Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Zaprojektowany dla twórców treści współczesnych czasów aparat bezlusterkowy Nikon Z f w zestawie z obiektywem Nikon NIKKOR Z 40mm f/2.0 (SE) dostarcza jakość obrazu pełnoklatkową oraz nagrywanie wideo UHD 4K, a to wszystko w klasycznie wyglądającym aparacie o stylu retro. Oferując wyjątkową zdolność do rejestrowania obrazów w warunkach słabego oświetlenia, szybki i efektywny autofokus, zaawansowany 5-osiowy system redukcji wibracji o zakresie 8 stopni, technologię fotografii z przesunięciem pikseli o dużej rozdzielczości oraz duży 3,2-calowy ekran dotykowy o zmiennej orientacji, ten zaawansowany aparat jest zoptymalizowany do wszystkich Twoich potrzeb związanych z tworzeniem obrazów i wideo.
Z f to pierwszy aparat Nikon Z zapewniający pełną kontrolę ustawień w trybie automatyki z preselekcją czasu. Czułość ISO i przysłona są regulowane automatycznie, co jest idealne do filmowania przy zmieniającym się oświetleniu.
Uchwyć chwile, których nie da się wyreżyserować nawet wtedy, gdy zmienia się światło. Wyraźny obraz w rozdzielczości 4K, płynny AF, czysty dźwięk i długi czas nagrywania pozwalają tworzyć filmy zgodne z Twoją wizją.
Rejestruj materiały 4K (nadpróbkowanie z rozdzielczości 6K) o wspaniałej ostrości z szybkością 24p lub 30p7. Wykonuj spowolnione nagrania 4K/60p8lub idź na całość i nagrywaj sekwencje z ekstremalnym spowolnieniem ruchu w Full-HD/120p.
Filmy nagrywane w jednym ujęciu, dlaczego nie? Możesz nagrywać ujęcia trwające do 125 minut, bez stosowania cięć. Nagrywaj filmy z użyciem 8-bitowego lub 10-bitowego kodeka H.265/HEVC, w formatach SDR, HLG lub N-LOG.
Klasyczny wygląd i pokrętła aparatu Z f mogą przypominać lustrzanki formatu 35 mm z dawnych czasów, ale ten pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy powstał z myślą o współczesnych wyzwaniach — aby zaspokoić Twoje kreatywne potrzeby. Pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 24,5 mln pikseli w połączeniu z procesorem EXPEED 7 i dużą ilością światła wpuszczanego przez mocowanie Z zapewnia większą swobodę tworzenia. Ostrość, kontrast, dokładność kolorów, zakres dynamiki, precyzja ustawiania ostrości, jakość zdjęć przy słabym oświetleniu — otrzymujesz narzędzia potrzebne do stworzenia własnego, niepowtarzalnego stylu. Procesor EXPEED 7, stosowany w profesjonalnych modelach Z 8 i Z 9 firmy Nikon, gwarantuje idealną współpracę wszystkich funkcji aparatu. Steruje AF z algorytmami głębokiego uczenia, które pozwalają aparatowi Z f wykrywać i śledzić więcej obiektów niż jakikolwiek inny systemowy aparat bezlusterkowy. Stanowi podstawę wyjątkowej, wbudowanej w aparat redukcji drgań, która pozwala wydłużyć czas otwarcia migawki o 8,0 stopni.* Ponadto dzięki procesorowi EXPEED 7 matryca może zapewniać tak czyste, wolne od szumów zdjęcia przy wysokich czułościach ISO. Podczas fotografowania aparat Z f zapewnia natywny zakres czułości ISO 100 – 64000 (z możliwością rozszerzenia do 204800 w trybie Hi 1.7). Przy filmowaniu maksymalna natywna czułość ISO wynosi 51200 (z możliwością rozszerzenia do 204800 w trybie Hi 2). Niezależnie od tego, czy fotografujesz wieczorem i przy gorszym oświetleniu, czy też chcesz uzyskać szczegółowe zdjęcia w pełnym słońcu. Uchwycisz idealne ujęcie.
