Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Nagrywaj wspaniały materiał filmowy w jakości 4K HDR, wyróżniający się kolorami, fakturami i szczegółowością. Wydajny, warstwowy przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ typu 1,0″ w kamerze Z200 rejestruje obraz o wysokiej czułości i niskim poziomie szumów z szybkością do 120 kl./s* w rozdzielczości 4K i 240 kl./s w Full HD. Utrwalaj każdy szczegół dzięki odczytowi wszystkich pikseli matrycy i przetwarzaniu obrazu w czasie rzeczywistym przez procesor BIONZ XR™. Zgodność z profilami 709tone i S-Cinetone™ ułatwi dostosowywanie kolorystyki do obrazu kamer Cinema Line i kamer systemowych Sony.
* Z przycięciem około 23%. Informacje o minimalnych wymaganiach, jakie musi spełniać karta pamięci w celu zapewnienia prawidłowego działania, są podane w Instrukcji obsługi.
Nasz zaawansowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję rozpoznaje ludzi, a system Fast Hybrid AF śledzi obiekty i przez cały czas dokładnie utrzymuje na nich ostrość. Elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej pozwala uzyskać najlepszą ekspozycję ujęć w szerokim zakresie warunków oświetlenia, a funkcja Auto ND automatycznie dobiera optymalne naświetlenie.
Niezawodna strumieniowa transmisja i zestaw łączy przydatny w telewizji Wbudowane łącza Wi-Fi 2,4 GHz i 5 GHz, używane w połączeniu z portalem C3 Portal (płatnym) lub aplikacją XDCAM Pocket, pozwalają w prosty sposób prowadzić transmisję strumieniową o wysokiej jakości bezpośrednio z kamery. Zdalna obsługa przy użyciu aplikacji Monitor & Control** umożliwia sprawdzanie kompozycji i podgląd zdjęć na smartfonie lub tablecie. Kamera Z200 jest też wyposażona w łącze 12G-SDI, pozwalające przesyłać jednym przewodem czterokrotnie więcej danych niż przez łącze 3G-SDI, a także wejście i wyjście kodu czasowego oraz stosowany w telewizji kodek XAVC (MXF).***
* W pewnych krajach i regionach mogą obowiązywać ograniczenia w wykorzystaniu pasma 5 GHz.
** Aplikacja Monitor & Control dostępna jest bezpłatnie w serwisach Google Play Store i Apple App Store.
*** Planowana obsługa najwcześniej w czerwcu 2025 r.
Kamera Z200 obsługuje różne formaty zapisu, dostosowane do specyfiki różnych projektów. XAVC (MXF)* zapewnia lepszą zgodność ze stosowanym w produkcjach telewizyjnych kontenerem MXF. Format XAVC S-I zapewnia najwyższą jakość zapisu obrazu 4K (QFHD) z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2. Zapis odbywa się z użyciem wygodnego w postprodukcji kodowania H.264 Intra-Frame. Formaty XAVC HS-L (H.265) i XAVC S-L (H.264) umożliwiają wybór próbkowania 4:2:2 lub 4:2:0, a dzięki kompresji Long GOP wydłużają czas nagrywania i zwiększają efektywność wykorzystania miejsca na dane. Równolegle z plikami o wyższej przepływności można dokonywać nagrań XAVC HS Proxy o przepływności do 16 Mb/s. Te mniejsze pliki proxy umożliwiają montaż i podgląd przed końcową produkcją.
* Planowana obsługa najwcześniej w czerwcu 2025 r.
Z łatwością nadasz swojemu materiałowi wygląd profesjonalnej produkcji telewizyjnej lub filmowej. Używaj wstępnie zaprogramowanych ustawień S-Cinetone, ITU709, 709tone, HLG Live, HLG Mild lub HLG Natural, a następnie odpowiednio reguluj czerń i inne parametry. Kolorystykę materiału z łatwością dostosujesz do obrazu z innych kamer telewizyjnych Sony i kamer Cinema Line.
Aby zapewnić obraz nieosiągalny przy użyciu kamer kompaktowych, kamera Z200 została wyposażona w duży przetwornik obrazu CMOS Exmor RS typu 1,0″ o efektywnej rozdzielczości około 14,0 megapikseli. Jego unikatowa struktura — z warstwą pikseli wykonanych w technologii BSI nałożoną na zintegrowane obwody przetwarzania sygnału — umożliwia szybszy odczyt danych i zwiększa ilość światła docierającego do przetwornika, co poprawia działanie w słabym świetle.
