Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Salon Kraśnik: +48 81 825 97 22 sklep@beiks.pl Salon Warszawa: +48 22 891 13 73 wawa@beiks.pl
Sklep internetowy: +48 600 101 768 sklep@beiks.pl
Aparat EOS R5 MARK II to doskonałe narzędzie dla profesjonalnych fotografów i filmowców. Wyposażony w 45-megapikselową matrycę, umożliwia wykonywanie zdjęć seryjnych z prędkością 30 kl./s oraz jednoczesne filmowanie w jakości 8K. Dzięki temu aparat radzi sobie świetnie w każdej sytuacji – od fotografii przyrodniczej, reportażowej i portretowej po filmowanie wywiadów i produkcję filmów dokumentalnych. Bez względu na warunki, EOS R5 MARK II spełni Twoje kreatywne ambicje, oferując niezrównaną wszechstronność i wydajność.
Technologia Dual Pixel Intelligent AF i sterowany wzrokiem AF w aparacie EOS R5 MARK II wyznaczają nowe standardy. Ostrość jest utrzymywana na poruszających się obiektach, nawet gdy na krótko zostaną zasłonięte. Tryb Action Priority wykrywa graczy w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce, przesuwając aktywny obszar AF w reakcji na określone działania – takie jak strzał na bramkę po szybkim podaniu.
Aparat EOS R5 MARK II sprawdzi się w przypadku każdej opowiadanej historii. Możesz robić niesamowite zdjęcia o rozdzielczości 45 megapikseli z szybkością 30 kl./s i 15-klatkowym buforowaniem albo nagrywać wspaniałe filmy w formacie RAW 8K 60p. Niezależnie od twórczych potrzeb użytkownika aparat EOS R5 MARK II otwiera nowe możliwości kreatywnej pracy.
Wykorzystaj całą szerokość matrycy aparatu EOS R5 MARK II, aby nagrywać rewelacyjne filmy w rozdzielczości 8K – pełne szczegółów i łatwe w kadrowaniu podczas edycji. Tryb 8K 60p Light RAW pozwala ukazać bardzo płynny ruch obiektów. 14-bitowa głębia zapewnia doskonałą gradację kolorów i szeroki zakres dynamiczny. Dzięki funkcji Dual Shooting aparatu EOS R5 MARK II można jednocześnie rejestrować zdjęcia o rozdzielczości 33,2 megapiksela (16:9) z szybkością 7,5 kl./s oraz nagrywać filmy Full HD.
Zdjęcia i filmy można przesyłać do klienta jeszcze szybciej i w niezawodny sposób – zarówno bezprzewodowo za pośrednictwem Wi-Fi 6E, jak i przez połączenie USB. W przypadku użycia opcjonalnego uchwytu pionowego można podłączyć aparat w standardzie Ethernet 2.5G BASE-T.
Aparat EOS R5 MARK II wykorzystuje zaawansowane technologie – w tym rewolucyjne mocowanie obiektywu RF – które umożliwiają bardziej kreatywną pracę. Nawet 8,5-stopniowy stabilizator obrazu pozwala fotografować z ręki z długim czasem naświetlania, a konfigurowalne elementy sterujące umożliwiają dostosowanie aparatu do ujęcia i stylu pracy. Wszystko to dzięki dynamicznej, wytrzymałej konstrukcji, która zachęca do kreatywnej pracy.
Pełnoklatkowa podświetlana matryca CMOS nżowej generacji łączy dużą rozdzielczość i zakres dynamiczny z niesamowitą szybkością i funkcjami wideo. Maksymalna czułość ISO 51 200 (rozszerzalna do ISO 102 400) jest wspierana przez wbudowaną redukcję szumów w sieci neuronowej, co przekłada się na czystsze, bardziej szczegółowe obrazy JPEG.
W modelu EOS R5 MARK II procesory obrazu DIGIC Accelerator i DIGIC X współpracują ze sobą, umożliwiając bardzo wydajną pracę.
Poprawiono skuteczność AF, jeśli chodzi o śledzenie osób, zwierząt i obiektów. Nawet te obiekty, które są chwilowo zasłonięte, są śledzone w sposób ciągły i stale wyostrzane.
Funkcja Action Priority rozpoznaje kluczowe wydarzenia w piłce nożnej, koszykówce i siatkówce oraz przesuwa z wyprzedzeniem aktywny punkt AF.
Zdjęcia i filmy można rejestrować jednocześnie dzięki zdolności procesor DIGIC Accelerator do szybkiego przetwarzania dużych ilości danych.
Technologia głębokiego uczenia oznacza, że obrazy można powiększać w aparacie nawet czterokrotnie, uzyskując wersje o wysokiej rozdzielczości do skadrowania lub wydrukowania w ogromnych rozmiarach. Ta sama funkcja głębokiego uczenia bardzo skutecznie redukuje szumy, zapewniając płynne i szczegółowe obrazy zarejestrowane przy wysokiej czułości ISO.
Podczas wykonywania zdjęć z użyciem zaawansowanej migawki elektronicznej aparatu EOS R1 procesor DIGIC Accelerator umożliwia identyfikowanie istotnych akcji w trzech dyscyplinach sportowych: piłce nożnej, koszykówce i siatkówce. Aparat automatycznie przełącza aktywny obszar AF na osobę wykonującą najważniejszą akcję, na przykład strzał po szybkim podaniu. Do tej pory fotografowanie takich zdarzeń sprawiało duże problemy.
