








Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Aparat Sony A9 III, z innowacyjnym pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu i systemem globalnej migawki, to urządzenie z wyższej półki. To narzędzie nie tylko niezniekształca szybko poruszających się obiektów, ale także doskonale oddaje najdrobniejsze detale ulotnych chwil. Prezentując się jako pierwszy na świecie bezlusterkowy aparat z globalną migawką, Sony α9 III to szybki i niezwykle zdolny system przeznaczony do fotografii sportowej, przyrody, fotoreportażu i wiele więcej. Ta rewolucyjna technologia czujnika ustanawia nowy standard w dziedzinie pełnoklatkowego obrazu, umożliwiając kontynuacyjne fotografowanie w formacie RAW nawet z prędkością do 120 kl./s oraz synchronizację błysku z maksymalną szybkością migawki wynoszącą 1/80,000 sekundy. Połączenie funkcjonalności tego 24.6-megapikselowego czujnika z potężnym procesorem BIONZ XR firmy Sony i jednostką przetwarzania sztucznej inteligencji (AI) tworzy system oferujący niespotykaną wydajność dla tych, którzy poszukują niezwykle responsywnego i niezawodnego systemu aparatu fotograficznego.
W aparacie α9 III zastosowano nowy, oparty na architekturze „stacked CMOS”, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o efektywnej rozdzielczości 24,6 megapiksela, wyposażony w system globalnej migawki i wewnętrzną pamięć. Ta niezwykle szybka matryca nie powoduje żadnych deformacji obiektów w szybkim ruchu, a dwuwarstwowa struktura i zaawansowana konwersja A/C do minimum ograniczają opóźnienia. Zaawansowany procesor obrazu BIONZ XR™ umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 120 klatek na sekundę. Nad ostrością obrazu czuwa system AF z dużą liczbą pól wykrywających fazę, który rozpoznaje wiele rodzajów obiektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
Procesor BIONZ XR, mający nawet osiem razy większą moc obliczeniową niż poprzednie wersje, przyspiesza i znacznie rozszerza możliwości przetwarzania obrazu. Zapewnia bogatą gradację, realistyczne odwzorowanie kolorów i niski poziom zakłóceń. Pozwala w czasie rzeczywistym przetwarzać duże ilości danych z nowej matrycy Exmor RS nawet podczas zdjęć seryjnych z szybkością 120 kl./s. Dzięki niemu we wszystkich trybach fotografowania obsługiwany jest zapis 14-bitowych obrazów RAW o wysokiej jakości.
Dzięki wizjerowi bez efektu „blackout” nie stracisz żadnej chwili. Obraz w wizjerze nie zanika nawet w czasie szybkich zdjęć seryjnych, dlatego bezproblemowo utrwalisz całą akcję. Właściwość ta jest ułatwieniem zwłaszcza podczas fotografowania szybko poruszających się obiektów, na przykład lekkoatletów, i wykonywania zdjęć portretowych, gdy nawet najmniejsza zmiana wyrazu twarzy może zmienić świetne zdjęcie w przeciętne. (A) Fotografowanie bez efektu „blackout” (B) Fotografowanie z efektem „blackout”
Funkcja zwiększania szybkości zdjęć seryjnych tymczasowo zwiększa tempo wykonywania zdjęć. Dzięki niej, gdy nadchodzi kluczowy moment, można zwiększyć szybkość zdjęć seryjnych do 120 kl./s. Przydaje się to zwłaszcza podczas fotografowania sportu i szybkich akcji, gdy można z grubsza przewidzieć przebieg zdarzeń.
Utrwalaj w całości szybkie akcje podczas imprez sportowych itp. Przetwornik z systemem globalnej migawki pozwala skrócić czas otwarcia migawki do 1/80 000 sekundy — i uchwycić nawet pocisk opuszczający lufę na zawodach strzeleckich.
