Aparat cyfrowy Panasonic Lumix DC-GH6 z obiektywem 12-60mm f/2.8-4.0
Panasonic Lumix DC-GH6. W zestawie zawiera uniwersalny oraz jasny obiektyw 12-60mm f/2.8-4.0. Aparat oferuje nagrywanie C4K/4K 4:2:2 10-bit 60p/50p i nieograniczony czas nagrywania. Umożliwia profesjonalną pracę z wideo, dzięki zaawansowanych technologii obrazowania.
Nowy wymiar tworzenia
Hybrydowy aparat bezlusterkowy oferujący nowy przetwornik Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapikseli, nagrywanie filmów w 10-bitowym formacie 4:2:2 C4K/4K 60p/50p i nieograniczony czas nagrywania*.
Po raz pierwszy w aparacie LUMIX: wideo z kodekiem Apple ProRes
Stosując kartę CFexpress typu B (MOV, 5,7K, 5728x3024, 29,97p/25,00p/24,00p), można wewnętrznie nagrywać wideo za pomocą kodeków ProRes 422 HQ i ProRes 422, które są profesjonalnym standardem i oferują wysoką jakość obrazu przy niskiej kompresji. Znacznie obniża to obciążenie komputera podczas postprodukcji i umożliwia montaż nielinowy bez transkodowania, upraszczając cały proces, od początku do końca. ・Apple i ProRes są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Apple Inc. w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
10-bitowa jakość nagrywania w trybie 5,7K 60p/50p
Dzięki trybowi 5,7K (5728x3024) 4:2:0 10-bitów 60p/50p (17:9) i anamorficznemu trybowi 5,8K (5760x4320) 30p/25p/24p 4:2:0 10-bitów (4:3) aparat LUMIX GH6 zapewnia wyższą rozdzielczość i wyższe przepływności niż kiedykolwiek wcześniej oraz daje dostęp do najnowszych rozwiązań w zakresie wysokiej jakości obrazu, wszechstronności i zakresu ekspresyjnego potrzebnych w filmie, telewizji i wszelkiego rodzaju produkcjach wideo.
Nieograniczony czas nagrywania wideo w 10-bitowej jakości 4:2:2 C4K/4K 60p/50p
GH6 to pierwszy aparat LUMIX z nagrywaniem wewnętrznym w 10-bitowej jakości 4:2:2 C4K/4K 60p/50p, który pozwala nagrywać przez nieograniczony czas*, o ile jest używany przy zalecanej temperaturze pracy**. Jest idealny dla małych zespołów produkcyjnych i do pracy w wymagających warunkach, gdy mobilność i wysoka jakość są koniecznością. Umożliwia też jednoczesne nagrywanie wewnętrzne i zewnętrzne przez wyjście HDMI. * W gwarantowanym środowisku pracy. Gdy korzysta się z akumulatora. Czas nagrywania zależy od pojemności akumulatora i nośnika do nagrywania. ** -10–40℃. ・Odpowiada rozdzielczości 4K (4096×2160) zgodnie z definicją Digital Cinema Initiatives (DCI). ・Wymagana jest karta CFexpress lub karta pamięci SD klasy Video Speed Class 90.
Stabilizacja obrazu Dual I.S. 2 (7,5 punktu)
Stabilizacja Dual I.S. 2 (stabilizator obrazu) w 5 osiach łączy stabilizację Body I.S. oraz system O.I.S.w obiektywie, oferując korekcję o wartości 7,5 punktu*. *Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=140mm (odpowiednik dla aparatu z kliszą 35 mm: f=280mm) przy obiektywie H-FSA14140].
Nagrywanie w 10-bitowej jakości HFR/VFR
Nagrywanie w wysokiej rozdzielczości i w zwolnionym tempie, ostatnio coraz popularniejsze w produkcjach wideo, jest teraz możliwe przez nagrywanie wideo w 10-bitowej jakości C4K/4K 120p/100p HFR (duża szybkość klatek) z dźwiękiem. Aparat LUMIX GH6 oferuje też szeroki zakres trybów nagrywania w 10-bitowej jakości z kompresją ALL-Intra do montażu wysokiej jakości, można więc nagrywać materiały FHD 240p/200p HFR i FHD 240 kl./s VFR (zmienna szybkość klatek). Funkcja VFR pozwala nagrywać wideo w superzwolnionym tempie, bo zwolnionym nawet 12,5-krotnie (FHD, 10-bitów, 24p/300 kl./s). ・Przetwornik generuje maksymalnie 60 kl./s przy włączonej funkcji Dynamic Range Boost.