Obszar AF lub obiekt, który chcesz śledzić, możesz wybrać wzrokiem. Zastosowanie nowo opracowanej optyki i zmienionego algorytmu linii wzroku zwiększa dokładność systemu w porównaniu z aparatem EOS R3 i poszerza kąt skutecznego działania systemu, co umożliwia bardziej naturalną pracę.
Przy wciśniętym do połowy spuście migawki aparat buforuje 15 klatek w sposób ciągły i zapisuje je na karcie pamięci w momencie wykonania zdjęcia. Umożliwia to rejestrowanie obrazów z poprzedniej ½ sekundy, dzięki czemu można uchwycić decydujący moment. Przy niższych prędkościach fotografowania czas buforowania wydłuża się, zapewniając jeszcze większą elastyczność.
Matryca światłoczuła |
|
Typ | Pełnoklatkowa podświetlana matryca CMOS 36 x 24 mm |
Efektywna liczba pikseli | Około 45 megapikseli |
Łączna liczba pikseli | Około 50,3 megapiksela |
Format obrazu | 3:2 |
Filtr dolnoprzepustowy | Wbudowany/stały |
Czyszczenie matrycy | Wbudowany system czyszczący EOS |
Typ filtra kolorowego | Kolory podstawowe RGB |
Matrycowy stabilizator obrazu | Tak, do 8,5 stopnia w centrum i 7,5 stopnia na brzegu w zależności od użytego obiektywu |
Procesor obrazu |
|
Typ | DIGIC Accelerator i DIGIC X |
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | RF / RF-S Obiektywy EF i EF-S można zamontować za pomocą adaptera mocowania EF-EOS R z pierścieniem regulacji lub adaptera mocowania EF-EOS R z uchwytem filtra wsuwanego Obiektywy EF-M nie są zgodne |
Ogniskowa | Odpowiednik ogniskowej obiektywu 1,0x z obiektywami RF i EF, 1,6x z obiektywami EF-S i RF-S. |
Regulacja ostrości |
|
Typ | Dual Pixel Intelligent AF |
Pozycje AF | 100% w poziomie i 100% w pionie z trybami Twarz+śledzenie i Automatyczny wybór 100% w poziomie i 90% w pionie z ręcznym wyborem i trybami wielkostrefowymi |
Zakres działania AF | Od -6,5 do 21 EV (temp. 23°C, czułość ISO 100) |
Tryby AF | One Shot, Servo AF, AI Focus AF (w trybie Inteligentna scena auto A+) |
Wybieranie punktu AF | Wybór automatyczny: twarz+śledzenie. Dostępne 1053 obszary AF w przypadku wyboru automatycznego Wybór ręczny: punktowy AF Wybór ręczny: 1-punktowy AF (rozmiar ramki AF można zmienić) 5850 (zdjęcia) / (4500) pozycji AF w przypadku filmów Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o 4 punkty (góra, dół, lewo, prawo) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty Wybór ręczny: elastyczny strefowy AF 1–3 (wszystkie punkty AF podzielone na min. 9 i maks. 999 stref ostrości, gdzie szerokość i wysokość są również regulowane) Wybór ręczny: AF na całym obszarze Wybór ręczny: punktowy AF (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) Wybór ręczny: 1-punktowy AF (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o 4 punkty (góra, dół, lewo, prawo) (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) Wybór ręczny: rozszerzenie punktu AF o otaczające punkty (śledzenie całego obszaru za pomocą funkcji Servo AF WYŁ.) |
AF ze śledzeniem | Ludzie (oczy, twarz, głowa, górna połowa ciała, ciało), zwierzęta (psy, koty, ptaki i konie) lub pojazdy (samochody wyścigowe lub motocykle, samoloty i pociągi), zapisywanie priorytetu osób (do 10 × 10 zarejestrowanych osób), priorytet akcji4 (piłka nożna, koszykówka, siatkówka) Obsługiwane akcje: - Piłka nożna: strzał, główka, krótkie podanie, długie podanie, drybling, wybicie, wykop z miejsca, obrona bramkarza, wrzutka, wślizg - Koszykówka: rzut, zbiórka, podanie, drybling, rzut wolny, rzut sędziowski - Siatkówka: atak, podrzut, przyjęcie, serwis |
Blokada AF | Uruchamiana wciśniętym do połowy spustem migawki lub przyciskiem AF ON w trybie One Shot AF. Za pomocą niestandardowego przycisku skonfigurowanego do zatrzymywania AF w trybie AI Servo |
Oświetlenie wspomagające AF | Emitowane przez wbudowaną diodę LED lub opcjonalną, specjalną lampę Speedlite (lampa błyskowa) |
Ostrość ręczna | Regulacja na obiektywie |
Regulacja ekspozycji |
|
Tryby pomiaru | Bieżący pomiar przy użyciu matrycy światłoczułej w 6144 strefach. (1) Pomiar wielosegmentowy (połączony ze wszystkimi punktami AF) (2) Pomiar skupiony (około 9,5% ekranu na środku) (3) Pomiar punktowy: centralny pomiar punktowy (około 5,3% ekranu na środku); brak pomiaru punktowego powiązanego z punktem AF (4) Pomiar centralnie ważony uśredniony |
Zakres pomiaru jasności | Od -3 do 20 EV (temp. 23°C, ISO 100, pomiar wielosegmentowy) |
