Utrwalaj piękne, kinowe obrazy wyróżniające się wyjątkową rozdzielczością całego kadru — charakterystyczną dla całej serii Sony G. Duży, stały otwór przysłony T3.1 (F2.8) w całym zakresie ogniskowych pozwala uzyskać głębię i urzekający efekt bokeh.
Precyzja przy ręcznym wybieraniu ustawień
Obiektyw umożliwia płynną, stabilną regulację ostrości, zoomu i przysłony. Parafokalna konstrukcja optyczna i precyzyjne pierścienie regulacyjne zapewniają uniwersalność i powtarzalność przy filmowaniu urządzeniami z dużym przetwornikiem obrazu, takimi jak kamery VENICE i PXW-FX9 czy aparaty bezlusterkowe α.
Elastyczne możliwości obsługi
Demontowalny napęd zoomu pozwala korzystać z najnowszych narzędzi filmowych, dostępnych wyłącznie w systemie Sony E-mount. Wykorzystaj szybki i dokładny system AF do spontanicznych zdjęć. Obsługuj zaawansowany napęd zoomu, przenoszenie ostrości i przysłonę za pomocą kamery, pilota, a nawet smartfona — rozwijając swoją kreatywność i usprawniając pracę.
Rozdzielczość i bokeh na znacznie wyższym poziomie
Obiektyw ten wyposażono w dwie soczewki XA (extreme aspherical) firmy Sony, których powierzchnia wykończona jest z dokładnością do 0,01 mikrona. Zniekształcenia występujące zwykle podczas korzystania ze zmiennoogniskowych obiektywów szerokokątnych są starannie kontrolowane, podobnie jak astygmatyzm i dystorsja. Soczewki XA (extreme aspherical) skutecznie osłabiają nieciekawie wyglądający, „warstwowy” efekt bokeh. W rezultacie nieostre części obrazu są gładko, pięknie rozmyte.
Piękniejszy efekt dzięki 11 listkom przysłony
Oryginalna 11-listkowa przysłona kołowa Sony pozwala uzyskać efekt bokeh wyjątkowej jakości. Dzięki zmianom w konstrukcji i używanych materiałach przysłona zachowuje kształt koła, a rygorystyczne standardy zapewniają atrakcyjny efekt bokeh bez żadnych kompromisów.
Czystość i kontrast w dowolnym świetle
Firmowa powłoka Sony Nano AR zapewnia niezmiennie wysoki kontrast i wyrazistość. Eliminuje niepożądane odbicia, które przy fotografowaniu pod światło oraz w innych trudnych warunkach mogą powodować powstawanie poświaty i tzw. duszków. Zredukowanie poświaty w szerokim zakresie kątów padania światła zapewnia większą elastyczność kadrowania i kompozycji, szczególnie przy szerokokątnych ogniskowych. (1. Powłoka Nano AR / 2. Szkło / 3. Światło przechodzące)
Dodatkowe możliwości dla twórców treści
Obiektyw SELC1635G ma średnicę 114 mm i jest wyposażony w koło zębate z podziałką 0,8 mm, będącą standardem w branży. Zapewnia to jego zgodność z szerokim wachlarzem akcesoriów: kompendiami, systemami follow focus itp. Użytkownik może wybrać odwrotne działanie pierścienia zoomu, dostosowując je do pewnych systemów obiektywów fotograficznych.
Dokładność ręcznej regulacji ostrości
System Linear Response MF umożliwia autorom zdjęć i operatorom szybkie, dokładne i intuicyjne ręczne ustawianie ostrości. Precyzję regulacji zwiększa duży, wynoszący 140 stopni zakres kąta obrotu pierścienia na obiektywie. Przywracanie poprzednich ustawień ostrości przy kręceniu wielu ujęć ułatwiają znaczniki skali odległości.
Demontowalny napęd zoomu
Dostarczany z obiektywem zespół serwomechanizmu napędowego umożliwia płynne zmienianie ogniskowej przy użyciu przycisków. Rozwiązanie to przydaje się do powolnego zmieniania ujęć w serialach z niespieszną akcją i filmach promocyjnych. Przełączanie trybu elektrycznego i ręcznego umożliwia przycisk na obiektywie. Kiedy włączona jest elektryczna regulacja, zoom można regulować przyciskami na uchwycie kamery lub uchwycie typu grip. Istnieje też możliwość odłączenia napędu.
Szybki i precyzyjny system AF
W napędzie mechanizmu ostrości z szybującymi soczewkami użyto dwóch silników piezoelektrycznych DD-SSM (Direct Drive SuperSonic Motor). Ta firmowa konstrukcja Sony przemieszcza dwie niezależne grupy soczewek ostrości, zapewniając szybkie, dokładne i ciche działanie. Idealnie sprawdza się przy automatycznym ustawianiu ostrości w czasie filmowania i fotografowania.
Szybkie i dokładne systemy AF/AE
Obiektyw SELC1635G jest całkowicie zgodny z ulepszonym, hybrydowym systemem automatycznej regulacji ostrości (AF) z wykrywaniem kontrastu/fazy oraz automatyką ekspozycji w pełnoklatkowej kamerze FX9. To przełomowe rozwiązanie pozwala skoncentrować się na kompozycji ujęcia, ponieważ kamera i obiektyw będą ściśle współpracować w celu utrzymywania ostrości na obiektach przy małej głębi ostrości.
