Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Rabat 500zł z kodem: S500. Promocja trwa 31.03.2024. Szczegóły promocji.
• Rabat do 1200zł na wybrane mikrofony Sony. Promocja trwa do 31.03.2024. Szczegóły promocji.
• Kup i zarejestruj aparat Sony aby otrzymać do 3 voucherów o wartości 450zł każdy na zakup obiektywów promocyjnych Sony. Sprawdź szczegóły promocji.
• Odbierz zwrot do 1350zł na akcesoria Sony po rejestracji zakupionego aparatu.
Promocja trwa do 31.03.2024. Sprawdź szczegóły promocji.
Sony ZV-E10 to lekki i kompaktowy aparat bezlusterkowy zaprojektowany dla twórców. Idealnie się sprawdzi vloggerom. Posiada matrycę APS-C o rozdzielczości 24 MP oraz rejestruje wideo 4K 30p. Aparat gwarantuje znakomitą jakość obrazu nawet w słabym oświetleniu. Ekran LCD uchylno-obrotowy jest prosty oraz intuicyjny w użyciu.
Poznaj bogatą ofertę Sony, wybierz z niej odpowiedni obiektyw z mocowaniem typu E i nadaj swojemu wideoblogowi nową jakość, którą zapewnią znakomite i niepowtarzalne ujęcia. Użyj obiektywu szerokokątnego, by zmieścić w tle rozległą scenerię, lub wybierz obiektyw o stałej ogniskowej, którym uchwycisz ostry główny motyw na miękko rozmytym tle. Pokaż obiekt z minimalnej odległości za pomocą makroobiektywu lub przybliż odległą scenę teleobiektywem.
Imponujący obraz to wynik zastosowania w aparacie ZV-E10 dużego przetwornika APS-C. Jest on ponad 10 razy większy niż matryce aparatów w smartfonach, dzięki czemu pozwala utrwalać profesjonalnie wyglądające obrazy o wysokiej rozdzielczości i z finezyjnymi detalami. [1] APS-C [2] 1 cal [3] 1/2,3 – 1/3,4 cala
Duży przetwornik obrazu w aparacie ZV-E10 zwiększa efektywność przechwytywania światła, dzięki czemu nagrane filmy 4K mają wysoką jakość obrazu i mniej zakłóceń, nawet jeśli obraz jest utrwalany w skąpym oświetleniu.
Nagrywanie materiału do wideobloga to najmniej odpowiedni moment na poszukiwanie odpowiedniego przycisku. W przypadku aparatu ZV-E10 przycisk MOVIE jest umieszczony u góry, a przez to łatwiej dostępny. Na aparacie znajduje się też wygodna dźwignia zoomu i przycisk Still/Movie/S&Q do szybkiego wybierania trybu pracy: fotografowania, standardowego filmowania lub filmowania w zwolnionym i przyspieszonym tempie.
Aparat ZV-E10 waży tylko 364 gramy, więc zawsze możesz mieć go przy sobie. Otwierany na bok ekran LCD ułatwia robienie autoportretów i kontrolę kompozycji ujęcia, a ergonomiczny uchwyt umożliwia bezpieczne, stabilne trzymanie.
Podczas wewnętrznego zapisu filmów 4K odczytywane są wszystkie piksele matrycy. Dzięki temu rejestrowany obraz zawiera około 2,4 razy więcej danych niż obraz 4K (przybliżona rozdzielczość to 6K). Taki sposób rejestracji, nazywany oversamplingiem, zapewnia więcej informacji wizualnych, a w rezultacie zwracającą uwagę szczegółowość obrazu. (A) 2,4 razy więcej informacji
Aparat ZV-E10 ma intuicyjną w użyciu, opartą na sztucznej inteligencji funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym. Wystarczy wskazać żądany obiekt przez dotknięcie go na monitorze, a urządzenie zacznie stabilnie utrzymywać na nim ostrość.
Użytkownik aparatu ZV-E10 może błyskawicznie sprawdzić, czy trwa nagrywanie. Gdy jest ono włączone, z przodu aparatu pali się czerwona lampka, a ekran LCD otoczony jest grubą, czerwoną ramką.
Aparat ZV-E10 jest wyposażony w system Fast Hybrid AF, utrzymujący ostrość nawet na szybko poruszających się obiektach. 425 pól AF z wykrywaniem fazy gęsto pokrywających rozległy obszar — około 84% kadru — pomaga precyzyjnie uchwycić obiekty, które mogłyby sprawić problem innym systemom.