Blokada AE | Automatycznie: blokada AE zaczyna działać po uzyskaniu ostrości; ręcznie: uruchamianie przyciskiem blokady AE w trybach P, Av, Tv i M |
Korekta ekspozycji | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia (możliwość połączenia z automatyczną sekwencją naświetlania) |
Sekwencja naświetlania | +/-3 EV z przyrostem co 1/3 lub 1/2 stopnia |
Fotografowanie bez migotania | Tak. Detekcja migotania wykrywana przy częstotliwości 100 Hz lub 120 Hz. Maksymalna szybkość serii zdjęć może być mniejsza; dostępne w przypadku migawki elektronicznej i mechanicznej Fotografowanie z zapobieganiem migotaniu przy wysokich częstotliwościach w trybach M i TV Elektroniczna migawka z pierwszą kurtyną: od 1/50,0 do 1/2048,0 s. Elektroniczna migawka: od 1/50,0 do 1/8192,0 s. Nagrywanie filmów: od 1/50,0 do 1/8192,0 s. (NTSC/PAL) Maksymalna szybkość serii zdjęć może się zmniejszyć. |
Czułość ISO | Czułość ISO Automatycznie, 100–51200 (z dokładnością do 1/3 lub jednego stopnia) Wartość czułości ISO można rozszerzyć do wartości: L: 50; H1: 102 400 |
Migawka |
|
Typ | Elektronicznie sterowana migawka szczelinowa i funkcja elektronicznej migawki na matrycy |
Czas naświetlania | 30–1/8000 s (z dokładnością do 1/2 lub 1/3 stopnia), tryb Bulb (pełny zakres czasów naświetlania; dostępny zakres zależy od trybu fotografowania) |
Zwolnienie migawki | Miękki spust elektromagnetyczny |
Balans bieli |
|
Typ | Automatyczny balans bieli z matrycą obrazową wspieraną przez technologię głębokiego uczenia AWB (priorytet światła otoczenia / priorytet bieli), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówki, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, ustawienie temperatury barwowej |
Ustawienia | Korekcja balansu bieli: 1. Niebieski/bursztynowy +/-9 2. Purpurowy/zielony +/-9 |
Ręczny balans według wzorca bieli | Tak, możliwy zapis 5 ustawień |
Sekwencja balansu bieli | +/-3 poziomy z przyrostem co jeden poziom; 3, 2, 5 lub 7 zdjęć na każde zwolnienie migawki Wybierana przez użytkownika korekcja kolorów niebieski/bursztynowy lub purpurowy/zielony |
Wizjer |
|
Typ | 0,5-calowy kolorowy wizjer EVF OLED |
Liczba punktów | 5,76 mln punktów (1600 × 1200) |
Pokrycie (pionowo/poziomo) | Około 100% |
Powiększenie | Około 0,76x |
Punkt oczny | Około 24 mm (od środka soczewki okularu) |
Korekcja dioptrii | Od -4 do +2 m-1 (dioptria) |
Wydajność wyświetlacza | Oszczędność energii: 59,94 kl./s; tryb płynny: 119,98 kl./s; ograniczenie spadków do niskich prędkości nagrywania: 60–119,8 kl./s7 (7 poziomów jasności) |
Informacje w wizjerze | Informacje o punkcie AF, wskaźnik sterowania wzrokiem, wskaźnik poziomu ekspozycji, tryb fotografowania, czułość ISO, czas naświetlania, przysłona, liczba pozostałych ekspozycji wielokrotnych, korekta ekspozycji, fotografowanie HDR, priorytet jasnych partii obrazu, fotografowanie z ekspozycją wielokrotną, redukcja szumów zdjęć seryjnych, liczba zdjęć z samowyzwalaczem, cyfrowy optymalizator obiektywu, maksymalna liczba zdjęć seryjnych, metoda AF, stan akumulatora, rozmiar poziomicy elektronicznej, wskazanie wolnego miejsca na karcie (%), działanie AF, symulacja ekspozycji, tryb wyzwalania migawki, sekwencja naświetlania, tryb pomiaru, FEB, fotografowanie bez migotania, kadrowanie zdjęć, format obrazu, Auto Lighting Optimizer (automatyczny optymalizator jasności), blokada AE, styl obrazów, gotowość lampy, balans bieli, błysk wyłączony, korekta balansu bieli, blokowanie FE, jakość obrazu, szybka synchronizacja, funkcja Bluetooth, funkcja Wi-Fi, ostrzeżenie o blokadzie kilku funkcji, histogram, poziomica elektroniczna, dane obiektywu, skala odległości ostrzenia, pionowa skala ekspozycji, siatka |
Podgląd głębi ostrości | Tak, poprzez przycisk niestandardowy |
Monitor LCD |
|
Typ | Kolorowy wyświetlacz LCD TFT o przekątnej 8,0 cm (3,2 cala), ok. 2,1 mln punktów |
Pokrycie | Około 100% |
Kąt widzenia (poziomo/pionowo) | Około 170° w pionie i poziomie |
Powłoka | W zestawie powłoka zapobiegająca plamieniu. |
Regulacja jasności | Ręcznie: możliwość wyboru jednego z siedmiu poziomów; korekta tonacji barwnej: 4 ustawienia |
Obsługa za pomocą ekranu dotykowego | Tryb pojemnościowy: funkcje menu, szybkie nastawy, obsługa odtwarzania i widok powiększony. Wybieranie punktu AF w przypadku zdjęć i filmów; migawka dotykowa dostępna w przypadku fotografowania. |
