Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Kup i zarejestruj aparat Sony aby otrzymać do 3 voucherów o wartości 450zł każdy na zakup obiektywów promocyjnych Sony. Sprawdź szczegóły promocji.
Sony A7R III a to pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy. Posiada matrycę CMOS Exmor R o rozdzielczości 42,4 MP oraz tryb zdjęć seryjnych, który działa z prędkością 10 klatek na sekundę i płynnym AF. Swoją niezawodnością i wygodą aparat ułatwi pracę profesjonalistom.
Skuteczny przetwornik obrazu 42,4 MP (w przybliżeniu) oraz ulepszony procesor obrazu wspólnie umożliwiają obrazowanie, które ogranicza wyłącznie Twoja wyobraźnia.
Podwójna skuteczność śledzenia AF, nawet podczas wykonywania zdjęć seryjnych z prędkością do 10 kl./s, przyspiesza rozwój stałej, błyskawicznej pracy aparatu.
Poprawiona w znacznym stopniu funkcja Eye AF nastawia ostrość i śledzi oko obiektu z dużą precyzją i szybkością, nawet jeśli obiekt porusza się, patrzy w dół, odwraca wzrok lub jest podświetlany.
Port SuperSpeed USB 3.1 Gen 1 obsługiwany przez złącze USB typu C™ pozwala na szybki przesył danych do komputera, zapewniając płynną obsługę dużych plików danych w formacie RAW.
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting zapewnia doskonałą rozdzielczość, wierność kolorów i odwzorowanie faktury przedmiotów, pozwalając uchwycić atmosferę danego tematu i otoczenia.
Filmy o niezwykłej ostrości są wynikiem zastosowania innowacji obsługującej zdjęcia 4K1 HDR2 o wysokiej rozdzielczości, szerokim zakresie dynamicznym i pełnej gamie kolorów.
Przetwornik obrazu Exmor R korzysta z technologii BSI, a w jego konstrukcji nie ma odstępów między mikrosoczewkami, co zwiększa czułość na światło i zapewnia szeroki zakres dynamiczny pomimo wysokiej rozdzielczości – 42,4 MP.
Nowy układ o dużej skali integracji oraz procesor BIONZ X™ szybciej przetwarzają dane, a współpraca z przetwornikiem obrazu Exmor R™ zapewnia 15-stopniowy zakres dynamiczny przy niewielkiej czułości ISO dla fotografii, oferując bogatszą tonację.
Standardowy zakres ISO został rozszerzony do ISO 100-32 000 (z możliwością rozszerzenia do ISO 50-102 400), a poziom hałasu został zmniejszony o pełny stopień w zakresie średniej czułości.
14-bitowy format wyjściowy RAW zapewnia bogate przejścia tonalne w cieniach i prześwietleniach (dostępny w trybie cichym lub ciągłym)
Ten aparat umożliwia ciche rejestrowanie obrazów z prędkością 10 kl./s i funkcją śledzenia AF/AE. Ma to kluczowe znaczenie przy fotografowaniu dzikiej przyrody, gdy nawet niewielki hałas może przekreślić szansę na uzyskanie idealnego ujęcia.
399 pól AF z detekcją fazy pokrywających około 68% obszaru obrazu oraz 425 gęsto rozmieszczonych pól AF z detekcją kontrastu12 pozwala uzyskać jeszcze ostrzejszy obraz.
Dzięki znacznie szybszemu, ulepszonemu hybrydowemu autofokusowi, czas reakcji systemu AF jest około dwa razy krótszy w warunkach przyciemnionego oświetlenia.
Algorytm AF zapożyczony z modelu α9 zapewnia dwukrotne zwiększenie precyzji śledzenia ostrości podczas wykonywania zdjęć seryjnych, nawet w przypadku złożonego lub nagłego ruchu.
Skorzystaj z możliwości wykonania do 76 zdjęć seryjnych w formacie RAW lub JPEG. Pozwala to na skoncentrowanie się na fotografowaniu, bez zakłóceń.
