Panasonic Lumix DC-S5

9 499,00 zł
Brutto
 PRZEDSPRZEDAŻ - zapytaj o czas dostawy

MASZ PYTANIE ?

Napisz do nas!

close

Zapytanie produktowe






 

(81) 825-97-22

sklep@beiks.pl


(22) 891-13-73

wawa@beiks.pl

Aparat LUMIX S DC-S5

Aparat LUMIX S5 pozwala rejestrować filmy o jakości kinowej oraz znakomitej jakości zdjęcia. Wszystkie te funkcje kryją się w kompaktowej obudowie pełnoklatkowego aparatu bezlusterkowego.
ast-1097553.jpg


Doskonałe rozwiązanie do rejestrowania hybrydowego

Ten hybrydowy pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy cechuje się wyjątkową jakością zdjęć i filmów w całym zakresie czułości i ergonomiczną obudową stworzoną z myślą o twórcach, którzy stawiają jakość na pierwszym miejscu.
2.jpg


Pełnoklatkowa matryca CMOS 24,2 MP z technologią Dual Native ISO

Zoptymalizowana matryca CMOS gwarantuje wyjątkową jakość zdjęć i filmów. Technologia Dual Native ISO daje większą swobodę przy pracy w słabym świetle, eliminując obserwowany zazwyczaj wzrost efektu ziarna podczas nagrywania filmów.
3.jpg


Nowy wymiar fotografii

Możesz mieć pewność znakomitych rezultatów bez względu na to, czy nagrywasz przy użyciu wizjera OLED Live Viewfinder, czy w pełni dotykowego 3-calowego wyświetlacza LCD o swobodnie ustawianym kącie i rozdzielczości 1,84 mln punktów, który może działać w trybie nagrywania i odtwarzania. Funkcje fotografii poklatkowej i nagrywania w zwolnionym tempie rozszerzają możliwości artystyczne, a zdjęcia zrobione w ulepszonym trybie wysokiej rozdzielczości można teraz zapisywać bezpośrednio w formacie JPEG gwarantującym niezwykle szczegółowe obrazy w rozdzielczości odpowiadającej 96 megapikselom — to znakomite rozwiązanie w sytuacjach, gdy rozdzielczość jest najważniejsza.
4.jpg


Profesjonalne opcje wideo

Każdy projekt wiąże się z innymi potrzebami — tryby nagrywania aparatu LUMIX S5 obejmują 10-bitowy zapis wideo 4K 60p 4:2:0 i 4K 30p 4:2:2, a także 8-bitowy zapis wideo 4K bez ograniczeń czasu nagrywania. Przy nagrywaniu 10-bitowym aparat obsługuje wyjście HDMI w 10-bitowym formacie 4:2:2, a także równoczesne nagrywanie na dysk zewnętrzny/kartę SD, zwiększając elastyczność i twórczą swobodę podczas sesji fotograficznej.
5.jpg


Narzędzie dla twórców

Możliwości artystyczne w zasięgu ręki — LUMIX S5 dysponuje szeregiem funkcji wspierających nowe, kreatywne metody prowadzenia narracji. Preinstalowane V-Log i V-Gamut. Dzięki ponad 14 stopniom zakresu dynamicznego i bogatej palecie barw LUMIX S5 może rywalizować z profesjonalnymi aparatami z wyższej półki.
6.jpg


Zaawansowana technologia autofokusu

LUMIX S5 dysponuje zaktualizowanym systemem autofokusu zapewniającym wszystkie korzyści systemu AF opartego na kontraście przy zwiększonej wydajności śledzenia. Zaktualizowany system obejmuje szybki i precyzyjny autofokus oraz technologię uczenia głębokiego używaną do rozpoznawania ciał, głów, twarzy i oczu ludzi, a także zwierząt, tym samym zwiększając niezawodność autofokusu.
7.jpg


Podwójna stabilizacja obrazu

Stabilizacja obrazu jest nieodzowna dla twórców będących w ruchu. Łącząc stabilizację w korpusie ze stabilizacją obiektywu, 5-osiowy system Dual I.S. II aparatu LUMIX S5 zapewnia 6,5-punktową moc kompensacji, dzięki której możesz mieć pewność, że zdjęcie wyjdzie zgodnie z oczekiwaniami.
8.jpg


Kompaktowy i wytrzymały korpus aparatu

LUMIX S5 waży 30% mniej niż S1 (tylko 714 g) i ma mniejsze wymiary od GH5, bez uszczerbku na jakości zdjęć i filmów. Aparat cechuje się znakomitym wzornictwem i wykonaniem z obudową ze stopu magnezu oraz konstrukcją odporną na pył i zachlapanie*, która zapewnia spokój ducha podczas pracy w różnych środowiskach. * Ochrona przed pyłem i zachlapaniem nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli uchwyt z akumulatorem zostanie narażony na bezpośredni kontakt z pyłem lub wodą.
9.jpg


