Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Zaprojektowana dla profesjonalnych mikserów SDI lub HDMI oferuje wszystkie funkcje modelu Plus, a także 12G-SDI, profesjonalne audio XLR, jaśniejszy HDR LCD, 5-pinowy talkback i Ethernet 10G IP.
Nowa, najbardziej zaawansowana na świecie kompleksowa kamera studyjna. Kamery Blackmagic Studio różnią się od kamer studyjnych jedynie zminiaturyzowaną, kompaktową i przenośną konstrukcją. Dzięki zakresowi dynamiki i kolorymetrii cyfrowych kamer filmowych radzą sobie w ekstremalnie trudnych warunkach oświetleniowych, tworząc obrazy o kinowym wyglądzie. Sensor o czułości ISO do 25 600 zapewnia niesamowite zdjęcia nawet w słabo oświetlonych miejscach. Nawet przy świetle księżyca! Zaawansowane funkcje obejmują: talkback, tally, sterowanie, wbudowany korektor kolorów, zapis w Blackmagic RAW na dyski USB i nie tylko. Do sterowania obiektywem można też dodać urządzenia do regulacji ostrości i zoomu!
Choć Blackmagic Studio Camera jest przeznaczona do produkcji na żywo, nie musi być używana z mikserem! Ponieważ nagrywa w Blackmagic RAW na dyski USB, może być używana w każdej sytuacji, w której korzystasz ze statywu! Dzięki 7" wizjerowi idealnie nadaje się do programów typu talk-show, produkcji telewizyjnych, wiadomości, sportu, edukacji, prezentacji konferencyjnych, a nawet ślubów. Duży, jasny ekran dotykowy z bocznymi uchwytami i fizycznymi kontrolkami, które ułatwiają śledzenie ujęć, a jednocześnie są wygodne w użyciu przez dłuższy czas. Ponieważ jest lekka, idealnie sprawdzi się, gdy ciągle się przemieszczasz i wykonujesz różne zadania.
Najwięksi nadawcy używają drogich kamer studyjnych, niezwykle dużych i niezbyt przenośnych. Wyróżniająca się Blackmagic Studio Camera ma wszystkie zalety dużej kamery studyjnej, ponieważ łączy kamerę i wizjer w jednej kompaktowej konstrukcji. Posiada lekki korpus z poliwęglanu wzmocnionego włóknem węglowym oraz innowacyjną technologię w zminiaturyzowanej budowie. Kamera jest przeznaczona do produkcji na żywo, a za pomocą dużego, 7" wizjera łatwo jest śledzić i kadrować ujęcia. Ekran dotykowy zawiera menu ustawień kamery, a także pokrętła jasności, kontrastu i funkcję focus peaking. Dodatkowo jest wyposażony w uchwyt do statywu z mocowaniem dla szybkiego ustawiania!
W zaawansowanych kamerach ISO jest miarą czułości sensora obrazu na światło. Im wyższe ISO, tym większe można dodać wzmocnienie. Umożliwia to filmowanie w naturalnym świetle, a nawet w nocy! Wzmocnienie od -12dB (ISO 100) do +36dB (ISO 25 600) w Blackmagic Studio Camera jest optymalne dla redukcji ziarna i szumów na obrazach, przy jednoczesnym zachowaniu pełnego zakresu dynamiki sensora. Podstawową natywną wartością ISO jest 400, które idealnie nadaje się do pracy w oświetleniu studyjnym. Dodatkowe wysokie bazowe ISO 3200 doskonale sprawdza się podczas filmowania w słabo oświetlonych miejscach. Wzmocnienie można ustawić z kamery lub zdalnie z miksera za pomocą SDI lub zdalnego sterowania kamerą przez Ethernet.
