Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
OM-1 to kompaktowy oraz lekki bezlusterkowy aparat. Jest odporny na warunki atmosferyczne. Posiada matryce Live MOS stacked BSI 20 MP, dzięki której zapewniona jest znakomita jakość obrazu. Świetnie działa w słabym oświetleniu.
Nasza Warstwowa Matryca BSI Live MOS to krok naprzód w zakresie jakości obrazu. Wykorzystuje rewolucyjny nowy sposób rozmieszczania elementów obrazowania, aby wpuścić więcej światła, zwiększając wydajność przy słabym oświetleniu. Twoje zdjęcia będą miały zapierającą dech w piersiach rozdzielczość, niski poziom szumów i większą dynamikę obrazu, od cieni po światła.
Koniec z problemami z fotografowaniem w pomieszczeniach lub w innych sytuacjach przy słabym oświetleniu. Posiada standardowy zakres ISO do 25600. Możesz zwiększyć czułość ISO do 102 400 i robić dobrze naświetlone zdjęcia w najtrudniejszych warunkach.
Przestań się martwić o drgania aparatu, nawet przy długich czasach otwarcia migawki. Spędziliśmy dziesięciolecia opracowując najskuteczniejszy na świecie system stabilizacji obrazu, dzięki czemu możesz uwolnić się od statywów i innego sprzętu stabilizującego, robić spektakularne zdjęcia z ręki, przy użyciu teleobiektywu i makro. Kompensuje do 8 stopni EV*. Eliminuje drgania aparatu nawet przy długich czasach otwarcia migawki. Rób poprawnie naświetlone, nieporuszone zdjęcia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
OM-1 jest wyposażony w najnowocześniejszy układ przetwarzania obrazu TruePic X, który współpracuje z matrycą Stacked BSI Live MOS. TruePic X zapewnia niesamowitą szybkość uruchamiania i zapisywania , niezwykle szybki autofokus i fotografowanie sekwencyjne. Oprócz szybkości, ten ulepszony układ przetwarzania podnosi poprzeczkę jakości obrazu. Ciesz się realistycznymi kolorami i niezrównaną ostrością.
Po co filtry ND, gdy Twój aparat ma je wbudowane? Tryb Live ND w OM-1 zapewnia działanie do ND64, zapewniając szeroki zakres możliwości. Przed wykonaniem zdjęcia można wyświetlić w wizjerze efekty spowolnienia migawki.
Czasami potrzebujesz po prostu większej rozdzielczości niż obraz 20 MP. Teraz możesz zrobić ujęcie 50 MP za naciśnięciem jednego przycisku. Co więcej, nie będziesz potrzebować statywu ani innego sprzętu stabilizującego. Po prostu trzymaj aparat i naciśnij spust migawki. OM-1 automatycznie wykonuje 12 zdjęć i natychmiast łączy je w jedno zdjęcie o wysokiej rozdzielczości ze spektakularnymi szczegółami.
Każdy fotograf wie, jak trudne jest robienie zdjęć z długimi czasami ekspozycji. Ale tryb Live Composite ułatwia to dzięki naszemu wewnętrznemu systemowi stabilizacji obrazu. Efektowne ujęcia korków ulicznych, fajerwerków lub malowanie światłem można teraz robić z ręki. Aparat wykonuje serię ciągłych zdjęć z tym samym czasem naświetlania, a następnie łączy je wszystkie w jedno ujęcie.
Focus Stacking nadaje Twoim zdjęciom zupełnie nowy artystyczny wymiar, zapewniając ostrość od pierwszego planu do tła. Powstaje, gdy OM-1 automatycznie wykonuje serię ujęć, a następnie łączy je w jeden połączony obraz. Focus Stacking Mode jest najczęściej używany w makrofotografii, aby zwiększyć głębię ostrości i dodać dramatyzmu obrazom owadów, pajęczyn i kwiatów. Użycie w fotografii krajobrazowej może pomóc w przekazaniu atmosfery miejsca.
