Sony FX3 (ILME-FX3) body | Odbierz do 1400zł na zakup wybranych obiektywów Sony
• Każdy kto kupi kamerę FX3 otrzyma rabat w wysokości 1400zł brutto na zakup wybranych obiektywów (promocja trwa od 01.03.2021 do 02.05.2021 lub do wyczerpania zapasów)
Obiektywy biorące udział w promocji: SEL24105G, SEL2470GM, SEL70200GM, SEL1635GM, SEL24F14GM, SEL85F14GM SEL50F14Z, SELC1635G, SEL35F14Z.
Niesamowita prędkość odczytu danych z przetwornika obrazu
Wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor R™ umożliwia wyjątkowo szybki odczyt danych, a ponadto odznacza się wysoką czułością i szerokim zakresem dynamiki. Zaawansowana matryca filtra barw zwiększa dokładność reprodukcji kolorów, a umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej pola AF z systemem wykrywania fazy zapewniają stabilne i dokładne działanie systemu automatyki ostrości. Połączenie wszystkich tych cech składa się na niezwykłą jakość obrazu.
Wysoko wydajny procesor obrazu
Szybki procesor obrazu BIONZ XR™ minimalizuje opóźnienia, dając imponujące możliwości przetwarzania w czasie rzeczywistym — między innymi podczas ustawiania ostrości, rozpoznawania obrazów i korygowania ich jakości. Odpowiada też za przesyłanie danych, działanie systemu obsługi i inne funkcje kamery.
Wysoka czułość, szeroki zakres dynamiczny
Pełnoklatkowy przetwornik optymalizuje dane wyjściowe, zapewniając wysoką czułość i niski poziom zakłóceń w całym zakresie ustawień kamery. Aby wyraźnie utrwalić ruch mimo słabego oświetlenia, możesz rozszerzyć czułość ISO do imponującego poziomu 409 600. Rozszerzony, ponad 15-stopniowy zakres dynamiki pozwoli uniknąć prześwietlenia świateł. Połączenie wysokiej czułości z szerokim zakresem dynamiki oznacza większą elastyczność w postprodukcji.
Wewnętrzny zapis w formacie All-Intra
Podczas nagrywania na wewnętrzny nośnik obsługiwana jest nie tylko kompresja międzyklatkowa Long GOP, lecz również wewnątrzklatkowa (All-Intra) z niezależną kompresją każdej klatki przy dużej przepływności — do 600 Mb/s. Tryb XAVC S-I idealnie nadaje się zatem do utrwalania szybkiego ruchu. Zapewnia też maksymalną elastyczność i jakość obrazu w postprodukcji. [1] All-Intra (All-I) [2] Long GOP [3] Grupa obrazów (GoP)
Nagrywanie obrazu 4K HFR 120 kl./s
Szybki odczyt przetwornika obrazu i wysoka wydajność procesora BIONZ XR umożliwiają nagrywanie obrazu 4K (QFHD) z pełnoklatkowej matrycy w tempie 120 kl./s. Indywidualny odczyt poszczególnych pikseli pozwala utrwalać obraz 4K (QFHD) także przy dużej szybkości klatek i uzyskać w postprodukcji wyraźny film w zwolnionym tempie (do 5 razy w stosunku do rzeczywistego)7. Dokładny system AF umożliwia nagrywanie w zwolnionym tempie z pięknym efektem bokeh.
Kinowa kolorystyka dzięki technologii S-Cinetone™
Profil wyglądu Sony S-Cinetone, opracowany pierwotnie do kamery FX9, pozwala uzyskać filmowe kolory w samej kamerze. S-Cinetone jest zoptymalizowany do naturalnej reprodukcji odcieni skóry i środka zakresu barw. Nadaje przyjemny wygląd fragmentom ulegającym prześwietleniu i imponująco odwzorowuje obiekty — bez korekt w postprodukcji. [1] Standardowy obraz (bez profilu obrazu) [2] S-Cinetone (profil obrazu 11)
Krzywe S-Log2 i S-Log3 z obsługą 10-bitowego kodowania 4:2:2
Kamera umożliwia użycie krzywych gamma S-Log2 i S-Log3. Krzywa S-Log3 lepiej oddaje przejścia tonalne w zakresie od cieni do średniej szarości (18%) i pozwala uzyskać szeroki zakres dynamiczny — maksymalnie ponad 15 stopni. Jeśli obraz z kamery ma być dostosowany do innych kamer Cinema Line z krzywą S-Log3, można skorzystać z trzech ustawień przestrzeni barw (S-Gamut, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine) zapewniających elastyczność i efektywność procesu twórczego podczas postprodukcji.