Nasz najnowszy, zintegrowany z przetwornikiem obrazu procesor BIONZ XR zapewnia większe klatkaże, szybsze działanie systemu AF, lepsze automatyczne śledzenie balansu bieli (ATW) i efektywniejszą redukcję zakłóceń. Maksymalnie wykorzystuje parametry przetwornika obrazu o wysokiej rozdzielczości i rejestruje najdrobniejsze detale i najsubtelniejsze faktury. Oversampling z rozdzielczości 5K z odczytem wszystkich pikseli przekształca dużą ilość danych o obrazie w znakomite filmy 4K (3840 × 2160) 60p.
Rozwój procesora BIONZ XR i postęp w dziedzinie sztucznej inteligencji zaowocowały ulepszeniami funkcji automatycznego śledzenia balansu bieli (ATW) w kamerze Z200. Wbudowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję zwiększa dokładność funkcji ATW nawet w trudnym oświetleniu, na przykład podczas filmowania osoby znajdującej się w cieniu.
Wyspecjalizowany procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję współpracuje z procesorem BIONZ XR, by dzięki technologii pogłębionego uczenia kształtów i postaw ludzi dokładnie rozpoznawać osoby w kadrze. System Fast Hybrid AF pokrywa 81% obrazu, dzięki czemu lepiej wspomaga rozpoznawanie obiektów i śledzenie w czasie rzeczywistym. Kamera Z200 efektywnie śledzi i utrzymuje ostrość obiektów w niemal całym kadrze.
Po włączeniu funkcji automatycznego kadrowania kamera śledzi rozpoznaną osobę i dostosowuje kadrowanie tak, by zawsze zajmowała ona eksponowane miejsce w kadrze. Uzyskany w ten sposób materiał filmowy może wyglądać tak, jak gdyby nakręcił go operator zmieniający kompozycję, podczas gdy w rzeczywistości kamera była przez cały czas nieruchoma. Operatorzy pracujący bez pomocy innych osób mogą dzięki temu skupić się na swoim rozmówcy, bez potrzeby stałego sprawdzania ustawienia kamery.
* Obraz 4K jest przycinany, przez co zmniejsza się kąt widzenia.
Duża szybkość odczytu danych z matrycy Exmor RS umożliwia zapis materiału filmowego o wysokim klatkażu (HFR): do 120 kl./s w przypadku rozdzielczości 4K i 240 kl./s w Full HD. Pozwala to tworzyć ujęcia 4K 30p w 4-krotnie zwolnionym tempie lub 4K 24p w 5-krotnie zwolnionym tempie. Niezależnie od dokonanego twórczego wyboru szybki system AF pomaga utrzymać ostrość głównego motywu. Można też użyć funkcji Slow & Quick Motion**, obsługującej zapis w formatach do 4K 120 kl./s i Full HD 240 kl./s.
* Z przycięciem około 23%. 100/200 kl./s w trybie PAL. Informacje o minimalnych wymaganiach, jakie musi spełniać karta pamięci w celu zapewnienia prawidłowego działania, są podane w instrukcji obsługi.
** W trybie Slow & Quick Motion nie można nagrywać dźwięku.
Jeden zaawansowany obiektyw G Lens™ z elektryczną regulacją 20-krotnego zoomu sprawdzi się zarówno podczas wywiadu w samochodzie, gdy niezbędny jest szeroki kąt widzenia, jak i wykonywaniu ujęć sportowych, wymagających dużego zbliżenia. Zakres zoomu optycznego wynosi 24–480 mm (w przeliczeniu na format pełnoklatkowy). W razie potrzeby można dodatkowo skorzystać z technologii Sony Clear Image Zoom, zwiększającej maksymalny zoom do 30× dla nagrań w rozdzielczości 4K, a do 40× w Full HD. Zoom działa szybko, płynnie i cicho, a maksymalna przysłona zmienia się od F2.8 (szeroki kąt) do F4.5 (zbliżenie).
Wbudowana stabilizacja obrazu ogranicza skutki drgań kamery. Tryb Active Mode*, w którym stabilizacja optyczna połączona jest z elektroniczną, nada płynność i stabilność ujęciom z ręki.
* W trybie Active Mode następuje nieznaczne przycięcie obrazu. Tryb Active Mode nie działa, gdy nagrywanie odbywa się z szybkością od 120 (100) kl./s wzwyż. Dotyczy to również funkcji S&Q.
Płynnie regulowany filtr ND o zmiennej gęstości optycznej umożliwia dostosowanie się do różnych poziomów oświetlenia. Pozwala nastawiać wartości od 1/4ND do 1/128ND przy użyciu pokrętła lub skorzystać z funkcji Auto ND, która sama zatroszczy się o optymalną ekspozycję. Jest to szczególnie przydatne w przypadku szybkiego wychodzenia z budynku na zewnątrz lub odwrotnie.