Teraz Twoje zdjęcia będą miały szerszy i większy zakres dynamiczny z wyjątkowym kontrastem i wyrazistością. Zobaczysz ciemniejsze cienie i jaśniejsze światła, aby stworzyć bardziej atrakcyjne wizualnie ujęcia.
Uchwycenie galaktyki nigdy nie było łatwiejsze. Nasz tryb gwiaździstego nieba AF oferuje dwa ustawienia, dzięki którym można uzyskać wspaniałe astrofotografie. Ustawienie Priorytet Szybkości (Speed Priority) działa w parze z potężnym wbudowanym systemem stabilizacji obrazu OM-1, dzięki czemu możesz fotografować nocne niebo i nie martwić się o ostrość. Ustawienie Priorytet Dokładności (Accuracy Priority) umożliwia korzystanie ze statywu i teleobiektywu do wskazywania określonych gwiazd z niesamowitą precyzją. Jeden tryb. Dwa ustawienia. I niekończące się gwiaździste zdjęcia.
Kontroluj światło w pomieszczeniu. Tryb Anti-Flicker kompensuje sztuczne światło, automatycznie aktywując migawkę przy szczytowej jasności, aby wygładzić ekspozycję i różnicę kolorów między klatkami.
Zobacz świat takim, jakim jest naprawdę, dzięki naszemu wizjerowi elektronicznemu. Pracuje z podglądem na żywo 120 kl./s, zapewniając krystalicznie czysty obraz przy słabym oświetleniu lub nawet w ciemności. Prawie 6 milionów punktów oferuje spektakularną rozdzielczość, a opóźnienie wyświetlania ledwie wyczuwalne 0,005 sekundy dotrzymuje kroku najszybciej poruszającym się obiektom.
Ogromny wzrost punktów śledzenia autofokusa. OM-1 ma 1053 punkty, wszystkie Cross Quad Pixel AF, co zapewnia bardzo precyzyjne ustawianie ostrości. Każdy punkt jest krzyżowy, co umożliwia wykrywanie linii pionowych i poziomych, zapewniając niezrównaną dokładność. Jest to zaawansowana technologia automatycznego ustawiania ostrości, która gwarantuje, że uchwycisz to wszystko zawsze i wszędzie.
Kiedy znajdujesz się w sytuacji zdjęciowej i potrzebujesz uchwycić szybko poruszający się obiekt lub coś co się dzieje w ułamku sekundy, możesz liczyć na OM-1. Korzystając z cichej elektronicznej migawki można zrobić serię 120 klatek na sekundę w pełnej rozdzielczości w formacie RAW. Przy włączonej funkcji AF/AE Tracking można zrobić serię z prędkością do 50 klatek na sekundę bez efektu blackoutu, czyli rozpraszających zaciemnień pomiędzy zdjęciami lub opóźnień w wyświetlaniu. Obserwujesz obraz na żywo przez cały czas wykonywania serii.
Kiedy robisz portret, twarz jest wszystkim. Nasz nowo udoskonalony tryb AF z zaawansowanym wykrywaniem twarzy zapewnia większą precyzję, szybsze śledzenie i reakcję. Pomaga w wykonywaniu jeszcze piękniejszych portretów.
Gdy jesteś zajęty komponowaniem, ustawianiem ostrości i fotografowaniem, przełączanie między ręcznym a automatycznym ustawianiem ostrości spowalnia Cię. Dlatego dodaliśmy dedykowany przycisk AF. Znajduje się tuż przy przycisku AEL, co pozwala szybko go znaleźć.
Fotografujesz i nagle zaczyna lać. Albo na pustyni wściekły wiatr wszędzie wieje piaskiem. Robisz zdjęcia na snowboardzie przy temperaturach poniżej zera. OM-1 radzi sobie z tym wszystkim. Nie musisz nawet nosić sprzętu ochronnego, takiego jak osłony przeciwdeszczowe. Zaawansowany system uszczelnień chroni przed niepogodą dzięki czemu można pracować nie martwiąc się o aparat.
