Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Rabat 600zł z kodem: S600. Promocja trwa 31.03.2024. Szczegóły promocji.
Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM to profesjonalny obiektyw szerokokątny z mocowaniem E, zaprojektowany z myślą o fotografii krajobrazowej, wnętrz oraz architektury. Obiektyw oferuje szeroki zakres ogniskowych od 12mm do 24mm oraz maksymalną wartość światła f/2.8, co umożliwia uzyskanie pięknej rozmytej tła oraz wykonywanie zdjęć przy słabym oświetleniu. Obiektyw z serii G Master oferuje znakomitą jakość obrazu, dzięki zastosowaniu elementów asferycznych, specjalnych powłok antyrefleksyjnych oraz precyzyjnych układów optycznych. Obiektyw jest również wyposażony w silnik autofokusa z napędem liniowym, co zapewnia szybkie i precyzyjne ustawienie ostrości. Dodatkowo, obiektyw jest wytrzymały i odporny na warunki atmosferyczne, dzięki czemu nadaje się do użytku w trudnych warunkach na zewnątrz. Wszystkie te cechy sprawiają, że Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM to idealny wybór dla wymagających fotografów, którzy oczekują najwyższej jakości obrazu oraz niezawodności swojego sprzętu.
Nowatorska konstrukcja optyczna, w której połączono jedną soczewkę asferyczną i trzy soczewki XA (extreme aspherical) — w tym największą, jakiej kiedykolwiek użyto w obiektywach α — zapewnia fantastyczną, właściwą dla obiektywów G Master rozdzielczość całego obrazu.
Dwie soczewki ze szkła Super ED (o bardzo małej dyspersji) i trzy ze szkła ED kompensują aberrację chromatyczną, będącą częstym problemem w obiektywach z dużym otworem przysłony. W rezultacie nigdzie nie powstaje barwna poświata, a cały obraz zachowuje wysoką rozdzielczość i maksymalną ostrość.
Wyróżnikiem soczewek XA jest wyjątkowa dokładność obróbki powierzchni, skutecznie przeciwdziałająca powstaniu „warstwowego” efektu bokeh. Dodajmy do tego precyzyjną kompensację aberracji sferycznej na etapie projektowania i produkcji oraz 9-listkową przysłonę kołową, a otrzymamy cudownie miękki, gładki efekt bokeh — znak rozpoznawczy serii G Master.
Wewnętrzne odbicia w obiektywie mogą objawiać się odblaskami i „duszkami”. Aby ich uniknąć i zapewnić wyraźny, kontrastowy obraz, opracowano nową powłokę optyczną Nano AR II, którą można równomiernie nakładać także na duże i mocno zakrzywione soczewki. Mimo szerokiego kąta widzenia obiektywu powłoka Nano AR II pozwala zachować klarowność i kontrast całego obrazu nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. ( [A] Standardowa powłoka [B] Powłoka Nano AR II [1] Standardowa powłoka [2] Powłoka Nano AR II [3] Szkło [4] Mocno zakrzywiona powierzchnia szkła [5] Światło odbite )
Ten niewielki, zmiennoogniskowy obiektyw 12–24 mm ze stałą przysłoną F2.8 waży tylko 847 gramów. Ma nowatorską konstrukcję optyczną z czterema soczewkami asferycznymi, w tym trzema typu XA, oraz system mechaniczny z wydajnymi silnikami liniowymi XD. Idealnie nadaje się do utrwalania krajobrazów, scen nocnych i architektury. Zapewni też większą swobodę przemieszczania się fotografom i filmowcom, którzy chcą ukazywać sport w bardzo szerokiej perspektywie.
Mechanizm nastawiania ostrości z szybującymi soczewkami dzieli zespół soczewek ostrości na dwie niezależnie regulowane grupy. Taka konstrukcja pozwala niezwykle skutecznie osłabiać aberracje, które zależą od ustawienia ostrości. Rezultat to najlepsze parametry przy ustawianiu ostrości od nieskończoności po zbliżenie, w całym zakresie ogniskowych. Mechanizm z szybującymi soczewkami zapewnia nie tylko znakomitą jakość zdjęć zbliżeniowych, ale i wyjątkową ostrość obiektów w każdej odległości.
Konstrukcja odporna na kurz i wodę gwarantuje niezawodność niezbędną w trudnych warunkach na zewnątrz.
Stała maksymalna przysłona F2.8 w całym zakresie zoomu oznacza, że zmiana ogniskowej nie wpłynie na wielkość otworu przysłony. Ma to znaczenie przy filmowaniu, ponieważ zapobiega zmianom ekspozycji, czasu otwarcia migawki i czułości ISO w trakcie nagrywania. Kiedy obiektyw jest używany na korpusie APS-C lub przy ustawieniu kąta widzenia Super 35, zapewnia bardzo praktyczny zakres ogniskowych do filmów, z minimalną ogniskową będącą odpowiednikiem ustawienia 18 mm w korpusie pełnoklatkowym.