Funkcja Pre-Capture utrwali to, co zdarzyło się przed wciśnięciem spustu migawki. Dzięki niej nie uronisz ani chwili. Kiedy przycisk spustu migawki jest wciśnięty do połowy, w buforze tymczasowo przechowywane są obrazy rejestrowane z szybkością do 120 klatek na sekundę. Całkowite wciśnięcie przycisku migawki powoduje zapis danych z ostatniego okresu — maksymalnie 1 sekundy. Funkcja ta pomaga uchwycić chwile trwające ułamek sekundy, gdy odrobinę za późno wciśniesz spust migawki — na przykład moment zerwania się ptaka do lotu.
Procesor wykorzystujący sztuczną inteligencję pozwala lepiej identyfikować ludzi, zwierzęta, ptaki, owady, samoloty i samochody/pociągi. W przypadku tej ostatniej kategorii rozpoznawane są także kaski, jakie noszą na przykład kierowcy rajdowi. Oprócz oczu, głów i tułowi psów i kotów identyfikowane są teraz oczy niektórych małych oraz pasących się zwierząt. Ulepszenia w rozpoznawaniu ptaków zwiększają efektywność identyfikacji tułowi i ustawiania ostrości na oczy różnych gatunków. Nowością jest ustawienie Zwierzę/Ptak, umożliwiające zdjęcia zwierząt i ptaków bez przełączania ustawień.
Dzięki innowacyjnemu przetwarzaniu z użyciem sztucznej inteligencji aparat α9 III może wykorzystać dane o kształtach obiektów do dokładnego rozpoznawania ruchu. Technologia szacowania postawy człowieka dokładnie identyfikuje nie tylko oczy, ale też pozycję ciała i głowy. Pozwala to nastawiać i śledzić ostrość, gdy obiekt jest odwrócony od aparatu lub ma zasłoniętą twarz. W trybie ciągłym AF, gdy spust migawki jest wciśnięty do połowy, aparat umożliwia rozpoznawanie odległych obiektów, które zajmują jedynie niewielką część kadru (jeszcze mniejszą niż w poprzednich generacjach systemu AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym), o ile znajdują się blisko obszaru ostrości. Może to przyspieszyć ustawianie ostrości na zbliżającego się sportowca na zawodach lekkoatletycznych lub narciarskich.
Zastosowany w aparacie α9 III system Fast Hybrid AF łączy szybkość i wydajność śledzenia obiektów opartą na wykrywaniu fazy z dokładnością zapewnianą przez wykrywanie kontrastu. Niezawodnie śledzi nawet szybko i chaotycznie poruszające się obiekty. 759 pól AF z wykrywaniem fazy umieszczonych w płaszczyźnie ogniskowej gęsto pokrywa około 95,6% kadru.
Aparat α9 III jest stworzony do zdjęć z ręki. Precyzyjny moduł stabilizacji obrazu, zaawansowane czujniki żyroskopowe i zoptymalizowane algorytmy skutecznie kompensują drgania korpusu i pozwalają wydłużyć czas otwarcia migawki o 8,0 stopni. Dalszą poprawę obrazu może zapewnić stabilizacja wbudowana w obiektyw i lepsza wymiana danych między korpusem a obiektywami. Rezultat to efektywne sterowanie i wyraźne obrazy nawet przy dużych ogniskowych. [1] Obrót [2] Przechył lewo/prawo [3] Przechył góra/dół
Aparat α9 III ma funkcję kompozytowych zdjęć RAW. Pozwala ona zrobić serię 4, 8, 16 lub 32 zdjęć, a następnie użyć programu komputerowego Sony Imaging Edge Desktop™ do połączenia ich w jeden obraz o pełnej rozdzielczości i bardzo niskim poziomie zakłóceń. Dzięki temu można skrócić czas migawki podczas fotografowania dzikiej przyrody lub robić zdjęcia portretowe w słabym oświetleniu, a mimo to uzyskać wyjątkowo wysoką jakość obrazu i niski poziom zakłóceń nawet przy dużych wartościach ISO. Z kolei przy niższych czułościach funkcja ta osłabia przekłamania barw i postrzępienie krawędzi na zdjęciach robionych z ręki. (1) Standardowy (2) Kompozytowy RAW
