Canon EOS-1DX Mark III
31 999,00 zł
Brutto
Wysyłka do 24 godzin.
Fotografia, bez ograniczeń
Gdy warunki są trudne, światło jest słabe i goni Cię czas, aparat EOS-1D X Mark III pozwoli Ci zarejestrować obrazy szybciej, niż zrobią to konkurenci. To najlepszy zestaw do kreatywnej pracy, cechujący się znakomitą pracą w słabym oświetleniu, wyposażony w AF z obsługą technologii głębokiego uczenia i funkcję nagrywania filmów w formacie RAW 5.5K.
Jeszcze szybciej. Jeszcze dynamiczniej
Niektóre chwile są niepowtarzalne. Znikają w ułamku sekundy i nigdy nie wracają. Aparat EOS-1D X Mark III pozwoli Ci zachować je na zawsze, uwieczniając wydarzenia z szybkością 20 kl./s.
Inteligentny system AF, który Cię zachwyci
Obrazy o niezwykłej wyrazistości i ostrości. Algorytmy AF wykorzystujące technologię głębokiego uczenia rozpoznają różne sytuacje, a nawet śledzą twarze ukryte za okularami ochronnymi lub kaskami.
Nadzwyczajna jakość w trudnych warunkach
Procesor DIGIC X i specjalna matryca o rozdzielczości 20 megapikseli doskonale spisują się w słabym oświetleniu – obsługują czułość do ISO 102400, z możliwością rozszerzenia do 812600. Aparat EOS-1D X Mark III cechuje się wyjątkowym zakresem dynamicznym.
Doskonały aparat do nagrywania filmów
Aparat EOS-1D X Mark III pasuje praktycznie do każdego środowiska pracy związanego z filmowaniem. Umożliwia rejestrowanie pełnoklatkowych materiałów w formacie 4K 60p lub RAW 5.5K , zapewniając w ten sposób nowe możliwości twórcze.
Stały kontakt, przewaga nad konkurencją
Bez względu na to, czy znajdujesz się na stadionie wyposażonym w sieć Ethernet, czy przesyłasz pilne zdjęcia za pośrednictwem sieci Wi-Fi, aparat EOS-1D X Mark III pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję.
Narzędzie dla kreatywnego umysłu
Aparat EOS-1D X Mark III, łączący najlepsze cechy lustrzanek cyfrowych i aparatów bezlusterkowych, zaprojektowano z myślą o wytrzymałości, niezawodności i intuicyjności – dzięki temu jest tak niezauważalny dla otoczenia, jak to tylko możliwe.
Zawartość pudełka
Aparat, który może zmienić Twój sposób pracy, w skład którego wchodzi: Korpus EOS-1D X Mark III Pasek do aparatu Muszla oczna EG Ładowarka LC-E19 Akumulator LP-E19 Kabel interfejsu IFC-100U (USB C) Osłona na kabel
041232
Cechy
- Typ matrycy:
- CMOS
- Rozmiar matrycy:
- Full Frame
- Rozdzielczość obrazu:
- 21 megapixeli
- Rozdzielczość video:
- 4K
Matryca światłoczuła |
|
Typ | CMOS 36 × 24 mm |
Efektywna liczba pikseli | Około 20,1 MP |
Łączna liczba pikseli | Około 21,4 MP |
Współczynnik proporcji obrazu | 3:2 |
Filtr dolnoprzepustowy | Wbudowany/stały ze zintegrowanym systemem czyszczenia matrycy |
Typ filtra kolorowego | Kolor podstawowy |
Procesor obrazu |
|
Typ | DIGIC X |
Obiektyw |
|
Mocowanie obiektywu | EF (z wyłączeniem obiektywów EF-S/EF-M) |
Ogniskowa | Mnożnik 1,x z zamontowanym obiektywem EF |
Regulacja ostrości lustrzanki |
|
Typ | TTL-SIR, wykrywanie różnic fazy za pomocą specjalnego czujnika AF |
System/punkty AF | 191 punktów / 155 punktów krzyżowych (f/4), w tym 1 podwójnie krzyżowy (f/2,8) Liczba punktów krzyżowych AF zależy od obiektywu. |
Zakres pracy funkcji AF | Od -4 do 21 EV (temp. 20°C, ISO 100) |
Tryby AF | One Shot AI Focus |
Wybór punktu AF | Wybór automatyczny: 191-punktowy AF (AF z funkcją śledzenia twarzy i oczu) Wybór ręczny: pojedynczy punkt AF (do wyboru wszystkie punkty, 61, 15 lub 9 punktów albo tylko punkty krzyżowe) Wybór ręczny: punktowy AF Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do 4 punktów (góra, dół, lewo, prawo) Wybór ręczny: rozszerzenie punktowego AF do otaczających 8 punktów Wybór ręczny: strefowy AF Wybór ręczny: wielkostrefowy AF Niezależny wybór punktów systemu AF w przypadku ujęć w pionie i w poziomie |