Niesamowity sensor 4K w połączeniu z kolorymetrią Blackmagic 5 generacji oferuje tę samą technologię obrazowania używaną w cyfrowych kamerach filmowych. Możesz teraz używać obrazów filmowych do produkcji na żywo! Ponadto w połączeniu z wbudowanym korektorem kolorów podstawowych DaVinci Resolve można uzyskać znacznie lepsze obrazy niż z prostych kamer nadawczych. Korektor kolorów może być sterowany z poziomu miksera. 13-stopniowy zakres dynamiki zapewnia ciemniejsze czernie i jaśniejsze biele, idealne do korekcji kolorów. Rozdzielczość 3840 x 2160 sensora ułatwia pracę w jakości HD i Ultra HD. Ponadto wszystkie modele obsługują od 23,98 kl/s do 60 kl/s.
Dzięki popularnemu mocowaniu obiektywów MFT, kamery Blackmagic Studio Camera są kompatybilne z szeroką gamą niedrogich obiektywów. Obiektywy fotograficzne są niesamowitej jakości, bo zostały zaprojektowane do użytku w fotografii o wysokiej rozdzielczości. Ponadto aktywne mocowanie obiektywu umożliwia jego zdalną regulację. Aby wyeliminować konieczność sięgania do obiektywu w celu ustawienia zoomu i ostrości, opcjonalne urządzenia do ich regulacji znajdują się w uchwytach statywu, tak jak w przypadku dużej kamery studyjnej! Pozwala to uniknąć drgań kamery podczas regulacji obiektywu. Można śledzić ujęcia i sterować kamerą bez zdejmowania rąk ze statywu! Daje to takie same wrażenia jak drogi obiektyw nadawczy B4!
Duży, 7" ekran o wysokiej rozdzielczości całkowicie zmieni sposób pracy z kamerą, ponieważ jest wystarczająco duży, aby ułatwić kadrowanie ujęć. Model Pro ma wyświetlacz HDR o ultrawysokiej jasności, idealny do pracy na zewnątrz w świetle słonecznym! Nakładki ekranowe pokazują stan i parametry zapisu, histogram, wskaźniki focus peaking, poziomy, linie kadru i wiele innych. Możesz nawet zastosować LUTy 3D do monitorowania ujęć z pożądanym kolorem i wyglądem. Menu ekranu dotykowego pozwala załadować i dostosować presety dla różnych zadań. Dołączoną osłonę przeciwsłoneczną można złożyć w celu ochrony ekranu podczas transportu. Ponadto jest kompatybilna z osłonami Blackmagic Studio Viewfinder!
Kamery Blackmagic Studio posiadają na ekranie dotykowym fizyczne przyciski i pokrętła oraz elementy sterujące. Pokrętła po prawej stronie kamery umożliwiają regulację jasności, kontrastu oraz focus peaking. Pokrętło funkcji focus peaking pozwala na precyzyjne dostrojenie podświetlenia szczegółów, pozwalając uzyskać idealną ostrość podczas powiększania. Do 3 przycisków funkcyjnych po lewej stronie można przypisać funkcje takie jak zebra, fałszywy kolor, focus peaking, LUTy i wiele innych! Ponadto można zmienić funkcję przypisaną do każdego przycisku w menu. Ekran dotykowy ma też wyświetlacz przezierny z najważniejszymi informacjami dotyczącymi filmowania, a także menu wszystkich ustawień kamery, LUTy i własne presety.
Kamery Blackmagic Studio mają bardzo dużą lampkę tally, która świeci na czerwono gdy kamera jest na antenie, na zielono w czasie podglądu i na pomarańczowo dla nagrywania ISO. Lampka tally ma też przypinane przezroczyste numery kamer dla wyraźnej identyfikacji kamery z odległości nawet 7 metrów! Kamery Blackmagic Studio obsługują standard SDI tally stosowany we wszystkich mikserach ATEM do produkcji na żywo oraz HDMI tally stosowany w mikserach ATEM Mini. Reżyser może dokonywać cięć między kamerami, a informacje o tally będą przesyłane z powrotem do kamer przez sygnał zwrotny SDI, podświetlając lampkę tally na kamerze, gdy jest ona na antenie. SDI tally eliminuje złożone okablowanie, przyspieszając przygotowanie do pracy.
