Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Nowa Blackmagic URSA Broadcast G2 to niesamowicie wydajna kamera przeznaczona dla tradycyjnych i internetowych nadawców. Konstrukcja 3 w 1 pozwala wykorzystać ją jako kamerę produkcyjną 4K, kamerę studyjną 4K lub cyfrową kamerę filmową 6K. Można nagrywać na popularnych kartach SD, UHS-II i CFast 2.0 lub na zewnętrznych dyskach USB, używając typowych formatów plików, takich jak H.265, ProRes i Blackmagic RAW, Pozwala też zmienić mocowanie obiektywu. Żadna inna kamera nadawcza nie jest tak uniwersalna.
Nowa Blackmagic URSA Broadcast G2 to niesamowicie wydajna kamera przeznaczona dla tradycyjnych i internetowych nadawców. Konstrukcja 3 w 1 pozwala wykorzystać ją jako kamerę produkcyjną 4K, kamerę studyjną 4K lub cyfrową kamerę filmową 6K. To idealne rozwiązanie pozwala nadawcom wykorzystać ich własne obiektywy i akumulatory. Nagrywanie na popularnych kartach SD, UHS-II i CFast 2.0 lub na dyskach USB, w typowych formatach plików, takich jak H.265, ProRes i Blackmagic RAW, zapewnia kompatybilność ze wszystkimi programami do edycji wideo i systemami zarządzania mediami. Pozwala też zmienić mocowanie obiektywu. Żadna inna kamera nadawcza nie jest tak uniwersalna.
URSA Broadcast G2 to doskonałe rozwiązanie dla nadawców – ma kontrolki ENG zlokalizowane wokół kamery, umożliwiające ich dotykowe zlokalizowanie oraz czujnik słabego oświetlenia, który pozwala uzyskać niesamowite ujęcia przy naturalnym oświetleniu. Idealne połączenie do nadawania wiadomości i programów.
URSA Broadcast ma zaawansowany korektor kolorów YRGB oraz zdalne sterowanie. Można używać dużych obiektywów studyjnych, B4 ENG lub zmienić mocowanie i użyć dowolnego. Ponadto opcjonalne urządzenia do regulacji ostrości i zoomu Blackmagic pozwalają sterować obiektywem z uchwytów statywu.
URSA Broadcast G2 ma zaawansowany cyfrowy sensor filmowy 6K ze zmiennym mocowaniem obiektywu – PL dla cyfrowych obiektywów filmowych lub EF dla fotograficznych. Ponadto wysoki zakres dynamiki, świetna wydajność przy słabym oświetleniu i Blackmagic RAW zapewniają prawdziwie „hollywoodzką” jakość cyfrowej kamery filmowej.
Duży sensor 4K oraz kolorymetria Blackmagic 5 generacji oferują tę samą technologię obrazowania co cyfrowe kamery filmowe, pozwalając transmitować w cyfrowej jakości filmowej. Rozdzielczość 6144 x 3456 sensora 6K jest wystarczająco uniwersalna, aby nadawać programy i filmy cyfrowe. Przy obiektywach B4 otrzymujesz obraz sensora 4K do wykorzystania w transmisjach Ultra HD, a po zmianie mocowania obiektywu na PL lub EF, będziesz mógł korzystać z pełnej rozdzielczości sensora 6K dla filmu cyfrowego. 13-stopniowy zakres dynamiki zapewnia ciemniejsze czernie i jaśniejsze biele, idealne do korekcji kolorów. Wykorzystanie filmu cyfrowego w transmisji to rewolucja w jakości obrazu.
Nowa URSA Broadcast oferuje niesamowite rezultaty przy słabym oświetleniu, co pozwala kręcić w naturalnym świetle, a nawet przy świetle księżyca. W zaawansowanych kamerach ISO jest miarą czułości sensora obrazu na światło. Wzmocnienie od -12dB (ISO 100) do +36dB (ISO 25,600) w Blackmagic URSA Broadcast G2 jest optymalne dla redukcji ziarna i szumów na obrazach, przy jednoczesnym zachowaniu pełnego zakresu dynamiki sensora. Podstawową natywną wartością ISO jest 400, które jest idealne do pracy w oświetleniu studyjnym. Dodatkowe wysokie bazowe ISO 3200 jest świetne podczas filmowania w słabo oświetlonych miejscach. Wzmocnienie można ustawić z kamery, z LCD lub zdalnie z miksera za pomocą zdalnego protokołu sterowania kamerą SDI.
