Kamera Sony PXW-FS5M2K (zestaw z obiektywem 18-105mm) + Cashback: 1730 zł

Kamera Sony PXW-FS5M2K (zestaw z obiektywem 18-105mm)

Kamera Sony PXW-FS5M2K (zestaw z obiektywem 18-105mm)

24 900,00 zł
Brutto Wysyłka do 24 godzin.
 Produkt dostępny!

MASZ PYTANIE ?

Napisz do nas!


(81) 825-97-22

(22) 891-13-73

Nowy, nadzwyczajny wygląd obrazu z matrycy Super 35

Obraz rejestrowany kamerą FS5 II przy standardowych ustawieniach ma zupełnie nowy wygląd, dostosowany specjalnie do potrzeb obecnych twórców treści. Wyróżnia go bogactwo barw w środku zakresu, atrakcyjny wygląd odcieni na twarzy i większa miękkość przejść tonalnych. Na uzyskanie takich właściwości pozwoliła specjalistyczna wiedza, którą firma Sony wykorzystała wcześniej w VENICE: jednej z najlepszych na świecie cyfrowych kamer kinematograficznych. Sfilmowany obraz od samego początku ma świeży i żywy wygląd. Główne motywy autentycznie kontrastują z tłem, a dzięki wydajności przetwornika ExmorTM Super 35 obraz zachowuje duży zakres dynamiki, potrzebny na etapie postprodukcji.

Zrobić wrażenie

Nie jest łatwo zwrócić na siebie uwagę. Kamkorder FS5 II pomaga w tym, zapewniając pełną swobodę twórczą. Pozwala na przykład spowolnić bieg czasu poprzez filmowanie ze zwiększoną liczbą klatek na sekundę: do 120 w rozdzielczości 4K i do 240 w 2K/Full HD. Umożliwia także rejestrację żywych obrazów HDR z użyciem krzywych HLG i S-Log2/3.

Narzędzie do spontanicznego filmowania

Lekki, ale wytrzymały kamkorder FS5 II ma nieograniczone możliwości adaptacji i pozwala nagrywać fantastyczny obraz wszędzie, gdzie dużo się dzieje. Modularna konstrukcja ułatwia użycie urządzenia w różnych zastosowaniach, między innymi w gimbalu lub na dronie.

Nagrywanie przy dużej liczbie klatek na sekundę (HFR)

Kamkorder FS5 II pozwala nagrywać nadzwyczajne filmy w zwolnionym tempie, w tym czterosekundowe ujęcia w tempie 120 kl./s i rozdzielczości 4K. Po podłączeniu współpracującego rejestratora zewnętrznego, takiego jak ATOMOS Shogun i Convergent Design® Odyssey 7Q, możliwa staje się ciągła rejestracja materiału RAW 240 kl./s w rozdzielczości 2K. Kamera FS5 II jest również wyposażona w bufor służący do nagrywania obrazu Full HD z dużą liczbą klatek na sekundę (HFR) i 10-bitowym kolorem 4:2:2. Maksymalne tempo rejestracji obrazu wynosi 240 kl./s. 8-sekundowy bufor wykorzystywany przy zapisie na kartę pamięci SDXC pomaga uniknąć utrwalenia niewłaściwej chwili i powtarzania nagrania. Ponadto możliwe jest wybranie materiału z żądanego momentu. Przy nagrywaniu na wewnętrzny nośnik model FS5 II pozwala na ciągłą rejestrację materiału Full HD 120 kl./s. Przy pewnych rozdzielczościach szybkość nagrywania można zwiększyć do 480 i 960 kl./s.

RozdzielczośćLiczba klatek na sekundęWewnętrzny / WyjścieCiągły / Z bufora
4K (4096 x 2160) 60/50 kl./s Wyjście FS RAW Ciągły
4K (4096 x 2160) 120/100 kl./s Wyjście FS RAW Z bufora (4 s)
2K (2048 x 1080) 240/200/120/100 kl./s Wyjście FS RAW Ciągły
Full HD (1920 x 1080) 120/100 kl./s Wewnętrzny zapis XAVC HD 422 10 bitów Ciągły lub z bufora (16 s)
Full HD (1920 x 1080) 240/200 kl./s Wewnętrzny zapis XAVC HD 422 10 bitów

Z bufora (8 s)

Nadzwyczajne możliwości HDR

Kamkorder FS5 II to doskonałe narzędzie do tworzenia coraz popularniejszych materiałów HDR. Model ten umożliwia organizację pracę z takimi materiałami na dwa sposoby. Każdy z nich w pełni wykorzystuje wyjątkową, 14-stopniową tolerancję naświetlenia, gwarantując maksymalną wierność utrwalanych świateł i szczegółowość ciemnych fragmentów.