Śledzenie pozostaw aparatowi. Dzięki szybkiemu odczytowi danych z nowego przetwornika korpus α9 III może wyznaczać parametry AF/AE nawet 120 razy/sekundę — dwukrotnie częściej niż poprzedni model. System AF jeszcze dokładniej śledzi i przewiduje złożone, nagłe ruchy obiektów, a automatyka ekspozycji z łatwością reaguje na szybkie zmiany jasności. Do zwiększenia precyzji przyczynia się też ciągłość śledzenia w czasie zdjęć seryjnych. (1) Obliczenia AF/AE (2) 120 klatek/sekundę
Nowy, oparty na architekturze „stacked CMOS”, pełnoklatkowy przetwornik obrazu Exmor RS o rozdzielczości 24,6 megapiksela z globalną migawką daje ogromne korzyści zarówno fotografom, jak i twórcom filmów. Całkowicie eliminuje zniekształcenia powodowane przez migawkę postępową, dzięki czemu pozwala uzyskać naturalnie wyglądający obraz niezależnie od sposobu poruszania się obiektu i aparatu, na przykład podczas filmowania z szybko jadącego pojazdu lub panoramowania.
α9 III to pierwszy aparat Sony α, który nie przycina nagrywanego obrazu filmowego 4K (3840 × 2160) 120p, a tym samym pozwala wykorzystywać pełny kąt widzenia obiektywu. W rezultacie fragmenty jednej sceny nagrane w jakości 4K w zwolnionym tempie (120p) i normalnym tempie (24p) mają jednakowy kąt widzenia i mogą być montowane bez zmiany kadrowania.
Aparat α9 III połączony ze zgodną lampą błyskową Sony (np. HVL-F60RM2 lub HVL-F46RM) w pełni zsynchronizuje się z błyskiem nawet przy najkrótszym czasie migawki, wynoszącym 1/80 000 sekundy. Znacznie rozszerza to wachlarz twórczych możliwości. Przykładowo, fotografując w plenerze przy dużej jasności i krótkim czasie otwarcia migawki, można doświetlać obiekty bez użycia dużych zestawów oświetleniowych.
Korpus aparatu wyposażony jest w 5-osiowy optyczny system stabilizacji obrazu z precyzyjnym modułem stabilizacji, czujnikami żyroskopowymi i wspomagającymi je zoptymalizowanymi algorytmami. Dodatkowo można użyć dynamicznego trybu aktywnego: zaawansowanego elektronicznego systemu stabilizacji, o 30% (w przybliżeniu) bardziej efektywnego od obecnego trybu Active Mode.
Funkcja kompensacji „oddychania” wydajnie ogranicza zmiany kąta widzenia podczas regulacji ostrości w czasie filmowania. Opracowana przez Sony technologia Sony Clear Image Zoom automatycznie stabilizuje kąt widzenia przy zmianach ostrości. Funkcja ta zapisuje również metadane, które umożliwiają zaawansowaną kompensację w postprodukcji, przy użyciu najnowszych programów Catalyst Browse/Prepare.
Profil obrazu Sony S-Cinetone jest oparty na technologii koloru, która zapewnia piękne kolory i odcienie skóry w nagraniach z renomowanych kamer Cinema Line. S-Cinetone odtwarza naturalne tony ze środka skali, niezbędne do uzyskania zdrowego wyglądu skóry, jak również łagodne kolory i atrakcyjne światła. Dzięki niemu twórcy mogą skupić się na zdjęciach — i uzyskać filmowy wygląd materiału bez potrzeby korygowania kolorów.
