Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 13 999,00 zł 0%
• Przy zakupie aparatu otrzymasz adapter mocowania Canon EF-EOS R oraz przenośna stacja zasilania Patona Premium 300/300W 283Wh PD60W USB5V/3A DC12/5A DC5525 za 1zł
Canon EOS R5 Body to profesjonalny, flagowy aparat bezlusterkowy z pełnoklatkową matrycą, dzięki któremu fotografowie i filmowcy zyskają nowe, przełomowe funkcje. Aparat oferuje 20 klatek na sekundę (w migawce elektronicznej) lub 12 klatek na sekundę (w migawce mechanicznej). Wyróżnia się rejestracją wideo w 8K RAW. Canon EOS R5 jest dostosowany do osób pracujących z obrazem, do fotografowania i rejestrowania wideo. Aparat również jest w stanie rozpoznawać psy, koty i ptaki.
Od czasu wprowadzenia pełnoklatkowego systemu EOS R, Canon ciągle starał się skoncentrować uwagę na tym o co prosili klienci w przyszłej obudowie aparatu, aby zaspokoić jak najwięcej potrzeb klientów.
Droga w kierunku stworzenia nowej generacji aparatu z serii EOS R była trudna, lecz ekscytująca. Teraz jesteśmy dumni temu że możemy przyjrzeć się długo oczekiwanemu CANON EOS R5, króry zmieni rynek pełnoklatkowych aparatów.
Canon EOS R5 dzięki nowym funkcjom, znacznym usprawnieniom technologii i wykorzystaniu obiektywów RF - podniesie twoją kreatywność na wyższy poziom.
Firma Canon opracowała zupełnie nowy przetwornik obrazu CMOS do modelu EOS R5. Jakość obrazu jest sercem systemu EOS R, a EOS R5 ma za zadanie podnieść poprzeczkę w zakresie rejestrowania zdjęć i filmów na wyższy poziom.
EOS R5 może przechwytywać szybko poruszające się obiekty z dużą prędkością. Z prędkością do 12 klatek na sekundę przy mechanicznej migawce i do 20 klatek na sekundę przy cichej migawce, EOS R5 może uchwycić ułamek sekundy pomiędzy poruszającymi się obiektami.
EOS R5 wprowadza wykrywanie obiektów na nowy poziom - korzystając z technologii Dual Pixel CMOS AF firmy Canon, EOS R5 będzie w stanie wykonywać ultra-szybkie obliczenia automatycznego ustawiania ostrości, aby dopasować je do swoich niezwykle wydajnych funkcji szybkiego fotografowania z prędkością 20 kl. Wykrywanie obiektów zadaptowane z śledzenia AF podglądu na żywo z EOS-1D X Mark III umożliwia śledzenie twarzy, głowy, a nawet oczu po ustawieniu funkcji wykrywania osób, zapewniając łatwość i dokładność podczas robienia zdjęć lub nagrań wideo. Wykrywanie zwierząt będzie możliwe po raz pierwszy w aparacie Canon, skutecznie śledząc całe ciało, twarz lub oko kota, psa lub ptaka.
Firma Canon zrewolucjonizowała branżę wideo, wprowadzając na rynek EOS 5D Mark II, który dostarczył rozwiązania, które wcześniej uważano za nieprawdopodobne - EOS R5 ponownie przesunie granice tego, co mogą zrobić filmowcy w porównaniu z obecnymi DSLR i kamerami bez luster. Dzięki wbudowanemu, nieskalowanemu nagrywaniu obrazu w 8K z prędkością do 29,97 kl./s oraz nagrywaniu wideo 4K z prędkością do 119,9 kl./s, w 4:2:2 10-bit (H.265) Canon Log i Dual Pixel CMOS AF dostępnym we wszystkich trybach 8K i 4K, twórcy zdjęć na całym świecie będą mogli opowiadać swoje historie w rozdzielczości większej niż rzeczywista. Dodatkowe nowe funkcje to: Wewnętrzne nieskalowane nagrywanie 8K RAW z prędkością do 29,97 fps z funkcją Dual Pixel CMOS AF i z funkcją nagrywania HDR-PQ(H.265).