Aby włączyć lub wyłączyć rozmycie tła (bokeh), nie musisz wykonywać złożonych ręcznych regulacji — po prostu naciskasz przycisk. Funkcja ta pozwala wybrać miękkie rozmycie tła lub jego ostrość, eliminując skomplikowane ustawienia.
Aparat ZV-E10 pozwala skupić się na twórczych aspektach wideobloga. Funkcja Eye AF wykorzystuje zaawansowane algorytmy wykrywania, by szybko rozpoznawać oczy osób i dokładnie utrzymywać na nich ostrość.
Aparat ZV-E10 ma ustawienie „Prezentacja produktu”, bardzo użyteczne podczas nagrywania filmowej recenzji produktu. Wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, a aparat będzie automatycznie przenosił ostrość na produkt umieszczony przed obiektywem. Gdy usuniesz produkt z kadru, ostrość zostanie z powrotem ustawiona na Twoją twarz. Funkcja ta działa nawet przy włączonej stabilizacji obrazu „Active”.
Aparat ZV-E10 pozwala użyć efektu gładkiej skóry. Jego działanie polega na wygładzaniu skóry z zachowaniem ostrości obrazu w okolicy oczu i ust. Do wyboru są cztery ustawienia tego efektu, od „wyłączony” po „wysoki”.
Dzięki automatycznej optymalizacji kolorystyki skóry aparat ZV-E10 nadaje jej zdrowy i naturalny wygląd. Nie jest do tego potrzebna jakakolwiek dodatkowa edycja.
Aparat ZV-E10 gwarantuje prawidłowe naświetlenie filmowanej osoby nawet w przypadku nagłych zmian oświetlenia. Wykrywanie twarzy pozwala automatycznie kompensować skoki jasności zarówno w pełnym słońcu i ujęciach pod światło, jak i w głębokim cieniu i słabo oświetlonym wnętrzu.
Aparat ZV-E10 nagra płynny i stabilny obraz nawet w przypadku filmowania w ruchu. Elektroniczna stabilizacja obrazu Active Mode do minimum ogranicza skoki i zamazywanie się filmu kręconego z ręki. Można jej używać także przy włączonym ustawieniu „Prezentacja produktu”.
Dostępne w aparacie tryby zwolnionego i przyspieszonego tempa pozwalają nagrywać filmy przeznaczone do odtwarzania od 5× wolniej do 60× szybciej niż w rzeczywistości. Nagrywany obraz ma pełną jakość Full HD i przepływność do 50 Mb/s. Cały proces odbywa się w aparacie, bez żadnej dalszej edycji na komputerze. Możesz też dokonywać nagrań Full HD szybkością 120 kl./s, by w postprodukcji zmienić je w sekwencje o wysokiej rozdzielczości w zwolnionym tempie.
W przeciwieństwie do tradycyjnych, analogowych systemów transmisji można uniknąć powstania zakłóceń w przewodzie. Aby zapewnić wyraźny, dokładny, w pełni cyfrowy dźwięk, aparat ZV-E10 współpracuje z mikrofonami Sony z cyfrowym łączem audio w stopce MI. Do poprawy jakości dźwięku możesz też użyć swojego preferowanego mikrofonu, podłączając go do gniazda mikrofonowego aparatu.
Uchwyt GP-VPT2BT z łączem Bluetooth® (sprzedawany oddzielnie) pozwala bezprzewodowo sterować takimi funkcjami, jak nagrywanie, zoom czy przycisk własny. Zoom i nagrywanie można obsługiwać jedną ręką. Do łatwo dostępnego przycisku jest standardowo przypisana również funkcja przełączania bokeh, więc do jej użycia wystarcza jedno naciśnięcie.
Możesz z łatwością sprawdzić, czy wyjściowy dźwięk odpowiada Twoim oczekiwaniom. Aparat ZV-E10 jest wyposażony w standardowe gniazdo słuchawkowe 3,5 mm, które może służyć do kontroli rejestrowanego dźwięku.
Aparat ZV-E10 pozwala z łatwością udostępniać nowo nagrane filmy 4K i zdjęcia. Takie obrazy można bezprzewodowo przesyłać do smartfona nawet po wyłączeniu aparatu.