Niezależne, znajdujące się jedno nad drugim pokrętła trybu pracy i trybu ostrości umożliwiają szybkie zmienianie ustawień. Pozwalają wybrać tryb zdjęć pojedynczych lub seryjnych i przełączać tryb AF między pojedynczym a ciągłym bez naciskania przycisków i wyświetlania menu. Aby uniknąć przypadkowej zmiany trybu, oba przyciski można blokować w aktualnych położeniach. Nowością jest możliwość wyłączenia pokrętła trybu pracy i przypisania jego funkcji do menu FN lub przycisku własnego. Taka konfiguracja ułatwia pracę w ciemności lub z użyciem osłony przeciwdeszczowej, która zasłania pokrętło.
Nowością w serii Sony α jest przycisk własny z przodu korpusu. Ułatwia on obsługę bez zdejmowania dłoni z uchwytu i pozwala jeszcze lepiej dostosować aparat α9 III do własnych potrzeb i stylu pracy. Można na przykład przypisać do niego funkcję zwiększania szybkości zdjęć seryjnych, by jednym naciśnięciem przycisku zwiększać szybkość rejestracji klatek.
Uchwytowi aparatu α9 III nadano nowy kształt — pewniejszy w trzymaniu i zmniejszający wysiłek fizyczny podczas długich sesji lub używania ciężkich teleobiektywów. Wypełniający dłoń, ergonomiczny kontur nie wysuwa się z ręki i zapobiega zmęczeniu.
Wizjer OLED o rozdzielczości około 9,44 mln pikseli, powiększeniu 0,90× i polu widzenia 41° zapewnia wyraźny, rozległy podgląd. Dzięki ulepszeniom konstrukcyjnym odległość od oka wynosi aż 25 mm. Oryginalne rozwiązania optyczne osłabiają aberrację utrudniającą oglądanie obrazu w wizjerze i poprawiają warunki podglądu. Mniejsze opóźnienia obrazu w wizjerze i na monitorze ułatwiają stabilne kadrowanie, zwłaszcza w trybie zdjęć seryjnych. Wizjer ma trzy szybkości odświeżania: standardową (60 kl./s), wysoką (120 kl./s) i wyższą (240 kl./s). Ustawienie 240 kl./s zapewnia niezwykłą płynność obrazu w wizjerze i skutecznie zapobiega rozmywaniu się ruchu podczas zdjęć obiektów w ruchu lub poruszania aparatem.
Oferowany oddzielnie uchwyt pionowy VG-C5 zwiększa funkcjonalność i wygodę podczas długich sesji zdjęciowych. Sam uchwyt i przycisk spustu migawki mają tak samo ergonomiczną konstrukcję jak korpus aparatu. Podobny jest też zestaw i układ elementów sterujących, z oddzielnym przyciskiem własnym z przodu (C5), przednim pokrętłem, pokrętłami L i R z tyłu oraz blokadą pokrętła R. Z myślą o długich sesjach projektanci uchwytu przewidzieli miejsce na dwa akumulatory NP-FZ100.
Aparat α9 III jest wyposażony w monitor z 4-osiową regulacją. Łączy on funkcjonalność standardowego uchylnego monitora z uniwersalnością otwierania na bok, dzięki czemu daje pełną swobodę regulacji kąta podczas zdjęć w układzie pionowym i poziomym. Smukły, wytrzymały mechanizm pozwala wysunąć monitor poza tył obudowy i odchylać go o maksymalnie 98° w górę, 40° w dół i 180° na boki. Dotykowy, 3,2-calowy monitor LCD jest zoptymalizowany do pracy w plenerze. Rozdzielczość 2,1 mln pikseli, szeroki zakres barw i duża jasność gwarantują dobrą widoczność obrazu.
Aparat α9 III jest niezwykle odporny na pył i wilgoć. Uzyskano to dzięki takim rozwiązaniom konstrukcyjnym, jak silikonowe uszczelnienia wokół przycisków i wykładzina otaczająca gniazdo mocowania. Ulepszenia konstrukcyjne objęły też wizjer elektroniczny: dokładne uszczelnienie jego elementów optycznych jest równie skuteczne jak podwójne szklenie. Po dodaniu odpornych na pył i wilgoć obiektywów, lamp błyskowych i uchwytu pionowego VG-C5 aparat α9 III stanie się sercem zestawu na każde warunki i pogodę.
