Olympus OM-D E-M5 Mark III srebrny + obiektyw 12‑200mm f/3.5‑6.3
Olympus OM-D E-M5 Mark III Srebrny + OBIEKTYW 12‑200MM F/3.5‑6.3
Uwolnij się od ograniczeń
Najnowsza odsłona modelu E-M5 została wyposażona we wszystkie innowacyjne technologie Olympus, dzięki czemu dostajesz niezwykle lekki i kompaktowy bezlusterkowiec, dedykowany wszystkim entuzjastom fotografii oraz użytkownikom, którzy chcą ciągle doskonalić swoje umiejętności. Korpus aparatu został uszczelniony, co zapewnia dobrą ochronę przed zachlapaniem i kurzem. Dokładny autofokus, nagrywanie filmów w 4K, stabilizacja i bogactwo funkcji dodatkowych sprawią, że E-M5 poradzi sobie w każdej sytuacji. Z tym wyjątkowo lekkim apartem uwolnisz się od ciężkiego sprzętu, zyskując o wiele więcej możliwości, niż daje Ci fotografowanie nawet najbardziej zaawansowanym smartfonem. Dołączony do zestawu obiektyw Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12-200 mm f/3.5-6.3 jest w pełni uniwersalny, pozwalając na wykonanie fotografii szerokiej panoramu, jak i gigantycznego zblżenia na detale.
Wysoka jakość obrazu w każdych warunkach
Podzespoły aparatu OM-D E-M5 Mark III zostały zminiaturyzowane w taki sposób, aby korpus był najmniejszy, najlżejszy i najbardziej kompaktowy w swojej klasie. Korpus został wyposażony w matrycę Live MOS 20,4 Mpix, wydajny procesor odpowiadający za przetwarzanie obrazu TruePic VIII (ten sam, który znajduje się w topowym OM-D E-M1 Mark II) oraz zupełnie nową 5. osiową stabilizację obrazu. Ulepszone algorytmy przetwarzania obrazu wpływają na zmniejszenie poziomu szumów na wyższych ustawieniach ISO, a do tego ograniczają niekorzystne zniekształcenia na krawędziach kadru.
Odporny w każdych warunkach
Aparat E-M5 Mark III jest odporny na pył, kurz, mróz oraz zachlapania, więc sprawdzi się w nieprzewidywalnych warunkach pogodowych. Specjalny filtr ultradźwiękowy SSWF (Super Sonic Wave Filter) szybko usuwa zabrudzenia z matrycy, wibrując z niesłychaną prędkością 30 tysięcy drgań na sekundę podczas włączania aparatu. Gumowy element na obudowie został umieszczony pod kciukiem, co zwiększa ergonomię i zapewnia lepszy chwyt.
Szybki i dokładny autofokus
Podobnie jak topowy model OM-D E-M1 nowy E-M5 Mark III został wyposażony w sprawdzony 121. punktowy, krzyżowy system AF z detekcją fazy na matrycy. Dzięki temu aparat błyskawicznie ustawia ostrość, nawet w przypadku korzystania z obiektywów o dużym otworze przysłony. Ulepszony algorytm doskonale radzi sobie ze zmianą ostrości, kiedy fotografowane obiekty znajdują się w różnej odległości od obiektywu. E-M5 Mark III umożliwia fotografowanie z prędkością do 10 kl/s. w trybie śledzenia AF/AE, co pozwala na zatrzymanie w kadrze obiektów w ruchu, np. podczas dynamicznych wydarzeń sportowych. Zastosowany mechanizm Movie & Still Compatible sprawia, że aparat z obiektywem M. Zuiko ustawia ostrość niemal bezgłośnie.
Wbudowana 5. osiowa stabilizacja obrazu
Olympus E-M5 Mark III osiąga skuteczność stabilizacji aż do 5,5 EV, a w przypadku współpracy wbudowanej stabilizacji ze stabilizacją znajdującą się w obiektywach, dochodzi nawet do 6,5 EV. Oznacza to przede wszystkim wyraźne, nieporuszone zdjęcia w trudnych warunkach oświetleniowych, w nocy i ciemnych pomieszczeniach. Weź aparat ze sobą na nocny spacer albo do klubu i nie martw się o rezultat, za każdym razem będzie oszałamiający.
