Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Z myślą o fotografach sportowych, prasowych i uwieczniających dynamiczne wydarzenia, którzy chcą tworzyć wyjątkowe dzieła, opracowaliśmy model EOS R1 – nasz flagowy aparat cechujący się szybką pracą i zaawansowanymi technologiami.
Czasami szybkość obok boiska jest równie ważna, jak szybkość na boisku. Aparat EOS R1 pozwala uwieczniać ulotne chwile z szybkością 40 kl./s oraz unieruchamiać obiekty na zdjęciach dzięki czasowi naświetlania na poziomie nawet 1/64 000 s. Z kolei tryb ostrości Action Priority rozpoznaje i przewiduje momenty kluczowe w sporcie. Podświetlana matryca warstwowa jest niewiarygodnie czuła i pozwala niemal całkowicie wyeliminować efekt zniekształceń powodowanych przez migawkę (tzw. rolling shutter).
Technologia głębokiego uczenia i krzyżowe punkty AF identyfikują i śledzą obiekty z fenomenalną dokładnością. Funkcja sterowania wzrokiem nowej generacji oznacza, że obszary AF można wybierać, patrząc na fotografowany obiekt. Procesor DIGIC Accelerator obsługuje tryb Action Priority, który automatycznie określa główny obiekt w piłce nożnej, siatkówce i koszykówce i odpowiednio przesuwa obszary AF.
Rejestruj ulotne chwile dzięki konfigurowalnej szybkości serii zdjęć – do 40 kl./s. Przełomowa matryca warstwowa umożliwia uzyskanie czasu naświetlania na poziomie 1/64 000 s i pozwala niemal całkowicie wyeliminować zniekształcenia powodowane ruchem migawki (efekt rolling shutter). Dzięki funkcji buforowania fotografowie mogą rejestrować wydarzenia rozgrywające się tuż przed naciśnięciem spustu migawki.
Nagrywaj doskonałe filmy w rozdzielczości 6K z szybkością do 60p w wielu różnych formatach. Funkcja Dual Shooting pozwala uwieczniać to samo wydarzenie na filmie Full HD i na 17-megapikselowych zdjęciach (16:9) – zdjęcia i filmy można rejestrować oddzielnie i jednocześnie.
Wygrywaj z konkurencją – przekazuj zdjęcia i filmy klientom wtedy, gdy ich potrzebują. Błyskawiczna, łatwo dostępna łączność przydaje się, gdy w grę wchodzi presja czasu. Standardy Wi-Fi 6E z antenami MIMO i Ethernet 2.5G BASE-T zapewniają niezwykle stabilne połączenie.
Nasz flagowy aparat EOS ma zaawansowane technologie, w tym stabilizator obrazu na poziomie 8,5 stopnia, najlepszy w tej klasie rozwiązań wizjer elektroniczny o rozdzielczości 9,44 mln punktów oraz funkcje skalowania obrazu i redukcji szumów. Zainspiruj się doskonałą jakością wykonania, którą pokochali profesjonaliści na całym świecie.
Aparat EOS R1 ma pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 24,2 megapiksela, która wykorzystuje podświetlaną, warstwową konstrukcję, aby umożliwiać pracę z doskonałą czułością i niewiarygodną szybkością. Dzięki temu aparat może fotografować z maks. czasem naświetlania na poziomie 1/64 000 s i niemal całkowicie wyeliminować zniekształcenia powodowane przez migawkę (efekt rolling shutter), a także wykonywać zdjęcia seryjne z szybkością do 40 kl./s.
Filtr dolnoprzepustowy ma 16-punktową separację, która skutecznie redukuje fałszywe kolory i efekt mory z zachowaniem drobnych szczegółów.
Technologia Dual Pixel Intelligent AF w aparacie EOS R1 wykorzystuje krzyżowe punkty AF, który są czułe zarówno na poziome, jak i pionowe szczegóły. Zwiększa to dokładność i szybkość regulacji ostrości w warunkach słabego oświetlenia i niskiego kontrastu.
W modelu EOS R1 procesory obrazu DIGIC Accelerator i DIGIC X współpracują ze sobą, umożliwiając bardzo wydajną pracę.
Poprawiono skuteczność AF, jeśli chodzi o śledzenie osób, zwierząt i obiektów. Nawet te obiekty, które są chwilowo zasłonięte, są śledzone w sposób ciągły i stale wyostrzane.
Funkcja Action Priority rozpoznaje kluczowe wydarzenia w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce oraz przesuwa aktywny obszar AF.
Zdjęcia i filmy można rejestrować jednocześnie dzięki zdolności procesor DIGIC Accelerator do szybkiego przetwarzania dużych ilości danych.
