Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
• Canon Cashback 1000zł po rejestracji zakupu. Promocja trwa do 31.01.2025. Szczegóły promocji.
Nowy aparat Canon EOS R6 Mark II to zaawansowany, pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy. Aparat oferuje 40 klatek na sekundę, świetnie działający tryb AF nawet w bardzo słabym oświetleniu oraz rejestracje wideo w 6K RAW / 4K UHD.
Uwieczniaj ulotne chwile z szybkością do 40 kl./s na niesamowitej jakości obrazach – nawet w niemal całkowitej ciemności. Autofokus – oparty na wykorzystującej uczenie głębokie sztucznej inteligencji – blokuje ostrość szybko poruszających się obiektów w dowolnym miejscu kadru.
Rejestrowany na całej szerokości matrycy materiał filmowy 4K 60p z nadpróbkowaniem wygląda po prostu świetnie. Intuicyjnie obsługiwane funkcje, takie jak inteligentny AF i zaawansowany stabilizator obrazu, ułatwiają osiąganie profesjonalnych rezultatów.
Nowej generacji autofokus, oparty na sztucznej inteligencji z funkcją uczenia głębokiego, umożliwia jeszcze bardziej efektywną pracę – działa o 80% szybciej niż jego odpowiednik w modelu EOS R6. Aparat EOS R6 Mark II rozpoznaje i śledzi więcej obiektów z jeszcze większą szybkością, niezawodnością i precyzją.
Nawet jeśli Ty nie widzisz obiektów, aparat EOS R6 Mark II szybko i precyzyjnie ustawia ostrość. Aparat blokuje ostrość nawet w świetle na poziomie -6,5 EV1 (a jest ono ciemniejsze niż to, które zapewnia półksiężyc).
Uchwycenie decydującego momentu nigdy nie było łatwiejsze. W przypadku migawki elektronicznej aparat EOS R6 Mark II rejestruje obraz z szybkością do 40 kl./s, a w przypadku migawki mechanicznej – 12 kl./s. W trybie serii zdjęć RAW rejestrowanych z szybkością 30 kl./s funkcja buforowania umożliwia uwiecznianie wydarzeń rozgrywających się nawet 0,5 s przed naciśnięciem spustu migawki.
Stabilizator obrazu wbudowany w korpus aparatu EOS R6 Mark II współpracuje z optycznym stabilizatorem obrazu w wielu obiektywach firmy Canon. W rezultacie mamy nawet 8 stopniową2 ochronę przed skutkami drgań aparatu trzymanego w dłoniach.
Możesz robić zdjęcia z długim czasem naświetlania z ręki, celowo rozmywając poruszające się obiekty, zachowując wyostrzenie całej reszty kadru – wszystko to bez konieczności korzystania ze statywu.
Aparat EOS R6 Mark II wykrywa więcej rodzajów ruchu niż inne aparaty. Podczas filmowania system IBIS i optyczny stabilizator obrazu współdziałają z funkcją Movie Digital IS, co skutkuje nagraniami o jakości przypominającej profesjonalne materiały rejestrowane przy użyciu gimbala.
Gdy w aparacie EOS R6 Mark II jest włączona opcja AF z samym wykrywaniem, urządzenie nie będzie ponownie nastawiać ostrości na tło, jeśli obiekt wyjdzie poza kadr. Jest to funkcja pochodząca z kamery Cinema EOS C70. Imituje pracę profesjonalnego operatora regulacji ostrości w celu zapewnienia kinematograficznych rezultatów.
Inna technologia zastosowana w modelu EOS R6 Mark II firmy Canon, wspólna dla całej rodziny Cinema EOS firmy Canon, czyli sygnalizacja poprzez przekłamanie kolorów daje czytelną informację o aktualnych poziomach ekspozycji. Na obraz widoczny w wizjerze i na ekranie jest nałożonych sześć kolorów, z których każdy odpowiada innemu poziomowi luminancji.
Aby zwiększyć elastyczność pracy i poprawić jakość obrazu, nagrywaj filmy w formacie RAW 6K ProRes na zewnętrznym rejestratorze ATOMOS V+. Materiał filmowy ma większy zakres dynamiczny i można go korygować w łatwiejszy sposób. Dodatkowa rozdzielczość umożliwia przycinanie kadru z zachowaniem jakości 4K.