URSA Broadcast G2 posiada mocowanie obiektywu nadawczego B4, które obejmuje optykę zaprojektowaną specjalnie do sensora kamery. Pozwala ono używać nowoczesnych obiektywów Ultra HD lub tańszych HD. Starsze obiektywy HD często mają rozdzielczość znacznie przekraczającą HD, oferując świetną jakość w niskiej cenie. Obiektywy B4 są fantastyczne, bo są parafokalne, utrzymując ostry obraz podczas przybliżania i oddalania. To znacznie przyspiesza pracę. Oferuje też w pełni elektroniczne sterowanie obiektywem, umożliwiające regulację ostrości, przysłony i zoomu za pomocą kontrolek kamery lub zdalnie. Dodatkowo, jeśli chcesz używać alternatywnych obiektywów, możesz zmienić mocowanie na PL, EF i inne.
Wbudowane optyczne filtry ND URSA Broadcast G2 posiada wysokiej jakości filtry o neutralnej gęstości (ND), które pozwalają szybko zmniejszyć ilość światła wpadającego do kamery. Filtry o 1/4, 1/16 i 1/64 stopnia zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do sensora obrazu i kolorymetrii URSA Broadcast G2, zapewniając dodatkową rozpiętość tonalną i lepszą kolorymetrię. Umożliwia to stosowanie różnych kombinacji przysłony i kąta migawki w różnych sytuacjach. Filtry podczerwieni zostały zaprojektowane tak, aby równomiernie filtrowały fale optyczne i podczerwone, eliminując zanieczyszczenie podczerwienią. Status filtra na LCD można wyświetlać jako ułamek, liczba lub redukcja stopnia.
URSA Broadcast jest zaprojektowana do pracy ze standardowymi formatami plików używanymi przez wszystkie systemy nadawcze i oprogramowanie do edycji. Można nagrywać w ProRes 422 HQ i ProRes 422 do plików QuickTime. Nowy model Blackmagic URSA Broadcast G2 może nawet nagrywać w H.265 oferując niewiarygodnie małe pliki przy współczynnikach kompresji od 60:1 do 285:1 w 10-bitowej jakości nadawczej. Nagrywanie w rewolucyjnym nowym formacie plików Blackmagic RAW pozwala przechwycić i utrwalić jakość danych z sensora kamery. To doskonała gama formatów plików do wszystkich rodzajów przepływów pracy.
Dwie nagrywarki kart CFast 2.0 i SD/UHS-II pozwalają wybrać nośnik najbardziej odpowiedni dla Ciebie – karty są standardowe, niedrogie i łatwo dostępne. Dwa sloty na nośniki URSA Broadcast umożliwiają ciągłe nagrywanie. Gdy karta się zapełni, nagrywanie jest automatycznie kontynuowane na następnej karcie, więc możesz podmieniać karty podczas nagrywania. Oferuje wystarczającą prędkość, aby nagrywać wysokiej jakości pliki wideo w formatach ProRes i H.265 nawet podczas pracy w Ultra HD przy dużym klatkażu. URSA Broadcast G2 można łatwo zintegrować z istniejącymi systemami nadawczymi. Pozwala też nagrywać 12-bitowe pliki kinowe Blackmagic RAW.
USB typu C do bezpośredniego nagrywania na dyski zewnętrzne Blackmagic URSA Broadcast G2 posiada z tyłu kamery szybki port USB typu C, który umożliwia nagrywanie na zewnętrzne dyski lub podłączenie do szerokiej gamy akcesoriów. Po podłączeniu dużego, niedrogiego zewnętrznego dysku flash USB można nagrywać ProRes, H.265, a nawet wysokiej jakości 12-bitowe pliki Blackmagic RAW do późniejszej edycji i korekcji kolorów. Możesz po prostu przenieść dysk do komputera i nie musisz tracić czasu na kopiowanie plików. Dodatkowo port USB zasili każdy podłączony do niego dysk. Można nawet dodać opcjonalne urządzenia do regulacji ostrości i zoomu do pełnego sterowania obiektywem.
URSA Broadcast G2 posiada supermocny, lekki i doskonale wyważony korpus ze stopu magnezu, zaprojektowany tak, aby był wygodny w użyciu przez cały dzień. Znajome, umieszczone na zewnątrz przełączniki i kontrolki oferują bezpośredni dostęp do najważniejszych ustawień kamery. Kontrolki są logicznie rozmieszczone, co ułatwia ich znalezienie za pomocą dotyku i pozwala regulować ustawienia bez konieczności patrzenia na przyciski. Ma też rozkładany ekran dotykowy do monitorowania, przeglądania statusu kamery i zmiany ustawień za pomocą menu ekranowego. URSA Broadcast G2 posiada też standardowe złącza 12G-SDI, wejścia audio XLR, USB typu C oraz standardowe w branży 4-pinowe złącze nadawcze XLR 12V DC.
