Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Należący do serii LMD-A 24-calowy monitor LCD LMD-A240 łączy niewielkie wymiary i wagę z rozdzielczością Full HD. W porównaniu z wcześniejszymi modelami firmy Sony nowe monitory mają o 12–22% mniejszą wagę i o 30% mniejszą głębokość. O ponad 25% spadło też zużycie energii. Monitory z serii LMD-A mają ten sam układ interfejsu użytkownika, wygodne funkcje i możliwości obsługi co monitory wizyjne OLED z serii PVM-A. Ta spójność serii PVM-A i LMD-A zapewnia ogromne korzyści dla użytkowników, gdy oba typy monitorów są używane w tej samej sieci. Ponadto monitory z serii LMD-A zapewniają możliwość użycia w wielu różnych zastosowaniach — zarówno w studio, jak i w terenie. Obejmuje to zasilanie napięciem stałym, montaż ścienny i otwory do mocowania typu jarzmowego oraz opcjonalny zestaw ochronny (BKM-PL17). Ponadto najnowsze funkcje połączenia z kamerą, takie jak wyświetlanie metadanych kamery i obiektywu i funkcja wyświetlania dwóch obrazów (Picture & Picture), zapewniają wygodę wydajności pracy, zarówno w terenie, jak i w procesie postprodukcji.
Model LMD-A240 rozszerza możliwości i zakres wykorzystania monitorów w produkcjach w standardzie 4K, kanałach zakupowych, pracy w terenie i zastosowaniach graficznych.
Firma Sony systematycznie doskonali serię LMD-A. Model LMD-A240 obsługuje materiały HDR i jest w stanie sprostać surowym wymaganiom produkcji HDR.
Solidna, stylowo wyglądająca obudowa z wyraźnymi krawędziami. Doskonały do grupowego monitoringu. W porównaniu z wcześniejszymi modelami firmy Sony zmniejszono wagę o 12–22% i głębokość o 30%, a zużycie energii zredukowano o ponad 25%. Zapewnia to niższe koszty w zakresie transportu i zużycia energii. Dzięki temu, że monitor zajmuje mniej miejsca i jest lżejszy, ułatwia to także jego instalację w galeriach cyfrowych.
Monitor LMD-A240 jest prostym, niedrogim, ale dającym duże możliwości rozwiązaniem do produkcji w standardach HD HDR i 4K HDR. Model ten jako jeden z pierwszych monitorów wizyjnych HD pozwala na wybór funkcji EOTF dla krzywej S-Log3 (Live HDR), dzięki czemu można go w prosty sposób wykorzystać w systemie Sony do produkcji na żywo w standardzie HDR. Zgodność z przestrzenią barw ITU-R BT.2100 (HLG) pozwala w prosty sposób integrować monitor LMD-A240 z kamkorderami Sony w celu wykorzystania go w procesie Instant HDR.
Z myślą o różnych produkcjach wideo zapewniono także zgodność ze standardem SMPTE ST 2084 oraz krzywymi S-Log3, S-Log2 i 2,4 (HDR).
Model LMD-A240 zaspokaja popyt na przystępne cenowo monitory HD do systemów 4K. Obsługuje przestrzeń barw ITU-R BT.2020 oraz jeden z sygnałów Quad-link 2SI 3G-SDI. Aby umożliwić pełne wykorzystanie rozszerzonego zakresu barw, monitor pozwala na wybór ustawień DCI-P3 oraz S-GAMUT/S-GAMUT3/S-GAMUT3.cine i jest wyposażony w wewnętrzne tabele EOTF gamma 2,6, S-Log3 i S-Log2.
Kanały zakupowe potrzebują specjalnego układu ekranu, pozwalającego natychmiast odróżnić produkt od jego danych handlowych. Użytkownik monitora może dowolnie rozmieścić na ekranie dwa uniwersalne znaczniki obszaru.
Dzięki funkcjom sąsiadujących obrazów bez synchronizacji, barw fałszywych i wyciszania dźwięku monitor idealnie sprawdza się podczas pracy w terenie. Możliwy jest podgląd dwóch niezsynchronizowanych obrazów. Barwy fałszywe pozwalają jednym rzutem oka, z daleka sprawdzać poziom ekspozycji obrazu z kamery. Funkcja wyciszania dźwięku pomaga szybciej rozpocząć zdjęcia.
Monitor obsługuje sygnał z komputera podłączonego przez łącze HDMI. Aby umożliwić pełne wykorzystanie rozszerzonego zakresu barw, monitor pozwala również na wybór ustawień przestrzeni barw Adobe RGB i sRGB oraz temperatury barwowej D50.
Obejmują one wyświetlanie metadanych kamery i obiektywu* oraz funkcję wyświetlania dwóch obrazów (Picture and Picture) z ustawieniami: obrazy sąsiadujące, kurtyna, łączenie, różnica i automatyczne przełączanie wejść. Idealny do monitorowania obrazu na planie zdjęciowym i w produkcji na żywo.
