Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Sony BURANO to uniwersalna, lekka i kompaktowa kamera filmowa 8K, która oferuje imponujący zakres dynamiki tonalnej wynoszący 16 stopni oraz zaawansowaną stabilizację obrazu. Jest kompatybilna z obiektywami wyposażonymi w mocowanie typu PL i E, co sprawia, że jest wszechstronna i elastyczna w użyciu. Łatwa konfiguracja sprawia, że idealnie nadaje się zarówno do produkcji jednoosobowych, jak i zespołowych.
BURANO to nowa jakość w świecie kamer filmowych. Wyróżnia się doskonałą jakością obrazu i funkcjonalnością, które znamy z kamer VENICE, ale jest bardziej dostępna dla indywidualnych operatorów lub niewielkich zespołów produkcyjnych. Jest o 33% lżejsza od kamery VENICE 2, co czyni ją bardziej mobilną i energooszczędną. Dodatkowo, obsługuje nośniki CFexpress, co jest kolejnym krokiem w przodu technologicznym. To nie tylko nasza najmniejsza, ale także pod wieloma względami najbardziej zaawansowana technologicznie pełnoklatkowa kamera CineAlta.
Bez względu na warunki filmowania i rozmiar zespołu, Sony BURANO zapewnia najwyższą jakość obrazu i profesjonalne możliwości, które pozwolą wydobyć pełny potencjał twoich produkcji filmowych.
Kamera BURANO maksymalnie ułatwia filmowanie w najwyższej jakości 8K. Pierwsza na świecie kamera z wbudowanym systemem stabilizacji zgodna z mocowaniem typu PL*. Rewolucyjne połączenie naszego elektronicznego filtra ND o zmiennej gęstości optycznej z wbudowanym systemem stabilizacji obrazu (IBIS) w pełnoklatkowej kamerze filmowej kompatybilnej z obiektywami z mocowaniem typu PL i E. Po raz pierwszy w historii pełnoklatkowych kamer CineAlta oparte na sztucznej inteligencji funkcje Fast Hybrid i Subject Recognition AF umożliwiają filmowanie w najtrudniejszych warunkach. Z kamerą BURANO nie potrzebujesz studia ani wielkiego zespołu.
* Stan na wrzesień 2023 r., na podstawie prowadzonej przez Sony analizy kamer filmowych wyposażonych fabrycznie w mocowanie typu PL.
Kamera BURANO dostosowuje się do wymagań operatorów. Wielofunkcyjny wyświetlacz LCD z obsługą dotykową, elastycznym systemem mocowania oraz uniwersalnym, wytrzymałym uchwytem umożliwia łatwe konfigurowanie kamery BURANO pod kątem różnych technik filmowania. Lekka, kompaktowa obudowa i ergonomiczne wyważenie ułatwiają zmianę położenia kamery: można ją założyć na ramię, trzymać w dłoni albo zamontować na stabilizatorze lub na dronie. Kamerę BURANO można skonfigurować pod kątem dużych i małych projektów, do pracy w pojedynkę lub w zespole. Wszystko zależy od Ciebie.
Kamera BURANO jest wyposażona w duży (36 × 24 mm) pełnoklatkowy przetwornik obrazu zapewniający wysokiej jakości obrazy i niesamowity poziom realizmu dzięki szerokiej dynamice tonalnej i bogatej gamie kolorów. Umożliwia to uzyskanie pięknego efektu rozmycia i dynamicznego filmowania szerokokątnego, co jest możliwe tylko w przypadku przetwornika pełnoklatkowego. Wykorzystując materiały 8K o maksymalnej rozdzielczości 8632 × 4856, można poprzez nadpróbkowanie sygnału cyfrowego osiągać zjawiskowe rezultaty w jakości 4K.
Kamera BURANO obsługuje odczyt 16:9 i 17:9 w trybach pełnoklatkowym (8,6K) i Super 35 mm (5,8K). Tryby skanowania obrazów obejmują tryby pełnoklatkowy i Super 35, a także precyzyjnie zoptymalizowane tryby z próbkowaniem w dół i dużą szybkością, takie jak 6K 60p (kadrowanie FF), 5,8K 60p (S35) i 4K 120p (kadrowanie S35*) spełniające szereg wymagań produkcyjnych.
* Tylko 17:9 w trybie Super 35 z kadrowaniem (S35c)
Dzięki szerokiemu, 16-stopniowemu* zakresowi dynamiki tonalnej kamera BURANO nagrywa obrazy o niskim poziomie szumu w niemal każdych warunkach oświetlenia. Szeroki zakres tonalny sprawia, że kamera doskonale rejestruje wszystkie tony: od jasnych obszarów po cienie, idealnie odwzorowując kolory, co zapewnia operatorom maksymalne możliwości gradacji barw.
