





Salon Kraśnik: 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor RTM o efektywnej rozdzielczości 10,2 megapiksela umożliwia wyjątkowo szybki odczyt danych, a ponadto odznacza się wysoką czułością i dużym zakresem dynamicznym. Zaawansowana matryca filtra barw zwiększa dokładność reprodukcji kolorów, a umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej pola AF z systemem wykrywania fazy zapewniają stabilność i dokładność pracy systemu AF. Połączenie wszystkich tych cech składa się na niezwykłą jakość obrazu.
Procesor obrazu BIONZ XRTM odznacza się najwyższą w swojej klasie szybkością. Minimalizuje opóźnienia i daje imponujące możliwości przetwarzania w czasie rzeczywistym — między innymi ustawiania ostrości, rozpoznawania obrazów i korygowania ich jakości. Odpowiada też za przesyłanie danych, działanie systemu obsługi i inne funkcje kamery.
Konstrukcja 10,2-megapikselowego, pełnoklatkowego przetwornika optymalizuje sygnał wyjściowy, zapewniając wysoką czułość i niski poziom szumów. Rozszerzając czułość ISO do imponującego poziomu 409 600, można uzyskać akceptowalne obrazy w niemal zupełnej ciemności. Imponujący jest też ponad 15-stopniowy zakres dynamiczny, pozwalający uzyskać piękne, naturalnie wyglądające obrazy bez prześwietlenia świateł. Połączenie wszystkich tych cech oznacza większą swobodę twórczą.
Funkcja „Plik sceny” umożliwia zaawansowaną interpretację kolorów w samej kamerze. Pozwala na wybór różnych wstępnie zaprogramowanych ustawień i na importowanie własnych tabel LUT 3D dostosowanych do specyfiki produkcji lub oczekiwanego stylu. W kamerze zaprogramowane są cztery pliki sceny SDR (S-Cinetone, Standardowy, Fotografia, ITU709) i dwa HDR (HLG Żywy, HLG Naturalny). Z kolei 16 pamięci umożliwia importowanie własnych tabel LUT 3D w celu uzyskania oryginalnego wyglądu obrazu, specyficznego podglądu lub przekształcenia przestrzeni barw.
Dzięki połączeniu szybkiego odczytu danych z przetwornika obrazu z wysoką wydajnością procesora BIONZ XR możliwe jest nagrywanie obrazu 4K (QFHD) z pełnoklatkowej matrycy z szybkością 120 kl./s i automatyką ostrości. Indywidualny odczyt poszczególnych pikseli pozwala utrwalać superszczegółowy obraz 4K (QFHD) nawet przy dużej szybkości klatek i uzyskać w postprodukcji wyraźny film w zwolnionym tempie (do 5 razy w stosunku do rzeczywistego tempa). Dokładny system AF umożliwia nawet nagrywanie w zwolnionym tempie z pięknym efektem bokeh, co dodatkowo rozszerza wachlarz twórczych możliwości.
Udostępnienie profilu wyglądu Sony S-Cinetone, opracowanego pierwotnie do kamer FX9, pozwala uzyskać piękne obrazy w samej kamerze. S-Cinetone jest zoptymalizowany do naturalnej reprodukcji odcieni skóry i środka zakresu barw. Zapewnia przyjemny wygląd prześwietlonych fragmentów, imponujące odwzorowanie obiektu oraz duże możliwości dopasowania obrazów z różnych kamer i przetwarzania w postprodukcji.
Kamera FX6 pozwala na wewnętrzny zapis obrazu filmowego 4K z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 przy wykorzystaniu kompresji Long GOP lub All Intra. Umożliwia to jeszcze dalej idącą korektę kolorystyki i uzyskanie maksymalnego realizmu obrazu HDR przy zachowaniu naturalnego wyglądu przejść tonalnych.
Profil obrazu HDR HLG (Hybrid Log Gamma) oraz szeroka przestrzeń barw BT.2020 umożliwiają nagrywanie ujęć HDR (HLG) przeznaczonych do bezpośredniego wyświetlenia na kompatybilnym telewizorze. Uzyskiwany w ten sposób wierny obraz nie wymaga korekcji kolorystyki i przypomina to, co widzi nieuzbrojone oko. Zawiera dużo szczegółów w ciemnych i jasnych częściach oraz niewiele całkowicie niedoświetlonych lub prześwietlonych fragmentów. Niezwykle realistyczne są zwłaszcza 10-bitowe nagrania, zapewniające dużą szczegółowość i płynność przejść tonalnych. [1] Duża swoboda obróbki obrazu (wymagana korekcja barw) [2] Obraz o wysokiej jakości niewymagający korekcji barw
Kamera umożliwia użycie krzywej gamma S-Log3. Służy ona do poprawy reprodukcji przejść tonalnych w zakresie od cieni do średniej szarości (18%) i pozwala uzyskać przeszło 15-stopniowy zakres dynamiczny. Do wyboru są też dwa ustawienia przestrzeni barw (S-Gamut i S-Gamut3.Cine) ułatwiające dopasowanie kolorystyki materiału filmowego do obrazu z kamer Sony Cinema Line. Jednakowa kolorystyka ułatwia postprodukcję i pozwala wygodnie używać kamery w połączeniu z innymi kamerami i aparatami profesjonalnymi.