Bogaty wybór zaawansowanych funkcji
System AF z detekcją fazy działa również podczas kręcenia filmów w jakości 4K 30p. Korzystanie z wbudowanej stabilizacji pozwoli Ci filmować bez używania ciężkiego dodatkowego sprzętu. Aparat Olympus E-M5 Mark III jest więc idealnym rozwiązaniem dla filmowców podróżników, którzy nie chcą bądź nie mogą brać w plener dużej ilości wyposażenia dodatkowego. Ponadto do dyspozycji masz takie przydatne funkcje jak Live Composite, przeciwdziałająca prześwietleniom ujęć, Pro Capture, umożliwiający łapanie trudnych do uchwycenia momentów czy Focus bracketing oraz Focus Stacking.
Zestaw zawiera:
- M.Zuiko Digital ED 12‑200mm F3.5‑6.3
- Korpus (Srebrny)
- FL‑LM3 Lampa błyskowa
- BLS‑50 Bateria litowo-jonowa
- BCS‑5 Ładowarka
- Pasek na ramię
- Zakrywka mocowania obiektywu w korpusie Mikro Cztery Trzecie (BC‑2)
- Instrukcja obsługi
- Karta gwarancyjna
- CB‑USB12 Kabel USB
Cechy
- Typ matrycy:
- Live MOS
- Rozmiar matrycy:
- 4/3''
- Rozdzielczość obrazu:
- 20 megapixeli
- Rozdzielczość video:
- 4K
Typ | Mocowanie obiektywu Micro Four Thirds |
Sensor | Typ 4/3'' Sensor Live MOS
Efektywna liczba pikseli 20,4 megapiksela Układ filtru Filtr barw podstawowych (RGB) Współczynnik proporcji i obszar 4:3 / 17,3 x 13,0 mm Pełna rozdzielczość 21,8 megapiksela |
Procesor | Typ TruePic VIII |
Filtr | Filtr Filtr zabezpieczający przed kurzem Filtr ultradźwiękowy |
Celownik | Typ Wizjer elektroniczny
Liczba pikseli 2,360 tysięcy punktów Regulacja dioptrii Tak -4,0 - +2,0 dioptrii / wbudowany Pole widzenia około 100% Powiększenie Maks. 1,37 x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii (zależnie od wybranego stylu wizjera) Punkt oka 27 mm przy -1 dioptrii od soczewki wizjera Styl możliwość wyboru trzech stylów Wyświetlane informacje Wartość przysłony Czas otwarcia migawki Ramka AF (nakładana na obraz) symbol potwierdzający AF Blokada AF Funkcja Auto Bracketing wskaźnik stanu baterii Wskaźnik korekty ekspozycji Wartość korekty ekspozycji Wskaźnik poziomu ekspozycji Tryb ekspozycji Lampa błyskowa Tryb błysku FP tryb uaktywnienia IS (stabilizacji obrazu) Tryb pomiaru ekspozycji Liczba zapisanych zdjęć sekwencyjnych Balans bieli Wskaźnik poziomu Prześwietlone i niedoświetlone obszary Live Pre-view (podgląd na żywo w czasie rzeczywistym) Histogram |
Live Preview (Cyfrowy podgląd obrazu na żywo) | Wyświetlane informacje: Przysłona Czas otwarcia migawki Funkcja Auto Bracketing Blokada AE Tryb ostrości Tryb fotografowania wskaźnik stanu baterii tryb uaktywnienia IS (stabilizacji obrazu) Tryb rozpoznawania twarzy / oka Tryb zapisu ISO Tryb zdjęć seryjnych Balans bieli Tryb pomiaru ekspozycji Wartość korekty ekspozycji wyświetlanie ramki AF symbol potwierdzający AF Informacje o fotografowaniu Obszar pomiaru punktowego Super FP Status lampy błyskowej Stan panela dotykowego Długość ogniskowej Tryb lampy błyskowej Histogram Wskaźnik poziomu Prześwietlone i niedoświetlone obszary Peaking ostrości Liczba zdjęć, jaką można zapisać Definiowalne Detekcja twarzy Intensywność błysku Wi-Fi |
Stabilizator obrazu | Typ Przesunięcie sensora
Tryby Pięciowymiarowa automatyczna, pozioma lub pionowa aktywacja Efektywny zakres kompensacji Do 6,5 stopni EV (Stabilizacja obrazu) Do 5,5 stopni EV Zgodność ze standardem CIPA Stabilizacja podglądu na żywo Tak Priorytet IS obiektywu Dostępne |