004977
Arkusz danych
Mocowanie:
Sony E
Zoom / Stałoogniskowy
Zoom
Seria Obiektywów
Sony G
Szczegółowe odniesienia
Specyfikacja:
Mocowanie Mocowanie Sony E
Format Pełna klatka 35 mm
Ogniskowa (mm) 16–35
Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm (APS-C) 24–52,5
Grupy/elementy obiektywu 13 – 16
Kąt widzenia (35 mm) 107゚–63゚
Kąt widzenia (APS-C) 83°–44°
Maksymalna przysłona (F) T3.1 (F2.8)
Minimalna przysłona (F) T25 (F22)
Listki przysłony 11
Przysłona kołowa Tak
Minimalna odległość od obiektu 0,28 m
Maksymalne powiększenie (krotność) 0,19
Średnica filtra (mm) –
Stabilizacja obrazu (SteadyShot) – (zintegrowana z obudową)
System zoomu Ręczne i zasilane
Zgodność telekonwertera (×1,4) –
Zgodność telekonwertera (×2,0) –
Typ osłony Prostokątna, niewymienna
Obiektywy, aparaty i kamery Sony — najlepsze połączenie do nagrywania filmów
Wysoka rozdzielczość, duża liczba klatek na sekundę, zdalne konfiguracje, filmowanie z ręki — wszystko to coraz bardziej zwiększa znaczenie autofokusa i stabilizacji w produkcjach wideo. Aby sprostać tym wyzwaniom, firma Sony systematycznie wprowadza optymalizacje konstrukcyjne zarówno w obiektywach, jak i kamerach i aparatach. Obejrzyj wideo i poznaj zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E.
Szybki, dokładny system AF zapewniający dużą uniwersalność
Produkty Sony z mocowaniem typu E — obiektyw i aparat lub kamera — zapewniają w połączeniu maksymalną efektywność autofokusa nawet podczas zdjęć w formacie 4K 120p z małą głębią ostrości, na których wyraźnie widać nawet najmniejszą nieostrość. Siłowniki w systemie ustawiania ostrości obiektywów Sony z mocowaniem typu E wyróżniają się dużą mocą, która umożliwia błyskawiczne i wyjątkowo precyzyjne reakcje na sygnały z systemu AF kamery lub aparatu.
Linear Response MF — intuicyjna ręczna regulacja ostrości
Funkcja Linear Response MF pomaga twórczo i dokładnie posługiwać się funkcją ręcznej regulacji ostrości. W przeciwieństwie do standardowych obiektywów z elektronicznym mechanizmem regulacji ostrości, w których ostrość zmienia się w funkcji prędkości obrotu, funkcja Linear Response MF zmienia ustawienie ostrości liniowo, odpowiednio do kąta obrotu. Umożliwia to dokładne i powtarzalne ręczne ustawianie ostrości.
Profesjonalne ustawianie ostrości dzięki funkcji „Asysta AF”
Funkcja „Asysta AF” łączy automatyczną i ręczną regulację ostrości, otwierając przed producentami wideo nowe możliwości nagrywania ujęć. Pozwala ona operatorowi filmującemu z użyciem autofokusa celowo zmieniać ustawienie ostrości poprzez obracanie pierścienia regulacji ostrości. W przeciwieństwie do obsługi dotykowej „Asysta AF” umożliwia nieprzerwane przenoszenie ostrości w czasie zdjęć.
Minimalne „oddychanie” podczas przenoszenia ostrości
Obiektywy, aparaty i kamery Sony są projektowane wspólnie. Daje to możliwość automatycznej kompensacji pewnych właściwości optycznych, na przykład niewielkich zmian pola widzenia podczas ustawiania ostrości. Łącząc zgodne korpusy z obiektywami, można z łatwością uzyskać wspaniałe, idealne przejścia ostrości.
Płynna, elektryczna regulacja zoomu — elastyczna produkcja
W odróżnieniu od obiektywów z ręczną regulacją zoomu obiektywy Sony z regulacją elektryczną pozwalają cicho, stabilnie zmieniać ogniskową i uzyskać płynność przejść, nawet bardzo powolnych. Zoom można ustawiać pierścieniem, dźwignią lub zdalnie.
Najlepsza stabilizacja obrazu podczas zdjęć z ręki
Najnowsze korpusy Sony mają wbudowany optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode, umożliwiający stabilne zdjęcia z ręki bez dodatkowego osprzętu. Ponieważ firma Sony sama projektuje swoje obiektywy i korpusy, ich połączenie zapewnia wyjątkową skuteczność stabilizacji.
Większa ekspresja głębi ostrości
Połączenie kamery z wbudowanym elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej, na przykład FX6, z wybranymi obiektywami Sony pozwalającymi płynnie i cicho regulować przysłonę, umożliwia realizację filmowych przejść bokeh. Użytkownik może też sterować głębią ostrości bez zmiany ekspozycji.