Oświetlenie

980x180.jpg

Oświetlenie w fotografii lub w nagrywaniu wideo zapewnia lepsze uwidocznienie jak wyostrzenie elementów. Najczęściej ma to miejsce w nocy, wewnątrz budynków lub sceneriach z ograniczonym źródłem światła. Właściwe wykorzystanie lamp błyskowych lub lamp w aparacie pozwala na poprawę jakości wykonywanych zdjęć czy klipów wideo ale również umożliwia manipulację światłem w bardziej kreatywny sposób, szczególnie jeżeli jesteś profesjonalnym fotografem lub kamerzysta.

Różnica między lampa błyskową a lampą w aparcie.

Lampa błyskowa zapewnia szybki, ale mocny rozbłysk światła, który działa jednocześnie z migawką aparatu. Umożliwia robienie zdjęć w dowolnym miejscu i czasie, bez względu na to, że potrzebujesz osobnego urządzenia oświetleniowego, ponieważ masz wbudowane źródło światła. Jest także lepszy w rejestrowaniu ruchu, ponieważ aparat widzi tylko rozbłysk światła i obiekt, co pozwala mu „zamrozić” obraz w przeciwieństwie do światła ciągłego, w którym czujnik ma czas na dostosowanie i wybranie innych źródeł światła, a tym samym rozmycie zdjęcie.

Światło w aparacie można również przymocować do lustrzanki cyfrowej lub kamery wideo, ale w przeciwieństwie do lampy błyskowej aparatu, działa ono tak, aby zapewnić ciągłe źródło oświetlenia, a nie krótką serię. Jeśli chcesz, aby Twoje zdjęcia miały stałą jasność i przejrzystość, wybierz ten rodzaj sprzętu oświetleniowego. Można go również używać osobno ze statywem, co jest powszechnym ustawieniem w przypadku lamp studyjnych.

Oświetlenie fotograficzne w rejestrowaniu obrazu wideo

Urządzenia do ciągłego oświetlenia są w stanie zapewnić wystarczającą ilość światła, aby pokryć duży obszar, na którym spodziewany jest ruch obiektu. Masz wybór między LED, żarnikiem, świetlówką i HMI, z których każdy ma unikalne właściwości oświetleniowe, które możesz wykorzystać, aby poprawić jakość swojego materiału. Są one również wyposażone w regulowane stojaki oświetleniowe, które można łatwo przesuwać w celu dopasowania do stylu fotografowania. Ponadto możesz zdalnie sterować wieloma modelami, co daje możliwość manipulowania ilością i czasem trwania oświetlenia, jakie otrzymujesz dla swoich filmów.