Pierwszy aparat firmy Canon, w którym zastosowano 5-osiową stabilizację obrazu IBIS (In-Body Image Stabilization), aparat EOS R5 nie tylko zwiększy możliwości robienia zdjęć przy dłuższych czasach otwarcia migawki, ale także pomoże ograniczyć drgania aparatu podczas kręcenia filmów. Ponadto aparat EOS R5 IBIS będzie działał w połączeniu z optyczną stabilizacją obrazu spotykaną w wielu obiektywach Canon RF i EF.
Niezależnie od tego, czy nagrywasz codzienne zdjęcia, ważną sesję zdjęciową, czy też nagrywasz wideo 8K, masz do dyspozycji superszybkie gniazdo kart CFexpress oraz gniazdo kart SD UHS-II.
Ponieważ proces twórczy jest równie ważny jak przechwytywanie obrazu, EOS R5 będzie wspierał automatyczny transfer zdjęć i plików wideo z urządzenia do nowej platformy chmurowej image.canon. Nowe możliwości pracy będą możliwe dzięki automatycznemu pobieraniu i tworzeniu kopii zapasowych danych na komputerze Mac/PC lub automatycznemu transferowi danych do zewnętrznych usług, takich jak Google Drive i Flickr. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź image.canon .
Arkusz danych
Szczegółowe odniesienia
Matryca światłoczuła |
|
Typ | CMOS 35,9 × 23,9 mm |
Liczba efektywnych pikseli | Około 45 megapikseli |
Łączna liczba pikseli | Około 47,1 megapiksela |
Format obrazu | 3:2 |
Filtr dolnoprzepustowy | Wbudowany/stały |
Czyszczenie matrycy | Wbudowany system czyszczący EOS |
Typ filtra kolorowego | Kolor podstawowy |
Matrycowy stabilizator obrazu | Tak, do 8 stopni w zależności od użytego obiektywu1 |
Procesor obrazu |
|
Typ | DIGIC X |
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | RF (obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera mocowania EF-EOS R, adaptera mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego); obiektywy EF-M nie są zgodne |
Ogniskowa | Odpowiednik ogniskowej obiektywu 1,0x z obiektywami RF i EF 1,6x z obiektywami EF-S |
Regulacja ostrości |
|
Typ | Dual Pixel CMOS AF |
System / punkty AF | 100% w poziomie i 100% w pionie po włączeniu trybów Twarz + śledzenie i Automatyczny wybór; 100% w poziomie i 90% w pionie po włączeniu trybu wybierania ręcznego i trybu wielkostrefowego |
Zakres działania AF | Od -6 do 20 EV (temp. 23°C, czułość ISO 100) |
Tryby AF | One Shot Servo AF AI Focus AF (w trybie Inteligentna scena auto A+) |
Wybór punktu AF | Wybór automatyczny: twarz+śledzenie. 1053 dostępnych obszarów AF przy wyborze automatycznym; wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić) 5940 (zdjęcia)/ (4500) dostępne pozycje filmowe AF; wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF – 4 punkty (góra, dół, lewo, prawo); wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF – otaczające punkty; wybór ręczny: strefowy AF (wszystkie punkty AF w podziale na 9 stref ogniskowania); wybór ręczny: wielkostrefowy AF (pion); wybór ręczny: wielkostrefowy AF (poziom) |
Blokada AF | Uruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo |
Oświetlenie wspomagające AF | Emitowane przez wbudowaną diodę LED lub opcjonalną, specjalną lampę Speedlite (lampa błyskowa) |
Ręczna regulacja ostrości | Regulacja na obiektywie |
Regulacja ekspozycji |
|
Tryby pomiaru | Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy) (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF); (2) pomiar skupiony (około 5,8% wizjera na środku); (3) pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 2,9% wizjera na środku); pomiar punktowy powiązany z punktem AF niezapewniony; (4) pomiar centralnie ważony uśredniony |
Zakres pomiaru jasności | Od -3 do 20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy) |
Blokada AE | Automatycznie: blokada AE zaczyna działać po uzyskaniu ostrości; ręcznie: uruchamianie przyciskiem blokady AE w trybach P, Av, Tv i M |
Korekcja ekspozycji | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z sekwencją naświetlania) |
Sekwencja naświetlania | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia |
Fotografowanie bez migotania | Tak. Migotanie wykrywane przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może ulec zmniejszeniu |
