Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
LUMIX GH5M2 to hybrydowy aparat, który spełni potrzeby wszystkich twórców. Od transmisji strumieniowej i tworzenia materiałów gotowych do zaprezentowania po nagrywanie wideo w trybie bez kompresji V-Log L w 12 stopniach zakresu dynamicznego do zaawansowanej obróbki w postprodukcji. Dzięki trybom nagrywania 10-bitowego C4K/4K 60p/50p 4:2:0 i 10-bitowego C4K/4K 30p/25p/24p 4:2:2 z kompresją ALL-Intra 400 Mb/s nie są nakładane ograniczenia w przypadku jakichkolwiek ustawień.
* Jest obsługiwane jednoczesne nagrywanie wewnętrzne z wyprowadzaniem sygnału HDMI w czasie rzeczywistym w trybie 10-bitowym.
* Pod warunkiem, że aparat jest używany w środowisku, w którym jego działanie jest gwarantowane. Czas nagrywania zależy od pojemności akumulatora i karty pamięci SD. Nagrywanie może zostać automatycznie zatrzymane w trybie anamorficznym i 10-bitowej jakości C4K/4K 60p/50p w celu ochrony aparatu.
Aparat LUMIX GH5M2 zapewnia 12-stopniowy zakres dynamiczny dzięki zainstalowanej fabrycznie funkcji V-Log L, a moduły gradacji kolorów mogą korzystać z tych samych tablic odwzorowań, których używają w funkcji V-Log.
V-Log/V-Gamut oraz tabele LUT
https://pro-av.panasonic.net/en/cinema_camera_varicam_eva/support/lut/index.html
Ta funkcja umożliwia zasilanie aparatu podczas ładowania akumulatora, jest więc bardzo wygodna podczas długich sesji zdjęciowych w studiu i poza nim*. W zestawie znajduje się adapter USB 3.1 Type-C zgodny ze standardem zasilania USB PD (USB Power Delivery).
* Aby ta funkcja działała, akumulator musi znajdować się w aparacie i utrzymywać pewną ilość energii. USB Type-C™ i USB-C™ są znakami towarowymi organizacji USB Implementers Forum.
Realizuj bezprzewodowe transmisje strumieniowe na żywo w pomieszczeniach i na zewnątrz, korzystając z łatwej w obsłudze aplikacji LUMIX Sync (Android/iOS). Transmituj strumieniowo wydarzenia na żywo w dowolnym momencie i z każdego miejsca w jakości zapewnianej tylko przez aparat bezlusterkowy.
Zasadniczo możliwa jest transmisja strumieniowa na żywo do platform zgodnych z protokołem RTMP/RTMPS (nie jest gwarantowana zgodność ze wszystkimi platformami). W niektórych przypadkach transmisja na żywo może okazać się niemożliwa wskutek wprowadzenia zmian w usłudze na danej platformie. Więcej informacji można znaleźć, zapoznając się z regulaminem platformy.
・Android i Google Play są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.
・IOS jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Cisco w Stanach Zjednoczonych oraz w innych krajach i jest używany na podstawie licencji.
Powłoka antyodblaskowa skutecznie niweluje odblask, pozwalając uchwycić realistyczną kompozycję świetlną nawet w trudnych warunkach z silnym oświetleniem, na przykład przy fotografowaniu pod światło i zapewniając wysoką jakość wizualną zarówno w przypadku filmów, jak i zdjęć.
Obejmuje szybki i precyzyjny autofokus oraz technologię deep learning używaną do rozpoznawania ciał, głów, twarzy i oczu ludzi, a także zwierząt.
Stabilizacja Dual I.S.2 w 5 osiach (stabilizator obrazu) łączy stabilizację Body I.S. oraz system O.I.S.w obiektywie, oferując korekcję o wartości 6,5 punktu.*
*Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=140 mm (odpowiednik aparatu 35 mm, f=280 mm) przy obiektywie H-FS14140.
Seria LUMIX GH zapewnia wyjątkową jakość wideo dla profesjonalnego nagrywania. LUMIX GH5M2 umożliwia nieograniczone nagrywanie wideo w różnych ustawieniach. Nawet w rozdzielczości 4K/ 60p cały obszar czujnika GH5M2 jest w ciągłym użyciu, co pozwala użytkownikowi nagrywanie wideo bez cropa.
Aby zapewnić wysoki zakres dynamiczny i szerokie spektrum kolorów, GH5M2 posiada fabrycznie zainstalowany V-Log L, który renderuje bardzo płaski obraz, zachowując przy tym wszystkie informacje o kolorach. Zainteresowani użytkownicy mogą za darmo pobrać 35 kompatybilnych LUT dla kamer VariCam. Inne praktyczne narzędzia, takie jak WaveForm Monitor I V-Log View Assist, również będą częścią podstawowego wyposażenia aparatu.
Podobnie jak flagowy aparat do nagrywania wideo S1H z serii S, model GH5M2 oferuje dwa ustawienia wyjściowe dla gamma Cinelike w menu Photo Style. Tryby te oferują imponujący obraz, dzięki ciepłym odcieniom kolorów oraz idealnej grze cieni oraz światła, bez gradacji kolorów na materiałach V-Log. Ustawienie Cinelike D2 nadaje priorytet zakresowi dynamiki, a Cinelike V2 priorytetowo traktuje kontrast. Dodano także L.Monochrome S i L.Classic Neo. Wszystkie te ustawienia będą także dostępne w trybie anamorficznym.