Wbudowany LCD z obsługą dotykową Wbudowany rozkładany wyświetlacz LCD pozwala zarówno monitorować, jak i sterować kamerą. Podczas gdy URSA Broadcast G2 posiada wiele fizycznych przycisków i pokręteł, ekran LCD jest sterowany dotykowo i wyświetla status ekranu. Ekran ten ma też wyświetlacz przezierny z najważniejszymi informacjami dotyczącymi filmowania oraz menu wszystkich ustawień kamery, LUTy i własne presety. Ponadto za LCD znajdują się dodatkowe przyciski, a także pokrętła do regulacji poziomu głośności dźwięku. Są nawet programowalne przyciski funkcyjne, którym można przypisać funkcje takie jak zebra, fałszywy kolor, focus peaking, LUTy i wiele innych. Ponadto można zmienić funkcję przypisaną do każdego przycisku w menu ekranowym.
Wyświetlacz statusu jest ekranem LCD o wysokiej widoczności. Jest dobrze widoczny nawet w jasnym świetle. Pokazuje kod czasowy zapisu, zablokowany kod czasowy i sygnał referencyjny kodu czasowego oraz bieżący klatkaż, kąt migawki, aperturę, balans bieli, wzmocnienie i przysłonę. Posiada też wskaźnik poziomu naładowania akumulatora, status zapisu na karcie oraz mierniki do monitorowania poziomu dźwięku. W słabo oświetlonych miejscach można włączyć podświetlenie ekranu i wyłączyć je podczas filmowania na zewnątrz i w jasnym świetle. Dzięki zwiększeniu kontrastu ekran jest czytelny w każdych warunkach.
Cyfrowe kamery filmowe rejestrują logarytmiczną przestrzeń barw, aby zachować zakres dynamiki, co jest przydatne w późniejszej postprodukcji. Jednak podczas przeglądania plików na monitorze mogą one wyglądać na płaskie i wyprane z kolorów. Zastosowanie stylizacji na ekranie dzięki LUTom 3D rozwiązuje ten problem, pozwalając uzyskać wyobrażenie o końcowym wyglądzie obrazów podczas edycji. LUTy mogą być stosowane tymczasowo tylko do monitorowania lub zapisane w plikach Blackmagic RAW do wykorzystania w postprodukcji. URSA Broadcast G2 obsługuje standardowe w branży 17- i 33-punktowe pliki LUT 3D lub pozwala pracować z wbudowanymi LUTami, takimi jak Extended Video, Film to Video, Film to Rec.2020 i innymi.
Blackmagic URSA Broadcast G2 jest wyposażona w najnowsze technologie i połączenia takie jak 12G-SDI zarówno dla wyjścia wideo, jak i sygnału zwrotnego programu. Połączenia 12G-SDI są wielostrumieniowe i przełączają się między wszystkimi formatami HD i Ultra HD do 2160p60. Pozostałe połączenia obejmują złącze słuchawkowe, USB typu C, zasilane fantomowo zbalansowane audio XLR oraz wejście kodu czasowego/sygnału referencyjnego. Z przodu jest 12-pinowe złącze Hirose do sterowania obiektywem nadawczym, które może też go zasilać. Ponadto, do podłączenia wizjera lub monitora na planie filmowym dostępne jest nawet wyjście monitorujące HD-SDI oraz 4-pinowe nadawcze wyjście zasilania 12V DC XLR.
Blackmagic URSA Broadcast G2 może nagrywać super płynne, krystalicznie czyste wideo w zwolnionym tempie niezależnie od rodzaju wydarzenia. Aby nagrywać wideo w zwolnionym tempie, URSA Broadcast obsługuje wyższy nadawczy klatkaż 60 klatek na sekundę, ale może też nagrać go do pliku o niższym klatkażu, aby uzyskać płynny obraz w zwolnionym tempie. Preferowaną szybkość można ustawić w menu ekranowym kamery, a następnie przełączać się między standardową szybkością synchronizacji i spowolnieniem klatkażu za pomocą przycisku HFR z boku kamery. Oznacza to, że możesz mieć ustawiony i gotowy do pracy wyższy klatkaż, dzięki czemu będzie on natychmiast dostępny, gdy akcja staje się ekscytująca.