System ustawiania ostrości | Metoda System różnicy detekcji fazowych TTL, system detekcji kontrastu (gdy używany jest obiektyw niekompatybilny z szybkim AF opartym na detekcji kontrastu, działa to jako wspomaganie MF)
Blokada AF Tak; Zablokowanie po naciśnięciu do połowy spustu migawki w trybie pojedynczego AF, przycisk blokady AE/AF (możliwość przystosowania) Tryby Manualne ustawianie ostrości Pojedynczy AF Ciągły AF Wstępne ustawienia MF Śledzenie AF Stacking Wspomaganie AF Tak |
System ekspozycji | System ekspozycji - Tryby: Program auto Priorytet przysłony Priorytet czasu migawki Manualny Czas B Czas Film HDR Fotografowanie wg ustawień własnych
Korekta ekspozycji +/- 5 EV (1, 1/2, 1/3 kroku) Bracketing ekspozycji 2 / 3 / 5 klatek (+/- 1/3, 2/3, 1 krok EV) 7 klatek (+/- 1/3, 1/2, 2/3 kroku EV) ISO bracketing 3 kadry (1/3, 1/2, 1 krok EV) Blokada AE Tak Mój tryb 3 zapisywanie ustawień Technologia kompensacji cienia Skanowanie migotania: Dostępny w trybach M, S, w trybie cichym (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) Funkcja Bracketing dla HDR (Zakresu dynamicznego) 3 / 5 klatek (+/- 2 / 3 kroki EV) 7 klatek (+/- 2 kroki EV) |
Wielokrotna ekspozycja | Maks. liczba kadrów 2 kadry (fotografowanie) 3 kadry (edytowanie)
Automatyczna kontrola wzmocnienia Tak Pomoc w kadrowaniu Live Preview (Cyfrowy podgląd obrazu na żywo) |
Pomiar światła | Pomiar światła Metoda Pomiar ekspozycji TTL przy całkowicie otwartej przysłonie
Strefy 324 strefy Wielopolowy system pomiaru Zakres detekcji -2 - 20 EV (17mm f2.8, ISO 100) Tryby Pomiar ekspozycji typu ESP Punktowy pomiar ekspozycji Centralnie ważony pomiar ekspozycji Jasne obszary Ciemne obszary |
Filtr artystyczny | Tryby Pop Art Zmiękczenie ostrości Jasny i lekki kolor Tonowanie światła Ziarnisty film Fotografia otworkowa Diorama Cross Process Dramatyczna tonacja Delikatna Sepia Podkreślone krawędzie Akwarela Vintage Kolorowe elementy Bleach Bypass Instant Film
Odmiana / Efekt Dostępne Bracketing filtrów artystycznych Wybór Filtrów Artystycznych |
Migawka | Typ migawki Skomputeryzowana migawka szczelinowa
Samowyzwalacz 2 s / 12 s / Definiowalne |
Czasy otwarcia migawki | Zakres czasów otwarcia migawki 1/8000 - 60 s (w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV)
Tryb B Do 30 minut (wybór najdłuższego czasu w menu), domyślnie: 8 minut) Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości Typ migawki Elektroniczna migawka Czas otwarcia migawki 1/8000 - 60 s Opóźnienie startu 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15. 30 s Rozdzielczość JPEG: 8160 x 6120 / 5760 x 4320 RAW: 10368 x 7776 Odpowiednik matrycy o rozdzielczości 50 megapikseli lub 25 megapikseli (8 zdjęć połączonych w jeden plik w formacie JPEG z wykorzystaniem technologii stabilizacji matrycy) Dostępne w trybach P/A/S/M Ady edytować pliki na komputerze, musisz zainstalować oprogramowanie Olympus Workspace. Tryb Antywstrząsowy Typ migawki Elektroniczna migawka z pierwszą kurtyną Czas otwarcia migawki 1/320 - 60 s Opóźnienie startu 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15, 30 s Typ migawki Elektroniczna migawka Czas otwarcia migawki 1/32000 - 60 s Opóźnienie startu 0, 1/8, 1/4, 1/2, 1, 2, 4, 8, 15. 30 s Skanowanie migotania Zdjęcia 1/7634 - 1/50 s Sekwencje wideo 1/250 - 1/30 s |