Opcje wyświetlania | (1) Podstawowe ustawienia aparatu (2) Zaawansowane ustawienia aparatu (3) Ustawienia aparatu oraz histogram i dwuosiowa poziomica (4) Brak informacji (5) Ekran szybkich nastaw (6) Wyłączony |
Lampa błyskowa |
|
Tryby | Pomiar światła błysku E-TTL II, lampa błyskowa manualna, lampa błyskowa MULTI (stroboskopowa), automatyczny pomiar błysku lamp zewnętrznych, manualny pomiar błysku lamp zewnętrznych |
Czas synchronizacji z lampą błyskową | Jeśli ustawiono [Kadrowanie/Format obrazu: pełna klatka / 3:1 / 4:1 / 16:9]: migawka mechaniczna 1/200 s / elektroniczna 1. kurtyna 1/250, migawka elektroniczna 1/160 s Jeśli ustawiono [Kadrowanie/Format obrazu: 1,6x (wycinek)]: migawka mechaniczna 1/250 s / elektroniczna 1. kurtyna 1/320, migawka elektroniczna 1/250 s |
Korekta ekspozycji lampy | +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EX i EL |
Sekwencja ekspozycji z lampą | +/-3 EV w krokach co 1/3 z lampami Speedlite z serii EX i EL |
Blokada ekspozycji lampy | Tak |
Synchronizacja błysku z drugą kurtyną | Tak, za pomocą lampy Speedlite |
Stopka wielofunkcyjna / gorąca stopka / złącze PC | Tak/tak i stopka wielofunkcyjna |
Zgodność z zewnętrznymi lampami błyskowymi | Lampy błyskowe Speedlite z serii EL, lampy błyskowe Speedlite z serii EX, lampy błyskowe Macrolite, bezprzewodowa obsługa wielu lamp błyskowych |
Sterowanie zewnętrznymi lampami błyskowymi | za pomocą menu aparatu |
Fotografowanie |
|
Tryby | Zdjęcia: inteligentna scena auto, AE z elastyczną preselekcją, programowa AE, AE z preselekcją czasu, AE z preselekcją przysłony, ręczny, Bulb i własny (3 opcje) Film: inteligentna scena auto, programowa AE, preselekcja czasu, preselekcja przysłony, Bulb i własny (3 opcje) |
Style obrazów | Automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Przestrzeń kolorów | SDR: sRGB i Adobe RGB HDR PQ: BT.2020 Priorytet jasnych partii obrazu (3 opcje ustawień) Auto Lighting Optimizer (Automatyczny optymalizator jasności), 4 ustawienia Redukcja zakłóceń przy długim naświetlaniu (3 ustawienia) (tylko zdjęcia) Czystość Redukcja zakłóceń - High ISO (4 ustawienia) (zdjęcie i film) Optyczna korekcja obiektywu: – Korekcja jasności brzegów, korekcja aberracji chromatycznej, korekcja dystorsji (w trakcie / po zakończeniu fotografowania; tylko podczas filmowania) – Korekcja „oddychania” przy zmianie punktu ostrości (tylko podczas filmowania) – Korekcja dyfrakcji – Cyfrowy optymalizator obiektywu (w trakcie / po zakończeniu fotografowania) |
Przetwarzanie obrazów | Zmiana rozmiaru na M, S1, S2 Kadrowanie: obrazy JPEG można kadrować (format obrazu: 3:2, 4:3, 16:9, 1:1) Przycinanie obrazów – Przełączanie pomiędzy poziomą i pionową orientacją kadrowania – Prostowanie obrazu – Ramkę kadrowania można przesuwać za pomocą ekranu dotykowego – Neural Network Upscaling Obróbka obrazu RAW Redukcja szumów w sieci neuronowej Ekspozycja wielokrotna HDR Konwersja HEIF na JPEG (w tym konwersja pakietowa) Sekwencja nastaw ostrości i składanie w aparacie |
Tryby wyzwalania migawki | Pojedyncze, szybka seria zdjęć+, szybka seria zdjęć, wolna seria zdjęć, konfigurowana szybkość serii zdjęć, samowyzwalacz (2 s + zdalne wyzwalanie, 10 s + zdalne wyzwalanie, ciągłe wyzwalanie) |
Serie zdjęć | Maks. około 12 kl./s z migawką mechaniczną / elektroniczną 1. kurtyną – prędkość utrzymywana przez 760 obrazów JPEG lub 230/95 (karta CFexpress/SD) obrazów RAW; 30 kl./s z elektroniczną migawką – prędkość utrzymywana przez 200 obrazów JPEG lub 93/86 (karta CFexpress/SD) obrazów RAW9. Niestandardowa szybkość serii zdjęć z możliwością wyboru migawki elektronicznej 30 / 20 / 15 / 12 / 10 / 7,5 / 5 / 3 / 2 / 1 kl./s w zależności od trybu wyzwalania migawki. Serie zdjęć z buforowaniem można wykonać od 15 zdjęć przed całkowitym naciśnięciem spustu migawki, gdy AF jest włączony przez 15 lub więcej zdjęć. |
Timer interwałowy | Wbudowany |
Typ plików | 14-bitowy RAW: RAW i C-RAW (oryginalny format RAW firmy Canon, wersja 3) 8-bitowy JPEG: 10 opcji kompresji 10-bitowy HEIF: 10 opcji kompresji Zgodność ze standardem Exif 2.31 i DCF (Design rule for Camera File system) w wersji 2.0 Zgodność ze standardem Digital Print Order Format [DPOF] w wersji 1.1 |
Jednoczesny zapis plików RAW i JPEG | Tak, możliwa dowolna kombinacja RAW + JPEG oraz RAW + HEIF |