* W przypadku nagrywania z zastosowaniem krzywej S-Log3. Pomiary Sony.
Kamera BURANO wyróżnia się charakterystycznym dla Sony szerokim zakresem tonalnym S-Gamut / S-Gamut.Cine i podobnie jak kamera VENICE 2 obejmuje gamę przekraczającą BT.2020 i DCI-P3. Swobodę twórczą w postprodukcji znacząco zwiększają również krzywa S-Log3 i format X-OCN. Kamera BURANO zapewnia taką samą dokładność kolorów jak kamera VENICE 2, dlatego można ich używać razem, co przekłada się na płynną i wydajną postprodukcję.
Operatorzy filmowi z całego świata cenią w kamerze VENICE 2 możliwość wyboru czułości przetwornika, co umożliwia nagrywanie wyraźnych obrazów nawet przy słabym świetle. Kamera BURANO również oferuje funkcję podwójnej czułości bazowej ISO 800 i 3200 — taką samą jak w przypadku kamery VENICE 2. Zapewnia to wyraźne obrazy o niskim poziomie szumu zarówno w jasnym świetle (ISO 800), jak i przy słabym oświetleniu (ISO 3200). Za pomocą kamery BURANO możliwe jest nagrywanie niesamowitych ujęć nawet przy świetle świecy.
Mimo niewielkich rozmiarów kamera BURANO umożliwia wewnętrzną rejestrację zarówno w formacie X-OCN LT*, jak i naszym nowym formacie XAVC H oraz sprawdzonym w branży standardowym formacie XAVC-I. X-OCN to skompresowany format RAW firmy Sony, który rejestruje wszystkie dane uchwycone przez przetwornik 8,6K w pliku o 16-bitowym liniowym kodowaniu scen, szerokim zakresie barw i bogatej gradacji tonalnej. Wysoka wydajność formatu X-OCN LT zmniejsza wymagania dotyczące pamięci i przyspiesza transfer plików 8K na potrzeby postprodukcji, osiągając czas porównywalny z projektami 4K.
W kamerze BURANO dostępna jest również 10-bitowa krzywa S-Log3 z rejestracją w formacie XAVC H-I HQ z szybkością 1200 Mb/s oraz w formacie XAVC H-I SQ z szybkością 800 Mb/s w przypadku obrazu o jakości 8K 30p. Zapewnia to znaczną oszczędność danych i szybszą postprodukcję.
* Brak zgodności z formatami nagrywania X-OCN XT i X-OCN ST.
W kamerze BURANO dostępne są do wyboru cztery nowe style — ciepły, chłodny, vintage oraz turkusowo-pomarańczowy — a do tego wszystkie nakładki znane z tabel s709 i 709 (800) w trybie Cine EI. Zostały one w sposób twórczy dostosowane pod kątem typowych warunków filmowania, zapewniając operatorom wybór wyjątkowych, przykuwających uwagę efektów za pomocą jednego przycisku. Co więcej, w metadanych klipów można osadzić informacje dotyczące tabel LUT zastosowanych w danym ujęciu, aby usprawnić pracę nad kolorystyką.
s709: naturalne odcienie i barwy porównywalne z taśmą Kodak 2383
s709(800): standardowa krzywa tonalna 709 umożliwiająca wierną reprodukcję kolorów*
Kamera BURANO jest wyposażona w powszechnie stosowane w branży mocowanie typu PL oraz jest zgodna z obiektywami PL Super 35 mm oraz pełnoklatkowymi (sferycznymi i anamorficznymi). Gniazdo obiektywu zawiera styki potrzebne do obsługi technologii Cooke/i, a informacja o obiektywie jest zapisywana w poszczególnych klatkach obrazu w formie metadanych.
Obiektywy z mocowaniem typu E można zamocować po zdjęciu adaptera mocowania typu PL. Mocowanie typu E z dźwignią blokady umożliwia wymianę obiektywu poprzez obrót pierścienia mocującego, a nie całego obiektywu. Oznacza to, że w większości przypadków nie ma potrzeby demontowania uchwytów podtrzymujących obiektyw, co pozwala zaoszczędzić czas podczas produkcji. Stale rosnąca gama obiektywów firmy Sony z mocowaniem typu E — obejmująca obiektywy od ultraszerokokątnych po ultrateleobiektywy — jest wspierana przez zaawansowane funkcje stabilizacji obrazu i autofokusa kamery BURANO, stanowiąc doskonałe rozwiązanie w przypadku projektów wymagających przemieszczania i realizowanych przez jednego operatora.