Kodek HEVC o wysokiej efektywności kompresji
Użycie kodeka MPEG-H HEVC/H.265 do nagrań w formacie XAVC HS podwaja wydajność kompresji. W porównaniu ze standardowym formatem 4K XAVC S format XAVC HS umożliwia zapis szczegółowego obrazu filmowego z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 w plikach o zbliżonej, a nawet mniejszej objętości. Oznacza to jeszcze wyższą jakość obrazu przy rozsądnych rozmiarach plików.
Profil 10-bitowego obrazu HLG
Profil obrazu HDR HLG (Hybrid Log Gamma) oraz szeroka przestrzeń barw BT.2020 umożliwiają nagrywanie ujęć HDR (HLG) przeznaczonych do bezpośredniego wyświetlenia na kompatybilnym telewizorze. Uzyskiwany w ten sposób wierny obraz nie wymaga korekcji kolorystyki i przypomina to, co widzi nieuzbrojone oko. Zawiera dużo szczegółów w ciemnych i jasnych częściach oraz mniej całkowicie niedoświetlonych i prześwietlonych fragmentów. Niezwykle realistyczne są zwłaszcza 10-bitowe nagrania, zapewniające dużą szczegółowość i płynność przejść tonalnych. [1] Duża swoboda obróbki obrazu (wymagana korekcja barw) [2] Obraz o wysokiej jakości niewymagający korekcji barw
„Twórczy wygląd” do wzbogacania własnej wizji
Funkcje wyglądu umożliwiają emulację profesjonalnego podglądu i narzędzi do postprodukcji w samej kamerze. W kamerze dostępne są wstępnie zaprogramowane ustawienia „Kreatywny wygląd”. Można je wykorzystywać bez zmian lub dostosowywać do własnych potrzeb, zmieniając ustawienia kolorów, głębi koloru, jasności, kontrastu, ostrości i innych cech. Zmodyfikowane ustawienia można zapisać jako „własny wygląd”.
Nagrywanie plików proxy w celu usprawnienia montażu i edycji
Można równolegle zapisywać dwa rodzaje plików: o wyższej przepływności, w formatach takich jak 4K XAVC S-I, oraz pliki proxy HD o małej przepływności. Mniejsze pliki proxy pozwalają wykonać montaż i podgląd przed końcową produkcją. Zmniejszają obciążenie komputera, przyspieszają pracę i zwiększają efektywność. Zapis plików proxy odbywa się albo w 10-bitowym formacie XAVC HS (1920 × 1080), albo w 8-bitowym XAVC S (1280 × 720).
Szybkie i niezawodne systemy Real-time Tracking i Real-time Eye AF
Szybkie, intuicyjne ustawianie ostrości daje pełną twórczą kontrolę nad zaawansowaną technologią AF kamery FX3. Podczas pracy w pojedynkę dużym ułatwieniem jest funkcja śledzenia w czasie rzeczywistym, która analizuje kolor, wzory i głębię obiektu. W filmowaniu osób bardzo pomaga funkcja Real-time Eye AF, zwłaszcza gdy zdjęcia odbywają się z gimbala lub gdy użytkownik musi polegać na systemie AF.
System Fast Hybrid AF do niezawodnego ustawiania ostrości przy filmowaniu
System Fast Hybrid AF wykorzystuje umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej czujniki AF z wykrywaniem fazy oraz czujniki AF z wykrywaniem kontrastu. Zapewnia precyzyjne i płynne śledzenie szybko poruszających się obiektów nawet w przypadku szerokiego zakresu ruchów i małej głębi ostrości. Jeszcze większą kontrolę nad ostrością zapewniają ustawienia szybkości przejścia AF i czułości zmiany obiektu AF, dodane na życzenie użytkowników profesjonalnych.
