Sony HXR-MC88 Full HD kamera wideo
Miniaturowy kamkorder klasy podstawowej
wyposażony w przetwornik CMOS Exmor RS™ typu 1,0",
system Fast Hybrid AF, zoom 48x
i kodek AVCHD
Profesjonalna kamera Full HD klasy entry-level do zastosowań w biurach, oświacie i produkcji materiałów do wideoblogów
Kamera HXR-MC88 zaspokoi szybko rosnący popyt na niedrogi i łatwy w użyciu sprzęt do produkcji materiałów wideo. Jest oparta na najnowszych rozwiązaniach do przetwarzania obrazu Full HD i oferowana w wyjątkowo atrakcyjnej cenie, dzięki czemu znajdzie bardzo wiele zastosowań. Idealnie sprawdzi się przy produkcji filmów edukacyjnych, nagrywaniu prezentacji w biurach i administracji państwowej oraz tworzeniu wideoblogów. Nowy model będzie także interesującą propozycją dla pasjonatów filmowania.
Mimo małych wymiarów i wagi kamera HXR-MC88 ma pełny zestaw funkcji — między innymi system automatyki ostrości Fast Hybrid AF, dwa profesjonalne gniazda audio Cannon (XLR), wbudowane filtry ND oraz duży, 48-krotny* zoom, ułatwiający zdjęcia w ruchu. Dzięki połączeniu dużego przetwornika Exmor RS™ typu 1,0" z procesorem obrazu BIONZ X kamera odznacza się dużą światłoczułością i pozwala utrwalać jasny, efektowny obraz Full HD o wysokiej jakości. Do podglądu nagrywanego obrazu służy wizjer OLED o bardzo wysokiej rozdzielczości oraz 3,5-calowy ekran LCD.
Rewolucyjna jakość obrazowania z przetwornikiem Exmor RS
Duży, warstwowy przetwornik obrazu CMOS typu 1,0" o efektywnej rozdzielczości 14,2 megapiksela odwzorowuje obraz na poziomie nieosiągalnym dotąd w kamkorderach kompaktowych. Zapewnia piękne efekty rozmycia tła i niezwykłą czułość. Rejestrowany obraz ma wysoką jakość i niski poziom szumu nawet przy słabym lub bardzo silnym oświetleniu. Zaletą przetwornika jest niski poziom szumów i lepsza ostrość. Przechwytuje on więcej światła i pozwala utrwalić wyraźny, stabilny obraz nawet przy słabym oświetleniu sceny — od 1,7 luksa* wzwyż (1/30 s). Do pełnego wykorzystania potencjału dużego przetwornika typu 1,0" w kamerze MC88 przyczynia się zaawansowany procesor obrazu BIONZ X. Dokonuje on indywidualnego odczytu wszystkich pikseli matrycy bez ich łączenia w grupy, czego efektem jest żywy i bardzo ostry obraz.
Zmiennoogniskowy obiektyw szerokokątny i doskonała kontrola
Kamera HXR-MC88 jest wyposażona w niewymienny obiektyw szerokokątny (29 mm) ZEISS Vario-Sonnar T, idealny do utrwalania panoram krajobrazowych. 12-krotny zoom optyczny obiektywu można zwiększyć do 24x dzięki technologii Clear Image Zoom. Funkcja Digital Extender pozwala jeszcze raz podwoić zoom: maksymalnie do 48x.
Umieszczony na obiektywie kamkordera pierścień służy do płynnego, naturalnego nastawiania ostrości lub zoomu — zależnie od wybranego trybu pracy. Pokrętło i przyciski ręcznej regulacji z boku urządzenia umożliwiają natomiast szybkie nastawianie przysłony, czułości ISO/podbicia i czasu migawki.
Dwa wejścia XLR
Wytrzymałe gniazda wejściowe XLR na demontowalnym uchwycie umożliwiają nagrywanie dźwięku stereo w profesjonalnym standardzie. Wyłączane zasilanie fantomowe zapewnia współpracę z wymagającymi go mikrofonami, a niezależne pokrętła regulacyjne dla poszczególnych kanałów wejściowych pozwalają dokładnie ustawiać poziom dźwięku.