Możesz podłączać wysokiej jakości mikrofony cyfrowe i adaptery XLR, wykorzystując wielofunkcyjną stopkę aparatu EOS R6 Mark II. Dzięki temu ścieżka dźwiękowa będzie dorównywać jakością obrazowi.
Matryca aparatu EOS R6 Mark II o rozdzielczości 24.2 megapiksela zapewnia idealną równowagę między szybkością działania, jakością obrazu i wydajnością przy słabym oświetleniu. Oprócz możliwości ustawiania ostrości w świetle na poziomie -6,5 EV1 (mniej niż światło półksiężyca) mamy też maksymalną czułość ISO 102 400 i 8-stopniowy2 stabilizator obrazu.
Matryca światłoczuła |
|
Typ | CMOS 35,9 × 23,9 mm |
Efektywna liczba pikseli | W przybliżeniu 24,2 megapiksela |
Łączna liczba pikseli | W przybliżeniu 25,6 megapiksela |
Format obrazu | 3:2 |
Filtr dolnoprzepustowy | Wbudowany/stały |
Czyszczenie matrycy | Wbudowany system czyszczący EOS |
Typ filtra kolorowego | Kolor podstawowy |
Matrycowy stabilizator obrazu | Tak, do 8 stopni w zależności od użytego obiektywu1 |
Procesor obrazu |
|
Typ | DIGIC X |
Regulacja ostrości |
|
Typ | Dual Pixel CMOS AF II |
System / punkty AF | 100% w poziomie i 100% w pionie po włączeniu trybów Twarz + śledzenie i Automatyczny wybór; 100% w poziomie i 90% w pionie po włączeniu trybu wybierania ręcznego i trybu wielkostrefowego |
Zakres działania AF | Od -6,5 do 21 EV (temp. 23°C, czułość ISO 100) |
Tryby AF | One Shot, Servo AF, AI Focus AF |
Wybieranie punktu AF | Wybór automatyczny: dostępne 1053 obszary AF w przypadku wyboru automatycznego Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić), 4897 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (4067 w przypadku filmów) Wybór ręczny: 4 punkty rozszerzenia punktowego AF (góra, dół, lewo, prawo) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty Wybór ręczny: strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 999 stref ostrości) |
AF ze śledzeniem | Ludzie, zwierzęta (psy, koty, ptaki i konie) lub pojazdy (samochody wyścigowe, motocykle, samoloty i pociągi) |
Blokada AF | Uruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo |
Oświetlenie wspomagające AF | Emitowane przez wbudowaną diodę LED lub opcjonalną, specjalną lampę Speedlite (lampa błyskowa) |
Ostrość ręczna | Regulacja na obiektywie |
Regulacja ekspozycji |
|
Tryby pomiaru | Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej (384 strefy) (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF) (2) Pomiar skupiony (około 5,9% na środku wizjera) (3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 3% wizjera na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony |
Zakres pomiaru jasności | Od -3 do 20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy) |
Blokada AE | Automatyczna: blokada AE zostaje uruchomiona po ustawieniu ostrości Ręczna: uruchamiana przyciskiem blokady AE w trybach P, Av, Fv, Tv i M |
Korekta ekspozycji | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania) |
Sekwencja naświetlania | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopni |
Fotografowanie bez migotania | Tak. Detekcja migotania wykrywana przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może być mniejsza; dostępne w przypadku migawki elektronicznej i mechanicznej Fotografowanie z zapobieganiem migotaniu przy wysokich częstotliwościach w trybach M i TV |
Czułość ISO | Automatycznie czułość 100–102400 (z przyrostem co 1/3 stopnia lub 1 stopień); czułość ISO można rozszerzyć do wartości: L:50, H: 204801 |
Migawka | Elektronicznie sterowana migawka szczelinowa i funkcja elektronicznej migawki na matrycy |
Typ |
|
Czas naświetlania | Mechaniczna: 30–1/8000 s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb Elektroniczna: 30–1/16 000 s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/8000; następnie co 1 stopień do 1/16 000) (Cały zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania) |
Zwolnienie migawki | Miękki spust elektromagnetyczny |
Balans bieli |
|
Typ | Automatyczny balans bieli ustawiany przez matrycę |