Nowy procesor Venus Engine
Nowy procesor Venus Engine to około dwukrotnie większa moc obliczeniowa niż wcześniej, co pozwala szybko przetwarzać większą liczbę pikseli z nowego przetwornika oraz wideo z większą rozdzielczością i przepływnością. Także jakość uzyskiwanych obrazów jest znacznie lepsza. Nowa funkcja Intelligent Detail Processing oferuje wyższą rozdzielczość, a nowa, wydajna funkcja redukcji szumów 2D i 3D (dla nagrań wideo) optymalnie usuwa szumy. Efektem są naturalne obrazy w stylu 3D z minimalnym szumem nawet przy zastosowaniu wysokiej czułości. Precyzyjna funkcja Dual 3D Color Control potrafi lepiej reprodukować kolory (jasność, nasycenie i odcień), co skutkuje wierniejszym i bogatszym oddawaniem kolorów.
Nowy przetwornik 25,2 MP
Aparat LUMIX GH6 jest wyposażony w przetwornik Live MOS o rozdzielczości 25,2 megapiksela w standardzie systemu Micro Four Thirds™. Budowa pozbawiona filtra dolnoprzepustowego pozwala uzyskać więcej pikseli i wyższą rozdzielczość, dając ultrarealistyczny poziom szczegółów. Większa prędkość odczytu danych umożliwia nagrywanie wideo C4K/4K 120p i wykonywanie zdjęć seryjnych z szybkością 75 klatek na sekundę przy użyciu migawki elektronicznej, minimalizując przy tym efekt „rolling shutter”. ・Nazwa i logo Micro Four Thirds™ są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi Olympus Corporation w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Unii Europejskiej i innych krajach oraz regionach.
FOT000249
Arkusz danych
Rozmiar matrycy:
m4/3
Rozdzielczość obrazu:
25 megapixeli
Rozdzielczość video:
4K
Typ matrycy:
Live MOS
Szczegółowe odniesienia
TYP
Typ
Bezlusterkowy aparat cyfrowy
Mocowanie obiektywu
Mocowanie Mikro Cztery Trzecie
PRZETWORNIK OBRAZU
Typ
Matryca Live MOS (17,3 x 13,0 mm)
Efektywna liczba pikseli / Całkowita liczba pikseli
25,21 megapiksela / 26,52 megapiksela
Powłoka antyodblaskowa
Tak
Proporcje / Filtr kolorów
4:3 / Filtr kolorów podstawowych
System redukujący kurz
Typ z przesunięciem matrycy
ZAKRES
Poprawa zakresu dynamicznego WŁ.: Ponad 13-stopniowa charakterystyka (V-Log) Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ.: Ponad 12-stopniowa charakterystyka (V-Log)
ZDJĘCIA
Format zapisu pliku
JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW
Współczynnik proporcji
4:3 / 3:2 / 16:9 / 1:1
Rozmiar pliku (w pikselach)
4:3
5776x4336(L) / 4096x3072(M) / 2944x2208(S) / 11552x8672(XL)* / 8192x6144(LL)* * Tryb wysokiej rozdzielczości.
3:2
5776x3848(L) / 4096x2728(M) / 2944x1960(S) / 11552x7696(XL)* / 8192x5464(LL)* * Tryb wysokiej rozdzielczości.
16:9
5776x3248(L) / 4096x2304(M) / 2944x1656(S) / 11552x6496(XL)* / 8192x4608(LL)* * Tryb wysokiej rozdzielczości.
1:1
4336x4336(L) / 3072x3072(M) / 2208x2208(S) / 8672x8672(XL)* / 6144x6144(LL)* * Tryb wysokiej rozdzielczości.
Jakość obrazu
RAW / RAW+Fine / RAW+Standard / Fine / Standard
Przestrzeń barw
sRGB, AdobeRGB
FILMY
Format zapisu pliku
MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC, Apple ProRes MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC
Format audio
MOV: LPCM (2 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity*) (4 kanały, 48 kHz/24 bity**, 96 kHz/24 bity**) MP4: AAC (2 kanały, 48 kHz/16 bitów) * Po podłączeniu mikrofonu Φ3,5 mm lub adaptera DMW-XLR1 (sprzedawanego oddzielnie). ** Po podłączeniu adaptera DMW-XLR1 (do nabycia osobno).
25.00p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 200Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM)* * Gdy obszar obrazu wideo jest ustawiony jako FULL.