Wybierz właściwy obiektyw

W aparacie LUMIX S5 zastosowano standard mocowania obiektywu L, który pozwala na wybór spośród szerokiej gamy wysokiej jakości obiektywów firm Panasonic, Leica i Sigma.
10.jpg
Panasonic
Cechy
Typ matrycy:
CMOS
Rozmiar matrycy:
Full Frame
Rozdzielczość obrazu:
24 megapixeli
Rozdzielczość video:
4K
Nośniki do nagrywania:

Karta pamięci SD / Karta pamięci SDHC / Karta pamięci SDXC

Gniazdo 1: Zgodność ze standardem UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC.

Gniazdo 2: Zgodność ze standardem UHS-I UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC.

Mocowanie obiektywu: Mocowanie L-Mount
Typ: Pełnoklatkowa matryca CMOS 35 mm (35,6 mm x 23,8 mm)
Efektywna liczba pikseli / Całkowita liczba pikseli: 24,20 megapiksela / 25,28 megapiksela
Proporcje / Filtr kolorów: 3:2 / Filtr kolorów podstawowych
System redukujący kurz: Typ z przesunięciem matrycy
Zakres Ponad 14-stopniowa charakterystyka (V-Log)
Zdjęcia: JPEG (DCF, Exif 2.31), RAW, HLG Photo (CTA-2072)
6K PHOTO** / 4K PHOTO**:

6K PHOTO: MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC (2 kan.))

4K PHOTO: MP4 (H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.))

Wyodrębnione zdjęcia: JPEG (DCF, Exif 2.31)

Współczynnik proporcji: 4:3 / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 65:24 / 2:1
4:3 / 3:2 / 16:9 / 1:1 / 65:24 / 2:1

6000x4000(L) / 4272x2848(M) / 3024x2016(S) / 12000x8000(XL)* / 8496x5664(LL)* *Tryb wysokiej rozdzielczości.

5184x3456(6K PHOTO) / 3504x2336(4K PHOTO) / 5984x4000(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 3232x2160(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

w przypadku korzystania z obiektywów pełnoklatkowych 4:3:

5328x4000(L) / 3792x2848(M) / 2688x2016(S) / 10656x8000(XL)* / 7552x5664(LL)* *Tryb wysokiej rozdzielczości.

4992x3744(6K PHOTO) / 3328x2496(4K PHOTO) / 5312x3984(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 2880x2160(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

w przypadku korzystania z obiektywów pełnoklatkowych 16:9:

6000x3368(L) / 4272x2400(M) / 3024x1704(S) / 12000x6736(XL)* / 8496x4784(LL)* * Tryb wysokiej rozdzielczości.

3840x2160(4K PHOTO) / 5888x3312(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 3840x2160(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

w przypadku korzystania z obiektywów pełnoklatkowych 1:1: 4000x4000(L) / 2848x2848(M) / 2016x2016(S) / 8000x8000(XL)* / 5664x5664(LL)* *Tryb wysokiej rozdzielczości.

2880x2880(4K PHOTO) / 4000x4000(HLG PHOTO, pełna rozdzielczość) / 2144x2144(HLG PHOTO, rozdzielczość 4K)

w przypadku korzystania z obiektywów pełnoklatkowych 65:24: 6000x2208(L)
w przypadku korzystania z obiektywów pełnoklatkowych 2:1: 6000x3000(L)
w przypadku korzystania z obiektywów APS-C/Super 35 mm 3:2: 3984x2656(L) / 2880x1920(M) / 2064x1376(S) / 3504x2336(4K PHOTO)
w przypadku korzystania z obiektywów APS-C/Super 35 mm 4:3: 3536x2656(L) / 2560x1920(M) / 1840x1376(S) / 3328x2496(4K PHOTO)
w przypadku korzystania z obiektywów APS-C/Super 35 mm 16:9: 3984x2240(L) / 2880x1624(M) / 1920x1080(S) / 3840x2160(4K PHOTO)
w przypadku korzystania z obiektywów APS-C/Super 35 mm 1:1: 2656x2656(L) / 1920x1920(M) / 1376x1376(S) / 2880x2880(4K PHOTO)
Jakość obrazu: RAW / RAW+Fine / RAW+Standard / Fine / Standard
Przestrzeń barw: sRGB, AdobeRGB
Format zapisu pliku: MOV: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (format audio: LPCM (2 kanały, 48 kHz/16 bitów)
MP4: H.264/MPEG-4 AVC, H.265/HEVC (format audio: AAC (2 kan.))
Przełączanie NTSC / PAL: Tak (NTSC (59,94 Hz) / PAL(50,00 Hz))
NTSC (59,94 Hz), pełnoklatkowy: [4K] 3840x2160 29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 59,94p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 29,97p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 23,98p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