Wyświetlanie wybranego punktu AF | Nakładany w wizjerze i wskazywany na panelu LCD |
Blokowanie AF | Uruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. |
Oświetlenie wspomagające AF | Opcjonalna, dedykowana lampa błyskowa Speedlite |
Ręczna regulacja ostrości | Regulacja na obiektywie |
Mikroregulacja AF | Ręcznie: poziom regulacji o +/-20 stopni Regulacja wszystkich obiektywów o tę samą wartość Oddzielne dostosowanie do 20 obiektywów Regulacja według numeru seryjnego obiektywu |
Regulacja ekspozycji |
|
Tryby pomiaru | 400 000-pikselowy czujnik pomiarowy RGB+IR, pomiar 384 stref (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF) (2) Pomiar skupiony (około 6,2% wizjera na środku) (3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 1,5% wizjera na środku) punktowy powiązany z polem AF Pomiar wielopunktowy (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony |
Zakres pomiaru | 0–20 EV (temp. 23°C, obiektyw 50 mm f/1,4, ISO 100); 3–20 EV w trybie Live i podczas filmowania |
Blokada AE | Automatyczna: w trybie zdjęć pojedynczych z pomiarem wielosegmentowym ustawienia ekspozycji są blokowane po ustawieniu ostrości. Ręczna: za pomocą przycisku blokady AE we wszystkich trybach ekspozycji. |
Korekcja ekspozycji | +/-5 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania) |
Sekwencja naświetlania | 2, 3, 5 lub 7 zdjęć +/-3 EV w krokach 1/3 lub 1/2 stopnia |
Fotografowanie bez migotania | Tak. Migotanie wykrywane przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może ulec zmniejszeniu |
Równoważna czułość ISO | Zdjęcia: od 100 do 102400 (z dokładnością do 1/3 stopnia), ISO można rozszerzyć do L: 50 lub H1: 204800, H2: 409600, H3: 819200 (wybór w funkcjach indywidualnych) |
Migawka |
|
Typ | Mechaniczna migawka szczelinowa o przebiegu pionowym, sterowana elektronicznie przy wszystkich czasach naświetlania / elektroniczna migawka matrycy |
Szybkość | 30 – 1/8000 s (z dokładnością do 1/3 stopnia), tryb Bulb |
Spust migawki | Miękki spust elektromagnetyczny |
Balans bieli |
|
Typ | Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę |
Ustawienia | Automatyczne (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej Korekcja balansu bieli: 1. Niebieski/bursztynowy +/-9 2. Purpurowy/zielony +/-9 |
Sekwencja nastaw balansu bieli | +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom Sekwencja 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawki Wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony. |
Wizjer |
|
Wizjer | Pentagonalny układ pryzmatyczny |
Pole widzenia (pionowo/poziomo) | Około 100% |
Powiększenie | 0,76x2 |
Punkt oczny | 20 mm |
Korekcja dioptrii | Od -3 do +1 dpt. |
Matówka | stała |
Lustro | Lustro półprzepuszczalne z mechanizmem szybkiego powrotu |
Informacje w wizjerze | Informacje o funkcji AF: pojedyncze punkty / punkty Spot AF, ramka AF, stan AF, wskaźnik ostrości, tryb AF, wybieranie punktu AF, rejestracja punktu AF Informacje o ekspozycji: czas naświetlania, wartość przysłony, czułość ISO (zawsze wyświetlana), blokada AE, poziom/korekta ekspozycji, pomiar błysku, pole pomiaru punktowego, ostrzeżenie dot. ekspozycji, sekwencja naświetlania, tryb pomiaru, tryb fotografowania, czas Informacje o lampie błyskowej: gotowość lampy błyskowej, szybka synchronizacja, blokada FE, kompensacja ekspozycji lampy błyskowej, światło redukujące efekt czerwonych oczu. Informacje o obrazie: informacje o karcie, maks. liczba zdjęć seryjnych (wskaźnik 2-cyfrowy), priorytet jasnych partii obrazu (D+). Informacje o kompozycji: obszar kadrowania, format obrazu, siatka, poziomica elektroniczna Inne informacje: stan akumulatora, symbol ostrzeżenia, detekcja migotania, tryb wyzwalania migawki, balans bieli, wskaźnik JPEG/RAW |