Wielkość obrazu | RAW/C-RAW: format 3:2 – 8192 x 5464; 1,6x (wycinek kadru) 5088 x 3392 JPEG/ HEIF: format 3:2 (L, RAW, C-RAW) 8192 x 5464, (M) 6000 x 4000, (S1) 4176 x 2784, (S2) 2400 x 1600 1,6x (współczynnik wycinka kadru) (L) 5088 × 3392, (S2) 2400 × 1600 format 4:3 (L) 7280 x 5464, (M) 5328 x 4000, (S1) 3712 x 2784, (S2) 2112 x 1600 format 16:9 (L) 8192 x 4608, (M) 6000 x 3368, (S1) 4176 x 2344, (S2) 2400 x 1344 format 1:1 (L) 5456 x 5456, (M) 4000 x 4000, (S1) 2784 x 2784, (S2) 1600 x 1600 Wbudowane narzędzie Neural Network Upscaling do 16 384 × 10 928 (179 MP) |
Foldery | Możliwość ręcznego tworzenia, nazywania i wybierania nowych folderów Struktura folderów z filmami przyjmuje format XF-HEVC S / XF-AVC S. |
Numery plików | (1) Narastająco (2) Automatyczne resetowanie (3) Ręczne resetowanie |
Nazewnictwo plików | Zdjęcia: Ustawiony kod, unikalny 4-cyfrowy ciąg znaków + 4-cyfrowy numer pliku 2 ustawienia użytkownika Film: Zastosowanie formatu XF-HEVC S / XF-AVC S Indeks aparatu, numer rolki, numer klipu, typ kodeka, data rozpoczęcia nagrywania, godzina rozpoczęcia nagrywania, losowy identyfikator, 5 znaków zdefiniowanych przez użytkownika, numer strumienia, (Proxy) |
Film EOS |
|
Typ filmu | Filmy RAW/SRAW: 8K DCI(17:9) / 4K DCI(17:9) Filmy MP4: 8K DCI/UHD (17:9/16:9) 4K DCI/UHD (17:9/16:9), 2K/Full HD (17:9/16:9) Filmy 8K/4K/2K/Full HD: XF-HEVC S/H.265, dźwięk: Linear PCM / AAC Filmy 4K/2K/Full HD: MPEG-4 AVC S/H.264, dźwięk: Linear PCM / AAC Filmy 8K RAW 4K RAW: 12-bitowy CRM dźwięk: Linear PCM / AAC Tryb filmu poklatkowego 8K / 4K / Full HD |
Wielkość filmu | RAW (Light) (17:9) 8192 x 4320 (59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) RAW (Standard) (17:9) 8192 x 4320 (29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) SRAW (Standard, Light) (17:9) 4096 x 2160 (59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) 8K DCI (17:9) 8192 x 4320 (29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) 2-3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP 8K UHD (16:9) 7680 x 4320 (29,97, 25, 23,98 kl./s) 2-3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP 4K DCI (17:9) 4096 x 2160 (119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) 3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP 4K UHD (16:9) 3840 x 2160 (119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) 3 typy kompresji wewnątrzklatkowej lub Long GOP 2K DCI (17:9) 2048 x 1080 (239,76, 200, 119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 24, 23,98 kl./s) kompresja wewnątrzklatkowa lub Long GOP Full HD (16:9) 1920 x 1080 (239,76, 200, 119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25, 23,98 kl./s) kompresja wewnątrzklatkowa lub Long GOP Nagrywanie filmów HDR z szybkością do 59,94p w trybach Normal: 4K DCI/UHD, 2K DCI/UHD, Full HD Nagrywanie filmów HDR z szybkością do 29,97p w trybach Fine: 4K DCI/UHD, 2K DCI/UHD, Full HD |
Próbkowanie kolorów (nagrywanie wewnętrzne) | 8K/ 4K/ 2K/ Full HD - YCbCr4:2:0 lub YCbCr4:2:2 8 bitów lub 10 bitów |
Canon Log | Niestandardowy tryb obrazu: C1: Canon 709 C2: Canon Log 2 C3: Canon Log 3 C4: PQ C5: HLG C6: BT.709 Standardowy C7–C20: zdefiniowane przez użytkownika Style obrazów: automatyczny, standardowy, portrety, krajobrazy, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, zdefiniowany przez użytkownika (x3) |
Długość filmu | Maks. czas trwania: 6 godz. (z wyjątkiem filmów o dużej szybkości klatek). Brak limitu wielkości pliku (4 GB) w przypadku karty sformatowanej w systemie exFAT |
Filmy z dużą prędkością nagrywania | Filmy MP4: 4K – DCI 4096 x 2160 / UHD 3840 x 2160 przy 119,9 / 100 kl./s 2K – DCI 4096 x 2160 / UHD 3840 x 2160 przy 239,76 / 200 / 119,9 / 100 kl./s Full HD 1920 x 1080 przy 239,76 / 200 / 119,9 / 100 kl./s |
Przechwytywanie klatek | Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 35,4 MP z filmów 8K DCI Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 33,2 MP z filmów 8K UHD Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,8 MP z filmów 4K DCI Możliwość wyodrębniania zdjęć JPEG o rozdzielczości 8,3 MP z filmów 4K UHD (format HEIF możliwy tylko w przypadku ustawienia HDR PQ) Funkcja Dual Shooting (zdjęcie i film): Wyjście filmowe: Główny format nagrywania: XF-AVC S YCC420 8-bitowy Rozmiar nagrywanego filmu: Full HD (Normal) przy 29,97p / 25p (LGOP) Tryb wyzwalania migawki (format JPEG tylko przy rozdzielczości 8K (7680 × 4320) i współczynniku proporcji obrazu: ok. 16:9): Duża prędkość (maks. ok. 7,5 kl./s (NTSC), maks. ok. 6,2 kl./s (PAL)) Niska prędkość (maks. ok. 5,0 kl./s (NTSC), maks. ok. 4,1 kl./s (PAL)) Pojedyncze zdjęcia |