  • W systemie organizacji pracy „Instant HDR” liczy się szybkość. Filmowanie, edycja i wyświetlanie z użyciem funkcji HLG (Hybrid Log-Gamma) pozwala dostarczyć materiał w krótkim czasie, ale bez pogorszenia jakości i osłabienia ekspresji obrazu.
  • Krzywe S-Log2/3 to sprawdzony wybór w zastosowaniach o wyższych wymaganiach, w których liczy się utrwalenie jak największej ilości danych i uzyskanie maksymalnej elastyczności podczas korekcji kolorystycznej.

Przetwornik obrazu 4K Exmor (TM) Super 35

Jednym z najważniejszych elementów kamery FS5 II jest przetwornik obrazu 4K CMOS Exmor R Super 35. Łączy on wszystkie zalety dużych matryc — między innymi wysoką czułość — z bardzo dużą szybkością odczytu danych, niezbędną do rejestracji obrazu filmowego 4K czy materiału do wyświetlenia w silnie zwolnionym tempie.

Rozdzielczość 4K: matryca składa się z 11,6 miliona pikseli. Ma efektywną rozdzielczość 8,8 miliona pikseli* i zapewnia obraz 4K. Umożliwia także rejestrację materiału HD ze szczegółami i fakturami, jakich nie uchwyci żaden przetwornik obrazu HD.

Matryca formatu Super 35 pozwala uzyskać efekt „bokeh”, czyli rozmycie tła powstające wskutek małej głębi ostrości. Zapewnia też znakomitą światłoczułość oraz rozległe pole widzenia.

14-stopniowa tolerancja naświetlenia umożliwia imponujące odwzorowanie poziomów szarości bez utraty szczegółów w cieniach i wypalenia świateł.

Konstrukcja Sony Exmor CMOS umożliwia szybki, indywidualny odczyt pikseli (bez łączenia ich w grupy), a zaawansowane techniki przetwarzania osłabiają postrzępienie krawędzi i efekt mory.

Zapis obrazu Full HD z 10-bitowym kolorem 4:2:2 o przepływności do 50 Mb/s na wewnętrzny nośnik.

Zapis obrazu 4K 60**/50 kl./s w formacie FS-RAW na współpracujący rejestrator zewnętrzny innego producenta, taki jak ATOMOS Shogun czy Convergent Design® Odyssey 7Q.

* Zapis w formacie RAW

**59,94.

Uniwersalność systemu mocowania α

Firmowy system mocowania Sony α gwarantuje zgodność i znakomitą współpracę z obiektywami produkowanymi zarówno przez Sony, jak i inne firmy. Kamkorder FS5 II jest wyposażony w gniazdo na obiektywy z mocowaniem typu E. Po zamontowaniu odpowiedniego adaptera można jednak używać różnych obiektywów kinowych i do lustrzanek, w tym produkowanych przez Sony szkieł z mocowaniem typu A. Ułatwia to korzystanie zarówno z posiadanych, jak i nowo nabywanych obiektywów. W ofercie jest sam korpus FS5 II (PXW-FS5M2) i zestaw z obiektywem SELP18105G (PXW-FS5M2K).

