Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Zamów aparat, a Ultra cienką jasna lampkę Manbily MFL-06 Mini 4500mAh CRI 96 z funkcją PowerBank otrzymasz za 1zł.
Canon EOS 5D Mark IV to profesjonalna, pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa. Aparat oferuje tryb seryjny z prędkością 7 klatek na sekundę oraz rejestruje wideo w rozdzielczości 4K i Full HD. Posiada dotykowy ekran LCD oraz pełnoklatkową matrycę o wysokiej rozdzielczości.
Od momentu, gdy światło przechodzi przez obiektyw, Canon EOS 5D Mark IV rejestruje każdy niuans, kolor i szczegół. Po raz kolejny firma Canon zapewnia wyższy poziom szczegółowości dzięki nowej matrycy zdolnej do uzyskania wyjątkowo wyraźnego obrazu. Otaczający nas świat nabierze nowego wymiaru.
Rejestrowanie wszystkiego Matryca CMOS o rozdzielczości 30,4 megapikseli zapewnia niezwykle szczegółowe obrazy pozbawione zakłóceń, nawet w najjaśniejszych i najciemniejszych obszarach. Większa rozdzielczość oznacza, że żaden szczegół nie zostanie utracony. Użytkownik może przycinać obrazy w celu uzyskania idealnego zdjęcia z zachowaniem wysokiej jakości.
Każdy z 30 milionów pikseli matrycy aparatu EOS 5D Mark IV składa się z dwóch fotodiod, których można używać razem lub oddzielnie. Ta technologia umożliwia tworzenie plików w formacie Dual Pixel RAW (DPRAW), które zawierają po dwa zdjęcia zrobione z dwóch minimalnie odmiennych punktów widzenia. Podczas obróbki zdjęć DPRAW w programie Digital Photo Professional można wyregulować obraz pod kątem wyostrzenia żądanego obszaru.
Skuteczność pracy przy słabym oświetleniu jest lepsza przy każdym ustawieniu czułości ISO, a szum cyfrowy jest w znacznym stopniu redukowany. Maksymalna czułość ISO wynosi 32 000 (z możliwością rozszerzenia do ISO 102 400). Możesz mieć pewność, że jakość obrazu będzie nadzwyczajna, nawet podczas fotografowania przy słabym oświetleniu.
Cyfrowy optymalizator obiektywu zapewnia dodatkową korekcję. Kompensuje inne niepożądane efekty optyczne, na przykład efekt wywoływany przez filtr dolnoprzepustowy aparatu. W rezultacie zyskujemy optymalną skuteczność pracy i zachwycającą jakość obrazu.
5D Mark IV umożliwia wybór ustawień funkcji automatycznego balansu bieli (AWB), z których każde cechuje się innym podejściem do sztucznego światła. Priorytet światła otoczenia ma na celu zachowanie ciepłych odcieni kolorów związanych ze źródłami sztucznego światła i utrzymanie atmosfery ujęcia. Priorytet bieli eliminuje większość ciepła sztucznego oświetlenia i stara się oddać naturalne kolory obrazów tam, gdzie to możliwe.
W aparacie 5D Mark IV zastosowano styl obrazów podkreślający drobne szczegóły, aby zmaksymalizować ilość szczegółów przechwytywanych przez matrycę o rozdzielczości 30,4 MP. Ustawienie to nadaje priorytet gradacji odcieni i poprawia odwzorowanie drobnych szczegółów. Styl obrazu podkreślający drobne szczegóły ma regulowane parametry ostrości podobne do filtra maski wyostrzającej w programie Adobe Photoshop i oprogramowaniu DPP firmy Canon.
Dzięki bardzo czułemu czujnikowi AF uzyskiwanie ostrości za pomocą aparatu EOS 5D Mark IV jest łatwe nawet przy wartości ekspozycji -32. W przypadku fotografowania w trybie Live View dzięki technologii Dual Pixel CMOS AF wartość ekspozycji może wynosić nawet -43.
Osoby fotografujące wydarzenia sportowe lub dziką przyrodę często korzystają z superteleobiektywów z pierścieniami pośrednimi, aby zbliżyć się do obiektów. Dzięki maksymalnie 61 punktom z 21 punktami krzyżowymi przy wartości przysłony f/81 precyzyjne ostrzenie jest znacznie prostsze.
Aparat EOS 5D Mark IV wykonuje niezwykle precyzyjne pomiary ekspozycji za pomocą specjalnego czujnika pomiarowego RGB+IR (150 000 pikseli). Czujnik ten działa również w połączeniu z systemem AF aparatu w celu wykrywania i śledzenia kolorowych obiektów, a także rozpoznawania twarzy.