Dwa gniazda na nośniki pamięci, w tym jedno obsługujące UHS-II, umożliwiają szybkie zapisywanie danych. α7R III oferuje jednoczesny lub naprzemienny zapis, osobne dane w formacie RAW/JPEG oraz zdjęcia/filmy i kopiowanie danych pomiędzy kartami.
Dzięki tej funkcji możesz oceniać fotografie za pomocą gwiazdek (od 1 do 5) natychmiast po ich wykonaniu. Skorzystaj z ekranu odtwarzania, aby uruchomić tę funkcję, jeśli jest przypisana do niestandardowego przycisku.
Serie zdjęć wykonanych w trybie ciągłym można przeglądać jako grupy. Ulepszono wyświetlanie indeksu, a grupy zdjęć mogą być usuwane lub chronione w całości.
Zarejestruj w nowym My Menu maksymalnie 30 często używanych elementów, aby zapewnić sobie natychmiastowy dostęp do nich. Dla własnego komfortu możesz stworzyć i dostosować optymalne menu.
Skorzystaj z aplikacji na komputer Imaging Edge. Użyj „Remote”, by kontrolować i monitorować nagrywanie w czasie rzeczywistym; „Viewer” umożliwi szybki podgląd, ocenę i wybranie zdjęć z biblioteki, a „Edit” pozwala na przekształcenie danych RAW na wysokiej jakości zdjęcia. Wykorzystaj w pełni pliki Sony RAW i skuteczniej zarządzaj swoim procesem produkcji.
Capture One Express (dla Sony)21 to bezpłatne oprogramowanie do obróbki danych w formacie RAW. Capture One Pro (dla Sony) to wersja płatna oferująca kompatybilne funkcje, jak dostosowanie lokalne oraz fotografowanie przy połączeniu z komputerem.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Obiektyw |
Współpraca z obiektywami | Obiektywy Sony z mocowaniem typu E |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E | |
Przetwornik obrazu |
Współczynnik kształtu obrazu | 3:2 |
Liczba pikseli (efektywnie) | Około 42,4 megapiksela | |
Liczba pikseli (całkowita) | Ok. 43,6 megapiksela | |
Typ przetwornika | Pełnoklatkowy (35,9 × 24,0 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R | |
System ochrony przed kurzem | Powłoka chroniąca przed ładunkami elektrycznymi na filtrze optycznym i mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu | |
Zapis (fotografie) |
Format zapisu | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.31, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
Rozmiar obrazu (piksele) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 7952 x 5304 (42 MP), M: 5168 x 3448 (18 MP), S: 3984 x 2656 (11 MP) | |
APS-C L: 5168 x 3448 (18M), M: 3984 x 2656 (11M), S: 2592 x 1728 (4,5M) | ||
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] | Pełna klatka 35 mm L: 7952 x 4472 (36 MP), M: 5168 x 2912 (15 MP), S: 3984 x 2240 (8,9 MP) | |
APS-C L: 5168 x 2912 (15M), M: 3984 x 2240 (8,9M), S: 2592 x 1456 (3,8M) | ||
Tryby jakości obrazu | RAW, RAW i JPEG (Extra fine, Fine, Standard), JPEG (Extra fine, Fine, Standard) | |
Efekty zdjęciowe | 8 rodzajów: Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka (normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki, czarno-biały o bogatej gradacji | |
Styl twórczy | Standardowy, intensywny, neutralny, czysty, głęboki, pastelowy, portret, krajobraz, zachód słońca, nocny widok, jesienne liście, czerń i biel, sepia, ramka stylu (1–6), | |
(kontrast (od –3 do +3), nasycenie barw (od –3 do +3), ostrość (od –3 do +3)) | ||
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie | |
Funkcje zakresu dynamicznego | Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) | |
Przestrzeń barw | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color | |
14bit RAW | Tak | |
Format RAW bez kompresji | Tak | |
Zapis (film) |
Format zapisu | XAVC S: zgodność z formatem AVCHD 2.0 |
Kompresja filmu | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, AVCHD: MPEG-4 AVC / H.264 | |
Format zapisu dźwięku | XAVC S: LPCM, 2 kanały | |
