Olympus OM-D E-M1 Mark II Body czarny
OLYMPUS OM-D E-M1 Mark II
Seria OLYMPUS OM-D została stworzona po to, aby sprostać wymaganiom profesjonalnych fotografów. Jednak OM-D E-M1 Mark II przewyższa wszelkie oczekiwania, jakie można mieć wobec aparatu z wymienną optyką. Nowy bezlusterkowiec oferuje najwyższą jakość zdjęć i nieporównywalną szybkość działania. OM-D E-M1 Mark II ma ogromne możliwości. Jego szybkość działania, mobilność i jakość zdjęć zaspokoją oczekiwania fotografów, niezależnie od tego, jaką tematyką się zajmują. To doskonały aparat dla profesjonalistów fotografujących dziką naturę, reporterów, podróżników oraz fotografów pracujących w studiu.
OM-D E-M1 Mark II jest najszybszy w swojej kategorii, oferuje bezprecedensową szybkość zdjęć seryjnych i nowy, niezwykle wydajny system autofokusa. System ten oparty jest na detekcji fazy, wykorzystuje punkty krzyżowe oraz własny procesor. Nie bez znaczenia jest także zdecydowanie krótszy czas reakcji migawki. W trybie cichym, jeśli korzystamy z ciągłego AF i śledzenia AE, OM-D E-M1 Mark II potrafi zapisywać zdjęcia w formacie RAW z rozdzielczością 20,4 Mpix i najlepszą w klasie prędkością 18 kl/s. Z zablokowanym AF i AE szybkość zapisu klatek wzrasta i osiąga poziom 60 kl/s.
121 punktów krzyżowych
Im więcej tym lepiej, szczególnie jeśli chodzi o śledzenie istotnych informacji. Właśnie dlatego system AF, oparty na detekcji fazy, wykorzystuje aż 121 sensorów, wszystkie typu krzyżowego.
Wyświetlanie punktów śledzących obiekt
Dzięki wyświetlaniu grupy sensorów śledzących obiekt bezpośrednio na ekranie w trybie AF Tracking, można jeszcze łatwiej i wygodniej kontrolować ostrość podczas fotografowania obiektów w ruchu.
Tryb AF Target
Obsługa trybu AF Target została uproszczona do minimum: tylko 4 kluczowe opcje i przycisk szybkiej akcji. Wszystko po to, aby ułatwić i przyśpieszyć pracę – czyli to, czego oczekują profesjonaliści.
Kompaktowe wymiary
Nawet z zamocowanym superteleobiektywem M.ZUIKO PRO, E-M1 Mark II jest lżejszy i bardziej kompaktowy od cyfrowych lustrzanek. Zapewnia większą swobodę i pozwala na wygodne fotografowanie z ręki.
Pojemna bateria
Nie stracisz żadnego ujęcia. Nowa bateria Li-Ion pozwala zrobić więcej zdjęć, przy znacząco krótszym czasie ładowania. Dzięki wyświetlanej na procentowej wartości naładowania masz lepszą kontrolę nad energią.
Solidna konstrukcja
Dobrze zaprojektowany system uszczelek sprawia, że E-M1 Mark II jest odporny na kurz, zachlapania i mróz do -10 °C. Możesz fotografować nim w każdych warunkach.
Sensor 20,4M Live MOS
Nowy, wysokiej czułości sensor wykorzystuje każdy piksel dostarczonego przez optykę obrazu, aby zapewnić bogatą gradację i jeszcze lepszą jakość zdjęć, także przy korzystaniu z wyższej czułości. To zasługa powłok antyrefleksyjnych, umieszczonych bezpośrednio na sensorze, redukujących rozbłyski i odbicia.
Procesor obrazu TruePic VIII
E-M1 Mark II wyposażony jest w nowy procesor obrazu, korzystający z podwójnego, czterordzeniowego systemu, i ulepszony AF oparty na detekcji fazy. W połączeniu z sensorem Live MOS 20M gwarantują niewiarygodną szybkość autofokusa i wysoką jakość zdjęć.