Takiej redukcji drgań (VR) jeszcze nie było. Wyjątkowy system redukcji drgań (VR), zastosowany w aparacie Z f, gwarantuje stabilność obrazu — dzięki wbudowanemu w aparat, niesamowitemu, 5-osiowemu mechanizmowi stabilizacji o skuteczności 8,0 stopni i pierwszej na świecie funkcji VR pola AF.1,2 W przypadku zdjęć funkcja VR pola AF zapewnia prawdziwie rewolucyjną kontrolę nad najostrzejszym punktem kadru. Zamiast po prostu stabilizować środek obrazu, system VR stabilizuje aktywne pole AF. Niezależnie od tego, czy komponujesz ujęcie z punktem ostrości na krawędzi kadru, czy też śledzisz szybko poruszający się obiekt, niezawodnie uzyskasz ostrość tam, gdzie ma to znaczenie. Podczas filmowania możesz jednocześnie korzystać z wbudowanego w aparat systemu VR z przesunięciem matrycy oraz z elektronicznej redukcją drgań.3 Będziesz w stanie płynne ujęcia rejestrowane podczas marszu, a jeśli używasz obiektywu szerokokątnego NIKKOR Z, zostaną skorygowane wszelkie zniekształcenia trapezowe. Zdjęcia lub filmy, system VR wbudowany w aparat doskonale nadaje się do stabilizowania obiektywów stałoogniskowych. Możesz nawet zamocować cenne, klasyczne obiektywy NIKKOR z mocowaniem F i wykorzystać wszystkie zalety systemu VR w aparacie Z f, wydłużając czas otwarcia migawki o 8-stopni bez pogarszania jakości zdjęcia.
Dzięki mocy obliczeniowej procesora EXPEED 7 i technologii głębokiego uczenia ten pełnoklatkowy aparat bezlusterkowy zapewnia najlepsze wspomaganie ręcznego ustawiania ostrości: wykrywanie obiektu. Jeśli włączysz wykrywanie obiektu podczas fotografowania z ręcznym ustawianiem ostrości (MF), aparat Z f rozpozna obiekt i automatycznie ustawi na nim pole ostrości. To prawdziwa oszczędność czasu, gdy wykonujesz portrety ludzi, zwierząt lub ptaków, ponieważ możesz polegać na aparacie, który przesunie pole ostrości na twarz lub oko. Możesz skupić się na kompozycji. Wykrywanie obiektu w trybie MF działa niezależnie od tego, czy fotografujesz z użyciem wizjera, czy monitora. Możesz go również używać podczas fotografowania klasycznymi obiektywami z mocowaniem F.
Obrotowy, ruchomy monitor dotykowy, zastosowany po raz pierwszy w pełnoklatkowym aparacie Nikon Z, ułatwia fotografowanie pod dowolnym kątem przy zachowaniu wyraźnego widoku kadru. Ponadto zyskujesz zupełnie nowy sposób przypisywania funkcji fotografowania przy użyciu dotykowego Fn. Dotykowy FN pozwala przypisać kluczowe elementy sterujące do dziewięciu konfigurowalnych obszarów na jasnym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Jest to elastyczny i intuicyjny sposób obsługi aparatu: wystarczy dotknąć obszaru, aby przesunąć pole AF, przełączać się między oczami fotografowanych osób, wybierać wyświetlanie siatki, włączać wirtualny horyzont i nie tylko. Przy włączonym dotykowym FN możesz, patrząc przez wizjer, komponować ujęcie, a jednocześnie używając kciuka, ustawiać ostrość na monitorze. Monitor lub wizjer, niezależnie od tego, jak fotografujesz, obsługa jest płynna. Jeśli obrócisz aparat, aby fotografować w kadrze pionowym, menu ekranowe i elementy zostaną wyświetlone w orientacji pionowej. A gdy obrócisz monitor do siebie, aparat automatycznie przełączy się w tryb autoportretu.