W trybie nagrywania VFR (Variable Frame Rate) dostępne są takie ustawienia jak C4K / 4K 60fps, Anamorficzne 50fps i FHD 180fps. AF można ustawić przed rozpoczęciem nagrywania VFR.
Matryca Digital Live MOS o rozdzielczości 20,3 megapiksela szczegółowo rejestruje obraz dostarczony przez obiektyw i minimalizuje wszelkie odblaski oraz artefakty.
Szybki i precyzyjny AF wykrywa twarz oraz oczy 2 razy szybciej względem GH5. Aparat będzie teraz śledził obiekty z łatwością oraz wykryje je nawet wtedy, gdy będą się znajdowały dwukrotnie dalej. Ulepszenie technologii DFD i AFC pozwolą użytkownikom na precyzyjne śledzenie z wyraźną ostrością po zwolnieniu migawki.
Zaawansowany ekran dotykowy LCD, pozwoli na korzystanie z funkcji Frame Maker. Posłuży ona do sprawdzania kompozycji podczas nagrywania w różnych proporcjach, takich jak 16:9, 4:3, 1:1, 4:5, 5:4, 9:16.
Aby przesyłać obraz strumieniowo wystarczy minimalne wyposażenie – smartfon z aplikacją LUMIX Sync i GH5M2. Zgodnie z protokołem RTMPS używającym kodeka H264, obsługiwana jest maksymalna rozdzielczość oraz liczna klatek na sekundę FHD / 60p przy 16Mb/s. W przypadku przewodowego przesyłania strumieniowego możliwe jest bezpłatne pobranie aplikacji kamery internetowej LUMIX.
Wszystkie złącza i przyciski w aparacie LUMIX GH5M2 są uszczelnione, co pozwala na bezpieczne użytkowanie na zewnątrz. Migawka zachowa swoją trwałość na około 200 000 cykli. Aparat posiada także wytrzymałą baterię o pojemności 2200 mAh, zgodną z USB PD i może być ładowana przez AC lub USB. GH5M2 jest wyposażony także w podwójne gniazdo kart pamięci SD, zgodne z szybkimi kartami UHS-II klasy V90.
- Bluetooth 4.2 oraz Wi-Fi 5GHz (IEEE802.11ac) / 2.4GHz (IEEE802.11b/g/n)
Dla elastycznych wrażeń oraz możliwości natychmiastowego udostępniania zdjęć LUMIX GH5M2 posiada Bluetooth oraz Wi-Fi®. Dzięki aplikacji Lumix Sync, istnieje możliwość podłączenia telefonu do aparatu oraz zdalnego przeglądania i udostępniania zdjęć oraz filmów.
Dwuzakresowe Wi-Fi zapewnia bezpieczne i stabilne połączenie z urządzeniem korzystającym z pasma 2,4 GhZ lub 5 GhZ. Dzięki temu, urządzenie zapewni połączenie ze smartfonem, routerem i innymi urządzeniami sieciowymi
- Adapter mikrofon XLR DMW-XLR1 (kompatybilny z GH5)
Jest to adapter do nagrywania dźwięku w wysokiej rozdzielczości 96 kHz /24 bit, który jest idealny do nagrywania z synchronizacją ruchu warg. Dedykowane przełączniki zapewnią szybki dostęp do elementów sterujących. MIC, Line i Condenser / Phantom Power można przełączać.
- Zdalne sterowanie migawką (kompatybilny z GH5)
Zdalne sterowanie migawką DMW-RS2 minimalizuje niepożądane ruchy i ułatwia robienie serii zdjęć przez długi czas.
- Uchwyt baterii DMW-BGGH5 (kompatybilny z GH5)
LUMIX GH5M2 obsługuje dwie baterie, jedną w aparacie, a drugą w uchwycie do baterii DMW-BGGH5. To rozwiązanie wydłuża działanie aparatu i sprawia, że jego użytkowanie jest wygodniejsze, nawet podczas fotografowania pod kątem. Samym aparatem można łatwo sterować za pomocą joysticka, a jego konstrukcja jest odporna na kurz oraz zachlapanie.
- Statyw DMW-SHGR1 (kompatybilny z GH5)
Statyw DMW-SHGR1 ułatwia trzymanie aparatu podczas korzystania z aparatu w ruchu. Sprawdza się także jako kompaktowy statyw w podróży. Po podłączeniu przez USB statyw umożliwia rozpoczęcie i zatrzymanie nagrywania, zwolnienie migawki, a także włączenie trybu uśpienia.
- Aplikacja LUMIX Tether (kompatybilny z GH5)
Dzięki aplikacji LUMIX Tether, użytkownik może sterować aparatem przez komputer, po podłączeniu go przez USB. Aplikacja obsługuje także zdjęcia 6K i 4K oraz pozwala na wybranie miejsca zapisu nagrywanych treści.
