Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
STWÓRZ SWÓJ WYMARZONY ZESTAW FILMOWY OTRZYMUJĄC 50% RABATU NA DRUGI OBIEKTYW CINE! Akcja do 20.11.2023 Sprawdź szczegóły
Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 to pełnoklatkowy obiektyw filmowy gotowy do współpracy z kamerami o rozdzielczości 8K UHD . Jego układ optyczny powstał na bazie wysokiej klasy pełnoklatkowego obiektywu fotograficznego Irix 150mm f/2.8 Macro 1:1 Dragonfly. Na jego budowę składa się 12 soczewek umieszczonych w 9 grupach, z których cztery wykonane są ze szkła o wysokim współczynniku refrakcji (HR), zaś trzy inne ze szkła niskodyspersyjnego (ED). Dzięki temu obiektyw odznacza się bardzo wysoką rozdzielczością , praktycznie wyeliminowaną aberracją chromatyczną i niewidoczną dystorsją na poziomie zaledwie 0,1%. Pisząc o układzie optycznym nie można także pominąć wewnętrznego systemu ogniskowania . Dzięki niemu obiektyw charakteryzuje się bardzo małym efektem “oddychania” i lepszą kontrolą aberracji optycznych w całym zakresie ostrości.
Wiemy, jak ważna z punktu widzenia operatora kamery jest konstrukcja mechaniczna obiektywu. Dlatego szczególną wagę przyłożyliśmy do uzyskania doskonałej ergonomii obsługi i wysokiej precyzji działania mechanizmów . Cichy i płynny obrót pierścienia ostrości zawdzięcza stworzonemu od podstaw mechanizmowi pozycjonowania soczewek MST . Mechanizm ten w połączeniu z uszczelnioną obudową ma zapewnić trwałe i bezawaryjne działanie obiektywu w rozmaitych warunkach atmosferycznych i intensywnej eksploatacji. Zwiększony do 270 stopni kąt obrotu pierścienia sprawia , że nastawianie ostrości w bliskich odległościach jest równie łatwe i dokładne jak dla dalszych planów. Dla wygody użytkowania, obiektyw dostępny będzie w wersji z metryczną oraz imperialną skalą odległości.
Równie duża uwaga została poświęcona mechanizmowi przysłony, której jedenaście zaokrąglonych listków zapewnia estetyczne rozmycie punktowych źródeł światła i znacząco opóźnia powstawanie zjawiska dyfrakcji podczas filmowania z dużymi wartościami przysłony. Jasność obiektywu regulowana jest płynnie w zakresie T3.0 do T32 , a kąt obrotu pierścienia przysłon wynosi 75 stopni .
Jedną z najistotniejszych cech obiektywu Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 jest dopracowana ergonomia obsługi, która od początku musiała uwzględniać możliwość zarówno ręcznego jak i mechanicznego sterowania ostrością i przysłoną. Boczne krawędzie pierścieni zębatych zostały osłonięte obudową obiektywu, co pozwoliło uzyskać większą powierzchnię dla do ręcznego operowania pierścieniami. By zachować pełną kompatybilność z napędami follow focus , wprowadzone zostało innowacyjne rozwiązanie w postaci obrotowego pierścienia adaptacyjnego systemu follow focus. Oznaczenia na obiektywie wykonane zostały techniką laserową i pokryte farbą UV, co zapewnia im trwałość oraz odpowiednią czytelność w warunkach słabego oświetlenia.
Irix Cine 150mm T3.0 Macro 1:1 to wszechstronne narzędzie w rękach filmowca, dlatego został przygotowany do pracy w rozmaitych warunkach atmosferycznych . We wszystkich newralgicznych miejscach obiektywu zastosowano gumowe uszczelki oraz inne rozwiązania , które stanowią barierę dla kurzu, pyłu oraz przypadkowych zachlapań . Tak uszczelniona konstrukcja zapewnia bezpieczeństwo zarówno układu optycznego jak i kamery.
Ponadprzeciętna funkcjonalność oraz innowacyjne rozwiązania to cecha wyróżniająca produkty marki Irix. Aby nie zawieść oczekiwań entuzjastów marki Irix stworzyliśmy unikalny system magnetycznego mocowania akcesoriów MMS . System ten pozwala na szybkie i łatwe zamocowanie do obiektywu oraz dedykowanych akcesoriów. Pierwszym elementem systemu MMS jest osłona przeciwsłoneczna. Zaprojektowaliśmy ją z myślą o filmowcach, którzy pracując w terenie potrzebują ochrony dla układu optycznego przed uszkodzeniami i bocznym światłem ale nie korzystają z akcesoriów typu matte box.
Wiemy, jak ważna dla filmowców jest kompatybilność obiektywów filmowych z obecnie stosowanymi akcesoriami filmowymi. Dlatego pomimo wprowadzonych innowacji dołożyliśmy wszelkich starań, aby obiektywy Irix linii Cine posiadały przednią średnicę w standardzie 95mm , wspólny rozstaw zębatek follow focus oraz zunifikowany kąty obrotu pierścieni i zbliżoną do siebie wagę . Wyposażyliśmy je także w demontowalną stopkę z gwintem 1/4" , która stabilizuje obiektyw m.in. podczas korzystania z napędów follow focus i która w zależności od potrzeb może być zamocowana w dolnej lub górnej części obiektywu.