AVCHD: Dolby® Digital (AC-3), 2 kanały; Dolby® Digital Stereo Creator | ||
Przestrzeń barw | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour | |
Efekty zdjęciowe | Posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz/b), kolor pop, retro foto, częściowy kolor (R/G/B/Y), wysoki kontrast monochromatyczny, aparat zabawka(normalny/chłodny/ciepły/zielony/magenta), high-key: miękki | |
Styl twórczy | Standardowy, intensywny, neutralny, czysty, głęboki, pastelowy, portret, krajobraz, zachód słońca, nocny widok, jesienne liście, czerń i biel, sepia, ramka stylu (1–6), | |
(kontrast (od –3 do +3), nasycenie barw (od –3 do +3), ostrość (od –3 do +3)) | ||
Profile obrazu | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie | |
Rozmiar obrazu (piksele), NTSC | XAVC S 4K: 3840 × 2160 (30p, 100M), 3840 × 2160 (24p, 100M), 3840 × 2160 (30p, 60M), 3840 × 2160 (24p, 60M) XAVC S HD: 1920 × 1080 (120p, 100M), 1920 × 1080 (120p, 60M), 1920 × 1080 (60p, 50M), 1920 × 1080 (30p, 50M), 1920 × 1080 (24p, 50M), 1920 × 1080 (60p, 25M), 1920 × 1080 (30p, 16M) AVCHD: 1920 × 1080 (60i, 24M, FX), 1920 × 1080 (60i, 17M, FH) | |
Rozmiar obrazu (piksele), PAL | XAVC S 4K: 3840 × 2160 (25p, 100M), 3840 × 2160 (25p, 60M) XAVC S HD: 1920 × 1080 (100p, 100M), 1920 × 1080 (100p, 60M), 1920 × 1080 (50p, 50M), 1920 × 1080 (25p, 50M), 1920 × 1080 (50p, 25M), 1920 × 1080 (25p, 16M) AVCHD: 1920 × 1080 (50i, 24M, FX), 1920 × 1080 (50i, 17M, FH) | |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: | |
1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s | ||
Tryb PAL: | ||
1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s | ||
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ I ROZMIAR OBRAZU) | Tryb NTSC: 1920 × 1080 (60p, 30p, 24p) | |
Tryb PAL: 1920 × 1080 (50p, 25p) | ||
Funkcje filmu | Wyświetlanie poziomu dźwięku | |
Regulacja poziomu nagrywania dźwięku | ||
Przełącznik PAL/NTSC | ||
Tak (1280 × 720, 9 Mb/s) | ||
TC/UB | ||
(Nastawianie kodu czasowego, nastawianie bitów użytkownika, format kodu czasowego, zliczanie kodu czasowego (Run/Make), zapis czasu w bitach użytkownika) | ||
Funkcja automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki (Auto Slow Shutter) | ||
Sterowanie nagrywaniem | ||
Wyświetlanie informacji HDMI (włączanie/wyłączanie) | ||
Asysta wyświetlania gamma | ||
Wyjście HDMI® | 3840 × 2160 (25p) | |
1920 × 1080 (50p) | ||
1920 × 1080 (50i) | ||
1920 × 1080 (24p) | ||
1920 × 1080 (60p) | ||
1920 × 1080 (60i) | ||
3840 × 2160 (30p) | ||
3840 × 2160 (24p), | ||
YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów | ||
Wyjście „czystego” sygnału HDMI | 3840 × 2160 (25p), 1920 × 1080 (50p), 1920 × 1080 (50i), 1920 × 1080 (24p), 1920 × 1080 (60p), 1920 × 1080 (60i), 3840 × 2160 (30p), 3840 × 2160 (24p), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów | |
System nagrywania |
Informacje o lokalizacji Łącze ze smartfona | Tak |
Nośnik | Memory Stick PRO Duo | |
Karta pamięci Memory Stick PRO-HG Duo™ | ||
Memory Stick Micro (M2) | ||
Karta pamięci SD | ||
Karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I/II) | ||
Karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I/II) | ||
Karta pamięci microSD | ||
Karta pamięci microSDHC | ||
Karta pamięci microSDXC | ||
Gniazdo na kartę pamięci | GNIAZDO 1: gniazdo karty pamięci SD (zgodne z UHS-I/II) | |
GNIAZDO 2: gniazdo wielofunkcyjne do obsługi karty pamięci Memory Stick Duo/SD (zgodne z UHS-I) | ||
Tryb zapisu na dwie karty pamięci | Symult. Rej. (Fotografia), symult. Rej. (Film), symult. Rej. (fotografia/film), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografia/film), automatyczne przełączanie nośnika (wł./wył.), kopia | |
Redukcja szumów |
Redukcja szumów | Przy długich czasach ekspozycji: Włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s |