Użycie lekkiego, sztywnego stopu magnezu w górnej, przedniej i tylnej osłonie oraz wewnętrznym szkielecie korpusu α9 III zapewnia dużą wytrzymałość konstrukcji, odporność na uderzenia i efektywność rozpraszania ciepła. Nowy korpus jest przygotowany na trudne warunki pracy w zastosowaniach profesjonalnych, a mimo to pozostaje stosunkowo nieduży i lekki.
Zamykana kurtyna chroni przetwornik obrazu przed zakurzeniem w czasie wymiany obiektywu. Po włączeniu tej funkcji kurtyna automatycznie zamyka się w chwili wyłączenia zasilania.
Przeglądając materiał, można stosować różne filtry wyników wyszukiwania. Kryteria takie jak data, folder, fotografia/film, ocena, stan ochrony i FTP pozwalają szybko filtrować zawartość nawet dużych bibliotek i znajdywać potrzebne obrazy.
Jeśli do przycisku Fn przypisana zostanie funkcja menu Fn odtwarzania, podczas odtwarzania dostępne będą takie narzędzia, jak zmienianie stanu ochrony, przesyłanie do smartfona i przesyłanie na serwer FTP. Oprócz tego będzie można wykonywać działania na zbiorach odfiltrowanych obrazów — na przykład przesyłać je na serwer FTP. Menu Fn jest dostępne podczas wyświetlania jednego obrazu, indeksu, kalendarza/folderu i ekranu wyboru obrazu. Aby wyświetlić je podczas sprawdzania pojedynczego obrazu, wystarczy przeciągnąć palcem w górę wyświetlacza LCD.
Zdjęcia seryjne, wykonywane z szybkością do 120 kl./s, można łączyć w grupy. Taka organizacja radykalnie zwiększa efektywność pracy podczas przeglądania obszernego materiału w poszukiwaniu konkretnej fotografii. Grupom można także przypisywać oceny, które pomagają w późniejszym filtrowaniu i przeszukiwaniu. Pozostają one widoczne także po zaimportowaniu obrazów do programu edycyjnego w komputerze. Znacznie upraszcza to zarządzanie danymi i przyspiesza pracę.
Oprócz kart pamięci SD UHS-I i UHS-II aparat α9 III obsługuje bardzo szybkie nośniki CFexpress typu A, pozwalające szybko zapisywać duże ilości danych o zdjęciach i filmach z bufora aparatu. Nośniki te idealnie sprawdzają się podczas zdjęć seryjnych z szybkością 120 kl./s. Aparat α9 III daje różne możliwości zapisu fotografii i filmów na nośnikach. Pozwala na przykład rozdzielać zapisywane dane pomiędzy różne nośniki z użyciem takich kryteriów, jak typ pliku, rozmiar obrazu czy jakość obrazu. W usprawnieniu pracy pomaga również tryb nagrywania naprzemiennego.
Dzięki łączu Wi-Fi (IEEE 802.11ac) z technologią MIMO 2×2 aparat α9 III może przesyłać dane nawet dwa razy szybciej od poprzednika. Transmisja w paśmie 5 GHz gwarantuje najwyższą szybkość i stabilność zarówno fotoreporterom i autorom zdjęć sportowych, którzy muszą natychmiast dostarczyć materiał, jak i w zastosowaniach studyjnych.
Remote Camera Tool to program służący do zdalnego sterowania zdjęciami (tetheringu) przy użyciu komputera podłączonego przez przewodową sieć LAN. Po połączeniu aparatu z komputerem albo koncentratorem, do którego jest podłączony komputer, program pozwala zmieniać ustawienia aparatu i robić zdjęcia.
