Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Teraz można łatwo rozszerzyć wejście MADI w mikserach ATEM, aby dodać wiele mikrofonów lub zewnętrznych mikserów audio. Wystarczy podłączyć ATEM Microphone Converter do portu MADI ATEM Television Studio. Konfiguracja jest nieskomplikowana, a dodatkowe urządzenia można nawet połączyć łańcuchowo. Każdy konwerter ma 4 wejścia analogowe z możliwością wyboru mikrofonu/linii oraz zasilanie fantomowe 48V. Cechuje się niesamowitą jakością dźwięku z niezwykle niskim poziomem szumu bazowego, szerokim zakresem dynamicznym i bardzo niskimi zniekształceniami. Posiada nawet 8 oddzielnych ADC na każdym osobnym wejściu, które razem działają w celu rozszerzenia zakresu dynamiki. Jest też wyjście monitorowania HDMI z przewijanymi kształtami fal audio.
ATEM Microphone Converter ma znaną konstrukcję konwertera, która zawiera miejsce dla analogowej elektroniki wymaganej do wysokiej jakości konwersji dźwięku analogowego na cyfrowy (ADC). Posiada łączone gniazda wejść XLR/TRS pozwalające na podłączenie kabli XLR oraz jack. Zawiera też wyjście MADI z przekonwertowanym audio, a także wejście MADI, które umożliwia łańcuchowe połączenie wielu konwerterów mikrofonowych ATEM, co pozwala osadzić więcej niż 4 kanały audio w jednym połączeniu MADI. Jest też złącze zasilania 12V DC oraz USB i Ethernet umożliwiające zdalne administrowanie i aktualizację oprogramowania. Dzięki przełącznikom możliwa jest kontrola poziomów wejściowych mikrofonowego/ liniowego audio oraz włączenie zasilania fantomowego.
MADI, czyli Multichannel Audio Digital Interface, to wielokanałowe łącze audio znormalizowane jako AES10 przez Audio Engineering Society (AES) i definiujące format danych interfejsu dla wielu kanałów cyfrowego dźwięku. Wyjście MADI ATEM Microphone Converter osadza 4 wejścia analogowe jako kanały MADI 1, 2, 3 i 4. ATEM Microphone Converter zawiera również wejście MADI służące do zapętlenia wielu konwerterów, gdy potrzebne są więcej niż 4 kanały audio na jednym łączu MADI. Oznacza to, że jeśli drugi konwerter zostanie podłączony do wejścia innego, konwerter upstream umiejscowi swoje 4 kanały ponad 4 kanałami na konwerterze downstream.
Każdy z analogowych kanałów wejściowych posiada ultraniskoszumowy przedwzmacniacz o stałym wzmocnieniu, skalowany do napędzania ADC o wysokim zakresie dynamiki. To eliminuje stosowanie analogowego przedwzmacniacza mikrofonowego, więc wejście nie cierpi z powodu kliknięć stopnia wzmocnienia przedwzmacniacza lub „szumu suwaka”. ATEM Microphone Converter wykracza poza konwencjonalną praktykę projektowania branży audio, polegającą na stosowaniu pojedynczego audio ADC. Każde wejście realizuje konwersję analogową na cyfrową przy użyciu 8 audio ADC o wysokim zakresie dynamiki, działających jako jeden audio ADC o bardzo wysokim zakresie dynamiki. Zakres każdego kanału wejściowego wynosi niewiarygodne 131dB(A), a ultraniskie zniekształcenia zaledwie 0,002%.
Powszechnym problemem związanym z konwerterami mikrofonowymi jest wyższy poziom szumu bazowego, gdzie szum elektryczny jest generowany we wzmacniaczach. ATEM Microphone Converter eliminuje ten problem. Wejście jest konwertowane bezpośrednio przy użyciu ultrawysokiego zakresu dynamiki, więc audio RAW przekazywane jest do miksera, który może następnie zastosować wzmocnienie wymagane dla prawidłowego poziomu audio. To likwiduje szum spowodowany przez analogowy etap wzmocnienia, co zapewnia niezwykle niski poziom szumu bazowego -129dBV, niezależnie od zastosowanego wzmocnienia cyfrowego. Następnie można zastosować cyfrowe sterowanie wzmocnieniem, które odbywa się w całkowicie niesłyszalnych, minutowych krokach wzmocnienia ±0,1dB.