Nagrywanie filmów 4K
E-M1 Mark II obsługuje formaty 4K (3840 x 2160) i C4K (4096 x 2160), dlatego doskonale sprawdza się także podczas rejestrowania filmów. Dzięki nagrywaniu z częstotliwością 30 lub 24 kl./s i maksymalnemu transferowi 237Mbps masz możliwość nagrywania filmów w kinowym standardzie i formacie 4K.
5-osiowa stabilizacja obrazu
Przeprojektowany specjalne dla E-M1 Mark II mechanizm stabilizacji obrazu zapewnia korekcję aż do 6,5 EV i w znacznym stopniu eliminuje ruchy aparatu spowodowane drżeniem rąk. Ten rewolucyjny system stabilizacji doskonale współpracuje również z filmowymi funkcjami E-M1 Mark II.
Cechy
- Rozmiar matrycy:
- m4/3
- Rozdzielczość obrazu:
- 16 megapixeli
- Rozdzielczość video:
- 4K
TYP |
Materiał, z którego wykonany jest korpus Korpus wykonany ze stopów magnezu Mocowanie obiektywu Micro Four Thirds |
SENSOR |
Typ 4/3'' Sensor Live MOS Efektywna liczba pikseli 20,4 megapiksela Układ filtru Filtr barw podstawowych (RGB) Współczynnik proporcji i obszar 4:3 / 17,3 x 13,0 mm Pełna rozdzielczość 21,8 megapiksela |
PROCESOR |
Typ TruePic VIII |
FILTR |
Filtr zabezpieczający przed kurzem Filtr ultradźwiękowy |
CELOWNIK |
Typ Wizjer elektroniczny Liczba pikseli 2,360 tysięcy punktów Regulacja dioptrii Tak -4,0 - +2,0 dioptrii / wbudowany Pole widzenia około 100% Powiększenie Maks. 1,48 x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii (zależnie od wybranego stylu wizjera) Punkt oczny 21 mm przy -1 dioptrii od soczewki wizjera Styl możliwość wyboru trzech stylów Wyświetlane informacje Wartość przysłony Histogram Live Pre-view (podgląd na żywo w czasie rzeczywistym) Prześwietlone i niedoświetlone obszary Wskaźnik poziomu Balans bieli Liczba zapisanych zdjęć sekwencyjnych Tryb pomiaru ekspozycji tryb uaktywnienia IS (stabilizacji obrazu) Tryb błysku FP Lampa błyskowa Tryb ekspozycji Wskaźnik poziomu ekspozycji Wartość korekty ekspozycji Wskaźnik korekty ekspozycji wskaźnik stanu baterii Funkcja Auto Bracketing Blokada AF symbol potwierdzający AF Ramka AF (nakładana na obraz) Czas otwarcia migawki Regulacja jasności Technologia jasności adaptacyjnej / Manualne ustawienia: +/- 7 poziomów Korekta temperatury barwowej +/- 7 poziomów S-OVF Rozszerza zakres dynamiczny Live View *Dostępne poprzez wizjer elektroniczny w trybach P, A, S oraz M. Filtry artystyczne, balans bieli oraz ekspozycja nie są pokazywane w wizjerze elektronicznym. |
LIVE PREVIEW (CYFROWY PODGLĄD OBRAZU NA ŻYWO) |
Wyświetlane informacje ISO Wi-Fi Intensywność błysku Detekcja twarzy Definiowalne Liczba zdjęć, jaką można zapisać Peaking ostrości Prześwietlone i niedoświetlone obszary Wskaźnik poziomu Histogram Tryb lampy błyskowej Długość ogniskowej Stan panela dotykowego Status lampy błyskowej Super FP Obszar pomiaru punktowego Informacje o fotografowaniu symbol potwierdzający AF wyświetlanie ramki AF Wartość korekty ekspozycji Tryb pomiaru ekspozycji Balans bieli Tryb zdjęć seryjnych