Przepływność / Mb/s | CRM: 8K RAW Standard (29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p): ok. 2600 Mb/s 8K RAW Light (59,94p / 50,00p): ok. 2600 Mb/s 8K RAW Light (29,97p): ok. 1670 Mb/s 8K RAW Light (25p): ok. 1400 Mb/s 8K RAW Light (24,00p / 23,98p): ok. 1340 Mb/s 4K SRAW Standard (59,94p): ok. 1860 Mb/s 4K SRAW Standard (50p): ok. 1550 Mb/s 4K SRAW Standard (29,97p): ok. 930 Mb/s 4K SRAW Standard (25,00p / 24,00p / 23,98p): ok. 780 Mb/s 4K SRAW Light (59,94p): ok. 840 Mb/s 4K SRAW Light (50p): ok. 700 Mb/s 4K SRAW Light (29,97p): ok. 420 Mb/s 4K SRAW Light (25,00p / 24,00p / 23,98p): ok. 350 Mb/s MP4 8K DCI/UHD Normal: XF-HEVC S YCC422 10 bitów Kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości 24p / 23,98p: ok. 1920 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 25p: ok. 1500 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa Light 25p: ok. 1000 Mb/s Standardowa kompresja LGOP 25p: ok. 540 Mb/s XF-HEVC S YCC420 10 bitów, kompresja standardowa LGOP 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 400 Mb/s MP4 4K DCI/UHD z niską/normalną kompresją (nadpróbkowanie od 8K / bez nadpróbkowania): XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 135 Mb/s XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 100 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów Kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości 25p: ok. 500 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 25p: ok. 375 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa Light 25p: ok. 250 Mb/s Kompresja standardowa LGOP 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 150 Mb/s MP4 4K DCI/UHD kompresja normalna (bez nadpróbkowania): XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 119,9p / 100p: ok. 450 Mb/s 59,94p/50,00p: ok. 225 Mb/s XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP 119,9p / 100p: ok. 300 Mb/s 59,94p/50,00p: ok. 150 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów Kompresja wewnątrzklatkowa wysokiej jakości 50p: ok. 1000 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 100p: ok. 1500 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 50p: ok. 750 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa Light 100p: ok. 1000 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa Light 50p: ok. 500 Mb/s Standardowa kompresja LGOP 100p: ok. 500 Mb/s Standardowa kompresja LGOP 50p: ok. 250 Mb/s MP4 2K DCI/ Full HD z niską/normalną kompresją (nadpróbkowanie od 4K/bez nadpróbkowania): XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 50 Mb/s XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 35 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 25p / 50p: ok. 125/250 Mb/s Kompresja standardowa 59,94p / 50,00p / 29,97p / 25,00p / 24,00p / 23,98p: ok. 50 Mb/s MP4 2K DCI/UHD kompresja normalna (bez nadpróbkowania): XF-HEVC S YCC422 10 bitów, standardowa kompresja LGOP 239,76p / 200p: ok. 200 Mb/s 119,88p / 100p: ok. 100 Mb/s XF-HEVC / XF-AVC S S YCC420 10 bitów / 8 bitów, standardowa kompresja LGOP 239,76p / 200p: ok. 140 Mb/s 119,88p / 100p: ok. 70 Mb/s XF-AVC S YCC422 10 bitów Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 200p: ok. 1000 Mb/s Kompresja wewnątrzklatkowa standardowa 100p: ok. 500 Mb/s Standardowa kompresja LGOP 200p: ok. 200 Mb/s Standardowa kompresja LGOP 100p: ok. 100 Mb/s Filmy proxy (2K-DCI Normal / Full HD Normal) XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja standardowa LGOP 59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 24p / 23,98p: ok. 16 Mb/s XF-HEVC S YCC420 10 bitów / XF-AVC S YCC420 8 bitów, kompresja Light LGOP 59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 24p / 23,98p: ok. 9 Mb/s |
Nagrywanie na dwóch kartach | Tak (w tym nagrywanie w trybie proxy) |
Mikrofon | Wbudowany mikrofon mono (48 kHz, 24/16 bitów x 2 kanały) Format dźwięku: LPCM / 24 bity / 4 kanały AAC / 16 bitów / 2 kanały |
Wyświetlacz HDMI | Wyjście tylko do monitora zewnętrznego (wyjście dla obrazów i informacji o obrazie, zapis obrazów na karcie) Ekran aparatu i wyjście monitora zewnętrznego (jednoczesne nagrywanie w aparacie i na zewnętrznym rejestratorze, ekran aparatu pokazuje obrazy z informacjami o obrazie) |