Ustawienia | AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej Korekcja balansu bieli: 1. Niebieski/bursztynowy +/-10 2. Purpurowy/zielony +/-11 |
Ręczny balans według wzorca bieli | Tak, możliwy zapis 1 ustawienia – z poziomu obrazu lub trybu Live View |
Sekwencja balansu bieli | +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom; 3, 2, 5 lub 7 zdjęć na każde zwolnienie migawki Wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony |
Wizjer |
|
Typ | 0,5-calowy kolorowy wizjer EVF OLED |
Liczba punktów | 3,69 mln punktów |
Pokrycie (pionowo/poziomo) | W przybliżeniu 100% |
Powiększenie | W przybliżeniu 0,76x |
Punkt oczny | W przybliżeniu 23 mm (od środka soczewki okularu) |
Korekcja dioptrii | Od -4 do +2 m-1 (dioptria) |
Wydajność wyświetlacza | Oszczędność energii: 59,94 kl./s; tryb płynny: 119,98 kl./s; ograniczenie spadków do niskich prędkości nagrywania: 60–119,8 kl./s |
Informacje w wizjerze | Czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, informacje o punkcie AF, wskaźnik poziomu ekspozycji, liczba pozostałych ekspozycji, korekta ekspozycji, poziom stan akumulatora, migawka elektroniczna, fotografowanie HDR, priorytet jasnych partii obrazu, fotografowanie z ekspozycją wielokrotną, tryb samowyzwalacza, maksymalna liczba zdjęć seryjnych, metoda AF, ustawienia obiektu do śledzenia, symulacja ekspozycji, tryb wyzwalania migawki, tryb pomiaru, FEB, fotografowanie bez migotania, kadrowanie zdjęć/filmów, tryb fotografowania, współczynnik proporcji, ikony ujęcia, Auto Lighting Optimizer (Automatyczny optymalizator jasności), blokada AE, styl obrazów, gotowość lampy, balans bieli, blokada ekspozycji lampy, jakość obrazu, szybka synchronizacja, funkcja Bluetooth, Wi-Fi wł./wył., histogram, poziomica elektroniczna, skala odległości przy ręcznym ustawianiu ostrości, regulacja aberracji sferycznej (SA) na pierścieniu sterowania, system IS (stabilizacja obrazu). Poziom dźwięku – tryb ręczny (wideo), pozostały czas nagrywania (wideo), poziom słuchawek (wideo), rozdzielczość, liczba klatek na sekundę i kompresja nagrywanego filmu, wskaźnik nagrywania (wideo), wskaźnik przegrzania (wideo) |
Podgląd głębi ostrości | Tak, za pomocą dostosowanego przycisku lub opcji „Ekspozycja + DOP” (do F8) |
Osłona okularu | ND. |
Ekran LCD |
|
Typ | Clear View LCD II o przekątnej 7,5 cm (3,0 cale) i rozdzielczości około 1,62 mln punktów |
Pokrycie | W przybliżeniu 100% |
Kąt widzenia (poziomo/pionowo) | W przybliżeniu około 170° w pionie i poziomie |
Powłoka | Zapobiegająca plamieniu. |
Regulacja jasności | Ręcznie: możliwość wyboru jednego z siedmiu poziomów; korekta tonacji barwnej: 4 ustawienia |
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego | Tryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania. |
Opcje wyświetlania | (1) Podstawowe ustawienia aparatu (2) Zaawansowane ustawienia aparatu (3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica (4) Brak informacji (5) Ekran szybkich nastaw |
Lampa błyskowa |
|
Tryby | Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny |
Czas synchronizacji z lampą błyskową | Migawka mechaniczna 1/200 s / 1/250 tryb elektronicznej pierwszej kurtyny |
Korekta ekspozycji lampy | +/-3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 stopnia z lampami Speedlite serii EX |
Sekwencja ekspozycji z lampą | Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej |
Blokada ekspozycji lampy | Tak |
Synchronizacja błysku z drugą kurtyną | Tak, za pomocą lampy Speedlite |
Stopka HotShoe / złącze PC | Tak/nie |
Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi | E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych |
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi | Za pomocą menu aparatu |
Fotografowanie |
|
Tryby | Zdjęcia: inteligentna scena auto, elastyczna preselekcja AE, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje) Film: automatyczna ekspozycja, Tv, Av, ręczna i niestandardowa (x3) |