TYP |
|
Typ | Bezlusterkowy aparat cyfrowy |
Nośniki do nagrywania | Karta pamięci SD / karta pamięci SDHC* / karta pamięci SDXC* * Zgodne ze standardem UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC. |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie Mikro Cztery Trzecie |
PRZETWORNIK OBRAZU |
|
Typ | Matryca Live MOS (17,3 x 13,0 mm) |
Efektywna liczba pikseli / Całkowita liczba pikseli | 20,33 megapiksela / 21,77 megapiksela |
Powłoka antyodblaskowa | Tak |
Proporcje / Filtr kolorów | 4:3 / Filtr kolorów podstawowych |
System redukujący kurz | Typ z przesunięciem matrycy |
ZAKRES |
|
Zakres | 12-stopniowa charakterystyka (V-Log L) |
ZDJĘCIA |
|
Format zapisu pliku | Zdjęcia: JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW; 6K PHOTO (*¹) / 4K PHOTO (*¹) 6K PHOTO: MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC (2 kan.)) 4K PHOTO: MP4 (H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.)) Wyodrębnione zdjęcia: JPEG (DCF, Exif 2.31) |
Współczynnik proporcji | 4:3 / 3:2 / 16:9 / 1:1 |
Rozmiar pliku (w pikselach) | |
4:3 | 5184x3888 (L) / 3712x2784 (M) / 2624x1968 (S) / 4992x3744 (6K PHOTO) / 3328x2496 (4K PHOTO) |
3:2 | 5184x3456 (L) / 3712x2480 (M) / 2624x1752 (S) / 5184x3456 (6K PHOTO) / 3504x2336 (4K PHOTO) |
0.6729166667 | 5184x2920 (L) / 3840x2160 (M) / 1920x1080 (S) / 3840x2160 (4K PHOTO) |
1:1 | 3888x3888 (L) / 2784x2784 (M) / 1968x1968 (S) / 2880x 2880 (4K PHOTO) |
Jakość obrazu | RAW / RAW+Fine / RAW+Standard / Fine / Standard |
Przestrzeń barw | sRGB, AdobeRGB |
FILMY |
|
Format zapisu pliku | MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (format audio: LPCM (2 kan. 48 kHz/16 bitów, 48 kHz/24 bity*, 96 kHz/24 bity*)) *Po podłączeniu adaptera DMW-XLR1 (sprzedawanego oddzielnie). MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (format audio: AAC (2 kan.)) |
Częstotliwość systemu | 59,94 Hz / 50,00 Hz / 24,00 Hz |
Obszar obrazu wideo | Pełny / Piksel po pikselu |
MOV (*¹) Dźwięk o wysokiej rozdzielczości można wybrać tylko podczas korzystania z adaptera DMW-XLR1 (sprzedawanego oddzielnie). | |
59,94 Hz [C4K] 4096x2160 | 59,94p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) 29,97p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 23,98p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
59,94 Hz [4K] 3840x2160 | 59,94p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) 29,97p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 23,98p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
59,94 Hz [anamorficzne 6K] 4992x3744 (4:3) | 29,97p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 23,98p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
59,94 Hz [anamorficzne 4K] 3328x2496 (4:3) | 59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) 29,97p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 23,98p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
59,94 Hz [FHD] 1920x1080 | 59,94p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 29,97p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 23,98p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
50,00 Hz [C4K] 4096x2160 | 50,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) 25,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
50,00 Hz [4K] 3840x2160 | 50,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) 25,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
50,00Hz [anamorficzne 6K] 4992x3744 (4:3) | 25,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
50,00 Hz [anamorficzne 4K] 3328x2496 (4:3) | 50,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) 25,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
50,00 Hz [FHD] 1920x1080 | 50,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. 25,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
24,00 Hz [C4K] 4096x2160 | 24,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
24,00 Hz [4K] 3840x2160 | 24,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
24,00Hz [anamorficzne 6K] 4992x3744 (4:3) | 24,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
24,00 Hz [anamorficzne 4K] 3328x2496 (4:3) | 24,00p, 400 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
24,00 Hz [FHD] 1920x1080 | 24,00p, 200 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, ALL-Intra)* / 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów, LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM, dźwięk o wysokiej rozdzielczości) * Możliwość wyboru HLG. |