Wieloklatkowa redukcja szumów | - | |
Balans bieli |
Tryby balansu bieli | Automatyczny, światło dzienne, w cieniu, pochmurnie, żarówka, świetlówka (ciepła biała / zimna biała / dzienna biała / światło dzienne), lampa błyskowa, pod wodą, temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny (od G7 do M7: 57 stopni, od A7 do B7: 29 stopni), własny |
Mikrokorekty automat. balansu bieli | Tak, od G7 do M7, 57 stopni, od A7 do B7, 29 stopni | |
Priorytet ustawiony w trybie AWB | Tak | |
Bracketing | 3 klatki, do wyboru poziom H/L | |
Ostrość |
Sposób nastawiania ostrości | Fast Hybrid AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
Czujnik ostrości | Przetwornik CMOS Exmor R™ | |
Pola ostrości | Pełna klatka 35 mm: 399 pól (AF z detekcją fazy), tryb APS-C z pełnoklatkowym przetwornikiem: 323 pól (AF z detekcją fazy), z obiektywem APS-C: 255 pól (AF z detekcją fazy)/ 425 pól (AF z detekcją kontrastu) | |
Zakres czułości ostrości | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) | |
Tryb ostrości | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny | |
Strefa wyznaczania ostrości | Szeroka (399 pól (AF z detekcją fazy), 425 pól (AF z detekcją kontrastu)) / strefowa / centralna / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika / śledzenie ostrości (szeroka / strefowa / środkowa / punktowa z wyborem czujnika (mały/średni/duży) / rozszerzany tryb punktowy z wyborem czujnika) | |
Inne funkcje | Czujnik zbliżenia oka (tylko po założeniu adaptera LA-EA2 lub LA-EA4 (sprzedawanych oddzielnie)) | |
Śledzenie ostrości, ustawianie ostrości na oko ([Fotografia] Człowiek / Zwierzę), mikrokorekty AF (z użyciem sprzedawanego oddzielnie adaptera LA-EA2 lub LA-EA4), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, czułość śledzenia AF, przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF | ||
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) | Tak (z wbudowanej diody LED) | |
Zasięg światła wspomagającego AF | Około 0,3 m – około 3,0 m (z założonym obiektywem FE 28 – 70 mm F3,5-5,6 OSS) | |
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) | Do wyboru (detekcja fazy, detekcja kontrastu) | |
Ekspozycja |
Typ pomiaru | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
Czujnik pomiarowy | Przetwornik CMOS Exmor R™ | |
Zakres czułości pomiaru | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) | |
Tryb pomiaru | Wielosegmentowy, Centralnie ważony, Punktowy (standardowy/duży), uśrednienie wartości dla całego obszaru, jasny obszar | |
Kompensacja ekspozycji | +/- 5,0 EV (do wyboru co 1/3 lub 1/2 EV) | |
(przy użyciu pokrętła kompensacji ekspozycji: ±3 EV (co 1/3 EV)) | ||
Bracketing ekspozycji | Bracketing: ciągły, bracketing: Pojedynczy, 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. | |
Pamięć ekspozycji (AE Lock) | Blokowana po wciśnięciu do połowy spustu migawki. Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. (Włączanie/wyłączanie/automatyczna) | |
Tryby ekspozycji | Automatyczny (iAuto) | |
Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P) | ||
Preselekcja przysłony (A) | ||
Preselekcja czasu ekspozycji (S) | ||
Ręczny (M) | ||
Film (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M)) | ||
Nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M)) | ||
Czułość ISO (zalecany wskaźnik ekspozycji) | Fotografie: ISO 100–32 000 (wartości ISO od 50 do 102 400 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), | |
Automatyka (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy) | ||
Filmy: odpowiednik ISO 100–32 000, automatyka (ISO 100–12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy) | ||
Fotografowanie bez migotania | Tak | |
Wizjer |