Dzięki długiej żywotności baterii można pracować przez wiele godzin. Aparat jest dostarczany z naszym nowym akumulatorem litowo-jonowym BLX-1 o dużej pojemności, który umożliwia wykonanie 520 zdjęć. Można także korzystać z aparatu podczas ładowania baterii, dzięki czemu praca nie musi się kończyć. Opcjonalnym akcesorium jest ładowarka ładująca dwa akumulatory jednocześnie.
Procesor TruePic X w OM-1 obsługuje 2 gniazda kart kompatybilne z UHS-II. W połączeniu z kartami UHS-II zapewnia ogromną prędkość przesyłania danych.
Nagrywanie w rozdzielczości 4K zapewnia oszałamiająco szczegółowe i wyjątkowo dynamiczne wideo, które można odtwarzać na największych ekranach. OM-1 może również nagrywać Full HD do 240p, który wygląda pięknie na praktycznie każdym ekranie. Można także nagrywać z wysokim bit rate'm oraz w różnych kodekach, w tym H.264 i H.265.
Oświetlenie może się szybko zmieniać, zwłaszcza jeśli pracujesz w terenie. Nagrywanie w trybie OM-Log w porównaniu do trybu płaskiego maksymalizuje zakres dynamiczny. Twoje wideo wygląda czysto i wyraźnie bez utraty szczegółów w cieniach lub światłach. Nowa tabela kolorów (LUT) pozwala zobaczyć obraz w trakcie pracy w kolorach zbliżonych do tych jakie będzie miał ostateczny obraz po color gradingu.
Nagrywaj w formacie RAW 12BIT 4:4:4, aby ułatwić i przyspieszyć edycję postprodukcji. Funkcja korzysta z urządzeń zewnętrznych, takich jak Atomos Ninja V.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Typ |
|
Materiał, z którego wykonany jest korpus | Korpus wykonany ze stopów magnezu |
Mocowanie obiektywu | Micro Four Thirds |
Sensor |
|
Typ | 4/3'' Stacked BSI Live MOS sensor |
Efektywna liczba pikseli | 20,4 megapiksela |
Układ filtru | Filtr barw podstawowych (RGB) |
Współczynnik proporcji i obszar | 4:3 / 17,3 x 13,0 mm |
Pełna rozdzielczość | 22,9 megapiksela |
Procesor |
|
Typ | TruePic X |
Filtr | |
Filtr zabezpieczający przed kurzem | Filtr ultradźwiękowy |
Celownik |
|
Typ | Wizjer elektroniczny |
Liczba pikseli | 5760 tysięcy punktów |
Regulacja dioptrii | Tak -4,0 - +2,0 dioptrii / wbudowany |
Kąt widzenia | około 100% |
Powiększenie | Maks. 1,65 x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii (zależnie od wybranego stylu wizjera) |
Punkt oka | 21 mm przy -1 dioptrii od soczewki wizjera |
Styl | możliwość wyboru trzech stylów |
Regulacja jasności | Technologia jasności adaptacyjnej / Manualne ustawienia: +/- 7 poziomów |
Korekta temperatury barwowej | +/- 7 poziomów |
S-OVF | Rozszerza zakres dynamiczny Live View |
Live Preview (Cyfrowy podgląd obrazu na żywo) |
|
Pole widzenia | około 100% |
Poziomy powiększenia | 3 / 5 / 7 / 10 / 14 x |
Rozszerzenie zakresu dynamicznego | W trybie HDR1 lub HDR2 |
Stabilizator obrazu |
|
Typ | Przesunięcie sensora |
Tryby | Pięciowymiarowa automatyczna, pozioma lub pionowa aktywacja |
