Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Urządzenie PXW-X500 jest wyposażone w trzy 2/3-calowe przetworniki CCD Full HD CCD, oferujące wysoką czułość i niski poziom szumów. Kamera zapewnia nadawcom wysoki poziom elastyczności, umożliwiając rejestrowanie obrazu w różnych formatach HD i SD, w tym XAVC Intra i XAVC Long GOP, MPEG SStP 422 Lite (HDCAM SR), MPEG HD 422 oraz MPEG HD 420, a także MPEG IMX i DVCAM. Opcjonalne wyposażenie kamery umożliwia nagrywanie bezpośrednio w formatach Avid DNxHD i Apple ProRes, co zapewnia zgodność z systemami do edycji nieliniowej. Kamera oferuje również szeroką gamę profesjonalnych funkcji, takich jak: nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie, do 30 kl./s w formacie MPEG HD 422 (standardowo) i do 120 kl./s w formacie XAVC (opcjonalnie), paca bezprzewodowa, zapis obrazu w pamięci podręcznej, wbudowany odbiornik GPS, Digital Extender, sterowanie zmiennym filtrem ND, HyperGamma i wiele innych. Elastyczność zwiększa szeroka gama złącz, w tym 3G/HD/SD-SDI, HDMI i USB.
Kamera PXW-X500 jest wyposażona w trzy 2/3-calowe przetworniki CCD Full HD. Dzięki najnowszej architekturze OCL ten typ przetwornika oferuje wysoką czułość F12 w trybie 50i (F11 w trybie 60i) i lepszy stosunek sygnału do szumu, wynoszący 60 dB (z włączonym tłumieniem szumów). Kamera pozwala również rejestrować obraz przy minimalnym natężeniu światła wynoszącym 0,003 luksa (typowo), w trybie 1080/59,94i, przy wzmocnieniu +42 dB i z akumulacją 16 klatek.
Kamera PXW-X500 obsługuje nie tylko tryb MPEG HD 422 50 MB/s w formacie MXF (Materiał Exchange Format), popularny wśród największych globalnych sieci transmisyjnych, lecz także kodeki XAVC Intra i XAVC Long GOP. Technologia XAVC opiera się na standardzie H.264, zapewniającym wyjątkowo wydajną technologię kompresji. Kompresja wewnątrz klatkowa XAVC Intra oznacza, że poszczególne kratki są kodowanie niezależnie od innych, co gwarantuje wyższą i bezkompromisową jakość obrazu. W przypadku kodeka Long GOP tylko niektóre klatki są kodowane indywidualnie. Umożliwia to kodekowi skompresowanie filmu do szybkości bitowej znacznie niższej niż w przypadku technologii Intra. Podstawową zaletą tej technologii jest szybki zapis i edycja. Pliki XAVC Long GOP charakteryzują się także mniejszym rozmiarem niż pliki XAVC, co umożliwia zmniejszenie kosztów nośników. W kodeku XAVC zastosowano 10-bitowe próbkowanie umożliwiające nagrywanie w wysokiej rozdzielczości z bogatą ekspresją odcieni. Szybkość bitowa nagrań XAVC to 111 lub 112 MB/s w trybie 1080/59.94i lub 50i oraz 89 lub 112 MB/s w trybie 1080/23.98P lub 25p. Wyższa szybkość bitowa przekłada się na wyższą jakość obrazu.
Oprócz formatów XAVC HD, MPEG HD 422 50 Mb/s i MPEG HD 420 35 Mb/s kamera obsługuje również format MPEG SStP 422 Lite (HDCAM SR) oraz tryby SD MPEG IMX i DVCAM przy przepływności 25 Mb/s w formacie MXF. Tryb MPEG HD 422 oferuje wysoką jakość obrazu i bardziej szczegółową reprodukcję kolorów. Doskonale sprawdza się także przy kluczowaniu chromatycznym. Format MPEG SStP jest dostępny w trybach 1080 59,94i, 50i, 29,97p, 23,98p i 25p. Wysokiej jakości materiał MPEG HD422 50 MB/s jest w pełni zgodny z najnowszymi zaleceniami Europejskiej Unii Nadawców (European Broadcasting Union, EBU) dotyczącymi długich produkcji telewizyjnych i jest powszechnie używany przez stacje telewizyjne i studia produkcyjne. Dzięki temu kamera PXW-X500 jest bardzo wszechstronna i jest doskonałym wyborem dla reporterów i do produkcji filmów dokumentalnych.
Firma Sony rozumie fundamentalną prawdę: pracujące kamery wymagają praktycznego systemu organizacji pracy, opartego na otwartych standardach. Dlatego kamera PXW-X500 jest częścią większej platformy produkcyjnej, która obejmuje niedrogie karty pamięci i czytniki kart i zapewnia zgodność z popularnymi systemami montażowymi NLE oraz narzędziami do obróbki końcowej. Jako opcja sprzętowa dostępna jest również możliwość zapisu z użyciem kodeków Apple ProRes i Avid DNxHD.* Pliki DNxHD lub ProRes mogą być umieszczane w prostym w zarządzaniu kontenerze MXF OP-1a, a następnie zapisywane na zainstalowanej w kamerze karcie pamięci Sony SxS PRO+, zaprojektowanej do zastosowań o kluczowym znaczeniu.