Typ wizjera | Wizjer elektroniczny 1,3 cm (0,5″), kolorowy, Quad-VGA OLED |
Liczba punktów | 3 686 400 punktów | |
Regulacja jasności (wizjer) | Automatyczna, ręczna (5 kroków od -2 do +2) | |
Regulacja temperatury barwowej | Ręczna (5 ustawień) | |
Pokrycie kadru | 100% | |
Powiększenie | około 0,78x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1 m-1) | |
Regulacja dioptrii | -4,0 – +3,0 m-1 | |
Odległość od oka | Około 23mm od soczewki wizjera; 18,5mm od ramki wizjera przy -1 m-1 (norma Camera & Imaging Products Association) | |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Std 60 kl./s / Hi 120 kl./s | |
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny | |
Wyświetlanie wszystkich informacji | ||
Brak informacji | ||
Poziomnica cyfrowa | ||
Histogram | ||
Ekran LCD |
Typ monitora | "7,5 cm (3,0""), TFT" |
Liczba punktów | 2 359 296 punktów | |
Panel dotykowy | Tak | |
Regulacja jasności | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody | |
Regulacja kąta | Maksymalnie ok. 107° w górę, około 41° w dół | |
Wybór wyświetlacza (wizjer/LCD) | Tak (automatyczny/ręczny) | |
Podgląd w czasie rzeczywistym efektów korekt (LCD) | Włączanie/wyłączanie | |
System obsługi Quick Navi | Tak | |
Powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości | Tak (pełna klatka 35 mm: 6,2×, 12,4× | |
APS-C: 4,0×, 8,0×) | ||
Zebra | Tak | |
(wybieranie poziomu + zakres lub dolny limit jako ustawienie własne) | ||
Wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości | Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: biały/czerwony/żółty) | |
Inne | Siatka linii | |
(Siatka reguły trójpodziału, siatka prostokątna, przekątne + siatka prostokątna, wyłączone) | ||
Znacznik filmu | ||
(Środek, proporcje, strefa bezpieczeństwa, ramka kadru) | ||
Zawartość wyświetlacza | Wyświetlacz graficzny | |
Wyświetlanie wszystkich informacji | ||
Brak informacji | ||
Poziomnica cyfrowa | ||
Histogram | ||
Do wizjera | ||
Wyłączanie monitora | ||
Inne funkcje |
PlayMemories Camera Apps™ | - |
Clear Image Zoom | Fotografie: około 2× | |
Filmy: około 1,5× (4K), około 2× (HD) | ||
Zoom cyfrowy | Inteligentny zoom (fotografie): pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2× | |
APS-C: M: około 1,3x, S: około 2x | ||
Zoom cyfrowy (fotografie): pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,2×, S: około 8× | ||
APS-C: L: około 4×, M: około 5,2×, S: około 8× | ||
Zoom cyfrowy (filmy): pełna klatka 35 mm: około 4× | ||
APS-C: około 4× | ||
Rozpoznawanie twarzy | Tryby: priorytet twarzy w trybie AF (włączony/wyłączony), priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym (włączony/wyłączony), priorytet zarejestrowanych twarzy (włączony/wyłączony) | |
Rejestracja twarzy | ||
Maks. liczba wykrywanych twarzy: 8 | ||
Inne | "Fotografowanie z interwałem: tak | |
Ostrość dotykiem: tak (przy korzystaniu z monitora LCD lub wizjera)" |
||
Najdłuższy czas migawki przy automatycznej czułości ISO | ||
Regulacja jasności | ||
Definiowanie nazwy pliku | ||
Informacja o prawach autorskich | ||
Przesyłanie na serwer FTP | ||
Przewodnik | ||
Wybór obszaru | ||
Tryb wystawy sklepowej | ||
Tryb lampy wideo | ||
Regulacja zoomu przez obrót pierścienia sterowania | ||
Zgodność z Eye-Fi | - | |
Migawka |
Typ | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B; filmy: 1/8000 do 1/4 (1/3 kroku); do 1/60 w trybie AUTOMATYCZNYM (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki). | |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/250 s | |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny | Tak (włączanie/wyłączanie) | |
Cicha praca | Tak (włączanie/wyłączanie) | |
Stabilizacja obrazu |
Typ | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