Tryb zapisu Tryb rozpoznawania twarzy / oka tryb uaktywnienia IS (stabilizacji obrazu) wskaźnik stanu baterii Tryb fotografowania Tryb ostrości Blokada AE Funkcja Auto Bracketing Czas otwarcia migawki Przysłona Pole widzenia około 100% Poziomy powiększenia 3 / 5 / 7 / 10 / 14 x Rozszerzenie zakresu dynamicznego W trybie HDR1 lub HDR2 Tryby wyświetlania Powiększony podgląd Porównanie Siatka (4 typy) Siatka Histogram Wskaźnik poziomu Standardowa informacja Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku) |
STABILIZATOR OBRAZU |
Typ Przesunięcie sensora Tryby Pięciowymiarowa automatyczna, pozioma lub pionowa aktywacja Efektywny zakres kompensacji Do 5,5 stopni EV (CIPA) Stabilizacja podglądu na żywo Tak |
SYSTEM USTAWIANIA OSTROŚCI |
Metoda System różnicy detekcji fazowych TTL, system detekcji kontrastu (gdy używany jest obiektyw niekompatybilny z szybkim AF opartym na detekcji kontrastu, działa to jako wspomaganie MF) Obszary ustawiania ostrości 121 punktów * / Wszystkie punkty, pojedynczy punkt (normalny / mały), grupa punktów (5 punktów, 9 punktów, 25 punktów) * Wszystkie pola typu krzyżowego Blokada AF Tak; Zablokowanie po naciśnięciu do połowy spustu migawki w trybie pojedynczego AF, przycisk blokady AE/AF (możliwość przystosowania) Tryby Śledzenie AF* Stacking Wstępne ustawienia MF** Manualne ustawianie ostrości Pojedynczy AF* Stacking Ciągły AF* ** Wartości ustawienia odległości są jedynie przybliżone; można korzystać wyłącznie z obiektywów z autofokusem. Wspomaganie AF Tak Stale działający AF Tak Manualne ustawianie ostrości Tak; Większa strefa nastawiania ostrości lub peaking ostrości Rozszerzenie funkcji Detekcji Twarzy AF z detekcją oka: wyłączony Priorytet prawej strony Priorytet bliskiego planu Priorytet lewej strony Dobiegaczka Tak Śledzenie ostrości Tak; Dostępne w trybie ciągłego AF Peaking ostrości Wybór kolorów Biały, czarny, czerwony, żółty Intensywność Wysoka/Średnia/Niska Efekt podświetlenia od tyłu Włączony / Wyłączony Tryb Bracketing Ostrości Liczba zdjęć 3 - 999 zdjęć Krok 10 poziomów Kompatybilny z: Wszystkie obiektywy AF Mikro Cztery Trzecie Tryb Focus Stacking Technologia Aparat wykonuje od 3 do 15 zdjęć w przesuniętych względem siebie płaszczyznach ostrości. Pliki te są automatycznie łączone w jeden obraz. Kompatybilny z: M.Zuiko Digital ED 60mm F2.8 Macro, M.Zuiko Digital ED 30mm F3.5 Macro, M.Zuiko Digital ED 7-14mm F2.8 PRO, M.Zuiko Digital ED 12-40mm F2.8 PRO, M.Zuiko Digital ED 12-100mm F4.0 IS PRO, M.Zuiko Digital ED 40-150mm F2.8 PRO, M.Zuiko Digital ED 8mm F1.8 Fisheye PRO, M.Zuiko Digital ED 300mm F4.0 PRO Kąt widzenia będzie trochę mniejszy |
SYSTEM EKSPOZYCJI |
