Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Rabat 600zł z kodem: S600. Promocja trwa 31.03.2024. Szczegóły promocji.
Niesamowita rozdzielczość i bokeh serii G Master, nadzwyczajne właściwości systemu AF i zaskakująco zwarta, lekka konstrukcja sprawiają, że pierwszy obiektyw 50 mm F1.2 z rodziny α znakomicie sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Dzięki niemu kreatywność i ekspresja na filmach i fotografiach mogą osiągnąć nowy poziom.
Obiektyw wyróżnia się wysoką rozdzielczością i kontrastem w całym zakresie ustawień przysłony, aż do F1.2. Trzy soczewki XA (extreme aspherical) w zaawansowanej ścieżce optycznej ograniczają ogólny poziom aberracji, a zaawansowane technologie optyczne zmniejszają dodatkowo aberrację chromatyczną. A wszystko to w zaskakująco małym i lekkim obiektywie.
Obiektywy z dużym otworem przysłony często są duże i ciężkie. Model FE 50 mm F1.2 GM ma wymiary zaledwie 87 × 108 mm i waży tylko 778 gramów. Najnowocześniejsza optyka, niezwykłe silniki liniowe Sony XD i konstrukcja mechaniczna współtworzą wygodny, poręczny obiektyw do użytku w każdych warunkach.
Piękny wygląd efektu bokeh to między innymi wynik zastosowania nowego mechanizmu 11-listkowej przysłony kołowej. Atrakcyjność wizualną tego efektu, będącego znakiem rozpoznawczym serii G Master, zwiększają dodatkowo finezyjne krążki powstające ze źródeł światła. Nieostre tło jest gładsze i przyjemniejsze w oglądaniu w niemal każdej sytuacji i oświetleniu.
Powłoka Sony Nano AR Coating II zapewnia wyraźne, wierne odwzorowanie obrazu nawet w silnym świetle słonecznym i podczas zdjęć pod światło. Ta zaawansowana powłoka, równomiernie nałożona na całą soczewkę, skutecznie osłabia wewnętrzne odbicia, zapobiegając powstawaniu poświaty i „duszków”.
Trzy soczewki XA (extreme aspherical) wytwarzane z dokładnością do 0,01 mikrometra i pieczołowita kompensacja aberracji sferycznej na etapie projektowania i produkcji przyczyniają się do powstania pięknego, właściwego serii G Master efektu bokeh. Autentycznie eksponuje on portretowaną osobę lub inny obiekt, co szczególnie dobrze widać po maksymalnym otwarciu przysłony — do F1.2.
Autofokus działa sprawnie i dokładnie nawet przy małej głębi ostrości, gdy przysłona jest ustawiona na F1.2. Cztery mocne silniki liniowe XD (extreme dynamic) przemieszczające ciężkie grupy soczewek ostrości zapewniają dokładne działanie systemu AF i śledzenie ostrości. Wysoka rozdzielczość fotografii i filmów utrzymywana jest niezależnie od odległości od obiektu, przy pełnej szybkości i dokładności systemu AF w korpusach z mocowaniem typu E.
Minimalna odległość od obiektu 0,4 metra i maksymalne powiększenie 0,17× zwiększają możliwości wykonywania ujęć zbliżeniowych podczas fotografowania i filmowania. Soczewki ze szkła XA (extreme aspherical) i mechanizm nastawiania ostrości z szybującymi soczewkami pozwalają uzyskać idealną ostrość połączoną z miękkim rozmyciem tła przy F1.2, niezależnie od odległości od obiektu.
System Linear Response MF zapewnia bezpośrednie, liniowe reakcje na delikatne ruchy pierścienia podczas ręcznej regulacji ostrości. Obracanie pierścienia ostrości ma bezpośrednie przełożenie na zmiany ostrości, co daje poczucie szybkości reakcji i dokładności. Funkcja ta ułatwia ręczne nastawianie ostrości podczas fotografowania i filmowania.
Konstrukcja odporna na kurz i wodę gwarantuje niezawodność niezbędną w trudnych warunkach na zewnątrz.
