Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
DR-70D to kompaktowy rejestrator audio, który pozwala początkującym użytkownikom lustrzanek tworzyć nagrania audio o bardzo wysokiej jakości równolegle do ich filmów lub ujęć wideo. Rejestrator można zamontować bezpośrednio między statywem a aparatem lub na górze aparatu, co daje kompaktowy zestaw.
Dzięki dwóm wbudowanym mikrofonom, DR-70D jest natychmiast gotowy do użycia w typowych sytuacjach. Dodatkowo zapewnia 4 złącza combo XLR/TRS, które mogą być użyte do nagrania 4 kanałów audio o doskonałej jakości dźwięku przy użyciu profesjonalnych mikrofonów. Dzięki wyjściu do aparatu, sygnał stereo z rejestratora może być również nagrany na aparacie aby ułatwić późniejszą edycję materiału w połączeniu z funkcją tonu klapsa w rejestratorze. Z drugiej strony, możesz użyć wejścia z aparatu aby monitorować dźwięk z aparatu przy pomocy rejestratora.
Funkcje DR-70D obejmują odporność na przesterowanie, świetnie brzmiące przedwzmacniacze z przełączanym filtrem górnoprzepustowym i limiterem, obsługę sygnałów mikrofonowych w formacie mid/side, zasilanie phantom 24 lub 48 V dla mikrofonów pojemnościowych, a także wiele innych funkcji, które ułatwiają rejestrowanie, monitorowanie i późniejsze przetwarzanie ścieżek audio.
Dwa dookólne mikrofony pozwalają na łatwą rejestrację naturalnego dźwięku stereo za pomocą samego urządzenia. Używając ich w kompaktowej konfiguracji, wraz z niewielkimi mikrofonami shotgun, możesz np. nagrać dźwięk rozmowy uczestników wywiadu i dźwięk otoczenia w jednym czasie (na różnych ścieżkach).
Czterokanałowa konstrukcja pozwala na użycie dwóch mikrofonów shotgun i mikrofonu stereo do nagrania otoczenia i każdego mówcy osobno. Dostępna jest szeroka różnorodność konfiguracji mikrofonów, ponieważ kanały 1 i 2 mogą być ustawione jako wejście stereo, a kanały 3 i 4 jako wbudowane mikrofony.
Tryb MONO/DUAL MONO: Najlepszy do nagrywania dźwięku pojedynczego wykonawcy. Tryb STEREO/DUAL STEREO: Najlepszy do nagrywania z wbudowanymi mikrofonami lub mikrofonem stereo. Tryb 2MIX/DUAL 2MIX: Tworzy pliki stereo z sygnałów z wielu wejść, które są miksowane.
Mikser może obsłużyć łącznie 4 kanały spośród czterech wejść XLR z zasilaniem phantom, wejścia stereo mini-jack i wbudowanego mikrofonu stereo. Poza regulacją panoramy i poziomu wejściowego, urządzenie oferuje również limiter, pięciopozycyjny filtr górnoprzepustowy i delay który kompensuje dystans pomiędzy mikrofonami opóźniając sygnał. Ponadto, funkcja dekodowania mid-side pozwala na użycie dwóch mikrofonów w konfiguracji mid-side.
Przedwzmacniacze mikrofonowe, które otrzymują i wzmacniają sygnał wejściowy z mikrofonów, mają ogromny wpływ na jakość nagrywanego materiału audio. DR-70D używa oryginalnych przedwzmacniaczy mikrofonowych Tascam HDDA (High Definition Discrete Architecture), stworzonych poprzez staranny dobór części. Np. wybraliśmy wzmacniacz operacyjny NE5532, który ma silny wpływ na jakość dźwięku. Dzięki obwodowi wzmacniacza mikrofonowego, który używa dyskretnej architektury złożonej ze szczegółowo dobranych części, osiągnęliśmy równoważny szum wejściowy na poziomie –120 dBu.
Konwertery A/D, które zmieniają sygnał analogowy na cyfrowy, są tworzone przez Cirrus Logic i są odpowiednikami tych użytych w naszych, odnoszących sukcesy, modelach rejestratorów liniowych PCM serii DR. Obsługiwane jest nagrywanie w rozdzielczości do 96 kHz/24 bit.
Projektanci DR-70D skupili się na stworzeniu urządzenia na tyle małego, żeby nie przeszkadzało w pracy z aparatem, gdy jest ono przymocowane do statywu aparatu lub stabilizatora. Urządzenie posiada gwint na śrubę statywu od spodu i demontowalną śrubę mocującą aparat u góry. W zestawie zawarta jest również gorąca stopka, więc możesz zamontować rejestrator w najwygodniejszy dla ciebie sposób np. poprzez umieszczenie go pomiędzy statywem a aparatem, lub na górze aparatu za pomocą gorącej stopki.
DR-70D posiada złącze wejścia z aparatu, które może być użyte do monitorowania dźwięku z aparatu DSLR. Korzystając z niego, wraz z funkcją wyboru odsłuchu, można łatwo słuchać nie tylko nagrań z DR-70D, ale również dźwięku z aparatu DSLR.
Złącze wyjścia do aparatu zostało zaprojektowane żeby wysłać zmiksowany dźwięk do aparatu, tak aby taki sam dźwięk był nagrywany w rejestratorze i w aparacie. Z racji iż poziom wejściowy może być różny w zależności od producenta aparatu, a w samych aparatach zazwyczaj nie ma zbyt wiele możliwości regulacji głośności, ten rejestrator posiada pokrętło do ustawienia głośności wyjściowej.
Wbudowany generator może wyprodukować ton klapsa, którego można użyć jako odniesienie przy wyrównywaniu dźwięku z obrazem. Poza możliwością wyprodukowania tonu klapsa na początku lub na początku i na końcu nagrywania, przycisk SLATE może być użyty do dodania tonu klapsa w żądanym punkcie.