Aby ułatwić uzyskanie lepszej jakości obrazu i zwiększyć swobodę przetwarzania materiału w postprodukcji, kamera umożliwia reprodukcję 16-bitowych danych RAW na rejestrator zewnętrzny podłączony do wyjścia SDI. Obraz RAW z matrycy ma rozdzielczość 4096 × 2160 lub 3840 × 2160. Można wybrać 59,94, 50, 29,97, 25, 24 lub 23,98 kl./s.
Podczas nagrywania na wewnętrzny nośnik obsługiwana jest nie tylko kompresja międzyklatkowa Long GOP, lecz również wewnątrzklatkowa (All-Intra) z niezależną kompresją każdej klatki przy dużej przepływności — do 600 Mb/s. Tryb XAVC 4K Intra idealnie nadaje się zatem do utrwalania szybkiego ruchu.
Kamera FX6 współpracuje z akumulatorami z serii BP-U: BP-U35, BP-U70, BP-U100 i BP-U60T. Model BP-U35 zapewnia maksymalną poręczność i mobilność kamery używanej do filmowania z ręki. Akumulator BP-U100 umożliwi pracę przez długi czas, gdy kamera FX6 jest umieszczona na statywie lub zamocowana w inny sposób. Do sprawdzenia poziomu naładowania można użyć przycisku CHECK. Działa on nawet wtedy, gdy do kamery nie jest podłączony akumulator.
System Fast Hybrid AF, wykorzystujący umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej czujniki AF z wykrywaniem fazy oraz czujniki AF z wykrywaniem kontrastu, zapewnia precyzyjne i płynne śledzenie szybko poruszających się obiektów nawet w przypadku szerokiego zakresu ruchów i małej głębi ostrości. Jeszcze większą kontrolę nad ostrością zapewniają ustawienia szybkości przejścia AF i czułości zmiany obiektu AF, dodane na życzenie użytkowników profesjonalnych. Użytkownik może przywołać w czasie nagrywania zaprogramowane ustawienia każdego z tych parametrów przez naciśnięcie przycisku własnego.
Podczas filmowania można równolegle zapisywać dwa rodzaje plików: o wyższej przepływności, w formatach takich jak 4K XAVC, oraz pliki proxy HD o małej przepływności. Mniejsze pliki proxy pozwalają wykonać montaż i podgląd przed końcową produkcją. Zmniejszają obciążenie komputera, przyspieszają pracę i zwiększają efektywność. Zapis plików proxy odbywa się w 8-bitowym formacie XAVC L (1920 × 1080, 9 Mb/s, kontener MP4).
Dzięki wbudowanym systemom Real-time Eye AF i Face Detection AF kamera niezawodnie ustawia ostrość na ludzi podczas pracy w nieprzewidywalnych sytuacjach, takich jak nagrywanie filmów dokumentalnych, obsługa imprez czy zastosowania reporterskie. Technologia przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym przez procesor BIONZ XR pozwala automatycznie utrzymywać ostrość na oku nawet na ujęciach z profilu, a także gdy osoba patrzy w górę / w dół lub jest częściowo zasłonięta. Dzięki temu operator może skupić się wyłącznie na kompozycji ujęcia.
Rewolucyjny elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej umożliwia płynną regulację gęstości od 1/4 do 1/128ND, zapewniając niezrównany poziom twórczej kontroli. To unikatowe rozwiązanie Sony pozwala automatycznie lub ręcznie regulować ekspozycję bez zmiany głębi ostrości lub czasu otwarcia migawki. Dzięki niemu można uzyskać idealną ekspozycję nawet przy zmianie otoczenia — na przykład wychodzeniu z budynku na zewnątrz.
Kierując się opiniami użytkowników profesjonalnych, poprawiono szczelność osłony złączy, pokrywy komory na nośniki i wszystkich miejsc łączenia elementów obudowy. Aby zapewnić niezawodną pracę w trudnych warunkach, przeanalizowano też drogi, którymi mogłyby wnikać pył i wilgoć.
Kiedy włączona jest funkcja „Asysta AF”, obrót pierścienia ostrości wyłącza automatykę ostrości, umożliwiając szybki wybór innego obiektu. Udoskonalono także algorytm wyboru twarzy. W rezultacie, gdy włączony jest system Real-time Eye AF lub funkcja wykrywania twarzy, pierścień ostrości może służyć do szybkiego, intuicyjnego wybierania osób z grupy. System AF włącza się z powrotem po zatrzymaniu pierścienia i automatycznie rozpoczyna śledzenie ostatniego obiektu wybranego pierścieniem ostrości.