Szybkie, dotykowe ustawianie ostrości12
Funkcja dotykowego ustawiania ostrości pozwala precyzyjnie wskazać miejsce, na które ma być nastawiana ostrość — wystarczy go dotknąć na ekranie LCD. Dotykając ekranu można także szybko, łatwo i intuicyjnie przenosić ostrość. Oznacza to pełną twórczą kontrolę nad zaawansowaną technologią AF.
Wyjście HDMI typu A i funkcje podglądu
Wytrzymałe, uniwersalne gniazdo HDMI typu A umożliwia równoczesną reprodukcję obrazu na monitor LCD kamery i zewnętrzny rejestrator lub monitor podłączony przez HDMI.
Wbudowany w korpus optyczny stabilizator obrazu do filmowania z ręki
Wbudowany w kamerę stabilizator obrazu Optical SteadyShot™ z trybem Active Mode jest oparty na nowym, precyzyjnym module stabilizującym, czujnikach żyroskopowych i zoptymalizowanych algorytmach stabilizacji obrazu. Zapewnia dużą dokładność optycznej stabilizacji obrazu podczas filmowania w jakości 4K, nawet podczas chodzenia. Tak wysoka efektywność umożliwia filmowanie kamerą bez dodatkowego osprzętu, z wykorzystaniem jej atutów: małych wymiarów i mobilności. [1] Śledzenie drgań kamery [2] Standardowy [3] Aktywny
Adapter XLR i wejście cyfrowe zapewniające wysoką jakość dźwięku
Na uchwycie kamery FX3 znajdują się dwa niezależne, pełnowymiarowe złącza XLR (XLR/TRS combo). Umożliwiają one podłączanie zewnętrznych mikrofonów profesjonalnych poprzez cyfrowe łącze audio stopki Multi Interface (MI). Do wyboru są trzy formaty nagrywania, w tym 4 kanały / 24 bity.
Ciągłe nagrywanie w formacie 4K 60p
Aby umożliwić ciągłe nagrywanie w formacie 4K 60p, kamera FX3 jest wyposażona w nowatorski system rozpraszania ciepła, w tym radiator w kształcie litery Σ (sigma) wykonany ze stopu grafitowego. Gruntownie przeprojektowano wewnętrzną konstrukcję, optymalizując rozmieszczenie radiatorów i przepływ powietrza. W razie potrzeby cichy wentylator zapewnia chłodzenie podczas ciągłego nagrywania w pełnej rozdzielczości. Dzięki odizolowaniu wlatującego i wylatującego powietrza uzyskano dużą odporność na pył i wilgoć.
Lampki REC i sygnalizacja nagrywania filmu
Z przodu i z tyłu urządzenia znajdują się lampki kontrolne (tally), a na górze —przycisk REC z podświetleniem sprzężonym ze stanem lampek. Stan nagrywania można także błyskawicznie sprawdzić dzięki wyświetlanej na ekranie czerwonej ramce. Pojawia się ona w czasie nagrywania i jest dobrze widoczna nawet po zamontowaniu kamery w większym zestawie, gimbalu itp. W razie potrzeby istnieje też możliwość wyłączenia lampek.
Dostosowywane przyciski dla zawodowych filmowców
Nowatorska, bezlusterkowa konstrukcja zapewnia mobilność połączoną z profesjonalną funkcjonalnością na najwyższym poziomie. Aby ułatwić sprawną pracę w terenie, wprowadzono szereg dostosowywanych menu i przycisków, a często używane elementy sterujące umieszczono u góry. Urządzenie zaprojektowano tak, by zapewnić profesjonalne rezultaty nawet w przypadku obsługi jedną ręką, filmowania z trudnych perspektyw i konieczności obsługi obiektywu.
Montaż akcesoriów bez dodatkowego osprzętu
Na korpusie kamery znajduje się pięć otworów montażowych z gwintem 1/4-20 UNC. Umożliwiają one niezawodne mocowanie akcesoriów do samej kamery, bez dodatkowego osprzętu. Kolejne trzy otwory umieszczono na dostarczanym w zestawie uchwycie XLR. W rezultacie system jest łatwy w przygotowaniu do użytku i zoptymalizowany pod kątem mobilności i filmowania z ręki.