Nowy przycisk wyboru obszaru AF znajdujący się z tyłu aparatu EOS 5D Mark IV ułatwia przełączanie punktów AF bez odsuwania aparatu od oka.
Zaawansowana matryca światłoczuła aparatu EOS 5D Mark IV umożliwia uwiecznianie wydarzeń na filmie z większą szczegółowością i wyrafinowaniem. Dzięki opcjom nagrywania w wysokiej rozdzielczości 4K1 i Full HD z różną liczbą klatek na sekundę, np. w zwolnionym tempie w trybie 60p, filmowanie lustrzanką cyfrową zyskało nowy wymiar.
Dzięki funkcji przejętej z modelu EOS-1D X Mark II aparat EOS 5D Mark IV umożliwia nagrywanie filmów 4K i zapisanie każdej klatki jako pięknego i szczegółowego zdjęcia w rozdzielczości 8,8 megapiksela w pliku JPEG na karcie pamięci.
Zapis nagrań z większą szybkością klatek zapewnia nowe, atrakcyjne możliwości tworzenia wciągających relacji z wydarzeń. Funkcja nagrywania filmów HD z szybkością 120 kl./s umożliwia rejestrowanie nawet najszybszych obiektów z bardzo dużą szczegółowością.
W aparacie EOS 5D Mark IV zastosowano Dual Pixel CMOS AF, jedno z najważniejszych usprawnień w stosunku do modelu EOS 5D Mark III. Dzięki możliwości płynnego i precyzyjnego zmieniania ustawień ostrości w każdej rozdzielczości, od 4K do Full HD, wystarczy dotknąć wyświetlacza LCD w miejscach ustawiania ostrości i pozwolić, aby aparat zrobił resztę.
Poprzez przełączanie między normalnymi, a niedoświetlonymi klatkami tryb HDR kompresuje najjaśniejsze obszary ujęcia i pozwala zachować więcej szczegółów obrazu. W rezultacie otrzymujemy obraz o szerokim zakresie dynamicznym.
Funkcje samowyzwalacza aparatu EOS 5D Mark IV umożliwiają niezwykle wyraźne nagrywanie wydarzeń w trybie zdjęć poklatkowych. W ten sposób można zarejestrować nawet 3600 zdjęć, które utworzą wyjątkowy, dynamiczny film Full HD o długości około 2 minut.
Gniazda na mikrofon i słuchawki umożliwiają nagrywanie doskonałych filmowych ścieżek dźwiękowych i monitorowanie dźwięku pod kątem idealnej głośności. Gniazdo HDMI umożliwia przesyłanie pełnego zakresu dźwięku i nieskompresowanych sygnałów wyjściowych Full HD do rejestratorów zewnętrznych lub monitorów.
Po podłączeniu mikrofonu zewnętrznego DM-E1 do aparatu EOS 5D Mark IV można nagrywać doskonałe ścieżki dźwiękowe filmów i monitorować dźwięk pod kątem optymalnej głośności. Gniazdo HDMI umożliwia przesyłanie pełnego zakresu dźwięku i nieskompresowanych sygnałów wyjściowych Full HD do rejestratorów zewnętrznych lub monitorów
Aparat EOS 5D Mark IV ma gniazda kart SD i CF obsługujące szybkie karty UDMA 7 i zapis danych z szybkością do 167 MB/s.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Typ | CMOS 36 × 24 mm |
Efektywna liczba pikseli | W przybliżeniu 30,4 megapiksela |
Łączna liczba pikseli | W przybliżeniu 31,7 megapiksela |
Współczynnik proporcji obrazu | 3:2 |
Filtr dolnoprzepustowy | Wbudowany/stały |
Czyszczenie matrycy | Wbudowany system czyszczący EOS |
Typ filtra kolorowego | Kolor podstawowy |
Obraz |
|
Typ | DIGIC 6+ |
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | EF (z wyłączeniem obiektywów EF-S/EF-M) |
Ogniskowa | Odpowiednik ogniskowej obiektywu 1x |
Regulacja ostrości |
|
Typ | TTL-SIR, wykrywanie różnic fazy za pomocą specjalnego czujnika AF |
System/punkty AF | 61 punktów / maks. 41 punktów krzyżowych, w tym 5 podwójnie krzyżowych (f/2,8) i 61 punktów / 21 punktów krzyżowych AF (f/8)1 Liczba punktów krzyżowych AF zależy od obiektywu. |
Zakres pracy funkcji AF | EV od -3 do 18 (przy temperaturze 23°C i czułości ISO 100) |
Tryby AF | One Shot AI Focus Tryb AI Servo AF |
Wybór punktu AF | Wybór automatyczny: wszystkie 61 punktów AF (w oparciu o ustawienie EOS iTR AF) Wybór ręczny: pojedynczy punkt AF (do wyboru 61, 15 lub 9 punktów albo tylko punkty krzyżowe) Wybór ręczny: jednopunktowy Spot AF Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo) Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów Wybór ręczny: strefowy AF (wszystkie punkty AF podzielono na 9 stref ostrości) Wybór ręczny: wielkostrefowy AF (wszystkie punkty AF podzielono na 3 strefy ostrości) Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie |
Wyświetlanie wybranego punktu AF | Przezroczysta nakładka LCD w wizjerze i wyświetlany na ekranie szybkich nastaw |
Blokowanie AF | Uruchamiana po naciśnięciu do połowy spustu migawki lub naciśnięciu przycisku AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo |
Oświetlenie wspomagające AF | Opcjonalna, dedykowana lampa błyskowa Speedlite |
Ręczna regulacja ostrości | Wybierane na obiektywie |
Mikroregulacja AF | Ręcznie: regulacja o +/- 20 stopni (ustawienie szerokokątne i teleobiektywu dla obiektywów zmiennoogniskowych) Regulacja wszystkich obiektywów o tę samą wartość Oddzielne dostosowanie nawet 40 obiektywów Zapamiętywanie regulacji obiektywu przez numer seryjny |
Regulacja ekspozycji |
|
Tryby pomiaru | W przybliżeniu Czujnik pomiarowy RGB+IR, 150 000 pikseli, 252-strefowy pomiar. System inteligentnej analizy obiektu EOS (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF) (2) Pomiar skupiony (około. 6,1% wizjera na środku) (3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 1,3% wizjera na środku) Pomiar połączony z polem AF jest niedostępny (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony |
Zakres pomiaru jasności | 0–20 EV (przy temp. 23°C, czułości ISO 100, w przypadku pomiaru wielosegmentowego) |
Blokada AE | Automatyczna: w trybie jednokrotnego AF z pomiarem wielosegmentowym blokada AE zaczyna działać po uzyskaniu ostrości Ręczna: uruchamiana przyciskiem blokady AE w trybach P, AV, TV i M |
Korekcja ekspozycji | +/-5 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania) |
Sekwencja naświetlania | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia |
Fotografowanie bez migotania | Tak. Migotanie wykrywane przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może ulec zmniejszeniu |
Czułość ISO | Automatycznie 100–32000 (z dokładnością do 1/3 lub całego stopnia) Wartość czułości ISO można rozszerzyć do wartości: L: 50; H1: 51200; H2: 1024002 |
Migawka |
|
Typ | Sterowana elektronicznie migawka szczelinowa |
Szybkość | 30-1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (Pełny zakres czasów otwarcia migawki. dostępny zakres zależy od trybu fotografowania) |
Spust migawki | Miękki spust elektromagnetyczny |
Balans bieli |
|
Typ | Automatyczny balans bieli przy użyciu matrycy obrazu |
Ustawienia | AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej Korekcja balansu bieli: 1. Niebieski/bursztynowy +/-9 2. Purpurowy/zielony +/-9 |
Balans bieli wg wzorca | Tak, możliwy zapis 1 ustawienia |
Sekwencja nastaw balansu bieli | +/-3 poziomy z przyrostem co 1 poziom Sekwencja 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawki Wybierana przez użytkownika kompensacja dla kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony |
Wizjer |
|
Typ | Pryzmat pentagonalny |
Pole widzenia (pionowo/poziomo) | W przybliżeniu 100% |
Powiększenie | W przybliżeniu 0,71x3 |
Punkt oczny | W przybliżeniu 21 mm (od środka soczewki okularu) |
Korekcja dioptrii | Od -3 do +1 m-1 (dioptria) |
Matówka | Stała, z przezroczystą nakładką LCD prezentującą informacje |
Lustro | Lustro półprzepuszczalne z mechanizmem szybkiego powrotu |
Informacje w wizjerze | Informacje o funkcji AF: pojedyncze punkty/punkty Spot AF, ramka AF, stan AF, wskaźnik ostrości, tryb AF, wybieranie punktu AF, rejestracja punktu AF Informacje o ekspozycji: czas naświetlania, wartość przysłony, czułość ISO (zawsze wyświetlana), blokada AE, poziom ekspozycji/kompensacji, pomiar błysku, krążek pomiaru punktowego, ostrzeżenie ekspozycji, sekwencja naświetlania, tryb pomiaru, tryb fotografowania Informacje o lampie błyskowej: gotowość lampy błyskowej, szybka synchronizacja, blokada FE, kompensacja ekspozycji lampy błyskowej, światło redukujące efekt czerwonych oczu Informacje o obrazie: informacje o karcie, maks. liczba zdjęć seryjnych (wskaźnik 2-cyfrowy), priorytet jasnych partii obrazu (D+), wskaźnik JPEG/RAW, Dual Pixel RAW, cyfrowy optymalizator obiektywu. Informacje o kompozycji siatka, poziomica elektroniczna Inne informacje: stan akumulatora, symbol ostrzeżenia, detekcja migotania, tryb wyzwalania migawki, balans bieli |