Style obrazów | Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Przestrzeń kolorów | sRGB i Adobe RGB |
Przetwarzanie obrazów | Priorytet jasnych partii obrazu (2 opcje ustawień) Automatyczny optymalizator jasności (3 ustawienia) Redukcja zakłóceń długiego czasu naświetlania Czystość Redukcja zakłóceń - High ISO (4 ustawienia) (zdjęcia i film) Optyczna korekcja obiektywu – Korygowania jasności brzegów, korygowanie aberracji chromatycznej, korygowanie dystorsji (w trakcie / po zakończeniu fotografowania; tylko podczas filmowania) Korekcja dyfrakcji Cyfrowy optymalizator obiektywu (tylko w trakcie / po zakończeniu fotografowania) Sekwencja wyostrzania ze składaniem obrazów Zmiana rozmiaru na M, S1, S2 Kadrowanie obrazów (JPEG/HEIF) – Format obrazu: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1; wycinek kadru 1,6x – Przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania – Prostowanie obrazu – Ramkę kadrowania można przesuwać za pomocą ekranu dotykowego Obróbka obrazu RAW Dual Pixel RAW – zmiana oświetlenia portretu, wyrazistość tła (w aparacie) Przetwarzanie obrazów RAW w chmurze Ekspozycja wielokrotna HDR – z funkcją usuwania poruszających się obiektów Konwersja HEIF na JPEG (pojedyncza lub pakietowa) |
Tryby migawki | Pojedyncze, szybka seria zdjęć+, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, samowyzwalacz (zdalne wyzwalanie 2 s+, zdalne wyzwalanie 10 s+) |
Timer interwałowy | Wbudowany |
Typ plików |
|
Typ zdjęć | JPEG: 2 opcje kompresji RAW: RAW, C-RAW 14-bitowy (14-bitowy z migawką mechaniczną i elektroniczną pierwszą kurtyną, 12-bitowe przetwarzanie analogowo-cyfrowe z migawką elektroniczną, oryginalny format Canon RAW, 3. edycja) HEIF: 10-bitowy format HEIF jest dostępny w trybie HDR przy ustawieniu [HDR PQ] na [Enable/Włącz] Zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0 Zgodność ze standardem Digital Print Order Format (DPOF) w wersji 1.2 |
Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG | Tak, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF |
Wielkość obrazu | Format 3:2 (L, RAW, C-RAW) 6000 × 4000, (M) 3984 × 2656, (S1) 2976 × 1984, (S2) 2400 × 1600 1,6x (wycinek kadru) (L) 3744 × 2496, (S2) 2400 × 1600 Format 4:3 (L) 5328 × 4000, (M) 3552 × 2664, (S1) 2656 × 1992, (S2) 2112 × 1600 Format 16:9 (L) 6000 × 3368, (M) 3984 × 2240, (S1) 2976 × 1680, (S2) 2400 × 1344 Format 1:1 (L) 4000 × 400, (M) 2656 × 2656, (S1) 1984 × 1984, (S2) 1600 × 1600 |
Foldery | Możliwość ręcznego tworzenia, nazywania i wybierania nowych folderów |
Numery plików | Numery plików (1) Narastająco (2) Automatyczne resetowanie (3) Ręczne resetowanie |
Nazewnictwo plików | 3 zaprogramowane ustawienia użytkownika |
Film EOS |
|
Typ filmu | Film MP4: 4K UHD, Full HD (16:9); dźwięk: liniowy PCM / AAC |
Wielkość filmu | 4K UHD (16:9) 3840 × 2160 (59,94; 50; 29,97; 25; 23,98 kl./s), międzyklatkowa (IPB) / (IPB Light) 4K UHD w trybie poklatkowym (16:9) 3840 × 2160 (29,97; 25 kl./s), wewnątrzklatkowa (ALL-I) Full HD (16:9) 1920 × 1080 (179,82, 150, 119,88; 100; 59,94; 50; 29,97; 25; 23.98 kl./s) międzyklatkowa (IPB) / (IPB Light) Tryb poklatkowy Full HD (16:9) 1920 × 1080 (29,97, 25 kl./s) wewnątrzklatkowa (All-I), Full HD HDR (16:9) 1920 × 1080 (29,97, 25 kl./s) wewnątrzklatkowa (All-I) |
Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne) | 4K / Full HD – YCbCr 4:2:0 (8 bitów) lub YCbCr 4:2:2 (10 bitów) |
Canon Log | Tak, Canon Log 3 |
Długość filmu | Maksymalny czas trwania: 6 godz. (z wyłączeniem filmów o dużej liczbie klatek na sekundę oraz ograniczeń związanych z zasilaniem i pamięcią masową)13. Możliwość zapisu materiału buforowanego przez 5 s przed rozpoczęciem nagrywania. Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty SD w formacie exFAT. |
Filmy z dużą prędkością nagrywania | Rozdzielczość Full HD przy 180, 150, 100 lub 119,9 kl./s Nagrywane jako filmy w zwolnionym tempie (1/6 szybkości) Maksymalny czas nagrywania jednej sceny: około 1 godz. przy 180/150 kl./s; 1 godz. i 30 min przy 120/100 kl./s. |