Materiał filmowy z aparatu można poddać edycji w smartfonie, używając aplikacji Imaging Edge™ Mobile z zainstalowanym dodatkiem Movie Edit add-on. Funkcja stabilizacji przetwarza informacje z czujnika żyroskopowego aparatu, kompensując skoki obrazu powstające wskutek drgań aparatu. Dane z aparatu wykorzystuje także funkcja inteligentnego kadrowania. Umożliwia ona kadrowanie filmu i zmienianie jego proporcji w taki sposób, by główny obiekt pozostawał w kadrze.
Dzięki zapisywanym przez aparat metadanym filmy nagrane w układzie pionowym można w takim samym układzie oglądać na komputerze lub smartfonie. Nie ma potrzeby ręcznego obracania filmu, łatwiej jest więc opublikować nagranie w mediach społecznościowych.
Zmieniając kolorystykę obrazu, można dodawać różne efekty artystyczne. Ustawienia z grupy „Strefa twórcza” i siedem efektów wizualnych w trybie „Efekt zdjęciowy” pozwolą nadać obrazowi żądany wygląd bez dodatkowej postprodukcji.
Naturalnie, realistycznie wyglądające kolory na filmach 4K HDR można uzyskać bez postprodukcji i korekty barw — wystarczy nagrać materiał filmowy 4K HDR (High Dynamic Range) z użyciem fabrycznie zaprogramowanego profilu obrazu HLG.
Kiedy chcesz przenieść ostrość z jednego obiektu na drugi, możesz skorzystać z ustawienia „Szyb. przejścia AF”, by dokładnie określić szybkość tego przejścia. Do wyboru jest siedem ustawień, od dużej szybkości po łagodną zmianę.
Wystarczy jeden przewód, by używać aparatu ZV-E10 do komunikacji online z wykorzystaniem zalet dużego przetwornika obrazu i wbudowanego mikrofonu. Aby aparat ZV-E10 pełnił funkcję zewnętrznej kamery, podłącz go przewodem USB Type-C® do komputera lub smartfona Sony Xperia™. Funkcję tę można przypisać do przycisku własnego, by szybko rozpoczynać transmisję strumieniową USB.
Kiedy prowadzisz transmisję na żywo lub długo filmujesz we wnętrzu, w którym masz dostęp do gniazdka zasilającego, możesz użyć zasilania sieciowego, takiego jak AC-PW20AM (sprzedawany oddzielnie), i nie obawiać się wyczerpania akumulatora.
Wbudowany w aparat żyroskop rejestruje dane o drganiach podczas filmowania z ręki, umożliwiając stabilizację obrazu na etapie postprodukcji. Programy komputerowe Sony Catalyst Browse / Catalyst Prepare pozwalają nawet bilansować poziom automatycznej kompensacji drgań i niezbędnego przycięcia obrazu. Efektywnie wykorzystują też dane o obrocie aparatu.
Pakiet Imaging Edge Desktop pomaga usprawnić pracę i uzyskać jeszcze lepsze zdjęcia i filmy. Narzędzie „Remote” umożliwia zdalne sterowanie aparatem i podglądanie obrazu na żywo na monitorze komputera. „Viewer” służy do podglądu, oceny i wybierania zdjęć z dużych bibliotek, a „Edit” pozwala w pełni wykorzystać potencjał plików RAW przekształcanych w końcowe zdjęcia.