Do bezpośredniej, ręcznej regulacji przysłony można użyć pierścienia regulacji przysłony. Wbudowany przełącznik pozwala wyłączyć kliknięcia przysłony, by uniknąć ich nagrania na filmie.
Do przycisków blokady ostrości u góry i z boku obiektywu można przypisać różne inne funkcje wybrane z menu aparatu, uzyskując w ten sposób bezpośredni dostęp do ważnych dla siebie funkcji, na przykład rozpoznawania lewego/prawego oka przez system Eye AF w korpusach wyposażonych w tę funkcję.
Przedni element obiektywu ma fluorową powłokę, która chroni przed osiadaniem wody, zatłuszczeniem i innymi zanieczyszczeniami, jednocześnie ułatwiając wycieranie zabrudzeń i odcisków palców, które powstają na powierzchni obiektywu.
Wysoka rozdzielczość, duża liczba klatek na sekundę, zdalne konfiguracje, filmowanie z ręki — wszystko to coraz bardziej zwiększa znaczenie autofokusa i stabilizacji w produkcjach wideo. Aby sprostać tym wyzwaniom, firma Sony systematycznie wprowadza optymalizacje konstrukcyjne zarówno w obiektywach, jak i kamerach i aparatach. Obejrzyj wideo i poznaj zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E.
Produkty Sony z mocowaniem typu E — obiektyw i aparat lub kamera — zapewniają w połączeniu maksymalną efektywność autofokusa nawet podczas zdjęć w formacie 4K 120p z małą głębią ostrości, na których wyraźnie widać nawet najmniejszą nieostrość. Siłowniki w systemie ustawiania ostrości obiektywów Sony z mocowaniem typu E wyróżniają się dużą mocą, która umożliwia błyskawiczne i wyjątkowo precyzyjne reakcje na sygnały z systemu AF kamery lub aparatu.
Funkcja Linear Response MF pomaga twórczo i dokładnie posługiwać się funkcją ręcznej regulacji ostrości. W przeciwieństwie do standardowych obiektywów z elektronicznym mechanizmem regulacji ostrości, w których ostrość zmienia się w funkcji prędkości obrotu, funkcja Linear Response MF zmienia ustawienie ostrości liniowo, odpowiednio do kąta obrotu. Umożliwia to dokładne i powtarzalne ręczne ustawianie ostrości.
Funkcja „Asysta AF” łączy automatyczną i ręczną regulację ostrości, otwierając przed producentami wideo nowe możliwości nagrywania ujęć. Pozwala ona operatorowi filmującemu z użyciem autofokusa celowo zmieniać ustawienie ostrości poprzez obracanie pierścienia regulacji ostrości. W przeciwieństwie do obsługi dotykowej „Asysta AF” umożliwia nieprzerwane przenoszenie ostrości w czasie zdjęć.
Obiektywy, aparaty i kamery Sony są projektowane wspólnie. Daje to możliwość automatycznej kompensacji pewnych właściwości optycznych, na przykład niewielkich zmian pola widzenia podczas ustawiania ostrości. Łącząc zgodne korpusy z obiektywami, można z łatwością uzyskać wspaniałe, idealne przejścia ostrości.
W odróżnieniu od obiektywów z ręczną regulacją zoomu obiektywy Sony z regulacją elektryczną pozwalają cicho, stabilnie zmieniać ogniskową i uzyskać płynność przejść, nawet bardzo powolnych. Zoom można ustawiać pierścieniem, dźwignią lub zdalnie.
Najnowsze korpusy Sony mają wbudowany optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode, umożliwiający stabilne zdjęcia z ręki bez dodatkowego osprzętu. Ponieważ firma Sony sama projektuje swoje obiektywy i korpusy, ich połączenie zapewnia wyjątkową skuteczność stabilizacji.
Połączenie kamery z wbudowanym elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej, na przykład FX6, z wybranymi obiektywami Sony pozwalającymi płynnie i cicho regulować przysłonę, umożliwia realizację filmowych przejść bokeh. Użytkownik może też sterować głębią ostrości bez zmiany ekspozycji.