*Obsługę metadanych obiektywu zapewniają kamery F65, PMW-F55, PMW-F5, PXW-FS7M2 i PXW-FS7 oraz sprzęt zgodny z dokumentacją SMPTE RDD18.
Funkcja podwajania linii służy do sprawdzania migotania sygnałów z przeplotem w czasie edycji.
Użytkownik może zapewnić sobie większy spokój, zabezpieczając swoje ustawienia monitora. Dostępnych jest pięć ustawień użytkownika. Chroniona hasłem może być także jedna pamięć temperatury barwowej USER1.
Ta funkcja oferuje ekonomiczne rozwiązanie do monitorowania obrazu 2K, idealne dla cyfrowej kinematografii na planie zdjęciowym. Ponadto dostępne jest wejście Dual-link HD-SDI.
Korzystając z tego narzędzia można aktualizować oprogramowanie układowe wielu monitorów poprzez sieć jednocześnie, oszczędzając czas.
Parametry obrazu |
|
Panel | Matryca aktywna a-Si TFT LCD |
Rozmiar obrazu (przekątna) | 611,3 mm
24 cale |
Efektywny rozmiar obrazu (poziomo x pionowo) | 518,4 × 324,0 mm |
Rozdzielczość (poziomo x pionowo) | 1920 x 1200 pikseli (WUXGA) |
Proporcje | 16:10 |
Sprawność pikseli | 99,99% |
Kolory | Około 1,073 mld kolorów |
Skanowanie normalne | Skanowanie 0% |
Wejście |
|
Wejście kompozytowe | BNC (x1), 1 Vp-p ±3 dB, z synchronizacją ujemną |
Wejście SDI | BNC (x2) |
Wejście HDMI | HDMI (x1) (zgodne z HDCP) |
Wejście audio | Gniazdo stereofoniczne minijack (x1), -5 dBu, 47 kΩ lub więcej |
Równoległe złącze zdalnego sterowania | 8-stykowe złącze modułowe RJ-45 (x1) (z możliwością przypisywania styków) |
Szeregowe złącze zdalnego sterowania (LAN) | RJ-45 (x1) (Ethernet, 10BASE-T/100BASE-TX) |
Wejście DC | 4-stykowe złącze XLR (męskie) (x1), 12–17 V prądu stałego (impedancja wyjściowa 0,05 Ω lub mniej) |
Wyjście |
|
Wyjście kompozytowe | BNC (x1), przelotka, z automatycznym terminatorem 75 Ω |
Wyjście SDI | BNC (x2), amplituda sygnału wyjściowego: 800 mVp-p ±10%, impedancja wyjściowa: 75 Ω, niesymetryczne |
Wyjście audio monitora | Gniazdo mini jack stereo (x1) |
Moc wyjściowa głośnika (wbudowanego) | 1,0 W (monofoniczny) |
Wyjście słuchawkowe | Gniazdo mini jack stereo (x1) |
Dane ogólne |
|
Zasilanie | Od 100 V do 240 V prądu przemiennego, od 0,5 A do 0,2 A, 50/60 Hz Od 12 V do 17 V prądu stałego, od 3,6 A do 2,6 A |
Pobór mocy | Ok. 51 W (maks.) Ok. 45 W (średni pobór mocy w stanie domyślnym) |
Prąd rozruchowy | (1) Maksymalne możliwe napięcie wejściowe po początkowym włączeniu (zmiany napięcia spowodowane włączaniem ręcznym): 58 A (szczytowe), 0,3 A (rms) (240 V prądu przemiennego) (2) Natężenie wejściowe po odcięciu zasilania na pięć sekund (zmiany napięcia spowodowane przez skrzyżowanie zerowe): 46 A (szczytowe), 0,2 A (rms) (240 V AC) |
Temperatura w środowisku pracy | Od 0°C do 35°C (zalecana: od 20°C do 30°C) |
Wilgotność w środowisku pracy | Od 30% do 85% (bez kondensacji) |
Temperatura w warunkach przechowywania/transportu | Od –20°C do +60°C |
Wilgotność w warunkach przechowywania/transportu | Od 0% do 90% |
Ciśnienie podczas pracy/przechowywania/transportu | Od 700 do 1060 hPa |
Wymiary (szer. x wys. x gł.) *1 | 566,6 × 397,8 × 64,4 mm (bez nóżek monitora) 566,6 × 420,3 × 165,0 mm (z nóżkami monitora 22 3/8 × 15 3/4 × 2 5/8 cala (bez nóżek monitora) 22 3/8 × 16 5/8 × 6 1/2 cala (z nóżkami monitora) |
Waga | Około 7,6 kg (z nóżkami) Około 16 lb 12 oz (z nóżkami) |
Dostarczane wyposażenie | Przewód zasilający (1 szt.) Uchwyt wtyczki (1 szt.) Wskazówki wstępne (1 szt.) |
Akcesoria opcjonalne | Podstawa SU-561 |