Obiektyw |
|
MOCOWANIE OBIEKTYWU | Mocowanie typu E |
Przetwornik obrazu |
|
WSPÓŁCZYNNIK KSZTAŁTU OBRAZU | 3:2 |
LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) | Około 24,2 megapiksela |
LICZBA PIKSELI (CAŁKOWITA) | Około 25,0 megapiksela |
TYP PRZETWORNIKA | Przetwornik obrazu Exmor CMOS typu APS-C (23,5 × 15,6 mm) |
SYSTEM OCHRONY PRZED KURZEM | - |
Zapis (fotografie) |
|
FORMAT ZAPISU | JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [3:2] | L: 6000 × 4000 (24 M), M: 4240 × 2832 (12 M), S: 3008 × 2000 (6,0 M) |
ROZMIAR (PIKSELE) [4:3] | L: 5328 × 4000 (21 M), M: 3776 × 2832 (11 M), S: 2656 × 2000 (5,3 M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [16:9] | L: 6000 × 3376 (20 M), M: 4240 × 2400 (10 M), S: 3008 × 1688 (5,1 M) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [1:1] | L: 4000 × 4000 (16 M), M: 2832 × 2832 (8,0 M), S: 2000 × 2000 (4,0 M) |
TRYBY JAKOŚCI OBRAZU | RAW, RAW i JPEG, JPEG (Bardzo wysoka, Wysoka, Standardowa) |
EFEKTY ZDJĘCIOWE | 13 rodzajów: zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), kolor pop, posteryzacja (kolor, cz.-b.), zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor (czer./ziel./nieb./żół.), obraz czarno-biały o dużym kontraście, obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miękka ostrość, malowidło HDR, miniatura, akwarela, ilustracja |
STYL TWÓRCZY | Standardowy, żywy, portret, krajobraz, zachód słońca, czarno-biały, sepia |
PROFILE OBRAZU | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | - |
FUNKCJE ZAKRESU DYNAMICZNEGO | Wyłączone, DRO, automatyka HDR |
PRZESTRZEŃ BARW | Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
14BIT RAW | Tak |
Zapis (film) |
|
FORMAT ZAPISU | XAVC S |
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC / H.264 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | XAVC S: LPCM, 2 kanały |
PRZESTRZEŃ BARW | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour |
EFEKTY ZDJĘCIOWE | 7 rodzajów: zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), kolor pop, posteryzacja (kolor, cz.-b.), zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor (czer./ziel./nieb./żół.), obraz czarno-biały o dużym kontraście |
STYL TWÓRCZY | Standardowy, żywy, portret, krajobraz, zachód słońca, czarno-biały, sepia |
PROFILE OBRAZU | Tak (wył. / PP1–PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
KREATYWNY WYGLĄD | - |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s) |
SYSTEM ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s) |
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 i 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 i 100 kl./s |
FUNKCJE FILMU | Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (około 9 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma |
System nagrywania |
|
INFORMACJE O LOKALIZACJI ŁĄCZE ZE SMARTFONA | Tak |
NOŚNIK | Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro (M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC |
GNIAZDO NA KARTĘ PAMIĘCI | Wieloformatowe gniazdo na karty Memory Stick Duo / SD |
Redukcja szumów |
|
REDUKCJA SZUMÓW | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna / słaba / wyłączona |
Balans bieli |
|
TRYBY BALANSU BIELI | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny |
BLOKADA WYKRYWANIA AWB | - |
Ostrość |
|
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
CZUJNIK OSTROŚCI | Przetwornik Exmor™ CMOS |
POLA OSTROŚCI | 425 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) |
ZAKRES CZUŁOŚCI OSTROŚCI | EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
TRYB OSTROŚCI | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości |
STREFA WYZNACZANIA OSTROŚCI | Szeroki, Strefa, Środek, Elast. punktowy, Roz. elast. punktowy, Śledzenie |
EYE AF | [Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) |
INNE FUNKCJE | Mikrokorekty AF (z użyciem sprzedawanego oddzielnie adaptera LA-EA2 lub LA-EA4), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, szybkość przejścia AF (filmy), czułość zmian obiektu AF (filmy) |
ŚWIATŁO WSPOMAGAJĄCE AUTOFOKUS (AF ILLUMINATOR) | - |
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI PILOTEM LA-EA3 (SPRZEDAWANY ODDZIELNIE) | detekcji fazy |