NTSC (59,94 Hz) APS-C / piksel po pikselu: piksel po pikselu: [4K] 3840x2160 59,94p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 59,94p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)

[4K] 3840x2160 29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 29,97p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 23,98p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 59,94p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 29,97p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 23,98p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

PAL (50,00 Hz), pełnoklatkowy: [4K] 3840x2160 25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 50,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 25,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

PAL (50,00 Hz) APS-C / piksel po pikselu: 4K] 3840x2160 50,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)

[4K] 3840x2160 25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10-bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 50,00p, 200 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 50,00p, 150 Mb/s (4:2:0, 8-bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM)

[Anamorphic 4K] 3328x2496 (4:3) 25,00p, 150 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 50,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

[FHD] 1920x1080 25,00p, 100 Mb/s (4:2:2, 10 bitów LongGOP)* / 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, LPCM) * Możliwość wyboru HLG.

NTSC (59,94 Hz), pełnoklatkowy: [4K] 3840x2160 29,97p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 23,98p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[4K] 3840x2160 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

NTSC (59,94 Hz) APS-C / piksel po pikselu: [4K] 3840x2160 59,94p, 100 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 29,97p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 23,98p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[4K] 3840x2160 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

PAL (50,00 Hz), pełnoklatkowy: [4K] 3840x2160 25,00p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

PAL (50,00 Hz) APS-C / piksel po pikselu: [4K] 3840x2160 50,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 25,00p, 72 Mb/s (4:2:0, 10 bitów, LongGOP)* (H.265/HEVC, AAC) * Możliwość wyboru HLG.

[4K] 3840x2160 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

NTSC (59,94 Hz), pełnoklatkowy: [FHD] 1920x1080 59,94p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 29,97p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 23,98p, 24 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

1, 2, 5, 10, 15, 30, 60, 100, 120, 150*, 180* kl./s

*Kąt widzenia zawęża się w przypadku wybrania szybkości klatek wynoszącej 180. Tryb AF przełącza się na MF po ustawieniu szybkości klatek na 150 kl./s lub więcej.

NTSC (59,94 Hz) APS-C / piksel po pikselu: [4K] 3840x2160 29,97p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[4K] 3840x2160 23,98p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

1, 2, 5, 10, 15, 30, 60 kl./s

PAL (50,00 Hz), pełnoklatkowy: [FHD] 1920x1080 50,00p, 28 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

[FHD] 1920x1080 25,00p, 20 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)

1, 2, 5, 10, 15, 30, 60, 100, 120, 150*, 180* kl./s

*Kąt widzenia zawęża się w przypadku wybrania szybkości klatek wynoszącej 180. Tryb AF przełącza się na MF po ustawieniu szybkości klatek na 150 kl./s lub więcej.

PAL (50,00 Hz) APS-C / piksel po pikselu: [4K] 3840x2160 25,00p, 100 Mb/s (4:2:0, 8 bitów LongGOP) (H.264/MPEG-4 AVC, AAC)
1, 2, 5, 10, 15, 30, 60 kl./s
Typ: Wizjer OLED Live View Finder
Pikseli: Około 2,36 mln punktów
Pole widzenia / Powiększenie: Około. 100% / ok 0,74x z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność; -1,0 m-1, gdy proporcje są ustawione na 3:2
Dystans widzenia / Regulacja dioptrii: Około 20 mm po ustawieniu na nieskończoność; -1,0 m-1 / -4,0 - +4,0 (dpt)
Czujnik oczu: Tak
Prędkość wyświetlacza: 120 kl./s / 60 kl./s
Opóźnienie wyświetlania: Około 0,005 s
Typ: Wyświetlacz TFT LCD ze statycznym panelem dotykowym
Rozmiar monitora: O swobodnie ustawianym kącie, 7,5 cm (3 cale), proporcje 3:2
Pikseli: Około 1,84 mln punktów
Pole widzenia: Około 100%
Typ: Kontrastowy system AF
Technologia DFD: Tak
Tryb ustawiania ostrości: AFS (pojedynczy) / AFC (ciągły) / MF
Tryb AF: Automatyczne wykrywanie (Twarz, Oczy, Ciało, Zwierzę) / Śledzenie / 225-obszarowy / Strefa (pionowa/pozioma) / Strefa (kwadratowa) / Strefa (owalna) / 1-obszarowy+ / 1-obszarowy / Pinpoint / Niestandardowy 1, 2, 3 (funkcja dotyku jest dostępna dla pełnego obszaru) (skalowalny rozmiar kadru AF i elastyczna pozycja AF)
Zakres wykrywania AF: EV -6 - 20 (F1,4, równoważne z ISO100, AFS)
Niestandardowe ustawienie AF: Czułość AF, czułość przełączania obszaru AF, prognozowanie obiektu w ruchu
Lampka wspomagania autofokusa: Tak
Blokada AF: Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AF
Post Focus / Focus Stacking: Tak/Tak
Inne: AF-ON, AF-ON: do bliży, AF-ON: do dali, AF migawki, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, priorytet ostrości/migawki, szybki AF, ciągły AF (podczas nagrywania filmów), AF z wykrywaniem zbliżenia oka, ustawienie zakresu punktów AF, AF+MF, MF Guide, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, panel dotykowy AF, migawka dotykowa, przełączanie ostrości w pionie / w poziomie, blokada pierścienia ustawiania ostrości, wyświetlanie/ukrywanie trybu AF, 1-obszarowa prędkość przesuwania AF, ramka ostrości w pętli, punkt początkowy AFC (225-obszarowy), odzyskiwanie ostrości obiektywu, sterowanie pierścieniem ostrości
System pomiaru światła: 1 728-strefowy wielopunktowy system wykrywania
Tryb pomiaru światła: Wielokrotny / Centralnie ważony / Punktowy / Wyróżniony ważony
Zakres pomiaru: EV 0-18 (obiektyw F2,0, równoważne z ISO100)
Tryb ekspozycji: Program AE / Priorytet przysłony AE / Priorytet migawki AE / Ekspozycja manualna
Czułość ISO (standardowa czułość wyjściowa): Auto / 50* / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 / 12800 / 25600 / 51200 / 102400* / 204800* (możliwość zmiany na krok 1/3 EV) *Rozszerzone ISO
Podwójne natywne ISO:

[Normalny]

Natywne ISO: 100, 640

Auto: Auto / 50* / 100–51200 / 102400* / 204800* * Rozszerzone ISO
[V-Log]

Natywne ISO: 640, 4000

Auto: Auto /320* / 640–51200 * Rozszerzone ISO
[HLG]

Natywne ISO: 400, 2500

Auto: Auto / 400–51200 / 102400* / 204800* *Rozszerzone ISO
[Cinelike D2 / Cinelike V2]

Natywne ISO: 200, 1250

Auto: Auto / 100* / 200–51200 / 102400* / 204800* * Rozszerzone ISO

Kompensacja ekspozycji: 1/3 EV krok ±5EV (±3EV dla filmów)
Blokada AE: Ustaw przycisk Fn w menu niestandardowym na blokadę AE
SYSTEM STABILIZACJI OBRAZU SYSTEM STABILIZACJI OBRAZU: Typ z przesunięciem matrycy (5 osi / 5,0 punktu*) * Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ustawiania ostrości f=60 mm w przypadku użycia obiektywu S-R2060]. Dual I.S. (6,5 punktu*, zgodność z Dual I.S. 2) *Zgodnie ze standardem CIPA [kierunek odchylenia: odległość ustawiania ostrości f=200 mm w przypadku użycia obiektywu S-E70200].
Balans bieli: AWB / AWBc / AWBw / światło dzienne / pochmurno / cień / żarówka / lampa błyskowa / ustawienie bieli 1, 2, 3, 4 / ustawienie temperatury kolorów 1, 2, 3, 4
Regulacja balansu bieli: zabarwienie niebieskie/bursztynowe, zabarwienie magenta/zielone
Ustawienie temperatury barwowej: 2500–10000 K w 100 K
Typ: Migawka szczelinowa
Czas otwarcia migawki:

Zdjęcia: Bulb (maks. 30 minut), 1/8 000 – 60

Elektroniczna kurtyna przednia: Bulb (maks. 30 minut), 1/2 000 – 60

Przysłona elektroniczna: Bulb (maks. 60 s), 1/8000–60

Filmy: 1/16 000–1/25

Tryb Creative Video M / tryb MF: 1/16 000–1/2

Samowyzwalacz: 10 s, 3 obrazy / 2 s / 10 s
Pilot zdalnego sterowania: Pilot zdalnego sterowania przez DMW-RS2 (sprzedawany oddzielnie)
Tryb cichy / Tryb migawki: Tak / Tak (Automatyczna / Mechaniczna / Elektroniczna kurtyna przednia / Elektroniczna / Elektroniczna+NR)
Zakres AE: 3, 5, 7 zdjęć z krokiem 1/3, 2/3 lub 1 EV, maks. ±3 EV, pojedyncze/seryjne
Bracketing przysłony: 3, 5 lub wszystkie pozycje z krokiem 1 EV
Bracketing ostrości: 1–999 zdjęć, kroki ustawiania ostrości można ustawić w 10 poziomach
Zakres balansu bieli: Trzy obrazy w osi niebieski/bursztynowy lub w osi magenta/zielony, ustawienie temperatury kolorów
Przysłona mechaniczna / elektroniczna kurtyna przednia: AFS/MF: H: 7 kl./s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
AFC: H: 5 kl./s (z funkcją Live View), M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Przysłona elektroniczna: AFS/MF: H: 7 kl./s, M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
AFC: H: 5 kl./s (z funkcją Live View), M: 5 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Liczba nagrywanych obrazów: RAW / RAW+JPEG: ponad 24 zdjęcia JPEG: Ponad 999 zdjęć (gdy używana jest karta SD o klasie szybkości „UHS-II Speed Class 3 (U3)” włożona do gniazda kart 1).
* Podczas rejestrowania w warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic.
Szybkość wykonywania zdjęć seryjnych: 6K PHOTO: 30 kl./s
4K PHOTO: 60 kl./s, 30 kl./s
Informacje EXIF: Tak (każdy plik JPEG wykadrowany z pliku seryjnego 6K/4K jest zgodny ze standardem EXIF).
Rodzaj lampy błyskowej: Zewnętrzna lampa błyskowa TTL (sprzedawana oddzielnie)
Tryb lampy błyskowej: Auto* / auto/redukcja czerwonych oczu* / wł. wymuszenie / wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu / powolna synchronizacja / powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu / wył. wymuszenie *Tylko w trybie iA.
Synchronizacja lampy błyskowej: Synchronizacja na 1. kurtynę, synchronizacja na 2. kurtynę
Regulacja mocy lampy błyskowej: 1/3 EV z krokiem ±3 EV
Prędkość synchronizacji: Poniżej 1/250 s *Liczba przewodnia zmniejsza się przy 1/250 s. Tylko po ustawieniu trybu M lub S.
Sterowanie bezprzewodowe: Tak (w przypadku użycia lampy DMW-FL200L / FL360L / FL580L (opcjonalna)), kanał bezprzewodowy: 1 kan./2 kan./3 kan./4 kan.
WIRTUALNE ZWIĘKSZENIE ZAKRESU ZOOMU WIRTUALNE ZWIĘKSZENIE ZAKRESU ZOOMU: 2,0x (EX S) (w przypadku korzystania z obiektywów pełnoklatkowych), 1,9x (EX S) (w przypadku korzystania z obiektywów APS-C / Super 35 mm), 1,4x (EX M) * Tylko podczas rejestracji zdjęć.
Style zdjęć: Standardowy / Żywy / Naturalny / Płaski / Pejzaż / Portret / Monochromatyczny / L. Monochrome / L. Monochrome D / Cinelike D2 / Cinelike V2 / Like709 / V-Log / Standardowy (HLG) / Monochromatyczny (HLG) / Like2100 (HLG) / Mój styl zdjęć 1–10
Regulacja obrazu: Kontrast / Światło / Cień / Nasycenie / Odcień koloru / Odcień / Efekt filtra / Efekt ziarna / Ostrość / Redukcja szumów / ISO / WB

* Ustawienia dostępne do regulacji różnią się w zależności od trybu Styl zdjęć.

FILTR FILTR: Expressive (Ekspresja) / Retro / Old Days (Stara fotografia) / High Key (Wysokie tony) / Low Key (Niskie tony) / Sepia / Monochrome (Czarno-białe) / Dynamic Monochrome (Dynamiczne czarno-białe) / Rough Monochrome (Surowe czarno-białe)* / Silky Monochrome (Jedwabiste czarno-białe)* / Impressive Art (Impresja) / High Dynamic (Dynamika) / Cross Process (Filtr filmowy) / Toy Effect (Aparat zabawkowy) / Toy Pop / Bleach Bypass / Miniature Effect (Efekt miniatury) / Soft Focus (Rozmycie)* / Fantasy (Fantazja) / Star Filter (Gwiazdki)* / One Point Color (Jeden kolor) / Sunshine (Słońce)* * Tylko do zdjęć.
Poziom luminancji: 8 bitów: 0‒255 / 16‒235 / 16‒255