Kamera BURANO ma w standardzie anamorficzną funkcję De-Squeeze. Menu monitorowania zapewnia wybór między opcjami 1,3x i 2,0x, w zależności od powiększenia oferowanego przez dany obiektyw anamorficzny. Rezultat można zobaczyć na ekranie LCD oraz na zewnętrznych monitorach w rozdzielczości Full HD. Wyjście monitora kamery obsługuje SDI lub HDMI w przypadku nagrywania w formacie X-OCN oraz HDMI w przypadku treści w formatach innych niż X-OCN.
BURANO to pierwsza na świecie kamera filmowa oferująca wbudowaną funkcję optycznej stabilizacji obrazu (ang. In-Body Image Stabilisation, IBIS) w połączeniu z niemal wszystkimi zamocowanymi obiektywami, w tym po raz pierwszy obiektywami z mocowaniem typu PL. Nowy kompaktowy system stabilizacji obrazu został pierwotnie zaprojektowany pod kątem aparatów bezlusterkowych serii Alpha. Za sprawą czujnika żyroskopowego i algorytmu sterowania system niweluje drgania kamery nawet w przypadku nagrywania z ręki w ruchu. Stabilizacja jest na tyle skuteczna, że w przypadku wielu zastosowań nie trzeba instalować dodatkowego osprzętu.
Większą stabilizację zapewniają obiektywy z mocowaniem typu E, umożliwiając nagrywanie trudniejszych ujęć bez rozmycia. Dane dotyczące drgań kamery można przekazać do postprodukcji w celu precyzyjnego dopasowania do obrazów generowanych komputerowo oraz dostosowania do wielkoformatowych planów wirtualnych.
Opracowany przez firmę Sony unikalny elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej został przeprojektowany, tak aby był mniejszy i zgodny z wbudowanym mechanizmem stabilizacji obrazu. Może w sposób płynny i ciągły zmieniać swoją gęstość w zakresie od 0,6 (1/4) do 2,1 (1/128). Za pomocą pokrętła operatorzy mogą regulować gęstość elektronicznego filtra bez konieczności stosowania fizycznego filtra ND. Operatorzy mogą zachować głębię pola, regulując elektroniczny filtr ND, a jednocześnie kontrolując wartość przysłony. Przełącznik ND STEP/VARIABLE umożliwia wybór ciągłych lub stopniowych zmian, w zależności od danego zastosowania. Funkcja [Auto ND] automatycznie dostosowuje gęstość filtra w celu zapewnienia prawidłowej ekspozycji, pozwalając na użycie filtra ND jako alternatywnego rozwiązania wobec funkcji automatycznej regulacji przysłony.
Kamera BURANO z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu pozwala bez trudu utrzymać ostrość na szybko poruszających się obiektach nawet przy szeroko otwartej przysłonie pozwalającej na zachowanie małej głębi ostrości. Udoskonalony system Fast Hybrid AF, opracowany pierwotnie przez konstruktorów aparatów Sony Alpha, łączy w sobie dwa rozwiązania: pola AF z wykrywaniem fazy, umożliwiające szybkie i dokładne śledzenie obiektów, oraz pola AF z wykrywaniem kontrastu, gwarantujące wyjątkową dokładność ustawiania ostrości. Oprócz tego funkcja wykrywania twarzy w sposób inteligentny rozpoznaje twarze ludzkie i ustawia na nie ostrość.
Dedykowany czujnik autofokusa wykorzystujący 627 pól wykrywania fazy pokrywa ok. 88,7% całego obszaru obrazu, zapewniając dokładność i szybką reakcję autofokusa, nawet w przypadku niewielkiej głębi pola.
Nasza wbudowana jednostka przetwarzania wykorzystująca sztuczną inteligencję rozpoznaje nie tylko położenie oczu, ale także dokładnie wykrywa pozycję tułowia i głowy człowieka. Autofokus z funkcją rozpoznawania obiektów automatycznie nakreśla ramkę wokół ludzkich twarzy zaraz po ich wykryciu. Technologia określania ułożenia ludzkiego ciała rozpoznaje położenie ciała i głowy, umożliwiając śledzenie nawet tych postaci, które nie są skierowane w stronę kamery lub które noszą maskę.
Dotknij osoby, na której ma być ustawiona ostrość, a kamera będzie precyzyjnie za nią podążać. Nawet w wymagających sytuacjach, takich jak pochylona głowa czy twarz zakryta włosami, kamera uchwyci oczy, tak aby operator mógł dokładnie ustawić ostrość bez względu na trudne okoliczności.