Balans bieli | System automatycznego balansu bieli Zaawansowany system detekcji z sensorem Live MOS
Manualny balans bieli (typu One-Touch) Tak Bracketing balansu bieli 3 kadry / +/- 2, 4, 6 kroków zmiany jednostki mired Jednodotykowe ustawianie balansu bieli możliwość zarejestrowania 4 ustawień użytkownika Balans bieli użytkownika Możliwość zapisania ustawienia w przypadku temperatury podanej w Kelvinach (2000K - 14000K) Zaprogramowane wartości: Światło żarówek Światło jarzeniowe Słoneczny dzień Lampa błyskowa Zachmurzone niebo Cień Tryb podwodny Zachowaj ciepłą kolorystykę Włączony / Wyłączony |
Przetwarzanie obrazu | Przestrzeń barwowa sRGB / AdobeRGB
Ostrość + Kontrast 5 poziomów Kontrast 5 poziomów Nasycenie 5 poziomów Filtr czarno-biały Żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony Tonacja czarno-biała Sepia, Niebieski, Purpurowy lub Zielony w trybie zdjęć czarno-białych Gradacja odcieni 4 poziomy (auto, tryb jasnej tonacji, normalny, tryb ciemnej tonacji) Procesor TruePic VIII Bracketing filtrów artystycznych Dostępne Efekt telekonwertera 2 x Korygowanie zniekształceń rybiego oka Dostępne podczas fotografowania z użyciem obiektywu M.Zuiko Digital ED 8 mm F1.8 Fisheye PRO 3 poziomy dostosowania zakresu pola widzenia Korekcja włączona automatycznie podczas stosowania podwodnych trybów fotografowania, dostępna (możliwość potwierdzenia w trybie Live View) |
Lampa błyskowa | Typ Dołączana lampa błyskowa z możliwością odbicia światła (w zestawie)
Tryby AUTO Manualny Manualny (Pełna, 1/4, 1/16, 1/64) Redukcja efektu czerwonych oczu Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania, z redukcją efektu czerwonych oczu Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania Synchronizacja błysku z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki Błysk dopełniający Wyłączenie lampy błyskowej (Brak błysku) TTL-Auto Korekta błysku +/- 3 EV / 1/3, 1/2, 1 krok EV Liczba przewodnia 12.9 (ISO 200) Czas synchronizacji błysku 1/250 s |
Bezprzewodowa kontrola błysku | Liczba kanałów 4 kanały
Kompatybilna zewnętrzna lampa błyskowa FL‑36R, FL‑50R, FL‑300R, FL‑600R, FL‑700WR, FL‑900R Metoda sterowania Wyzwalane i sterowane znajdującą się w komplecie lampą błyskową Ustawienie grup 4 grupy Dostępne w przypadku współpracy z aparatami kompatybilnymi z bezprzewodowym (RC) systemem oświetlenia błyskowego Olympus. Zdalne sterowanie Tak |
Monitor | Typ monitora LCD odchylany pod wieloma kątami - Panel dotykowy
Rozmiar monitora 7,6 cm / 3,0'' (3:2) Rozdzielczość 1037 tysięcy punktów Regulacja jasności +/- 7 poziomów Balans kolorów +/- 7 poziomów Żywa kolorystyka (domyślnie) / Naturalne barwy Dotykowe funkcje sterowania Powiększanie obszaru AF Wybór obszaru AF Filtr artystyczny Powiększenie Odtwarzanie w powiększeniu Przesuwanie kadrów do przodu / do tyłu Przewodnik Live Guide Programy tematyczne Tryb fotografowania Zwalnianie migawki Super Panel Kontrolny Połączenie Wi-Fi |
Formaty zapisu | RAW 12 bit
RAW & JPEG Tak równoległy zapis JPEG Tak Współczynnik proporcji 4:3 / 3:2 / 16:9 / 6:6 / 3:4 |
Rozmiar obrazu | RAW 5184 x 3888 skompresowany 5184 x 3888 Fine (kompresja: 1/4) |
Rejestrowanie zdjęć | EXIF 2.3
DCF Tak RAW Tak |
Rejestrowanie sekwencji wideo | Format zapisu MOV(MPEG‑4AVC/H.264)
