System Cinema EOS nowej generacji
Pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 5.9K wbudowana w nowo zaprojektowaną, kompaktową i niezawodną obudowę Cinema EOS inspiruje do działania wszystkich filmowców i umożliwia im uniwersalną pracę.
Nagrywanie nowej reklamy samochodu Jaguar F-PACE kamerą Canon EOS C500 Mark II
Filmowiec Brett Danton opowiada o tym, jak nowa kamera Canon EOS C500 Mark II odmieniła jego sposób pracy przy kręceniu reklamy samochodu F-PACE dla firmy Jaguar.
Wysoka jakość i wydajne formaty nagrywania
Model EOS C500 Mark II wyposażono w nowo zaprojektowany procesor obrazu DIGIC DV 7, który umożliwia nagrywanie na nośniku wewnętrznym w technologii Cinema RAW Light z rozdzielczością 5.9K, a także obsługuje zapis 10-bitowego formatu Canon XF-AVC w 4K 4:2:2. Dzięki dostępności dwóch gniazd można nagrywać pliki jednocześnie na dwie karty CFexpress, a dodatkowe gniazdo kart SD umożliwia zapis plików proxy.
Przetwarzanie z nadpróbkowaniem obrazu 5.9K pod kątem rozdzielczości 4K
W modelu EOS C500 Mark II zastosowano wysokiej jakości algorytm demozaikowania w przypadku nadpróbkowania obrazi 5.9K pod kątem nagrywania w rozdzielczości 4K/UHD. Powoduje to wytłumienie efektu mory i redukcję szumów, co przekłada się na doskonałą jakość obrazu.
Kompaktowa, lekka i niezawodna
W przybliżeniu 1750 g korpus umożliwia wygodne noszenie kamery wraz ze stabilizatorami i ręcznymi platformami, dzięki czemu urządzenie idealnie sprawdza się w każdych warunkach.
Pionierska technologia AF
Kamera EOS C500 Mark II jest wyposażona w technologię Dual Pixel CMOS AF firmy Canon, która umożliwia szybką regulację ostrości w trybie ciągłym. Nowy, 4,3-calowy monitor LCD LM-V2 pozwala płynnie i intuicyjnie regulować ostrość dotykiem. Użytkownicy mogą też korzystać z ulepszonych elementów, które umożliwiają naturalnie wyglądającą, stopniową zmianę ostrości. Model EOS C500 Mark II umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne dostrojenie pracy modułu AF dzięki ustawieniom szybkości i czułości śledzenia obiektów.
Wspomaganie ręcznej regulacji ostrości Dual Pixel
Technologia Dual Pixel CMOS AF uwzględniająca różnicę faz zapewnia innowacyjne graficzne wskazanie odchylenia punktu ostrości do przodu i do tyłu. Prostokąt zmienia kolor na zielony, gdy obiekt jest ostry, co zwiększa użyteczność i dokładność podczas ręcznego ustawiania ostrości, zwłaszcza w przypadku bardzo ważnego ustawiania ostrości w rozdzielczości 4K.
Śledzenie AF
Wystarczy użyć ekranu dotykowego, aby wybrać obiekt, którego ruch w obrębie kadru ma być śledzony. Ułatwia to pracę w kontekście wyostrzania obiektu.
AF z priorytetem twarzy / AF tylko z wykrywaniem twarzy
Dzięki współpracy z technologią wykrywania twarzy firmy Canon rozwiązanie Dual Pixel CMOS AF doskonale rozpoznaje twarz, ustawia na nią ostrość i śledzi jej ruch.
Pierwszy system Cinema EOS obsługujący elektroniczny stabilizator obrazu
EOS C500 Mark II to pierwsza kamera Cinema EOS wyposażona w elektroniczną stabilizację obrazu (IS) w korpusie urządzenia, która obsługuje 5-osiową korekcję drgań. Nawet w przypadku korzystania z obiektywów bez elektronicznej komunikacji z obiektywem można używać elektronicznego stabilizatora obrazu po ręcznym wprowadzeniu ogniskowej.
Automatyczne określanie ogniskowej
Po podłączeniu obiektywu obsługującego transmisję danych informacje o ogniskowej są automatycznie odbierane przez styki cyfrowe, co umożliwia fotografowanie ze zoptymalizowanym elektronicznym stabilizatorem obrazu.
