Niezwykła rozdzielczość F1.4 w ruchomym obiektywie stałoogniskowym
Zaawansowana technologia umożliwia uzyskanie doskonałej wydajności G Master oraz wysokiej rozdzielczości i naturalnego efektu bokeh nawet przy ustawieniu najwyższej wartości przysłony F1.4. Obiektyw jest zarówno kompaktowy, jak i najlżejszy w swojej klasie, co pozwala w pełni wykorzystać przenośność związaną z mocowaniem typu E. Zapewnia również szybki i precyzyjny napęd AF oraz wysoką sterowność i niezawodność – to doskonały wybór dla profesjonalistów.
Doskonała rozdzielczość w całym kadrze
Dwie soczewki XA (eXtreme Aspherical) w konstrukcji optycznej spełniającej surowe wymagania G Master umożliwiają uzyskanie stabilnej wysokiej rozdzielczości na całym obszarze obrazu. Trzy soczewki ze szkła ED (Extra-low Dispersion) skutecznie redukują aberrację chromatyczną. Ta innowacyjna konstrukcja optyczna minimalizuje odblaski strzałkowe, co pozwala na odpowiednie odwzorowanie punktowych źródeł światła.
Soczewki ze szkła ED pozwalają kontrolować aberrację kolorów
Aby zminimalizować osiową i boczną aberrację chromatyczną i tym samym zapewnić optymalną ostrość całego obrazu, w obiektywie zastosowano trzy soczewki ze szkła niskodyspersyjnego ED (Extra-low Dispersion).
Powłoka Nano AR redukująca odblaski
Nasza oryginalna technologia Nano AR to doskonałe rozwiązanie, które pozwala ograniczyć odbijanie się światła wewnątrz obiektywu mogące powodować odblaski i „duszki”. Dzięki temu można uzyskać maksymalny kontrast i maksymalną jasność w najróżniejszych warunkach. (1. Powłoka Nano AR / 2. Szkło / 3. Światło przechodzące)
Małe wymiary i lekka konstrukcja
Nowa optyczna konstrukcja zmniejsza średnicę obiektywu, wykorzystując dwa elementy XA – jeden przy przednim obiektywie. W połączeniu z nowym systemem do ustawiania ostrości DDSSM waży ona zaledwie 445 g. Mniejsza waga i mniejszy rozmiar sprawiają, że ten obiektyw idealnie nadaje się do kompaktowych korpusów z mocowaniem typu E.
Wspaniała konstrukcja optyczna, która wiernie odwzorowuje punktowe źródła światła
Nowoczesna konstrukcja optyczna wykorzystująca dwa precyzyjne elementy XA pozwala ograniczyć odblaski strzałkowe – to częsty problem związany z aberracją w obiektywach z dużą przesłoną. Odblaski strzałkowe to zjawisko nienaturalnego rozkładania się punktowych źródeł światła, przypominające ptaka rozwijającego skrzydła. Efekt nasila się na obrzeżach obrazu. Naturalna reprodukcja źródeł punktowych jest szczególnie ważna przy scenach z gwiazdami lub światłami miasta.
Nowy wydajny system DDSSM został zoptymalizowany pod kątem tego obiektywu
Nowy, wydajny system DDSSM (Direct Drive SSM) do ustawiania ostrości pozwolił zmniejszyć rozmiary i obniżyć wagę, a jednocześnie zapewnia trzy razy większy ciąg niż poprzedni system. Nowe możliwości systemu DDSSM pozwalają na szybsze, bardziej precyzyjne i cichsze automatyczne ustawienie ostrości, dając doskonałe rezultaty podczas filmowania i fotografowania.
Piękniejszy efekt dzięki 11 listkom przysłony
Przysłona obiektywu zbudowana jest z 11 listków (to najczęstsza liczba w obiektywach α) i ma kształt koła, który jest utrzymywany, nawet gdy obiektyw jest przysłonięty o jeden stopień lub dwa. Dzięki temu łatwo jest uzyskać piękny i sferyczny efekt bokeh. Efekt jest delikatny i równy, co pozwala mocno uwydatnić obiekt.
Łatwe wyłączanie dźwięku klikania podczas filmowania
Pierścień przysłony zapewnia natychmiastową reakcję, której profesjonaliści potrzebują zarówno do robienia zdjęć, jak i nagrywania filmów. Zależnie od potrzeb można włączyć lub wyłączyć pracę skokową. W trybie pracy skokowej pierścień wydaje dźwięk kliknięcia ułatwiający precyzyjne ustalenie zakresu obrotu, co jest dobrym wyborem w przypadku robienia zdjęć. Po wyłączeniu pracy skokowej pierścień przysłony działa płynniej i ciszej, zapewniając sprawną i cichą kontrolę podczas filmowania.
