Canon EOS C700 FF kamera cyfrowa
Uniwersalna, wytrzymała i bardzo wydajna główna kamera 4K
Uniwersalna, wytrzymała i bardzo wydajna główna kamera 4K do nagrywania emocjonujących materiałów, niezależnych filmów i dokumentów, z możliwością konfiguracji pod kątem wielu systemów pracy w produkcji, w tym pod kątem obsługi monitorowania HDR.
Powołanie
Russell Carpenter testuje model EOS C700, aby dowiedzieć się, jak sprawdza się on pod presją. Sprawdź opinię Russella i zespołu.
Matryca CMOS 4.5K
Matryca Super 35 mm firmy Canon nagrywa wewnętrznie w niezwykłej rozdzielczości 4K przy 15-stopniowym zakresie dynamicznym lub w pełnowymiarowym formacie 4.5K RAW dzięki opcjonalnemu rejestratorowi CODEX CDX-36150.
* Dostępny jest również model z migawką Global Shutter; patrz informacje poniżej.
Wiele konfiguracji
Nowa konstrukcja modelu Cinema EOS jest wyposażona w intuicyjne elementy sterujące i wbudowaną płytkę montażową, która służy do mocowania opcjonalnych, profesjonalnych akcesoriów i umożliwia stosowanie różnych konfiguracji w celu dopasowania zestawu do danego ujęcia.
Wiele formatów nagrywania z dużą liczbą klatek na sekundę
Nagrywaj w formacie RAW z dużą liczbą klatek na sekundę dzięki opcjonalnemu rejestratorowi CODEX CDX-36150 albo nagrywaj materiał wewnętrznie w formacie ProRes lub XF-AVC w celu przyspieszenia pracy.
Imponująca jakość obrazu
Model C700 obsługuje różne krzywe Log, przestrzenie kolorów i standardy branżowe, co pozwala poprawiać jakość obrazu.
Celny i niezawodny autofokus
Technologia Dual Pixel CMOS AF firmy Canon umożliwia niezawodnie i łatwe utrzymywanie ostrości obiektów, gdy te przesuwają się w kadrze, oraz zapewnia funkcję ręcznej regulacji ostrości.
Funkcje
Wbudowane filtry szare, przesyłanie strumieniowe IP i opcjonalne akcesoria do sterowania umożliwiają elastyczną obsługę kamery.
Dostępny model z migawką Global Shutter
Model z migawką Global Shutter 4.2K firmy Canon nagrywa w rozdzielczości 4K/50P bez zniekształceń powodowanych efektem „rolling shutter” i z 14-stopniowym zakresem dynamicznym, co sprawia, że kamera idealnie nadaje się do rejestrowania zawodów sportowych i innych wydarzeń.
Zawartość pudełka
- Korpus kamery filmowej EOS C700
- Dekiel na korpus
- Uchwyt mikrofonu
- Rączka
- Podstawa z zaciskiem
- Wspornik mocowania modułu rozszerzającego
- Bateria pastylkowa (CR2025)
- Śruby
- 4 nóżki podstawy
- Klucze imbusowe (1/4 cala, M4)
- Płyta wzmacniająca
Cechy
- Typ matrycy:
- CMOS
- Rozmiar matrycy:
- Super 35
- Nośnik Danych
- karta CFast 2.0
karta SD (UHS-I) - Intrfejs
- 3G-SDI
HDMI
Matryca | Pełnoklatkowa matryca CMOS |
System | Filtr kolorów podstawowych RGB (matryca Bayera) |
Tryby matrycy | Pełnoklatkowy / Super 35 mm (kadrowanie) / Super 16 mm (kadrowanie) |
Liczba efektywnych pikseli (tryb pełnoklatkowy) | Około 18,69 megapikseli (5952 × 3140): w przypadku wybrania rozdzielczości 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 Około 17,52 megapikseli (5580 × 3140): w przypadku wybrania rozdzielczości 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Efektywny rozmiar ekranu matrycy | 38,1 × 20,1 mm (o przekątnej 43,1 mm): w przypadku wybrania rozdzielczości 4096 × 2160 lub 2048 × 1080 35,7 × 20,1 mm (o przekątnej 41,0 mm): w przypadku wybrania rozdzielczości 3840 × 2160 lub 1920 × 1080 |