Ekspozycja |
|
TYP POMIARU | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
CZUJNIK POMIAROWY | Przetwornik Exmor™ CMOS |
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | EV-2 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2.0) |
TRYB POMIARU | Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy, średnia z całego ekranu, światła |
KOMPENSACJA EKSPOZYCJI | +/- 5,0 EV (do wyboru co 1/3 lub 1/2 EV) |
BRACKETING EKSPOZYCJI | Bracketing: pojedynczy/ciągły, do wyboru 3/5 klatek. (Światło zastane, światło z lampy błyskowej) |
PAMIĘĆ EKSPOZYCJI (AE LOCK) | TAK |
TRYBY EKSPOZYCJI | Automatyka (inteligentna/lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (inteligentna automatyka, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)), panorama, wybór sceny |
CZUŁOŚĆ ISO (ZALECANY WSKAŹNIK EKSPOZYCJI) | [Fotografie] ISO 100–32 000 (wartości od ISO 50 do ISO 51 200 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100–6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), [Filmy] odpowiednik ISO 100–32 000, automatyczna (ISO 100–6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
FOTOGRAFOWANIE BEZ MIGOTANIA | - |
TRYBY TEMATYCZNE | Portret, sport, makro, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, portret nocą, wyraźny ruch |
Wizjer |
|
TYP WIZJERA | - |
Ekran LCD |
|
TYP MONITORA | 7,5 cm (3,0"), TFT |
LICZBA PUNKTÓW | 921 600 punktów |
PANEL DOTYKOWY | Tak (Ostrość dotykiem, Śledzenie dotykiem, Zdjęcie dotykowe) |
REGULACJA JASNOŚCI | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody |
REGULACJA KĄTA | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°. |
POWIĘKSZANIE OBRAZU PRZY NASTAWIANIU OSTROŚCI | Tak, Powiększenie (5,9×, 11,7×) |
Inne funkcje |
|
CLEAR IMAGE ZOOM | [Fotografowanie] Około 2×, [Filmowanie] Około 1,5× (4K), około 2× (HD) |
ZOOM CYFROWY | Inteligentny zoom (fotografie): M: około 1,4×, S: około 2×, zoom cyfrowy (fotografie): L: około 4×, M: około 5,7×, S: około 8×, zoom cyfrowy (film): około 4× |
ROZPOZNAWANIE TWARZY | Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy |
SAMOWYZWALACZ DO AUTOPORTRETÓW | Tak |
INNE | Prezentacja produktu, Nieostrość tła, Fotografowanie z interwałem, Samowyzwalacz do autoportretów, Jasne monitorowanie, Przewodnik pomocniczy |
Migawka |
|
TYP | Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa |
TYP MIGAWKI | Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna |
CZAS OTWARCIA MIGAWKI | [Fotografowanie] Od 1/4000 do 30 s i B; [Filmowanie] Od 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) |
SYNCHRONIZACJA Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ SZYBKOŚĆ | 1/160 s1 |
ELEKTRONICZNY PIERWSZY PRZEBIEG KURTYNY | Tak (włączanie/wyłączanie) |
CICHA PRACA | Tak (włączanie/wyłączanie) |
Stabilizacja obrazu |
|
TYP | [Fotografowanie] Zgodność ze stabilizatorem obrazu w obiektywie, [Filmowanie] Zgodność ze stabilizatorem obrazu w obiektywie (tryb standardowy) / Elektroniczny (tryb Active) |
EFEKT KOMPENSACJI | - |
Kontrola błysku |
|
LICZBA PRZEWODNIA | - |
KĄT ROZSYŁU BŁYSKU | - |
STEROWANIE | Przedbłysk TTL |
KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
TRYBY PRACY LAMPY BŁYSKOWEJ | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, sterowanie bezprzewodowe, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji |
CZAS ŁADOWANIA | - |
WSPÓŁPRACA Z LAMPĄ ZEWNĘTRZNĄ | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
BLOKADA MOCY BŁYSKU | Tak |
STEROWANIE BEZPRZEWODOWE | Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach: błysk wypełniający, błysk zamykający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
Mechanizm |
|
TRYBY ZAPISU | Pojedynczy, ciągły (do wyboru Hi+/Hi/Mid/Lo), samowyzwalacz, samowyzwalacz (ciągły), bracketing (ciągły, pojedynczy, balans bieli, DRO) |
SZYBKOŚĆ CIĄGŁEGO ZAPISU (PRZYBLIŻONA WARTOŚĆ MAKS.) | Zdjęcia seryjne: Hi+: 11 kl./s, Hi 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s3 |
LICZBA KADRÓW DO ZAREJESTROWANIA (PRZYBLIŻONA) | JPEG Bardzo wysoka L: 99 klatek, JPEG Wysoka L: 116 klatek, JPEG Standardowa L: 137 klatek, RAW: 46 klatek, RAW i JPG: 45 klatek |