Usługi chmurowe Sony wspomagają pracę od zdjęć po produkcję. Aplikacja mobilna Creators' App pozwala zdalnie sterować aparatem i przesyłać zdjęcia i filmy do smartfona. Z kolei platforma Sony Creators' Cloud zapewnia dostęp do różnych narzędzi wspomagających produkcję. Przykładowo, Master Cut (Beta) wykorzystuje metadane z aparatu i sztuczną inteligencję w chmurze do wstępnego montażu nagrania, a Ci Media Cloud ułatwia zespołom wspólną pracę nad produkcją. Usługa sieciowa Discover pozwala nawiązywać kontakty z innymi twórcami, czerpać inspiracje z ich prac i promować własną działalność. Zawiera wiele porad i zapewnia dostęp do artykułów o twórczości Ambasadorów Sony i metodach produkcji.
Dane podstawowe |
|
TYP APARATU/KAMERY | Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu E |
Sekcja kamery |
|
TYP PRZETWORNIKA | Pełnoklatkowy (35,6 × 23,8 mm) przetwornik obrazu CMOS Exmor RS |
LICZBA PIKSELI (całkowita) | Około 25,2 megapiksela |
LICZBA PIKSELI (EFEKTYWNIE) | Fotografie: maks. około 24,6 megapiksela, filmy: maks. około 20,3 megapiksela |
OPTYCZNY FILTR DOLNOPRZEPUSTOWY | Tak |
ZAKRES TEMPERATURY BARW | 2500K – 9900K |
Zapis (fotografie) | |
FORMAT ZAPISU | JPEG (zgodność z DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 5.0) |
ROZMIAR OBRAZU (PIKSELE) [3:2] | Pełna klatka 35 mm L: 6000 × 4000 (24 M), M: 3936 × 2632 (10 M), S: 3008 × 2000 (6,0 M) |
Zapis (film) |
|
KOMPRESJA FILMU | XAVC S: MPEG-4 AVC/H.264, XAVC HS: MPEG-H HEVC/H.265 |
FORMAT ZAPISU DŹWIĘKU | LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity) |
System nagrywania (Film) |
|
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC HS 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s / 75 Mb/s / 45 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s / 30 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s / 100 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s / 50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S 4K) | 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 100p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (150 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 50p (150 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 100p (280 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (200 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (140 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (140 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (100 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S HD) | 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 119,88p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (50 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I 4K) | 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (600 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (500 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (300 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (250 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (240 Mb/s) |
FORMAT ZAPISU FILMU (XAVC S-I HD) | 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 59,94p (222 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 50p (185 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 29,97p (111 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 25p (93 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:2, 10 bitów) (w przybliżeniu): 23,98p (89 Mb/s) |
Funkcje filmu |
|
ZWOLNIONE I PRZYSPIESZONE TEMPO (LICZBA KLATEK NA SEKUNDĘ) | Tak |
NAGRYWANIE PROXY | Tak |
KOD CZASOWY / BITY UŻYTKOWNIKA | Tak |
WYJŚCIE DANYCH RAW | Tak |
System nagrywania |
|