Podczas wykonywania zdjęć z użyciem zaawansowanej migawki elektronicznej aparatu EOS R1 procesor DIGIC Accelerator umożliwia identyfikowanie istotnych akcji w trzech dyscyplinach sportowych: piłce nożnej, koszykówce i siatkówce. Aparat automatycznie przełącza aktywne obszary AF na osobę wykonującą najważniejszą akcję, na przykład strzał po szybkim podaniu. Do tej pory fotografowanie takich zdarzeń sprawiało duże problemy.
Technologia głębokiego uczenia oznacza, że obrazy można powiększać w aparacie nawet czterokrotnie, uzyskując wersje o wysokiej rozdzielczości do skadrowania lub wydrukowania w ogromnych rozmiarach. Ta sama funkcja głębokiego uczenia bardzo skutecznie redukuje szumy, zapewniając płynne i szczegółowe obrazy zarejestrowane przy wysokiej czułości ISO.
Wizjer elektroniczny aparatu EOS R1 (EVF) pod wieloma względami przewyższa wizjer optyczny. Wysoka rozdzielczość (9,44 mln punktów) przekłada się na wyjątkowo wyraźny i szczegółowy obraz, a przy zapisie serii zdjęć z szybkością do 40 kl./s nie ma efektu zaciemnienia obrazu w wizjerze. Wizjer umożliwia wygodną pracę przez dłuższy czas, zmianę powiększenia obrazu oraz regulację dioptrii z blokadą. Dostępna jest większa muszla oczna, która pozwala wyeliminować rozpraszające uwagę bodźce.
Punkt AF lub obiekt, który chcesz śledzić, możesz wybrać wzrokiem. Zastosowanie nowo opracowanej optyki i zmienionego algorytmu linii wzroku zwiększa dokładność systemu w porównaniu z aparatem EOS R3 i poszerza kąt skutecznego działania systemu, co umożliwia bardziej naturalną pracę.
Matryca światłoczuła |
|
Typ | Pełnoklatkowa podświetlana matryca CMOS 36 x 24 mm |
Efektywna liczba pikseli | Około 24,2 megapiksela |
Łączna liczba pikseli | Około 26,7 megapiksela |
Format obrazu | 3:2 |
Filtr dolnoprzepustowy | Wbudowany/stały |
Czyszczenie matrycy | Wbudowany system czyszczący EOS |
Typ filtra kolorowego | Kolory podstawowe RGB |
Matrycowy stabilizator obrazu | Tak, do 8,5 stopnia w centrum i 7,5 stopnia na brzegu w zależności od użytego obiektywu |
Procesor obrazu |
|
Typ | DIGIC Accelerator i DIGIC X |
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | RF / RF-S (obiektywy EF i EF-S można dołączać za pomocą ADAPTERA EF DO EOS R, ADAPTERA EF DO EOS R Z PIERŚCIENIEM STEROWANIA, ADAPTERA EF DO EOS R z uchwytem filtra wsuwanego, obiektywy EF-M nie są kompatybilne) |
Ogniskowa | Odpowiednik ogniskowej obiektywu 1,0x z obiektywami RF i EF, 1,6x z obiektywami EF-S i RF-S. |
Regulacja ostrości |
|
Typ | Dual Pixel Intelligent AF |
System / punkty AF | Krzyżowe punkty AF2 z możliwym obszarem 100% w poziomie i 100% w pionie, w zależności od podłączonego obiektywu. |
Zakres działania AF | Od -7,5 do 21 EV (temp. 23°C, czułość ISO 100) |
Tryby AF | One Shot Servo AF |
Wybieranie punktu AF | Wybór automatyczny: 1053 (975 filmów) dostępne obszary AF po automatycznym wybraniu Wybór ręczny: punktowy AF Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić) 4368 dostępnych pozycji AF w przypadku zdjęć (3354 filmy) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o 4 punkty (góra, dół, lewo, prawo) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty Wybór ręczny: elastyczny strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 999 stref ostrości, gdzie szerokość i wysokość są również regulowane) Wybór ręczny: AF na całym obszarze Wybór ręczny: punktowy AF (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o 4 punkty (góra, dół, lewo, prawo) (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) |
AF ze śledzeniem | Ludzie (oczy, twarz, głowa, górna połowa ciała, ciało), zwierzęta (psy, koty, ptaki i konie) lub pojazdy (samochody wyścigowe lub motocykle, samoloty i pociągi), rejestracja priorytetu osób4 (do 10 x 10 zarejestrowanych osób), priorytet akcji5 (piłka nożna, koszykówka, siatkówka) |
Blokada AF | Uruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo |
Oświetlenie wspomagające AF | Emitowane przez wbudowaną diodę LED lub opcjonalną, specjalną lampę Speedlite (lampa błyskowa) |
Ostrość ręczna | Regulacja na obiektywie |
Regulacja ekspozycji |
|