Podgląd głębi ostrości | Tak |
Pokrywa okularu | Wbudowana |
Monitor LCD |
|
Monitor | Wyświetlacz TFT, 3,2 cala (8,01 cm), około 2,1 mln punktów |
Pole krycia | Około 100% |
Kąt widzenia (poziomo/pionowo) | Około 170° |
Powłoka | Antyodblaskowa oraz struktura stała |
Jasność | Automatyczna: wykorzystująca zewnętrzny czujnik światła Ręczna: siedem poziomów regulacji 4 odcienie kolorów, ustawienia regulowane |
Opcje wyświetlania | (1) Ekran szybkich nastaw (2) Ustawienia aparatu (3) Dwuosiowa poziomica elektroniczna (4) Spersonalizowany ekran szybkich nastaw |
Lampa błyskowa |
|
Tryby | Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny |
X-sync | 1/250 s |
Korekta ekspozycji lampy | +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite EX |
Sekwencja nastaw ekspozycji lampy błyskowej | Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej |
Blokada ekspozycji lampy | Tak |
Gorąca stopka / złącze PC | Tak/Tak |
Synchronizacja błysku z drugą kurtyną | Tak |
Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi | E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite z serii EX, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych |
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi | Za pomocą menu aparatu |
Fotografowanie |
|
Tryby | Automatyka, program AE, AE z preselekcją migawki, AE z preselekcją przysłony, ręcznie, 3 ustawienia niestandardowe |
Style obrazów | Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, szczegółowy, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Przestrzeń kolorów | sRGB i Adobe RGB |
Przetwarzanie obrazu | Wyrazistość (8 poziomów) Priorytet jasnych partii obrazu (2 opcje ustawień) Automatyczny optymalizator jasności (4 ustawienia) Redukcja zakłóceń przy długim naświetlaniu Redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia) Optyczna korekcja obiektywu: - Korygowanie jasności brzegów (zdjęcia i filmy) - Korygowanie aberracji chromatycznej (zdjęcia i filmy) - Korygowanie dystorsji (podczas lub po zakończeniu fotografowania) - Korekcja dyfrakcji (zdjęcia i filmy) - Cyfrowy optymalizator obiektywu (w trakcie lub po zakończeniu fotografowania) Zmiana rozmiaru do M1, M2 lub S3 Obróbka obrazów RAW – tylko podczas wyświetlania obrazu Kadrowanie/obracanie obrazów (współczynniki 3:2, 16:9, 4:3, 1:1, 2:3, 9:16: 3:4) Wielokrotne naświetlanie |
Tryby migawki | Pojedyncze, wolna/szybka seria zdjęć, samowyzwalacz (2 s+zdalne wyzwalanie, 10 s+zdalne wyzwalanie), pojedyncze ciche zdjęcia S, ciche serie zdjęć |
Seria zdjęć | Maks. Około 16 kl./s Maks. 20 kl./s w trybie Live View po zablokowaniu lustra podniesionego oraz z ustawieniami ekspozycji i śledzeniem przez AF (szybkość utrzymywana w przypadku nieograniczonej liczby obrazów JPEG lub ponad 1000 obrazów RAW) |
Tryb Live View |
|
Typ | Wizjer elektroniczny z matrycą światłoczułą |
Pole krycia | Około 100% (w poziomie i w pionie) |
Liczba kl./s | Zdjęcia: 29,97 kl./s / filmy: 59,94 kl./s / 29,97 kl./s (NTSC) 50,00 kl./s / 25,00 kl./s (PAL) |
Ustawianie ostrości | Ręczna regulacja ostrości (powiększenie obrazu 5x lub 10x w dowolnym punkcje ekranu) Autofokus: technologia Dual Pixel CMOS AF (twarz + śledzenie) Punktowy AF 1-punktowy AF Rozszerzony obszar AF: Rozszerzony obszar AF: około Strefowy AF Wielkostrefowy AF: pionowy (tryb AF dużego obszaru: poziomy) |