* Oferowana w kamerze BURANO zaawansowana funkcja Hybrid AF (hybrydowy autofokus) i AI Subject Recognition AF (autofokus z opartą na sztucznej inteligencji funkcją rozpoznawania obiektów) działa z ponad 70 obiektywami z mocowaniem typu E.
Nowa karta CFexpress VPG400 firmy Sony pozwala na niezawodną rejestrację wyjątkowo dużych strumieni danych, w tym nagrywanie przy użyciu kodeka X-OCN LT w pełnej rozdzielczości 8K.
Podwójne gniazda multimediów w kamerze BURANO umożliwiają przekazywanie i jednoczesną rejestrację*, natomiast uniwersalne nośniki CFexpress Type-B pozwalają na wygodne tworzenie kopii zapasowych i transfer danych w terenie. Dodatkowe gniazdo karty SD służy do przechowywania plików zastępczych i danych konfiguracji kamery.
* Tylko w formacie XAVC.
Ważąc 2,9 kg wraz z adapterem PL, kamera BURANO jest o ok. 33% lżejsza od sztandarowej cyfrowej kamery kinowej Sony VENICE 2 — to istotna przewaga w przypadku filmowania z ręki lub ramienia lub korzystaniu ze stabilizatora czy montażu na dronie, dźwigach i wysięgnikach.
Wszystkie układy przycisków i klawiszy zostały dokładnie przemyślane w celu dostosowania do nowego kompaktowego rozmiaru i pracy w pojedynkę lub w zespole. Główne elementy sterowania znajdują się po stronie przycisków operatora i mogą być podświetlane w ciemnym otoczeniu. Kamera jest wyposażona w lampki kontrolne w trzech położeniach, zatem operatorzy mogą sprawdzać stan z czterech różnych stron. Dostępny jest również sygnał dźwiękowy sygnalizujący rozpoczęcie i zakończenie nagrywania.
Mimo kompaktowych rozmiarów kamera BURANO została zaprojektowana zgodnie z najwyższymi standardami niezawodności Sony — jej wytrzymała obudowa ze stopu magnezu i aluminium pozwala na filmowanie w najtrudniejszych warunkach. Dzięki wysokowydajnemu układowi chłodzenia, który jest całkowicie odcięty od przetwornika obrazu i innych podzespołów wrażliwych na kurz, ciągłe nagrywanie przez wiele godzin nie stanowi problemu.
Dane ogólne | |
Typ kamery | Cyfrowa kamera filmowa |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie typu PL (demontowalne) / mocowanie typu E (z blokadą dźwigni) |
Sekcja kamery | 35-milimetrowy (35,9 × 24,0 mm), pełnoklatkowy przetwornik obrazu Exmor RS CMOS |
Typ | |
Efektywna liczba pikseli | Ok. 41,9 MPx |
Optyczny filtr dolnoprzepustowy | Tak |
Wbudowany filtr ND | BEZBARWNY liniowy filtr ND o zmiennej gęstości optycznej (od 0,6 (1/4) do 2,1 (1/128)) |
Regulacja wzmocnienia | Od –3 do 18 dB (co 1 dB) |
Swoboda | 16-stopniowy |
Zakres temperatury barwowej | 2000 K – 15 000 K |
System nagrywania (filmy) | |
Kompresja filmu | X-OCN(LT), XAVC H Intra HQ, XAVC H Intra SQ, XAVC H Long, XAVC Intra, XAVC Long |
Format nagrywania audio | LPCM 4ch (48 kHz/24 bity) |
Funkcja filmu | |
Tryb Slow & Quick Motion (S&Q) | Tak |
Nagrywanie plików proxy | Tak |
TC/UB | Tak |
Gniazdo karty pamięci | |
Gniazdo karty pamięci | GNIAZDO A: gniazdo na kartę CFexpress typu B, GNIAZDO B: gniazdo na kartę CFexpress typu B, gniazdo na kartę Utility SD |
System ustawiania ostrości | |
Typ | Tryb Fast Hybrid AF (automatyczna regulacja ostrości z detekcją fazy / automatyczna regulacja ostrości z detekcją kontrastu) |
Pola ostrości | Maks. 627 punktów (automatyczna regulacja ostrości z detekcją fazy) |