Wyjście HDMI | Nagrywanie 8K RAW lub 4K SRAW ProRes przez HDMI 4K (DCI) 59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 24p / 23,98p, 4K (UHD) 59,94p / 50p / 29,97p / 25p / 23,98p, Full HD 59,94p / 60i / 59,94i / 50p / 50i 480p 59,94p 576p 50p Nieskompresowane YCbCr 4:2:2, 10-bitowe, możliwość przesyłania dźwięku przez złącze HDMI |
Regulacja ostrości | Dual Pixel Intelligent AF z wykrywaniem twarzy i oczu oraz AF ze śledzeniem (ludzi, zwierząt i pojazdów), filmowy Serwo AF, ręczne ustawianie ostrości |
Czułość ISO | Automatyczna: 100–25600, H: do 51200 (przy wyłączonym obrazie niestandardowym) Ręczna: 100–25600, H: do 51200 (przy wyłączonym obrazie niestandardowym) |
Inne funkcje |
|
Opcje sieciowe | Funkcje komunikacyjne: - Sieć Wi-Fi: FTP, FTPS, SFTP, EOS Utility, image.canon, synchronizacja czasu między aparatami, Camera Connect, usługi przesyłania strumieniowego, Content Transfer Professional, fotografowanie sprzężone, interfejs CCAPI - Bluetooth: Camera Connect, BR-E1 - USB: EOS Utility, Camera Connect, Content Transfer Professional, rozmowy wideo / strumieniowanie (UVC / UAC) - Ethernet: FTP, FTPS, SFTP, EOS Utility, synchronizacja czasu między aparatami, interfejs CCAPI Jednoczesne korzystanie z funkcji komunikacyjnych: - FTP (bezprzewodowa sieć LAN) + EOS Utility (bezprzewodowa sieć LAN) - FTP (przewodowa sieć LAN) + EOS Utility (przewodowa sieć LAN) - FTP (bezprzewodowa sieć LAN) + EOS Utility (USB) - FTP (przewodowa sieć LAN) + EOS Utility (USB) |
Etykieta metadanych | Informacje o prawach autorskich użytkownika (możliwość ustawienia w aparacie) Ocena obrazu (0–5 gwiazdek) Dane IPTC (zapisane za pomocą EOS Utility) Dane IPTC (za pośrednictwem aplikacji CTP) IPTC IIM (za pośrednictwem aplikacji CTP) NewsML-G2 (metadane wiadomości) (za pośrednictwem aplikacji CTP) Transfer obrazów z opisem (opisy rejestrowane w EOS Utility) Dane wykrywania rozmazania/rozmycia obrazu |
Panel LCD / podświetlenie | Tak / tak |
Odporność na pył/wilgoć | Tak |
Notatka głosowa | Tak |
Inteligentny czujnik orientacji | Tak |
Powiększenie przy odtwarzaniu | 1,5x do 10x w 15 stopniach / na obrazie o wysokiej rozdzielczości (obraz skalowany w górę): 1,5x do 35x (22 poziomy) |
Tryby wyświetlania | (1) Pojedynczy obraz (2) Pojedynczy obraz z informacjami (2 poziomy) Podstawowe informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO i jakość obrazu) Szczegółowe – informacje o obrazie (czas naświetlania, przysłona, czułość ISO, pomiar obrazu, jakość i rozmiar pliku), informacje o obiektywie Histogram jasności i RGB, monitor kształtu fali (tylko tryb filmowy), balans bieli, styl obrazów, przestrzeń kolorów i redukcja szumów, korekcja optyczna obiektywu, informacje GPS, informacje IPTC (3) Indeks 4 obrazów (4) Indeks 9 obrazów (5) Indeks 36 obrazów (6) Indeks 100 obrazów (7) Przeskok wyświetlania (1 obraz, 10 obrazów, 100 obrazów, początek serii zdjęć, wg dat, wg folderów, tylko filmy, tylko zdjęcia, zdjęcia chronione, wg ocen) (8) Edycja filmu (9) Obróbka obrazów RAW (10) Ocena |
Pokaz slajdów | Wybór obrazu: wszystkie, wg daty, wg folderu, filmy, zdjęcia, chronione obrazy lub wg oceny Czas odtwarzania: 1/2/3/5/10 lub 20 s Powtórzenia: wł./wył. |
Histogram | Jasność: tak RGB: tak |
Alarm prześwietlenia | Tak |
Usuwanie obrazów | Wybierz i usuń obrazy / Wybierz zakres / wszystkie obrazy w folderze / wszystkie obrazy na karcie / wszystkie znalezione obrazy (tylko podczas wyszukiwania obrazów), obrazy przesyłane przez FTP |
Ochrona obrazów przed usunięciem | Ochrona przed usunięciem wybranych obrazów / wybranego zakresu / wszystkich obrazów w folderze / Wyłączenie ochrony wszystkich obrazów w folderze / wszystkich obrazów na karcie / Wyłączenie ochrony wszystkich obrazów na karcie / wszystkich znalezionych obrazów / Wyłączenie ochrony wszystkich znalezionych obrazów (tylko podczas wyszukiwania obrazów) |
Samowyzwalacz | 2 lub 10 s |
Kategorie menu | (1) Menu fotografowania (2) Menu AF (3) Menu przeglądania (4) Funkcja komunikacji (sieć) (5) Ustawienia funkcji (menu ustawień) (6) Ustawienia własne (7) Menu funkcji indywidualnych (8) Moje menu |