Nowy, 3,5-calowy monitor LCD o rozdzielczości około 27,6 mln pikseli wyróżnia się jasnością i wyrazistością obrazu. Pozwala wygodnie podglądać obiekty i ustawiać na nie ostrość. Monitor można odchylić w górę, w dół i do tyłu, co ułatwia dobór dogodnej perspektywy. W zestawie dostarczana jest osłona ekranu LCD, wsuwana w rowki u góry i u dołu monitora. Jej obecność nie przeszkadza w złożeniu monitora.
Wyraźny, kontrastowy obraz można też podglądać w odcinającym zewnętrzne światło wizjerze OLED typu 0,39″, którego rozdzielczość wynosi około 23,6 mln pikseli.
Po użyciu tej lekkiej kamery można wygodnie złożyć wizjer elektroniczny i panel LCD. Kamera Z200 (samo główne urządzenie) waży około 1,96 kg i ma wymiary 175,6 × 201,3 × 371,1 mm (szer. × wys. × gł.). Po złożeniu wymiary kamery maleją do 175,6 × 175,4 × 285,1 mm (szer. × wys. × gł.)*. Aby dodatkowo zwiększyć poręczność kamery, można zdemontować uchwyt mikrofonu.
* Bez osłony obiektywu, uchwytu na mikrofon i dużej muszli ocznej.
Kamerę Z200 można obsługiwać na różne sposoby, odpowiednio do własnych upodobań i wymogów organizacji pracy. Obok dwóch niezależnych pierścieni regulacji ostrości/zoomu [1]* znajdują się dwa pokrętła ustawiania przysłony / filtra ND [2]. Pozwala to wygodnie regulować ekspozycję razem z ostrością i zoomem. Na kamerze Z200 znajduje się też 12 przycisków o funkcji definiowanej przez użytkownika: ASSIGN 1–11 [3] i FOCUS PUSH AUTO [4]. Można do nich przypisać niemal każdą funkcję kamery.
Na kamerze Z200 znajduje się też 12 przycisków o funkcji definiowanej przez użytkownika (ASSIGN 1–11 [3] i FOCUS PUSH AUTO [4]), do których można przypisać niemal każdą funkcję.
* Przypisanie funkcji regulacji przysłony do pierścienia sterującego będzie możliwe najwcześniej w czerwcu 2025 r.
Jeśli warunki filmowania niespodziewanie pokrzyżują Ci plany, możesz włączyć automatyczną regulację ustawień i utrzymywać idealną jasność i balans bieli — wystarczy użyć jednego przełącznika. Po przestawieniu go w położenie AUTO kamera automatycznie reguluje ustawienie filtra ND, przysłony, wzmocnienia, czasu otwarcia migawki i balansu bieli.
Z łatwością nadasz swojemu materiałowi wygląd profesjonalnej produkcji telewizyjnej lub filmowej. Używaj wstępnie zaprogramowanych ustawień S-Cinetone, ITU709, 709tone, HLG Live, HLG Mild lub HLG Natural, a następnie odpowiednio reguluj czerń i inne parametry. Kolorystykę materiału z łatwością dostosujesz do obrazu z innych kamer telewizyjnych Sony i kamer Cinema Line.
Kamera Z200 obsługuje różne formaty zapisu, dostosowane do specyfiki różnych projektów. XAVC (MXF)* zapewnia lepszą zgodność ze stosowanym w produkcjach telewizyjnych kontenerem MXF. Format XAVC S-I zapewnia najwyższą jakość zapisu obrazu 4K (QFHD) z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2. Zapis odbywa się z użyciem wygodnego w postprodukcji kodowania H.264 Intra-Frame. Formaty XAVC HS-L (H.265) i XAVC S-L (H.264) umożliwiają wybór próbkowania 4:2:2 lub 4:2:0, a dzięki kompresji Long GOP wydłużają czas nagrywania i zwiększają efektywność wykorzystania miejsca na dane. Równolegle z plikami o wyższej przepływności można dokonywać nagrań XAVC HS Proxy o przepływności do 16 Mb/s. Te mniejsze pliki proxy umożliwiają montaż i podgląd przed końcową produkcją.
* Planowana obsługa najwcześniej w czerwcu 2025 r.