SAMOWYZWALACZ | Opóźnienie 10 s / 5 s / 2 s / samowyzwalacz seryjny / samowyzwalacz z bracketingiem |
Odtwarzanie |
|
PRZECHWYTYWANIE ZDJĘĆ | Tak |
TRYBY | Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem RGB i ostrzeżeniem o światłach/cieniach lub bez tych informacji), indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 18,8×, M: 13,3×, S: 9,4×, Panorama (standardowa): 25,6×, Panorama (szeroka): 38,8×), automatyczny podgląd, obrót obrazu, pokaz slajdów, przesuwanie panoramy, wybór folderu (data / fotografie / XAVC S HD / XAVC S 4K), ochrona, ocena, wyświetlanie jako grupy |
Interfejs |
|
ZŁĄCZE KOMPUTEROWE | Pamięć masowa / MTP |
ZŁĄCZE MULTI TERMINAL / MICRO USB | - |
BLUETOOTH | Tak (standard Bluetooth 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) |
STOPKA MULTI INTERFACE | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
GNIAZDO MIKROFONU | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
ZŁĄCZE DO SYNCHRONIZACJI | - |
GNIAZDO SŁUCHAWKOWE | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
FUNKCJE | Oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD |
Dźwięk |
|
MIKROFON | Wbudowany, stereofoniczny |
GŁOŚNIK | Wbudowany, monofoniczny |
Drukowanie |
|
OBSŁUGIWANE STANDARDY | Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF |
Funkcja użytkownika |
|
TYP | Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (1 zestaw w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), Moje menu |
Kompensacja cech obiektywu |
|
USTAWIENIE | Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Zasilanie |
|
DOSTARCZANY AKUMULATOR | Akumulator NP-FW50 |
CZAS PRACY BATERII / AKUMULATORA (FOTOGRAFIE) | Około 440 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, FAKTYCZNE NAGRYWANIE) | Około 80 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
CZAS PRACY BATERII/AKUMULATORA (FILM, NAGRYWANIE CIĄGŁE) | Około 125 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
ŁADOWANIE WEWNĘTRZNEGO AKUMULATORA | Tak |
ZASILANIE ZEWNĘTRZNE | Zasilacz sieciowy AC-PW20 (sprzedawany oddzielnie) |
POBÓR MOCY (EKRAN LCD) | [Fotografowanie] Około 2,0 W (z obiektywem E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS), [Filmowanie] Około 3,5 W (z obiektywem E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS) |
ZASILANIE PRZEZ ŁĄCZE USB | Tak |
Inne |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | 0–40℃ |
Wymiary i waga |
|
WAGA (Z DOSTARCZONYM AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI) | Około 343 g |
WYMIARY (SZER. X WYS. X GŁ.) | Około 115,2 × 64,2 × 44,8 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) |
Koncepcja One Mount otwiera dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii przetwarzania obrazu Sony poprzez uniwersalny system mocowania typu E, łączący uniwersalne korpusy z obiektywami, format pełnoklatkowy z APS-C, fotografie z filmami i amatorów z zawodowcami.
Kompaktowy i lekki system mocowania typu E łączy formaty APS-C i pełnoklatkowy, aparaty bezlusterkowe α i kamery profesjonalne, proste urządzenia ze sprzętem wysokiej klasy. Umożliwia użycie obiektywów do pełnej klatki na korpusach APS-C, a nawet montowanie obiektywów z mocowaniem typu E na kamerach profesjonalnych.
Kompleksowe projektowanie z wykorzystaniem algorytmów z korpusu zapewnia szybką i dokładną pracę systemu AF, szybkość fotografowania i wydajną stabilizację obrazu. Zaawansowana konstrukcja optyczna połączona z bardzo wysoką rozdzielczością korpusów gwarantuje wyjątkową ostrość.
Obiektywy z mocowaniem typu E różnią się od innych systemów tym, że uwzględniają specyfikę filmowania. Zaawansowane algorytmy AF i siłowniki gwarantują niezawodne i płynne ustawianie ostrości przez aparat lub kamerę Sony. Osłabiane są typowe problemy, jak niestabilność kąta widzenia czy przesunięcie osi. Ułatwieniem przy filmowaniu jest też bezgłośna regulacja przysłony.
System mocowania typu E otwiera przed fotografami i filmowcami niezliczone możliwości. Pozwala swobodnie przełączać się między formatem APS-C i pełnoklatkowym, nagrywać ujęcia na wideoblog obiektywami do codziennego użytku lub zamontować na kamerze superteleobiektyw w celu sfilmowania dzikiej przyrody.