Efektywny zakres kompensacji | Do 8 stopni EV* (Stabilizacja obrazu) Do 7,0 EV* |
Stabilizacja podglądu na żywo | Tak |
System ustawiania ostrości |
|
Metoda | System różnicy detekcji fazowych TTL, system detekcji kontrastu |
Obszary ustawiania ostrości | 1053 punkty / AF fazowy, krzyżowy 1053 punkty / AF kontrastowy |
Obszar pracy układu AF | -8 - 19 EV (ISO ok. 100, f/1.2) |
Blokada AF | Tak; Zablokowanie po naciśnięciu do połowy spustu migawki w trybie pojedynczego AF, przycisk blokady AE/AF (możliwość przystosowania) |
Oddzielny przycisk AF-On | Tak |
Tryby | Manualne ustawianie ostrości Wstępne ustawienia MF** Pojedynczy AF* Ciągły AF* Śledzenie AF* Stacking Bracketing * w tym sterowanie ręczne ** Wartości ustawienia odległości są jedynie przybliżone; można korzystać wyłącznie z obiektywów z autofokusem. |
Wspomaganie AF | Tak |
Manualne ustawianie ostrości | Tak; Z powiększonym obszarem ostrości, focus peaking'iem i wskaźnikiem ostrości |
Rozszerzenie funkcji Detekcji Twarzy | AF z detekcją oka: wyłączony Priorytet lewej strony Priorytet bliskiego planu Priorytet prawej strony |
Dobiegaczka | Tak |
Śledzenie ostrości | Tak; Dostępne w trybie ciągłego AF |
Tryb Focus Stacking | Aparat wykonuje od 3 do 15 zdjęć w przesuniętych względem siebie płaszczyznach ostrości. Pliki te są automatycznie łączone w jeden obraz. Kompatybilny z: M.Zuiko Digital ED 60mm F2.8 Macro, M.Zuiko Digital ED 30mm F3.5 Macro, M.Zuiko Digital ED 7-14mm F2.8 PRO, M.Zuiko Digital ED 8-25mm F4 PRO, M.Zuiko Digital ED 8mm F1.8 Fisheye PRO, M.Zuiko Digital ED 12-40mm F2.8 PRO, M.Zuiko Digital ED 12-40mm F2.8 PRO II, M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 PRO, M.Zuiko Digital ED 12-100mm F4 IS PRO, M.Zuiko Digital ED 40-150mm F2.8 PRO, M.Zuiko Digital ED 40-150mm F4.0 PRO, M.Zuiko Digital ED 100-400mm F5.0-6.3 IS, M.Zuiko Digital ED 150-400mm F4.5 TC1.25x IS PRO, M.Zuiko Digital ED 300mm F4 PRO M.Zuiko Digital 1.4x Teleconverter MC‑14, M.Zuiko Digital 2x Teleconverter MC‑20 |
AF targeting pad | Tak (aktywuj/wyłącz za pomocą dwukrotnego stuknięcia w ekran) |
AF z system inteligentnego wykrywania obiektu | Samoloty Szybkie pociągi Ptaki Koty Psy Samochody F1 Helikoptery Motocykle Samochody rajdowe Pociągi Lokomotywy parowe |
Limit ostrości | Tak |
System ekspozycji |
|
Tryby | Program auto Priorytet przysłony Priorytet czasu migawki Manualny Czas B Czas Film HDR Fotografowanie wg ustawień własnych Tryb użytkownika 1 Tryb użytkownika 2 Tryb użytkownika 3 Live Composite |
Korekta ekspozycji | +/- 5 EV (1, 1/2, 1/3 kroku) Uwaga: Monitor i wyświetlacz w EVF wyłącznie do ±3 EV. |
Bracketing ekspozycji | 2 / 3 / 5 klatek (+/- 1/3, 2/3, 1 krok EV) 7 klatek (+/- 1/3, 1/2, 2/3 kroku EV) |
ISO bracketing | 3 kadry (1/3, 1/2, 1 krok EV) |