Czułość ISO | Automatycznie czułość 100–51200 (z przyrostem co 1/3 stopnia lub 1 stopień); czułość ISO można rozszerzyć do wartości: L:50, H: 102400 |
Migawka |
|
Typ | Elektronicznie sterowana migawka szczelinowa i funkcja elektronicznej migawki na matrycy |
Czas naświetlania | 30-1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (Pełny zakres czasów otwarcia migawki. dostępny zakres zależy od trybu fotografowania) |
Spust migawki | Miękki spust elektromagnetyczny |
Balans bieli |
|
Typ | Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę |
Ustawienia | AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, światło żarówek, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej; kompensacja balansu bieli: 1. niebieski/bursztynowy +/-10; 2. purpurowy/zielony +/-10 |
Sekwencja nastaw balansu bieli | +/-3 poziomy z przyrostem co 1 poziom; sekwencja 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawki; wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony |
Wizjer |
|
Typ | 0,5-calowy kolorowy wizjer EVF OLED |
Liczba punktów | 5,76 mln punktów |
Pole widzenia (pionowo/poziomo) | Około 100% |
Powiększenie | Około 0,76x |
Punkt oczny | Około 23 mm (od środka soczewki okularu) |
Korekcja dioptrii | Od -4 do +2 m-1 (dioptria) |
Informacje widoczne w wizjerze | Czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, informacje o punkcie AF, wskaźnik poziomu ekspozycji, liczba pozostałych ekspozycji, korekta ekspozycji, stan akumulatora, migawka elektroniczna, fotografowanie HDR, priorytet jasnych partii obrazu, fotografowanie z ekspozycją wielokrotną, fotografowanie w technologii RAW Dual Pixel, tryb samowyzwalacza, maksymalna liczba zdjęć seryjnych, metoda AF, symulacja ekspozycji, tryb wyzwalania migawki, sekwencja naświetlania, tryb pomiaru, FEB, fotografowanie bez migotania, kadrowanie zdjęć/filmów, tryb fotografowania, format obrazu, ikony ujęć, Auto Lighting Optimizer (Automatyczny optymalizator jasności), blokada AE, stylu obrazu, gotowość lampy, balans bieli, blokada ekspozycji lampy, jakość obrazu, synchronizacja z krótkim czasem naświetlania, funkcja Bluetooth, Wi-Fi wł./wył., histogram, poziomica elektroniczna, skala odległości przy ręcznym ustawianiu ostrości, system IS, poziom dźwięku – ręczny (filmy), pozostały czas nagrywania (filmy), poziom głośności słuchawek (filmy), prędkość nagrywania i kompresja (filmy), wskaźnik nagrywania (wideo) |
Podgląd głębi ostrości | Tak, poprzez przycisk niestandardowy |
Osłona okularu | NIEDOSTĘPNE |
Ekran LCD |
|
Typ | Clear View LCD II o przekątnej 8cm (3,15 cala) i rozdzielczości około 2,1 mln punktów |
Pole widzenia | Około 100% |
Kąt widzenia (poziomo/pionowo) | Około 170° w pionie i poziomie |
Powłoka | Zapobiegająca plamieniu. |
Regulacja jasności | Ręcznie: możliwość wyboru jednego z siedmiu poziomów; korekta tonacji barwnej: 4 ustawienia |
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego | Tryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania w przypadku zdjęć. |
Opcje wyświetlania | (1) Podstawowe ustawienia aparatu (2) Zaawansowane ustawienia aparatu (3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica (4) Brak informacji (5) Ekran szybkich nastaw |
Lampa błyskowa | Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny |
Tryby |
|
Czas synchronizacji z lampą błyskową | Migawka mechaniczna 1/200 s / 1/250 tryb elektronicznej pierwszej kurtyny |
Korekta ekspozycji lampy | +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 stopnia z lampami Speedlite serii EX |
Sekwencja nastaw ekspozycji lampy błyskowej | Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej |
Blokada ekspozycji lampy | Tak |
Synchronizacja błysku z drugą kurtyną | Tak, za pomocą lampy Speedlite |
Stopka HotShoe / złącze PC | Tak/nie |
Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi | E-TTL II w przypadku lampy błyskowej Speedlite z serii EX, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych |
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi | Za pomocą menu aparatu |
Fotografowanie |
|
Tryby | Zdjęcia: inteligentna scena auto, elastyczna preselekcja AE, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje); filmy: automatyczna ekspozycja, ręczny |
Style obrazów | Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, szczegółowy, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Przestrzeń kolorów | sRGB i Adobe RGB |
Przetwarzanie obrazu | Dual Pixel RAW – zmiana oświetlenia portretu, czystość tła (w aparacie), priorytet jasnych partii obrazu (2 ustawienia), Auto Lighting Optimizer (Automatyczny optymalizator jasności), 4 ustawienia, redukcja szumów dla długich czasów naświetlania, redukcja zakłóceń przy wysokiej czułości ISO (4 ustawienia) (zdjęcia i filmy), optyczna korekcja obiektywu – korygowanie jasności brzegów obiektywu, korygowanie aberracji chromatycznej, korygowanie dystorsji (podczas fotografowania lub później, tylko podczas filmowania), korekcja dyfrakcji, cyfrowy optymalizator obiektywu (podczas fotografowania lub później), zmiana rozmiaru do M, S1, S2, kadrowanie (obrazy JPEG/HEIF) – formaty obrazów 3:2, 4:3, 16:9, 1:1, przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania, prostowanie obrazu, ramkę kadrowania można przesuwać na ekranie dotykowym, obróbka obrazów RAW, ekspozycja wielokrotna, konwersja HDR HEIF na JPEG |
Tryby migawki | Pojedyncze, szybka seria zdjęć+, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, samowyzwalacz (zdalne wyzwalanie 2 s+, zdalne wyzwalanie 10 s+) |
Serie zdjęć | Maks. Około 12 kl./s z migawką mechaniczną lub 20 kl./s z prędkością migawki elektronicznej utrzymywaną dla 350 obrazów JPEG lub 180 obrazów RAW |
Timer interwałowy | Wbudowany |
Typ plików |
|
Typ zdjęć | JPEG: 2 opcje kompresji RAW – RAW, C-RAW 14-bitowy (14-bitowy z migawką mechaniczną i elektroniczną 1. kurtyną, 13-bitowa konwersja A/D z trybem H+, 12-bitowa konwersja H/D z migawką elektroniczną, oryginalny format RAW Canon – 3. wersja); HEIF: 10-bitowy format HEIF jest dostępny w trybie HDR przy ustawieniu [HDR PQ] na [Enable/Włącz]; zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0; zgodność ze standardem Digital Print Order Format [DPOF] w wersji 1.1 |
Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG | Tak, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF |
Rozmiar obrazów | JPEG/HEIF 3:2 (L, RAW, C-RAW) 8192 × 5464, (M1) 5808 × 3872, (S1) 4176 × 2784, (S2) 2400 × 1600 1,6x (wycinek kadru) (L) 5088 × 3392, (S2) 2400 × 1600; 4:3 (L) 7280 × 5464, (M1) 5152 × 3872, (S1) 3712 × 2784, (S2) 2112 × 1600; 16:9 (L) 8192 × 4608, (M1) 5808 × 3264, (S1) 4176 × 2344, (S2) 2400 × 1344; 1:1 (L) 5456 × 5456, (M1) 3872 × 3872, (S1) 2784 × 2784, (S2) 1600 × 1600; 1:1 (L) 3648 × 3648, (M) 2432 × 2432, (S1) 1824 × 1824, (S2) 1600 × 1600 |
Foldery | Możliwość ręcznego tworzenia, wyboru i nazywania nowych folderów |
Numerowanie plików | (1) Numerowanie ciągłe (2) Automatyczne resetowanie(3) Ręczne resetowanie |
Nazewnictwo plików | 2 ustawienia użytkownika |
Tryb EOS Movie |
|
Typ filmu | Filmy MP4: 8K DCI / UHD (17:9 / 16:9); 4K DCI / UHD (17:9 / 16:9); Full HD7 |
Rozmiar filmu | 8K / 4K / Full HD: AVC/H.265 o zmiennej (średniej) szybkości transmisji bitów; dźwięk: Linear PCM; 4K / Full HD: MPEG4 AVC/H.264 o zmiennej (średniej) szybkości transmisji bitów; dźwięk: Linear PCM; 8K RAW: 12-bitowy CRM; dźwięk: Linear PCM 8K DCI (17:9) 8192 × 4320 (29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) RAW, wewnątrz- lub międzyklatkowa, 8K UHD (16:9) 7680 × 4320 (29,97, 25, 23,98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa, 4K DCI (17:9) 4096 × 2160 (119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa, 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa, Full HD (16:9) 1920 × 1080 (59.94, 50, 29.97, 25, 23.98 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa, Full HD (16:9) 1920 × 1080 HDR (29,97, 25 kl./s) wewnątrz- lub międzyklatkowa, Full HD (16:9) 1920 × 1080 (29,97, 25) wewnątrz- lub międzyklatkowa |
Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne) | 8K/ 4K/ Full HD — YCbCr4:2:0 8-bit lub YCbCr4:2:2 10bit |
Canon Log | Tak, Canon Log 1 |
Długość filmu | Maks. czas trwania: 29 min i 59 s (z wyjątkiem filmów z dużą prędkością nagrywania). Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku sformatowanej karty exFAT SD. |
Filmy z dużą prędkością nagrywania | Filmy MOV: 4K – DCI 4096 × 2160 lub UHD 3840 × 2160 przy 100 kl./s lub 119,9 kl./s (10) nagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/4 szybkości); maksymalny czas nagrywania jednej sceny: 7 min i 29 s |
Przechwytywanie klatek | Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 35,4 Mpix z filmów 8K DCI; możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 33,2 Mpix z filmów 8K UHD; możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,8 Mpix z filmów 4K DCI; możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,3 Mpix z filmów 4K UHD (format HEIF jest dostępny tylko w przypadku ustawienia opcji HDR PQ) |
Przepływność / Mb/s | CRM: 8K RAW (29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p): około 2600 Mb/s MOV: MP4 H.264 Canon Log wył. 8K ALL-I (29,97p / 25,00p / 24,00p* / 23,98p): około 1300 Mb/s 8K IPB (29,97p / 25,00p /24,00p* / 23,98p): około 470 Mb/s 4K (119,9p / 100p): około 1880 Mb/s 4K (59,94p / 50,00p): ALL-I około 940 Mb/s 4K (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p): ALL-I: około 470 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p): IPB: około 120 Mb/s Full HD (59,94p / 50,00p) / ALL-I: około 180 Mb/s Full HD (59,94p / 50,00p) / IPB: około 60 Mb/s Full HD (29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p) / ALL-I: około 90 Mb/s Full HD (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p) / IPB: około 30 Mb/s Full HD (29,97p / 25,00p) / IPB (lekka): około 12 Mb/s Filmy poklatkowe o rozdzielczości 8K (29,97p / 25,00p) ALL-i: około 1300 Mb/s Filmy poklatkowe o rozdzielczości 4K (29,97p / 25,00p) ALL-i: około 470 Mb/s Zdjęcia poklatkowe Full HD (29,97p / 25,00p): ALL-I: około 90 Mb/s MOV: MP4 H.265 Canon Log wł. 8K ALL-I (29,97p / 25,00p / 24,00p* / 23,98p): około 1300 Mb/s 8K IPB (29,97p / 25,00p /24,00p* / 23,98p): około 680 Mb/s 4K (119,9p / 100p): około 1880 Mb/s 4K (59,94p / 50,00p): ALL-I około 1000 Mb/s 4K (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p): ALL-I: około 470 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p): IPB: około 170 Mb/s Full HD (59,94p / 50,00p) / ALL-I: około 230 Mb/s Full HD (59,94p / 50,00p) / IPB: około 90 Mb/s Full HD (29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p) / ALL-I: około 135 Mb/s Full HD (29,97p/25,00p/24,00p/23,98p) / IPB: około 45 Mb/s Full HD (29,97p / 25,00p) / IPB (lekka): około 28 Mb/s Filmy poklatkowe o rozdzielczości 8K (29,97p / 25,00p) ALL-i: około 1300 Mb/s Filmy poklatkowe o rozdzielczości 4K (29,97p / 25,00p) ALL-i: około 470 Mb/s Zdjęcia poklatkowe Full HD (29,97p / 25,00p): ALL-I: około 135 Mb/s11 |
Mikrofon | Wbudowany mikrofon mono (48 KHz, 16 bitów × 2 kanały) |
Wyświetlacz HDMI | Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów na karcie); ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (jednoczesne nagrywanie w aparacie i na zewnętrznym rejestratorze, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie) |
Wyjście HDMI | 4K (DCI) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p, 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p, Full HD 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i 480p 59,94p 576p 50p; nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 8- lub 10-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI |
Regulacja ostrości | Dual Pixel CMOS AF z wykrywaniem oczu/twarzy i AF ze śledzeniem zwierząt, filmowy Servo AF, ręczna regulacja ostrości (dostępne wzmocnienie krawędzi i asystent ustawiania ostrości) |
Czułość ISO | Automatycznie: 100–6400, H: 51200, ręcznie: 100–25600, H1: 51200 |
Inne funkcje |
|