E PZ 10–20mm F4 G |
SELP1020G |
|
E 15mm F1.4 G |
SEL15F14G |
|
E 11mm F1.8 |
SEL11F18 |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS II |
SEL70200GM2 |
|
FE 14mm F1.8 GM |
SEL14F18GM |
|
FE 24mm F2.8 G |
SEL24F28G |
|
FE 40mm F2.5 G |
SEL40F25G |
|
FE 50mm F1.2 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL50F12GM |
|
FE 35mm F1.4 GM |
SEL35F14GM |
|
FE C 16–35mm T3.1 |
SELC1635G |
|
FE 28–60mm F4–5.6 |
SEL2860 |
|
FE 12–24mm F2.8 GM |
SEL1224GM |
|
FE 20mm F1.8 G |
SEL20F18G |
|
E 16-55mm F2.8 G |
SEL1655G |
|
E 70-350mm F4.5-6.3 G OSS |
SEL70350G |
|
FE 35mm F1.8 |
SEL35F18F |
|
FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS |
SEL200600G |
|
FE 600mm F4 GM OSS |
SEL600F40GM |
|
FE 135mm F1.8 GM |
SEL135F18GM |
|
FE 24mm F1.4 GM |
SEL24F14GM |
|
FE 400mm F2.8 GM OSS |
SEL400F28GM |
|
E 18-135mm F3.5-5.6 OSS |
SEL18135 |
|
FE 24-105mm F4 G OSS |
SEL24105G |
|
FE 12-24mm F4 G |
SEL1224G |
|
FE 16-35mm F2.8 GM |
SEL1635GM |
|
Super teleobiektyw 100-400mm z zoomem G Master |
SEL100400GM |
|
FE 100mm F2.8 STF GM OSS |
SEL100F28GM |
|
FE 85mm F1.8 |
SEL85F18 |
|
E PZ 18–110mm F4 G OSS |
SELP18110G |
|
FE 50mm F2.8 |
SEL50M28 |
|
Planar T* FE 50mm F1.4 ZA |
SEL50F14Z |
|
FE 50mm F1.8 |
SEL50F18F |
|
FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS |
SEL70300G |
|
Telekonwerter 2× |
SEL20TC |
|
Telekonwerter 1,4x |
SEL14TC |
|
FE 70–200mm F2.8 GM OSS |
SEL70200GM |
|
FE 24–70mm F2.8 GM |
SEL2470GM |
|
FE 85mm F1.4 GM |
SEL85F14GM |
|
FE PZ 28–135mm F4 G OSS |
SELP28135G |
|
Vario-Tessar T* FE 16–35mm F4 ZA OSS |
SEL1635Z |
|
SEL28F20/SEL28F20FEC/SEL28F20UWC |
FE 28mm F2 |
|
Distagon T* FE 35mm F1.4 ZA |
SEL35F14Z |
|
FE 24–240mm F3.5–6.3 OSS |
SEL24240 |
|
FE 90mm F2.8 Macro G OSS |
SEL90M28G |
|
FE 70 – 200mm F4 G OSS |
SEL70200G |
|
E 55 – 210mm F4.5-6.3 OSS |
SEL55210 |
|
Vario-Tessar® T* FE 24 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL2470Z |
|
FE 28 – 70mm F3.5-5.6 OSS |
SEL2870 |
|
Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA |
SEL35F28Z |
|
Sonnar T* FE 55 mm F1.8 ZA |
SEL55F18Z |
|
E PZ 18 – 105mm F4 G OSS |
SELP18105G |
|
Vario-Tessar® T* E 16 – 70mm F4 ZA OSS |
SEL1670Z |
|
E PZ 18 — 200mm F3.5-6.3 OSS |
SELP18200 |
|
E 20mm F2.8 |
SEL20F28 |
|
E 35mm F1.8 OSS |
SEL35F18 |
|
E PZ 16 — 50mm F3.5-5.6 OSS |
SELP1650 |
|
E 10 – 18mm F4 OSS |
SEL1018 |
|
E 18–200mm F3.5–6.3 OSS LE |
SEL18200LE |
|
E 50mm F1.8 OSS |
SEL50F18 |
|
Sonnar T* E 24mm F1.8 ZA |
SEL24F18Z |
|
E 30mm F3.5 Macro |
SEL30M35 |
|
E 18 – 55mm F3.5-5.6 OSS |
SEL1855 |
|
E 16mm F2.8 |
SEL16F28 |
|
E 18 – 200mm F3.5-6.3 OSS |
SEL18200 |
|