Dodatkowe możliwości ekspresji dzięki różnym funkcjom zoomu
Znajdująca się na górze uchwytu dźwignia zoomu umożliwia obsługę obiektywów z elektryczną regulacją zoomu. Innowacyjna funkcja Clear Image Zoom pozwala uzyskać dodatkowe kąty widzenia przy ograniczonej do minimum ilości sprzętu. Prędkość zmian ogniskowej można dobierać do różnych zastosowań, od szybkich zmian kompozycji w dokumentalistyce po starannie przygotowane najazdy w produkcjach filmowych.
Menu z dotykowym systemem obsługi dostosowanym do rodzaju pracy
Aby spełnić oczekiwania i potrzeby zawodowych fotografów i filmowców, przeprojektowano strukturę menu, umożliwiając bardziej efektywną pracę. Zakładki menu znajdują się po lewej stronie wyświetlacza, a grupy parametrów i parametry związane z odpowiednią zakładką — po prawej. Nowa struktura jest też bardziej przejrzysta, ponieważ pozwala równocześnie wyświetlać trzy poziomy. Dotykowa obsługa sprawia, że menu jest szybkie i intuicyjne w użyciu.
Uchylny ekran rozszerzający zakres perspektyw
Kamera FX3 jest wyposażona w otwierany na bok, uchylny ekran LCD. Obracając go, można ułatwiać sobie precyzyjne kadrowanie lub stosować niestandardowe perspektywy zarówno przy filmowaniu z ręki, jak i z użyciem gimbala. Ekran można obrócić tak, aby widziała go filmowana osoba lub by podglądać obraz podczas zdjęć znad samej ziemi. Duży, 3,0-calowy, dotykowy wyświetlacz LCD o rozdzielczości około 1,44 mln pikseli zapewnia czysty i wyraźny obraz.
Dwa gniazda zgodne z kartami CFexpress typu A
Kamera jest wyposażona w dwa gniazda na nośniki obsługujące zarówno karty CFexpress typu A, jak i karty SDXC/SDHC klasy UHS-I i UHS-II. CFexpress typu A to nowy standard kompaktowych nośników danych odznaczających się dużą prędkością zapisu i odczytu. Można na nie nagrywać filmy 4K o dużej przepływności. Dwa gniazda dają możliwość zapisu naprzemiennego lub równoczesnego.
Niezawodna, wytrzymała i lekka konstrukcja
Aby zagwarantować wytrzymałość i mobilność, podstawę montażową oraz górną, przednią i tylną pokrywę wykonano z lekkiego, ale mocnego stopu magnezu. Gniazdo na obiektywy jest przytwierdzone do podstawy montażowej sześcioma śrubami, co zapewnia stabilność przy korzystaniu z ciężkich obiektywów. Z przodu przetwornika znajduje się filtr, który drga z ultradźwiękową częstotliwością 70 000 cykli na sekundę, powodując usuwanie pyłu z powierzchni matrycy.
Profesjonalne zasilanie i wydajność
Z myślą o długotrwałych sesjach filmowych kamera FX3 współpracuje z pojemnymi akumulatorami NP-FZ100. Zgodność ze standardem USB-PD (Power Delivery) daje możliwość szybkiego ładowania17 lub ciągłego filmowania po podłączeniu odpowiedniego zasilacza lub powerbanku USB Type-C.
Niezawodność, wytrzymałość i odporność na warunki pogodowe w trudnych sytuacjach
Kierując się opiniami użytkowników profesjonalnych, uszczelniono wszystkie połączenia elementów obudowy oraz osłony złączy, otoczenie komory na akumulator i nośniki danych, a także połączenia w obudowie. Aby zapewnić niezawodną pracę w trudnych warunkach, przeanalizowano też drogi, którymi mogłyby wnikać pył i wilgoć.
Sprawniejsza praca dzięki przesyłaniu danych z miejsca zdjęć
Urządzenie współpracuje z sieciami bezprzewodowymi 5 GHz i 2,4 GHz. Pozwala też skorzystać z sieci Ethernet 1000BASE-T — należy w tym celu podłączyć przejściówkę USB-Ethernet do gniazda USB Type-C®, które jest zgodne ze standardem SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2). Do zdalnego sterowania można użyć komputera z programem Sony Imaging Edge Desktop™ lub urządzenia mobilnego z aplikacją Imaging Edge Mobile™. Profesjonalną organizację pracy w trakcie zdjęć ułatwiają funkcje zdalnego sterowania oraz przewodowego i bezprzewodowego przesyłania plików z danymi na serwer FTP.