Tryby pomiaru | Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej w 6144 strefach. (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF) (2) Pomiar skupiony (około 10% ekranu na środku) (3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 5% ekranu na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony |
Zakres pomiaru jasności | Od -3 do 20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy) |
Blokada AE | Automatyczna: blokada AE zostaje uruchomiona po ustawieniu ostrości Ręczna: uruchamiana przyciskiem blokady AE w trybach P, Av, Fv, Tv i M |
Korekta ekspozycji | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania) |
Sekwencja naświetlania | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia |
Fotografowanie bez migotania | Tak. Detekcja migotania wykrywana przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może być mniejsza; dostępne w przypadku migawki elektronicznej i mechanicznej Fotografowanie z zapobieganiem migotaniu przy wysokich częstotliwościach w trybach M i TV Elektroniczna migawka z pierwszą kurtyną: od 1/50,0 do 1/2048,0 s. Elektroniczna migawka: od 1/50,0 do 1/8192,0 s. Nagrywanie filmów: od 1/50,0 do 1/8192,0 s. (NTSC/PAL) Maksymalna szybkość serii zdjęć może się zmniejszyć. |
Czułość ISO | Automatycznie, 100–102400 (z dokładnością do 1/3 lub jednego stopnia) Wartość czułości ISO można rozszerzyć do wartości: L: 50; H1:204800, H2:409600 |
Migawka |
|
Typ | Elektronicznie sterowana migawka szczelinowa i funkcja elektronicznej migawki na matrycy |
Czas naświetlania | Mechaniczna / elektroniczna pierwsza kurtyna: 30–1/8000 s (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb Elektroniczna: 30-1/64 000 (z przyrostem co 1/2 lub 1/3 stopnia do 1/16 000; następnie co 1 stopień do 1/64 000), tryb Bulb (pełny zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania) |
Zwolnienie migawki | Miękki spust elektromagnetyczny |
Balans bieli |
|
Typ | Automatyczny balans bieli z matrycą obrazową wspieraną przez technologię głębokiego uczenia AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej |
Ustawienia | Korekcja balansu bieli: 1. Niebieski/bursztynowy +/-9 2. Purpurowy/zielony +/-9 |
Ręczny balans według wzorca bieli | Tak, możliwy zapis 5 ustawień |
Sekwencja balansu bieli | +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom Sekwencja 2, 3, 5 lub 7 zdjęć po każdym zwolnieniu migawki Wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony |
Wizjer |
|
Typ | Kolorowy wizjer EVF OLED o przekątnej 0,64 cala |
Liczba punktów | 9,44 mln punktów (2048 x 1536) |
Pokrycie (pionowo/poziomo) | Około 100% |
Powiększenie | Standard regulacji: około 0,9x / Redukcja 1: około 0,8x / Redukcja 2: około 0,7x |
Punkt oczny | Około 25 mm (od środka soczewki okularu) |
Korekcja dioptrii | Od -4 do +2 m-1 (dioptria) |
Wydajność wyświetlacza | Oszczędność energii: 59,94 kl./s; tryb płynny: 119,98 kl./s; ograniczenie spadków do niskich prędkości nagrywania: 60–119,8 kl./s9 (7 poziomów jasności) |
Informacje w wizjerze | Informacje o punkcie AF, wskaźnik sterowania wzrokiem, wskaźnik poziomu ekspozycji, tryb fotografowania, czułość ISO, czas naświetlania, przysłona, liczba pozostałych ekspozycji wielokrotnych, korekta ekspozycji, fotografowanie HDR, priorytet jasnych partii obrazu, fotografowanie z ekspozycją wielokrotną, redukcja szumów zdjęć seryjnych, liczba zdjęć z samowyzwalaczem, cyfrowy optymalizator obiektywu, maksymalna liczba zdjęć seryjnych, metoda AF, stan akumulatora, wskazanie stanu akumulatora (%), wskazanie wolnego miejsca na karcie (%), działanie AF, symulacja ekspozycji, tryb wyzwalania migawki, sekwencja naświetlania, tryb pomiaru, FEB, fotografowanie bez migotania, kadrowanie zdjęć, format obrazu, Auto Lighting Optimizer (automatyczny optymalizator jasności), blokada AE, styl obrazów, gotowość lampy, balans bieli, błysk wyłączony, korekta balansu bieli, blokowanie FE, jakość obrazu, szybka synchronizacja, funkcja Bluetooth, funkcja Wi-Fi, ostrzeżenie o blokadzie kilku funkcji, histogram, poziomica elektroniczna, dane obiektywu, skala odległości ostrzenia, pionowa skala ekspozycji, siatka, czas |