Tryby Program auto Priorytet przysłony Priorytet czasu migawki Manualny Czas B Czas Film HDR Mój tryb Fotografowanie wg ustawień własnych Tryb użytkownika 1 Tryb użytkownika 2 Korekta ekspozycji +/- 5 EV (1, 1/2, 1/3 kroku) Uwaga: Monitor i wyświetlacz w EVF wyłącznie do ±3 EV. Bracketing ekspozycji 2 / 3 / 5 klatek (+/- 1/3, 2/3, 1 krok EV) 7 klatek (+/- 1/3, 1/2, 2/3 kroku EV) ISO bracketing 3 kadry (1/3, 1/2, 1 krok EV) Blokada AE Tak Mój tryb 4 zapisywanie ustawień Funkcja wzbogacania Digital Shift (możliwość jednoczesnej kompensacji w pionie i poziomie) Technologia kompensacji cienia Skanowanie migotania: Dostępny w trybach M, S, w trybie cichym (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) Funkcja Bracketing dla HDR (Zakresu dynamicznego) 3 / 5 klatek (+/- 2 / 3 kroki EV) 7 klatek (+/- 2 kroki EV) |
WIELOKROTNA EKSPOZYCJA |
Maks. liczba kadrów 2 kadry (fotografowanie) 3 kadry (edytowanie) Automatyczna kontrola wzmocnienia Tak Pomoc w kadrowaniu Live Preview (Cyfrowy podgląd obrazu na żywo) |
POMIAR ŚWIATŁA |
Metoda Pomiar ekspozycji TTL przy całkowicie otwartej przysłonie Strefy 324 strefy Wielopolowy system pomiaru Zakres detekcji -2 - 20 EV (17mm f2.8, ISO 100) Tryby Pomiar ekspozycji typu ESP Punktowy pomiar ekspozycji Ciemne obszary Centralnie ważony pomiar ekspozycji Jasne obszary |
FILTR ARTYSTYCZNY |
Tryby Kolorowe elementy* Vintage Akwarela Podkreślone krawędzie Delikatna Sepia Dramatyczna tonacja Cross Process Diorama Fotografia otworkowa Ziarnisty film Tonowanie światła Jasny i lekki kolor Zmiękczenie ostrości Pop Art Bleach Bypass Instant Film Odmiana / Efekt Dostępne Bracketing filtrów artystycznych Wybór Filtrów Artystycznych |
CZUŁOŚĆ |
Auto (możliwość dostosowania, domyślna niska wartość ISO - 6400) Manualny ISO LOW - 25600 Zmiana ISO co 1/3 EV oraz co 1 EV |
MIGAWKA |
Typ migawki Skomputeryzowana migawka szczelinowa Samowyzwalacz 2 s / 12 s / Definiowalne Wytrzymałość 200.000 zdjęć |
CZASY OTWARCIA MIGAWKI |
Zakres czasów otwarcia migawki 1/8000 - 60 s (w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV) Tryb B Do 30 minut (wybór najdłuższego czasu w menu), domyślnie: 8 minut) Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości Typ migawki Elektroniczna migawka Czas otwarcia migawki 1/8000 - 60 s Opóźnienie startu 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15. 30 s Rozdzielczość JPEG: 8160 x 6120 / 5760 x 4320 RAW: 10368 x 7776 Odpowiednik matrycy o rozdzielczości 50 megapikseli lub 25 megapikseli (8 zdjęć połączonych w jeden plik w formacie JPEG z wykorzystaniem technologii stabilizacji matrycy) Dostępne w trybach P/A/S/M Tryb Antywstrząsowy Typ migawki Elektroniczna migawka z pierwszą kurtyną Czas otwarcia migawki 1/320* - 60 s Opóźnienie startu 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15, 30 s * Dla prędkości powyżej 1/320s automatycznie wybierana jest migawka mechaniczna Tryb Cichy Typ migawki Elektroniczna migawka Czas otwarcia migawki 1/32000 - 60 s Opóźnienie startu 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15. 30 s Skanowanie migotania Zdjęcia 1/7634 - 1/50 s Sekwencje wideo 1/250 - 1/30 s * * Ograniczenie powyżej 30 kl./s |
BALANS BIELI |