Filtry ND
Wbudowane w kamerę filtry neutralne (ND) pozwalają zmniejszyć ilość światła do 1/4 (2 stopnie przysłony), 1/16 (4 stopnie) lub 1/64 (6 stopni). Dzięki nim łatwiej jest uzyskać małą głębię ostrości podczas zdjęć plenerowych — bez noszenia ze sobą i montowania dodatkowego filtra.
Dwa gniazda na nośniki danych
Aby umożliwić nagrywanie przez dłuższy czas i zapewnić większą elastyczność organizacji pracy, kamera HXR-MC88 jest wyposażona w dwa gniazda na karty pamięci. Współpracuje z nośnikami SDXC/SDHC i z kartami pamięci Memory Stick PRO Duo (Mark 2) / PRO-HG Duo.* Tryb Relay pozwala na automatyczne przełączenie nagrywania na drugi nośnik po wykorzystaniu pojemności pierwszego. W trybie Simul materiał jest nagrywany równolegle na obu kartach pamięci (na przykład w celu natychmiastowego tworzenia kopii zapasowej). Na urządzeniu znajdują się dwa przyciski rozpoczynania/zatrzymywania nagrywania: jeden na uchwycie i jeden na korpusie. Ich działanie można skonfigurować tak, aby w trybie Simul niezależnie rozpoczynać i zatrzymywać nagrywanie na poszczególne karty pamięci.
Maksymalna mobilność i szybki system AF
HXR-MC88 to miniaturowa, bardzo lekka i niezwykle uniwersalna kamera, której zaawansowany system Fast Hybrid AF pozwala połączyć idealną ostrość obrazu z pełnym wachlarzem narzędzi twórczych.
Udoskonalony system Fast Hybrid AF i obsługa z użyciem panelu dotykowego
Na udoskonalony system automatyki ostrości Fast Hybrid AF składa się szereg rozwiązań: system AF z wykrywaniem fazy, funkcja rozpoznawania twarzy i technologia śledzenia ostrości. Dzięki ich połączeniu kamera zapewnia idealną ostrość obrazu nawet przy rejestracji szybko poruszających się obiektów. Panel dotykowy pozwala także w intuicyjny sposób wybierać pola ostrości. Oznacza to, że użytkownik kamery MC88 z łatwością sfilmuje więc potrzebny materiał.
Twórcze możliwości systemu AF
Dzięki regulowanej szybkości napędu systemu AF użytkownik może wybrać optymalne tempo zmian ostrości: duże przy filmowaniu wydarzeń sportowych, a małe przy produkcji seriali. Ułatwia to uzyskanie oczekiwanego rezultatu. Ustawienie czułości przełączania AF umożliwia restrykcyjne utrzymywanie ostrości na jednym obiekcie lub jej płynne przenoszenie z obiektu na obiekt, na przykład na kolejnych biegaczy. Dzięki ustawieniu zakresu śledzenia AF można wybrać dużą głębię, służącą do filmowania szybko poruszających się obiektów, lub małą głębię, dostosowaną do obiektów, których odległość nie ulega większym zmianom.
Doskonała jakość podglądu w ulepszonym wizjerze OLED
Model MC88 daje znakomite możliwości podglądu obrazu: w ulepszonym wizjerze OLED typu 0,39" o rozdzielczości 2,359 mln pikseli lub na 3,5-calowym ekranie LCD, którego rozdzielczość wynosi 1,55 mln pikseli. Poza bardzo wysoką rozdzielczością wizjer OLED wyróżnia się doskonałą jasnością, kontrastem i szybkością reakcji. Dla użytkownika oznacza to dokładność przy ręcznej regulacji ostrości i wyeliminowane przekłamania barw. Dodatkowe możliwości komponowania ujęć zapewnia ekran LCD.
Nagrywanie progresywnego obrazu w formacie AVCHD
Zgodność kamery HXR-MC88 ze sprawdzonym formatem zapisu AVCHD ułatwia jej wykorzystanie w utartych schematach pracy z obrazem Full HD. Na jednej karcie SD o pojemności 64 GB można nagrać do 290 minut filmu Full HD (1920 x 1080) 60/50p o przepływności 28 Mb/s, wraz z dźwiękiem LPCM.