Blokada AE | Tak Technologia kompensacji cienia Skanowanie migotania: Dostępny w trybach M, S, w trybie cichym (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) |
Funkcja Bracketing dla HDR (Zakresu dynamicznego) | 3 / 5 klatek (+/- 2 / 3 kroki EV) 7 klatek (+/- 2 kroki EV) |
Funkcja Fotografowanie z zapobieganiem migotaniu | Tak |
Wielokrotna ekspozycja |
|
Maks. liczba kadrów | 2 kadry (fotografowanie) 3 kadry (edytowanie) |
Automatyczna kontrola wzmocnienia | Tak |
Pomoc w kadrowaniu | Live Preview (Cyfrowy podgląd obrazu na żywo) |
Pomiar światła |
|
Metoda | Pomiar ekspozycji TTL przy całkowicie otwartej przysłonie |
Strefy | 324 strefy Wielopolowy system pomiaru |
Zakres detekcji | -2 - 20 EV (f2.8, ISO 100) |
Tryby | Pomiar ekspozycji typu ESP Punktowy pomiar ekspozycji Centralnie ważony pomiar ekspozycji Jasne obszary Ciemne obszary |
Histogram w trybie fotografowania | Tak |
Filtr artystyczny |
|
Tryby | Pop Art Zmiękczenie ostrości Jasny i lekki kolor Tonowanie światła Ziarnisty film Fotografia otworkowa Diorama Cross Process Dramatyczna tonacja Delikatna Sepia Podkreślone krawędzie Akwarela Vintage Kolorowe elementy Bleach Bypass Instant Film |
Odmiana / Efekt | Dostępne |
Bracketing filtrów artystycznych | Wybór Filtrów Artystycznych |
Czułość |
|
Auto | ISO LOW - 102400 (górne domyślne ISO 25600) |
Manualny | ISO LOW - 102400 Zmiana ISO co 1/3 EV oraz co 1 EV |
Migawka | |
Typ migawki | Skomputeryzowana migawka szczelinowa |
Wytrzymałość | 400000 zdjęć |
Tryby | Pojedyncze zdjęcie Fotografowanie sekwencyjne Samowyzwalacz Bracketing |
Balans bieli |
|
Manualny balans bieli (typu One-Touch) | Tak |
Bracketing balansu bieli | 3 kadry / +/- 2, 4, 6 kroków zmiany jednostki mired |
Jednodotykowe ustawianie balansu bieli | możliwość zarejestrowania 4 ustawień użytkownika |
Balans bieli użytkownika | Możliwość zapisania 1 ustawienia w przypadku temperatury podanej w Kelvinach (2000K - 14000K) |
Zaprogramowane wartości | Światło żarówek Światło jarzeniowe 1 Słoneczny dzień Lampa błyskowa Zachmurzone niebo Cień Tryb podwodny |
Regulacja automatycznego błysku | Wyłączony / Auto Balans bieli / Lampa błyskowa |
Zachowaj ciepłą kolorystykę | Włączony / Wyłączony |
Przetwarzanie obrazu |
|
Przestrzeń barwowa | sRGB / AdobeRGB |
Ostrość + Kontrast | 5 poziomów |
Kontrast | 5 poziomów |
Nasycenie | 5 poziomów |
Filtr czarno-biały | Żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony |
Tonacja czarno-biała | Sepia, Niebieski, Purpurowy lub Zielony w trybie zdjęć czarno-białych |
Gradacja odcieni | 4 poziomy (auto, tryb jasnej tonacji, normalny, tryb ciemnej tonacji) |
Bracketing filtrów artystycznych | Dostępne |
Efekt telekonwertera | 2 x |