Po raz pierwszy w aparacie Nikon Z jest dostępna funkcja fotografowania z przesunięciem piksela, która umożliwia połączenie maksymalnie 32 zdjęć w celu tworzenia niezwykle szczegółowych obrazów o ultrawysokiej rozdzielczości i spektakularnym odwzorowaniu kolorów. Funkcja ta jest idealna do fotografowania w kontrolowanych warunkach studyjnych — lub w przypadku scen, w których fotografowany obiekt jest całkowicie nieruchomy. Wybierz przesunięcie o jeden piksel, aby z połączenia czterech lub ośmiu zdjęć uzyskać plik RAW o rozdzielczości 24 mln pikseli, odpowiadający wielkością czterem klatkom w formacie RAW. Albo włącz przesunięcie o 0,5 piksela, aby z połączenia 16 lub 32 zdjęć utworzyć plik RAW, który ma imponującą rozdzielczość 96 mln pikseli, przy maksymalnej wielkości zdjęcia odpowiadającej 16 klatkom w formacie RAW. Po połączeniu ośmiu lub 32 zdjęć efekt mory, przekłamania barw i szumy zostają radykalnie zredukowane. W połączeniu z doskonałą skutecznością systemu ustawiania ostrości, który zastosowano w aparacie Z f, rezultaty fotografowania z przesunięciem piksela są zdumiewające. Od oszałamiającego do niesamowitego — naprawdę nie ma nic pomiędzy.4
Typ | Aparat cyfrowy z wymiennymi obiektywami |
Mocowanie obiektywu | Mocowanie Z firmy Nikon |
Matryca | FX, 35,9 x 23,9 mm, typu CMOS |
Całkowita liczba pikseli | 25,28 mln |
System usuwania kurzu | Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu NX Studio) |
Rozdzielczość | 24,5 mln |
Wielkość zdjęcia (w pikselach) | Z użyciem obszaru zdjęcia [FX (36 x 24)]: (L) 6048 x 4032 (24,4 mln) (M) 4528 x 3024 (13,7 mln) (S) 3024 x 2016 (6,1 mln) Z użyciem obszaru zdjęcia [DX (24 x 16)]: (L) 3984 x 2656 (10,6 mln) (M) 2976 x 1992 (5,9 mln) (S) 1984 x 1328 (2,6 mln) Z użyciem obszaru zdjęcia [1:1 (24 x 24)]: (L) 4032 x 4032 (16,3 mln) (M) 3024 x 3024 (9,1 mln) (S) 2016 x 2016 (4,1 mln) Z użyciem obszaru zdjęcia [16:9 (36 x 20)]: (L) 6048 x 3400 (20,6 mln) (M) 4528 x 2544 (11,5 mln) (S) 3024 x 1696 (5,1 mln) |
Formaty zdjęć | NEF (RAW): 14-bitowy; do wyboru kompresja bezstratna, wysoka wydajność (wysoka) oraz wysoka wydajność
JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG; ustawienia kompresji: fine (około 1 : 4), normal (około 1 : 8) i basic (około 1 : 16); dostępne opcje kompresji Priorytet wielkości i Optymalna jakość HEIF: dostępne ustawienia kompresji: fine (około 1 : 4), normal (około 1 : 8) i basic (około 1 : 16); dostępne opcje kompresji Priorytet wielkości i Optymalna jakość NEF (RAW)+JPEG: jedno zdjęcie zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i JPEG NEF (RAW)+HEIF: jedno zdjęcie zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i HEIF |
Ustawienia Picture Control | Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Równomierne monochromatyczne, Monochromatyczne z głębokimi odcieniami, Portret, Portret o bogatych odcieniach, Krajobraz, Równomierne Kreatywne ustawienia Picture Control (Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń); możliwość zmiany wybranych ustawień Picture Control, przechowywanie osobistych ustawień Picture Control Uwaga: Gdy podczas fotografowania jako tryb odcieni jest wybrane HLG, wybór ustawień Picture Control jest ograniczony do opcji Standardowe, Monochromatyczne i Równomierne. |