URSA Broadcast G2 ma wbudowany wysokiej jakości mikrofon i profesjonalny rejestrator audio, więc nie jest potrzebny dodatkowy sprzęt nagłaśniający. Możesz korzystać z wbudowanego mikrofonu stereo lub podłączyć zewnętrzne mikrofony. Zasilane fantomowo złącza XLR 48V pozwalają podłączyć wszystko, od shotguna do bezprzewodowych mikrofonów przypinanych. Dzięki opcji łączenia wejść audio w kamerze można podłączyć mikrofony klapowe, które często mają tylko jedno połączenie mono, jeśli chcemy nagrywać z mikrofonu na obu kanałach nagrywanego pliku. URSA Broadcast G2 posiada też pokrętła do regulacji poziomów i mierniki ekranowe, co pozwala przycinać poziomy audio nawet gdy jest na naramiennym rigu.
Wszystkie miksery Blackmagic Design ATEM mogą sterować kamerami za pomocą protokołu zintegrowanego z połączeniami wideo SDI kamery URSA Broadcast G2. Konfiguracja jest łatwa, bo wszystkie miksery ATEM transmitują polecenia sterujące z wyjścia programowego SDI miksera do kamery przez wejście programowe SDI. Mikser może sterować korekcją kolorów, tally i obiektywem wszystkich kamer. Wystarczy wybrać odpowiedni numer kamery i wszystko działa. Oznacza to, że ktoś może zarządzać kolorem i wzmocnieniem obrazu, dzięki czemu operator kamery nie będzie rozpraszany próbami regulacji kamery i będzie mógł skupić się na kadrowaniu ujęć.
URSA Broadcast G2 posiada wymienne mocowanie obiektywu, co pozwala łatwo zamienić dołączone mocowanie B4 na mocowanie EF, PL lub nawet F. URSA Broadcast G2 ma już zainstalowane mocowanie B4, z zapasowym mocowaniem EF w zestawie. Oznacza to, że można zmienić mocowanie i stosować tanie obiektywy fotograficzne. Mają one niesamowitą jakość, bo zostały zaprojektowane do fotografii o wysokiej rozdzielczości. Można też zakupić oddzielnie opcjonalne mocowania PL i F. Jeśli kręcisz cyfrowy film, najlepsze będzie mocowanie PL, ponieważ jest najczęściej stosowanym mocowaniem obiektywów kinowych. URSA Broadcast G2 to pojedyncza kamera kompatybilna z praktycznie wszystkimi nowoczesnymi obiektywami.
Nowa URSA Broadcast G2 ma tę samą kolorymetrię 5 generacji co wysokiej klasy URSA Mini Pro 12K, zapewniając jeszcze lepszą jakość obrazu z zachwycającymi, dokładnymi odcieniami skóry i wiernymi kolorami w każdym ujęciu. Nowa dynamiczna 12-bitowa krzywa gamma przechwytuje większą ilość danych kolorystycznych w podświetleniach i cieniach, zapewniając lepszy wygląd obrazów. Kolorymetria obsługuje też złożone przetwarzanie obrazu Blackmagic RAW, dzięki czemu dane o kolorze i zakresie dynamiki z sensora są zachowywane w postaci metadanych, które można wykorzystać w postprodukcji. Oferuje obrazy, które w naturalny, filmowy sposób reagują na korektę kolorów w postprodukcji w DaVinci Resolve Studio.
Blackmagic RAW to nowy, rewolucyjny format zaprojektowany, aby przechwycić i utrwalić jakość danych z sensora kamery. Zwykłe pliki wideo są poddawane wielu procesom przetwarzania, ryzykując utratę części oryginalnych szczegółów sensora. Blackmagic RAW eliminuje ten problem. Otrzymujesz wspaniałe obrazy o niesamowitej szczegółowości i bogatej kolorystyce w całym procesie postprodukcji. Blackmagic RAW zapisuje też ustawienia kamery jako metadane, dzięki czemu można później zmienić ISO, balans bieli i ekspozycję w DaVinci Resolve. Ponadto pliki są małe i szybkie. Responsywność podczas edycji jest niesamowita. Tylko Blackmagic RAW oferuje najwyższą jakość, najmniejsze pliki i najszybsze reakcje
Łącza
Audio
Standardy
Multimedia
Obsługiwane kodeki
Sterowanie zewnętrzne
Korektor koloru
Talkback i tally
Funkcje pamięci masowej
Podane częstotliwości zapisu dla parametru stałej jakości są wyłącznie orientacyjne.
Rzeczywiste częstotliwości zapisu zależy od tematyki obrazu.
Formaty nagrywania
Wymogi zasilania