MP4 (*¹) |
|
59,94 Hz [4K] 3840x2160 | 59,94p, 100 Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) 29,97p, 72 Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) 23,98p, 72 Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) |
59,94 Hz [FHD] 1920x1080 | 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) |
50,00 Hz [4K] 3840x2160 | 50,00p, 100 Mb/s (4:2:0 10 bitów LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) 25,00p, 72 Mb/s (4:2:0 10 bitów LongGOP) (H.265/HEVC, AAC) 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) |
50,00 Hz [FHD] 1920x1080 | 0,00p, 28 Mb/s (4:2:0 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC) |
ZMIENNA LICZBA KLATEK/ MOV: |
|
59,94 Hz [C4K] 4096x2160 | 29,97p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) 23,98p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
59,94 Hz [4K] 3840x2160 | 29,97p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) 23,98p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
59,94 Hz [anamorficzne 4K] 3328x2496 (4:3) | 29,97p (maksymalna wydajność matrycy: 50 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) 23,98p (maksymalna wydajność matrycy: 48 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
59,94 Hz [FHD] 1920x1080 | 59,94p (maksymalna wydajność matrycy: 180 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) 29,97p (maksymalna wydajność matrycy: 180 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) 23,98p (maksymalna wydajność matrycy: 180 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
50,00 Hz [C4K] 4096x2160 | 25,00p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
50,00 Hz [4K] 3840x2160 | 25,00p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
50,00 Hz [anamorficzne 4K] 3328x2496 (4:3) | 25,00p (maksymalna wydajność matrycy: 50 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
50,00 Hz [FHD] 1920x1080 | 50,00p (maksymalna wydajność matrycy: 180 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) 25,00p (maksymalna wydajność matrycy: 180 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
24,00 Hz [C4K] 4096x2160 | 24,00p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
24,00 Hz [4K] 3840x2160 | 24,00p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
24,00 Hz [anamorficzne 4K] 3328x2496 (4:3) | 24,00p (maksymalna wydajność matrycy: 48 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
24,00 Hz [FHD] 1920x1080 | 24,00p (maksymalna wydajność matrycy: 180 kl./s), 100 Mb/s (4:2:0 8 bitów, LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) |
TRANSMISJA STRUMIENIOWA |
|
Protokół | RTMP / RTMPS |
Jakość transmisji strumieniowej: | |
NTSC (59,94 Hz ) [FHD] 1920x1080 | 59,94p, 16 Mb/s* / 8 Mb/s (H.264) * Brak możliwości wyboru przy ustawieniu RTMPS. 29,97p, 6 Mb/s / 3 Mb/s (H.264) |
NTSC (59,94 Hz) [HD] 1280x720 | 59,94p, 6 Mb/s (H.264); 29,97p, 4 Mb/s (H.264) |
PAL (50,00 Hz) [FHD] 1920x1080 | 50,00p, 16 Mb/s* / 8 Mb/s (H.264) * Brak możliwości wyboru przy ustawieniu RTMPS. 25,00p, 6 Mb/s / 3 Mb/s (H.264) |
PAL (50,00 Hz ) [HD] 1280x720 | PAL (50,00 Hz ) [HD] 1280x720 |
WIZJER: |
|
Typ | Wizjer OLED Live View Finder |
Pikseli | Około 3,68 mln punktów |
Pole widzenia / Powiększenie | Około 100% / około 1,52x / 0,76x (odpowiednik aparatu 35 mm) z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność; -1,0 m-1 gdy proporcje są ustawione na 4:3 |
Dystans widzenia / Regulacja dioptrii | Około 21 mm po ustawieniu na nieskończoność; -1,0 m-1 / -4,0 - +3,0 (dpt) |
Czujnik oczu | Tak |
Prędkość wyświetlacza | 120 kl./s / 60 kl./s |
WYŚWIETLACZ TYLNY |
|
Typ | Wyświetlacz TFT LCD ze statycznym panelem dotykowym |
Rozmiar monitora | O swobodnie ustawianym kącie, 7,5 cm (3 cale), proporcje 3:2 |
Pikseli | Około 1,84 mln punktów |
Pole widzenia | Około 100% |
REGULACJA OSTROŚCI |
|
Typ | Kontrastowy system AF |
Technologia DFD | Tak |
Tryb ustawiania ostrości | AFS (pojedynczy) / AFC (ciągły) / MF |
Tryb AF | Automatyczne wykrywanie (Twarz, Oczy, Ciało, Zwierzę) / Śledzenie / 225-obszarowy / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa (kwadratowa) / Strefa (owalna) / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint / Niestandardowy 1, 2, 3 (funkcja dotyku jest dostępna dla pełnego obszaru) (skalowalny rozmiar kadru AF i elastyczna pozycja AF) |
Zakres wykrywania AF | EV -4 - 18 (F2,0, równoważne z ISO100, AFS) |