10 bitów: 0‒1023 / 64‒940 / 64‒1023
Monitor przebiegu: Tak
Wyświetlacz LUT: LUT View Assist (wyświetlacz) / LUT View Assist (HDMI)
Kod czasowy: Zliczanie: możliwość wyboru między metodą Rec Run a metodą Free Run, tryb kodu czasowego: możliwość wyboru między trybem Drop Frame a trybem Non-Drop Frame (przy wybranym ustawieniu NTSC (59,94 Hz).
Funkcja Knee Control: Tak (w trybie Like709)
NAGRYWANIE: Komp. ekspozycji / Czułość / Balans bieli / Styl zdjęć / Tryb pomiaru / Proporcje / Jakość obrazu / Rozmiar obrazu / Zdjęcie HLG / Tryb wysokiej rozdzielczości / Pomiar punktowy 1 zdjęcia / Długa ekspozycja NR / Min. szybkość migawki / 1 zdjęcie RAW+JPG / Zakres i.Dynamic / Efekt filtra / Jednorazowa AE / AE sterowana dotykiem / Tryb ekspozycji / Tryb AF / Niestandardowe ustawienie AF (zdjęcia) / Niestandardowe ustawienie AF (wideo) / Focus Peaking / Czułość Focus Peaking / 1-obszarowa szybkość przesuwania AF / Blokada pierścienia ustawiania ostrości / BLOKADA AE / BLOKADA AF / BLOKADA AF/AE / AF-ON / AF-ON: do bliży / AF-ON: do dali / Zakres punktów AF / Ustawianie strefy ostrości / Tryb lampy błyskowej / Regulacja lampy błyskowej. / konfiguracja bezprzewodowej lampy błyskowej / tryb napędu / 1 zdjęcie 6K/4K PHOTO / bracketing / tryb cichy / stabilizacja obrazu / typ migawki / zewn. telekonwerter / Tryb Live View Composite / Post-Focus / Format nagrywania plików filmów / Jakość zapisu filmów / Ustawienie wolne i szybkie / Wyświetlanie kodu czasowego / Wyświetlanie poziomu nagrywania dźwięku / Regulacja poziomu nagrywania dźwięku / Ograniczenie poziomu nagrywania dźwięku / Specjalne ustawienie kierunkowości mikrofonu / Stabilizacja obrazu / Elektroniczna stabilizacja obrazu (wideo) / Boost I.S. (wideo) / Obszar obrazu wideo / Kadrowanie na żywo / Q.MENU / Nagrywanie / Przełącznik odtwarzania / Nagrywanie wideo / Przełącznik wizjer/wyświetlacz / Blokada obsługi / Dial Operation Switch / Preview / Preview Aperture Effect / Constant Preview / Level Gauge / Histogram / Luminance Spot Meter / Znacznik klatki / Linie siatki zdjęcia / Poprawa jakości podglądu na żywo / Monochromatyczny podgląd na żywo / Tryb nocny / Styl wizjera/wyświetlacza / Podgląd zdjęcia/wideo / Wzór zebry / LUT View Assist (wyświetlacz) / LUT View Assist (HDMI) / Wybór LUT / HLG View Assist (wyświetlacz) / HLG View Assist (HDMI) / Funkcja Sheer Overlay / Zakres stanu I.S. / Monitor przebiegu / Widok anamorficzny z funkcją Desqueeze / Sterowanie pierścieniem ostrości/powiększeniem / Docelowe gniazdo karty / Wi-Fi / Brak ustawienia / Przywracanie ustawień domyślnych
ODTWARZANIE: Powiększenie z punktu AF / funkcja LUT View Assist (wyświetlacz) / funkcja HLG View Assist (wyświetlacz) / widok anamorficzny z funkcją Desqueeze / obróbka RAW / zbiorcze zapisywanie zdjęć 6K/4K PHOTO / usuwanie pojedynczych elementów / ochrona / ocena 1, 2, 3, 4, 5 / kopiowanie / przełącznik nagrywania/odtwarzania / przełącznik wizjera/wyświetlacza / nagrywanie wideo / tryb nocny / zmiana gniazda karty / Wi-Fi / wysyłanie obrazu (smartfon) / funkcja LUT View Assist (HDMI) / funkcja HLG View Assist (HDMI) / odtwarzanie zdjęć 6K/4K / brak ustawienia / Wyłączony (wyłączenie funkcji „naciśnij i przytrzymaj”) / przywracanie ustawień domyślnych
WSKAŹNIK WYPOZIOMOWANIA WSKAŹNIK WYPOZIOMOWANIA: Tak
JĘZYK MENU EKRANOWEGO JĘZYK MENU EKRANOWEGO: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki, rosyjski
DRUK DRUK: Zgodność z PictBridge
USB: SuperSpeed USB 3.1 typ C pierwszej generacji
HDMI*** Przekazywanie sygnału do monitora: Jeżeli wybrano tryb inny niż [4K/60p]/[4K/50p] dla opcji [Picture Quality]:

4:2:2 10 bitów, 4:2:2 8 bitów, 4:2:0 8 bitów


Jeżeli wybrano tryb [4K/60p]/[4K/50p] dla opcji [Rec Quality]:

4:2:2 10 bitów*, 4:2:0 8 bitów *Po wybraniu trybu 4:2:2, 10 bitów nie można zapisywać filmów ani zdjęć na karcie pamięci w aparacie.