Płynne, uniwersalne działanie
Przycisk blokady ostrości można dostosować w menu. Użytkownik może użyć drugiej funkcji przycisku blokady ostrości, np. włączyć siatkę linii, która pozwala sprawdzić kompozycję podczas robienia zdjęć krajobrazów, albo włączyć regulację balansu bieli, aby dostosować go do warunków oświetlenia lub stworzyć określoną atmosferę.
Wszechstronny system nastawiania ostrości w zasięgu palców
Za pomocą przełącznika trybu ostrości można szybko przełączać tryb ręcznego i automatycznego nastawiania ostrości, co pozwala dostosować się do zmiennych warunków.
Przednia soczewka pokryta fluorytową powłoką
Fluorowa powłoka przedniej soczewki chroni przed zanieczyszczeniami (odciskami palców, kurzem, wodą, olejem i błotem) i ułatwia czyszczenie.
Doskonały czas reakcji i liniowa regulacja ostrości
Pierścień regulacji ostrości ma funkcję Linear Response MF, która odpowiada za doskonałą i dynamiczną kontrolę ostrości w trybie ręcznym. Ostrość zmienia się liniowo wskutek obrotu pierścienia regulacji ostrości, co zapewnia precyzję niezbędną do szybkiego i dokładnego ustawienia ostrości.
Obiektywy, aparaty i kamery Sony — najlepsze połączenie do nagrywania filmów
Wysoka rozdzielczość, duża liczba klatek na sekundę, zdalne konfiguracje, filmowanie z ręki — wszystko to coraz bardziej zwiększa znaczenie autofokusa i stabilizacji w produkcjach wideo. Aby sprostać tym wyzwaniom, firma Sony systematycznie wprowadza optymalizacje konstrukcyjne zarówno w obiektywach, jak i kamerach i aparatach. Obejrzyj wideo i poznaj zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E.
Szybki, dokładny system AF zapewniający dużą uniwersalność
Produkty Sony z mocowaniem typu E — obiektyw i aparat lub kamera — zapewniają w połączeniu maksymalną efektywność autofokusa nawet podczas zdjęć w formacie 4K 120p z małą głębią ostrości, na których wyraźnie widać nawet najmniejszą nieostrość. Siłowniki w systemie ustawiania ostrości obiektywów Sony z mocowaniem typu E wyróżniają się dużą mocą, która umożliwia błyskawiczne i wyjątkowo precyzyjne reakcje na sygnały z systemu AF kamery lub aparatu.
Linear Response MF — intuicyjna ręczna regulacja ostrości
Funkcja Linear Response MF pomaga twórczo i dokładnie posługiwać się funkcją ręcznej regulacji ostrości. W przeciwieństwie do standardowych obiektywów z elektronicznym mechanizmem regulacji ostrości, w których ostrość zmienia się w funkcji prędkości obrotu, funkcja Linear Response MF zmienia ustawienie ostrości liniowo, odpowiednio do kąta obrotu. Umożliwia to dokładne i powtarzalne ręczne ustawianie ostrości.
Profesjonalne ustawianie ostrości dzięki funkcji „Asysta AF”
Funkcja „Asysta AF” łączy automatyczną i ręczną regulację ostrości, otwierając przed producentami wideo nowe możliwości nagrywania ujęć. Pozwala ona operatorowi filmującemu z użyciem autofokusa celowo zmieniać ustawienie ostrości poprzez obracanie pierścienia regulacji ostrości. W przeciwieństwie do obsługi dotykowej „Asysta AF” umożliwia nieprzerwane przenoszenie ostrości w czasie zdjęć.
Minimalne „oddychanie” podczas przenoszenia ostrości
Obiektywy, aparaty i kamery Sony są projektowane wspólnie. Daje to możliwość automatycznej kompensacji pewnych właściwości optycznych, na przykład niewielkich zmian pola widzenia podczas ustawiania ostrości. Łącząc zgodne korpusy z obiektywami, można z łatwością uzyskać wspaniałe, idealne przejścia ostrości.
Płynna, elektryczna regulacja zoomu — elastyczna produkcja
W odróżnieniu od obiektywów z ręczną regulacją zoomu obiektywy Sony z regulacją elektryczną pozwalają cicho, stabilnie zmieniać ogniskową i uzyskać płynność przejść, nawet bardzo powolnych. Zoom można ustawiać pierścieniem, dźwignią lub zdalnie.
Najlepsza stabilizacja obrazu podczas zdjęć z ręki
Najnowsze korpusy Sony mają wbudowany optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode, umożliwiający stabilne zdjęcia z ręki bez dodatkowego osprzętu. Ponieważ firma Sony sama projektuje swoje obiektywy i korpusy, ich połączenie zapewnia wyjątkową skuteczność stabilizacji.
Większa ekspresja głębi ostrości
Połączenie kamery z wbudowanym elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej, na przykład FX6, z wybranymi obiektywami Sony pozwalającymi płynnie i cicho regulować przysłonę, umożliwia realizację filmowych przejść bokeh. Użytkownik może też sterować głębią ostrości bez zmiany ekspozycji.