Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Nowe nagrywarki HyperDeck Studio zostały w pełni przeprojektowane i wyposażone w dziesiątki nowych funkcji! Zaawansowane modele mają na panelu nowe elementy sterujące w stylu nadawczym oraz więcej połączeń z tyłu obudowy. Ekran LCD ma tryb zarówno jasny, jak i ciemny, a przyciski sterowania transportem są mocniejsze i sprawiają profesjonalne wrażenie. Modele Pro posiadają metalowe pokrętło wyszukiwania o zwiększonej masie i miękkiej, przyjemnej w dotyku gumowej powierzchni. Dodatkowo pokrętło posiada aktywne sprzęgło, tak jak w tradycyjnych dekach nadawczych. Dzięki dwóm gniazdom na nośniki można wymieniać karty bez przerywania nagrywania. Zaawansowane modele mają nawet przednie złącze słuchawkowe i głośnik.
Model HD Pro awiera funkcje modelu Mini plus lepsze sterowanie transportem, przedni panel słuchawkowy i głośnikowy, 6G-SDI oraz wyjście wypełnienia i klucza. Obsługuje wszystkie kodeki do 1080p60 i ProRes oraz DNxHD do 2160p30.
HyperDeck Studio posiada tradycyjne elementy sterowania transportem, w tym pokrętło wyszukiwania dla jog, shuttle i scroll. Kompaktowy LCD pokazuje informacje o kodzie czasowym i transporcie oraz pełnokolorowe ikony podglądu bieżącego klipu podczas nagrywania lub odtwarzania. Wyświetla też informacje o stanie nagrywania każdej karty wraz z formatem wideo, liczbie klatek na sekundę i poziomach głośności, a wszystko to na jednym wyświetlaczu. LCD zawiera monitorowanie wideo oraz mierniki poziomu dźwięku, z możliwością wyboru pomiędzy technicznie dokładną balistyką VU lub PPM. Połączenie znajomego wyglądu kontrolek VTR z wbudowanym ekranem LCD sprawia, że HyperDeck Studio jest niewiarygodnie szybki i łatwy w obsłudze!
HyperDeck Studio posiada panel sterowania w tradycyjnym stylu, który jest bardzo szybki w obsłudze. Wystarczy nacisnąć przycisk nagrywania, aby natychmiast rozpocząć nagrywanie materiału wideo do pliku. W menu można również zmienić format nagrywania. Są przyciski sterowania transportem do odtwarzania, przewijania do tyłu i do przodu oraz poprzedniego i następnego klipu, i inne. Modele Pro mają metalowe pokrętło wyszukiwania do funkcji shuttle, jog i scroll, umożliwiające szybkie odnajdowanie klipów. Wybrane przyciski na panelu są kierowane do tylnego wyjścia zdalnego RS-422, umożliwiając sterowanie wieloma połączonymi HyperDeckami. Modele Plus i Pro posiadają też głośnik oraz gniazdo słuchawkowe do monitorowania dźwięku na żywo.
Wszystkie modele HyperDeck Studio obsługują nagrywanie na popularne karty SD i UHS-II. Nie potrzebujesz więc drogich, niestandardowych nośników. Modele Pro mają też dwa sloty na dyski SSD, umożliwiając korzystanie z dwóch różnych typów nośników! Karty SD i dyski SSD to doskonały wybór dla nośników nadawczych, ponieważ są małe i bardzo przystępne cenowo. W formacie H.264 pliki są tak małe, że można zapisać bardzo długie nagrania, nawet na mniejszych, tańszych kartach. Możesz też nagrywać na zewnętrzne dyski USB. Dzięki H.265, na karcie 1 TB można nagrać do 58 godzin w 2160p60 Ultra HD, a w H.264 do 157 godzin nagrania w 1080p59.94. To ponad 6 dni nagrywania w HD na jednej karcie 1 TB!
Wszystkie modele HyperDeck Studio mają dwa sloty na nośniki danych dla ciągłego nagrywania. Gdy karta nagrywania się zapełni, jest ono automatycznie kontynuowane na następnej karcie. To idealne rozwiązanie podczas nagrywania długich wydarzeń na żywo. Można „na gorąco” podmienić pełną kartę na pustą w trakcie nagrywania na drugim slocie. Każdy slot posiada wskaźnik stanu pokazujący, która karta jest w użyciu, czerwony dla nagrywania lub zielony dla odtwarzania. Ponadto wszystkie modele umożliwiają teraz nagrywanie bardzo długich nagrań do pojedynczego pliku, w celu łatwej dystrybucji. HyperDeck Studio jest łatwo naprawić. Każdy slot posiada indywidualny zespół PCB, który można wymienić w przypadku eksploatacyjnego zużycia.