Niestandardowe ustawienie AF | Czułość AF, czułość przełączania obszaru AF, prognozowanie obiektu w ruchu |
Lampka wspomagania AF | Tak |
Blokada AF | Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AF |
Post Focus / Focus Stacking | Tak/Tak |
Sterowanie pierścieniem ostrości | Nieliniowe / liniowe * Po zamocowaniu zgodnego obiektywu. |
Inne | Focus Peaking / 1-obszarowa szybkość przesuwania AF, AF-ON / AF-ON: do bliży, AF-ON: do dali, priorytet ostrości/migawki, przełączanie ostrości w pionie / w poziomie, przytrzymanie blokady AF/AE, AF+MF, MF Assist, MF Guide, blokada pierścienia ustawiania ostrości, wyświetlanie/ukrywanie trybu AF, zakres punktów AF, AF migawki, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, szybki AF, ciągły AF (podczas nagrywania filmów), AF z wykrywaniem zbliżenia oka, ramka ostrości w pętli, punkt początkowy AFC (225-obszarowy), migawka dotykowa, funkcja Touch AF/AE, panel dotykowy AF, odzyskiwanie ostrości obiektywu |
KONTROLA EKSPOZYCJI |
|
System pomiaru światła | 1 728-strefowy wielopunktowy system wykrywania |
Tryb pomiaru światła | Wielokrotny / Centralnie ważony / Punktowy / Wyróżniony ważony |
Zakres pomiaru | EV 0-18 (obiektyw F2,0, równoważne z ISO100) |
Tryb nagrywania | Program AE / Priorytet przysłony AE / Priorytet migawki AE / Ekspozycja manualna / Creative Video / Niestandardowy 1, 2, 3, 4 / inteligentny automatyczny |
Czułość ISO (standardowa czułość wyjściowa) | Zdjęcia: Auto / 100 (rozszerzony) / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 / 12800 / 25600 (możliwość zmiany na krok 1/3 EV); Tryb Creative Video: Auto / 100 (rozszerzony) / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 / 12800 (możliwość zmiany na krok 1/3 EV) |
Kompensacja ekspozycji | 1/3 EV krok ±5EV (±3EV dla filmów) |
Blokada AE | Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AE |
SYSTEM STABILIZACJI OBRAZU |
|
Typ z przesunięciem matrycy (5 osi / 6,5 punktów*) | * Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=60 mm (odpowiednik aparatu 35 mm, f=120 mm) przy obiektywie H-ES12060. |
Dual I.S. (6,5 punktu*, zgodność z Dual I.S. 2) | * Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=140 mm (odpowiednik aparatu 35 mm, f=280 mm) przy obiektywie H-FS14140. |
BALANS BIELI |
|
Balans bieli | AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4 |
Regulacja balansu bieli | zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone |
Ustawienie temperatury barwowej | 2500–10000 K w 100 K |
MIGAWKA |
|
Typ | Migawka szczelinowa |
Czas otwarcia migawki | Zdjęcia: Bulb (maks. 30 minut), 1/8 000 – 60; Elektroniczna kurtyna przednia: Bulb (maks. 30 minut), 1/2 000 – 60; Przysłona elektroniczna: Bulb (maks. 60 s), 1/16 000–60; Filmy: 1/16 000 – 1/25; Tryb Creative Video M / tryb MF: 1/16 000 – 1/2 |
Samowyzwalacz | 10 s, 3 obrazy / 2 s / 10 s / czas niestandardowy |
Pilot zdalnego sterowania | Pilot zdalnego sterowania przez DMW-RS2 (sprzedawany oddzielnie) |
Tryb cichy / Tryb migawki | Tak / Tak (Automatyczna / Mechaniczna / Elektroniczna kurtyna przednia / Elektroniczna / Elektroniczna+NR) |
BRACKETING |
|
Zakres AE | 3, 5, 7 zdjęć z krokiem 1/3, 2/3 lub 1 EV, maks. ±3 EV, pojedyncze/seryjne |
Bracketing przysłony | 3, 5 lub wszystkie pozycje |
Bracketing ostrości | 1–999 zdjęć, kroki ustawiania ostrości można ustawić w 10 poziomach |
Zakres balansu bieli | Trzy obrazy w osi niebieski/bursztynowy lub w osi magenta/zielony, ustawienie temperatury kolorów |
WYKONYWANIE ZDJĘĆ SERYJNYCH |
|
Szybkość wykonywania zdjęć seryjnych | |
Przysłona mechaniczna / elektroniczna kurtyna przednia | AFS/MF: H: 12 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) AFC: H: 9 kl./s (z funkcją Live View), M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Przysłona elektroniczna | AFS/MF: H: 12 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) AFC: H: 7 kl./s (z funkcją Live View), M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View) |
Liczba nagrywanych obrazów | RAW / RAW+JPEG: ponad 108 zdjęcia JPEG: Ponad 999 zdjęć (gdy używana jest karta SD o klasie szybkości „UHS-II Speed Class 3 (U3)” włożona do gniazda kart 1). * Podczas rejestrowania w warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic. |
6K PHOTO (*¹) / 4K PHOTO (*¹) |
|
Szybkość wykonywania zdjęć seryjnych | 6K PHOTO: 30 kl./s; 4K PHOTO: 60 kl./s, 30 kl./s |