Elektroniczny stabilizator obrazu z obiektywami niemającymi styków elektrycznych
Fotografowanie z użyciem elektronicznego stabilizatora obrazu jest możliwe nawet wtedy, gdy do kamery jest podłączony obiektyw, który nie obsługuje transmisji danych. W tym celu wystarczy wprowadzić ogniskową ręcznie. Obsługiwane są również obiektywy anamorficzne.
Możliwość zapisania ogniskowej
Wystarczy wybrać ogniskową podczas filmowania, aby skorzystać z elektronicznego efektu stabilizacji obrazu zoptymalizowanego pod kątem bieżących ustawień.
Duża liczba klatek na sekundę
Kamera EOS C500 Mark II obsługuje nagrywanie z dużą liczbą klatek na sekundę – do 50/60 w przypadku rozdzielczości 5.9K. W trybie 2K (wycinek kadru) można także ustawić liczbę klatek na sekundę w zakresie od 1 do 120, co zwiększa możliwości twórcze. Nowy przycisk Slow & Fast zapewnia szybki dostęp do ustawień nagrywania w zwolnionym i przyspieszonym tempie.
Zaawansowany interfejs
Model EOS C500 Mark II jest wyposażony w zaawansowany interfejs 12G-SDI, który zapewnia czterokrotnie większą przepustowość w porównaniu z interfejsem 3G-SDI, co upraszcza organizację pracy w standardzie 4K dzięki możliwości wyświetlania obrazu 4K 50/60p za pomocą jednego przewodu. Interfejs HDMI umożliwia także wyświetlanie obrazu 4K 50/60p za pomocą jednego przewodu.
Pełnoklatkowy filtr szary
Model EOS C500 Mark II wyposażono w solidny, sterowany elektronicznie system filtrów szarych. Obsługuje on różne stopnie filtracji światła (2/4/6 oraz rozszerzone wartości 8/10), co umożliwia rejestrowanie obrazu z małą głębię ostrości nawet w ciągu dnia.
Nowy układ menu ekranowego
Dostępne są nowe opcje menu ekranowego (OSD), które nie zakrywają informacji prezentowanych na ekranie – można wybrać jedną z kilku opcji, zależnie od potrzeb.
Obsługa obiektywów anamorficznych
Kamera EOS C500 Mark II obsługuje obiektywy anamorficzne dzięki elektronicznej funkcji de-squeeze modyfikującej obraz w wizjerze i na podłączonych monitorach. Użytkownicy mogą korzystać z pełnej rozdzielczości 5.9K po podłączeniu obiektywu anamorficznego o współczynniku ściśnięcia obrazu równym 1,3×. Można także użyć popularnych obiektywów anamorficznych o współczynniku ściśnięcia obrazu równym 2× (które pokrywają sprzętowe proporcje obrazu 1,2:1 na matrycy) w przypadku korzystania z obszaru matrycy przyciętego do formatu 4:3.
Obsługa tablic LUT użytkowników
Użytkownicy mogą dostosowywać własne tablice LUT i wczytywać je do kamery w celu precyzyjnego monitorowania jakości obrazu, a także stosować różne tablice LUT dla każdego gniazda wyjściowego. Nowy, specjalny przycisk LUT zwiększa elastyczność pracy.
Obsługa ACES
Kamera EOS C500 Mark II obsługuje system kodowania ACES (Academy Color Encoding System) 1.0. Dzięki dostarczonym plikom IDT obrazy zarejestrowane kamerą Canon EOS C500 Mark II można importować bezpośrednio do systemów zgodnych z ACES. Dodatkowo wyjściowy sygnał wideo z kamery można monitorować poprzez wybranie ACES Proxy.
Zawartość pudełka
- Korpus EOS C500 Mark II
- Monitor LCD LM-V2
- Moduł montażowy LCD LA-V2
- Kabel UN-5
- Uchwyt kamery GR-V1
- Rączka
- Uchwyt mikrofonu
- Akumulator BP-A60
- Ładowarka CG-A20
- Kompaktowy zasilacz sieciowy CA-CP200B
- Przewód zasilający AC
- Pasek na ramię SS-1200
- Wspornik mocowania systemu rozszerzeń
- Oparcie kciuka
- Dekiel na korpus
- Klucze i śruby imbusowe