Podgląd głębi ostrości | Tak, poprzez przycisk niestandardowy |
Monitor LCD |
|
Typ | Kolorowy wyświetlacz LCD TFT o przekątnej 8,0 cm (3,2 cala), ok. 2,1 mln punktów |
Pokrycie | Około 100% |
Kąt widzenia (poziomo/pionowo) | Około 170° w pionie i poziomie |
Powłoka | Zapobiegająca plamieniu. |
Regulacja jasności | Ręczna: siedem poziomów regulacji Regulacja odcienia koloru: 4 ustawienia |
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego | Tryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania. |
Opcje wyświetlania | (1) Podstawowe ustawienia aparatu (2) Zaawansowane ustawienia aparatu (3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica (4) Brak informacji (5) Ekran szybkich nastaw (6) Wyświetlacz wyłączony |
Lampa błyskowa |
|
Tryby | Automatyka błysku E-TTL II, pomiar ręczny |
Czas synchronizacji z lampą błyskową | Jeśli ustawiono [Kadrowanie/Format obrazu: pełna klatka / 3:1 / 4:1 / 16:9]: migawka mechaniczna 1/200 s / elektroniczna 1. kurtyna 1/320, migawka elektroniczna 1/400 s Jeśli ustawiono [Kadrowanie/Format obrazu: 1,6x (wycinek)]: migawka mechaniczna 1/250 s / elektroniczna 1. kurtyna 1/400, migawka elektroniczna 1/500 s |
Korekta ekspozycji lampy | +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EX i EL |
Sekwencja ekspozycji z lampą | Tak, w przypadku zgodnej zewnętrznej lampy błyskowej |
Blokada ekspozycji lampy | Tak |
Synchronizacja błysku z drugą kurtyną | Tak, za pomocą lampy błyskowej Speedlite |
Stopka wielofunkcyjna / gorąca stopka / złącze PC | Tak/tak/tak |
Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi | E-TTL II w przypadku lamp błyskowych Speedlite serii EX/EL, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych |
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi | za pomocą menu aparatu |
Fotografowanie |
|
Tryby | Zdjęcia: elastyczna preselekcja AE, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje) Filmy: programowa AE, AE z preselekcją migawki, AE z preselekcją przysłony, ręcznie i ustawienia niestandardowe (3 opcje) |
Style obrazów | Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Przestrzeń kolorów | SDR: sRGB i Adobe RGB HDR PQ: BT.2020 Priorytet jasnych partii obrazu (3 opcje ustawień) Auto Lighting Optimizer (Automatyczny optymalizator jasności), 4 ustawienia Redukcja zakłóceń długiego czasu naświetlania Czystość Redukcja zakłóceń - High ISO (4 ustawienia) (zdjęcie i film) Optyczna korekcja obiektywu: – Korekcja jasności brzegów, korekcja aberracji chromatycznej, korekcja dystorsji (w trakcie / po zakończeniu fotografowania; tylko podczas filmowania) – Korekcja „oddychania” przy zmianie punktu ostrości (tylko podczas filmowania) – Korekcja dyfrakcji – Cyfrowy optymalizator obiektywu (w trakcie / po zakończeniu fotografowania) |
Przetwarzanie obrazów | Zmiana rozmiaru na M, S1, S2 Kadrowanie: obrazy JPEG można kadrować (format obrazu: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1) Przycinanie obrazów – Przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania – Prostowanie obrazu – Ramkę kadrowania można przesuwać za pomocą ekranu dotykowego – Neural Network Upscaling Obróbka obrazu RAW Redukcja szumów w sieci neuronowej Ekspozycja wielokrotna HDR Konwersja HEIF na JPEG (w tym konwersja pakietowa) Sekwencja nastaw ostrości i składanie w aparacie |
Tryby wyzwalania migawki | Pojedyncze, szybka seria zdjęć+, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, konfigurowana szybkość serii zdjęć, samowyzwalacz (2 s + zdalne wyzwalanie, 10 s + zdalne wyzwalanie, ciągłe wyzwalanie) |
Serie zdjęć | Maks. około 12 kl./s z migawką mechaniczną / elektroniczną 1. kurtyną – prędkość utrzymywana przez ponad 1000 obrazów JPEG lub 1000 obrazów RAW; 40 kl./s z elektroniczną migawką – prędkość utrzymywana przez 500 obrazów JPEG lub 230 obrazów RAW. Niestandardowa szybkość serii zdjęć z możliwością wyboru migawki elektronicznej 40 / 30 / 20 / 15 / 12 / 10 / 7,5 / 5 / 3 / 2 / 1 kl./s w zależności od trybu wyzwalania migawki. Serie zdjęć z buforowaniem można wykonywać od 20. zdjęcia przed całkowitym naciśnięciem spustu migawki, gdy AF jest włączony przez 20 lub więcej zdjęć. |