Informacje EXIF | Tak (każdy plik JPEG wykadrowany z pliku seryjnego 6K/4K jest zgodny ze standardem EXIF). |
FOTOGRAFIA POKLATKOWA |
Tak |
ANIMACJA POKLATKOWA |
Tak |
LAMPA BŁYSKOWA |
|
Rodzaj lampy błyskowej | Zewnętrzna lampa błyskowa TTL (sprzedawana oddzielnie) |
Tryb lampy błyskowej | Auto* / auto/redukcja czerwonych oczu* / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie *Tylko w trybie iA. |
Synchronizacja lampy błyskowej | Synchronizacja na 1. kurtynę, synchronizacja na 2. kurtynę |
Regulacja mocy lampy błyskowej | 1/3 EV z krokiem ±3 EV |
Prędkość synchronizacji | Poniżej 1/250 sekundy |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (w przypadku użycia lampy DMW-FL200L / FL360L / FL580L (opcjonalna)), kanał bezprzewodowy: 1 kan./2 kan./3 kan./4 kan. |
Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej | Tak |
WIRTUALNE ZWIĘKSZENIE ZAKRESU ZOOMU |
2,0x (EX S), 1,4x (EX M) *Tylko podczas rejestracji zdjęć. |
Style zdjęć |
|
STYL ZDJĘĆ | Standardowy / Żywy / Naturalny / L. Classic Neo / Płaski / Pejzaż / Portret / Monochromatyczny / L. Monochrome / L. Monochrome D / L. Monochrome S / Cinelike D2 / Cinelike V2 / Like709 / V-Log L/XL / Hybrid Log-Gamma / Mój styl zdjęć 1–10 |
Regulacja obrazu | Kontrast / Światło / Cień / Nasycenie / Odcień koloru / Odcień / Efekt filtra / Efekt ziarna / Szum kolorów / Ostrość / Redukcja szumów / ISO / WB *Ustawienia dostępne do regulacji różnią się w zależności od trybu Styl zdjęć. |
FILTR |
Expressive (Ekspresja) / Retro / Old Days (Stara fotografia) / High Key (Wysokie tony) / Low Key (Niskie tony) / Sepia / Monochrome (Czarno-białe) / Dynamic Monochrome (Dynamiczne czarno-białe) / Rough Monochrome (Surowe czarno-białe)* / Silky Monochrome (Jedwabiste czarno-białe)* / Impressive Art (Impresja) / High Dynamic (Dynamika) / Cross Process (Filtr filmowy) / Toy Effect (Aparat zabawkowy) / Toy Pop / Bleach Bypass / Miniature Effect (Efekt miniatury) / Soft Focus (Rozmycie)* / Fantasy (Fantazja) / Star Filter (Gwiazdki)* / One Point Color (Jeden kolor) / Sunshine (Słońce)* |
FUNKCJA NAGRYWANIA FILMÓW |
|
Poziom funkcji Master Pedestal | 31 stopni |
Poziom luminancji | 8 bitów: 0‒255 / 16‒235 / 16‒255; 10 bitów: 0‒1023 / 64‒940 / 64‒1023 |
Monitor przebiegu / zakres wektora | Możliwość wyboru |
Podgląd LUT | Wyświetlacz / HDMI |
Podgląd HLG | Wyświetlacz (TRYB1 / TRYB2 / WYŁ.) / HDMI (AUTO / TRYB1 / TRYB2 / WYŁ.) |
Widok anamorficzny z funkcją Desqueeze | 2,0x / 1,8x / 1,5x / 1,33x / 1,30x / WYŁ |
Funkcja skanowania synchronizacji | Tak |
Kod czasowy | Zliczanie: możliwość wyboru między metodą Rec Run a metodą Free Run, tryb kodu czasowego: możliwość wyboru między trybem Drop Frame a trybem Non-Drop Frame (przy wybranym ustawieniu NTSC (59,94 Hz). |
Tryb SS/wzmocnienia | Czas otwarcia przysłony/ISO / kąt/ISO / czas otwarcia przysłony/dB |
Paski koloru / Obszar testowy 1 kHz | Tak (SMPTE / EBU / ARIB) / Tak |
Funkcja Knee Control | Tak (w trybie Like709) |
Pozostałe funkcje | Czerwony wskaźnik kadru nagrywania, niebieski wskaźnik kadru transmisji strumieniowej, |
INFORMACJE O POZYCJI POZIOMEJ |
Zdjęcie / film (WŁ. / WYŁ.) |
WSKAŹNIK WYPOZIOMOWANIA |
Tak |
WSKAŹNIK WYPOZIOMOWANIA |
|
NAGRYWANIE | Komp. ekspozycji / Czułość / Balans bieli / Styl zdjęć / Tryb pomiaru / Proporcje / Jakość obrazu / Rozmiar obrazu / Pomiar punktowy 1 zdjęcia / Długa ekspozycja NR / Min. szybkość migawki / 1 zdjęcie RAW+JPG / Zakres i.Dynamic / Efekt filtra / Jednorazowa AE / AE sterowana dotykiem / Tryb ekspozycji / Skanowanie synchronizacji / Tryb AF / Niestandardowe ustawienie AF (zdjęcia) / Niestandardowe ustawienie AF (wideo) / Focus Peaking / Czułość Focus Peaking / 1-obszarowa szybkość przesuwania AF / Blokada pierścienia ustawiania ostrości / BLOKADA AE / BLOKADA AF / BLOKADA AF/AE / AF-ON / AF-ON: do bliży / AF-ON: do dali / Zakres punktów AF / Ustawianie strefy ostrości / Tryb lampy błyskowej / Regulacja lampy błyskowej. / konfiguracja bezprzewodowej lampy błyskowej / tryb napędu / 1 zdjęcie 6K/4K PHOTO / bracketing / tryb cichy / stabilizacja obrazu / typ migawki / zewn. telekonwerter / Tryb Live View Composite / Format nagrywania plików filmów / Jakość zapisu filmów / Jakość zapisu filmów (moja lista) / zmienna liczba klatek / wyświetlanie kodu czasowego / wyświetlanie poziomu nagrywania dźwięku / wyciszanie źródła dźwięku / regulacja poziomu nagrywania dźwięku / ograniczenie poziomu nagrywania dźwięku / ustawienie