Jeśli wymagane jest nagrywanie na inne typy nośników, port USB-C umożliwia podłączenie zewnętrznego dysku flash. Dyski flash USB-C mają nieograniczoną pojemność. Mogą być fizycznie większe niż karty SD lub dyski SSD. Ponadto możliwe jest nawet nagrywanie na macierz dyskową używaną potem do edycji, bez tracenia czasu na kopiowanie plików przed rozpoczęciem postprodukcji. Wystarczy przenieść dysk do komputera i natychmiast rozpocząć edycję! Można nawet dodać Blackmagic MultiDock 10G, który ma 4 oddzielne sloty na nośniki SSD. To umożliwia kompatybilność z nośnikami SSD do modeli HyperDeck Studio Mini i Plus. Na wbudowanym LCD są również menu do zarządzania dyskami zewnętrznymi.
HyperDeck obsługuje najpopularniejsze obecnie kodeki. Wszystkie modele mają formaty plików DNx i ProRes. Jednak obsługują one też H.264 w poziomach jakości do pełnych 10 bitów 4:2:2 przy nagrywaniu w formatach NTSC, PAL, 720p, 1080p i 1080i z przeplotem. Natomiast model 4K może nagrywać w formacie H.265 w Ultra HD. Uzyskujesz współczynniki kompresji 60:1 do 285:1 dla bardzo małych plików o prawdziwej jakości nadawczej. Ponadto podczas przesyłania plików do YouTube można wybrać nieskompresowany dźwięk PCM lub nawet AAC. Wszystkie modele obsługują formaty dysków ExFAT i HFS+ oraz jednoplikowe nagrania o długim czasie trwania. A modele Plus i Pro nawet ProRes 4444 do odtwarzania sygnału wypełnienia i klucza.
W zależności od modelu, HyperDeck Studio posiada liczne złącza wideo i audio, takie jak 3G-SDI, 6G-SDI lub 12G-SDI. Wszystkie modele mają złącze HDMI do podłączenia telewizorów i projektorów. Modele Pro i Plus oferują dedykowane wyjście monitorujące SDI ze statusem wyświetlanym na ekranie. Posiadają też dwa wyjścia SDI do odtwarzania plików ProRes 4444 oraz jednoczesnego wysyłania sygnałów wypełnienia i klucza do kluczowania na mikserach do produkcji na żywo. Połączenia generatorów kodu czasowego i sygnału referencyjnego mogą być zapętlone w celu synchronizacji urządzeń do nagrywania ISO. Model 4K ma Ethernet 10G dla niezwykle szybkiego kopiowania plików w sieci. Wszystkie modele posiadają nawet zasilanie AC i blokadę DC.
Dzięki wielostrumieniowemu SDI masz obsługę większości standardów wideo. Złącza SDI i HDMI automatycznie przełączają standardy wideo i obsługują formaty SD, HD i Ultra HD, w zależności od modelu. Formaty SD obejmują NTSC i PAL. Standardy HD 720p obejmują 720p50 i 720p59.94p. Formaty 1080i HD z przeplotem obejmują 1080i50 i 1080i59.94. Formaty HD 1080p obejmują 1080p23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94 i 60p. HyperDeck obsługuje nawet formaty 1080 PsF! Model 4K obsługuje formaty Ultra HD do 2160p60. A także rozdzielczość DCI 2K i 4K do 30p. HyperDeck Studio obsługuje również poziom A i B przy wyświetlaniu wideo HD w 3G-SDI.
Aby zapewnić kompatybilność oprogramowania, HyperDeck Studio obsługuje funkcję kamery internetowej za pośrednictwem złącza USB. Jeśli nie nagrywasz na zewnętrzny dysk USB, podłącz złącze USB HyperDeck bezpośrednio do komputera, aby uzyskać obraz na żywo w dowolnym oprogramowaniu wideo. Komputer rozpozna HyperDeck jako zwykłą kamerę internetową, choć w rzeczywistości jest to źródło wideo o jakości nadawczej. Gwarantuje to pełną kompatybilność z każdym oprogramowaniem do wideo i jakość rozdzielczości Full HD 1080p. Funkcja kamery internetowej USB HyperDeck współpracuje ze wszystkimi programami wideo, w tym Zoom, Microsoft Teams i Skype, a także z Open Broadcaster i XSplit Broadcaster do transmisji na żywo.