Korygowanie zniekształceń rybiego oka | Dostępne podczas fotografowania z użyciem obiektywu M.Zuiko Digital ED 8 mm F1.8 Fisheye PRO 3 poziomy dostosowania zakresu pola widzenia Korekcja włączona automatycznie podczas stosowania podwodnych trybów fotografowania, dostępna (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) |
Sterowanie zewnętrzną lampą błyskową |
|
Czas synchronizacji błysku | 1/250 s / 1/8000 s (Tryb Super FP) |
Typ | TTL AUTO, AUTO, MANUAL, FP TTL AUTO, FP MANUAL |
Kompatybilna zewnętrzna lampa błyskowa | FL‑LM3, FL‑600R, FL‑900R, STF‑8, FL‑700WR |
Tryby | Auto Redukcja efektu czerwonych oczu Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki Błysk dopełniający w wybranych lampach błyskowych Manualny |
Intensywność | +/- 3 EV (1/3, 1/2, 1 krok EV) |
Bezprzewodowa kontrola błysku |
|
Liczba kanałów | 4 kanały |
Kompatybilna zewnętrzna lampa błyskowa | FL‑LM3, FL‑600R, FL‑900R, STF‑8, FL‑700WR |
Metoda sterowania | Wyzwalanie i sterowanie (system bezprzewodowego, zdalnego sterowania lampami błyskowymi Olympus) |
Ustawienie grup | 4 grupy Dostępne w przypadku współpracy z aparatami kompatybilnymi z bezprzewodowym (RC) systemem oświetlenia błyskowego Olympus |
Kompatybilny nadajnik | FC‑WR, FL‑700WR |
Kompatybilny odbiornik | FL‑700WR, FR-WR + bezprzewodowy, zdalnie sterowany system lamp błyskowych |
Monitor |
|
Typ monitora | LCD odchylany pod wieloma kątami - Panel dotykowy |
Rozmiar monitora | 7,6 cm / 3,0'' (3:2) |
Rozdzielczość | 1620 tysięcy punktów |
Regulacja jasności | +/- 7 poziomów |
Balans kolorów | +/- 7 poziomów |
Dotykowe funkcje sterowania | Powiększanie obszaru AF Wybór obszaru AF Filtr artystyczny Powiększenie Odtwarzanie w powiększeniu Przesuwanie kadrów do przodu / do tyłu Przewodnik Live Guide Tryb fotografowania Zwalnianie migawki Super Panel Kontrolny Połączenie Wi-Fi |
Wskaźnik poziomu |
|
Detekcja | 2-osiowy |
Wyświetlacz | Tylny monitor oraz wizjer |
Super Panel Kontrolny |
|
Wyświetlane informacje | Wskaźnik baterii Tryb zapisu Czas otwarcia migawki Wartość przysłony Wskaźnik korekty ekspozycji ISO Funkcja Auto Bracketing Ramka AF Tryb ostrości Powiadamianie o AEL Detekcja twarzy Liczba zdjęć, jakie można zapisać Tryb pomiaru ekspozycji Tryb ekspozycji Podgląd poziomu ekspozycji Wartość korekty mocy błysku Przestrzeń barwowa Gradacja odcieni Wartość korekty nasycenia barw Wartość korekty ostrości konturów Wartość korekty kontrastu Balans bieli Wartość korekty balansu bieli Redukcja zakłóceń Tryb lampy błyskowej Tryb przesuwu kadrów Ostrzeżenie o wewnętrznej temperaturze Histogram |
Formaty zapisu |
|
RAW | 12 bit |
RAW & JPEG | Tak równoległy zapis |
JPEG | Tak |
Współczynnik proporcji | 4:3 / 3:2 / 16:9 / 6:6 / 3:4 |
Rozmiar obrazu | 5184 x 3888 5184 x 3888 Fine (kompresja: 1/4) |
RAW |
|
Rejestrowanie zdjęć | |
EXIF | 2.31 |
DCF | Tak |
RAW | Tak |