Metadane ułatwiające edycję w programach Catalyst
Dużą pomocą w produkcjach realizowanych kamerą FX3 są programy Sony Catalyst Browse i Prepare. Kamera FX3 zapisuje metadane dotyczące stabilizacji obrazu i obrotu kamery. Mogą one ułatwić podgląd materiału i przygotowanie go do montażu w bezpłatnym programie Catalyst Browse lub niedrogim Catalyst Prepare.
Dane ogólne |
|
TYP APARATU/KAMERY | Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
MOCOWANIE OBIEKTYWU | Mocowanie typu E |
Wymiary i waga |
|
WAGA (TYLKO JEDNOSTKA CENTRALNA) (W PRZYBLIŻENIU) | Około 715 g (z akumulatorem i kartą pamięci), około 640 g (sam korpus) |
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) (Z DOSTARCZANYMI W ZESTAWIE AKCESORIAMI) (W PRZYBLIŻENIU) | 1,015 kg (z uchwytem XLR, akumulatorem, kartą SD) |
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) (KORPUS BEZ WYSTAJĄCYCH ELEMENTÓW) (W PRZYBLIŻENIU) | Około 129,7 × 77,8 × 84,5 mm (korpus bez wystających elementów) |
Zasilanie |
|
POBÓR MOCY | [Film] około 7,3 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), [Fotografia] około 3,4 W (z obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
CZAS PRACY AKUMULATORA | Około 95 min (rzeczywiste nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association), około 135 min (ciągłe nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association), około 600 zdjęć (monitor LCD) (fotografie, norma Camera & Imaging Products Association) |
Praca |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | Od 0°C do 40°C |
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRZECHOWYWANIA | Od –20°C do +60°C |
Format zapisu (film) |
|
XAVC HS | [XAVC HS 4K] 59,94p/50p 200 Mb/s / 150 Mb/s / 100 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s, MPEG-H HEVC / H.265, 23,98p 100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s, MPEG-H HEVC / H.265, 119,88p/100p 280 Mb/s / 200 Mb/s, MPEG-H HEVC / H.265 |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] 59,94p/50p 600 Mb/s / 500 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 29,97p/25p 300 Mb/s / 250 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 23,98p 240 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S-I HD] 59,94p/50p 222 Mb/s / 185 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 29,97p/25p 111 Mb/s / 93 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 23,98p 100 Mb/s / 60 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 119,88p/100p 280 Mb/s / 200 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264 |
XAVC S | [XAVC S 4K] 59,94p/50p 200 Mb/s / 150 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 29,97p/25p 140 Mb/s / 100 Mb/s / 60 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 23,98p 100 Mb/s / 60 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S HD] 59,94p/50p 50 Mb/s / 25 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 29,97p/25p 50 Mb/s / 16 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 23,98p 50 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264, 119,88p/100p 100 Mb/s / 60 Mb/s, MPEG-4 AVC / H.264 |
Format zapisu (dźwięk) |
|
FORMAT ZAPISU (DŹWIĘK) | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
Liczba klatek na sekundę podczas zapisu |
|
XAVC HS | [XAVC HS 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p |
XAVC S | [XAVC S 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p |
XAVC S-I | [XAVC S 4K] 3840 × 2160/59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 23,98p, 25p |
Czas nagrywania/odtwarzania |
|
XAVC HS | [XAVC HS 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 85 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 110 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 55 minut, 59,94p/50p 100M, karta CEA-G160T (160 GB): około 170 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 80 minut, 59,94p/50p 75M, karta CEA-G160T (160 GB): około 220 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 100 minut |