System automatycznego balansu bieli Zaawansowany system detekcji z sensorem Live MOS Manualny balans bieli (typu One-Touch) Tak Bracketing balansu bieli 3 kadry / +/- 2, 4, 6 kroków zmiany jednostki mired Jednodotykowe ustawianie balansu bieli możliwość zarejestrowania 4 ustawień użytkownika Balans bieli użytkownika Możliwość zapisania 1 ustawienia w przypadku temperatury podanej w Kelvinach (2000K - 14000K) Zaprogramowane wartości Tryb podwodny Cień Światło żarówek Światło jarzeniowe 1 Słoneczny dzień Lampa błyskowa Zachmurzone niebo Regulacja automatycznego błysku Wyłączony / Auto Balans bieli / Lampa błyskowa Zachowaj ciepłą kolorystykę Włączony / Wyłączony |
ZDJĘCIA SERYJNE |
Prędkość (H) około 15 klatek na sekundę Maks. liczba kadrów: RAW 102 / JPG (LN): 134 Prędkość (L) 10 klatek na sekundę Maks. liczba kadrów: RAW 321 / JPG (LN): Do pojemności karty pamięci Tryb Cichy Prędkość (H) około 60 klatek na sekundę Maks. liczba kadrów: RAW 48 / JPG (LN): 48 Prędkość (L) około 18 klatek na sekundę Maks. liczba kadrów: RAW 77 / JPG (LN): 105 Tryb Pro Capture Prędkość (H) około 60 klatek na sekundę Prędkość (L) około 18 klatek na sekundę Liczba klatek przed zwolnieniem migawki 0 - 35 klatek (nagrywanie przez zwolnienie spustu do połowy, przed całkowitym zwolnieniem) Limiter liczby klatek 1 - 99 klatek / wył. (brak ograniczenia liczby klatek) (w tym liczba klatek przed zwolnieniem migawki) Warunki Karta pamięci: TOSHIBA SDHC UHS-II R95 W90 EXCERIA™ W przypadku korzystania z M.Zuiko Digital ED 12-40mm f2.8 Pro Na maksymalną prędkość fotografowania sekwencyjnego wpływa wiele czynników, w tym rodzaj zastosowanego obiektywu, warunki oświetleniowe, przysłona, czas naświetlania i wartość ISO. Przy czułości ISO 8000 lub większej, maksymalna szybkość fotografowania wynosi 30 kl./s. Faktyczna prędkość rejestrowania może być niższa od ustawionej o kilka klatek na sekundę Wartości ISO 2000 lub większe mogą wpływać na szybkość działania aparatu podczas stosowania funkcji ISO Bracketing. |
PRZETWARZANIE OBRAZU |
Przestrzeń barwowa sRGB / AdobeRGB Ostrość + Kontrast 5 poziomów Kontrast 5 poziomów Nasycenie 5 poziomów Filtr czarno-biały Żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony Tonacja czarno-biała Sepia, Niebieski, Purpurowy lub Zielony w trybie zdjęć czarno-białych Tryb obrazu Naturalny Portret Filtr artystyczny Jednokolorowy i-Enhance Żywe Wyciszony Gradacja odcieni 4 poziomy (auto, tryb jasnej tonacji, normalny, tryb ciemnej tonacji) Procesor TruePic VIII Bracketing filtrów artystycznych Dostępne Efekt telekonwertera 2 x Korygowanie zniekształceń rybiego oka Dostępne podczas fotografowania z użyciem obiektywu M.Zuiko Digital ED 8 mm F1.8 Fisheye PRO 3 poziomy dostosowania zakresu pola widzenia Korekcja włączona automatycznie podczas stosowania podwodnych trybów fotografowania, dostępna (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) |
WBUDOWANA LAMPA BŁYSKOWA |