50.00p (maksymalna wydajność matrycy: 240 kl./s), 200Mb/s (4:2:2 10 bitów ALL-Intra) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)* 50.00p (maksymalna wydajność matrycy: 300 kl./s), 100Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM)* 25.00p (maksymalna wydajność matrycy: 240 kl./s), 200Mb/s (4:2:2 10 bitów ALL-Intra) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)* 25.00p (maksymalna wydajność matrycy: 300 kl./s), 100Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM)* * Maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s gdy poprawa zakresu dynamicznego jest WŁ. * Maksymalna wydajność matrycy: 120 kl./s gdy obszar obrazu wideo jest ustawiony jako PIXEL/PIXEL.
24.00Hz [5.7K] 5728x3024 (17:9)
24.00p (maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s), 200Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM)* * Gdy obszar obrazu wideo jest ustawiony jako FULL.
24.00p (maksymalna wydajność matrycy: 240 kl./s), 200Mb/s (4:2:2 10 bitów ALL-Intra) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)* 24.00p (maksymalna wydajność matrycy: 300 kl./s), 100Mb/s (4:2:0 10 bitów, LongGOP) (H.265/HEVC, LPCM)* * Maksymalna wydajność matrycy: 60 kl./s gdy poprawa zakresu dynamicznego jest WŁ. * Maksymalna wydajność matrycy: 120 kl./s gdy obszar obrazu wideo jest ustawiony jako PIXEL/PIXEL.
WYJŚCIE DANYCH RAW HDMI (*⁵)
Zgodne urządzenia zewnętrzne
Monitor/rejestrator ATOMOS HDMI „Ninja V+” (AtomOS 10.77 lub lepszy)/„Ninja V” (AtomOS 10.77 lub lepszy) *Tryb rejestrowania dostępny do wyboru zależy od wersji oprogramowania układowego ATOMOS Ninja V+ lub ATOMOS Ninja V. *Odwiedź witrynę internetową ATOMOS, aby uzyskać informacje o odpowiedniej wersji oprogramowania układowego ATOMOS Ninja V+ lub ATOMOS Ninja V. *Nagrywanie w niektórych ustawieniach jakości nie jest dostępne w modelu „Ninja V”. *Do edytowania wideo w formacie RAW nagranego przy użyciu ATOMOS Ninja V+ lub ATOMOS Ninja V jest wymagane oprogramowanie obsługujące format Apple ProRes RAW. Zastosuj LUT (tabelę odwzorowań) dostępną w poniższej witrynie pomocy technicznej klienta, aby nadać tę samą gradację kolorów, co tryby V-Log/V-Gamut https://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/download/lut/s1h_raw_lut/ *W zależności od sytuacji niektóre funkcje mogą być niedostępne.
LPCM (2 kanały, 48 kHz/24 bity, 96 kHz/24 bity*) (4 kanały, 48 kHz/24 bity**, 96 kHz/24 bity**) *Po podłączeniu mikrofonu Φ3,5 mm lub DMW-XLR1 (do nabycia osobno). **Po podłączeniu adaptera DMW-XLR1 (do nabycia osobno).
WIZJER
Typ
Wizjer OLED Live View Finder
Pikseli
Około 3,68 mln punktów
Pole widzenia / Powiększenie
Około 100% / około 1,52x / 0,76x (odpowiednik aparatu 35 mm) z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność; -1,0 m-1 gdy proporcje są ustawione na 4:3
Dystans widzenia / Regulacja dioptrii
Około 21 mm po ustawieniu na nieskończoność; -1,0 m-1 / -4,0 - +3,0 (dpt)
Czujnik oczu
Tak
WYŚWIETLACZ TYLNY
Typ
Wyświetlacz TFT LCD ze statycznym panelem dotykowym
Rozmiar monitora
O swobodnie ustawianym kącie 3,0 cala (7,6 cm), proporcje 3:2
Pikseli
Około 1,84 mln punktów
Pole widzenia
Około 100%
REGULACJA OSTROŚCI (*³)
Typ
Kontrastowy system AF
Technologia DFD
Tak
Tryb ustawiania ostrości
AFS (pojedynczy) / AFC (ciągły) / MF
Tryb AF
Śledzenie / Pełny obszar AF / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint * Automatyczne wykrywanie można włączyć, aby przełączać między trybami Człowiek / Twarz / Oczy / Zwierzę+Człowiek. Za wyjątkiem włączonej opcji Pinpoint.