W odróżnieniu od kamer konsumenckich, Blackmagic Studio Camera 4K Pro posiada złącza SDI, które obejmują talkback, umożliwiając operatorowi miksera komunikację z kamerami podczas wydarzeń na żywo. Reżyser może rozmawiać z operatorami kamer, aby kierować wyborem ujęcia, eliminując problem, w którym wszystkie kamery rejestrują ten sam obraz jednocześnie. Złącze talkback znajduje się z boku kamery i działa ze standardowymi 5-pinowymi słuchawkami nadawczymi XLR. Talkback wykorzystuje kanały audio 15 i 16 w złączu SDI między kamerą a mikserem oraz sygnał zwrotny z miksera do kamery. Każde wbudowane urządzenie audio SDI może korzystać z funkcji talkback!
Kamery Blackmagic Studio posiadają wiele złączy do podłączenia sprzętu konsumenckiego i nadawczego. Wszystkie modele są idealne dla mikserów ATEM Mini, bo mają HDMI z tally, sterowanie kamerą i wyzwalanie nagrywania, a ponadto złącza słuchawkowe i mikrofonowe 3,5 mm oraz dwa porty USB-C. Model Blackmagic Studio Camera 4K Pro, przeznaczony do nadawczych przepływów pracy, posiada 12G-SDI, Ethernet 10GBASE-T, talkback i zbalansowane wejścia audio XLR. Ethernet 10G wykorzystuje jedno połączenie dla wideo, tally, talkback i zasilania kamery, znacznie przyspieszając konfigurację. Działa jak światłowód SMPTE, ale dzięki standardowemu miedzianemu kablowi Ethernet kategorii 6A jest znacznie tańszy.
Wszystkie miksery Blackmagic Design ATEM mogą sterować kamerami za pomocą protokołu wbudowanego w połączenia wideo SDI kamer. Konfiguracja jest łatwa, bo wszystkie miksery ATEM transmitują polecenia sterujące z wyjścia programowego SDI miksera do kamery przez wejście programowe SDI. Mikser może sterować korekcją kolorów, tally i obiektywem wszystkich kamer. Wystarczy wybrać odpowiedni numer kamery i wszystko działa. Nawet miksery ATEM Mini mogą sterować kamerami Blackmagic Studio, ponieważ wyjście HDMI do miksera ma zwrotną komunikację danych, która wysyła informacje o sterowaniu z powrotem do kamery. W ten sposób operator kamery może skupić się na kadrowaniu ujęć.
Model Blackmagic Studio Camera 4K Pro obsługuje podłączanie kamer za pomocą jednego kabla Ethernet. Wystarczy podłączyć i gotowe! Tradycyjne nadawcze kamery studyjne wykorzystują światłowód SMPTE do komunikacji i zasilania kamer, jednak światłowody SMPTE są bardzo drogie. Blackmagic Studio Camera 4K Pro ma Ethernet 10G jako alternatywę dla światłowodu SMPTE, więc jest znacznie tańszy. Ethernet obejmuje cały obraz z kamery, sygnał zwrotny, tally, talkback, sterowanie kamerą i zasilanie. Blackmagic Studio Converter wykonuje wszystkie konwersje wideo na mikserze oraz zasila kabel Ethernet. Dzięki temu nie trzeba podłączać zasilania do kamery.
Blackmagic Studio Camera posiada szybki port USB-C, który umożliwia nagrywanie na zewnętrzne dyski lub podłączenie do szerokiej gamy akcesoriów. Podłącz zewnętrzny dysk flash USB, a kamera nagra wysokiej jakości 12-bitowe pliki Blackmagic RAW do późniejszej edycji i korekcji kolorów. Możesz po prostu przenieść dysk do komputera i nie musisz tracić czasu na kopiowanie plików. A nawet dodać opcjonalne urządzenia do regulacji ostrości i zoomu do pełnego sterowania obiektywem. Dodatkowo port USB zasili każdy telefon lub dysk, który jest do niego podłączony.