Dzięki obsłudze zaawansowanych standardów HDR będziesz gotowy do pracy z najnowszymi filmami fabularnymi. Wszystkie informacje o statusie HDR są wbudowane w połączenia SDI i sprzęt wykryje, kiedy odtwarzane są pliki HDR. Podczas nagrywania, wejścia SDI i HDMI automatycznie wykrywają standardy wideo HDR i oznaczają pliki odpowiednimi informacjami o HDR. Statyczne formaty metadanych PQ i HLG są przetwarzane zgodnie ze standardem ST2084. Ponadto LCD na panelu oferuje szeroką gamę kolorów dla przestrzeni barwnej Rec. 2020 i Rec. 709. HyperDeck Studio Plus i Pro pozwalają nawet na załadowanie LUTów 3D na wyjście monitora, aby dodać wygląd lub przekonwertować film na wideo gamma.
HyperDeck Studio zawiera profesjonalne wielokanałowe audio SDI do nagrywania do 16 kanałów. Podczas nagrywania z wejścia SDI można wybrać w menu nagrywanie 2, 4, 8 lub 16 kanałów audio w czasie rzeczywistym. Na wyświetlaczu statusu monitorowania SDI jest dodatkowe miejsce pokazujące liczbę kanałów, które zostały w tym samym czasie, a mierniki audio pokażą 2, 4, 8 lub 16 kanałów jednocześnie. Mierniki dźwięku zostały zaprojektowane do stosowania odpowiedniej balistyki. W menu LCD możesz wybrać wyświetlanie mierników VU lub PPM. HyperDeck Studio to coś więcej niż tylko rejestrator wideo. Oferuje też doskonały dźwięk!
Wszystkie modele HyperDeck pozwalają na zdalne przesyłanie plików multimedialnych za pomocą FTP. Dzięki wbudowanej w HyperDeck Studio 4K Pro sieci Ethernet 10G, transfer plików jest szybszy niż przy użyciu karty SD lub dysków SSD. Do zdalnego sterowania wszystkie modele wykorzystują protokół tekstowy. Polecenia sterujące można przetestować, używając prostej aplikacji terminala, takiej jak Telnet. Aby wykonać polecenie, wystarczy zalogować się do HyperDeck i wpisać „play” dla odtwarzania lub „record” dla nagrywania. Proste! Łącząc protokół sterowania i transfery plików z HyperDeck podłączonym do macierzy dyskowej USB-C otrzymasz niesamowity serwer nadawczy do wprowadzania danych, zarządzania mediami i odtwarzania.
Najczęściej stosowanym połączeniem sterującym w dekach nadawczych od początku lat 80-tych jest protokół RS-422. Pierwotnie opracowany przez Sony, jest stosowany niemal we wszystkich rejestratorach. HyperDeck Studio posiada rozbudowaną obsługę protokołów umożliwiającą bezpośrednie połączenie z systemami nadawczymi. Obsługuje również dodatkowe polecenia Advanced Media Protocol do zarządzania rejestratorami dyskowymi. Przy tworzeniu rozwiązań sterowania RS-422, istniejące połączenie z HyperDeck Studio oznaczone jest jako ID 0xF0E0 w 30/60p, 0xF1E0 w 25/50p lub 0xF2E0 w 24p. Pełny zestaw poleceń zdalnej obsługi jest zawarty w instrukcji obsługi, którą można pobrać ze strony wsparcia technicznego na naszej stronie internetowej.
Dzięki wbudowanym generatorom synchronizacji i kodu czasowego we wszystkich modelach można układać wiele urządzeń w stosy w celu cyfrowego wyświetlania lub wielokanałowego nagrywania. Każdy HyperDeck posiada dedykowane wyjścia dla sygnału referencyjnego i kod czasowy, bezpośrednio z wewnętrznych generatorów synchronizacji i kodu czasowego. Generatory pracują w trybie „ciągłym”, chyba że do wejść podłączony jest sygnał referencyjny lub kod czasowy. W tym przypadku generatory będą się z nim synchronizować automatycznie. W ten sposób można używać HyperDeck w pętli, aby stworzyć idealnie zsynchronizowane tablice lub nagrywarki.
