektyw standardowy F1.2 G Master z dużym otworem przysłony
        • Małe wymiary, niezwykła szybkość i charakterystyczna dla serii G Master rozdzielczość i efekt bokeh

        FE 35mm F1.4 GM

        SEL50F12GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Obiektyw standardowy F1.2 G Master z dużym otworem przysłony
        • Małe wymiary, niezwykła szybkość i charakterystyczna dla serii G Master rozdzielczość i efekt bokeh

        FE 35mm F1.4 GM

        SEL35F14GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny G Master F1.4
        • Lekka i zwarta konstrukcja zapewniająca poręczność i wygodę

        FE C 16–35mm T3.1

        SELC1635G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny z serii Cinema Lens
        • Zaawansowane parametry optyczne, wygoda użycia i inteligentne funkcje do zdjęć

        FE 28–60mm F4–5.6

        SEL2860
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy
        • Lekka i zwarta konstrukcja

        FE 12–24mm F2.8 GM

        SEL1224GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny G Master
        • Stała maksymalna przysłona F2.8

        FE 20mm F1.8 G

        SEL20F18G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Obiektyw superszerokokątny
        • Niewielki obiektyw stałoogniskowy 20 mm F1.8

        E 16-55mm F2.8 G

        SEL1655G
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Kompaktowy obiektyw typu G F2.8 APS-C o standardowym zoomie
        • Wysoka rozdzielczość w całym zakresie zoomu nawet przy F2.8

        E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS

        SEL70350G
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Super-teleobiektyw typu G z 5-krotnym zoomem
        • Wysoka rozdzielczość i niewielka obudowa

        FE 35mm F1.8

        SEL35F18F
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Obiektyw szerokokątny
        • Szybki, niewielki, lekki

        FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS

        SEL200600G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Superteleobiektyw zmiennoogniskowy typu G
        • Duża rozdzielczość w całym zakresie ogniskowych

        FE 600mm F4 GM OSS

        SEL600F40GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Superteleobiektyw G Master z dużą przysłoną
        • Niewiarygodna szybkość, wyjątkowa rozdzielczość G Master i efekt bokeh

        FE 135mm F1.8 GM

        SEL135F18GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw stałoogniskowy F1.8 G Master
        • Niesamowita rodzielczość, efekt bokeh i najwyższej klasy autofocus

        FE 24mm F1.4 GM

        SEL24F14GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Obiektyw szerokokątny G Master o rozdzielczości F1.4
        • Niezwykła rozdzielczość F1.4 w ruchomym obiektywie stałoogniskowym

        FE 400mm F2.8 GM OSS

        SEL400F28GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Superteleobiektyw G Master z dużą przysłoną
        • Niewiarygodna szybkość, wyjątkowa rozdzielczość G Master i efekt bokeh

        E 18-135mm F3.5-5.6 OSS

        SEL18135
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy 7,5x
        • Lekka i zwarta konstrukcja

        FE 24-105mm F4 G OSS

        SEL24105G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy G Lens
        • Stała maksymalna przysłona F4

        FE 12-24mm F4 G

        SEL1224G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw superszerokokątny G Lens.
        • Wysoka rozdzielczość i niewielka obudowa

        FE 16-35mm F2.8 GM

        SEL1635GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny G Master
        • Wysoka rozdzielczość i atrakcyjny efekt rozmycia tła (bokeh)

        Super teleobiektyw 100-400mm z zoomem G Master

        SEL100400GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Superteleobiektyw G Master
        • Wysoka rozdzielczość

        FE 100mm F2.8 STF GM OSS

        SEL100F28GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw stałoogniskowy G Master
        • Apodyzacyjny element optyczny zapewnia wspaniały bokeh

        FE 85mm F1.8

        SEL85F18
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw stałoogniskowy
        • Świetny wybór do codziennego fotografowania

        E PZ 18–110mm F4 G OSS

        SELP18110G
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C (Super 35mm)
        • Standardowy obiektyw zmiennoogniskowy typu G Lens z elektryczną regulacją
        • Niezwykła funkcjonalność

        FE 50mm F2.8

        SEL50M28
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Standardowy makroobiektyw 1:1
        • Kompaktowa i lekka konstrukcja

        Planar T* FE 50mm F1.4 ZA

        SEL50F14Z
        • Stałoogniskowy obiektyw standardowy ZEISS o jasności F1,4
        • Powłoka ZEISS T* osłabiająca odblaski i „duszki”
        • 11-listkowa kołowa przysłona zapewniająca płynne rozmycie tła

        FE 50mm F1.8

        SEL50F18F
        • Kompaktowy, lekki i wygodny w przenoszeniu
        • Maksymalny otwór przesłony F1.8 ułatwia fotografowanie w trudnym oświetleniu
        • 7-listkowa przysłona kołowa zapewnia piękny wygląd nieostrych fragmentów

        FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS

        SEL70300G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw zmiennoogniskowy Sony G
        • Stabilizator obrazu Optical SteadyShot