Przechwytywanie klatek | Możliwość przechwytywania klatek w formacie JPEG/HEIF o rozdzielczości 8,3 megapiksela z filmów 4K UHD (format HEIF jest dostępny tylko w przypadku ustawienia opcji HDR PQ) |
Przepływność / Mb/s | MP4 H.264, Canon Log wył. 4K (59,94p / 50,00p): IPB około 230 Mb/s 4K (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 120 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB około 120 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB (Light) około 60 Mb/s 4K w trybie poklatkowym (29,97, 25 kl./s): ALL-I około 470 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB: około 180 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB (Light) około 105 Mb/s Full HD (119,88p/100.00p): IPB około 120 Mb/s Full HD (119,88p/100,00p): IPB (Light) około 70 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 60 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 35 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p/23,93p): IPB około 30 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p): IPB (Light) około 12 Mb/s Full HD w trybie poklatkowym (29,97p, 25 kl./s): ALL-I około 90 Mb/s Filmy Full HDR (29,97, 25 kl./s) IPB około 30 Mb/s MP4 H.265 Canon Log / HDR PQ: wł. 4K (59,94p / 50,00p): IPB około 340 Mb/s 4K (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 170 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB około 170 Mb/s 4K (29,97p/25,00p/23,98p): IPB (Light) około 85 Mb/s 4K w trybie poklatkowym (29,97, 25 kl./s): ALL-I około 470 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB: około 270 Mb/s Full HD (179,82p/150,00p): IPB (Light) około 150 Mb/s Full HD (119,88p/100.00p): IPB około 180 Mb/s Full HD (119,88p/100,00p): IPB (Light) około 100 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB około 90 Mb/s Full HD (59,94p/50,00p): IPB (Light) około 50 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p/23,93p): IPB około 45 Mb/s Full HD (29,94p/25,00p): IPB (Light) około 28 Mb/s Full HD w trybie poklatkowym (29,97p, 25 kl./s): ALL-I około 135 Mb/s |
Nagrywanie na dwóch kartach | tak |
Mikrofon | Wbudowany mikrofon stereofoniczny (48 kHz, 16-bitowy × 2 kanały), mikrofon zewnętrzny lub stopka wielofunkcyjna ze złączem XLR przy użyciu adaptera Tascam CAXLR2dC |
Wyświetlacz HDMI | Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów na karcie) |
Wyjście HDMI | Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (brak możliwości nagrywania na karcie, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie) 4K (UHD) 59,94p / 29,97p / 23,98p Full HD 59,94p / 59,94i, 50,00p / 50,00i 480p 59.94p 576p 50p Nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 8- lub 10-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI 6K do 60p RAW na rejestratorze Atomos Ninja V+; nagrywane jako ProRes RAW lub 3.7K RAW z wycinka kadru |
Regulacja ostrości | Dual Pixel CMOS AF z wykrywaniem oczu/twarzy i AF tylko ze śledzeniem twarzy i ze śledzeniem zwierząt, filmowy Serwo AF Ręczna regulacja ostrości (dostępne wzmocnienie krawędzi i asystent ustawiania ostrości) |
Czułość ISO | Automatyczna: 100–6400, H: 204800 Ręczna: 100-25600, H: 204801 |
Inne funkcje |
|
Funkcje indywidualne | 22 funkcje indywidualne |
Etykieta metadanych | Informacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie) Ocena obrazu (0–5 gwiazdek) Dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility lub Mobile File Transfer) Transfer obrazów z opisem (opisy rejestrowane w EOS Utility) |
Panel LCD / podświetlenie | Nie/nie |
Odporność na pył/wilgoć | Tak |
Notatka głosowa | Nie |
Inteligentny czujnik orientacji | Tak |
Powiększenie przy odtwarzaniu | 1,5–10× (15 kroków) |
