Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Ten stałoogniskowy obiektyw szerokokątny łączy wysoką jakość obrazu i piękny, typowy dla serii G efekt bokeh z małymi wymiarami, starannym wykonaniem i intuicyjną obsługą. Łatwo zabrać go ze sobą i łatwo utrwalać nim miłe dla oka, rozległe widoki. Szybki, dokładny i cichy system AF pozwoli uchwycić najważniejsze chwile na zdjęciach i filmach.
To jeden z trzech stałoogniskowych obiektywów typu G (do nabycia oddzielnie) mających różne ogniskowe i taki sam wygląd zewnętrzny, układ elementów, średnicę filtra 49 mm i zwartą konstrukcję. Są one na tyle małe, by nosić je razem i móc robić zdjęcia różnych scen i motywów. Mają też zbliżoną wagę, co ułatwia wyważanie gimbala po zmianie obiektywu.
Aby podkreślić wysoką jakość wykonania obiektywu i zwiększyć zadowolenie użytkownika, tubus i osłonę wykończono aluminium, a do wykonania oznaczeń ogniskowej i przysłony użyto grawerowania. Dzięki bardzo zwartej i lekkiej konstrukcji, wysokiej jakości obrazu serii G, pierścieniowi przysłony, systemowi Linear Response MF i intuicyjnej obsłudze zdjęcia stają się przyjemnością.
W konstrukcji mechanicznej w pełni wykorzystano walory najnowocześniejszej optyki z trzema optymalnie rozmieszczonymi soczewkami asferycznymi i małą odległością między obiektywem a matrycą. W rezultacie uzyskano niezwykle małe wymiary i wagę 162 g. Ten obiektyw szerokokątny jest doskonały do spontanicznego fotografowania, filmowania z gimbala i do autoportretów. Można go używać na korpusach pełnoklatkowych i APS-C, a kompaktowa konstrukcja gwarantuje mobilność.
Połączenie 7-listkowej przysłony kołowej z precyzyjną kompensacją aberracji sferycznej przekłada się na piękny, naturalny wygląd efektu bokeh, będący cechą każdego obiektywu typu G.
Wysoka jakość obrazu to zasługa najnowocześniejszego układu optycznego z trzema soczewkami asferycznymi i jedną ze szkła ED (o bardzo małej dyspersji). Soczewki te kompensują różnego rodzaju aberracje i zapobiegają przekłamaniom barw we wszystkich częściach obrazu. Zapewniają także wysoką rozdzielczość całego kadru, nawet przy pełnym otwarciu przysłony i minimalnej głębi ostrości. Soczewka ze szkła ED kompensuje aberrację chromatyczną i skutecznie osłabia przekłamania barw, które mogą wystąpić zwłaszcza na obrzeżach obrazu.
Minimalna odległość od obiektu wynosi 24 cm w trybie AF i 18 cm w trybie MF, zatem obiektyw idealnie nadaje się do ujęć zbliżeniowych, na których główny motyw odcina się od rozmytego tła. Szeroki kąt widzenia 24 mm pozwala też robić autoportrety z uchwytu lub gimbala.
Szybkość i dokładność automatycznego ustawiania i śledzenia ostrości zapewniana przez dwa silniki liniowe zwiększa wydajność korpusu podczas utrwalania ulotnych scen z życia ulicy itp. Szybki, dokładny i cichy system AF ze znakomitym systemem śledzenia obiektów doskonale sprawdza się podczas fotografowania i filmowania.
Tubus i osłona obiektywu są z zewnątrz wykończone aluminium. Zwiększa to wytrzymałość, a tym samym niezawodność. Do zwiększenia niezawodności podczas zdjęć w złej pogodzie i innych trudnych warunkach przyczynia się też odporność na pył i wilgoć.
System Linear Response MF zapewnia bezpośrednie reakcje na delikatne ruchy pierścienia ostrości podczas ręcznej regulacji. Obracanie pierścienia ma liniowe przełożenie na zmiany ostrości, tak jak w przypadku mechanicznych systemów regulacji. Rezultat to bezpośrednie odzwierciedlenie zamiaru fotografa i możliwość wprowadzania delikatnych korekt ostrości.
Menu aparatu pozwala zmienić działanie przycisku blokady ostrości poprzez przypisanie do niego innej funkcji. Przykładowo, przypisanie funkcji śledzenia oczu Eye AF pozwoli nie ruszać palcami prawej ręki, która utrzymuje aparat. Funkcję Eye AF będzie natomiast można obsługiwać lewym kciukiem, co zwiększy stabilność trzymanego aparatu.