XAVC S-I | [XAVC S-I 4K] XAVC S-I 4K 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 25 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 10 minut, [XAVC S-I HD] 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 75 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 35 minut |
XAVC S | [XAVC S 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 85 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 110 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 55 minut, [XAVC S HD] 59,94p/50p 50M, karta CEA-G160T (160 GB): około 310 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 150 minut, 59,94p/50p 25M, karta CEA-G160T (160 GB): około 550 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 210 minut |
PROXY VIDEO | 1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s) |
Reprodukcja w formacie RAW |
|
REPRODUKCJA W FORMACIE RAW | HDMI: 4264 × 2408 (60p/50p/30p/25p/24p), 16 bitów |
Sekcja kamery |
|
TYP PRZETWORNIKA | Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor R |
LICZBA PIKSELI | Około 10,2 megapiksela (efektywnie) przy filmowaniu, około 12,1 megapiksela (efektywnie) przy fotografowaniu, około 12,9 megapiksela (ogółem) |
CZUŁOŚĆ | [Film] ISO 80–102 400 (wartości do ISO 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 80–12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy), [Fotografia] odpowiednik ISO 80–102 400 (wartości ISO od 40 do 409 600 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 80–12 800, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy) |
CZAS OTWARCIA MIGAWKI | Film: od 1/8000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki), Fotografia: od 1/8000 s do 30 s, B |
Zwolnione i przyspieszone tempo |
|
XAVC HS | XAVC HS 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s |
XAVC S-I | XAVC S-I 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s, XAVC S-I HD: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 lub 240 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 lub 200 kl./s |
XAVC S | XAVC S 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s, XAVC S HD: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 lub 240 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 lub 200 kl./s |
Balans bieli |
|
TRYBY BALANSU BIELI | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
Gamma |
|
KRZYWA GAMMA | Wył. / PP1–PP10, parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
Tolerancja naświetlenia |
|
TOLERANCJA NAŚWIETLENIA | Ponad 15 stopni (S-Log3) |
System ustawiania ostrości |
|
TYP | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
TRYB OSTROŚCI | [Film] AF-C, MF, [Fotografia] automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (Ostrość DMF), ostrość ręczna |
USTAWIENIE OSTROŚCI | [Film] 627 pól, [Fotografia] pełna klatka 35 mm: 759 pól (AF z wykrywaniem fazy) |
OBSZAR OSTROŚCI | [Film] szeroki, strefa, centralny, elastyczny punktowy, rozszerzany elastyczny punktowy, [Fotografia] szeroki, strefa, centralny, elastyczny punktowy, rozszerzany elastyczny punktowy, śledzenie |
ZAKRES CZUŁOŚCI | Od –6 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
INNE FUNKCJE OSTROŚCI | Nastawianie ostrości na oko ([Film] Człowiek (wybór lewego/prawego oka), [Fotografia] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę), rozpoznawanie twarzy (priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy), [Film] Czułość zmian obiektu AF, [Film] Szybkość przejścia AF, [Fotografia] Funkcja „Powiększenie” (pełna klatka 35 mm: 2,1× / 4,1×, APS-C: 1,5× / 3,0×) |
Sterowanie ekspozycją |
|
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
TRYBY EKSPOZYCJI | [Film] Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ręczny (M), tryb elastycznej ekspozycji, [Fotografia] Automatyczny (iAuto), P, A, S, M |
Zapis (fotografie) |
|
FORMAT ZAPISU | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
ROZMIAR OBRAZU | Rozmiar obrazu [3:2] Pełna klatka 35 mm L: 12M, M: 5,1M, S: 3,0M, APS-C L: 5,1M, M: 3,0M, S: 1,3M, Rozmiar obrazu [4:3] Pełna klatka 35 mm L: 11M, M: 4,6M, S: 2,7M, APS-C L: 4,6M, M: 2,7M, S: 1,1M, Rozmiar obrazu [16:9] Pełna klatka 35 mm L: 10M, M: 4,3M, S: 2,6M, APS-C L: 4,3M, M: 2,6M, S: 1,1M, Rozmiar obrazu [1:1] Pełna klatka 35 mm L: 8M, M: 3,4M, S: 2,0M, APS-C L: 3,4M, M: 2,0M, S: 0,8M |