Tryby wyświetlania | (1) Pojedynczy obraz (2) Pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy) Podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu) Szczegółowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar, jakość obrazu i rozmiar pliku), dane obiektywu, histogram jasności i RGB, balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów, redukcja zakłóceń, optyczna korekta obiektywu, informacje GPS, informacje IPTC (3) Indeks 4 obrazów (4) Indeks 9 obrazów (5) Indeks 36 obrazów (6) Indeks 100 obrazów (7) Przeskok wyświetlania (1 obraz, 10 obrazów, 100 obrazów, początek serii zdjęć, wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, zdjęcia chronione, wg ocen) (8) Edycja filmu (9) Obróbka obrazów RAW (10) Ocena |
Pokaz slajdów | Wybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, chronione obrazy lub wg oceny Czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s Powtórzenia: wł./wył. |
Histogram | Jasność: tak RGB: tak |
Alarm prześwietlenia | Tak |
Usuwanie obrazów | Pojedynczy obraz, wybór zakresu, wybrane obrazy, folder serii zdjęć, karta |
Ochrona obrazów przed usunięciem | Ochrona przed usunięciem pojedynczego obrazu, folderu lub karty w przypadku wszystkich znalezionych obrazów (tylko podczas wyszukiwania obrazów) |
Samowyzwalacz | 4 lub 10 s |
Kategorie menu | (1) Menu fotografowania (2) Menu AF (3) Menu przeglądania (4) Sieć (5) Menu nastaw (6) Menu funkcji indywidualnych (7) Moje menu |
Języki obsługi menu | 30 języków Angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, wietnamski, hinduski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański, malajski, indonezyjski i japoński |
Aktualizacja oprogramowania układowego | Aktualizacja może być wykonana przez użytkownika (aparat, obiektyw, zewnętrzna lampa błyskowa Speedlite, pilot zdalnego sterowania BLE, adapter obiektywu) przy użyciu karty lub aplikacji Camera Connect. |
Interfejs |
|
Komputer | Złącze SuperSpeed USB 3.2 Gen 2, USB C, obsługa UVC/UAC, zgodność z systemami Windows / Mac OS, zgodność z Zoom / Skype / Teams / Meet / Webex |
Wi-Fi | Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE802.11AC/ab/g/n) (5/2,4 GHz), z obsługą łączności Bluetooth 5.0 – EOS Utility, smartfon, przesyłanie do Internetu |
Inne | Wyjście HDMI micro (typ D), wejście mikrofonu zewnętrznego (mini-jack stereo), wejście słuchawkowe (mini-jack stereo), złącze typu E3 (złącze zdalnego wyzwalania), stopka wielofunkcyjna |
Drukowanie bezpośrednie |
|
Drukarki firmy Canon | Drukowanie bezpośrednie |
PictBridge | Nieobsługiwany |
Przechowywanie | |
Typ | 2 × karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II |
Obsługiwane systemy operacyjne |
|
Komputer | Windows 8.1 i Windows 10, Windows 11 (tryb tabletu nie jest obsługiwany) |
Macintosh | OS X 10.12, 10.13, 10.14,10.15, OS 11.x |
Oprogramowanie |
|
Przetwarzanie obrazów | Digital Photo Professional w wersji 4.17 lub nowszej, aplikacja mobilna Digital Photo Professional (tylko iOS) (obróbka obrazu RAW, bez DUAL PIXEL RAW, w aplikacji mobilnej DPP Express) |
Inne | EOS Utility 3.16 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool oraz aplikacje Canon Camera Connect 3.0, Mobile File Transfer i image.canon (iOS/Android) |
Źródło zasilania |
|
Akumulatory | Akumulator litowo-jonowy LP-E6NH (dostarczony) / LP-E6N |
Żywotność akumulatora | W przypadku ekranu LCD około 760 zdjęć (przy 23°C) W przypadku wizjera około 450 zdjęć (temp. 23°C) |
Wskaźnik poziomu naładowania | 7 poziomów + obliczanie wartości procentowej |
Oszczędzanie energii | Zasilanie wyłączane po 30 sekundach, 1, 3, 5, 10 lub 30 min |
Zasilanie i ładowarki | Ładowarka LC-E6E (dostarczona), zasilacz AC-E6N i przyłącze zasilacza DR-E6, zestaw zasilający AC Adapter Kit ACK-E6N/ACK-E6, samochodowa ładowarka akumulatorów CBC-E6, zasilacz USB PD-E1 |
Akcesoria |
|
Bezprzewodowy przekaźnik danych | ND. |
Futerały/paski | ND. |
Obiektywy | Wszystkie obiektywy RF (EF i EF-S za pomocą adapterów obiektywu) |
Adaptery obiektywów | Adapter mocowania EF-EOS R Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji Adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego |
Lampa błyskowa | Canon Speedlite (EL-1, SPEEDLITE EL-5, EL-100, 90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III-RT, 470EX-AI, 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, 600EX II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Twin Lite MT-26EX; wyzwalacze lamp błyskowych: Speedlite Transmitter ST-E2, Speedlite Transmitter ST-E3-RT, Speedlite Transmitter ST-E3-RT V2, Speedlite Transmitter ST-E10) |
Pilot zdalnego sterowania / zdalny spust migawki | Pilot zdalnego sterowania ze złączem typu E3 i bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania BR-E1 |
Inne | Uchwyt pionowy BG-R10, odbiornik GPS GP-E2 (kompas cyfrowy nieobsługiwany), mikrofon stereofoniczny DM-E1 / DM-E100, adapter wielofunkcyjnej stopki AD-E1, stereofoniczny mikrofon kierunkowy DM-E1D, adapter wielofunkcyjnej stopki do podłączania smartfona AD-P1 do systemu Android, adapter mikrofonu XLR Tascam CA-XLR2d-C. |
Dane fizyczne |
|
Konstrukcja korpusu | Obudowa ze stopu magnezu, panele zewnętrzne wykonane z tworzywa poliwęglanowego z włóknem szklanym |
Środowisko pracy | 2–40°C, wilgotność do 85% |
Wymiary (szer. × wys. × dł.) | 138,4 × 98,4 × 88,4 mm |
Masa (sam korpus) | W przybliżeniu 588 g (670 g z kartą i baterią) |
Najprostszym sposobem na ustalenie, które obiektywy będą współpracować z aparatem, jest zapoznanie się ze wskaźnikiem mocowania obiektywu z przodu aparatu EOS. Odłącz obiektyw od aparatu poprzez naciśnięcie przycisku zwalniania i obrócenie obiektywu w lewo. Aparaty firmy Canon mają cztery typy mocowania.
Jeśli na mocowaniu obiektywu jest czerwona kreska, aparat jest bezlusterkowym modelem należącym do systemu R i jest zgodny z obiektywami RF i RF-S. Dzięki adapterom EF-EOS R można używać także obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu jest tylko czerwona kropka, aparat jest pełnoklatkową lustrzanką i jest zgodny z obiektywami EF oraz specjalistycznymi obiektywami TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu widzisz czerwoną kropkę i biały kwadrat, aparat jest lustrzanką z matrycą APS-C i jest zgodny z obiektywami EF-S, EF, TS-E i MP-E.
Jeśli na mocowaniu obiektywu widzisz białą kropkę, aparat jest bezlusterkowym modelem z serii EOS M z matrycą APS-C i jest zgodny z obiektywami EF-M. Adapter EF-EOS M umożliwia także korzystanie z obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Dostępnych jest pięć rodzajów obiektywów do aparatów z wymienną optyką firmy Canon: RF, RF-S, EF, EF-S i EF-M. Przy doborze obiektywu należy zwrócić uwagę, czy jest on obsługiwany przez aparat.
Obiektyw/aparat | EOS, APS-C, system R | Aparat pełnoklatkowy z systemu EOS R | Lustrzanka EOS z matrycą APS-C | Pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa EOS | Seria EOS M |
RF | Pełna zgodność1 | Pełna zgodność | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne |
RF-S | Pełna zgodność1 | Zgodność1,2 | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne |
EF, TS-E, MP-E | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1 | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R | Pełna zgodność1 | Pełna zgodność | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS M1 |
EF-S | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1 | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS R1,2 | Pełna zgodność1 | Niezgodne | Zgodność w przypadku użycia adaptera EF-EOS M1 |
EF-M | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne | Niezgodne | Pełna zgodność1 |
1 - Takie połączenie obiektywu i aparatu skutkuje zmniejszeniem kadru o współczynnik równy 1,6.
2 - Używanie obiektywów przeznaczonych do aparatów z matrycą APS-C w pełnoklatkowych aparatach EOS R może mieć dodatkowe ograniczenia. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi aparatu.
Adaptery obiektywów Canon zapewniają pełną zgodność z obiektywami Canon EF, EF-S, TS-E i MP-E, dzięki czemu użytkownicy aparatów Canon EOS R i EOS M mogą w pełni zintegrować je z dostępnymi obiektywami.