Nośnik danych | SD, SDHC (zgodne z UHS-II), SDXC (zgodne z UHS-II), microSD (micro Secure Digital), microSDHC (zgodne z UHS-I), microSDXC (zgodne z UHS-I) |
Dwa gniazda kart pamięci | 1 karta Secure Digital (SD) i 1 karta micro Secure Digital (SD) Każda z kart może być używana do zapisywania zdjęć w przypadku zapełnienia drugiej karty, w celu tworzenia kopii zapasowych, w celu osobnego zapisywania zdjęć w formatach NEF (RAW) i JPEG lub HEIF, albo w celu zapisywania oddzielnych kopii zdjęć w formacie JPEG lub HEIF o różnych rozmiarach i stopniach kompresji; można kopiować zdjęcia między kartami |
System plików | DCF 2.0, Exif 2.32, MPEG‑A MIAF |
Wizjer | 1.27-cm/0.5-in. approx. 3690k-dot (Quad VGA) OLED electronic viewfinder with color balance and auto and 13-level manual brightness controls |
Pokrycie kadru | Approx. 100% horizontal and 100% vertical |
Powiększenie | Approx. 0.8x (50 mm lens at infinity, -1.0 m-1) |
Dystans widzenia całej matówki | 21 mm (-1,0 m-1; od okularu wizjera) |
Korekcja dioptrażu | Od -4 do +2 m-1 |
Czujnik zbliżenia oka | Automatically switches between monitor and viewfinder displays |
Współpracujące obiektywy | Z mount NIKKOR lenses F mount NIKKOR lenses (mount adapter required; restrictions may apply) |
Typ migawki | Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości; elektroniczna przednia kurtynka migawki, migawka elektroniczna |
Czas otwarcia migawki | Dostępne przy użyciu pokrętła czasów otwarcia migawki: ¹⁄₈₀₀₀ do 4 s w krokach co 1 EV, Czas B, ustawienie T, czas X (synchronizacja błysku) Dostępne przy użyciu głównego pokrętła sterowania: ¹⁄₈₀₀₀ do 30 s w krokach co ¹⁄₃ EV (z możliwością wydłużenia do 900 s w trybie M), czas B, ustawienie T, czas X (synchronizacja błysku) |
Czas synchronizacji błysku | X= ¹⁄₂₀₀ s; synchronizacja dla czasu otwarcia migawki ¹⁄₂₀₀ s lub dłuższego; obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki pozwalająca na stosowanie krótszych czasów otwarcia migawki |
Tryby wyzwalania migawki | Pojedyncze zdjęcie, seryjne wolne, seryjne szybkie, seryjne szybkie (rozszerzone), szybkie rejestrowanie zdjęć (z zapisem serii przed zwolnieniem migawki), samowyzwalacz |
Przybliżona szybkość zdjęć seryjnych | Maksymalnie 30 kl./s Seryjne wolne: ok. 1 do 7 kl./s Seryjne szybkie: ok. 7,8 kl./s Zdjęcia seryjne szybkie (wydłużone): ok. 14 kl./s Szybkie rejestrowanie zdjęć (C30): ok. 30 kl./s Maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych. |
Samowyzwalacz | 2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s |
Pomiar ekspozycji | Pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy aparatu |
Sposób pomiaru ekspozycji | Pomiar matrycowy Pomiar centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm lub 8 mm na środku kadru; waga pomiaru może być alternatywnie przypisana na podstawie uśrednienia całego kadru. Pomiar punktowy: pomiar z obszaru o średnicy 4 mm na środku wybranego pola AF Pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem |
Zakres pomiaru ekspozycji | –4 do +17 EV Dane dotyczą czułości ISO 100 i obiektywu f/2,0 w temperaturze 20°C. |
tryb | AUTO: automatyczny, P (automatyka programowa z fleksją programu), S (automatyka z preselekcją czasu), A (automatyka z preselekcją przysłony), M (manualny) |