Efekt kompensacji | 5,5 stopnia (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko obrót wokół osi pionowej / przechył w górę/w dół. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1,4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) | |
Kontrola błysku |
Sterowanie | Przedbłysk TTL |
Kompensacja mocy błysku | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) | |
Bracketing lampy błyskowej | 3/5/9 klatek (z możliwością wyboru). 3 klatki lub 5 klatek, krok co 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 1.0 EV, 2.0 EV lub 3.0 EV; 9 klatek, krok co1/3 EV, 1/2 EV 2/3 EV lub 1.0 EV. | |
Tryby pracy lampy błyskowej | Lampa wyłączona | |
Lampa automatyczna | ||
Błysk wypełniający | ||
Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji | ||
Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny | ||
Osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie) | ||
Bezprzewodowy | ||
Synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji | ||
Współpraca z lampą zewnętrzną | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą | |
Blokada mocy błysku | Tak | |
Sterowanie bezprzewodowe | Tak (Sygnał świetlny: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji. /Sygnał radiowy: dostępny z błyskiem wypełniającym, synchronizacją z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacją z długimi czasami ekspozycji, synchronizacją z krótkimi czasami ekspozycji). | |
Mechanizm |
Tryby zapisu | Pojedynczy |
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: maks. 10 kl./s, Hi: maks. 8 kl./s, Mid: maks. 6 kl./s, Lo: maks. 3 kl./s | |
Liczba kadrów do zarejestrowania (przybliżona) | JPEG Bardzo wysoka L: 76 klatek | |
JPEG Wysoka L: 76 klatek | ||
JPEG Standardowa L: 76 klatek | ||
RAW: 76 klatek | ||
RAW i JPG: 76 klatek | ||
RAW (bez kompresji): 28 klatek | ||
RAW (bez kompresji) i JPG: 28 klatek | ||
Samowyzwalacz | 10 sek. opóźnienia / 5 sek. opóźnienia / 2 sek. opóźnienia / ciągły z samowyzwalaczem (3 klatki po 10 sek. / 5 klatek po 10 sek. / 3 klatki po 5 sek. / 5 klatek po 5 sek. / 3 klatki po 2 sek. / 5 klatek po 2 sek.) / bracketing z samowyzwalaczem | |
Funkcja Pixel Shift Multi Shooting | Tak | |
Odtwarzanie |
Przechwytywanie zdjęć | Tak |
Tryby | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem RGB i ostrzeżeniem o światłach/cieniach lub bez tych informacji) | |
Indeks 9/25 klatek | ||
Tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 19,9×, M: 12,9×, S: 10,0×) | ||
Automatyczny podgląd (10 s, 5 s, 2 s, wył.) | ||
Obrót obrazu (automatyczny/ręczny/wył.) | ||
Pokaz slajdów | ||
Wybór folderu (data / fotografie / AVCHD / XAVC S HD / XAVC S 4K) | ||
Przewijanie w przód/w tył (film) | ||
Kasowanie | ||
Ochrona | ||
Klasyfikacja | ||
Grupowanie zdjęć seryjnych | ||
Interfejs |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa, MTP, zdalne sterowanie z komputera |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Tak | |
Złącze USB typu C® | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) | |
NFC | Tak (zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3) | |
Zdalne sterowanie jednym dotknięciem | ||
Prezentowanie jednym dotknięciem | ||
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana) | Zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11b/g/n (pasmo 2,4 GHz) | |
Oglądanie na smartfonie: tak | ||
Przesyłanie do komputera: tak | ||
Oglądanie na telewizorze | ||
Bluetooth® | Tak (standard Bluetooth w wer. 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) | |
Wyjście HD | Złącze HDMI® micro (typu D) | |
BRAVIA Sync (sterowanie przez HDMI) | ||
PhotoTV HD | ||
Rejestrowanie filmu w formacie 4K/wyświetlanie fotografii w formacie 4K | ||
Stopka Multi Interface | Tak | |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) | |