Do nagrań proxy i produkcji wielokamerowych można używać wejść i wyjść SDI (12G, 6G, 3G Level A i B oraz HD), a także wejścia i wyjścia kodu czasowego. Podłączanie zewnętrznych urządzeń umożliwiają złącza HDMI typu A, USB Type-C®, LAN, REMOTE i inne.
Wbudowane łącza Wi-Fi 2,4 GHz i 5 GHz* umożliwiają zdalne sprawdzanie kompozycji ujęcia przed rozpoczęciem nagrywania, a następnie podgląd obrazu i sterowanie kamerą. Bezpłatna aplikacja Monitor & Control pozwala na użycie szeregu funkcji, takich jak nagrywanie, ustawianie ostrości dotykiem czy regulacja przysłony**.
* W pewnych regionach mogą obowiązywać ograniczenia w wykorzystaniu pasma 5 GHz
** Aplikacja Monitor & Control jest dostępna w serwisach Google Play Store i Apple App Store
Nagrywaj do czterech kanałów dźwięku, łącząc sygnały wejściowe z gniazd XLR i ze stopki Multi Interface (MI). Poziom dźwięku w dwóch kanałach reguluje się pokrętłami, bez wchodzenia do menu. Szybką, niezawodną i bezproblemową rejestrację nieskazitelnego dźwięku umożliwiają produkty Sony z serii UWP-D wraz z adapterem SMAD-P5.
Prowadź strumieniowe transmisje bezpośrednio do zgodnych serwisów do streamingu na żywo i serwisów z filmami, używając łącza przewodowego lub Wi-Fi. Protokoły RTMP/RTMPS i SRT pozwalają pojedynczemu operatorowi sprawnie zarządzać całym procesem, od rejestracji po rozpowszechnianie. Dodatkowe aplikacje i technologie dają jeszcze więcej możliwości:
* Dostępność tylko w określonych regionach.
Pliki źródłowe i proxy można z łatwością przesyłać z karty pamięci do chmury lub na serwer FTP. Po zapisaniu w kamerze danych serwera odbierającego nagrane pliki są przesyłane automatycznie po zatrzymaniu nagrywania. Ujęcia proxy można nawet zapisywać z podziałem na segmenty i kolejno przesyłać w trakcie nagrywania.
Aplikacja Creator’s Cloud for enterprise C3 Portal (płatna)* ułatwia przesyłanie plików wideo do chmury, dzięki czemu można jeszcze wcześniej poddać je edycji i udostępnić.
* Dostępność tylko w określonych regionach
Nagrywaj na dwie karty pamięci równocześnie lub użyj trybu naprzemiennego, aby wykonywać kopie zapasowe materiału. Oba gniazda są zgodne z kartami pamięci CFexpress typu A i SD.
Szybkie ładowanie akumulatorów litowo-jonowych BP-U35, BP-U70 i BP-U100 za pomocą ładowarki BC-U1A lub BC-U2A (akumulatory i ładowarki należy nabyć oddzielnie). Czas ciągłej pracy na akumulatorze BP-U35 wynosi około 90 minut. Tych samych akumulatorów można używać w innych kamerach Sony: PXW-Z280, PXW-Z190 oraz Cinema Line FX9 i FX6.
Wbudowany wentylator i starannie zaprojektowane kanały wentylacyjne zapewniają optymalną temperaturę urządzenia.
Funkcja czytnika ekranu* umożliwia odczyt na głos zawartości ekranów menu z wybraną przez użytkownika głośnością i szybkością. Funkcja powiększenia ekranu pozwala powiększać zawartość ekranów nagrywania, odtwarzania i menu w wybranej przez użytkownika skali.
* Dostępność zależy od regionu i języka.
Firma Sony dołożyła starań, by ten produkt mniej oddziaływał na środowisko na wszystkich etapach cyklu życia: od projektowania poprzez łańcuch dostaw, produkcję i pakowanie.