Podgląd głębi ostrości | Tak, uruchamiany przyciskiem podglądu głębi ostrości. |
Pokrywa okularu | Na pasku |
Monitor LCD |
|
Typ | Clear View LCD II o przekątnej 8,10 cm (3,2 cala) i rozdzielczości około 1,62 mln punktów |
Pole krycia | W przybliżeniu 100% |
Kąt widzenia (poziomo/pionowo) | Około 170° w pionie i w poziomie |
Powłoka | Antyrefleksyjna, zapobiega plamieniu. Zastosowano wzmocnione szkło |
Regulacja jasności | Ręczna: siedem poziomów regulacji Regulacja tonu kolorów: 4 ustawienia |
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego | Tryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybór punktu AF w trybie Live View i trybie filmowania; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania w trybie Live View. |
Opcje wyświetlania | (1) Ekran szybkich nastaw (2) Ustawienia aparatu (3) Dwuosiowa poziomica elektroniczna (4) Spersonalizowany ekran szybkich nastaw |
Lampa błyskowa |
|
Tryby | Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny |
X-sync | 1/200 s |
Korekta ekspozycji lampy | +/- 3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EX |
Sekwencja nastaw ekspozycji lampy błyskowej | Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej |
Blokada ekspozycji lampy | Tak |
Synchronizacja błysku z drugą kurtyną | Tak |
Gorąca stopka / złącze PC | Tak/tak |
Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi | E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite z serii EX, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych |
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi | Za pomocą menu aparatu |
Fotografowanie |
|
Tryby | Inteligentna scena auto, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny (zdjęcia i filmy), Bulb i własny (x3) |
Style obrazów | Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, szczegółowy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Przestrzeń kolorów | sRGB i Adobe RGB |
Przetwarzanie obrazu | Tryb priorytetu jasnych partii obrazu Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia) Redukcja zakłóceń (długi czas) Redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia) Optyczna korekcja obiektywu4: - Korygowania jasności brzegów, korygowanie aberracji chromatycznej (w trakcie / po zakończeniu fotografowania; tylko podczas filmowania) - Korygowanie dystorsji, korygowanie dyfrakcji, cyfrowy optymalizator obiektywu (w trakcie / po zakończeniu fotografowania) Zmiana rozmiaru na M, S1, S2 lub S35 Kadrowanie: obrazy JPEG można kadrować (format obrazu: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1) - Do wyboru 45 rozmiarów kadrowania, od 11% do 95% (po przekątnej) - Przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania - Ramkę kadrowania można przesuwać za pomocą ekranu dotykowego Obróbka obrazów RAW6 Wielokrotna ekspozycja |
Tryby migawki | Pojedyncze, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, pojedyncze ciche zdjęcia, cicha seria zdjęć, samowyzwalacz (2 s+zdalne wyzwalanie, 10 s+zdalne wyzwalanie) |
Seria zdjęć | Maks. W przybliżeniu 7 kl./s z pełnym śledzeniem AF/AE, z zachowaniem prędkości do nieograniczonej liczby zdjęć JPEG lub 21 obrazów RAW789 Maks. 4,3 kl./s w trybie Live View z funkcją śledzenia AF |
Samowyzwalacz interwałowy | Wbudowany, liczba zdjęć wybierana z zakresu 1–99 lub nieograniczona (interwał od 1 s do 99 godz. 59 min i 59 s). Dostępny timer funkcji Bulb (czas od 1 s do 99 godz. 59 min i 59 s) |
Tryb Live View |
|
Typ | Wizjer elektroniczny z matrycą światłoczułą |
Pole krycia | W przybliżeniu 100% (w poziomie i w pionie) |
Liczba kl./s | 29,97 kl./s (może wzrosnąć w przypadku pracy mechanizmu AF) |
Ustawianie ostrości | Ręczna regulacja ostrości (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu) Autofokus: technologia Dual Pixel CMOS AF (wykrywanie twarzy i śledzenie AF, FlexiZone - Single, FlexiZone - Multi), dostępna ze wszystkimi obiektywami EF i migawką dotykową |