Odtwarzanie |
|
FUNKCJE ODTWARZANIA | Indeks, wybór folderu (Data/Fotografia/Film), przechwytywanie zdjęć, monitorowanie 4 kanałów dźwięku, automatyczny podgląd (fotografie), obrót obrazu (fotografie), ochrona (fotografie), ocena (fotografie), wyświetlanie jako grupy (fotografie) |
Interfejs |
|
WEJŚCIE AUDIO | Mini jack stereo 3,5 mm, uchwyt XLR: [INPUT1][INPUT2] 3-stykowe XLR/TRS (żeńskie) (×2), do wyboru line/mic/mic+48V, Poziom odniesienia mikrofonu od –40 dBu do –60 dBu / [INPUT3] mini jack stereo 3,5 mm) |
WYJŚCIE HDMI | Gniazdo HDMI (typu A), YCbCr 4:2:2 10 bitów / RGB 8 bitów |
USB | USB Type-C (×1, zgodny z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)), Multi/Micro USB (×1) |
STOPKA MULTI INTERFACE | Z cyfrowym łączem audio |
BLUETOOTH | Standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz) |
WYJŚCIE SŁUCHAWKOWE | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
WYJŚCIE NA GŁOŚNIKI | Wbudowany, monofoniczny |
Podgląd |
|
EKRAN LCD | 7,5 cm (3,0″), TFT, około 1,44 mln punktów, kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Wbudowany mikrofon |
|
WBUDOWANY MIKROFON | Wbudowany, stereofoniczny |
Nośnik |
|
RODZAJ NOŚNIKA | Karta CFexpress typu A / SD (×2), zapis równoczesny, sortowanie, automatyczne przełączanie nośnika, kopiowanie |
System plików |
|
System plików | FAT12, 16, 32, exFAT |
Zoom |
|
FUNKCJA ZOOMU | Obrót pierścienia zoomu, Clear Image Zoom ([Film] około 1,5× (4K), około 2× (HD) [Fotografia] około 2×), zoom cyfrowy ([Film] pełna klatka 35 mm: około 4×, APS-C: około 4×, [Fotografia] pełna klatka 35 mm: L: około 4×, M: około 6,1×, S: około 8×, APS-C: L: około 4×, M: około 5,2×, S: około 8×), Inteligentny zoom (Smart zoom) ([Fotografia] pełna klatka 35 mm: M: około 1,5×, S: około 2×, APS-C: M: około 1,3×, S: około 2×) |
Funkcja fotografii |
|
MIGAWKA | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
REDUKCJA SZUMÓW | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasie otwarcia migawki dłuższym niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona |
TRYBY ZAPISU | Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia seryjne (do wyboru Szybko+/Szybko/Śr./Wolno), samowyzwalacz, samowyzwalacz (seria), bracketing: Pojedyncze, bracketing: Seryjne, bracketing balansu bieli, bracketing DRO |
KONTROLA BŁYSKU | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp ze stopką z automatyczną blokadą, czas synchronizacji z lampą błyskową: 1/125 s |
SZYBKOŚĆ ZDJĘĆ SERYJNYCH | Hi+: 10 kl./s, Hi: 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s |
INNE FUNKCJE FOTOGRAFICZNE | Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny, ciche zdjęcia, Fotografowanie z Anti-flicker |
Stabilizacja obrazu |
|
TYP | Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
EFEKT KOMPENSACJI (FOTOGRAFIE) | 5,5 stopnia (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
TRYB | [Film] Aktywny/Standardowy/Wyłączony, [Fotografia] Włączony/wyłączony |
Funkcja własna |
|
FUNKCJA WŁASNA | Ustawienia przycisków własnych, „Moje menu”, ustawienia „Moje pokrętło” |
Kompensacja cech obiektywu |
|
KOMPENSACJA CECH OBIEKTYWU | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Wi-Fi/NFC |
|
OBSŁUGIWANY FORMAT | IEEE 802.11a/b/g/n/ac |
BEZPIECZEŃSTWO | WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK |
PASMO CZĘSTOTLIWOŚCI | Pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz |
NFC | Zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3 |
Przesyłanie przez FTP |
|
PRZESYŁANIE PRZEZ FTP | Przesyłanie na serwer FTP (sieć przewodowa LAN (USB-LAN), tethering przez USB, Wi-Fi) |
Dostarczane wyposażenie |
|
DOSTARCZANE WYPOSAŻENIE | Akumulator NP-FZ100, Osłona stopki akcesoriów, Osłona stopki uchwytu, Przewód USB A – USB C (USB 3.2), Przewód zasilający, Przykrywka korpusu, Uchwyt z modułem XLR, Zestaw stopki akcesoriów, Ładowarka BC-QZ1 |