Typ kamery | Kamera wideo z pamięcią SSD |
Waga (tylko główny korpus) | Około 1960 g (4 lb 5,1 oz) |
Waga (z akcesoriami i akumulatorem) | Około 2400 g (5 lb 4,7 oz)*1 |
Wymiary (szer. × wys. × dł.) | Około 175,6 × 201,3 × 371,1 mm (7 × 8 × 14 5/8 in) |
Akumulator | BP-U35, BP-U70, BP-U100 (możliwość ładowania przez USB typu C) |
Zasilanie | Napięcie stałe: 19,5 V |
Normalny pobór mocy | Około 20 W |
Maksymalny pobór mocy | Około 37 W |
Temperatura pracy | 0 do 40℃ (32℉ do 104℉) |
Temperatura przechowywania | -20 do 60℃ (-4℉ do 140℉) |
Czas działania akumulatora (ciągłe filmowanie) | 90 minut*2 |
Format zapisu (obraz) | XAVC S: MPEG-4 AVC / H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC / H.265 |
Zakres powiększenia obiektywu | 20x |
Ogniskowa | f = 7,71–154,21 mm (ekwiwalent 35 mm: 24–480 mm) |
Przysłona | F2,8–F4,5 |
Zakres ostrości | Około 10 mm do ∞ |
Średnica filtra | 72 mm |
Przetwornik obrazu | CMOS Exmor RS typu 1.0 (13,2 mm × 8,8 mm) |
Liczba pikseli całkowita | Około 20,9 MPx |
Liczba pikseli efektywna | Maks. około 14,0 MPx*3 |
Wbudowany filtr ND | Liniowa regulacja ND (od 1/4 ND do 1/128 ND) |
Minimalne oświetlenie | 1,2 lx (typ)*4 |
Typ migawki | Migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Od 1/8000 s do 64F |
Tryb Slow & Quick Motion (S&Q) | Tak |
Balans bieli | 2000 K – 15 000 K |
Wzmocnienie | -3 do 36 dB (co 1 dB) |
Wygląd podstawy | S-Cinetone, ITU709, 709tone, s709, 709(800%), S-Log3, HLG (Live / Mild / Natural) |
Stabilizacja obrazu | Mechanizm i elektroniczna zmiana osi obiektywu (tryby: aktywne/standardowo/nieaktywne) |
Kompensacja obiektywu | Zacienienie peryferyjne, aberracja chromatyczna, zniekształcenie |
Czułość ISO | Ekwiwalent ISO 250-16000 (przy użyciu SDR Reset), AUTO (ISO 250-16000, możliwość wybrania dolnego i górnego limitu) |
Typ regulacji ostrości | Tryb Fast Hybrid AF (automatyczna regulacja ostrości z detekcją fazy / automatyczna regulacja ostrości z detekcją kontrastu) |
Punkt ostrości | Maks. 475 punktów (automatyczna regulacja ostrości z detekcją fazy) |
Cel rozpoznawania ostrości | Człowiek |
Inne cechy ostrości | Czułość przełączania autofokusa na inny obiekt, szybkość przejść autofokusa, autofokus pomocniczy |
Nagrywanie plików proxy | Tak |
Clear Image Zoom | Około 1,5x (4K), około 2x (HD) |
Wejście audio | Gniazdo stereofoniczne minijack 3,5 mm, 3-stykowe XLR (żeńskie) x2 |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem audio) |
Wbudowany mikrofon | Stereo |
Gniazdo słuchawek | Tak (gniazdo minijack 3,5 mm Stereo) |
Wbudowany głośnik | Monofoniczny |
System nagrywania (audio) | LPCM 4 kanały (48 kHz, 24 bity) |
Wyjście SDI | BNC, 12G-SDI, 6G-SDI, 3G-SDI (Level A / B), HD-SDI |
Wyjście HDMI | Złącze HDMI (typ A) |
TC/UB | Tak |
Wejście/wyjście kodów czasowych | BNC, do wyboru TC IN/OUT |
Wejście genlock | Brak |
Złącze Multi Terminal / Micro USB | Brak |
Gniazdo USB | Tak (zgodne z SuperSpeed USB, 5 Gbit/s (USB 3.2)) |
Wejście DC | Tak |
Pilot | Przewodowy: gniazdo stereofoniczne mini-jack 2,5 mm, Bezprzewodowy: pilot z łącznością Bluetooth |
Przewodowa sieć LAN | Tak (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T) |
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana) | Tak (zgodna z siecią Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz))*5*6 |
Interfejs komputerowy | Pamięć masowa / MTP |
Inna funkcja | Funkcja transferu FTP (Przewodowa sieć LAN (USB-LAN), Tethering USB, Wi-Fi) |
Cechy ułatwiające dostęp | Powiększenie ekranu, czytnik ekranowy |
Akcesoria w zestawie | Zasilacz AC, Przewód zasilania, Ładowarka, Akumulator z możliwością ładowania, Osłona ekranu LCD, Osłona obiektywu, Osłona wizjera, Uchwyt na mikrofon, Zestaw zimnej stopki |
Uwagi | *1 W przypadku zamontowania osłony przeciwsłonecznej obiektywu, osłony ekranu LCD, uchwytu na mikrofon, osłony wizjera i BP-U35.* *2 Przy użyciu BP-U35, normalny pobór mocy i czas działania akumulatora mogą się różnić w zależności od warunków użycia. |