Funkcje indywidualne | 23 funkcje indywidualne |
Etykieta metadanych | Informacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie), oceny obrazów (0–5 gwiazdek) ,dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility), transfer obrazów z podpisem (podpisy rejestrowane w EOS Utility) |
Panel LCD / podświetlenie | Tak/Tak |
Odporność na pył/wilgoć | Tak |
Notatka głosowa | Tak |
Inteligentny czujnik orientacji | Tak |
Powiększenie przy odtwarzaniu | 1,5–10× (15 kroków) |
Tryby wyświetlania | (1) Pojedynczy obraz; (2) pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy); podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu); szczegółowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar, jakość obrazu i rozmiar pliku), dane obiektywu oraz histogram jasności/RGB, balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów i redukcja szumów, optyczna korekcja obiektywu, informacje GPS, informacje IPTC; (3) indeks 4 obrazów; (4) indeks 9 obrazów; (5) indeks 36 obrazów; (6) indeks 100 obrazów; (7) przeskok wyświetlania (liczba obrazów: 1/10/100; wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, obrazy chronione, wg ocen); (8) edycja filmu; (9) obróbka obrazów RAW; (10) ocena |
Pokaz slajdów | Wybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, obrazy chronione lub wg oceny; czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s; powtarzanie: włączone/wyłączone |
Histogram | Jasność: tak RGB: tak |
Ostrzeżenie o prześwietleniu | Tak |
Usuwanie obrazów | Pojedynczy obraz, wybór zakresu, wybrane obrazy, folder, karta |
Ochrona obrazów przed usunięciem | Ochrona przed usunięciem pojedynczego obrazu, folderu lub karty w przypadku wszystkich znalezionych obrazów (tylko podczas wyszukiwania obrazów) |
Samowyzwalacz | 3 lub 10 s |
Kategorie menu | (1) Menu fotografowania (2) Menu AF (3) Menu odtwarzania (4) Sieć (5) Menu nastaw (6) Menu funkcji indywidualnych (7) Moje menu |
Języki obsługi menu | 29 języków: angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, wietnamski, hinduski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański, malajski, indonezyjski i japoński |
Aktualizacja oprogramowania sprzętowego | Aktualizacja może być wykonana przez użytkownika (aparat, obiektyw, zewnętrzna lampa Speedlite, pilot zdalnego sterowania BLE, adapter obiektywu) |
Interfejs |
|
Komputer | Złącze SuperSpeed USB 3.1 i Gen 2 USB C |
Wi-Fi | Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11a/b/g/n/AC; pasma 5 GHz / 2,4 GHz)13, z obsługą Bluetooth 4.2; obsługiwane funkcje: EOS Utility, smartfon, przesyłanie na image.canon, drukowanie bezprzewodowe |
Inne | Wyjście HDMI micro (typ D), wejście mikrofonu zewnętrznego / wejście audio (mini-jack stereo), wejście słuchawkowe (mini-jack stereo), złącze typu N3 (złącze zdalnego wyzwalania), gniazdo lampy błyskowej |
Przechowywanie |
|
Typ | 1 karta CFexpress typu B, 1 karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II |
Obsługiwane systemy operacyjne |
|
PC | Windows 8.1 i Windows 10 (tryb tabletu nie jest obsługiwany) |
Macintosh | macOS 10.12, 10.13, 10.14, 10.15 |
Oprogramowanie |
|
Przetwarzanie obrazu | Digital Photo Professional 4.12.4 lub nowsza wersja, aplikacja mobilna Digital Photo Professional Express (tylko na urządzenia iPad; obróbka obrazu RAW) |
Inne | EOS Utility 3.12.3 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool oraz aplikacje Canon Camera Connect, Mobile File Transfer i image.canon (iOS/Android) |
Zasilanie |
|
Baterie i akumulatory | Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony) / LP-E6N |
Żywotność akumulatora | W przypadku LCD około 490 zdjęć (temp. 23°C); w przypadku LCD około 470 zdjęć (temp. 0°C); w przypadku wizjera około 320 zdjęć (temp. 23°C)14; w przypadku wizjera około 310 (temp. 0°C) |
Wskaźnik poziomu naładowania akumulatora | 6 poziomów + obliczanie wartości procentowej |
Oszczędzanie energii | Zasilanie wyłączane po 30 sekundach, 1, 3, 5, 10 lub 30 min |