Kamera PXW-X500 może być wyposażona opcjonalnie w zaawansowaną funkcję rejestracji obrazu w zwolnionym i przyspieszonym tempie, która umożliwia tworzenie ciekawych materiałów z przyspieszonym lub spowolnionym ruchem. Model PXW-X500 umożliwia rejestrowanie obrazu z szybkością od 1 do 120 kl./s (klatek na sekundę) w trybie 1080p, w formacie XAVC. Umożliwia około 5-krotne spowolnienie w trybie 23,98p, 4,5-krotne w trybie 25p oraz 4-krotne w trybie 29,97p. W przypadku korzystania z kodeku MPEG HD 422, kamera oferuje standardowo funkcję rejestracji obrazu z szybkością od 1 do 30 kl./s w trybie 1080p, w odstępach co 1 kl./s. (Przy ustawieniu PAL w trybie UDF (MXF) można wybrać szybkość do 50 kl./s dla rozdzielczości 720p i do 25 kl./s dla rozdzielczości 1080p).
Możliwe jest zdalne sterowanie obiektywem, kamerą i nośnikiem danych za pośrednictwem sieci Wi-Fi lub aplikacji XMPilot z poziomu tabletu bądź smartfonu.
Kamera PXW-X500 umożliwia nagrywanie proxy filmów H.264 na karcie SD. Możliwość zmiany rozdzielczości i szybkości bitowej nagrywania proxy zapewnia bardziej elastyczną organizację pracy. Nagrywanie proxy odbywa się w formacie MP4, który zapewnia wysoką zgodność z systemami transmisji. Niewielkie pliki proxy są nagrywane niezależnie od nagrań podstawowych i zapisywane na kartach SD, co umożliwia szybkie udostępnianie zawartości w sieciach mobilnych o niskiej przepustowości.
Kamerę PXW-X500 wyposażono w dwa gniazda kart pamięci SxS. Kamera obsługuje także karty pamięci SxS PRO+ i SxS-1. Karty XQD, SDXC i SDHC są obsługiwane przy użyciu odpowiedniego adaptera kart. Dwa gniazda na nośniki pamięci mogą nagrywać w trybie Simula lub Relay. Tryb Simula umożliwia jednoczesne nagrywanie na dwóch kartach pamięci, podczas gdy tryb Relay automatycznie przełącza nagrywanie na drugą kartę, gdy pierwsza zostanie zapełniona. Użytkownik może skonfigurować dwa przyciski rozpoczynania/zatrzymywania nagrywania umieszczone na kamerze PXW-X500. Jeden z nich znajduje się na uchwycie, a drugi na korpusie urządzenia. Za ich pomocą można niezależnie rozpoczynać i zatrzymywać nagrywanie na różnych kartach pamięci podczas nagrywania w trybie Simula.
Kamera oferuje wiele połączeń zgodnych z organizacją pracy transmisji, w tym 3G HD-SDI, HDMI®, USB, wyjście kompozytowe, wejście/wyjście z kodem czasowym i wejście blokady generatora. Złącze 3G-SDI obsługuje sygnały 1080/59.94P lub 50P. Istnieje także możliwość konwersji sygnału HD w dół do standardu SD. Możliwe jest także równoczesne przesyłanie obrazu z wyjść SDI i HDMI. Dodatkowo możliwe jest przesyłanie sygnału wyzwalania nagrywania przez złącza SDI i HDMI do zewnętrznego urządzenia nagrywającego.
Model PXW-X500 jest wyposażony 2/3-calowe mocowanie obiektywu typu B4.
Kamera PXW-X500 jest wyposażona w odbiornik GPS. Dane GPS są zapisywane automatycznie w dwóch lokalizacjach plików.
Kamerę PXW-X500 wyposażono w 3,5-calowy ekran LCD o 1 555 000 punktów, co zapewnia wysoką rozdzielczość i elastyczne opcje kompozycji.
Kamera umożliwia wyświetlanie na wizjerze różnych funkcji, takich jak Focus Mag, monitor kształtu fali, wektoroskop czy histogram. Dostępne opcje wizjerów to HDVF-20A, HDVF-200 i CBK-VF02.
Poza sześcioma standardowymi ustawieniami gamma dostępne są cztery typy krzywej HyperGamma zapożyczone z kamer Sony CineAlta.
Funkcja Digital Extender kamery PXW-X500 umożliwia dwukrotne, trzykrotne i czterokrotne cyfrowe powiększenie obrazu. W przeciwieństwie do pierścieni przedłużających obiektyw funkcja ta umożliwia powiększenie bez zjawiska utraty czułości obrazu (ang. F-drop).