Timer interwałowy | Wbudowany |
Typ plików |
|
Typ zdjęć | 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3) 8-bitowy JPEG: 10 opcji kompresji 10-bitowy HEIF: 10 opcji kompresji Zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0 Zgodność ze standardem Digital Print Order Format [DPOF] w wersji 1.1 |
Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG | Tak, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF |
Wielkość obrazu | RAW/C-RAW: proporcje 3:2 – 6000 × 4000; 1,6x (wycinek kadru) 3744 × 2496 JPEG/ HEIF: proporcje 3:2 – (L) 6000 × 4000, (M) 3984 × 2656, (S1) 2976 × 1984, (S2) 2400 × 1600 1,6x (wycinek kadru), (L) 3744 × 2496, (S2) 2400 × 1600 proporcje 4:3 – (L) 5328 × 4000, (M) 3552 × 2664, (S1) 2656 × 1992, (S2) 2112 × 1600 proporcje 16:9 – (L) 6000 × 3368, (M) 3984 × 2240, (S1) 2976 × 1680, (S2) 2400 × 1344 proporcje 1:1 – (L) 4000 × 4000, (M) 2656 × 2656, (S1) 1984 × 1984, (S2) 1600 × 1600 Wbudowane narzędzie Neural Network Upscaling do 12 000 × 8000 (96 MP) |
Foldery | Możliwość ręcznego tworzenia, nazywania i wybierania nowych folderów Struktura folderów z filmami przyjmuje format XF-HEVC S / XF-AVC S. |
Numery plików | (1) Narastająco (2) Automatyczne resetowanie (3) Ręczne resetowanie |
Nazewnictwo plików | Zdjęcia: Ustawiony kod, unikalny 4-cyfrowy ciąg znaków + 4-cyfrowy numer pliku 2 ustawienia użytkownika Film: Zastosowanie formatu XF-HEVC S / XF-AVC S Indeks aparatu, numer rolki, numer klipu, typ kodeka, data rozpoczęcia nagrywania, godzina rozpoczęcia nagrywania, losowy identyfikator, 5 znaków zdefiniowanych przez użytkownika, numer strumienia, (Proxy) |
Film EOS |
|
Typ filmu | Filmy MP4: 4K DCI/UHD (17:9/16:9), Full HD (16:9) 4K / Full HD: HEVC S/H.265, dźwięk: Linear PCM / AAC 4K / Full HD: MPEG-4 AVC S/H.264, dźwięk: Linear PCM / AAC 6K RAW: 12-bitowy CRM; dźwięk: Linear PCM / AAC |
Wielkość filmu | 6K DCI (17:9) 6000 x 3164 (59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) RAW, Light RAW 4K DCI (17:9) 4096 x 2160 (59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl.s) LGOP / kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości / wewnątrzklatkowa / wewnątrzklatkowa Light 4K UHD (16:9) 3840 x 2160 (119,88, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) LGOP / kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości / wewnątrzklatkowa / wewnątrzklatkowa Light13 2K DCI (17:9) 2048 x 1080 (239,76, 200, 119,88, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) LGOP / kompresja wewnątrzklatkowa Full HD (16:9) 1920 x 1080 (239,76, 200, 119,88, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) LGOP / kompresja wewnątrzklatkowa Nagrywanie w trybie proxy: XF-AVC S YCC420 8 bitów 2K-DCI lub Full HD (ten sam kąt widzenia i prędkość nagrywania do 100 kl./s co film główny) Standard LGOP / Light LGOP XF-HEVC S YCC420 10 bitów 2K-DCI lub Full HD (ten sam kąt widzenia i prędkość nagrywania do 100 kl./s co film główny) Standard LGOP / Light LGOP |
Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne) | 6K RAW 12 bitów, 4K/2K/Full HD - YCbCr4:2:0 8 bitów lub YCbCr4:2:2 10 bitów |
Canon Log | Niestandardowy tryb obrazu: C1: Canon 709 C2: Canon Log 2 C3: Canon Log 3 C4: PQ C5: HLG C6: BT.709 Standardowy C7–C20: zdefiniowane przez użytkownika Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Długość filmu | Maks. czas trwania: 6 godz. (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty sformatowanej w systemie exFAT |
Filmy z dużą prędkością nagrywania | Filmy MP4: 4K – DCI 4096 x 2160 / UHD 3840 x 2160 przy 119,9 / 100 kl./s Full HD 1920 × 1080 przy 239,76 / 200 kl./s |
Przechwytywanie klatek | Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,8 MP z filmów 4K DCI Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ) Funkcja Dual Shooting (zdjęcie i film): Wyjście filmowe: Główny format nagrywania: XF-AVC S YCC420 8-bitowy Rozmiar nagrywanego filmu: Full HD (tryb normalny) przy 59,94 / 29,97 / 50 / 25 kl./s (LGOP) Tryb wyzwalania migawki (format JPEG tylko przy rozdzielczości 17 MP (5616 × 3168) i współczynniku proporcji obrazu: ok. 16:9): Duża prędkość (maks. ok. 10 kl./s (NTSC), maks. ok. 8,3 kl./s (PAL)) Niska prędkość (maks. ok. 5,0 kl./s (NTSC), maks. ok. 4,1 kl./s (PAL)) Pojedyncze zdjęcia |