Zasilanie i ładowarki | Ładowarka LC-E6E (dostarczona), zasilacz AC-E6N i przyłącze zasilacza DR-E6, zestaw zasilający AC Adapter Kit ACK-E6N/ACK-E6, samochodowa ładowarka akumulatorów CBC-E6, zasilacz USB PD-E1 |
Akcesoria |
|
Bezprzewodowy przekaźnik danych | Bezprzewodowy przekaźnik danych WFT-E10B |
Obiektywy | Wszystkie obiektywy RF (EF i EF-S za pomocą adapterów obiektywu) |
Adaptery obiektywów | Adapter mocowania EF-EOS R, adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji, adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego |
Lampa błyskowa | Canon Speedlite (EL-100, 90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III-RT, 470EX-AI, 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, 600EX II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Twin Lite MT-26EX, wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite ST-E2, wyzwalacz lamp błyskowych Speedlite ST-E3-RT) |
Pilot zdalnego sterowania / zdalny spust migawki | Wężyk spustowy z gniazdem N3, bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania BR-E1, pilot zdalnego sterowania RC-6 i Speedlite 600EX II-RT |
Inne | Uchwyt pionowy BG-R10, odbiornik GPS GP-E2 (brak obsługi kompasu cyfrowego), mikrofon stereofoniczny DM-E1 / DM-E100 |
Dane fizyczne |
|
Konstrukcja korpusu | Korpus i obudowa ze stopu magnezu; niektóre elementy wykonano z poliwęglanu z włóknem szklanym |
Środowisko pracy | 1–40 °C, wilgotność do 85% |
Wymiary (szer. × wys. × dł.) | 135,8 × 97,5 × 88 mm |
Waga (sam korpus) | Około 650 g (738 g z kartą i baterią) |
Najprostszym sposobem na ustalenie, które obiektywy będą współpracować z aparatem, jest zapoznanie się ze wskaźnikiem mocowania obiektywu z przodu aparatu EOS. Odłącz obiektyw od aparatu poprzez naciśnięcie przycisku zwalniania i obrócenie obiektywu w lewo. Aparaty firmy Canon mają cztery typy mocowania.
Jeśli na mocowaniu obiektywu jest czerwona kreska, aparat jest bezlusterkowym modelem należącym do systemu R i jest zgodny z obiektywami RF i RF-S. Dzięki adapterom EF-EOS R można używać także obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu jest tylko czerwona kropka, aparat jest pełnoklatkową lustrzanką i jest zgodny z obiektywami EF oraz specjalistycznymi obiektywami TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu widzisz czerwoną kropkę i biały kwadrat, aparat jest lustrzanką z matrycą APS-C i jest zgodny z obiektywami EF-S, EF, TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu widzisz białą kropkę, aparat jest bezlusterkowym modelem z serii EOS M z matrycą APS-C i jest zgodny z obiektywami EF-M. Adapter EF-EOS M umożliwia także korzystanie z obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Dostępnych jest pięć rodzajów obiektywów do aparatów z wymienną optyką firmy Canon: RF, RF-S, EF, EF-S i EF-M. Przy doborze obiektywu należy zwrócić uwagę, czy jest on obsługiwany przez aparat.
Obiektyw/aparat | EOS, APS-C, system R | Aparat pełnoklatkowy z systemu EOS R | Lustrzanka EOS z matrycą APS-C | Pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa EOS | Seria EOS M |
RF | Pełna zgodność1 | Pełna zgodność | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne |
RF-S | Pełna zgodność1 | Zgodność1,2 | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne |
EF, TS-E, MP-E | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1 | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R | Pełna zgodność1 | Pełna zgodność | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS M1 |
EF-S | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1 | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1,2 | Pełna zgodność1 | Niezgodne | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS M1 |
EF-M | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne | Pełna zgodność1 |
1 - Takie połączenie obiektywu i aparatu skutkuje zmniejszeniem kadru o współczynnik równy 1,6.
2 - Używanie obiektywów przeznaczonych do aparatów z matrycą APS-C w pełnoklatkowych aparatach EOS R może mieć dodatkowe ograniczenia. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi aparatu.