Blackmagic RAW to nowy, rewolucyjny format zaprojektowany, aby przechwycić i utrwalić jakość danych z sensora kamery. Niektóre formaty plików, jak H.264, mają wysoki stopień kompresji więc dodają szumy i artefakty, powodując bezpowrotną utratę szczegółów sensora. Blackmagic RAW eliminuje ten problem. Otrzymujesz wspaniałe obrazy o niesamowitej szczegółowości i bogatej kolorystyce w całym procesie postprodukcji. Blackmagic RAW zapisuje też ustawienia kamery jako metadane, dzięki czemu można później zmienić ISO, balans bieli i ekspozycję w DaVinci Resolve. Ponadto pliki są małe i szybkie. Responsywność podczas edycji jest niesamowita. Tylko Blackmagic RAW oferuje najwyższą jakość, najmniejsze pliki i najszybsze reakcje.
Kamery Blackmagic Studio mają wbudowane mikrofony. To uwzględnia dźwięk w projekcie, znacznie przyspieszając konfigurację. Ponadto mikrofony są odporne na wstrząsy i wiatr, dając doskonały dźwięk nawet w trudnych warunkach! Umieszczenie każdego z mikrofonów na krawędziach ekranu oferuje zalety konstrukcji kamery studyjnej dla lepszej separacji stereo niż jest to możliwe w przypadku zwykłej kamery wideo. Jest też wejście audio 3,5 mm do podłączenia mikrofonów do kamer oraz gniazdo słuchawkowe jack 3,5 mm. Model Blackmagic Studio Camera Pro oferuje profesjonalne wejścia audio XLR oraz wbudowany głośnik do odsłuchu dźwięku z sygnału zwrotnego.
Najczęstszym miejscem umieszczania mikrofonów jest miejsce w pobliżu kamer, dlatego model Pro ma najlepszy dźwięk, jaki kiedykolwiek zaprojektowano dla kamery studyjnej! Jest to jeszcze ważniejsze w przypadku kamer zdalnych. Profesjonalne 2-kanałowe zbalansowane wejścia XLR obsługują poziom liniowy +24 dBu i mają ultraniskoszumowy przedwzmacniacz mikrofonowy z zasilaniem fantomowym P48 oraz równoważny poziom szumów (E.I.N.) wynoszący ‑131 dBV(A). Dwa przetworniki analogowo-cyfrowe o wysokim zakresie dynamiki 117 dB oferują wysokiej klasy dźwięk wymagany przez nadawców i inżynierów dźwięku. Każdy mikrofon podłączony do wejść XLR będzie miał wyższy poziom szumów niż dźwięk z kamery.
Gdy pliki Blackmagic RAW używają logarytmicznego filmu gamma, aby zachować zakres dynamiki kamery, można użyć do konwersji LUTy 3D, aby obrazy na ekranie wizjera nie wyglądały na płaskie i wyprane. LUTy 3D rozwiązują ten problem, bo konwertują obraz tuż przed jego wyświetleniem na ekranie LCD. Pozwala to na konwersję nagrywanych obrazów filmu gamma na ładniej wyglądające obrazy na LCD. LUTy 3D są też zapisywane w plikach Blackmagic RAW, dzięki czemu mogą być wykorzystane później w postprodukcji. Nigdy nie są wgrywane w dane obrazu Blackmagic RAW, oferując możliwość ich wyłączenia. LUT 3D jest transportowany w pliku Blackmagic RAW, ale używany tylko wtedy, gdy go aktywujesz.
Kamery Blackmagic Studio mają wiele różnych opcji zasilania. Wszystkie modele posiadają wspólne złącze zasilania 12V DC z blokadą, co zapobiega przypadkowemu wyciągnięciu kabla. Ponadto kamera zawiera zasilacz z 5 różnymi adapterami gniazd AC dla różnych krajów. Podczas korzystania z jednego kabla Ethernet do podłączenia do modelu Blackmagic Studio Camera 4K Pro, cała kamera i jej akcesoria mogą być zasilane z połączenia Ethernet. Blackmagic Studio Converter posiada duży zasilacz z funkcją PoE do kabla Ethernet, dzięki czemu nie potrzeba żadnego podłączenia zasilania do kamery. Jest to świetne rozwiązanie, gdy w miejscu, w którym umieszczono kamery, nie ma dostępu do zasilania.