Stopka Multi Interface (MI)
Kamkorder HXR-MC88 pozwala korzystać z zalet uniwersalnej stopki akcesoriów Sony Multi-Interface (MI), która zapewnia zasilanie, sygnały sterujące i włączanie/wyłączanie współpracujących z nią akcesoriów Sony. Stopka pozwala na przykład na instalację i obsługę systemu mikrofonu bezprzewodowego Sony UWP-D (do nabycia oddzielnie). Uwaga: aby użyć stopki MI, trzeba zdemontować uchwyt z gniazdem XLR.
Uniwersalne łącza do profesjonalnych zastosowań
Kamera HXR-MC88 jest wyposażona w stopkę Multi-Interface (MI), łącze HDMI®, gniazdo Multi Terminal/Micro USB oraz łącze zdalnego sterowania umożliwiające podłączanie urządzeń i zdalne sterowanie we współpracy z akcesoriami Sony, takimi jak oferowany oddzielnie mikser Multi Camera Live Producer MCX-500 czy pilot RM-30BP.
Proste rozwiązanie do produkcji na żywo
Kamera HXR-MC88 jest zaprojektowana do bezproblemowej współpracy z systemem Sony Multi Camera Live Producer MCX-500: solidnym i opłacalnym mikserem pozwalającym jednej osobie obsłużyć wydarzenie na żywo rejestrowane wieloma kamerami. Po połączeniu kamery HXR-MC88 z systemem MCX-500 i pilotem RM-30BP na ekranie LCD i w wizjerze automatycznie pojawia się kontrolka sygnału. Jej czerwony kolor oznacza emisję (PGM), a zielony — tryb podglądu (PVW). System MCX-500 obsługuje do dziewięciu wejść wideo i pięciu stereofonicznych kanałów wejściowych, w tym XLR. Możliwy jest zarówno zapis na wewnętrzny nośnik danych, jak i strumieniowa transmisja na żywo przez Ustream™, Facebook Live i YouTube Live.
Cechy
- Typ matrycy:
- CMOS
- Rozmiar matrycy:
- 1"
- Nośnik Danych
- karta SD (UHS-I)
- Intrfejs
- HDMI
Obiektyw | |
Mocowanie obiektywu | Stałopozycyjne |
Powiększenie | 12x (optyczny), serwomechanizm |
Ogniskowa | f = 9,3–111,6 mm Odpowiednik f = 29,0–348,0 mm dla obiektywu do aparatu małoobrazkowego (16:9) Odpowiednik f = 32,8–393,6 mm dla obiektywu do aparatu małoobrazkowego (3:2) |
Przysłona | F2,8 – F4,5 — wybór automatyczny/ręczny |
Ostrość | Możliwość wyboru trybu AF/MF Od 10 mm do ∞ (szeroki kąt) Od 1000 mm do ∞ (teleobiektyw) |
Stabilizator obrazu | Wł./wył., przesunięcie obiektywu |
Średnica filtra | M62 mm |
Sekcja kamery | |
Przetwornik obrazu (typ) | Wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor RS typu 1.0 (13,2 mm x 8,8 mm) |
Efektywna liczba pikseli | Około 14,2 megapiksela (16:9) / około 12,0 megapiksela (3:2) |
Wbudowane filtry optyczne | OFF: Przezroczysty, 1: 1/4 ND, 2: 1/16 ND, 3: 1/64 ND |
Minimalne oświetlenie | Standardowy [60i]: 3 luksy (czas otwarcia migawki 1/60, wzmocnienie 33 dB)Standardowy [50i]: 3 luksy (czas otwarcia migawki 1/50, wzmocnienie 33 dB) |
Czas otwarcia migawki | [60i]: 1/8 – 1/10 000 (1/6 – 1/10 000 podczas zdjęć w trybie 24p)[50i]: 1/6 – 1/10 000 |
Balans bieli | Wstępnie zaprogramowany (pomieszczenie: 3200K, plener: 5600K ±7 stopni, zakres regulacji temperatury barwowej: 2300–15 000 K), zapamiętywanie po naciśnięciu A, B, możliwość automatycznego wyboru |
Wzmocnienie | –3, 0, 3, 6, 9, 12, 15, 18, 21, 24, 27, 30, 33 dB, AGC |