Złącze do synchronizacji | Tak | |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) | |
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym | Tak | |
Zdalne sterowanie z komputera | Tak | |
Złącze LAN | - | |
Dźwięk |
Mikrofon | Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub mikrofon XLR-K2M / XLR-K1M / ECM-XYST1M (sprzedawany oddzielnie) |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny | |
Drukowanie |
Obsługiwane standardy | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Funkcja użytkownika |
Typ | Ustawienia przycisków użytkownika |
Kompensacja cech obiektywu |
Ustawienie | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Zasilanie |
Dostarczany akumulator | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 530 zdjęć (wizjer) / około 640 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) | |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 100 minut (wizjer), około 115 minut (monitor LCD) | |
(Norma Camera & Imaging Products Association) | ||
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 180 minut (wizjer), około 190 minut (monitor LCD) | |
(Norma Camera & Imaging Products Association) | ||
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (przez złącze Multi/Micro USB lub USB Type-C®) | |
Pobór mocy (wizjer) | Fotografie: około 3,7 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3,5-5,6 OSS), Filmy: około 5,5 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3,5-5,6 OSS) | |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: około 3,0W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3,5-5,6 OSS), Filmy: około 5,2 W (z założonym obiektywem FE 28-70 mm F3,5-5,6 OSS) | |
Zasilanie przez łącze USB | Tak (przez złącze Multi/Micro USB lub USB Type-C®) | |
Inne |
Temperatura w środowisku pracy | 32 - 104 stopni F / 0 - 40 stopni C |
Wymiary i waga |
Waga (z dostarczonym akumulatorem i kartą pamięci) | 657 g/1 lb 7,2 oz |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 126,9 x 95,6 x 73,7 mm, około 126,9 x 95,6 x 62,7 mm (od uchwytu do monitora)/Około 5 × 3 7/8 × 3 cale, około 5 × 3 7/8 × 2 1/2 cala (od uchwytu do monitora) |
Koncepcja One Mount otwiera dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii przetwarzania obrazu Sony poprzez uniwersalny system mocowania typu E, łączący uniwersalne korpusy z obiektywami, format pełnoklatkowy z APS-C, fotografie z filmami i amatorów z zawodowcami.
Kompaktowy i lekki system mocowania typu E łączy formaty APS-C i pełnoklatkowy, aparaty bezlusterkowe α i kamery profesjonalne, proste urządzenia ze sprzętem wysokiej klasy. Umożliwia użycie obiektywów do pełnej klatki na korpusach APS-C, a nawet montowanie obiektywów z mocowaniem typu E na kamerach profesjonalnych.
Kompleksowe projektowanie z wykorzystaniem algorytmów z korpusu zapewnia szybką i dokładną pracę systemu AF, szybkość fotografowania i wydajną stabilizację obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna połączona z bardzo wysoką rozdzielczością korpusów gwarantuje wyjątkową ostrość.
Obiektywy z mocowaniem typu E różnią się od innych systemów tym, że uwzględniają specyfikę filmowania. Zaawansowane algorytmy AF i siłowniki gwarantują niezawodne i płynne ustawianie ostrości przez aparat lub kamerę Sony. Osłabiane są typowe problemy, jak niestabilność kąta widzenia czy przesunięcie osi. Ułatwieniem przy filmowaniu jest też bezgłośna regulacja przysłony.
System mocowania typu E otwiera przed fotografami i filmowcami niezliczone możliwości. Pozwala swobodnie przełączać się między formatem APS-C i pełnoklatkowym, nagrywać ujęcia na wideoblog obiektywami do codziennego użytku lub zamontować na kamerze superteleobiektyw w celu sfilmowania dzikiej przyrody.