Funkcja rozpoznawania obiektu (filmy) | Człowiek |
Inne funkcje | Czułość przełączania autofokusa na inny obiekt Szybkość przejść autofokusa Autofokus pomocniczy |
Sterowanie ekspozycją | |
Czułość ISO | ISO 800/3200 (tryb Cine EI, źródło światła o temperaturze D55) |
Ekran LCD | |
Typ | TFT 8,8 cm (3,5") |
Panel dotykowy | Tak |
Liczba punktów (całkowita) | 2 764 800 punktów |
Migawka | |
Czas otwarcia migawki | Tryb kąta migawki: od 5,6° do 360°, od 2F do 64F Tryb czasu migawki: od 1/8000 s do 64F |
Stabilizacja obrazu | |
Typ | Mechanizm przesuwania przetwornika obrazu z kompensacją 5-osiową (kompensacja uzależniona od danych technicznych obiektywu) |
Tryb | Mocowanie typu PL: wysoko/nisko/odłączone Mocowanie typu E: aktywne/standardowo/nieaktywne |
Gniazda i łącza | |
Złącze komputerowe | Pamięć masowa |
Gniazdo USB Type-C® | Tak (zgodne z SuperSpeed USB, 5 Gbit/s (USB 3.2)) |
Bezprzewodowa sieć LAN (wbudowana) | (wbudowana) Tak (zgodna z siecią Wi-Fi, IEEE 802.11a/b/g/n/ac (pasmo 2,4 GHz / pasmo 5 GHz)) |
Wyjście HDMI | Złącze HDMI (typ A) |
Wejście audio XLR | Tak (3-pinowe (żeńskie) 2 szt.) |
Gniazdo słuchawek | Tak (gniazdo minijack 3,5 mm Stereo) |
Terminal zdalny | 2,5 mm, 3-biegunowy, typu sub-mini |
Wyjście SDI | SDI OUT1: BNC, 12G-SDI, 6G-SDI, 3G-SDI (poziom A/B), HD-SDI SDI OUT2: BNC, 3G-SDI (poziom A/B), HD-SDI |
Wejście zasilania napięciem stałym | XLR, od 11 V do 17 V |
Wejście TC / wyjście TC | BNC, do wyboru TC IN/OUT |
Wejście Genlock / wyjście Ref | BNC, do wyboru REF IN/OUT |
Złącze na uchwyt do zdalnego sterowania | Gniazdo mini 3,5 mm, 4-biegunowe |
Zacisk LAN | Tak (1000BASE-T, 100BASE-TX, 10BASE-T) |
Dźwięk | |
Mikrofon | Wbudowany, monofoniczny |
Głośnik | Wbudowany, monofoniczny |
Kompensacja obiektywu | |
Kompensacja obiektywu | Mocowanie typu E: Cień, Aberracja chromatyczna, Zniekształcenie, Oddychanie |
Zasilanie | |
Akumulator | Zestaw akumulatorowy BP-GL95B (sprzedawany oddzielnie) |
Pobór mocy | |
Z ekranem LCD | Nominalny pobór mocy przez urządzenie: ok. 50,0 W (z obiektywem, nagrywanie w formacie 6K 17:9, 59.94P, X-OCN LT, wentylator automatyczny, bez uchwytu do zdalnego sterowania i urządzeń peryferyjnych) Maksymalny pobór mocy przez urządzenie: ok. 66,0 W (z obiektywem, nagrywanie w formacie 6K 17:9, 59.94P, X-OCN LT, temperatura otoczenia 40°C (104°F), filtr ND (1/4), włączony zapis plików proxy, włączona sieć Wi-Fi, wentylator automatyczny, z uchwytem do zdalnego sterowania i urządzeniami peryferyjnymi) |
Waga | |
Sam korpus | Ok. 2,4 kg (sam korpus, bez adaptera na mocowanie typu PL) |
Tylko korpus (uncje) | Ok. 5 lb 4,7 oz (sam korpus, bez adaptera na mocowanie typu PL) |
Wymiary (szer. × wys. × dł.) | |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) | 145,7 mm × 142,5 mm × 218,1 mm (korpus bez elementów wystających) |
Wymiary (szer. × wys. × gł.) (cale) | 5 3/4 × 5 5/8 × 8 5/8 cala (korpus bez elementów wystających) |
Dostarczane wyposażenie | |
Dołączone akcesoria |
Uchwyt (z ramieniem wizjera) (1) Śruby mocujące uchwyt (4) Monitor LCD (1) Wizjer/lupa (1) Adapter do mocowania wizjera (1) Podkładka regulacyjna (okrągła) (1) Podkładka regulacyjna (1/3 łuku) (15) Zaślepka na mocowanie typu E (1) Zaślepka na mocowanie typu PL (1) |