Krzywa gamma | Możliwość wyboru |
Wejścia / Wyjścia | |
Wejście audio | 3-stykowe XLR (żeńskie) (x2), Line/Mic/Mic +48 V z możliwością wyboru |
Wyjście wideo | Zintegrowane ze złączem Multi/Micro USB (×1), kompozytowe 1,0 Vp-p, 75 Ω |
Wyjście audio | Zintegrowane ze złączem Multi/Micro USB |
USB | Złącze Multi/Micro USB (x1) |
Wyjście słuchawkowe | Gniazdo mini jack stereo (x1) |
Wyjście głośnikowe | Monofoniczne |
Wejście DC | Gniazdo prądu stałego |
Zdalne sterowanie | Zintegrowane ze złączem Multi/Micro USB, gniazdo mini mini jack stereo (⌀2,5 mm) |
Wyjście HDMI | Typu A (x1) |
Monitorowanie | |
Wizjer | 1,0 cm (0,39"), OLED, około 2,36 mln pikseli |
LCD | 8,8 cm (3,5"), około 1,56 mln pikseli |
Wbudowany mikrofon | Wszechkierunkowy stereofoniczny elektretowy mikrofon pojemnościowy |
Nośniki | Zgodność z Memory Stick Pro Duo™ oraz SD/SDHC/SDXC (x1); SD/SDHC/SDXC (x1) |
Dane ogólne | |
Waga | Około 935 g (z osłoną przeciwsłoneczną obiektywu) Około 2 lb 1,0 oz (z osłoną przeciwsłoneczną obiektywu) Około 1260 g (z osłoną przeciwsłoneczną obiektywu, uchwytem i akumulatorem NP-FV50A) Około 2 lb 12,4 oz (z osłoną przeciwsłoneczną obiektywu, uchwytem i akumulatorem NP-FV50A) |
Wymiary (szer. x wys. x głęb.)*1 | 121,0 x 104,0 x 223,5 mm (z osłoną przeciwsłoneczną obiektywu, bez paska do trzymania, razem z wystającymi elementami) 4 7/8 x 4 1/8 x 9 1/8 cala (z osłoną przeciwsłoneczną obiektywu), bez paska do trzymania, razem z wystającymi elementami) 130,0 x 181,5 x 236,5 mm (z akcesoriami (osłoną przeciwsłoneczną obiektywu, uchwytem z gniazdem XLR), bez paska do trzymania, razem z wystającymi elementami) 5 1/8 x 7 1/4 x 9 3/8 cala (z akcesoriami (osłoną przeciwsłoneczną obiektywu, uchwytem z gniazdem XLR), bez paska do trzymania, razem z wystającymi elementami) |
Zasilanie | Wejście zasilania: 8,4 V Akumulator: 7,4 V |
Pobór mocy | Około 4,9 W (nagrywanie z użyciem wizjera, AVCHD 1080/60i FX) Około 5,3 W (nagrywanie z użyciem ekranu LCD, AVCHD 1080/60i FX) |
Temperatura w środowisku pracy | Od 0°C do 40°C Od 32°F do 104°F |
Temperatura przechowywania | Od -20°C do +60°C Od -4° F do +140° F |
Format zapisu (obraz) | AVCHD: Zgodność z formatem MPEG-4 AVC/H.264 AVCHD 2.0 |
Format zapisu (audio) | AVCHD: Linear PCM, 2 kanały, 16 bitów, 48 kHz / Dolby Digital, 2 kanały, 16 bitów, 48 kHz |
Liczba klatek na sekundę podczas zapisu | AVCHD (1920 x 1080) 59,94p, 50p, tryb PS (28 Mb/s) AVCHD (1920 x 1080) 59,94i/50i, tryb FX (24 Mb/s), tryb FH (17 Mb/s) AVCHD (1920 x 1080) 29,97p/25p/23,98p, tryb FX (24 Mb/s) AVCHD (1440 x 1080) 59,94p, tryb LP (5 Mb/s) AVCHD (1280 x 720) 59,94p, 50p, tryb HQ (9 Mb/s) |
Czas nagrywania i odtwarzania | AVCHD, LPCM 2 kanały, tryb PS, około 305 min z kartą pamięci 64 GB AVCHD, LPCM 2 kanały, tryb FX, około 360 min z kartą pamięci 64 GB AVCHD, LPCM 2 kanały, tryb FH, około 495 min z kartą pamięci 64 GB AVCHD, LPCM 2 kanały, tryb HQ, około 880 min z kartą pamięci 64 GB AVCHD, LPCM 2 kanały, tryb LP, około 1540 min z kartą pamięci 64 GB |