Adaptery obiektywów Canon zapewniają pełną zgodność z obiektywami Canon EF, EF-S, TS-E i MP-E, dzięki czemu użytkownicy aparatów Canon EOS R i EOS M mogą w pełni zintegrować je z dostępnymi obiektywami.
Standardowy adapter mocowania EF-EOS R umożliwia korzystanie z obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E w aparacie EOS R.
Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji umożliwia taką samą konwersję mocowania obiektywu jak adapter mocowania EF-EOS R, a dodatkowo zapewnia pierścień regulacji na obiektywie.
Adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego działa jak adapter mocowania EF-EOS R, a dodatkowo umożliwia korzystanie z filtrów wsuwanych.
Ten mały i lekki adapter mocowania EF-M umożliwia podłączenie do aparatu EOS M dowolnego obiektywu z szerokiej gamy obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Poznaj szeroką gamę wymiennych obiektywów firmy Canon do aparatów bezlusterkowych i lustrzanek cyfrowych EOS.
Stworzone z myślą o aparatach z systemu R obiektywy RF cechują się wyższą jakością, szybkością pracy i łatwością obsługi dzięki wyjątkowej konstrukcji i technologii optycznej. Wyjątkowe 12-stykowe złącze systemu EOS R radykalnie poprawia komunikację między obiektywem aparatu a korpusem, dzięki czemu komunikacja jest szybsza niż do tej pory. Mocowanie obiektywu RF ma 54 mm szerokości, a odległość pomiędzy mocowaniem a matrycą jest bardzo mała. Taka konstrukcja pozwala umieścić obiektyw bliżej matrycy, a to z kolei umożliwia tworzenie szybszej i jaśniejszej optyki o wyższej jakości i niezrównanych parametrach pracy. Obiektywy RF mają lepsze możliwości filmowania oraz dodatkowe zalety, takie jak pierścień sterowania i mniejsze wymiary.
Pierwotny system aparatów EOS został wprowadzony na rynek w 1987 r. Jego głównym elementem było mocowanie obiektywów Canon EF, które jako pierwsze zapewniało całkowicie elektroniczne połączenie między obiektywem a korpusem. Samo połączenie między tymi dwoma elementami jest wprawdzie fizyczne, ale wymiana wszystkich informacji odbywa się drogą elektroniczną, co umożliwia bardzo precyzyjne, bieżące przesyłanie danych. Firma Canon jako pierwsza zaprojektowała silnik, który napędza mechanizm regulacji ostrości wewnątrz obiektywu, dzięki czemu silnik nie musi znajdować się w korpusie. Mimo ciągłego rozwoju systemów regulacji ostrości, technologii Image Stabilizer (Stabilizator obrazu), specjalistycznych elementów obiektywu i uszczelnień pierwotne mocowanie EF pozostaje bez zmian. Specjalistyczne obiektywy TS-E i MP-E mają mocowanie typu EF. Wszystkie obiektywy z mocowaniem EF są zgodne z każdym wyprodukowanym aparatem EOS, w tym z modelami z nowego systemu EOS R i z serii EOS M, jeśli są używane z odpowiednim adapterem obiektywu.
Obiektywy EF-S są lekkie, uniwersalne i łatwo przenośne, a zaprojektowano je z myślą o lustrzankach cyfrowych EOS z mniejszą matrycą. W przypadku serii EF-S inżynierowie z firmy Canon wykorzystali rozmiar matrycy APS-C, aby wyprodukować mniejsze i lżejsze obiektywy, które zapewniają fotografom znacznie szerszy kąt widzenia. Lekkie obiektywy EF–S są dostępne w szerokim zakresie ogniskowej, od 10 do 250 mm (od 16 do 400 mm z uwzględnieniem współczynnika kadrowania 1,6).
Obiektywy z mocowaniem EF-M zostały wprowadzone z pierwszą serią aparatów EOS M w 2012 r. Są jeszcze mniejsze niż obiektywy serii EF i EF-S, a przeznaczono je wyłącznie do pracy w aparatach z serii EOS M. Oferta obejmuje szerokie spektrum obiektywów, od ultraszerokokątnych, przez teleobiektywy aż po makroobiektywy. Są na tyle poręczne, że zawsze można mieć je przy sobie – to doskonały wybór dla osób o bardziej twórczym podejściu do codziennego fotografowania. Kompaktowe obiektywy EF–M są dostępne z ogniskową od 11 do 200 mm (od 17,6 mm do 320 mm z uwzględnieniem współczynnika kadrowania 1,6).