        Telekonwerter 2×

        SEL20TC
        • Telekonwerter 2x
        • Mocowanie typu E

        Telekonwerter 1,4x

        SEL14TC
        • Telekonwerter 1,4x
        • Mocowanie typu E

        FE 70–200mm F2.8 GM OSS

        SEL70200GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw zmiennoogniskowy typu G Master
        • Stała maksymalna przysłona F2.8

        FE 24–70mm F2.8 GM

        SEL2470GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy G Master
        • Wyjątkowa rozdzielczość i szczegółowość

        FE 85mm F1.4 GM

        SEL85F14GM
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw stałoogniskowy G Master
        • Wyjątkowe szczegóły i bokeh – w jednym obiektywie

        FE PZ 28–135mm F4 G OSS

        SELP28135G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy G Lens
        • Do nagrywania filmów o profesjonalnej jakości

        Vario-Tessar T* FE 16–35mm F4 ZA OSS

        SEL1635Z
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny Zeiss®
        • Stała maksymalna przysłona F4

        SEL28F20/SEL28F20FEC/SEL28F20UWC

        FE 28mm F2
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Wygodny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny
        • Możliwość nabycia dodatkowych konwerterów przeznaczonych specjalnie do tego modelu

        Distagon T* FE 35mm F1.4 ZA

        SEL35F14Z
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Maksymalna przysłona F1.4
        • Maksymalna rozdzielczość na środku kadru i przy brzegach

        FE 24–240mm F3.5–6.3 OSS

        SEL24240
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Minimalna ogniskowa 24 mm — szeroki kąt widzenia
        • Zoom 10x

        FE 90mm F2.8 Macro G OSS

        SEL90M28G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw Sony typu G przeznaczony do makrofotografii
        • Wysoka rozdzielczość i atrakcyjny wygląd nieostrych fragmentów

        FE 70 – 200mm F4 G OSS

        SEL70200G
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Teleobiektyw zmiennoogniskowy Sony G
        • Stała maksymalna przysłona F4

        E 55 – 210mm F4.5-6.3 OSS

        SEL55210
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Teleobiektyw zmiennoogniskowy
        • Stabilizator obrazu Optical SteadyShot

        Vario-Tessar® T* FE 24 – 70mm F4 ZA OSS

        SEL2470Z
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy Zeiss®
        • Stała maksymalna przysłona F4

        FE 28 – 70mm F3.5-5.6 OSS

        SEL2870
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy
        • Stabilizator obrazu Optical SteadyShot

        Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA

        SEL35F28Z
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Stałoogniskowy obiektyw standardowy Zeiss®
        • Bardzo zwarta i kompaktowa konstrukcja

        Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA

        SEL55F18Z
        • Mocowanie typu E i współpraca z pełnoklatkowymi matrycami obrazu
        • Stałoogniskowy obiektyw standardowy Zeiss®
        • Dziewięciolistkowa przysłona kołowa

        E PZ 18 – 105mm F4 G OSS

        SELP18105G
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy G Lens
        • Elektryczna regulacja zoomu — doskonała do nagrywania filmów

        Vario-Tessar® T* E 16 – 70mm F4 ZA OSS

        SEL1670Z
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy Zeiss®
        • Stała maksymalna przysłona F4

        E PZ 18 — 200mm F3.5-6.3 OSS

        SELP18200
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Szeroki zakres zoomu
        • Elektryczna regulacja zoomu — doskonała do nagrywania filmów

        E 20mm F2.8

        SEL20F28
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny
        • Mały obiektyw typu „naleśnik”

        E 35mm F1.8 OSS

        SEL35F18
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Stałoogniskowy obiektyw standardowy
        • Bardzo zwarta i kompaktowa konstrukcja

        E PZ 16 — 50mm F3.5-5.6 OSS

        SELP1650
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy
        • Elektryczna regulacja zoomu — doskonała do nagrywania filmów

        E 10 – 18mm F4 OSS

        SEL1018
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny
        • Stabilizator obrazu Optical SteadyShot

        E 18–200mm F3.5–6.3 OSS LE

        SEL18200LE
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Szeroki zakres zoomu
        • Małe wymiary i niewielka waga

        E 50mm F1.8 OSS

        SEL50F18
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Stałoogniskowy obiektyw standardowy
        • Duża jasność (F1.8) i gładkie rozmycie nieostrych fragmentów

        Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA

        SEL24F18Z
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny Zeiss®
        • Dokładna reprodukcja szczegółów w ciemnych fragmentach

        E 30mm F3.5 Macro

        SEL30M35
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Obiektyw do makrofotografii
        • Współczynnik powiększenia 1:1 i nastawianie ostrości z odległości od 9,5 cm

        E 18 – 55mm F3.5-5.6 OSS

        SEL1855
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Zmiennoogniskowy obiektyw standardowy
        • Stabilizator obrazu Optical SteadyShot

        E 16mm F2.8

        SEL16F28
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Stałoogniskowy obiektyw szerokokątny
        • Mały obiektyw typu „naleśnik”

        E 18 – 200mm F3.5-6.3 OSS

        SEL18200
        • Mocowanie typu E i współpraca z matrycami APS-C
        • Szeroki zakres zoomu
        • Stabilizator obrazu Optical SteadyShot