Pomiar | Bieżący pomiar wielosegmentowy przy użyciu matrycy światłoczułej (315 stref) Pomiar cząstkowy (około 6,3% ekranu trybu Live View) Pomiar punktowy (około 2,7% ekranu trybu Live View) Pomiar centralnie ważony uśredniony Czas aktywnego pomiaru można zmienić |
Opcje wyświetlania | Dostępne 4 poziomy za pośrednictwem przycisku INFO: brak informacji, podstawowe informacje o obrazie, zaawansowane informacje o obrazie (w tym w wersji z histogramem) Ponadto w trybie ekspozycji wielokrotnej dostępny jest status tej ekspozycji |
Typ plików – zdjęcia |
|
Typ zdjęć | JPEG: 3 opcje kompresji RAW: RAW, M-RAW, S-RAW i Dual Pixel RAW (14 bitów, oryginalny RAW firmy Canon wersja 2) Zgodność ze standardem Exif 2.30 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0 Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1 |
Jednoczesne rejestrowanie zdjęć RAW + JPEG | Tak, możliwa dowolna kombinacja standardów RAW + JPEG; możliwość przypisania osobnej karty dla każdego formatu, w tym Dual Pixel RAW + JPEG |
Rozmiar obrazów | JPEG: Format 3:2 (L) 6720×4480, (M1) 4464×2976, (S1) 3360×2240, (S2) 1696×1280, (S3) 640×480 Format 4:3 (L) 5952×4480, (M1) 3968×2976, (S1) 2976×2240, (S2) 1920×1280, (S3) 720×480 Format 16:9 (L) 6720×3776, (M1) 4464×2512, (S1) 3360×1888, (S2) 1920×1080, (S3) 720×408 Format 1:1 (L) 4480×4480, (M1) 2976×2976, (S1) 2240×2240, (S2) 1280×1280, (S3) 480×480 RAW: (RAW) 6720×4480, (M-RAW) 5040×3360, (S-RAW) 3360×2240 |
Foldery | Możliwość ręcznego tworzenia i wyboru nowych folderów |
Numery plików | (1) Narastająco (2) Automatyczne resetowanie (3) Ręczne resetowanie |
Tryb EOS Movie |
|
Typ filmu | Film MOV: 4K (17:9) 4096 × 2160 – Motion JPEG (tylko nagrywanie wewnętrzne)10, Full HD – MPEG4 AVC / H.264 o zmiennej (średniej) szybkości transmisji bitów; dźwięk: Linear PCM Film MP4: Full HD (16:9) 1920 × 1080 – MPEG4 AVC/H.264, dźwięk: AAC |
Rozmiar filmu | 4K (17:9) 4096 × 2160 (29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) Motion JPEG Full HD (16:9) 1920 × 1080 (59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowe Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29,97, 25 kl./s) międzyklatkowe Full HD (16:9) 1920 × 1080 (29,97, 25) wersja Lite, międzyklatkowe HD (16:9) 1280 × 720 (119,9, 100 kl./s) wewnątrzklatkowe |
Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne) | 4K – YCbCr 4:2:2 (8 bitów) Full HD / HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów) |
Długość filmu | 4K i Full HD – maks. długość 29 min i 59 s (z wyjątkiem filmów z dużą prędkością nagrywania). Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty exFAT CF |
Filmy z dużą prędkością nagrywania | Filmy MOV: HD – 1280 × 720 z prędkością 100 lub 119,9 kl./s Nagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości) Maksymalny czas nagrywania jednej sceny: maks. 7 min i 29 s |
Przechwytywanie klatek 4K | Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG z filmów 4K w rozdzielczości 8,8 MP |
Przepływność / Mb/s MOV: | 4K (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p): około 500 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p) / ALL-I: około 180 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p) / IPB: około 60 Mb/s Full HD (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p) / ALL-I: około 90 Mb/s Full HD (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p) / IPB (standardowa): około 30 Mb/s HD (119,9p/100,0p) / ALL-I: około 160 Mb/s MP4: Full HD (59,94p/50,00p) / IPB (standardowa): około 60 Mb/s Full HD (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p) / IPB (standardowa): około 30 Mb/s Full HD (29,97p/25,00p) / IPB (lekka): około 12 Mb/s |
Gniazda mikrofonu, | Wbudowany mikrofon monofoniczny (48 KHz, 16-bitowy, 2 kanały) |
Wyświetlacz HDMI | Tylko monitor zewnętrzny, tylko monitor zewnętrzny bez wyświetlania informacji lub jednoczesne wyświetlanie w aparacie i na monitorze zewnętrznym |
Wyjście HDMI | Tylko nagrywanie Full HD, nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 8-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI |
Ustawianie ostrości | Dual Pixel CMOS AF z wykrywaniem twarzy i śledzeniem AF, Movie Servo AF Ręczna regulacja ostrości |
ISO | 4K – automatyczna: 100–12800, H: 25600, H: 32000, H1: 51200, H2: 102400 Full HD / HD – automatyczna: 100–25600, H: 32000, H1: 51200, H2: 102400 |
Wbudowany moduł GPS |
|
Dane geoznacznika | Długość i szerokość geograficzna, wysokość, uniwersalny czas koordynowany |
Tryby ustalania pozycji | Tryb 1: aparat odbiera sygnały GPS w regularnych odstępach czasu po wyłączeniu zasilania Tryb 2: moduł GPS jest wyłączany po wyłączeniu zasilania |
Dokładność ustalania pozycji | Do około 30 m (przy założeniu odbierania mocnego sygnału z satelity GPS, bezchmurnej pogody i braku przeszkód wokół odbiornika) |
Obsługiwane systemy nawigacji satelitarnej | Satelity GPS (USA) Satelity GLONASS (Rosja) System Quasi-Zenith Satellite Michibiki (Japonia) |
Format plików rejestru | Format NMEA. Jeden rejestr dziennie |
Użycie pliku rejestru | Transfer danych rejestru do karty pamięci i kopiowanie ich na komputer Użycie narzędzia Map Utility umożliwia dołączenie pliku rejestru do obrazów |
Kompas cyfrowy | Niedostępny |
Inne funkcje |
|
Funkcje indywidualne | 17 funkcji niestandardowych z 46 ustawieniami |
Etykieta metadanych | Informacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie) Ocena obrazu (0–5 gwiazdek) Dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility) Transfer obrazów z podpisem (podpisy rejestrowane w EOS Utility) |
Panel LCD / podświetlenie | Tak/tak |
Odporność na pył i wilgoć | Tak |
Notatka głosowa | Tak, w ramach płatnej aktualizacji – do 30 s na obraz – 48 kHz / 16 bitów lub 8 kHz / 8 bitów |
Inteligentny czujnik orientacji | Tak |
Powiększenie podczas odtwarzania | 1,5–10x (15 kroków) |
Tryby wyświetlania | (1) Pojedynczy obraz (2) Pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy) Podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu) Szczegółowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar, jakość obrazu i rozmiar pliku), informacje o obiektywie, histogram jasności i RGB, balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów, redukcja zakłóceń, optyczna korekta obiektywu, informacje GPS (3) Indeks 4 obrazów (4) Indeks 9 obrazów (5) Indeks 36 obrazów (6) Indeks 100 obrazów (7) Przeskok wyświetlania (1, 10, 100 obrazów, wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, zdjęcia chronione, wg ocen) (8) Edycja filmu (9) Obróbka obrazów RAW (10) Ocena |
Pokaz slajdów | Wybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, zdjęcia chronione lub wg oceny Czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s Powtórzenia: wł./wył. |
Histogram | Jasność: tak RGB: tak |
Ostrzeżenie o prześwietleniu | Tak |
Usuwanie obrazów | Pojedynczy obraz, wybrane obrazy, folder, karta |
Ochrona obrazów przed usunięciem | Zabezpieczenie przed usunięciem pojedynczego zdjęcia, folderu lub karty |
Samowyzwalacz | 2 lub 10 s |
Języki obsługi menu | 25 języków Angielski, niemiecki, francuski, holenderski, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański i japoński |
Aktualizacja oprogramowania urządzenia | Aktualizacja może być wykonana przez użytkownika (aparat, obiektyw, WFT, zewnętrzna lampa Speedlite) |
Interfejs |
|
Komputer | SuperSpeed USB 3.0 |
Wi-Fi | Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; tylko pasmo 2,4 GHz), obsługa dynamicznego NFC11 Obsługiwane funkcje: FTP/FTPS, EOS Utility, smartfon, przesyłanie do Internetu, drukowanie bezprzewodowe |
Inne | Wyjście HDMI mini (typ C, zgodne z HDMI-CEC), wejście mikrofonu zewnętrznego / wejście audio (mini-jack stereo), wejście słuchawkowe (mini-jack stereo), złącze typu N3 (złącze zdalnego wyzwalania) |
Drukowanie bezpośrednie | |
Tak (tylko przez bezprzewodową sieć LAN) | |
Przechowywanie | |
Typ | 1 karta CompactFlash, typ I (zgodność z UDMA 7) (niezgodność z typem II i Microdrive) 1 karta SD/SDHC/SDXC i UHS-I |
Obsługiwane systemy operacyjne |
|