Ustawienia dla dwóch kart SD | Standard, przełączanie automatyczne, podwójne — niezależne, podwójne — takie same W przypadku korzystania z dwóch kart istnieje możliwość wyboru karty, na której mają być zapisane dane, oraz karty przeznaczonej tylko do odczytu. |
Rejestrowanie sekwencji wideo |
|
Format zapisu | MOV(MPEG‑4AVC/H.264)/ MOV (HEVC/H.265) |
Tryb obrazu | Flat, OM-Log400, HLG (sprawdź kompatybilność) |
Kodowanie czasu | Rec run / Free run Z opuszczeniem klatki / Bez opuszczania klatki |
Tryb stabilizacji obrazu | Tak Przesunięcie sensora (5-osiowa) M-IS1 (Stabilizacja przez przesunięcie sensora i stabilizacja elektroniczna z wielowymiarową stabilizacją obrazu) M-IS2 (Stabilizacja przez przesunięcie sensora z wielowymiarową stabilizacją obrazu) |
MOV(MPEG-4AVC/H.264) | |
4096x2160 (C4K) | 30p, 25p, 24p / LongGOP (około 102 Mb/s) 60p, 50p / LongGOP (około 202 Mb/s) |
3840x2160 (4K) | 30p, 25p, 24p / LongGOP (około 102 Mb/s) 60p, 50p / LongGOP (około 202 Mb/s) |
1920x1080 (FHD) | 30p, 25p, 24p / ALL-I (około 202 Mb/s) / LongGOP (około 27 Mb/s) 60p, 50p / LongGOP (około 52 Mb/s) |
MOV (HEVC/H.265) | |
4096x2160 (C4K) | 30p, 25p, 24p / LongGOP (około 77 Mb/s) 60p, 50p / LongGOP (około 152 Mb/s) |
3840x2160 (4K) | 30p, 25p, 24p / LongGOP (około 77 Mb/s) 60p, 50p / LongGOP (około 152 Mb/s) |
1920x1080 (FHD) | 30p, 25p, 24p / ALL-I (około 82 Mb/s) / LongGOP (około 22 Mb/s) 60p, 50p / ALL-I (około 162 Mb/s) / LongGOP (około 42 Mb/s) |
Maksymalny czas nagrywania | Nieograniczony |
Tryby ekspozycji | Priorytet przysłony Manualny Program auto Priorytet czasu migawki |
Dodatki filmowe |
|
Szybki zapis obrazu | 1920x1080 (MOV) / 240 klatek na sekundę |
Poklatkowy | 4k, 1080p, 720p / 5, 10, 15, 30 klatek na sekundę Maks. liczba kadrów: 9999 |
W przyśpieszonym tempie | Tak |
W zwolnionym tempie | Tak |
Filtr artystyczny | Cross Process Diorama Dramatyczna tonacja Instant Film Akwarela Delikatna Sepia Ziarnisty film Podkreślone krawędzie Tonowanie światła Jasny i lekki kolor Fotografia otworkowa Pop Art Zmiękczenie ostrości Vintage Kolorowe Bleach Bypass |
Skanowanie migotania | Dostępny w trybie M (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) |
System zapisu dźwięku |
|
Wbudowany mikrofon | Stereo |
Format zapisu | Wysoka jakość nagrywanego dźwięku (liniowe stereo PCM/24 bit, częstotliwość próbkowania 96 kHz) Stereo PCM/16bit, 48kHz, Format Wave Base |
Klip filmowy | 30 s |
Głośnik | Tak |
Funkcje mikrofonu | Redukcja szumu wiatru Głośność nagrywania Ograniczenie głośności |
Przeglądanie zdjęć |
|
Tryby | Pojedyncze Indeks Kalendarz Zoom Film |
Automatyczne obracanie obrazu | Tak |
Histogram w trybie odtwarzania | Tak |
Informacje o fotografowaniu | Wyłączony / Włączony |
Ostrzeżenie - zbyt jasne/ciemne obszary | Tak |
Kasowanie / ochrona / funkcja kopiowania |
|
Tryby kasowania | Pojedyncze, wszystkie, wybrane |