Obiektyw jest wyposażony w cztery silniki liniowe XD — po dwa na każdą z grup soczewek ostrości. Taka konstrukcja przyczynia się do szybkiego i dokładnego działania systemu AF oraz śledzenia ostrości, będących ważnymi atutami obiektywów Sony. Zaawansowany system w pełni wykorzystuje szybkość najnowocześniejszych korpusów, ułatwiając uchwycenie decydujących momentów w najbardziej dynamicznych dyscyplinach sportu i innych szybkich akcjach. Co więcej, system AF pracuje cicho i niemal bez wibracji.
Przedni element obiektywu ma fluorową powłokę, która chroni przed osiadaniem wody, zatłuszczeniem i innymi zanieczyszczeniami, jednocześnie ułatwiając wycieranie zabrudzeń i odcisków palców, które powstają na powierzchni obiektywu.
Dzięki funkcji Linear Response MF pierścień regulacji ostrości reaguje bezpośrednio na subtelne poruszenia przy ostrzeniu ręcznym. Obrót pierścieniem regulacji ostrości przekłada się bezpośrednio na zmianę ostrości, dając wrażenie natychmiastowości i precyzji.
Wygodnie umieszczony przycisk blokady ostrości pozwala łatwo sterować ostrością, można też go przypisać do wielu innych funkcji z menu dostępnego na korpusie aparatu.
Aby stworzyć użytkownikowi dodatkowe możliwości twórcze, z tyłu obiektywu umieszczono uchwyt na standardowe filtry żelowe, w tym szare i kolorowe. W komplecie dostarczany jest także szablon do wycinania takich filtrów.
Przełącznik trybu ostrości, który umożliwia natychmiastowe przełączanie między trybem automatycznym a ręcznym, jest bardzo przydatny podczas fotografowania obiektów lub sytuacji wymagających precyzyjnej ręcznej regulacji ostrości.
Zintegrowana osłona obiektywu skutecznie blokuje pozaosiowe promienie światła, będące potencjalnym źródłem odblasków i „duszków”. Dostarczana w zestawie przykrywka obiektywu jest przeznaczona do nałożenia na osłonę i dobrze trzyma się niezależnie od kąta obrotu.
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Wysoka rozdzielczość, duża liczba klatek na sekundę, zdalne konfiguracje, filmowanie z ręki — wszystko to coraz bardziej zwiększa znaczenie autofokusa i stabilizacji w produkcjach wideo. Aby sprostać tym wyzwaniom, firma Sony systematycznie wprowadza optymalizacje konstrukcyjne zarówno w obiektywach, jak i kamerach i aparatach. Obejrzyj wideo i poznaj zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E.
Produkty Sony z mocowaniem typu E — obiektyw i aparat lub kamera — zapewniają w połączeniu maksymalną efektywność autofokusa nawet podczas zdjęć w formacie 4K 120p z małą głębią ostrości, na których wyraźnie widać nawet najmniejszą nieostrość. Siłowniki w systemie ustawiania ostrości obiektywów Sony z mocowaniem typu E wyróżniają się dużą mocą, która umożliwia błyskawiczne i wyjątkowo precyzyjne reakcje na sygnały z systemu AF kamery lub aparatu.
Funkcja Linear Response MF pomaga twórczo i dokładnie posługiwać się funkcją ręcznej regulacji ostrości. W przeciwieństwie do standardowych obiektywów z elektronicznym mechanizmem regulacji ostrości, w których ostrość zmienia się w funkcji prędkości obrotu, funkcja Linear Response MF zmienia ustawienie ostrości liniowo, odpowiednio do kąta obrotu. Umożliwia to dokładne i powtarzalne ręczne ustawianie ostrości.
Funkcja „Asysta AF” łączy automatyczną i ręczną regulację ostrości, otwierając przed producentami wideo nowe możliwości nagrywania ujęć. Pozwala ona operatorowi filmującemu z użyciem autofokusa celowo zmieniać ustawienie ostrości poprzez obracanie pierścienia regulacji ostrości. W przeciwieństwie do obsługi dotykowej „Asysta AF” umożliwia nieprzerwane przenoszenie ostrości w czasie zdjęć.
Obiektywy, aparaty i kamery Sony są projektowane wspólnie. Daje to możliwość automatycznej kompensacji pewnych właściwości optycznych, na przykład niewielkich zmian pola widzenia podczas ustawiania ostrości. Łącząc zgodne korpusy z obiektywami, można z łatwością uzyskać wspaniałe, idealne przejścia ostrości.
W odróżnieniu od obiektywów z ręczną regulacją zoomu obiektywy Sony z regulacją elektryczną pozwalają cicho, stabilnie zmieniać ogniskową i uzyskać płynność przejść, nawet bardzo powolnych. Zoom można ustawiać pierścieniem, dźwignią lub zdalnie.
Najnowsze korpusy Sony mają wbudowany optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode, umożliwiający stabilne zdjęcia z ręki bez dodatkowego osprzętu. Ponieważ firma Sony sama projektuje swoje obiektywy i korpusy, ich połączenie zapewnia wyjątkową skuteczność stabilizacji.
Połączenie kamery z wbudowanym elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej, na przykład FX6, z wybranymi obiektywami Sony pozwalającymi płynnie i cicho regulować przysłonę, umożliwia realizację filmowych przejść bokeh. Użytkownik może też sterować głębią ostrości bez zmiany ekspozycji.