adaptera mikrofonu XLR / specjalna regulacja kierunkowości mikrofonu / stabilizacja obrazu / elektroniczna stabilizacja obrazu (wideo) / Boost I.S. (wideo) / obszar obrazu wideo / przejście ostrości / kadrowanie na żywo / Q.MENU / przełącznik nagrywania/odtwarzania / nagrywanie wideo / przełącznik wizjera/wyświetlacza / blokada obsługi / przełącznik obsługi pokrętłem / podgląd / podgląd przysłony / stały podgląd / wskaźnik poziomu / histogram / punktowy pomiar luminancji / znacznik klatki wideo / linie siatki zdjęcia / poprawa jakości podglądu na żywo / monochromatyczny podgląd na żywo / tryb nocny / styl wizjera/wyświetlacza / wyświetlanie z priorytetem wideo / Wzór zebry / LUT View Assist (wyświetlacz) / LUT View Assist (HDMI) / wybór LUT / HLG View Assist (wyświetlacz) / HLG View Assist (HDMI) / Sheer Overlay / Zakres stanu I.S. / zakres wektor/WFM / widok anamorficzny z funkcją Desqueeze / paski koloru / sterowanie pierścieniem ostrości / sterowanie powiększeniem / powiększenie krokowe / szybkość powiększania / docelowe gniazdo karty / wyłączony (wyłączenie funkcji „naciśnij i przytrzymaj” / przywracanie ustawień domyślnych |
ODTWARZANIE | Powiększenie z punktu AF / funkcja LUT View Assist (wyświetlacz) / funkcja HLG View Assist (wyświetlacz) / widok anamorficzny z funkcją Desqueeze / obróbka RAW / zbiorcze zapisywanie zdjęć 6K/4K PHOTO / usuwanie pojedynczych elementów / ochrona / ocena 1, 2, 3, 4, 5 / kopiowanie / przełącznik nagrywania/odtwarzania / przełącznik wizjera/wyświetlacza / nagrywanie wideo / tryb nocny / zmiana gniazda karty / Wi-Fi / wysyłanie obrazu (smartfon) / funkcja LUT View Assist (HDMI) / funkcja HLG View Assist (HDMI) / odtwarzanie zdjęć 6K/4K / brak ustawienia / Wyłączony (wyłączenie funkcji „naciśnij i przytrzymaj”) / przywracanie ustawień domyślnych |
Druk |
Zgodność z PictBridge |
INTERFEJS |
|
USB | SuperSpeed USB 3.1 typ C pierwszej generacji |
HDMI | HDMI typu A; Audio: Stereo |
Przekazywanie sygnału do monitora | 4:2:2 10 bitów (gdy opcja [Rec Quality] jest ustawiona na [4:2:2 10bit] lub [4:2:0 10bit]). 4:2:2 8 bitów (gdy opcja [Rec Quality] jest ustawiona na [4:2:0 8bit]). Konwersja w dół: Auto / 4K / 1080p / 1080i / WYŁ. |
Odtwarzanie | 59,94Hz: Auto / C4K/60p / C4K/30p / 4K/60p / 4K/30p / 1080p / 1080i / 720p / 480p 50,00Hz: Auto / C4K/50p / C4K/25p / 4K/50p / 4K/25p / 1080p / 1080i / 720p / 576p 24,00 Hz: Auto / C4K/24p / 4K/24p / 1080p |
Wejście zdalnego sterowania | φ2,5 mm |
Mikrofon | Stereo, redukcja szumu wiatru: WYŁ. / niska* / standardowa / wysoka *tylko po podłączeniu DMW-MS2 (opcjonalnie). |
Wejście mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio | φ3,5 mm dla mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio Możliwość wyboru MIC (Plug-in Power) / MIC / LINE. Tryby Stereo /Obiektyw Auto / Kierunkowy / Super kierunkowy / Ręczny są dostępne tylko po podłączeniu mikrofonu DMW-MS2 (do nabycia osobno). |
Mikrofon XLR | Tak, z DMW-XLR1 (sprzedawany oddzielnie) |
Głośnik | Monofoniczny |
Wyjście słuchawek | φ3,5 mm |
Gniazdo na kartę SD | Gniazdo 1, gniazdo 2 |
TECHNOLOGIA BEZPRZEWODOWA |
|
Wi-Fi | 2,4 GHz (STA/AP) (IEEE 802.11 b/g/n) Wi-Fi 5 GHz (STA) (IEEE 802.11 a/n/ac) *Pasmo Wi-Fi 5 GHz jest niedostępne w niektórych krajach. |
Bluetooth | Bluetooth® 4.2 (Bluetooth Low Energy (BLE)) |
OCHRONA PRZED KURZEM I ZACHLAPANIAMI* |
Tak* Odporność na pył i zachlapanie nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli aparat zostanie narażony na bezpośredni kontakt z pyłem i wodą. |
MOC |
|
Baterie | Akumulator litowo-jonowy (7,2 V, 2200 mAh, 16 Wh) (w zestawie), Zasilanie przez USB, ładowanie przez USB, USB Power Delivery |
Czas działania baterii (standard CIPA) | Około 400 zdjęć, 1200 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z H-ES12060 / DMW-BLK22 Około 410 zdjęć, 1200 zdjęć (LVF w trybie oszczędzania energii*) z H-FS12060 / DMW-BLK22 * W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic zgodnie ze standardem CIPA. Kiedy czas przejścia w tryb uśpienia jest ustawiony na 1 sekundę. |
Czas ciągłego nagrywania (filmy) | MP4 [4K/60p]: Około 120 min z H-ES12060 / H-FS12060 MP4 [FHD/60p]: ok. 140 min z H-ES12060 / H-FS12060 |
Rzeczywisty czas nagrywania (filmy) | MP4 [4K/60p]: Około 60 min z H-ES12060 / H-FS12060 MP4 [FHD/60p]: ok. 70 min z H-ES12060 / H-FS12060 |
Uchwyt z akumulatorem | DMW-BGGH5 (sprzedawany oddzielnie) |
WYMIARY / CIĘŻAR |
|