Tryby Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64) AUTO Manualny Błysk dopełniający TTL-Auto Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu Redukcja efektu czerwonych oczu Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku) Typ Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie) Korekta błysku +/- 3 EV / 1/3, 1/2, 1 krok EV Liczba przewodnia 12.9 (ISO 200) Czas synchronizacji błysku 1/250 s |
STEROWANIE ZEWNĘTRZNĄ LAMPĄ BŁYSKOWĄ |
Czas synchronizacji błysku 1/250 s / 1/8000 s (Tryb Super FP) Typ TTL AUTO, AUTO, MANUAL, FP TTL AUTO, FP MANUAL Tryby Manualny Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania Auto Błysk dopełniający w wybranych lampach błyskowych Redukcja efektu czerwonych oczu Intensywność +/- 3 EV (1/3, 1/2, 1 krok EV) Uwaga: Niektóre funkcje są dostępne tylko podczas korzystania z zewnętrznej lampy błyskowej. |
BEZPRZEWODOWA KONTROLA BŁYSKU |
Liczba kanałów 4 kanały Kompatybilna zewnętrzna lampa błyskowa FL‑36R, FL‑50R, FL‑300R, FL‑600R, FL‑700WR, FL‑900R Metoda sterowania Wyzwalane i sterowane znajdującą się w komplecie lampą błyskową Ustawienie grup 4 grupy Dostępne w przypadku współpracy z aparatami kompatybilnymi z bezprzewodowym (RC) systemem oświetlenia błyskowego Olympus. |
MONITOR |
Typ monitora LCD odchylany pod wieloma kątami - Panel dotykowy Rozmiar monitora 7,6 cm / 3,0'' (3:2) Rozdzielczość 1.037 tysięcy punktów Regulacja jasności +/- 7 poziomów Balans kolorów +/- 7 poziomów Żywa kolorystyka (domyślnie) / Naturalne barwy Dotykowe funkcje sterowania Filtr artystyczny Powiększanie obszaru AF Powiększenie Wybór obszaru AF Połączenie Wifi Super Panel Kontrolny Zwalnianie migawki Tryb fotografowania Programy tematyczne Przesuwanie kadrów do przodu / do tyłu Przewodnik Live Guide Odtwarzanie w powiększeniu |
WSKAŹNIK POZIOMU |
Detekcja 2-osiowy Wyświetlacz Tylny monitor oraz wizjer |
SUPER PANEL KONTROLNY |
Wyświetlane informacje Tryb ostrości Powiadamianie o AEL Detekcja twarzy Liczba zdjęć, jakie można zapisać Tryb pomiaru ekspozycji Gradacja odcieni Tryb ekspozycji Podgląd poziomu ekspozycji Balans bieli Wartość korekty mocy błysku Przestrzeń barwowa Wartość korekty balansu bieli Tryb zapisu Wskaźnik baterii Wartość korekty ostrości konturów Wartość korekty kontrastu Wartość korekty nasycenia barw Czas otwarcia migawki Wartość przysłony Wskaźnik korekty ekspozycji ISO Funkcja Auto Bracketing Ramka AF Tryb lampy błyskowej Redukcja zakłóceń Histogram Ostrzeżenie o wewnętrznej temperaturze Tryb przesuwu kadrów |
FORMATY ZAPISU |
RAW 12 bit RAW & JPEG Tak równoległy zapis JPEG Tak Współczynnik proporcji 4:3 / 3:2 / 16:9 / 6:6 / 3:4 MPO (3D) Tak |
ROZMIAR OBRAZU |
RAW 5184 x 3888 skompresowany 5184 x 3888 Fine (kompresja: 1/4) |
REJESTROWANIE ZDJĘĆ |
EXIF 2.3 DCF Tak RAW Tak Ustawienia dla dwóch kart SD Standard, przełączanie automatyczne, podwójne — niezależne, podwójne — takie same W przypadku korzystania z dwóch kart istnieje możliwość wyboru karty, na której mają być zapisane dane, oraz karty przeznaczonej tylko do odczytu. |