Standardowy adapter mocowania EF-EOS R umożliwia korzystanie z obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E w aparacie EOS R.
Adapter mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji umożliwia taką samą konwersję mocowania obiektywu jak adapter mocowania EF-EOS R, a dodatkowo zapewnia pierścień regulacji na obiektywie.
Adapter mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego działa jak adapter mocowania EF-EOS R, a dodatkowo umożliwia korzystanie z filtrów wsuwanych.
Ten mały i lekki adapter mocowania EF-M umożliwia podłączenie do aparatu EOS M dowolnego obiektywu z szerokiej gamy obiektywów EF, EF-S, TS-E i MP-E.
Poznaj szeroką gamę wymiennych obiektywów firmy Canon do aparatów bezlusterkowych i lustrzanek cyfrowych EOS.
Stworzone z myślą o aparatach z systemu R obiektywy RF cechują się wyższą jakością, szybkością pracy i łatwością obsługi dzięki wyjątkowej konstrukcji i technologii optycznej. Wyjątkowe 12-stykowe złącze systemu EOS R radykalnie poprawia komunikację między obiektywem aparatu a korpusem, dzięki czemu komunikacja jest szybsza niż do tej pory. Mocowanie obiektywu RF ma 54 mm szerokości, a odległość pomiędzy mocowaniem a matrycą jest bardzo mała. Taka konstrukcja pozwala umieścić obiektyw bliżej matrycy, a to z kolei umożliwia tworzenie szybszej i jaśniejszej optyki o wyższej jakości i niezrównanych parametrach pracy. Obiektywy RF mają lepsze możliwości filmowania oraz dodatkowe zalety, takie jak pierścień sterowania i mniejsze wymiary.
Pierwotny system aparatów EOS został wprowadzony na rynek w 1987 r. Jego głównym elementem było mocowanie obiektywów Canon EF, które jako pierwsze zapewniało całkowicie elektroniczne połączenie między obiektywem a korpusem. Samo połączenie między tymi dwoma elementami jest wprawdzie fizyczne, ale wymiana wszystkich informacji odbywa się drogą elektroniczną, co umożliwia bardzo precyzyjne, bieżące przesyłanie danych. Firma Canon jako pierwsza zaprojektowała silnik, który napędza mechanizm regulacji ostrości wewnątrz obiektywu, dzięki czemu silnik nie musi znajdować się w korpusie. Mimo ciągłego rozwoju systemów regulacji ostrości, technologii Image Stabilizer (Stabilizator obrazu), specjalistycznych elementów obiektywu i uszczelnień pierwotne mocowanie EF pozostaje bez zmian. Specjalistyczne obiektywy TS-E i MP-E mają mocowanie typu EF. Wszystkie obiektywy z mocowaniem EF są zgodne z każdym wyprodukowanym aparatem EOS, w tym z modelami z nowego systemu EOS R i z serii EOS M, jeśli są używane z odpowiednim adapterem obiektywu.
Obiektywy EF-S są lekkie, uniwersalne i łatwo przenośne, a zaprojektowano je z myślą o lustrzankach cyfrowych EOS z mniejszą matrycą. W przypadku serii EF-S inżynierowie z firmy Canon wykorzystali rozmiar matrycy APS-C, aby wyprodukować mniejsze i lżejsze obiektywy, które zapewniają fotografom znacznie szerszy kąt widzenia. Lekkie obiektywy EF–S są dostępne w szerokim zakresie ogniskowej, od 10 do 250 mm (od 16 do 400 mm z uwzględnieniem współczynnika kadrowania 1,6).
Obiektywy z mocowaniem EF-M zostały wprowadzone z pierwszą serią aparatów EOS M w 2012 r. Są jeszcze mniejsze niż obiektywy serii EF i EF-S, a przeznaczono je wyłącznie do pracy w aparatach z serii EOS M. Oferta obejmuje szerokie spektrum obiektywów, od ultraszerokokątnych, przez teleobiektywy aż po makroobiektywy. Są na tyle poręczne, że zawsze można mieć je przy sobie – to doskonały wybór dla osób o bardziej twórczym podejściu do codziennego fotografowania. Kompaktowe obiektywy EF–M są dostępne z ogniskową od 11 do 200 mm (od 17,6 mm do 320 mm z uwzględnieniem współczynnika kadrowania 1,6).