Tryb obrazu Flat Kodowanie czasu Rec run / Free run Z opuszczeniem klatki / Bez opuszczania klatki Tryb stabilizacji obrazu Tak Przesunięcie sensora M-IS1 (Stabilizacja przez przesunięcie sensora i stabilizacja elektroniczna z wielowymiarową stabilizacją obrazu) M-IS2 (Stabilizacja przez przesunięcie sensora z wielowymiarową stabilizacją obrazu) Film w jakości 4K 4096 x 2160 (C4K) / 24p / IPB (około 237 Mb/s) 3840 x 2160 (4K) / 30p, 25p, 24p / IPB (około 102 Mb/s) Jakość filmu HD Full HD 1920 x 1080 (16:9) / 30p, 25p, 24p / ALL-I (A-I), IPB (SF, F, N) (MOV) Full HD 1920 x 1080 (16:9) / 60p, 50p / IPB (SF, F, N) (MOV) HD 1280 x 720 (16:9) / 60p, 50p, 30p, 25p, 24p / ALL-I (A-I), IPB (SF, F, N) (MOV) ALL-I: ~ 202 Mbps FullHD IPB (SF: ~52Mbps, F: ~30Mbps) HD IPB (SF: ~26Mbps, F: ~14Mbps, N: ~10Mbps) Maksymalny czas nagrywania 29 min (MOV) Maks. rozmiar pliku 4 GB (AVCHD) Tryby ekspozycji Priorytet przysłony Manualny Program auto Priorytet czasu migawki |
System zapisu dźwięku | Wbudowany mikrofon Stereo
Format zapisu Wysoka jakość nagrywanego dźwięku (liniowe stereo PCM/24 bit, częstotliwość próbkowania 96 kHz) Stereo PCM/16bit, 48kHz, Format Wave Base Klip filmowy 30 s Głośnik Tak Funkcje mikrofonu Redukcja szumu wiatru Głośność nagrywania Ograniczenie głośności Audio Dubbing |
Edycja obrazu | Funkcje edycyjne: Edycja danych RAW Redukcja efektu czerwonych oczu Sepia Czarno-białe Zmiana rozmiaru Korekta nasycenia Korekcja jasności Korekcja balansu kolorów Kompensacja cienia Kadrowanie e-portret Współczynnik proporcji |
Menu | Różne wersje językowe menu: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, rosyjski, czeski, niderlandzki, duński, polski, portugalski, szwedzki, norweski, fiński, chorwacki, słoweński, węgierski, grecki, słowacki, turecki, łotewski, estoński, litewski, ukraiński, serbski |
Interfejs |
Nośnik Karta pamięci SD (obsługa kart SDHC, SDXC, UHS-I, UHS-II) Do nagrywania filmów rekomendowane karty SD Class 10 lub wyższe. Do filmów 4K, C4K i ALL-I zalecana jest karta typu UHS-II lub UHS-I U3. HDMI™ Tak Mikrozłącze (Typ D) Interfejs komunikacyjny USB 2.0 High-Speed Tak Bezprzewodowe połączenie Wi-Fi Bluetooth® "HDMI", logo HDMI oraz "High-Definition Multimedia Interface" są znakami handlowymi lub zarejestrowanymi znakami handlowymi HDMI Licensing LLC. Gorąca stopka Tak Metoda komunikacji Bluetooth® Wersja 4.2 BLE Złącze mikrofonowe 3.5 ø mm mini-jack |
Funkcje Wi-Fi | Łatwe połączenie Kod QR
Bezprzewodowe fotografowanie: Live Preview (Cyfrowy podgląd obrazu na żywo) Wyłączony Podgląd Samowyzwalacz Dotykowy AF & migawka Tryby ekspozycji P/A/S/M Tryb B Zoom Nagrywanie filmów Live Composite Krótki film |
Zasilanie | Bateria BLS‑50 Bateria litowo-jonowa (w komplecie)
Tryb Uśpienia Możliwość wyboru 1, 3, 5, 10 minut lub wyłączenie funkcji Rejestrowanie obrazów 310 zdjęć (przy zastosowaniu karty Toshiba SDHC UHS-I Card Exceria z włączoną IS, bez podłączonych lamp błyskowych, w oparciu o standardy testowe CIPA) Nagrywanie filmów 60 min (standardowe warunki JEITA) 110 min (kiedy używany jest zoom oraz inne funkcje operacyjne) Ładowanie przez USB Wydajność uzależniona jest od stosowanego rządzenia USB |
Wymiary | Szerokość 125,3 mm
Wysokość 85,2 mm Głębokość 49,7 mm Waga 414 g (zawiera baterię i kartę pamięci) 366 g (sam korpus) |