Przepływność / Mb/s | CRM: 6K RAW (59,97p): ok. 2600 Mb/s 6K RAW (29,97p): ok. 2000 Mb/s 6K RAW (25p): ok. 1670 Mb/s 6K RAW (50p/24p/23,98p): ok. 1600 Mb/s 6K Light RAW (59,97p): ok. 1800 Mb/s 6K Light RAW (50p): ok. 1500 Mb/s 6K Light RAW (29,97p): ok. 900 Mb/s 6K Light RAW (25p): ok. 750 Mb/s 6K Light RAW (24p/23,98p): ok. 720 Mb/s MP4: 4K DCI/UHD z niską/normalną kompresją (nadpróbkowanie od 6K/bez nadpróbkowania) XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 59,94p/50p: ok. 225 Mb/s 29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 135 Mb/s XF-HEVC S YCC420 10 bitów, kompresja standardowa LGOP 59,94p/50p: ok. 150 Mb/s 29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 100 Mb/s XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja standardowa LGOP 59,94p/50,00p: ok. 150 Mb/s 29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 100 Mb/s XF-AVC S YCC422 10-bitowy, kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości 59,94p: ok. 1200 Mb/s 50p: ok. 1000 Mb/s 29,97p: ok. 600 Mb/s 25p: ok. 500 Mb/s 24p/23,98p: ok. 480 Mb/s XF-AVC S YCC422 10-bitowy, kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 59,94p: ok. 900 Mb/s 50p: ok. 750 Mb/s 29,97p: ok. 450 Mb/s 25p: ok. 375 Mb/s 24p/23,98p: ok. 360 Mb/s XF-AVC S YCC422 10-bitowy, kompresja wewnątrzklatkowa Light 59,94p: ok. 600 Mb/s 50p: ok. 500 Mb/s 29,97p: ok. 300 Mb/s 25p: ok. 250 Mb/s 24p/23,98p: ok. 240 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 59,94p/50p: ok. 250 Mb/s 29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 150 Mb/s 4K DCI/UHD kompresja normalna (bez nadpróbkowania) XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 119,88p/100p: ok. 450 Mb/s XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja standardowa LGOP 119,88p/100p: ok. 300 Mb/s XF-AVC S YCC422 10-bitowy, kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 119,88p/100p: ok. 1800/1500 Mb/s XF-AVC S YCC422 10-bitowy, kompresja wewnątrzklatkowa Light 119,88p/100p: ok. 1200/1000 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 119,88p/100p: ok. 500 Mb/s 2K DCI/ Full HD z niską/normalną kompresją (nadpróbkowanie od 4K/bez nadpróbkowania) XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 9,94p/50p/29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 50 Mb/s XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja standardowa LGOP 9,94p/50p/29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 35 Mb/s XF-AVC S YCC422 10-bitowy, kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 59,94p: ok. 300 Mb/s 50p: ok. 350 Mb/s 29,97p: ok. 150 Mb/s 25p: ok. 125 Mb/s 24p/23,98p: ok. 120 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 9,94p/50p/29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 50 Mb/s 2K DCI / Full HD kompresja normalna (bez nadpróbkowania) XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 239,76p / 200p: ok. 200 Mb/s 119,88p/100p: ok. 100 Mb/s XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja standardowa LGOP 239,76p / 200p: ok. 140 Mb/s 119,88p/100p: ok. 70 Mb/s XF-AVC S YCC422 10-bitowy, kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 239,76p / 200p: ok. 1200 Mb/s 119,88p/100p: ok. 1000 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 239,76p / 200p: ok. 200 Mb/s 119,88p/100p: ok. 100 Mb/s Szybkość transmisji bitów przy nagrywaniu proxy: XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja standardowa LGOP 9,94p/50p/29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 16 Mb/s XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja Light LGOP 9,94p/50p/29,97p/25p/24p/23,98p: ok. 9 Mb/s |
Nagrywanie na dwóch kartach | Tak (w tym nagrywanie w trybie proxy) |
Mikrofon | Wbudowany mikrofon mono (48 kHz, 24 / 16 bitów x 2 kanały) Format dźwięku: LPCM / 24 bity / 4 kanały AAC / 16 bitów / 2 kanały |