Dane ogólne
Waga
Około 111 g (sam korpus)
Około 4 lb 13,2 oz (sam korpus)
Około 2,2 kg (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), akumulatorem BP-U30, dużą muszlą oczną, panelem LCD, rączką i uchwytem, bez paska do uchwytu)
Około 4 lb 14,5 oz (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), akumulatorem BP-U30, dużą muszlą oczną, panelem LCD, rączką i uchwytem, bez paska do uchwytu)
Wymiary (szer. x wys. x gł.) *1
Około 111,3 x 128,7 x 172,4 mm (sam korpus z wystającymi elementami)
Około 185,2 x 218,3 x 369,5 mm (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), dużą muszlą oczną, panelem LCD, rączką, uchwytem (bez paska do uchwytu), z wystającymi elementami)
Około 4 1/2 x 5 1/8 x 6 7/8 cala (sam korpus z wystającymi elementami)
Około 7 3/8 x 8 5/8 x 14 5/8 cala (z obiektywem SELP18105G i osłoną obiektywu (opcjonalną), dużą muszlą oczną, panelem LCD, rączką, uchwytem (bez paska do uchwytu), z wystającymi elementami)
Zasilanie
Napięcie stałe 14,4 V (akumulator)
Napięcie stałe 12,0 V (zasilacz sieciowy)
Pobór mocy
Około 11,8 W [60i]
Około 11,5 W [50i]
(podczas nagrywania z wyłączonym ekranem LCD, włączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).
Około 12,6 W [60i]
Około 12,3 W [50i]
(podczas nagrywania z włączonym ekranem LCD, włączonym wizjerem elektronicznym, z użyciem złącza zewnętrznego urządzenia).
Temperatura w środowisku pracy
Od 0°C do 40°C
Od 32°F do 104°F
Temperatura przechowywania
Od -20°C do +60°C
Od -4° F do +140° F
Czas pracy akumulatora
Z akumulatorem BP-U90: około 6 godzin 40 minut [60i], około 6 godzin 45 minut [50i]
(Nagrywanie z włączonym ekranem LCD, wyłączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).
Z akumulatorem BP-U60: około 4 godzin 15 minut [60i]
około 4 godzin 20 minut [50i]
(Nagrywanie z włączonym ekranem LCD, wyłączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).
Z akumulatorem BP-U30: około 2 godzin 10 minut [60i]
około 2 godzin 10 minut [50i]
(Nagrywanie z włączonym ekranem LCD, wyłączonym wizjerem elektronicznym, bez użycia złącza zewnętrznego urządzenia).
Format zapisu (obraz)
XAVC QFHD: MPEG-4 AVC / H.264 
4:2:0 Long profile
XAVC HD: MPEG-4 AVC / H.264 
4:2:2 Long profile
AVCHD: MPEG-4 AVC / H.264 
Zgodność z formatem AVCHD 2.0
Format zapisu (audio)
XAVC: Linear PCM, 2 kanały, 24 bity, 48 kHz
AVCHD: Linear PCM, 2 kanały, 16 bitów, 48 kHz / Dolby Digital, 2 kanały, 16 bitów, 48 kHz
Liczba klatek na sekundę podczas zapisu
XAVC QFHD (3840 x 2160) 29,97p, 25p, 23,98p 
100 Mb/s / 60 Mb/s
XAVC HD (1920 x 1080) 59,94p, 50p 
50 Mb/s / 35 Mb/s
XAVC HD (1920 x 1080) 59,94i, 50i 
50 Mb/s / 35 Mb/s / 25 Mb/s
XAVC HD (1920 x 1080) 29,97p, 25p, 23,98p
50 Mb/s / 35 Mb/s
XAVC HD (1280 x 720) 59,94p, 50p
50 Mb/s
AVCHD (1920 x 1080) 59,94p, 50p
Tryb PS (około 28 Mb/s)
AVCHD (1920 x 1080)
59,94i, 50i, 29,97p, 25p, 23,98p
Tryb FX (24 Mb/s)
Tryb FH (17 Mb/s)
AVCHD (1280 x 720) 59,94p, 50p 
Tryb FX (24 Mb/s)
Tryb FH (17 Mb/s)
Tryb HQ (9 Mb/s)
Czas nagrywania/odtwarzania
<XAVC Long>
Tryb XAVC-L QFHD 100
Około 65 min z kartą pamięci 64 GB
Tryb XAVC-L QFHD 60
Około 100 min z kartą pamięci 64 GB
Tryb XAVC-L HD 50
Około 120 min z kartą pamięci 64 GB
Tryb XAVC-L HD 35
Około 170 min z kartą pamięci 64 GB
Tryb XAVC-L HD 25
Około 220 min z kartą pamięci 64 GB
Czas nagrywania/odtwarzania (cd.)
<AVCHD>
AVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb PS
Około 290 min z kartą pamięci 64 GB
Około 145 min z kartą pamięci 32 GB
AVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb FX
Około 340 min z kartą pamięci 64 GB
Około 170 min z kartą pamięci 32 GB
AVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb FH