REJESTROWANIE SEKWENCJI WIDEO |
Format zapisu MOV(MPEG‑4AVC/H.264), AVI(Motion JPEG) Tryb obrazu Flat, OM-Log400 (sprawdź kompatybilność) Kodowanie czasu Rec run / Free run Z opuszczeniem klatki / Bez opuszczania klatki Tryb stabilizacji obrazu Tak Przesunięcie sensora M-IS1 (Stabilizacja przez przesunięcie sensora i stabilizacja elektroniczna z wielowymiarową stabilizacją obrazu) M-IS2 (Stabilizacja przez przesunięcie sensora z wielowymiarową stabilizacją obrazu) Film w jakości 4K 4096 x 2160 (C4K) / 24p / IPB (około 237 Mb/s) 3840 x 2160 (4K) / 30p, 25p, 24p / IPB (około 102 Mb/s) Jakość filmu HD Full HD 1920 x 1080 (16:9) / 30p, 25p, 24p / ALL-I (A-I), IPB (SF, F, N) (MOV) Full HD 1920 x 1080 (16:9) / 60p, 50p / IPB (SF, F, N) (MOV) HD 1280 x 720 (16:9) / 60p, 50p, 30p, 25p, 24p / ALL-I (A-I), IPB (SF, F, N) (MOV) ALL-I: ~ 202 Mbps FullHD IPB (SF: ~52Mbps, F: ~30Mbps) HD IPB (SF: ~26Mbps, F: ~14Mbps, N: ~10Mbps) HD 1280 x 720 (16:9) / 30p (MOV) Jakość filmu 640 x 480 / 30p (AVI Motion JPEG®) Maksymalny czas nagrywania 29 min (MOV) 14 min (SD) / 7 min (HD) (AVI Motion JPEG®)* Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) 2 GB (Motion-JPEG) Tryby ekspozycji Priorytet czasu migawki Priorytet przysłony Manualny Program auto * Częstotliwość klatek może być niższa w przypadku korzystania z Filtrów Artystycznych Do nagrywania filmów rekomendowane karty SD Class 10 lub wyższe. Do nagrywania filmów ALL-I rekomendowane są kable UHS-II lub UHS-I U3 |
DODATKI FILMOWE |
Poklatkowy 4k, 1080p, 720p (AVI Motion JPEG®) W przyśpieszonym tempie Tak W zwolnionym tempie Tak Klipy filmowe 1, 2, 4, 8 s (Możliwość przedłużenia do 16s poprzez naciśnięcie przycisku nagrywane przed końcem klipu) Efekty filmowania Pojedynczy efekt echa Stary Film Wielokrotny efekt echa Jednoprzyciskowy telekonwerter Wygaszanie efektu artystycznego Filtr artystyczny Fotografia otworkowa Jasny i lekki kolor Ziarnisty film Podkreślone krawędzie Tonowanie światła Cross Process Bleach Bypass Kolorowe elementy* Vintage Diorama Dramatyczna tonacja Zmiękczenie ostrości Pop Art Delikatna Sepia * 18 kolorów do wyboru Częstotliwość klatek ograniczona do 30 kl/s lub mniejszej Podgląd na żywo HDMI Tak (GUI* wyświetlany jest tylko na podłączonym urządzeniu i bez podświetlenia ostrości) * W przypadku nagrywanie na zewnętrznych nośnikach, GUI może zostać ukryty przy następujących warunkach: Typ filmu: YCbCr 4:2:2 / Częstotliwość klatek: jak w ustawieniach / Dźwięk: nie Skanowanie migotania Dostępny w trybie M (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) |
SYSTEM ZAPISU DŹWIĘKU |
Wbudowany mikrofon Stereo Format zapisu Stereo PCM/16bit, 48kHz, Format Wave Base Klip filmowy 30 s Głośnik Tak Funkcje mikrofonu Głośność nagrywania Redukcja szumu wiatru Audio Dubbing Ograniczenie głośności Łączenie z rekorderami Olympus PCM Funkcje Klaps Filmowy / Synchronizowane nagranie audio - nagranie wideo Kompatybilny z: LS‑100 |