Montowany na wysięgniku, regulowany w szerokim zakresie kątów 3,5-calowy wyświetlacz LCD (1280 × 720 pikseli) pozwala wygodnie podglądać obraz niezależnie od konfiguracji kamery i kąta filmowania. Do wyboru są trzy punkty montażu na uchwycie i dwa na korpusie. Panel dotykowy umożliwia intuicyjne wybieranie różnych ustawień kamery nawet w przypadku utrudnionego dostępu do elementów sterujących na korpusie.
Aby zapewnić niezawodność w trudnych warunkach, do wykonania góry, przodu i tyłu obudowy oraz górnego uchwytu użyto lekkiego stopu magnezu. Podstawa montażowa ze stopu magnezu odznacza się dużą wytrzymałością i małą wagą, co zwiększa mobilność. Zwiększono też sztywność konstrukcji w sąsiedztwie gniazda obiektywu: zastosowanie sześciu śrub pozwala na stabilne zamocowanie ciężkich obiektywów.
Aby zapewnić niezawodne nagrywanie obrazu z pełnoklatkowej matrycy w zaawansowanych zastosowaniach, na przykład przy wysokich rozdzielczościach i liczbach klatek na sekundę, kamera jest wyposażona w innowacyjny system rozpraszania ciepła. Gruntownie przeprojektowano podstawę montażową, uwzględniając rozmieszczenie wewnętrznych radiatorów i całą ścieżkę przepływu powietrza, od szczelin wentylacyjnych po rozkład elementów na płytce drukowanej. W razie potrzeby cichy wentylator zapewnia wentylację przy ciągłym nagrywaniu w pełnej rozdzielczości. Dzięki odizolowaniu wlatującego i wylatującego powietrza uzyskano dużą odporność na pył i wilgoć.
Mocowany u góry kamery inteligentny uchwyt umożliwia stabilne filmowanie i obsługę, gdy trudno jest używać uchwytu „smart grip” — na przykład podczas zdjęć z małej wysokości. Znajdujące się na nim złącza XLR, uchwyt na mikrofon i cyfrowa stopka Multi Interface (MI) pozwalają na użycie wielu obecnych akcesoriów profesjonalnych. Dwa przyciski programowalne, przycisk wielofunkcyjny i programowalne pokrętło zwiększają ogólną funkcjonalność. Na uchwycie znajduje się także siedem otworów z gwintem 1/4 cala do mocowania akcesoriów. Przewidziano także elementy pozwalające dostosować kamerę do różnych warunków pracy. Należy do nich schowek na zaślepkę ochronną uchwytu w samym uchwycie. Dzięki niemu, montując kamerę w większym systemie, łatwo będzie zaślepić na korpusie otwory po zdjętym uchwycie.
Na górnym uchwycie kamery FX6 znajdują się dwa niezależne wejścia audio: łatwo dostępne złącza XLR do podłączenia zewnętrznych mikrofonów profesjonalnych. Do stopki MI można natomiast podłączać mikrofony bezprzewodowe z serii UWP.
Kamera FX6 jest wyposażona w szereg profesjonalnych interfejsów. Należy do nich niezależne wyjście 12G-SDI (obsługujące sygnały 3G-/6G-SDI) przystosowane do nagrywania 16-bitowego materiału RAW na zewnętrzne urządzenie. Wyjście HDMI służy do podglądu obrazu, złącza sygnału kodu czasowego (TC IN / TC OUT) umożliwiają synchronizację wielu kamer, a łącze SuperSpeed USB-C 5 Gb/s (USB 3.2) pozwala na szybkie przesyłanie danych do komputera.
Profesjonalną organizację pracy w trakcie zdjęć ułatwiają funkcje sieciowe do zdalnego sterowania i przesyłania filmów na serwer FTP. Obsługiwane są sieci bezprzewodowe 5 GHz i 2,4 GHz. Można też skorzystać z połączenia z przewodową siecią Ethernet 1000BASE-T. Należy w tym celu podłączyć przejściówkę USB-Ethernet do portu USB Type-C®, który jest zgodny ze standardem SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2).
Dużą pomocą w produkcjach realizowanych kamerą FX6 są programy Sony Catalyst Browse i Prepare. Kamera FX6 zapisuje metadane dotyczące stabilizacji obrazu, znacznika ujęcia i obrotu kamery. Mogą one ułatwić podgląd materiału i przygotowanie go do montażu w bezpłatnym programie Catalyst Browse lub niedrogim Catalyst Prepare17.
Kamera jest wyposażona w dwa gniazda na nośniki obsługujące zarówno karty CFexpress typu A, jak i karty SDXC/SDHC klasy UHS-I i UHS-II. CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Pozwalają one nagrywać filmy 4K o dużej przepływności i szybko opróżnić bufor nawet w czasie generowania dużych ilości danych o filmach.