Zakres dynamiki | Canon Log 3: 14 stopni; Canon Log 2: 15 stopni / Canon Log:14 stopni; Wide DR |
Wymienny blok matrycy | Tak, w punkcie serwisowym |
Procesor obrazu | |
Typ | Potrójny DIGIC DV 5 |
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie Canon EF z funkcją Cinema Lock / mocowanie PL (zgodność z technologią Cooke /i) zależnie od wersji Mocowanie obiektywów B4 za pośrednictwem adaptera (EF lub PL) |
Współczynnik powiększenia obiektywu (dla obiektywów z mocowaniem EF, w tym obiektywów Cinema Prime) | Pełnoklatkowy: 4096 × 2160 / 2048 × 1080: Nil 3840 × 2160 / 1920 × 1080: X 1,06 Super 35 mm (kadrowanie): 4096 × 2160 / 2048 × 1080: X 1,46 3840 × 2160 / 1920 × 1080: X 1,53 Super 16 mm (kadrowanie): 4096 × 2160 / 2048 × 1080: X 2,92 3840 × 2160 / 1920 × 1080: X 3,07 |
Wymienne mocowanie obiektywu | Tak, w punkcie serwisowym EF do PL lub PL do EF. 1 |
Korekcja winietowania | TAK (w zależności od zastosowanego obiektywu) |
Filtr ND | Do 10 stopni dzięki wbudowanemu systemowi filtra szarego |
Sterowanie ostrością | Mocowanie EF: przez obiektyw lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota (w zależności od zastosowanego obiektywu) Mocowanie PL: tylko obiektywy Cine Servo |
Sterowanie przysłoną | Przez korpus, rączkę lub za pomocą przewodowego/bezprzewodowego pilota. 1/2 stopnia, 1/3 stopnia lub sterowanie FINE. Możliwość utrzymania stałej wartości F przy korzystaniu z zoomu. |
Obsługa technologii Cooke/I | Tak (tylko mocowanie PL) |
Obsługa obiektywów anamorficznych | Tak |
System stabilizacji obrazu | W zależności od zastosowanego obiektywu |
Nagrywanie | |
Opcje nagrywania w formacie RAW | Dysk Codex: 59.94P/50.00P. 5952 × 3140 / 5952 × 2532: 10 bitów 4096 × 2160 / 2048 × 1080: 12 bitów 29.97P / 23.98P / 25.00P / 24.00P.5952 × 3140 / 5952 × 2532 / 4096 × 2160 / 2048 × 1080: 12 bitów Zewnętrzny rejestrator przez SDI: 59.94P / 29.97P / 23.98P / 50.00P / 25.00P / 24.00P 4096 × 2160: 10 bitów |
Nagrywanie wewnętrzne | 2 karty CFast 2.0™ do nagrywania w trybie XF-AVC lub Pro Res, karta SD do nagrywania w trybie XF-AVC Proxy Karta SD jest używana również do przechowywania zdjęć (1920 × 1080) i aktualizacji oprogramowania, w tym aktualizacji oprogramowania modelu CODEX CDX-36150. |
Czas nagrywania (karta CFast 2.0™ o pojemności 64 GB) | XF-AVC – Intra: 810 Mb/s, 10 min; 160 Mb/s, 50 min XF-AVC Long GOP 50 Mb/s: 165 minut ProRes: 4K, ProRes422HQ 10 min 2K ProRes4444 25 min (25,00P) |
Formaty nagrania | Canon RAW .RMF, XF-AVC Intra, XF-AVC Long GOP. XF-AVC Proxy ProRes, Apple Quick File Format 4444XQ/4444/422HQ/422 |
Liczba klatek na sekundę | W zależności od trybu nagrywania |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (tryb 50 Hz) w przypadku nagrywania XF-AVC na karcie pamięci CFast 2.0™ | 4096 × 2160 YCC422 10 bitów / 3840 × 2160 YCC422, 10 bitów 2048 × 1080, YCC422, 10 bitów / 1920 × 1080, YCC422, 10 bitów 2048 × 1080, RGB444, 12 bitów / 1920 × 1080, RGB444, 12 bitów 2048 × 1080, RGB444, 10 bitów / 1920 × 1080, RGB444, 10 bitów Szybkość transmisji bitów: 810/440/410/310/225/210/170/160/90 Mb/s, wewnątrzklatkowa 50 Mb/s Long GOP w zależności od trybu nagrywania |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (tryb 50Hz) przy nagrywaniu ProRes; dysk lub karta CFast zapewniająca maksymalną szybkość nagrywania. | CFast 2.0™ lub CDX-36150: Pełnoklatkowy, Super 