Komputery PC i Macintosh | Windows 7 (z wyjątkiem wersji Starter Edition), Windows 8 i Windows 10 OS X w wersji 10.7-10.11 |
Oprogramowanie |
|
Przetwarzanie obrazu | Digital Photo Professional 4.5 lub nowsza wersja (obróbka obrazów RAW) |
Inne | EOS Utility 3.5 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, Map Utility, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool, aplikacja Canon Camera Connect (iOS/Android) |
Źródło zasilania |
|
Akumulatory | Akumulator litowo-jonowy LP-E6N (dostarczony)/LP-E6 |
Żywotność akumulatora | W przybliżeniu 900 zdjęć (temp. 23°C)12 W przybliżeniu 850 (temp. 0°C) |
Wskaźnik poziomu naładowania akumulatora | 6 poziomów + obliczanie wartości procentowej |
Oszczędzanie energii | Zasilanie wyłączane po 1, 2, 4, 8, 15 lub 30 min |
Zasilanie i ładowarki | Ładowarka LC-E6E (dostarczona), ładowarka LC-E6, zasilacz AC-E6N i adapter prądu stałego DR-E6, zestaw zasilający AC Adapter Kit ACK-E6N/ACK-E6, ładowarka samochodowa CBC-E6 |
Akcesoria |
|
Wizjer | Muszla oczna Eg, soczewki regulacji dioptrii Eg z gumową ramką Eg, okular przeciwmgielny Eg, celownik kątowy C |
Bezprzewodowy przekaźnik danych | Bezprzewodowy przekaźnik danych WFT-E7B |
Obiektywy | Wszystkie obiektywy EF (z wyłączeniem obiektywów EF-S / EF-M) |
Lampa błyskowa | Canon Speedlite (90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, 600EX-II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, wyzwalacz lamp błyskowych ST-E2, wyzwalacz lamp błyskowych ST-E3-RT) |
Pilot zdalnego sterowania/wężyk spustowy | Wężyk spustowy ze złączem N3, pilot bezprzewodowy LC-5 do aparatów i lamp błyskowych Speedlite 600EX-II-RT |
Inne | Uchwyt pionowy BG-E20, pasek na rękę E2, stacja Connect Station CS100 |
Najprostszym sposobem na ustalenie, które obiektywy będą współpracować z aparatem, jest zapoznanie się ze wskaźnikiem mocowania obiektywu z przodu aparatu EOS. Odłącz obiektyw od aparatu poprzez naciśnięcie przycisku zwalniania i obrócenie obiektywu w lewo. Aparaty firmy Canon mają cztery typy mocowania.
Jeśli na mocowaniu obiektywu jest czerwona kreska, aparat jest bezlusterkowym modelem należącym do systemu R i jest zgodny z obiektywami RF i RF-S. Dzięki adapterom EF-EOS R można używać także obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu jest tylko czerwona kropka, aparat jest pełnoklatkową lustrzanką i jest zgodny z obiektywami EF oraz specjalistycznymi obiektywami TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu widzisz czerwoną kropkę i biały kwadrat, aparat jest lustrzanką z matrycą APS-C i jest zgodny z obiektywami EF-S, EF, TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu widzisz białą kropkę, aparat jest bezlusterkowym modelem z serii EOS M z matrycą APS-C i jest zgodny z obiektywami EF-M. Adapter EF-EOS M umożliwia także korzystanie z obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Dostępnych jest pięć rodzajów obiektywów do aparatów z wymienną optyką firmy Canon: RF, RF-S, EF, EF-S i EF-M. Przy doborze obiektywu należy zwrócić uwagę, czy jest on obsługiwany przez aparat.
Obiektyw/aparat | EOS, APS-C, system R | Aparat pełnoklatkowy z systemu EOS R | Lustrzanka EOS z matrycą APS-C | Pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa EOS | Seria EOS M |
RF | Pełna zgodność1 | Pełna zgodność | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne |
RF-S | Pełna zgodność1 | Zgodność1,2 | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne |
EF, TS-E, MP-E | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1 | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R | Pełna zgodność1 | Pełna zgodność | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS M1 |
EF-S | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1 | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1,2 | Pełna zgodność1 | Niezgodne | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS M1 |
EF-M | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne | Pełna zgodność1 |
1 - Takie połączenie obiektywu i aparatu skutkuje zmniejszeniem kadru o współczynnik równy 1,6.