Ochrona zdjęcia | Pojedynczy kadr, Wybrane kadry, Wszystkie kadry, Wyłączenie ochrony (Pojedynczych/Wszystkich kadrów) |
Edycja obrazu | |
Funkcje edycyjne | Edycja danych RAW Redukcja efektu czerwonych oczu Sepia Czarno-białe Zmiana rozmiaru Korekta nasycenia Korekcja jasności Korekcja balansu kolorów Kompensacja cienia Kadrowanie Współczynnik proporcji |
Menu | |
Różne wersje językowe menu | Angielski, Francuski, Niemiecki, Hiszpański, Włoski, Japoński, Chiński tradycyjny, Chiński uproszczony, Rosyjski, Czeski, Holenderski, Polski, Portugalski, Szwecki, Norweski, Fiński, Słowacki, Tajski |
Personalizacja ustawień |
|
Przycisk Fn | Tak |
Mój tryb | Możliwość zapisania czterech ustawień (Może być przypisane do pokrętła trybów.) |
Przywracanie ustawień fabrycznych | Pełny / Podstawowy |
Programowalny przycisk | Tak |
Interfejs |
|
Nośnik | Karta pamięci SD (obsługa kart SDHC, SDXC, UHS-I, UHS-II) Do nagrywania filmów rekomendowane karty SD Class 10 lub wyższe. Do filmów 4K, C4K i ALL-I zalecana jest karta typu UHS-II lub UHS-I U3. |
USB 3 | Typ C |
Bezprzewodowe połączenie | Wi-Fi Bluetooth® |
Metoda komunikacji | Bluetooth® Low Energy Ver.4.2 |
SAR | 0,52 W/kg Olympus Workspace - użyj, aby zaktualizować oprogramowanie SAR nie powinien przekraczać 2W/kg zgodnie z regulacjami we Francji. Wi-Fi to zastrzeżony znak towarowy Wi-Fi Alliance. Słowny znak towarowy i loga Bluetooth® są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do firmy Bluetooth SIG, Inc. i każde ich użycie przez firmę OLYMPUS CORPORATION podlega licencji. |
Tethered control | Tak Kabel USB (obsługa aparatu za pomocą komputera PC lub elementów sterujących aparatu) Wi-Fi (przesyłanie zdjęć do komputera PC przez Wi-Fi 2.4 GHz i 5 GHz) |
Złącze mikrofonowe | 3.5 ø mm mini-jack |
Złącze słuchawkowe | 3.5 ø mm mini-jack |
Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej | Tak |
Zasilanie |
|
Bateria | BLX‑1 Bateria litowo-jonowa |
Tryb Uśpienia | Możliwość wyboru 1, 3, 5 minut lub wyłączenie funkcji |
Wewnętrzne ładowanie | USB |
Ładowanie przez USB | Wydajność uzależniona jest od stosowanego rządzenia USB |
Moc ładowania przez USB 100 W | Można używać magistrali USB PD (zasilanie aparatu zgodne z PD Rev 3,0 Ver 1.0a) |
Rejestrowanie obrazów | 520 zdjęć (przy użyciu BLX‑1 w warunkach testowych CIPA) 1100 zdjęć (przy zastosowaniu trybu quick sleep; zgodnie z procedurami testowymi Olympus bazującymi na standardach testowych CIPA). |
Nagrywanie filmów | 90 min (standardowe warunki JEITA) 160 min (kiedy używany jest zoom oraz inne funkcje operacyjne) |
Wymiary |
|
Szerokość | 138,8 mm |
Wysokość | 91,6 mm |
Głębokość | 72,7 mm |
Waga | 599 g (zawiera baterię i kartę pamięci) 511 g (sam korpus) |
Wygląd zewnętrzny |
|
Dostępne wersje kolorystyczne | Czarny |