Wyświetlacz HDMI | Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów na karcie) Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (jednoczesne nagrywanie w aparacie i na zewnętrznym rejestratorze, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie) |
Wyjście HDMI | 4K (DCI) 59,94p / 50,00p / 29,97p /25,00p / 24,00p / 23,98p 4K (UHD) 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 23,98p Full HD 59,94p / 60i / 59,94i, 50,00p / 50,00i / 24p 480p 59,94p 576p 50p Nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 10-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI |
Regulacja ostrości | Dual Pixel Intelligent AF z wykrywaniem twarzy i oczu oraz AF ze śledzeniem (ludzi, zwierząt i pojazdów), filmowy Serwo AF, ręczne ustawianie ostrości |
Czułość ISO | Automatyczna: 100–32000, H: do 204800 (przy wyłączonym obrazie niestandardowym) Ręczna: 100–32000, H: do 204800 (przy wyłączonym obrazie niestandardowym) |
Inne funkcje |
|
Opcje sieciowe | Funkcje komunikacyjne: - Sieć Wi-Fi: FTP, FTPS, SFTP, EOS Utility, image.canon, synchronizacja czasu między aparatami, Camera Connect, usługi przesyłania strumieniowego, Content Transfer Professional, fotografowanie sprzężone, interfejs CCAPI - Bluetooth: Camera Connect, BR-E1 - USB: EOS Utility, Camera Connect, Content Transfer Professional, rozmowy wideo / strumieniowanie (UVC / UAC) - Ethernet: FTP, FTPS, SFTP, EOS Utility, synchronizacja czasu między aparatami, interfejs CCAPI Jednoczesne korzystanie z funkcji komunikacyjnych: - FTP (bezprzewodowa sieć LAN) + EOS Utility (bezprzewodowa sieć LAN) - FTP (przewodowa sieć LAN) + EOS Utility (przewodowa sieć LAN) - FTP (bezprzewodowa sieć LAN) + EOS Utility (USB) - FTP (przewodowa sieć LAN) + EOS Utility (USB) |
Etykieta metadanych | nformacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie) Ocena obrazu (0–5 gwiazdek) Dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility) Dane IPTC (za pośrednictwem aplikacji CTP) IPTC IIM (za pośrednictwem aplikacji CTP) NewsML-G2 (metadane wiadomości) (za pośrednictwem aplikacji CTP) Transfer obrazów z opisem (opisy rejestrowane w EOS Utility) Dane wykrywania rozmazania/rozmycia obrazu |
Panel LCD / podświetlenie | Tak / tak |
Odporność na pył/wilgoć | Tak |
Notatka głosowa | Tak |
Inteligentny czujnik orientacji | Tak |
Powiększenie przy odtwarzaniu | 1,5x do 10x w 15 stopniach / na obrazie o wysokiej rozdzielczości (obraz skalowany w górę): 1,5x do 35x (22 poziomy) |
Tryby wyświetlania | (1) Pojedynczy obraz (2) Pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy) Podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu) Szczegółowe – informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar obrazu, jakość i rozmiar pliku), informacje o obiektywie Histogram jasności i RGB, balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów i redukcja szumów, korekcja optyczna obiektywu, informacje GPS, informacje IPTC (3) Indeks 4 obrazów (4) Indeks 9 obrazów (5) Indeks 36 obrazów (6) Indeks 100 obrazów (7) Przeskok wyświetlania (1 obraz, 10 obrazów, 100 obrazów, początek serii zdjęć, wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, zdjęcia chronione, wg ocen) (8) Edycja filmu (9) Obróbka obrazów RAW (10) Ocena |
Pokaz slajdów | Wybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, chronione obrazy lub wg oceny Czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s Powtórzenia: wł./wył. |
Histogram | Jasność: tak RGB: tak |
Alarm prześwietlenia | Tak |
Usuwanie obrazów | Wybierz i usuń obrazy / Wybierz zakres / wszystkie obrazy w folderze / wszystkie obrazy na karcie / wszystkie znalezione obrazy (tylko podczas wyszukiwania obrazów), obrazy przesyłane przez FTP |
Ochrona obrazów przed usunięciem | Ochrona przed usunięciem wybranych obrazów / wybranego zakresu / wszystkich obrazów w folderze / Wyłączenie ochrony wszystkich obrazów w folderze / wszystkich obrazów na karcie / Wyłączenie ochrony wszystkich obrazów na karcie / wszystkich znalezionych obrazów / Wyłączenie ochrony wszystkich znalezionych obrazów (tylko podczas wyszukiwania obrazów) |
Samowyzwalacz | 2 lub 10 s |