2 - Używanie obiektywów przeznaczonych do aparatów z matrycą APS-C w pełnoklatkowych aparatach EOS R może mieć dodatkowe ograniczenia. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi aparatu.
Adaptery obiektywów Canon zapewniają pełną zgodność z obiektywami Canon EF, EF-S, TS-E i MP-E, dzięki czemu użytkownicy aparatów Canon EOS R i EOS M mogą w pełni zintegrować je z dostępnymi obiektywami.
Standardowy adapter mocowania EF-EOS R umożliwia korzystanie z obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E w aparacie EOS R.
Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji umożliwia taką samą konwersję mocowania obiektywu jak adapter mocowania EF-EOS R, a dodatkowo zapewnia pierścień regulacji na obiektywie.
Adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego działa jak adapter mocowania EF-EOS R, a dodatkowo umożliwia korzystanie z filtrów wsuwanych.
Ten mały i lekki adapter mocowania EF-M umożliwia podłączenie do aparatu EOS M dowolnego obiektywu z szerokiej gamy obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Poznaj szeroką gamę wymiennych obiektywów firmy Canon do aparatów bezlusterkowych i lustrzanek cyfrowych EOS.
Stworzone z myślą o aparatach z systemu R obiektywy RF cechują się wyższą jakością, szybkością pracy i łatwością obsługi dzięki wyjątkowej konstrukcji i technologii optycznej. Wyjątkowe 12-stykowe złącze systemu EOS R radykalnie poprawia komunikację między obiektywem aparatu a korpusem, dzięki czemu komunikacja jest szybsza niż do tej pory. Mocowanie obiektywu RF ma 54 mm szerokości, a odległość pomiędzy mocowaniem a matrycą jest bardzo mała. Taka konstrukcja pozwala umieścić obiektyw bliżej matrycy, a to z kolei umożliwia tworzenie szybszej i jaśniejszej optyki o wyższej jakości i niezrównanych parametrach pracy. Obiektywy RF mają lepsze możliwości filmowania oraz dodatkowe zalety, takie jak pierścień sterowania i mniejsze wymiary.
Pierwotny system aparatów EOS został wprowadzony na rynek w 1987 r. Jego głównym elementem było mocowanie obiektywów Canon EF, które jako pierwsze zapewniało całkowicie elektroniczne połączenie między obiektywem a korpusem. Samo połączenie między tymi dwoma elementami jest wprawdzie fizyczne, ale wymiana wszystkich informacji odbywa się drogą elektroniczną, co umożliwia bardzo precyzyjne, bieżące przesyłanie danych. Firma Canon jako pierwsza zaprojektowała silnik, który napędza mechanizm regulacji ostrości wewnątrz obiektywu, dzięki czemu silnik nie musi znajdować się w korpusie. Mimo ciągłego rozwoju systemów regulacji ostrości, technologii Image Stabilizer (Stabilizator obrazu), specjalistycznych elementów obiektywu i uszczelnień pierwotne mocowanie EF pozostaje bez zmian. Specjalistyczne obiektywy TS-E i MP-E mają mocowanie typu EF. Wszystkie obiektywy z mocowaniem EF są zgodne z każdym wyprodukowanym aparatem EOS, w tym z modelami z nowego systemu EOS R i z serii EOS M, jeśli są używane z odpowiednim adapterem obiektywu.
Obiektywy EF-S są lekkie, uniwersalne i łatwo przenośne, a zaprojektowano je z myślą o lustrzankach cyfrowych EOS z mniejszą matrycą. W przypadku serii EF-S inżynierowie z firmy Canon wykorzystali rozmiar matrycy APS-C, aby wyprodukować mniejsze i lżejsze obiektywy, które zapewniają fotografom znacznie szerszy kąt widzenia. Lekkie obiektywy EF–S są dostępne w szerokim zakresie ogniskowej, od 10 do 250 mm (od 16 do 400 mm z uwzględnieniem współczynnika kadrowania 1,6).
Obiektywy z mocowaniem EF-M zostały wprowadzone z pierwszą serią aparatów EOS M w 2012 r. Są jeszcze mniejsze niż obiektywy serii EF i EF-S, a przeznaczono je wyłącznie do pracy w aparatach z serii EOS M. Oferta obejmuje szerokie spektrum obiektywów, od ultraszerokokątnych, przez teleobiektywy aż po makroobiektywy. Są na tyle poręczne, że zawsze można mieć je przy sobie – to doskonały wybór dla osób o bardziej twórczym podejściu do codziennego fotografowania. Kompaktowe obiektywy EF–M są dostępne z ogniskową od 11 do 200 mm (od 17,6 mm do 320 mm z uwzględnieniem współczynnika kadrowania 1,6).