Pierścień przysłony zapewnia natychmiastowe reakcje na zmiany ustawienia, co ma duże znaczenie dla zawodowych fotografów i filmowców. W momencie zmiany wartości przysłony może rozlegać się kliknięcie, użyteczne podczas fotografowania. W czasie filmowania funkcję tę można wyłączyć, by w połączeniu z cichymi silnikami liniowymi uzyskać płynne, naturalne zmiany. Umożliwia to pracę w sytuacjach wymagających ciszy, na przykład podczas filmowania występów scenicznych.
Mimo szerokiego kąta widzenia obiektyw umożliwia użycie filtrów. Dzięki wewnętrznemu ogniskowaniu nie obraca się przednia soczewka, można więc rozszerzyć wachlarz środków twórczych poprzez użycie kołowych filtrów polaryzacyjnych podczas fotografowania krajobrazów, filtrów ND w czasie filmowania itp.
Przełącznik trybu ostrości umożliwia błyskawiczne przełączanie trybów AF i MF odpowiednio do sytuacji.
System wewnętrznego ogniskowania zapewnia stałą długość obiektywu podczas ustawiania ostrości. Ułatwia to filmowanie po zamontowaniu w gimbalu lub uchwycie.
Obiektywu można z powodzeniem używać na korpusach APS-C. Uzyskuje się wówczas dobre wyważenie i ogniskową 36 mm (w przeliczeniu na format pełnoklatkowy 35 mm), użyteczną podczas zdjęć różnorodnych tematów, jak sceny miejskie czy górski krajobraz. Obiektyw ten można śmiało polecić użytkownikom korpusów APS-C i pełnoklatkowych.
Wysoka rozdzielczość, duża liczba klatek na sekundę, zdalne konfiguracje, filmowanie z ręki — wszystko to coraz bardziej zwiększa znaczenie autofokusa i stabilizacji w produkcjach wideo. Aby sprostać tym wyzwaniom, firma Sony systematycznie wprowadza optymalizacje konstrukcyjne zarówno w obiektywach, jak i kamerach i aparatach. Obejrzyj wideo i poznaj zalety obiektywów Sony z mocowaniem typu E.
Produkty Sony z mocowaniem typu E — obiektyw i aparat lub kamera — zapewniają w połączeniu maksymalną efektywność autofokusa nawet podczas zdjęć w formacie 4K 120p z małą głębią ostrości, na których wyraźnie widać nawet najmniejszą nieostrość. Siłowniki w systemie ustawiania ostrości obiektywów Sony z mocowaniem typu E wyróżniają się dużą mocą, która umożliwia błyskawiczne i wyjątkowo precyzyjne reakcje na sygnały z systemu AF kamery lub aparatu.
Funkcja Linear Response MF pomaga twórczo i dokładnie posługiwać się funkcją ręcznej regulacji ostrości. W przeciwieństwie do standardowych obiektywów z elektronicznym mechanizmem regulacji ostrości, w których ostrość zmienia się w funkcji prędkości obrotu, funkcja Linear Response MF zmienia ustawienie ostrości liniowo, odpowiednio do kąta obrotu. Umożliwia to dokładne i powtarzalne ręczne ustawianie ostrości.
Funkcja „Asysta AF” łączy automatyczną i ręczną regulację ostrości, otwierając przed producentami wideo nowe możliwości nagrywania ujęć. Pozwala ona operatorowi filmującemu z użyciem autofokusa celowo zmieniać ustawienie ostrości poprzez obracanie pierścienia regulacji ostrości. W przeciwieństwie do obsługi dotykowej „Asysta AF” umożliwia nieprzerwane przenoszenie ostrości w czasie zdjęć.
Obiektywy, aparaty i kamery Sony są projektowane wspólnie. Daje to możliwość automatycznej kompensacji pewnych właściwości optycznych, na przykład niewielkich zmian pola widzenia podczas ustawiania ostrości. Łącząc zgodne korpusy z obiektywami, można z łatwością uzyskać wspaniałe, idealne przejścia ostrości.
W odróżnieniu od obiektywów z ręczną regulacją zoomu obiektywy Sony z regulacją elektryczną pozwalają cicho, stabilnie zmieniać ogniskową i uzyskać płynność przejść, nawet bardzo powolnych. Zoom można ustawiać pierścieniem, dźwignią lub zdalnie.
Najnowsze korpusy Sony mają wbudowany optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode, umożliwiający stabilne zdjęcia z ręki bez dodatkowego osprzętu. Ponieważ firma Sony sama projektuje swoje obiektywy i korpusy, ich połączenie zapewnia wyjątkową skuteczność stabilizacji.
Połączenie kamery z wbudowanym elektronicznym filtrem ND o zmiennej gęstości optycznej, na przykład FX6, z wybranymi obiektywami Sony pozwalającymi płynnie i cicho regulować przysłonę, umożliwia realizację filmowych przejść bokeh. Użytkownik może też sterować głębią ostrości bez zmiany ekspozycji.