Wyświetlacz: ON / OFF (możliwość wyboru)

HLG View Assist (HDMI): AUTO / TRYB1 / TRYB2 / WYŁ. (możliwość wyboru)

Odtwarzanie: microHDMI typ D / VIERA Link, Audio: Stereo

NTSC (59,94 Hz): Auto / 4K/60p / 4K/30p / 1080p / 1080i / 720p / 480p

PAL (50,00 Hz): Auto / 4K/50p / 4K/25p / 1080p / 1080i / 720p / 576p

Wejście zdalnego sterowania: φ2,5 mm
Wejście mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio: φ3,5 mm dla mikrofonu zewnętrznego / zewnętrznego urządzenia audio

Możliwość wyboru MIC (Plug-in Power) / MIC / LINE.

Tryby Stereo /Obiektyw Auto / Kierunkowy / Super kierunkowy / Ręczny są dostępne tylko po podłączeniu mikrofonu DMW-MS2 (do nabycia osobno).

Wyjście słuchawek: φ3,5 mm
Mikrofon: Stereo, redukcja szumu wiatru: WYŁ. / niska* / standardowa / wysoka *tylko po podłączeniu DMW-MS2 (opcjonalnie).
Mikrofon XLR: Tak, z DMW-XLR1 (sprzedawany oddzielnie)
Głośnik: Monofoniczny
Gniazdo na kartę SD: Karta pamięci SD, karta pamięci SDHC, karta pamięci SDXC

Gniazdo 1: Zgodność ze standardem UHS-I/UHS-II UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC i ze standardem UHS-II Video Speed Class 90 dla kart pamięci SDXC.

Gniazdo 2: Zgodność ze standardem UHS-I UHS Speed Class 3 dla kart pamięci SDHC/SDXC.

Wi-Fi: 2,4 GHz (STA/AP) (IEEE 802.11 b/g/n)

Wi-Fi 5 GHz (STA) (IEEE 802.11 a/n/ac) *Pasmo Wi-Fi 5 GHz jest niedostępne w niektórych krajach.

1–13, 36, 40, 44, 48, 52, 56, 60, 64, 100, 104, 108, 112, 116, 120, 124, 128, 132, 136, 140

Bluetooth: Bluetooth® 4.2 (Bluetooth Low Energy (BLE))
ODPORNOŚĆ NA PYŁ I ZACHLAPANIE OCHRONA PRZED KURZEM I ZACHLAPANIAMI*: Tak

* Odporność na pył i zachlapanie nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli aparat zostanie narażony na bezpośredni kontakt z pyłem i wodą.

Baterie: Akumulator litowo-jonowy (7,2 V, 2200 mAh, 16 Wh) (w zestawie)

Zasilanie przez USB, ładowanie przez USB

Czas działania baterii (standard CIPA): Około 440 zdjęć (wyświetlacz tylny), 470 zdjęć (wizjer LVF), 1500 zdjęć (wizjer LVF w trybie oszczędzania energii*) z obiektywem S-R2060

* W warunkach testowych określonych przez firmę Panasonic zgodnie ze standardem CIPA. Kiedy czas przejścia w tryb uśpienia jest ustawiony na 1 sekundę

Czas ciągłego nagrywania (filmy)**: MP4 [4K/60p]: Około. 110 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF), 110 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny) *W przypadku korzystania z obiektywu S-R2060. Przy pełnym naładowaniu baterii. MOV [4K/60p/4:2:0 10 bitów/LongGOP]: Około. 100 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF), 110 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny) *W przypadku korzystania z obiektywu S-R2060. Przy pełnym naładowaniu baterii.
Faktyczny czas nagrywania (filmy)**: MP4 [4K/60p]: Około. 55 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF), 55 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny) *W przypadku korzystania z obiektywu S-R2060. Przy pełnym naładowaniu baterii. MOV [4K/60p/4:2:0 10 bitów/LongGOP]: Około. 50 min (APS-C, piksel po pikselu) (LVF), 55 min (APS-C, piksel po pikselu) (wyświetlacz tylny) *W przypadku korzystania z obiektywu S-R2060. Przy pełnym naładowaniu baterii.
Uchwyt z akumulatorem: DMW-BGS5 (sprzedawany oddzielnie)
Wymiary (Dł. x Wys. x Gł.): Około 132,6 x 97,1 x 81,9 mm (bez elementów wystających)
Masa: Około 714 g (1 karta pamięci SD, bateria, korpus)
Około 630 g (tylko korpus)
Temperatura pracy: Od 0oC do 40oC
Wilgotność przy eksploatacji: Wilgotność względna od 10% do 80%
Nagrywanie: LUMIX Tether ・ To oprogramowanie służy do sterowania aparatem cyfrowym firmy Panasonic przy użyciu komputera. Umożliwia to zmianę różnych ustawień aparatu, wykonywanie zdalnego nagrywania i zapisywanie zdalnie wykonanych zdjęć na komputerze. Odwiedź poniższą witrynę, aby pobrać i zainstalować oprogramowanie. http://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/d_lumixtether.html (dla systemu Windows / komputerów Mac)
Odtwarzanie / edycja: ・ Do tego aparatu nie jest dołączone oprogramowanie do edycji i wyświetlania zdjęć na komputerze. Potrzebne do tego oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO 10.1PE jest dostępne do pobrania z witryny firmy Panasonic przy użyciu komputera połączonego z Internetem. https://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/d_pfs1001pe.html (dla systemu Windows) ・ Oprogramowanie do przetwarzania plików RAW na komputerze nie jest dostarczane w zestawie z aparatem. Potrzebne do tego oprogramowanie SILKYPIX Developer Studio można pobrać z witryny firmy Ichikawa Soft Laboratory za pomocą komputera podłączonego do Internetu. http://www.isl.co.jp/SILKYPIX/english/p/ (dla systemów Windows / Mac)
Akcesoria standardowe: Zestaw DC-S5 Osłona korpusu, osłona gorącej stopki, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, pasek na ramię, akumulator, ładowarka, zasilacz sieciowy, kabel połączeniowy USB (A-C)