Dzięki wejściu o szerokim zakresie dynamiki, które eliminuje potrzebę stosowania analogowego przedwzmacniacza, poziomy mikrofonów są regulowane przez niezwykle stabilny, cyfrowy stopień wzmocnienia przedwzmacniacza. Różne rodzaje i marki mikrofonów mogą znacznie różnić się poziomem dźwięku analogowego, dlatego ten cyfrowy stopień wzmocnienia umożliwia kompensację dla określonej marki mikrofonu użytkownika. Co najlepsze, cyfrowy przedwzmacniacz jest przetwarzany w pełnej wewnętrznej 32-bitowej głębi audio RAW, umożliwiając znacznie dokładniejszą regulację, niż w przypadku audio MADI. To zapewnia niezwykle czysty i bezszumowy stopień wzmocnienia. Ostateczne poziomy można na bieżąco dopracować w mikserze audio ATEM.
ATEM Microphone Converter ma też wyjście HDMI do monitorowania wideo, co pozwala podłączyć zwykły telewizor lub monitor komputerowy, aby uzyskać wyświetlacz całego stanu. Umożliwia przewijanie 4 kształtów fal przez ostatnie 60 sekund w celach informacyjnych. Dostępne mierniki audio pokazują poziom na złączu wejściowym. Każdy kanał zawiera również niestandardowe etykiety ustawiane za pomocą oprogramowania narzędziowego. Wskaźniki wyświetlają ustawienia przełącznika wyboru wejścia mikrofonowego/liniowego i zasilania fantomowego. Ponadto połączenie konwerterów łańcuchowo spowoduje dostosowanie się wyjścia monitorowania i wyświetli więcej niż 4 kanały. Można nawet nadać konwerterowi nazwę, która będzie wyświetlana na podglądzie.
Łącza |
|
Analogowe wejścia audio | 4 x kombinacja 3-pinowego XLR i gniazda jack TRS 1/4” przełączalna pomiędzy poziomem liniowym i mikrofonowym +24dB z obsługą zasilania fantomowego +48V. |
Wejścia MADI | 1 x BNC obsługuje 64-kanałowe cyfrowe audio MADI |
Wyjścia MADI | 1 x BNC obsługuje 64-kanałowe cyfrowe audio MADI |
Wyjście wideo HDMI | 1 x wyjście monitorowania. |
Interfejs komputera | 1 x USB typu C ze śrubą blokującą |
Ethernet | Obsługuje 10/100/1000 BASE-T. |
Standardy wideo HDMI dla wyjścia |
|
Standardy wideo HD | 1080p24, 1080p25, 1080p30, 1080p48, 1080p50, 1080p60 |
Podgląd HDMI | Wyświetla nazwę ATEM Microphone Converter oraz 4, 8, 12 lub 16 kanałów audio z 60 sekundową historią kształtu fali. Zawiera też indywidualną nazwę kanału, mierniki VU, ustawienie poziomu mikrofonowego lub liniowego oraz stan zasilania fantomowego. |
Audio |
|
ADC na każdym wejściu | 8 |
Przedwzmacniacz cyfrowy | 32-bitowy |
Zakres dynamiczny | 131dB(A) |
Poziom szumu bazowego | -129dBV |
Całkowite pełnoskalowe zniekształcenia harmoniczne | 0,002% |
Wyjściowa głębia próbkowania | 24-bitowa |
Wyjściowa częstotliwość próbkowania | 48KHz |
Zgodność z MADI | AES10-2020 |
Oprogramowanie |
|
Sterowanie oprogramowaniem | Aktualizacja oprogramowania Mac™ i Windows™ przez USB lub Ethernet. |
Aktualizacja oprogramowania wewnętrznego | Przez aplikację narzędziową do pobrania. |
Systemy operacyjne | |
Mac 12.0 Monterey, Mac 13.0 Ventura lub nowsza wersja | Windows 10, 64 bity. Windows 11. |
Kontrola ustawień | |
Ustawienia oprogramowania | USB i Ethernet za pomocą bezpłatnego oprogramowania narzędziowego. |
Przełączniki sprzętowe | Miniprzełączniki do wyboru poziomu mikrofonowego lub liniowego oraz włączania/wyłączania zasilania fantomowego +48V. |
Wymogi zasilania |
|
Zasilanie | 1 x zewnętrzny zasilacz 12V ze złączem blokującym. |
Zakres napięcia operacyjnego | 12V do 17,5V DC |
Zużycie prądu | Maks. 12W |
Specyfikacje środowiskowe |
|
Temperatura robocza | 0°C do 40°C (32°F - 104°F) |
Temperatura przechowywania | -20°C do 60°C (-4°F - 140°F) |
Wilgotność względna | 0% - 90% kondensacja nie występuje |
Elementy zawarte w zestawie |
|
ATEM Microphone Converter Zewnętrzny zasilacz 12V DC ze złączem blokującym i międzynarodowymi adapterami wtyczek. Pakiet powitalny z kodem QR do pobrania oprogramowania | |
Gwarancja |
|
3 lata ograniczonej gwarancji producenta. |