Zakres wykrywania AF
EV -4 - 18 (F2,0, równoważne z ISO100, AFS)
Niestandardowe ustawienie AF
Czułość AF, czułość przełączania obszaru AF, prognozowanie obiektu w ruchu
Lampka wspomagania AF
Tak
Blokada AF
Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AF
Sterowanie pierścieniem ostrości
Nieliniowe/Liniowe* (90°/120°/150°/180°/210°/240°/270°/300°/330°/360°/720°/1080°/Maksimum) * Po zamocowaniu zgodnego obiektywu.
Inne
AF-ON, AF-ON: do bliży, AF-ON: Do dali, Focus Limiter, Focus Peaking, 1-obszarowa szybkość przesuwania AF, ciągły AF (podczas nagrywania filmów), priorytet ostrości/migawki, przełączanie ostrości w pionie / w poziomie, przytrzymanie blokady AF/AE, AF+MF, MF Assist, MF Guide, blokada pierścienia ustawiania ostrości, wyświetlanie/ukrywanie trybu AF, AF migawki, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, szybki AF, AF z wykrywaniem zbliżenia oka, ramka ostrości w pętli, powiększone wyświetlanie na żywo (film), migawka dotykowa, funkcja Touch AF/AE, panel dotykowy AF, odzyskiwanie ostrości obiektywu
Program AE (P) / Priorytet przysłony AE (A) / Priorytet migawki AE (S) / Ekspozycja manualna (M) / Creative Video (P/A/S/M)* / Niestandardowy 1, 2, 3, 4 / inteligentny automatyczny * Dostępne są te same operacje ekspozycji, co w trybie P/A/S/M.
Kompensacja ekspozycji
1/3 EV krok ±5EV (±3EV dla filmów)
Poprawa zakresu dynamicznego
Wł. / wył.
Czułość ISO (standardowa czułość wyjściowa)
Zdjęcia
[Normalny] Auto / 50 (Rozszerzony tryb ISO) / 100-25600
[V-Log] Auto / 125 (Rozszerzony tryb ISO) / 250-12800
* Możliwość przełączania między krokiem 1/3 lub 1 EV.
Filmy
[Normalny] Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 100): Auto / 50 (Rozszerzony tryb ISO) / 100-12800 Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 800): Auto / 800–12800
[V-Log] Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 250): Auto / 125 (Rozszerzony tryb ISO) / 250-12800 Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 2000): Auto / 2000-12800
[Hybrid Log Gamma] Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 250): Auto / 250-12800 Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 2000): Auto / 2000-12800
[WYJŚCIE DANYCH RAW HDMI] (*⁵) Poprawa zakresu dynamicznego WYŁ. (bazowe ISO 250): Auto / 250-12800 Poprawa zakresu dynamicznego WŁ. (tryb Creative Video) (bazowe ISO 2000): Auto / 2000-6400
* Możliwość przełączania między krokiem 1/3 lub 1 EV.
Blokada AE
Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AE
SYSTEM STABILIZACJI OBRAZU
B.I.S. (5 osi / 7,5 punktu*) * Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=60 mm (odpowiednik aparatu 35 mm, f=120 mm) przy obiektywie H-ES12060.
Dual I.S. 2 (7,5 punktu*) ** Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ostrzenia f=140 mm (odpowiednik aparatu 35 mm, f=280 mm) przy obiektywie H-FS14140.
H: 14 kl./s (AFS/MF), 8 kl./s (AFC) (z funkcją Live View) M: 6 kl./s (AFS/MF) (z funkcją Live View), 5 kl./s (AFC) (z funkcją Live View) L: 2 kl./s (AFS/MF/AFC) (z funkcją Live View)
Przysłona elektroniczna
SH75: 75 kl./s (AFS/MF) SH60: 60 kl./s (AFS/MF) SH20: 20 kl./s (AFS/MF) H: 14 kl./s (AFS/MF), 7 kl./s (AFC) (z funkcją Live View) M: 6 kl./s (AFS/MF) (z funkcją Live View), 5 kl./s (AFC) (z funkcją Live View) L: 2 kl./s (AFS/MF/AFC) (z funkcją Live View)
Liczba nagrywanych obrazów
H/M/L* RAW+JPEG: ponad 40 zdjęć RAW: ponad 65 zdjęć**, ponad 50 zdjęć*** JPEG: Ponad 95 zdjęć**, ponad 90 zdjęć*** * Do momentu spadku szybkości zdjęć seryjnych. Podczas rejestrowania w warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic. ** Gdy używana jest karta CFexpress Type B *** Gdy używana jest karta SD o klasie szybkości „UHS-II Speed Class 3 (U3)”.