PRZEGLĄDANIE ZDJĘĆ |
Tryby Film Przeglądarka świetlna Pokaz slajdów Zoom Kalendarz Filmy Indeks Pojedyncze Automatyczne obracanie obrazu Tak Histogram w trybie odtwarzania Tak Informacje o fotografowaniu Wyłączony / Włączony Ostrzeżenie - zbyt jasne/ciemne obszary Tak |
KASOWANIE / OCHRONA / FUNKCJA KOPIOWANIA |
Tryby kasowania Pojedyncze, wszystkie, wybrane Ochrona zdjęcia Pojedynczy kadr, Wybrane kadry, Wszystkie kadry, Wyłączenie ochrony (Pojedynczych/Wszystkich kadrów) |
EDYCJA OBRAZU |
Funkcje edycyjne Korekcja jasności Edycja danych RAW Redukcja efektu czerwonych oczu Sepia Czarno-białe Kompensacja cienia Korekcja balansu kolorów Zmiana rozmiaru Korekta nasycenia Współczynnik proporcji e-portret Kadrowanie |
MENU |
Różne wersje językowe menu angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski |
PERSONALIZACJA USTAWIEŃ |
Przycisk Fn Tak Mój tryb Możliwość zapisania czterech ustawień (Może być przypisane do pokrętła trybów.) Przywracanie ustawień fabrycznych Pełny / Podstawowy Programowalny przycisk Tak |
INTERFEJS |
Nośnik Karta pamięci SD (obsługa kart SDHC, SDXC, UHS-I, UHS-II) Do nagrywania filmów rekomendowane karty SD Class 10 lub wyższe. Do filmów 4K, C4K i ALL-I zalecana jest karta typu UHS-II lub UHS-I U3. Gniazdo 1: zgodne z UHS-I, II; Gniazdo 2: zgodne z UHS-I HDMI™ Tak Mikrozłącze (Typ D) * Interfejs komunikacyjny USB 2.0 High-Speed Tak USB 3 Typ C Bezprzewodowe połączenie Wi-Fi * "HDMI", logo HDMI oraz "High-Definition Multimedia Interface" są znakami handlowymi lub zarejestrowanymi znakami handlowymi HDMI Licensing LLC. Tethered control Tak Złącze mikrofonowe 3.5 ø mm mini-jack Złącze słuchawkowe 3.5 ø mm mini-jack |
FUNKCJE WI-FI |
Łatwe połączenie Kod QR Bezprzewodowe fotografowanie Samowyzwalacz Tryb B Dotykowy AF & migawka Tryby ekspozycji P/A/S/M Live Preview (Cyfrowy podgląd obrazu na żywo) Wyłączony Live Composite Krótki film Nagrywanie filmów Zoom Podgląd |
ZASILANIE |
Bateria BLH‑1 Bateria litowo-jonowa Tryb Uśpienia Możliwość wyboru 1, 3, 5, 10 minut lub wyłączenie funkcji Wejście zasilacza AC‑5 Żywotność baterii Rejestrowanie obrazów 440 zdjęć (przy zastosowaniu BLH‑1 i karty Toshiba Exceria SDHC UHS‑I z włączoną IS, bez zamontowanej lampy błyskowej; zgodnie ze standardami testowymi CIPA). 950 zdjęć (przy zastosowaniu trybu quick sleep; zgodnie z procedurami testowymi Olympus bazującymi na standardach testowych CIPA). Nagrywanie filmów 90 min (standardowe warunki JEITA) 150 min (kiedy używany jest zoom oraz inne funkcje operacyjne) |
ŚRODOWISKO |
Temperatura -10 - 40°C Temperatura pracy / -20 - 60°C temperatura przechowywania Wilgotność 30 - 90% Wilgotność / 10 - 90% Zakres wilgotności, w jakiej można przechowywać produkt |
WYMIARY |
Szerokość 134,1 mm Wysokość 90,9 mm Głębokość 68,9 mm Waga 574 g (zawiera baterię i kartę pamięci) 498 g (sam korpus) |