Ta funkcja minimalizuje aberrację chromatyczną wywołaną przez obiektyw. Funkcja ALAC jest uaktywniana tylko w przypadku niektórych obiektywów innych firm, które obsługują dane kompensacji. (Informacje na temat obsługi funkcji ALAC można uzyskać od producentów obiektywów).
Model PXW-X500 nagrywa nieskompresowany czterokanałowy, 24-bitowy dźwięk 48 kHz w trybie XAVC Intra, XAVC Long MPEG HD 422 lub MPEG IMX. Poziom każdego z kanałów można regulować niezależnie za pomocą oddzielnych elementów sterujących.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Waga | Około 3,8 kg (tylko korpus bez obiektywu, wizjera i mikrofonu) |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | 150 × 269 × 332 mm (bez wystających elementów, tylko korpus) |
Zasilanie | 12 V DC (11~17 V) |
Pobór mocy | Około 35 W (podczas nagrywania w formacie XAVC, z włączonym kolorowym wyświetlaczem LCD) |
MPEG4 SStP (SR-Lite 4:2:2) | 1920 x 1080 / 59,94i, 50i, 29,97p, 23,98p, 25p |
XAVC Intra | 1920 × 1080/59,94i, 50i, 29,97p, 25p, 23,98p 1280 × 720/59,94p, 50p |
XAVC Long 50/35/25 Mb/s | 1920 × 1080/59,94i, 50i, 59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p 1280 × 720/59,94p, 50p |
MPEG HD422 | 1920 × 1080/59,94i, 50i, 29,97p, 25p, 23,98p 1280 × 720/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p |
MPEG HD420 | 1920 × 1080/59,94i, 50i, 29,97p, 25p, 23,98p 1440 × 1080/59,94i, 50i 1280 × 720/59,94p, 50p |
MPEG IMX | 720 x 480/59,94i (50M) 720 x 576/50i (50M) |
DVCAM | 720 x 480/59,94i (25M) 720 x 576/50i (25M) |
Kodeki HD (dźwięk) | LPCM 24 bity, 48 kHz, 4 kanały |
MPEG IMX (dźwięk) | LPCM 16/24 bitów, 48 kHz, 4 kanały |
DVCAM (dźwięk) | LPCM 16 bity, 48 kHz, 4 kanały |
XAVC Proxy 9/3/1/0,5 Mb/s | profil główny AVC/H.264, Long GOP 4:2:0, VBR, 9/3/1/0,5 Mb/s |
profil główny AVC/H.264, Long GOP 4:2:0, VBR, 9/3/1/0,5 Mb/s | AAC-LC, 128 kb/s, 2 kanały |
Mocowanie obiektywu | 2/3-calowe mocowanie bagnetowe Sony |
Przetwornik obrazu (typ) | Przetworniki CCD Full HD FX PowerHAD typu 2/3 cala z 3 układami |
Efektywna liczba pikseli | 1920 (poziomo) x 1080 (pionowo) |
Układ optyczny | System pryzmatowy F1,4 |
Wbudowane filtry | Filtr ND (filtr optyczny) 1: Przezroczysty, 2: 1/4ND, 3: 1/16ND, 4: 1/64ND Filtr CC (filtr elektryczny) A: 3200K, B: 4300K, C: 5600K, D: 6300 K |
Czułość (2000 luksów, współczynnik odbicia 89,9%) | F12 (typowa) (tryb 1920 x 1080/50i) |
Minimalne oświetlenie | 0,016 lx (typowo) (tryb 1920 x 1080/59,94i, F1,4, wzmocnienie +42 dB, akumulacja 16 klatek) |
Stosunek sygnału do szumu | 60 dB (osłabianie zakłóceń: włączone) |
Rozdzielczość w poziomie | 1000 linii TV lub więcej (tryb 1920 x 1080i) |
Wejście audio | XLR, 3-stykowe (żeńskie) (x2), Line/Mic/Mic +48 V z możliwością wyboru |
Wyjście wideo | BNC (x1) HD-Y lub analogowe kompozytowe |
Wyjście audio | XLR, 5-stykowe |
Wyjście SDI | Możliwość wyboru BNC (x2), HD-SDI/SD-SDI |
Złącze i.LINK | Nie |
Wejście kodów czasowych | BNC (x1) |
Zdalne sterowanie | 8-stykowe |
Wyjście HDMI | Złącze HDMI (typ A) |
Wizjer | Opcja HDVF-20A, HDVF-200, CBK-VF02 |
Wbudowany monitor LCD | 3,5", około 1,56 mln punktów, 16:9 |
Typ | Gniazdo na karty SxS (x2) Po zastosowaniu adaptera możliwe jest użycie kart XQD i SDHC |
Wi-Fi | Tak |
Komunikacja NFC | Nie |
GPS | Tak |