E PZ 10–20mm F4 G |
SELP1020G |
|
E 15mm F1.4 G |
SEL15F14G |
|
E 11mm F1.8 |
SEL11F18 |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS II |
SEL70200GM2 |
|
FE 14mm F1.8 GM |
SEL14F18GM |
|
FE 24mm F2.8 G |
SEL24F28G |
|
FE 40mm F2.5 G |
SEL40F25G |
|
FE 50mm F1.2 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL35F14GM |
|
FE C 16–35mm T3.1 |
SELC1635G |
|
FE 28–60mm F4–5.6 |
SEL2860 |
|
FE 12–24mm F2.8 GM |
SEL1224GM |
|
FE 20mm F1.8 G |
SEL20F18G |
|
E 16-55mm F2.8 G |
SEL1655G |
|
E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS |
SEL70350G |
|
FE 35mm F1.8 |
SEL35F18F |
|
FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS |
SEL200600G |
|
FE 600mm F4 GM OSS |
SEL600F40GM |
|
FE 135mm F1.8 GM |
SEL135F18GM |
|
FE 24mm F1.4 GM |
SEL24F14GM |
|
FE 400mm F2.8 GM OSS |
SEL400F28GM |
|
E 18-135mm F3.5-5.6 OSS |
SEL18135 |
|
FE 24-105mm F4 G OSS |
SEL24105G |
|
FE 12-24mm F4 G |
SEL1224G |
|
FE 16-35mm F2.8 GM |
SEL1635GM |
|
Super teleobiektyw 100-400mm z zoomem G Master |
SEL100400GM |
|
FE 100mm F2.8 STF GM OSS |
SEL100F28GM |
|
FE 85mm F1.8 |
SEL85F18 |
|
E PZ 18–110mm F4 G OSS |
SELP18110G |
|
FE 50mm F2.8 |
SEL50M28 |
|
Planar T* FE 50mm F1.4 ZA |
SEL50F14Z |
|
FE 50mm F1.8 |
SEL50F18F |
|
FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS |
SEL70300G |
|
Telekonwerter 2× |
SEL20TC |
|
Telekonwerter 1,4x |
SEL14TC |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS |
SEL70200GM |
|
FE 24–70mm F2.8 GM |
SEL2470GM |
|
FE 85mm F1.4 GM |
SEL85F14GM |
|
FE PZ 28–135mm F4 G OSS |
SELP28135G |
|
Vario-Tessar T* FE 16–35mm F4 ZA OSS |
SEL1635Z |
|
SEL28F20/SEL28F20FEC/SEL28F20UWC |
FE 28mm F2 |
|
Distagon T* FE 35mm F1.4 ZA |
SEL35F14Z |
|
FE 24–240mm F3.5–6.3 OSS |
SEL24240 |
|
FE 90mm F2.8 Macro G OSS |
SEL90M28G |
|
FE 70 – 200mm F4 G OSS |
SEL70200G |
|
E 55 – 210mm F4.5-6.3 OSS |
SEL55210 |
|
Vario-Tessar® T* FE 24 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL2470Z |
|
FE 28 – 70mm F3.5-5.6 OSS |
SEL2870 |
|
Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA |
SEL35F28Z |
|
Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA |
SEL55F18Z |
|
E PZ 18 – 105mm F4 G OSS |
SELP18105G |
|
Vario-Tessar® T* E 16 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL1670Z |
|
E PZ 18 — 200mm F3.5-6.3 OSS |
SELP18200 |
|
E 20mm F2.8 |
SEL20F28 |
|
E 35mm F1.8 OSS |
SEL35F18 |
|
E PZ 16 — 50mm F3.5-5.6 OSS |
SELP1650 |
|
E 10 – 18mm F4 OSS |
SEL1018 |
|
E 18–200mm F3.5–6.3 OSS LE |
SEL18200LE |
|
E 50mm F1.8 OSS |
SEL50F18 |
|
Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA |
SEL24F18Z |
|
E 30mm F3.5 Macro |
SEL30M35 |
|
E 18 – 55mm F3.5-5.6 OSS |
SEL1855 |
|
E 16mm F2.8 |
SEL16F28 |
|
E 18 – 200mm F3.5-6.3 OSS |
SEL18200 |
|