35mm (kadrowanie), 4K/UHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 30 kl./s 2K/FHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 60 kl./s, ProRes 4444 12 bitów, 60 kl./s Super 16 mm (kadrowanie) 2K/FHD ProRes 422HQ / ProRes 422, 10 bitów, 168 kl./s CDX-36150 Pełnoklatkowy, Super 35mm (kadrowanie), 4K/UHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 60 kl./s 2K/FHD ProRes 4444XQ, 12 bitów, 60 kl./s Super 35 mm (kadrowanie) 2K/FHD ProRes 422HQ, 10 bitów, 72 kl./s |
Szybkość transmisji bitów / próbkowanie (tryb 50 Hz) w przypadku nagrywania XF-AVC Proxy na karcie pamięci SD | 2048 × 1080 YCC420 (8 bitów) / 1920 × 1080 YCC420 (8 bitów) Szybkość transmisji danych: 24/35 Mb/s Long GOP |
Tryb nagrywania w zwolnionym/przyspieszonym tempie | Tak. 1–168 kl./s, w zależności od trybu/rozdzielczości nagrywania. Dostępna jest opcja 168 kl./s |
Zapis interwałowy | nie |
Rejestracja klatek | nie |
Buforowanie (w pamięci podręcznej) | nie |
Nagrywanie z przełączaniem | tak |
Możliwość nagrywania do dwóch gniazd (jednocześnie) | tak |
Odwrotne skanowanie | tak |
Konwersja HD->SD | nie |
Nośniki zapisu zdjęć | Karty pamięci SD/SDHC |
Rozmiar zapisywanych zdjęć | Około 930 KB w rozdzielczości 2048 × 1080; około 880 KB w rozdzielczości 1920 × 1080 |
System | |
Monitor przebiegów | Tak. Przez złącza MON.1/2, VIDEO lub HDMI (niedostępne przez wyjścia SDI 1–4) Wyświetlanie liniowe/liniowe i punktowe/wybór linii/wyświetlanie punktowe/RGB/YPrPb |
Wyświetlacz przekłamania kolorów (wskazanie ekspozycji) | Tak. Przez złącza MON.1/2, VIDEO lub HDMI (niedostępne przez wyjścia SDI 1–4) |
Wykresy kolorów | Dostępne są wykresy kolorów SMPTE, EBU i ARIB. Patrz menu. |
Wzmocnienie krawędzi | Wzmocnienie krawędzi 1, wzmocnienie krawędzi 2 (możliwość ustawienia koloru, wzmocnienia i częstotliwości) |
Zebra | Poziom 1; Poziom 2; Obydwa Wyjście HD-SDI lub HDMI |
Znaczniki | Wł./Wył. (współczynnik proporcji obrazu, znacznik proporcji obrazu, obszar strefy bezpieczeństwa, strefa bezpieczeństwa, siatka, poziomo, środek) |
EVF | |
Wbudowany wizjer elektroniczny EVF | nie |
Opcjonalne akcesoria EVF | Tak. Wizjer elektroniczny OLED, EVF-V70 |
Panel wyświetlacza | |
Wyświetlacz kontrolny | Kolorowy ciekłokrystaliczny o przekątnej 7,66 cm (3 cale), ok. 1,036 mln punktów |
Wejścia/wyjścia | |
Wejście audio | 3-stykowe złącze XLR x 2, gniazdo stereo mini jack 3,5 mm (tylko wejście) |
Wyjście słuchawkowe | Gniazdo stereo typu mini jack 3,5 mm (tylko wyjście) |
Wyjście wideo do monitora | MON.1/MON.2: złącze BNC, tylko wyjście |
HDMI | Złącze HDMI (typ A) (tylko wyjście) |
USB | Nie |
Wyjście SDI | Złącze BNC (4 linie, tylko wyjście) |
Kod czasowy | Gniazdo BNC (wejście/wyjście) |
Genlock | Złącze BNC (tylko wejście/służy także jako złącze SYNC OUT) |
Synch | Złącze BNC (tylko wyjście/służy także jako złącze GENLOCK) |
Wyjście komponentowe | Nie |
Złącze AV | Nie |
Wyjście DC | Złącze DC 24 V 2 A jack Fisher 3-stykowe (tylko wyjście) Złącze DC 12 V 2 A jack LEMO 2-stykowe (tylko wyjście) |
Wejście DC | 4-stykowe złącze XLR |
Złącze pilota zdalnego sterowania | Złącze REMOTE A 2,5 mm stereo mini-mini jack (tylko wejście) Złącze REMOTE B okrągłe, 8-stykowe (dla RS-422) |
Złącze sterowania bezprzewodowego | Tak, dla WFT-E6B.WFT-E8 |
Złącze obiektywu | Złącze 12-stykowe |