Języki obsługi menu | 29 języków: angielski, niemiecki, francuski, niderlandzki, duński, portugalski, fiński, włoski, norweski, szwedzki, hiszpański, grecki, rosyjski, polski, czeski, węgierski, wietnamski, hinduski, rumuński, ukraiński, turecki, arabski, tajski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, koreański, malajski, indonezyjski i japoński |
Aktualizacja oprogramowania układowego | Możliwość aktualizacji przez użytkownika za pomocą aplikacji Camera Connect lub EOS Utility (aparat, obiektyw, zewnętrzna lampa błyskowa Speedlite, pilot BLE, adapter obiektywu, adapter zaawansowanego zoomu, akcesoria zgodne ze stopką wielofunkcyjną) |
Interfejs |
|
Komputer | Złącze SuperSpeed Plus USB 3.2 Gen 2 USB Type-C® |
Wi-Fi | Bezprzewodowa sieć LAN (IEEE 802.11ax 2×2 MIMO) (6 GHz / 5 GHz / 2,4 GHz), z obsługą Bluetooth 5.3 |
Inny | Wyjście HDMI (typ A, HDMI-CEC nie jest obsługiwane), złącze RJ-45 Ethernet dla przewodowej sieci LAN 2.5 GBASE-T, wejście mikrofonu zewnętrznego (stereo mini jack), gniazdo słuchawkowe (stereo mini jack), złącze typu N3 (złącze zdalnego sterowania), złącze PC Sync. GPS: Satelity GPS (USA) Satelity GLONASS (Rosja) Satelity MICHIBIKI Quasi-Zenith (Japonia) |
Drukowanie bezpośrednie |
|
PictBridge | Nieobsługiwane |
Miejsce na dane | |
Typ | 1x karta CFexpress typ B o maksymalnej pojemności 2 TB (zgodność z CFexpress 2.0 i VPG400) 1 karta SD/SDHC/SDXC i UHS-II |
Obsługiwane systemy operacyjne |
|
Komputer | Windows 10 i Windows 11 (tryb tabletu nie jest obsługiwany) |
Macintosh | macOS 12 / 13 / 14 |
Oprogramowanie |
|
Przetwarzanie obrazów | Digital Photo Professional 4.19.10 lub nowsza wersja Aplikacja mobilna Digital Photo Professional Express 1.10.10 lub nowsza wersja (tylko iOS) |
Inny | EOS Utility 3.18.10 lub nowsza wersja (w tym Remote Capture), Picture Style Editor, EOS Lens Registration Tool, EOS Web Service Registration Tool oraz aplikacje Canon Camera Connect 3.2.10 lub nowsza (iOS/Android) i Content Transfer Professional (iOS/Android). |
Źródło zasilania |
|
Akumulatory | Akumulator litowo-jonowy LP-E6P (dostarczony) |
Żywotność akumulatora | W przypadku ekranu LCD około 630 zdjęć (temp. 23°C) W przypadku wizjera ok. 340 zdjęć (temp. 23°C) |
Wskaźnik poziomu naładowania | 6 poziomów + wartość procentowa |
Oszczędzanie energii | Zasilanie wyłączane po 30 sekundach, 1, 3, 5, 10 lub 30 min |
Zasilanie i ładowarki | Ładowarka LC-E6E (w zestawie), ładowarka samochodowa CBC-E6, adapter CD DR-E6P, zasilacz USB PD-E2, zasilacz USB PD-E1 |
Akcesoria |
|
Obiektywy | Wszystkie obiektywy RF i RF-S (EF i EF-S za pomocą adapterów obiektywu) |
Lampa błyskowa | Canon Speedlite (EL-1, EL-100, 90EX, 220EX, 270EX, 270EX II, 320EX, 380EX, 420EX, 430EX, 430EX II, 430EX III 470EX-AI, 550EX, 580EX, 580EX II31, 600EX, 600EX-RT, 600EX-II-RT, Macro-Ring-Lite MR-14EX, Macro Ring Lite MR-14EX II, Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Twin Lite MT-26EX, wyzwalacze lamp błyskowych: Speedlite Transmitter ST-E2, Speedlite Transmitter ST-E3-RT, Speedlite Transmitter ST-E3-RT V2, Speedlite Transmitter ST- E10) |
Uchwyt pionowy | Uchwyt akumulatora BG-R20, uchwyt akumulatora BG-R20EP, wentylator chłodzący CF-R20EP |
Pilot zdalnego sterowania / zdalny spust migawki | Elektroniczny wężyk spustowy RS-80N3, elektroniczny wężyk spustowy z programatorem czasowym TC-80N3, pilot zdalnego sterowania z gniazdem typu N3, lampa błyskowa Speedlite 600EX-II-RT. Pilot Bluetooth Speedlite EL-1 i BR-E1 |
Inne | Odbiornik GPS GP-E2 (kompas cyfrowy nieobsługiwany), muszla oczna ER-KE, adapter stopki wielofunkcyjnej AD- E1, stereofoniczny mikrofon kierunkowy do stopki wielofunkcyjnej DM-E1D (Mic), adapter stopki wielofunkcyjnej do złącza smartfona AD-P1 dla systemu Android, mikrofon stereo DM-E1 / DM-E100, adapter mikrofonu Tascam XLR CA-XLR2d-C, mała osłona przeciwdeszczowa ERC-R5S, duża osłona przeciwdeszczowa ERC-R5L, tkanina ochronna PC-E1, pasek na rękę E2, osłona stopki ER-SC1, osłona stopki ER-SC2, osłona stopki ER-SC3, uchwyt statywu HG-100TBR, kabel interfejsu IFC-100U, kabel interfejsu IFC-400U |
Parametry fizyczne |
|
Konstrukcja korpusu | Korpus i obudowa ze stopu magnezu; niektóre elementy wykonano z poliwęglanu z włóknem szklanym |
Środowisko pracy | 1–40°C, wilgotność do 85% |
Wymiary (szer. × wys. × dł.) | Około 138,5 × 101,2 × 93,5 mm |
Masa (sam korpus) | Około 656 g (746 g z kartą i baterią) |