System Blackmagic OS jest przeznaczony dla wysokiej klasy sprzętu filmowego i nadawczego, i obsługuje wszystkie funkcje HyperDeck Studio. Tylko Blackmagic OS oferuje natychmiastowe uruchamianie, zaawansowane funkcje takie jak ekran LCD z wideo, wskaźnik kodu czasowego i audio, wyświetlacze monitorujące, menu, szybkie połączenie, zarządzanie nośnikami wielodyskowymi, LUTy 3D i lokalizację. Menu ekranowe zawiera ustawienia umożliwiające dostosowanie HyperDeck Studio do wyboru w trybie jasnym lub ciemnym. Blackmagic OS zapewnia wiodącą na świecie wydajność sieciową, a HyperDeck Studio 4K Pro może obsługiwać transfer danych z ogromną prędkością 1,2 gigabajta na sekundę na połączeniu Ethernet 10G!
HyperDeck Studio nagrywa pliki, które są kompatybilne z większością oprogramowania do postprodukcji. Podczas nagrywania w formacie H.264 można przesyłać pliki z HyperDeck Studio bezpośrednio do serwisów takich jak YouTube, Facebook, Vimeo, Twitter i innych. Możesz użyć popularnego oprogramowania do edycji, takiego jak DaVinci Resolve, Apple Final Cut Pro X, Adobe Premiere Pro lub Avid Media Composer, ponieważ HyperDeck używa tych samych formatów plików, co w postprodukcji. Nawet oprogramowanie VFX takie jak Fusion czy Adobe After Effects obsługuje te pliki. Ponieważ HyperDeck nagrywa na dyski w formacie komputerowym, wystarczy podłączyć dysk do komputera i rozpocząć edycję bez konieczności transkodowania lub konwersji plików.
Profesjonalni nadawcy potrzebują redundancji, ponieważ zwiększa niezawodność. HyperDeck Studio posiada funkcje redundancji, aby umożliwić Ci pozostanie na antenie. Dzięki 2 slotom na nośniki we wszystkich modelach i 4 slotom w modelu Pro masz gwarancję, że pozostaniesz na antenie, nawet jeśli jeden slot zostanie uszkodzony. Z HyperDeck Studio HD Mini masz łącznie 3 niezależne nagrywarki na jednym stojaku rackowym, a z HyperDeck Studio HD Plus masz 2. Wszystkie modele HyperDeck posiadają złącze zasilania AC, jak również złącze blokujące DC, które można wykorzystać z zewnętrznym akumulatorem dla redundantnego zasilania.
HyperDeck Studio HD Mini to przenośne rozwiązanie nadawcze, zawierające większość funkcji zminiaturyzowanych w eleganckiej 13cm kompaktowej konstrukcji, która zajmuje tylko jedną trzecią szerokości stojaka rackowego. Oznacza to, że na jednym stojaku zmieszczą się 3 nagrywarki! Użyj opcjonalnego stojaka Teranex Mini Rack Shelf, aby zamontować 3 urządzenia obok siebie, a następnie zamocować je w standardowym stojaku. Do prac archiwizacyjnych wystarczy połączyć HyperDeck Studio Mini z innymi modułami, takimi jak Teranex Mini Analog to SDI 12G, aby przekonwertować wejście z analogowego do SDI, a wszystko to na tym samym stojaku. HyperDeck Studio HD Mini wygląda świetnie zarówno na stojaku, jak i gdy stoi sam na biurku!
Z HyperDeck można używać wielu produktów Blackmagic Design, w tym mikserów, kamer i rozwiązań strumieniowych. Ponieważ modele Mini i Plus nie mają slotów na dyski SSD, można dodać Blackmagic MultiDock 10G, aby korzystać ze zwykłych dysków SSD i być kompatybilnym z nośnikami z innych modeli HyperDeck. HyperDeck Studio będzie zarządzać wszystkimi dyskami i automatycznie zapisywać dane na dyskach w MultiDock. Możesz nawet użyć MultiDock z modelami HyperDeck Studio Pro, aby dodać kolejne dyski SSD i wydłużyć czas nagrywania! HyperDeck Studio jest też idealny jako rejestrator do masteringu z mikserami ATEM, jako odtwarzacz klipów z wypełnieniem i kluczem, lub jako pętla na wejściach miksera dla nagrywania ISO.