Złącze Ethernet | Złącze Ethernet (RJ45; obsługuje 1000 BASE-T) |
Złącze CTRL | Prawnie zastrzeżone dane techniczne firmy Canon, złącze LEMO 7-stykowe |
Wyświetlanie tabeli LUT danych wejściowych | TAK |
Złącze wideo (dla wizjera EVF) | Prawnie zastrzeżone dane techniczne firmy Canon (specjalne złącze 13-stykowe, tylko wyjście) |
Inne informacje | |
Kontrolka nagrywania | Tak |
Niestandardowe wybieranie pokrętłem | Tak |
Poziom kompensacji | |
Pomiar ekspozycji | Ręczna ekspozycja zależna od prędkości migawki, ustawień przysłony, ISO/wzmocnienia i filtra szarego oraz funkcji Push Auto Iris i Auto Iris |
Korekcja ekspozycji | Tak |
Tryb automatycznej ekspozycji | Tryb Auto Iris |
Tryb Push Auto Iris | Tak, wszystkie zgodne obiektywy dla modelu EF, tylko zgodne obiektywy Canon Cine Servo dla modelu PL |
Blokada ekspozycji | nie |
Ustawienie automatycznego sterowania wzmocnieniem | tak |
Czułość ISO | Wyświetlanie co 1 stopień: [100], 160(*), 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800, 25600, [51200,102400] [---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane, gdy rozszerzona czułość ISO jest wyłączona. Dokładność do 1/3 stopnia: [100, 125], 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800, 16000, 20000, 25600, [32000, 40000, 51200, 64000, 80000, 102400] (---) W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). |
System autofokusa (tylko wersja EF) | Dual Pixel CMOS AF, funkcja AF oparta na kontraście |
Rozmiary ramki AF (tylko wersja EF) | Duży; odpowiednik mniej więcej 20% (w pionie) × 25% (w poziomie) zakresu wyświetlanego obrazu Mały; odpowiednik mniej więcej 20% (pionowo) × 8% (poziomo) zakresu wyświetlanego obrazu Możliwość wyboru punktu AF na ponad 80% (w przybliżeniu) powierzchni czujnika |
Tryby autofokusa (tylko wersja EF) | One-Shot AF, ciągły AF i funkcja MF oparta na AF Wszystkie tryby działają, jeśli przełącznik AF/MF na obiektywie EF jest ustawiony na AF. Tryb One-Shot AF |
Funkcja AF z wykrywaniem twarzy | Priorytet twarzy lub tylko twarze. |
Prowadnica regulacji ostrości | Wersja EF: wszystkie zgodne obiektywy Canon EF, obiektywy Canon Cine Servo Wersja PL: zgodne obiektywy Canon Cine Servo |
Ustawienie wzmocnienia | [-6 dB, -3 dB], -2 dB(*), 0 dB, 3 dB, 6 dB, 9 dB, 12 dB, 15 dB, 18 dB, 21 dB, 24 dB, 27 dB,30 dB, 33 dB, 36 dB, 39 dB, 42 dB, [45 dB, 48 dB, 51 dB, 54 dB] [---] Wyświetlane w przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON). (*) Wyświetlane, gdy rozszerzona czułość ISO jest wyłączona. W przypadku włączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie ON): od -2 dB do 54 dB W przypadku wyłączenia opcji dodatkowych czułości ISO (ustawienie OFF): można ustawić dowolną wartość w zakresie od -2 dB to 42 dB, z przyrostem co 0,5 dB. |
Czas naświetlania | |
Tryby kontroli | Off (Wył.); Speed (Czas otwarcia); Angle (Kąt); Clear Scan (CS) (Krótkie czasy); Slow Shutter (SLS) (Długa ekspozycja) |
Czas naświetlania | 1/1 do 1/2000, w zależności od liczby klatek na sekundę i trybu sterowania migawką, 39 opcji ustawień |
Kąt migawki | 11,25º do 360º, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Długa ekspozycja (SLS) | 1/3, 1/4, 1/6, 1/8, 1/12, 1/15, 1/25, 1/30, w zależności od liczby klatek na sekundę |
Regulacja częstotliwości | 24,00 Hz* do 250,40 Hz (*) Częstotliwość będzie zależeć od wartości ustawienia liczby klatek na sekundę. |