Gniazdo na kartę pamięci | SLOT1: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A, SLOT2: gniazdo wielofunkcyjne na kartę pamięci SD (zgodną z UHS-I/II) / kartę CFexpress typu A |
System ustawiania ostrości |
|
SPOSÓB NASTAWIANIA OSTROŚCI | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
USTAWIENIE OSTROŚCI | Fotografie: maks. 759 pól (AF z wykrywaniem fazy), filmy: maks. 627 pól (AF z wykrywaniem fazy) |
ZAKRES CZUŁOŚCI OSTROŚCI | Od –5 EV do 20 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
ROZPOZNAWANIE (FOTOGRAFIE) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
ROZPOZNAWANIE (FILMY) | Człowiek, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód, Pociąg, Samolot |
INNE CECHY | AF Level for Crossing (fotografie), AF Track for Speed Change (fotografie), czułość AF przesunięcia obiektu (filmy), szybkość przejścia AF (filmy), przełączanie pionowego/poziomego obszaru AF, rejestracja obszaru AF, cyrkulacja punktu ostrości, mapa ostrości (film), asysta AF (film) |
WSPOMAGANIE AF | Tak (z wbudowanej diody LED) |
Sterowanie ekspozycją |
|
TYP POMIARU | Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref |
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU | Od –5 EV do 17 EV (przy odpowiedniku ISO 100, obiektyw F2.0) |
KOMPENSACJA EKSPOZYCJI | ±5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV) |
CZUŁOŚĆ ISO | Fotografie: ISO 250–25 600 (z możliwością rozszerzenia do ISO 125–51 200), automatyczna (ISO 250–12 800, z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy); filmy: odpowiednik ISO 250–25 600, automatyczna (ISO 250–12 800 z możliwością wyboru górnej i dolnej granicy) |
KOMPENSACJA MIGOTANIA | Tak |
Wizjer |
|
TYP | Wizjer elektroniczny 1,6 cm (typ 0,64″) (Quad-XGA OLED) |
Liczba punktów | 9 437 184 punkty |
Powiększenie | Około 0,90× (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, –1 m) |
DIOPTRIE | Od –4,0 do +3,0 m |
Odległość od oka | Około 25 mm od soczewki wizjera, 21 mm od ramki wizjera przy –1 m (norma Camera & Imaging Products Association) |
Wybór liczby klatek na sekundę w wizjerze | Tryb NTSC: STD 60 kl./s / HI 120 kl./s / HIGHER 240 kl./s, tryb PAL: STD 50 kl./s / HI 100 kl./s / HIGHER 200 kl./s |
Ekran LCD |
|
Typ monitora | 8,0 cm (3,2″), TFT |
PANEL DOTYKOWY | Tak |
Liczba punktów | 2 095 104 piksele |
Regulacja kąta | Kąty otwarcia (w przybliżeniu): 98° w górę, 40° w dół, 180° na bok, obrót 270° |
Inne funkcje |
|
INNE CECHY | Efekt gładkiej skóry, Twórczy wygląd, Funkcja użytkownika, Profil zdjęcia, Animacja poklatkowa, Automatyczne kadrowanie, Pre-Capture, Zwiększanie szybkości zdjęć seryjnych, Zdjęcia z redukcją szumów |
CLEAR IMAGE ZOOM (FOTOGRAFIE) | Około 2x |
CLEAR IMAGE ZOOM (FILM) | Około 1,5× (4K), około 2× (HD) |
Migawka |
|
Typ migawki | Migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Fotografie: od 1/80 000 s do 30 s i B; filmy: od 1/8000 s do 1 s |
Synchronizacja z lampą błyskową Szybkość | 1/80 000 s, 1/500 s |
Stabilizacja obrazu |
|
Typ | Mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu z kompensacją w 5-kierunkach (kompensacja zależy od specyfikacji obiektywu) |
Efekt kompensacji | 8,0 stopni (według normy Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Z zamontowanym obiektywem FE 50 mm F1.2 GM. Redukcja szumów przy długiej ekspozycji: wyłączona.) |
TRYB | Fotografie: włączanie/wyłączanie, filmy: dynamiczny aktywny, aktywny, standardowy, wyłączony |
Lampa błyskowa |
|
STEROWANIE | Przedbłysk TTL |
KOMPENSACJA MOCY BŁYSKU | +/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) |
WSPÓŁPRACA Z ZEWNĘTRZNĄ LAMPĄ BŁYSKOWĄ | Lampa błyskowa do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą |
Mechanizm |
|
Szybkość ciągłego zapisu (przybliżona wartość maks.) | Hi+: 120 kl./s |
Odtwarzanie |
|
TRYBY | Tryb wyświetlania w powiększeniu, ochrona, klasyfikacja, znacznik ujęcia (film), klatka oddzielająca, przycięcie, przechwytywanie zdjęć |
Dostępność |
|
FUNKCJE | Czytnik ekranu, Powiększenie, Mapa ostrości (film), Wyświetlanie zarysu, Rozpoznawanie obiektu w AF, Ostrość dotykiem, Śledzenie uruchamiane przez dotyk, Zdjęcie dotykowe, Automatyczna ekspozycja dotykiem, Ekran LCD z wieloosiową regulacją, Funkcja użytkownika |
Interfejs |
|
ZŁĄCZE KOMPUTEROWE | Pamięć masowa / MTP |
ZŁĄCZE MULTI / MICRO-USB | Tak |
Stopka Multi Interface | Tak (zgodność z SuperSpeed USB 5 Gb/s (USB 3.2)) |
Złącze do synchronizacji | Tak |
SIEĆ BEZPRZEWODOWA (WBUDOWANA) | Tak (zgodność z Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)) |
Bluetooth | Tak (standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz)) |
WYJŚCIA HDMI | Złącze HDMI (typu A), 3840 × 2160 (30p/25p/24p) / 1920 × 1080 (60p/50p/24p) / 1920 × 1080 (60i/50i), YCbCr 4:2:2 8 bitów / RGB 8 bitów, 4672 × 2628 (59,94p/29,97p/23,98p), RAW 16 bitów |
Stopka Multi Interface | Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) |
Gniazdo mikrofonu | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
Gniazdo słuchawkowe | Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
PILOT (BEZPRZEWODOWY) | Tak (pilot Bluetooth) |
Złącze LAN | Tak (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T) |
FUNKCJE | Funkcja przesyłania na FTP (przewodowa sieć LAN, tethering przez USB, Wi-Fi), wysyłanie do smartfona, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, zdalne sterowanie PC |
Strumieniowa transmisja USB |
|
FORMAT DANYCH WIDEO | MJPEG,YUV420 |
ROZDZIELCZOŚĆ WIDEO | 3840 × 2160 (15p / 30p), 3840 × 2160 (12,5p / 25p), 1920 × 1080 (30p / 60p), 1920 × 1080 (25p / 50p), 1280 × 720 (30p), 1280 × 720 (25p) |
FORMAT DANYCH AUDIO | LPCM 2 kan. (16 bitów 48 kHz) |
Dźwięk |
|
Mikrofon | Wbudowany, stereofoniczny; Wbudowany, do notatek głosowych |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Kompensacja cech obiektywu |
|
USTAWIENIE | Winietowanie, aberracja chromatyczna, dystorsja, „oddychanie” (film) |
Zasilanie |
|
DOSTARCZANA BATERIA/AKUMULATOR | Jeden akumulator NP-FZ100 |
Czas pracy baterii / akumulatora (fotografie) | Około 400 zdjęć (wizjer) / około 530 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, faktyczne nagrywanie) | Około 90 min (wizjer) / około 95 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Czas pracy baterii/akumulatora (film, nagrywanie ciągłe) | Około 145 min (wizjer) / około 150 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) |
Ładowanie wewnętrznego akumulatora | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
ZASILANIE PRZEZ USB | Tak (dotyczy złącza USB Type-C. Zgodność z technologią USB Power Delivery) |
Pobór mocy (ekran LCD) | Fotografie: około 4,8 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS), filmy: około 6,8 W (z założonym obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS) |
Waga |
|
SAM KORPUS | Około 617 g |
WAGA (Z AKUMULATOREM I KARTĄ PAMIĘCI) | Około 702 g |
Wymiary i waga |
|
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | Około 136,1 × 96,9 × 82,9 mm, około 136,1 × 96,9 × 72,8 mm (od uchwytu do monitora) |
Temperatura w środowisku pracy |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY | 0–40℃ |
Dostarczane wyposażenie |
|
ZAWARTOŚĆ OPAKOWANIA | Akumulator NP-FZ100, ładowarka BC-QZ1, przewód zasilający, ochraniacz przewodu, pasek na ramię, przykrywka korpusu, osłona stopki akcesoriów, muszla oczna |