Kompensacja ekspozycji | Od –3 do +3 EV (–5 do +5 EV, gdy pokrętło kompensacji ekspozycji jest ustawione na C), w krokach co ¹⁄₃ EV |
Blokada ekspozycji | Blokada zmierzonej wartości jasności |
Czułość ISO (indeks zalecanych ekspozycji) | ISO 100 do 64000 (do wyboru regulacja w krokach co ¹⁄₃ lub 1 EV), można również zmniejszać o ok. 0,3, 0,7 lub 1 EV (odpowiednik ISO 50) poniżej ISO 100 lub zwiększać o ok. 0,3, 0,7, 1 lub 1,7 EV (odpowiednik ISO 204800) powyżej ISO 64000, dostępny automatyczny dobór czułości ISO Uwaga: Gdy jako tryb odcieni jest wybrane HLG, czułość ISO jest ograniczona do zakresu od 400 do 64000 |
Aktywna funkcja D-Lighting | Automatyczna, Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Zmniejszona i Wyłączona |
Wielokrotna ekspozycja | Dodaj, Średnia, Jasno i Ciemno |
Inne opcje | Nakładka HDR, tryb zdjęć z redukcją migotania |
System autofokusa | Hybrydowy autofokus z detekcją fazową/autofokus z detekcją kontrastu ze wspomaganiem AF |
Zakres detekcji | –10 do +19 EV Pomiar w trybie zdjęć przy czułości ISO 100 i temperaturze 20°C w trybie pojedynczego AF (AF-S) z użyciem obiektywu o maksymalnym otworze względnym f/1,2. |
Napęd AF obiektywu | Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C), tryb ciągłego AF (AF-F; dostępny tylko w trybie filmowania) ; wyprzedzające śledzenie ostrości Ręczne ustawianie ostrości (M): można korzystać ze wskaźnika ustawienia ostrości |
Pola AF | 273 Liczba pól AF dostępnych w trybie zdjęć z wybranym trybem jednopolowego AF i z użyciem obszaru zdjęcia FX |
Tryb pól AF | Precyzyjny AF (dostępny tylko w trybie zdjęć), jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (S, M i L, dostępny tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (S, L, C1 i C2), automatyczny wybór pola AF; śledzenie 3D (dostępne tylko w trybie zdjęć); AF ze śledzeniem obiektu (dostępny tylko w trybie wideo) |
Blokada AF | Ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF/AF-S) lub naciskając przycisk blokady AE/AF (ochrony) |
Redukcja drgań (VR) wbudowana w aparat | 5-osiowa z przesunięciem matrycy |
Redukcja drgań (VR) wbudowana w obiektyw | Ruch soczewek (funkcja dostępna w obiektywach z mechanizmem VR) |
Sterowanie błyskiem | TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL; zrównoważony błysk wypełniający i-TTL jest używany z pomiarem matrycowym, centralnie ważonym i z pomiarem chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem, standardowy błysk wypełniający i-TTL z pomiarem punktowym |
Tryb błysku | Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji, wyłączona |
Kompensacja mocy błysku | Od –3 do +1 EV w krokach co 1/3 EV |
Wskaźnik gotowości do błysku | Świeci po pełnym naładowaniu opcjonalnej lampy błyskowej; miga jako ostrzeżenie o niedoświetleniu po wyzwoleniu błysku z pełną mocą |
Stopka mocowania akcesoriów | „Gorąca stopka” wg ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą |
Kreatywny system oświetlenia firmy Nikon (CLS) | Sterowanie błyskiem i-TTL, sterowany optycznie zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia, oświetlenie modelujące, blokada mocy błysku, informowanie o temperaturze barwowej błysku, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki |
Balans bieli | Automatyczny (3 rodzaje), automatyczny dla naturalnego oświetlenia, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (3 rodzaje), lampa błyskowa, wybór temperatury barwowej (od 2500 K do 10 000 K), pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości), wszystkie tryby z dokładną regulacją |
Typy braketingu | Ekspozycja i/lub moc błysku, balans bieli, ADL |
Inne opcje fotografowania | Korekcja winietowania, kompensacja dyfrakcji, automatyczna korekcja dystorsji, miękki odcień skóry, balans wyglądu portrety oraz fotografowanie z interwalometrem, przesunięciem ostrości i przesunięciem piksela |
System pomiaru ekspozycji podczas filmowania | Pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy aparatu |
Tryb pomiaru ekspozycji | Pomiar matrycowy, centralnie ważony lub chroniący jasne obszary przed prześwietleniem |
Rozmiar klatki (w pikselach) oraz liczba klatek na sekundę | 3840 x 2160 (4K UHD): 60p/50p/30p/25p/24p 1920 x 1080: 120p/100p/60p/50p/30p/25p/24p Uwaga: Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p i 24p to odpowiednio 119,88, 100, 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s. |
Format plików wideo | MOV, MP4 |
Kompresja wideo | H.265/HEVC (8-bitowy/10-bitowy), H.264/AVC (8-bitowy) |
Format zapisu dźwięku | Liniowy PCM (48 kHz, 24 bity, dla filmów rejestrowanych w formacie MOV), AAC (48 kHz, 16 bitów, dla filmów rejestrowanych w formacie MP4) |
Sposób zapisu dźwięku | Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub zewnętrzny mikrofon z opcją wytłumienia; możliwość regulowania czułości |
Kompensacja ekspozycji | Od –3 do +3 EV w krokach co ¹⁄₃ EV |
Filmy – czułość ISO (indeks zalecanych ekspozycji) | Tryb M: Wybór ręczny (ISO 100 do 51200), do wyboru regulacja w krokach ⅙, ¹⁄₃, lub 1 EV) z dostępnymi opcjami odpowiednika około 0,3, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 204800) powyżej ISO 51200, dostępny automatyczny dobór ISO (ISO 100 do Hi 2,0) z możliwością wyboru maksymalnej wartości Tryby P, S i A: automatyczny dobór czułości ISO (ISO 100 do Hi 2,0) z możliwością wyboru maksymalnej wartości Tryb automatyczny: automatyczny dobór czułości ISO (od ISO 100 do 51200) Uwaga: Gdy jako tryb odcieni jest wybrane HLG, czułość ISO jest ograniczona do zakresu od 400 do 51200. |
Aktywna funkcja D-Lighting | Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Zmniejszona i Wyłączona |
Inne opcje | Nagrywanie filmów poklatkowych, elektroniczna redukcja drgań, kody czasowe, wideo w formacie logarytmicznym (N-Log) oraz HDR (HLG), monitor kształtu fali, czerwony wskaźnik kadru REC, zoom wyświetlacza podczas nagrywania wideo (50%, 100% i 200%) i rozszerzony zakres czasów otwarcia migawki (tryby S i M); opcja wyświetlania informacji o nagrywaniu wideo dostępna w menu i |
Wyświetlacz LCD | Przekątna: 8 cm (3,2 cala) Ruchomy, dotykowy wyświetlacz LCD TFT o kącie oglądania wynoszącym 170°, pokryciu kadru wynoszącym około 100%, z możliwością regulacji balansu kolorów oraz sterowania jasnością metodą ręczną z wykorzystaniem 15 poziomów Około 2100 tys. punktów |