Niestandardowy tryb obrazu | |
Nośnik zapisu | Złącze HDMI (typ A) (tylko wyjście) |
Główne ustawienia przyciemniania | -50 do +50 |
Główne ustawienie czerni | Od -50 do +50 dla każdego z kanałów R, G, B |
Poziom gamma czerni | Regulowany poziom, zakres i punkt |
Nasycenie ciemnych obszarów | Regulacja nasycenia kolorów w obszarach o niskiej jasności w zakresie od -50 do +50 |
Punkt przegięcia | Regulacja właściwości ekspozycji, określenie punktu początkowego, szczytowego oraz nasycenia |
Ostrość | Adjustment for Level (Regulacja dla poziomu), H Detail Freq. (Uwydatnianie szczegółów w poziomie), Coring, HV Detail Balance (Balans szczegółów w poziomie/pionie), Limit (Ograniczenie), Select (Wybór), Knee Aperture (Wyostrzenie jasnych obiektów) oraz Level dependent sharpness (Ostrość zależna od poziomu) |
Redukcja szumów | Wyłączona, włączona (1 do 12) |
Szczegółowość odwzorowania skóry | Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. 32 stopnie |
Selektywna redukcja szumów | Wył., Niska, Średnia, Wysoka / Barwa, Chroma, Obszar, Jasność. |
Matryca kolorów | Regulacja fazy, wzmocnienia i RGB w połączeniu z wyborem ustawień Gamma |
Balans bieli | AWB, ustawienie użytkownika 01 (zakres ustawień: od 2000 K do 15 000 K / od -20 CC do +20 CC), światło dzienne, żarówka, ustawienia (A/B) |
Korekcja kolorów | Wybór obszaru / rewizja dwóch obszarów |
Poziom ustawienia | -50 do +50, Wł./Wył. |
Ograniczenie 100% IRE | Ograniczenie wyjścia do 100% po regulacji konfiguracji |
Dane techniczne dotyczące Wi-Fi i GPS | |
Informacje GPS (moduł dodatkowy) | Szerokość i długość geograficzna / wysokość, uniwersalny czas koordynowany (UTC) |
Balans bieli | |
Automatyczny | TAK |
Zaprogramowane ustawienia | Światło dzienne (5400 K), Żarówka (3200 K), Kelvin (2000–15000 K, interwał 100 K), zestaw A, zestaw B |
Dopasowanie balansu bieli | Tak, do wcześniejszych modeli |
Przesunięcie balansu bieli | TAK. Od -9 do +9 (tylko dla ustawień Daylight (Światło dzienne) i Tungsten (Żarówka)) |
Regulacja balansu czerni | TAK |
Kod czasowy | |
System zliczania | Regen, RecRun, FreeRun, External, Hold (dla niektórych częstotliwości nagrywania klatek dostępny system Drop frame) |
Ustawienie wartości początkowej | Wybór „00:00:00:00”, ustawienie, kasowanie |
Dźwięk | |
Nagrywanie | Nagrywanie wewnętrzne i Capture Drive: liniowe kodowanie PCM 48 KHz, 24-bity, 4- kanały RAW (wyjście SDI): liniowe kodowanie PCM 48 KHz, 16-bitów, 2-kanały Dostępne cyfrowe wejście po dwóch kanałach (XLR), wejście analogowe, standardy AES3 (48 kHz / 24-bity / 2 kanały). |
Różne | |
Wymiary (tylko korpus) | (szer. × wys. × dł.) Model EF Około 167 × 154 × 327 mm Model PL Około 167 × 154 × 336 mm |
Masa (sam korpus) | EOS C700 FF EF: około 3440 g EOS C700 FF PL: około 3615 g, oba STC |
Masa (akcesoria) | Zespół uchwytu mikrofonu: około 80 g / podstawa z zaciskiem: około 120 g / Rączka: około 260 g / mocowanie modułu rozszerzającego: około 9 g / płyta wzmacniająca: Około 56 g / EVF-V70: około 830 g / SG-1: około 565 g / SU-15: około 930 g / OU-700: około 375 g / UC-V75: około 50 g / UC-V1000: około 450 g / kabel UN-5: około 80 g (2,8 oz.) |
Zakres temperatury pracy | W przybliżeniu od 0 do 40°C, wilgotność względna 85% W przybliżeniu od -5 do 45°C, wilgotność względna 60% |