Około 450 min z kartą pamięci 64 GB
Około 225 min z kartą pamięci 32 GB
AVCHD, LPCM, 2 kanały, tryb HQ
Około 590 min z kartą pamięci 64 GB
Około 290 min z kartą pamięci 32 GB
Obiektyw
Mocowanie obiektywu
E-mount
Ogniskowa
5,8x (optyczny), serwomechanizm
(SELP18105G)
f = 18–105 mm
Odpowiednik f = 30,6–178,5 mm dla obiektywu do aparatu małoobrazkowego (16:9)
(SELP18105G)
Przysłona
F4
(SELP18105G)
Ostrość
Możliwość wyboru trybu AF/MF,
Szeroki kąt: Od 450 mm do ∞
Teleobiektyw: Od 950 mm do ∞
(SELP18105G)
Stabilizator obrazu
Wł./wył., przemieszczanie soczewki
(SELP18105G)
Średnica filtra
72 mm
(SELP18105G)
Sekcja kamery
Przetwornik obrazu (typ)
Przetwornik CMOS „Exmor” typu Super35
Efektywna liczba pikseli
3840 (poziomo) x 2160 (pionowo) (16:9)
4096 (poziomo) x 2160 (pionowo) (17:9, przy wyjściowym sygnale RAW)
Wbudowane filtry optyczne
Filtry ND
OFF: przezroczysty
1: 1/4ND
2: 1/16ND
3: 1/64ND
Liniowa regulacja ND (od 1/4ND do 1/128ND)
Czułość ISO
S-Log2/S-Log3 Gamma ISO 2000
Minimalne oświetlenie
0,16 luksa [60i] (F1,4, automatyczne wzmocnienie, czas migawki 1/24)
0,18 luksa [50i] (F1,4, automatyczne wzmocnienie, czas migawki 1/25)
Rozdzielczość pozioma
1000 linii TV lub więcej (tryb 1920 x 1080i)
Czas otwarcia migawki
1/8 – 1/10 000 s (60i)
1/6 – 1/10 000 s (50i/24p)
Funkcja zwolnionego i przyspieszonego tempa
[30p]: 2160p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 4, 8, 15, 30 kl./s
[25p]: 2160p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 3, 6, 12, 25 kl./s
[60i]:1080p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 kl./s
[50i]: 1080p: Dostępne liczby klatek na sekundę
1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 kl./s
Funkcja odtwarzania w silnie zwolnionym tempie
[60i] Dostępne liczby klatek na sekundę
120, 240, 480, 960 kl./s
[50i] Dostępne liczby klatek na sekundę
100, 200, 400, 800 kl./s
Balans bieli
Zaprogramowany (3200 K), pamięć A,
Pamięć B/ATW
Wzmocnienie
0, 3, 6, 9, 12, 15, 18, 24, 27, 30 dB, AGC
Krzywa gamma
Możliwość wyboru
Wejście/wyjście
Wejście audio
3-stykowe XLR (żeńskie) (x2), Line/Mic/Mic +48 V z możliwością wyboru
Wyjście wideo
Zintegrowane ze złączem Multi/Micro USB
Kompozytowe
1,0 Vp-p, 75 Ω
Wyjście audio
Zintegrowane ze złączem Multi/Micro USB
Wyjście SDI
Typu BNC (x1), do wyboru SD/HD/3G (poziom B)
Standardy SMTPE 259M/292M/424M/425M
USB
Złącze Multi/Micro USB (x1)
Wyjście słuchawkowe
Gniazdo mini jack stereo (x1)
Wyjście głośnikowe
Monofoniczne
Wejście DC
Gniazdo prądu stałego
Zdalne sterowanie
Gniazdo stereofoniczne mini-minijack (Φ2,5 mm)
Wyjście HDMI
Złącze HDMI (typ A)
Monitorowanie
Wizjer
1,0 cm (typ 0,39"), OLED 
Około 1,44 mln pikseli
LCD
8,8 cm (3,5"), około 1,56 mln punktów
Wbudowany mikrofon
Wbudowany mikrofon
Wszechkierunkowy stereofoniczny elektretowy mikrofon pojemnościowy
Nośniki
Typ
MS/SD (1 szt.), SD (1 szt.)
Wi-Fi/NFC
Obsługiwany format
IEEE 802.11 b/g/n
Zakres częstotliwości
2,4 GHz
Ochrona
WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK
Komunikacja NFC
Zgodność z oznaczeniem nr 3 Forum NFC
Dostarczane wyposażenie
Dostarczane wyposażenie
Rączka (1 szt.)
Uchwyt z pilotem (1 szt.)
Panel LCD (1 szt.)
Zestaw stopki akcesoriów: stopka (1 szt.), płyta stopki (1 szt.), śruby (4 szt.)
Przewód USB (1 szt.)
Zasilacz sieciowy / ładowarka (1 szt.) (BC-U1A)
Przewód zasilający (1 szt.)
Bezprzewodowy pilot (1 szt.) (RMT-845)
Ochraniacz ekranu LCD (1 szt.)
CD-ROM „Podręczniki do kamery na karty pamięci” (1 szt.)
Instrukcja obsługi (2 szt.)
Akumulator BP-U30 (1 szt.)
Duża muszla oczna (1 szt.)
sonyatomospromo
Sony
038957
2018-06-11
Cechy
Typ matrycy:
CMOS
Rozmiar matrycy:
Super 35
Nośnik Danych
karta SD (UHS-I)
Intrfejs
3G-SDI
HDMI

Zobacz także