Odtwarzanie | Odtwarzanie pełnoekranowe lub widok miniatur (maks. liczba zdjęć: 4, 9 lub 72), powiększenie w trybie odtwarzania, przycinanie powiększenia w trybie odtwarzania, odtwarzanie filmów, pokaz slajdów, wyświetlanie histogramów, wskazanie obszarów prześwietlonych, informacje o zdjęciu, wyświetlanie danych pozycji, automatyczne obracanie zdjęć, ocenianie zdjęć, rejestrowanie i odtwarzanie notatek głosowych, osadzanie i wyświetlanie informacji IPTC, odtwarzanie z filtrem, przeskocz do 1. zdjęcia z serii, odtwarzanie serii, zapisz kadry po kolei i łączenie ruchu |
USB | Złącze USB SuperSpeed typu C, zalecane połączenie z wbudowanymi portami USB |
Wyjście HDMI | Złącze HDMI typu D |
Wejście Audio | Stereofoniczne typu minijack (średnica 3,5 mm; zasilanie po podłączeniu) |
Wyjście audio | Stereofoniczne typu minijack (średnica 3,5 mm) |
Wi-Fi | Standardy: IEEE 802.11b/g/n/a/ac Częstotliwość pracy: Od 2412 do 2462 MHz (kanał 11) i od 5180 do 5320 MHz Maksymalna moc wyjściowa (EIRP): Pasmo 2,4 GHz: 6,1 dBm Pasmo 5 GHz: 9,4 dBm Uwierzytelnianie: System otwarty, WPA2-PSK, WPA3-SAE |
Bluetooth | Protokoły komunikacyjne: Specyfikacja Bluetooth – wersja 5.0 Częstotliwość pracy: Bluetooth: od 2402 do 2480 MHz Bluetooth Low Energy: od 2402 do 2480 MHz Maksymalna moc wyjściowa (EIRP): Bluetooth: 0,6 dBm Bluetooth Low Energy: -0,9 dBm |
Akumulator | Jeden akumulator jonowo-litowy EN-EL15c Zamiast akumulatora EN-EL15c można stosować akumulatory EN-EL15b i EN-EL15a. Należy jednak pamiętać, że liczba zdjęć po jednorazowym naładowaniu akumulatora będzie mniejsza niż w przypadku akumulatora EN-EL15c. Zasilacz sieciowy EH-8P można stosować wyłącznie do ładowania akumulatorów EN-EL15c i EN-EL15b. |
Zasilacz | Ładowarka sieciowa EH-7P (sprzedawana oddzielnie), zasilacz sieciowy EH-8P (sprzedawany oddzielnie), wymaga dołączonego kabla USB UC-E25 |
Gniazdo statywowe | 0,635 cm (¹⁄₄ cala, ISO 1222) |
Wymiary (S x W x G) | Około 144 x 103 x 49 mm |
Masa | Około 710 g z akumulatorem i dwiema kartami pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu i pokrywki sanek mocujących; około 630 g (sam korpus aparatu) |
Środowisko pracy | Temperatura: Od 0°°C do +40°°C Wilgotność: 85% lub mniej (bez kondensacji) |
Dostarczane akcesoria | Pokrywka sanek mocujących BS-1 (zamocowana do aparatu), gumowa muszla oczna DK-33 (zamocowana do aparatu), pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, akumulator jonowo-litowy EN-EL15C z pokrywką styków, pasek AN-DC27, kabel USB UC-E25 |
Uwaga | O ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie pomiary są wykonywane zgodnie ze standardami i wytycznymi stowarzyszenia Camera and Imaging Products Association. Wszystkie dane dotyczą aparatu z całkowicie naładowanym akumulatorem. W niniejszym dokumencie terminy „Format FX” i „FX” są używane w odniesieniu do kąta widzenia odpowiadającego kątowi widzenia w formacie małoobrazkowym 35 mm („pełnoklatkowym”), a „format DX” i „DX” do kąta widzenia odpowiadającego aparatowi z matrycą APS-C. Przykładowe obrazy wyświetlane na aparacie oraz zdjęcia i ilustracje w niniejszym dokumencie mają wyłącznie charakter poglądowy. Firma Nikon zastrzega sobie prawo do zmiany wyglądu, danych technicznych i parametrów produktu opisanego w tym dokumencie w dowolnym momencie i bez wcześniejszego powiadomienia. Firma Nikon nie ponosi odpowiedzialności za straty, których przyczyną mogą być błędy występujące w niniejszym dokumencie. |