Wymiary (Dł. x Wys. x Gł.) | Około 138,5 x 98,1 x 87,4 mm / 5,45 x 3,86 x 3,44 cala (bez elementów wystających) |
Masa | Około 727 g (1 karta pamięci SD, akumulator, korpus) Około 647 g (tylko korpus) |
ŚRODOWISKO PRACY |
|
Temperatura pracy | od -10°C do 40°C |
Wilgotność przy eksploatacji | Wilgotność względna od 10% do 80% |
AKCESORIA STANDARDOWE |
|
Oprogramowanie: | |
Nagrywanie | LUMIX Sync - ・ To oprogramowanie służy do sterowania aparatem cyfrowym firmy Panasonic przy użyciu smartfona. Odwiedź poniższą witrynę, aby pobrać i zainstalować oprogramowanie. https://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/ (dla systemu Android™ / iOS); LUMIX Network Setting Software - ・ To oprogramowanie służy do zapisu informacji dotyczących ustawień miejsca docelowego transmisji strumieniowej z komputera na kartę SD. Odwiedź poniższą witrynę, aby pobrać i zainstalować oprogramowanie. https://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/ (dla systemu Windows / komputerów Mac); LUMIX Tether - ・ To oprogramowanie służy do sterowania aparatem cyfrowym firmy Panasonic przy użyciu komputera. Umożliwia to zmianę różnych ustawień aparatu, wykonywanie zdalnego nagrywania i zapisywanie zdalnie wykonanych zdjęć na komputerze. Odwiedź poniższą witrynę, aby pobrać i zainstalować oprogramowanie. http://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/d_lumixtether.html (dla systemu Windows / komputerów Mac) |
Odtwarzanie / edycja | Oprogramowanie do przetwarzania plików RAW na komputerze nie jest dostarczane w zestawie z aparatem. Potrzebne do tego oprogramowanie SILKYPIX Developer Studio można pobrać z witryny firmy Ichikawa Soft Laboratory za pomocą komputera podłączonego do Internetu. http://www.isl.co.jp/SILKYPIX/english/p/ (dla systemów Windows / Mac) |
Akcesoria standardowe | Zestaw DC-GH5M2 - Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, pasek na ramię, akumulator, ładowarka, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB (A-C), uchwyt kabla; Zestaw DC-GH5M2L / zestaw DC-GH5M2M - Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, pasek na ramię, akumulator, ładowarka, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB (A-C), uchwyt kabla, osłona obiektywu, osłona przeciwsłoneczna obiektywu, osłona mocowania obiektywu; ・ Instrukcja obsługi dotycząca zaawansowanych funkcji jest dostępna do pobrania na stronie pomocy technicznej dla produktów LUMIX firmy Panasonic za pomocą komputera PC, smartfona lub tabletu podłączonego do Internetu. |
Uwaga |
Dotyczy nagrywania filmów: - Do nagrywania filmów w formacie MP4 (z szybkością poniżej 28 Mb/s) należy używać kart SD z klasą szybkości „Class 4” lub wyższą. - Do nagrywania filmów w formacie [MP4] w rozdzielczości [4K] lub [MOV] należy używać kart SD z klasą szybkości „UHS-I / UHS II UHS Speed Class 3 (U3)”. (Klasa szybkości kart SD to standard odnoszący się do ciągłego zapisu danych na karcie). - Do nagrywania w jakości ALL-Intra 400 Mb/s wymagana jest klasa prędkości Video 60 lub wyższa. Do nagrywania filmów w jakości ALL-Intra C4K/4K zalecana jest karta pamięci SD o klasie szybkości 60 lub wyższej. - Filmy MP4 w trybie [MP4] w rozdzielczości [4K]: - W przypadku użycia karty pamięci SDHC: można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części. - W przypadku użycia karty pamięci SDXC: Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 96 GB lub 3 godziny i 4 minuty, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części. - Filmy MP4 w trybie [MP4] w rozdzielczości [FHD]: - Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części. - Nagrywanie 10-bitowe 4:2:2 jest trybem nagrywania używanym w przypadku produkcji filmowych oraz filmów wymagających przetworzenia na komputerze. Oryginalne wideo nie może być odtwarzane na standardowym telewizorze ani na nagrywarce/odtwarzaczu Blu-ray Disc™. Podczas odtwarzania na tych urządzeniach mogą występować problemy (np. zatrzymywanie odtwarzania). - W przypadku wysokiej temperatury otoczenia lub przy ciągłym nagrywaniu aparat może zatrzymać nagrywanie w celu ochrony swoich podzespołów. Należy poczekać, aż aparat ostygnie. (*²) W przypadku sygnału wideo [C4K/60p] [C4K/50p] [4K/60p] [4K/50p] należy użyć kabla HDMI 2.0 z logo HDMI, opisanego jako „zgodny z 4K”. (*³) Aparat może przestać nagrywać w przypadku użytkowania przy niższej lub wyższej temperaturze pracy niż zalecana: -10 to 40 stopni. |