Kategorie menu | (1) Menu fotografowania (2) Menu AF (3) Menu przeglądania (4) Funkcja komunikacji (sieć) (5) Ustawienia funkcji (menu ustawień) (6) Ustawienia własne (7) Menu funkcji niestandardowych (8) Moje menu |
Języki obsługi menu | 29 języków Angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, wietnamski, hinduski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański, malajski, indonezyjski i japoński |
Aktualizacja oprogramowania układowego | Możliwość aktualizacji przez użytkownika za pomocą aplikacji Camera Connect lub EOS Utility (aparat, obiektyw, zewnętrzna lampa błyskowa Speedlite, pilot BLE, adapter obiektywu, adapter zaawansowanego zoomu, akcesoria zgodne ze stopką wielofunkcyjną) |
Interfejs |
|
Komputer | Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type-C® |
Wi-Fi | Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE 802.11ax 2×2 MIMO) (6 GHz / 5 GHz / 2,4 GHz), z obsługą Bluetooth 5.3 |
Inny | Wyjście HDMI (typ A, HDMI-CEC nie jest obsługiwane), złącze RJ-45 Ethernet dla przewodowej sieci LAN 2.5 GBASE-T, wejście mikrofonu zewnętrznego (stereo mini jack), gniazdo słuchawkowe (stereo mini jack), złącze typu N3 (złącze zdalnego sterowania), złącze PC Sync. GPS: Satelity GPS (USA) Satelity GLONASS (Rosja) Satelity MICHIBIKI Quasi-Zenith (Japonia) |
Drukowanie bezpośrednie |
|
PictBridge | Nieobsługiwane |
Miejsce na dane | |
Typ | 2X karta CFexpress typu B, maks. pojemność 2 TB (zgodność z CFexpress 2.0 i VPG400) |
Obsługiwane systemy operacyjne | |
Komputer | Windows 10 i Windows 11 (tryb tabletu nie jest obsługiwany) |
Macintosh | macOS 12 / 13 / 14 |
Oprogramowanie |
|
Przetwarzanie obrazów | Digital Photo Professional 4.19.30 lub nowsza wersja Aplikacja mobilna Digital Photo Professional Express 1.10.20 lub nowsza wersja (tylko iOS) |
Inny | EOS Utility 3.18.40 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool oraz aplikacje Canon Camera Connect 3.2.30 lub nowsza (iOS/Android) i Content Transfer Professional (iOS/Android). |
Źródło zasilania |
|
Akumulatory | Akumulator litowo-jonowy LP-E19 (dostarczony) |
Żywotność akumulatora | W przypadku wyświetlacza LCD ok. 1330 zdjęć (temp. 23°C) W przypadku wizjera ok. 700 zdjęć (temp. 23°C) |
Wskaźnik poziomu naładowania | 6 poziomów + wartość procentowa |
Oszczędzanie energii | Zasilanie wyłączane po 15 s, 30 s bądź po 1, 3, 5, 10 lub 30 min |
Zasilanie i ładowarki | Ładowarka LC-E19E (w zestawie), zasilacz AC-E19 i adapter prądu stałego DR-E19, zasilacz USB PD-E2, zasilacz USB PD-E1 |
Akcesoria |
|
Bezprzewodowy przekaźnik danych | Brak |
Obiektywy | Wszystkie obiektywy RF i RF-S (EF i EF-S za pomocą adapterów obiektywu) |
Adaptery obiektywów | Canon Speedlite (EL-1, EL-100, 90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III 470EX-AI, 550EX, 580EX, 580EX II, 600EX, 600EX-RT, 600EX-II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Twin Lite MT-26EX, wyzwalacze lamp błyskowych: Speedlite Transmitter ST-E2, Speedlite Transmitter ST-E3-RT, Speedlite Transmitter ST-E3-RT V2, Speedlite Transmitter ST- E10) |
Pilot zdalnego sterowania / zdalny spust migawki | Elektroniczny wężyk spustowy RS-80N3, elektroniczny wężyk spustowy z programatorem czasowym TC-80N3, pilot zdalnego sterowania z gniazdem typu N3, lampa błyskowa Speedlite 600EX-II-RT. Pilot Bluetooth Speedlite EL-1 i BR-E1 |
Inne | Muszla oczna ER-i, muszla oczna ER-iE, adapter wielofunkcyjnej stopki AD-E1, stereofoniczny mikrofon kierunkowy do stopki wielofunkcyjnej DM-E1D (Mic), adapter stopki wielofunkcyjnej do złącza smartfona AD-P1 dla systemu Android, mikrofon stereofoniczny DM-E1 / DM-E100, adapter mikrofonu XLR Tascam CA-XLR2d-C, mała osłona przeciwdeszczowa ERC-R5S, duża osłona przeciwdeszczowa ERC-R5L, tkanina ochronna PC-E1, pasek na rękę E2, osłona stopki ER-SC1, osłona stopki ER-SC2, osłona stopki ER-SC3, |
Parametry fizyczne |
|
Konstrukcja korpusu | Korpus ze stopu magnezu, poliwęglan z włóknem szklanym |
Środowisko pracy | 0–45°C, wilgotność do 85% |
Wymiary (szer. × wys. × dł.) | Około 157,6 × 149,5 × 87,3 mm |
Masa (sam korpus) | Około 920 g (1115 g z kartą i akumulatorem) |