Pomiar | Bieżący pomiar wielosegmentowy przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy) Pomiar cząstkowy (około 5,8% ekranu trybu Live View) Pomiar punktowy (około 2,9% ekranu trybu Live View) Pomiar centralnie ważony uśredniony Czas aktywnego pomiaru można zmienić |
Opcje wyświetlania | Warstwa siatki (3 wersje), podstawowe informacje o obrazie, szczegółowe informacje o obrazie, histogram, poziomica elektroniczna |
Typ plików |
|
Typ zdjęć | JPEG: 10 opcji kompresji HEIF: 10 opcji kompresji (10-bitowe 422 BT2100) RAW: RAW, CRAW Zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0 Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.1 |
Jednoczesne rejestrowanie zdjęć RAW + JPEG | Tak, możliwa dowolna kombinacja standardów RAW + JPEG/HEIF; możliwość przypisania każdego formatu do osobnej karty |
Rozmiar obrazów | JPEG/HEIF: (L) 5472 × 3648, (M1) 4368 × 2912, (M2) 3648 × 2432, (S) 2736 × 1824 HEIF: 5472 × 3648 RAW: (RAW/C-RAW) 5472 × 3648 |
Foldery | Możliwość ręcznego tworzenia i wyboru nowych folderów |
Numery plików | (1) Narastająco (2) Automatyczne resetowanie (3) Ręczne resetowanie |
Tryb EOS Movie |
|
Typ filmu | RAW: 12-bitowy dźwięk CRM: liniowy PCM Wideo MP 4: 4K (8-bitowe MPEG4 AVC/H.264, 10-bitowe MPEG4/HEVC z profilem Canon Log), Full HD – MPEG4 AVC / H.264, dźwięk: liniowe PCM Wideo MP4: Full HD IPB – MPEG4 AVC/H.264, dźwięk: AAC |
Rozmiar filmu | 4K RAW (5496 × 2904) – (23,98, 24, 25, 29,97, 50, 59,94 kl./s) 4K DCI (17:9) – 4096 × 2160 (23,98, 24, 25, 29,97, 50, 59,94 kl./s) wewnątrz- i międzyklatkowe 4K UHD (16:9) – 3840 × 2160 (23,98, 25, 29,97, 50, 59,94 kl./s) wewnątrz- i międzyklatkowe Wycinek kadru 4K DCI (17:9) – 4096 × 2160 (23,98, 24, 25, 29,97, 50, 59,94 kl./s) wewnątrz- i międzyklatkowe Full HD (16:9) – 1920 × 1080 (23,98, 24, 25, 29,97, 50, 59,94 kl./s) wewnątrz- i międzyklatkowe plus IPB (niska kompresja) |
Jednoczesny zapis | Tak: RAW na kartę w gnieździe 1, proxy (MP4) na kartę w gnieździe 2 |
Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne) | 4K – YCbCr 4:2:2 (8 bitów) Full HD / HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów) |
Canon Log | Tak Dziennik 1 |
Długość filmu | 4K i Full HD – maks. długość 29 min i 59 s (z wyjątkiem filmów z dużą prędkością nagrywania). Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty exFAT CF. |
Filmy z dużą prędkością nagrywania | Filmy MOV: Full HD – 1920 × 1080 przy 100 kl./s lub 119,9 kl./s Nagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości) Maksymalny czas nagrywania jednej sceny: maks. 7 min i 29 s |
Przechwytywanie klatek 4K | Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,3 MP z filmów 4K |
Przepływność / Mb/s | 5.5K RAW: (50/59,94p) około 2600 Mb/s (30/25/24/23,98p) około 1800 Mb/s Canon Log wył. (H264 MP4) 4K DCI (50/59,94p): ALL-I około 940 Mb/s, IPB około 230 Mb/s 4K DCI (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p): ALL-I około 470 Mb/s, IPB około 120 Mb/s Wycinek kadru 4K DCI (50/59,94p): ALL-I około 940 Mb/s, IPB około 230 Mb/s Wycinek kadru 4K DCI (29,97p/25p/24,00p/23,98p): ALL-I około 470 Mb/s, IPB około 120 Mb/s 4K UHD (50/59,94p): ALL-I około 940 Mb/s, IPB około 230 Mb/s 4K UHD (29,97p/25p): ALL-I około 470 Mb/s, IPB około 120 Mb/s Full HD (119,90p/100p): ALL-I: około 360 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): ALL-I: około 180 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB: około 60 Mb/s Full HD (29,97p/25p): ALL-I: około 90 Mb/s Full HD (29,97p/25p): IPB: około 30 Mb/s Full HD (29,97p/25p): IPB (niska kompresja): około 12 Mb/s Canon Log wł. (H265 MP4) 4K DCI (50/59,94p): ALL-I około 1000 Mb/s, IPB około 340 Mb/s 4K DCI (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p): ALL-I około 470 Mb/s, IPB około 170 Mb/s Wycinek kadru 4K DCI (50/59,94p): ALL-I około 1000 Mb/s, IPB około 340 Mb/s Wycinek kadru 4K DCI (29,97p/25p/24,00p/23,98p): ALL-I około 470 Mb/s, IPB około 170 Mb/s 4K UHD (50/59,94p): ALL-I około 1000 Mb/s, IPB około 340 Mb/s 4K UHD (29,97p/25p): ALL-I około 470 Mb/s, IPB około 170 Mb/s Full HD (119,90p/100p): ALL-I: około 470 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): ALL-I: około 170 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB: około 90 Mb/s Full HD (29,97p/25p): ALL-I: około 135 Mb/s Full HD (29,97p/25p): IPB: około 45 Mb/s Full HD (29,97p/25p): IPB (niska kompresja): około 18 Mb/s |
Gniazda mikrofonu, | Wbudowane mikrofony stereo (48 KHz, 16 bitów × 2 kanały) |
Wyświetlacz HDMI | Tylko monitor zewnętrzny, tylko monitor zewnętrzny bez ekranu informacji lub jednoczesne wyświetlanie w aparacie i na monitorze zewnętrznym |
Wyjście HDMI | Możliwe jest też nagrywanie w rozdzielczości 4K i Full HD oraz wyprowadzenie sygnału YCbCr 4:2:0, 8-bitowego sygnału BT709 lub YCbCr 4:2:2, 10-bitowy sygnału BT2020 z dźwiękiem Canon Log przez złącze HDMI |
Ustawianie ostrości | Dual Pixel CMOS AF z wykrywaniem twarzy i śledzeniem AF, Movie Servo AF Ręczne ustawianie ostrości |
ISO | Od 100 do 25600 (z dokładnością do 1/3 stopnia), ISO można rozszerzyć do H1: 51200, H2: 102400, H3: 204800 (wybór w funkcjach indywidualnych) |
Cyfrowy stabilizator filmu | Tak, obszar obrazu po włączeniu: zmniejszony o 10% |
Interfejs |
|
Komputer | USB 3.1 Gen 2 (PTP) |
Wi-Fi | Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11b/g/n; tylko pasmo 2,4 GHz), z obsługą Bluetooth Obsługiwane funkcje: EOS Utility, smartfon, przesyłanie do Internetu |
Inne | HDMI (mini), mikrofon zewnętrzny (minijack stereo), gniazdo słuchawkowe, RJ-45, złącze zdalnego wyzwalania N3, złącze Flash PC |
Karta pamięci |
|
Karta pamięci | CFexpress 1.0 Typ B |
Źródło zasilania |
|
Akumulatory | Akumulator litowo-jonowy LP-E19, LP-E4N |
Akumulator litowo-jonowy LP-E19, LP-E4N | Fotografowanie z wizjerem: około 2850 (20°C) Fotografowanie z wizjerem: około 2360 (0°C) Fotografowanie w trybie Live View: około 610 (20°C) Fotografowanie w trybie Live View: około 530 (0°C) Nagrywanie filmu 4K: około 2 godz. i 20 min (20°C; Filmowy Servo AF wyłączony) |
Wskaźnik stanu baterii | Automatyczny, z 6 poziomami |
Oszczędzanie energii | Oszczędzanie energii |
Zasilanie sieciowe | Zasilacz sieciowy AC-E19/DR-E19 |
Akcesoria |
|
Obiektywy | Wszystkie obiektywy EF (z wyłączeniem obiektywów EF-S) |
Lampa błyskowa | Canon Speedlites (90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III, 470EX AI, 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX-RT, 600EX, 600EX-II RT, EL 100, Macro-Ring-Lite MR-14EX , Macro-Ring-Lite, MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Speedlite Transmitter ST-E2, Speedlite Transmitter ST-E3-RT) |
Pilot zdalnego sterowania/wężyk spustowy | Pilot zdalnego sterowania ze stykiem typu N3 i lampa Speedlite 600EX-II RT |
Zasilanie i ładowarki | Akumulator LP-E19, akumulator LP-E4N, ładowarka LC-E19, zasilacz sieciowy AC-E19/DR-E19 |
Inne | Bezprzewodowy przekaźnik danych WFT-E9, muszla oczna Eg, soczewka do korekcji dioptrii serii Eg z gumową ramką Eg, muszla oczna z redukcją zamglenia Eg, celownik kątowy C, pasek na rękę E1/E2 |