・ Instrukcja obsługi aparatu DC-S5 dotycząca zaawansowanych funkcji jest dostępna do pobrania na stronie pomocy technicznej dla produktów LUMIX firmy Panasonic za pomocą komputera PC, smartfona lub tabletu podłączonych do Internetu.

Uwagi Uwagi:

*** Dotyczy nagrywania filmów / wykonywania zdjęć 6K PHOTO/4K PHOTO

- 6K PHOTO to funkcja służąca do szybkiego wykonywania zdjęć seryjnych, która umożliwia wykonywanie zdjęć z materiału wideo w formacie 4:3 lub 3:2 i rozdzielczości około 18 megapikseli (efektywna liczba pikseli: ok. 6000 × 3000).

- Do nagrywania filmów w formacie MP4 (z szybkością poniżej 28 Mb/s)] należy używać karty z klasą prędkości kart SD „Class 4” lub wyższą.

- Do nagrywania filmów w formacie [MP4] w trybie [4K], [MOV], [S&Q], [6K PHOTO] lub [4K PHOTO] należy używać karty z klasą prędkości kart SD „UHS-I / UHS-II UHS Speed Class 3 (U3)”. (Klasa szybkości kart SD to standard odnoszący się do ciągłego zapisu danych na karcie). Nagrywanie w trybie [4K/60p] [4K/50p] [4K-A/50p] [4K/4:2:2 10 bitów] [4K-A/4:2:2 10 bitów] [4K/4:2:0 10-bitów] [4K-A/4:2:0 10 bitów] [S&Q] zostanie zatrzymane, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 30 minut.

- Nagrywanie w trybie [6K PHOTO] [4K PHOTO] zostanie zatrzymane, gdy ciągły czas nagrania przekroczy 15 minut.

- Filmy MP4 w trybie [MP4] w rozdzielczości [4K]:

- W przypadku użycia karty pamięci SDHC: Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części.

– W przypadku użycia karty pamięci SDXC: Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 96 GB lub 3 godziny i 4 minuty, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części.

- Filmy MP4 w trybie [MP4] w rozdzielczości [FHD]:

- Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części.

- Film MOV w formacie [MOV]

– W przypadku użycia karty pamięci SDHC: Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części.

– W przypadku użycia karty pamięci SDXC: Można kontynuować nagrywanie bez przerywania, nawet gdy rozmiar pliku przekroczy 96 GB lub 3 godziny i 4 minuty, ale plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części.

- Nagrywanie 10-bitowe 4:2:2 jest trybem nagrywania używanym w przypadku produkcji filmowych oraz filmów wymagających przetworzenia na komputerze. Oryginalne wideo nie może być odtwarzane na standardowym telewizorze ani na nagrywarce/odtwarzaczu Blu-ray Disc™. Podczas odtwarzania na tych urządzeniach mogą występować problemy (np. zatrzymywanie odtwarzania).

- W przypadku wysokiej temperatury otoczenia lub przy ciągłym nagrywaniu aparat może zatrzymać nagrywanie w celu ochrony swoich podzespołów. Należy poczekać, aż aparat ostygnie.

*** W przypadku wyjściowego sygnału wideo [4K/60p] [4K/50p] należy użyć kabla HDMI 2.0 z logo HDMI, opisanego jako zgodny z 4K.

Zobacz także